Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 259996 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #690 på: August 19, 2017, 21:04:09 »
Pontus twitrer etter 2-0 borte mot Sunderland:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #691 på: August 19, 2017, 21:05:25 »
Pontus twitrer etter 2-0 borte mot Sunderland:



Hehe, glimrende!
Og en standard jubel etter den blokkeringen med hodet  8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #692 på: August 19, 2017, 22:46:08 »
Null hull på tre kamper med Jansson tilbake.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #693 på: August 19, 2017, 22:48:45 »
Pontus twitrer etter 2-0 borte mot Sunderland:



Hehe, glimrende!
Og en standard jubel etter den blokkeringen med hodet  8)
Digger at Pontus Sven Gustav digger Leedsfansens oppmerksomhet :)
#tvilerpåathangårmeddetførste :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #694 på: August 19, 2017, 22:50:10 »
Null hull på tre kamper med Jansson tilbake.
DET er bemerkelsesverdig! :)
Og det med både Conor og Liam ved sin side. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Buddy

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #695 på: August 19, 2017, 23:09:08 »
Null hull på tre kamper med Jansson tilbake.

Ta deg tid til å lese David Hume, så får du kanskje et litt mer ydmykt forhold til dine påstander om årsak og virkning.

Gufrias

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #696 på: August 20, 2017, 07:18:18 »
Null hull på tre kamper med Jansson tilbake.

Ta deg tid til å lese David Hume, så får du kanskje et litt mer ydmykt forhold til dine påstander om årsak og virkning.
???
Denne skjønte jeg ikke, Buddy. Hvorfor så sur på en kveld hvor vi har vunnet en vanskelig bortekamp? Hvorfor ta Kato på en enkel faktaopplysning (som for øvrig er helt riktig)? Hvorfor ikke gi Jansson litt av æren for at laget slipper inn færre mål med ham enn uten? Ikke en gang Hume kan bortforklare den.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #697 på: August 20, 2017, 07:57:00 »
Pontus er utvilsomt viktig for Leeds. I tillegg til sin duellkraft, har han en aura rundt seg.

Jeg har hele tiden ment at Kyle Bartley var Leeds' viktigste forsvarer i fjor og var redd for hvordan det ville se ut uten han. Så langt har han ikke vært savnet! Leeds er avhengige av en skadefri Pontus denne sesongen, men det er imponerende med tre kamper på rad uten baklengs. Antall sjanser imot er heller ikke avskrekkende, det virker mer som en tendens enn en tilfeldighet. Så langt har det vel også vært Cooper/Pennington (Cooper/Shaughnessy), Ayling/Shaughnessy, Cooper/Jansson, Shaughnessy/Jansson og Cooper/Jansson som har dannet stopperpar i kampene. Med andre ord har man måttet variere.

Uten på noen som helst måte å ta fra stopperne noe, er det ingen tvil om at Leeds forsvarer seg langt bedre som lag i årets sesonginnledning. Det er godt å se på såpass kort tid.
Marching on together!

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #698 på: August 20, 2017, 08:11:15 »
Pontus er utvilsomt viktig for Leeds. I tillegg til sin duellkraft, har han en aura rundt seg.

Jeg har hele tiden ment at Kyle Bartley var Leeds' viktigste forsvarer i fjor og var redd for hvordan det ville se ut uten han. Så langt har han ikke vært savnet! Leeds er avhengige av en skadefri Pontus denne sesongen, men det er imponerende med tre kamper på rad uten baklengs. Antall sjanser imot er heller ikke avskrekkende, det virker mer som en tendens enn en tilfeldighet. Så langt har det vel også vært Cooper/Pennington (Cooper/Shaughnessy), Ayling/Shaughnessy, Cooper/Jansson, Shaughnessy/Jansson og Cooper/Jansson som har dannet stopperpar i kampene. Med andre ord har man måttet variere.

Uten på noen som helst måte å ta fra stopperne noe, er det ingen tvil om at Leeds forsvarer seg langt bedre som lag i årets sesonginnledning. Det er godt å se på såpass kort tid.

Tror du er inne på noe viktig her. Forsvarsorganiseringa ser god ut, selv om vi har variert mye på spillere der. Det er soliditet i systemet. Samtidig har enkeltspillerne vært gode. Pontus ser bare bedre og bedre ut. Og så langt jeg har sett har Wiedwald gjort en og en halv kvalifisert redning denne sesongen. Det er altså ikke tilfeldig at vi holder nullen. Vi slipper knapt til sjanser. 2-3 pr kamp. Og da blir det lite baklengs. Selvsagt skal også midtbanespillerne også ha kred for det.
 

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #699 på: August 20, 2017, 11:37:32 »
Pontus er utvilsomt viktig for Leeds. I tillegg til sin duellkraft, har han en aura rundt seg.

Jeg har hele tiden ment at Kyle Bartley var Leeds' viktigste forsvarer i fjor og var redd for hvordan det ville se ut uten han. Så langt har han ikke vært savnet! Leeds er avhengige av en skadefri Pontus denne sesongen, men det er imponerende med tre kamper på rad uten baklengs. Antall sjanser imot er heller ikke avskrekkende, det virker mer som en tendens enn en tilfeldighet. Så langt har det vel også vært Cooper/Pennington (Cooper/Shaughnessy), Ayling/Shaughnessy, Cooper/Jansson, Shaughnessy/Jansson og Cooper/Jansson som har dannet stopperpar i kampene. Med andre ord har man måttet variere.

Uten på noen som helst måte å ta fra stopperne noe, er det ingen tvil om at Leeds forsvarer seg langt bedre som lag i årets sesonginnledning. Det er godt å se på såpass kort tid.

Tror du er inne på noe viktig her. Forsvarsorganiseringa ser god ut, selv om vi har variert mye på spillere der. Det er soliditet i systemet. Samtidig har enkeltspillerne vært gode. Pontus ser bare bedre og bedre ut. Og så langt jeg har sett har Wiedwald gjort en og en halv kvalifisert redning denne sesongen. Det er altså ikke tilfeldig at vi holder nullen. Vi slipper knapt til sjanser. 2-3 pr kamp. Og da blir det lite baklengs. Selvsagt skal også midtbanespillerne også ha kred for det.
Det skal de. Spesielt har Kalvin stått frem her, syns jeg. Berget faktisk for kort i går også. Samtidig gjør de nye vingene våre manns jobb som førsteforsvarere (stort sett, i hvert fall). Det er en helhet i laget vårt om dagen.

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #700 på: August 20, 2017, 12:39:50 »
Pontus er utvilsomt viktig for Leeds. I tillegg til sin duellkraft, har han en aura rundt seg.

Jeg har hele tiden ment at Kyle Bartley var Leeds' viktigste forsvarer i fjor og var redd for hvordan det ville se ut uten han. Så langt har han ikke vært savnet! Leeds er avhengige av en skadefri Pontus denne sesongen, men det er imponerende med tre kamper på rad uten baklengs. Antall sjanser imot er heller ikke avskrekkende, det virker mer som en tendens enn en tilfeldighet. Så langt har det vel også vært Cooper/Pennington (Cooper/Shaughnessy), Ayling/Shaughnessy, Cooper/Jansson, Shaughnessy/Jansson og Cooper/Jansson som har dannet stopperpar i kampene. Med andre ord har man måttet variere.

Uten på noen som helst måte å ta fra stopperne noe, er det ingen tvil om at Leeds forsvarer seg langt bedre som lag i årets sesonginnledning. Det er godt å se på såpass kort tid.

Tror du er inne på noe viktig her. Forsvarsorganiseringa ser god ut, selv om vi har variert mye på spillere der. Det er soliditet i systemet. Samtidig har enkeltspillerne vært gode. Pontus ser bare bedre og bedre ut. Og så langt jeg har sett har Wiedwald gjort en og en halv kvalifisert redning denne sesongen. Det er altså ikke tilfeldig at vi holder nullen. Vi slipper knapt til sjanser. 2-3 pr kamp. Og da blir det lite baklengs. Selvsagt skal også midtbanespillerne også ha kred for det.
Det skal de. Spesielt har Kalvin stått frem her, syns jeg. Berget faktisk for kort i går også. Samtidig gjør de nye vingene våre manns jobb som førsteforsvarere (stort sett, i hvert fall). Det er en helhet i laget vårt om dagen.

Og det er de fullstendig nødt til om formasjonen skal virke. De tre offensive midtbanespillerne og spissen kan på ingen måte tusle rundt og bare være utelukkende offensive spillere. Hvor mange ganger så man ikke i fjor at de to hengende midtbanespillerne ble overflydd av motstander, på tross av at Leeds tross alt var et lag som gikk ut defensivt i kampene? De henger sammen med dårlig kollektiv organisering og press, samt svak defensiv innsats av de tre offensive. Jeg trekker ikke inn Wood, da han løp som et pisket skinn og fratrekk også for de gangene Dallas er på banen. Han gjør manns jobb bakover, det samme med Doukara.

Skrekkeksemplet på når det ikke fungerer er blant andre hos Arsenal. De har riktignok gått over til en litt annen tallformasjon (3-5-2), men likevel er det ikke mye kollektivt lagarbeid defensivt hos Gunners. Og stadig kommer motstander på livsfarlige kontringer mot et lag i totalt ubalanse. Det er merkelig at ikke Wenger adresserer problemet, særlig med en gammeldags stopper som sin no 2.

Hos Leeds virker dette derimot langt bedre i innledningen. I tillegg krever det enormt med løpsstyrke og det svært positive i det er at Leeds faktisk fremstår minst slitne mot slutten av kampene. Dette syns jeg også var tilfelle mot ballsikre Fulham, selv om det nok var mer marginalt der enn i går.

Marching on together!

Buddy

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #701 på: August 20, 2017, 18:23:25 »
Null hull på tre kamper med Jansson tilbake.

Ta deg tid til å lese David Hume, så får du kanskje et litt mer ydmykt forhold til dine påstander om årsak og virkning.
???
Denne skjønte jeg ikke, Buddy. Hvorfor så sur på en kveld hvor vi har vunnet en vanskelig bortekamp? Hvorfor ta Kato på en enkel faktaopplysning (som for øvrig er helt riktig)? Hvorfor ikke gi Jansson litt av æren for at laget slipper inn færre mål med ham enn uten? Ikke en gang Hume kan bortforklare den.

Overhodet ikke sur, jeg er KJEMPELYKKELIG etter gårsdagens kamp. Beklager at den lille, filosofiske kommentaren kunne oppfattes feil. Bare litt lei av at Pontus får i overkant mye av æren. Var det ikke noe rufsete bak der i starten, og det var Cooper med en feberredning som holdt nullen? Nuvel, det er ikke så farlig. Jeg er meget glad for at vi har Pontus som en murvegg.
Ser at midtbanen nå får mye ros. Velfortjent for det defensive arbeidet, men ikke minst for det offensive. Spiller vi like godt framover som periodevis i går, blir det mer hvile for Pontus & Co.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #702 på: August 27, 2017, 00:31:56 »
Pontus Jansson – 8 – No goals conceded since while Jansson has been on the pitch this season…incredible.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #703 på: September 04, 2017, 19:17:05 »
Let’s ‘box clever’ on play-off talk says Leeds United’s Pontus Jansson

Lee SobotPublished: 06:00
 Pontus Jansson.
Pontus Jansson.
Updated: 08:16 Monday 04 September 2017
PONTUS JANSSON was not afraid to air his views on where Leeds United should have been aiming last term.


As fans up and down the country reached for the calculators to configure how many points would mathematically guarantee a play-off place, Jansson had other ideas.


“The teams at the top, Newcastle and Brighton, have begun to slump a little,” said Jansson in March.

“As long as there is a theoretical possibility, we need to aim for the top two.”

The defender stuck to his views as United’s push for a play-off place became desperate at the end of April.

“We talked like we need so many points to be in the play offs,” he reasoned.

 Pontus Jansson.
Pontus Jansson.
“But if I’m being honest then after the Brighton game we should reach for the top two instead – don’t talk how many points we need for being in the play offs.”

United failed to reach the top six, pipped at the post by Fulham after their own slump in form at the worst possible time.

Four months on, Leeds are handsomely inside the top six in third and just one point off an automatic promotion place.

But Jansson is keen to take a different approach in his second season at United with the Swede determined to take matters one game at a time and not become transfixed on the Championship table.

I don’t need the thing on my arm to be a captain, I can be a captain without it also. I would not change myself because I am a captain, I would play in the same way anyway.

Leeds United’s Pontus Jansson
Jansson is one of several Whites players currently away on international duty and the 26-year-old was due in action representing Sweden last night in a European World Cup qualifier in Belarus.

The centre-back will resume club duty come next Saturday’s home clash with Burton Albion in which a victory could well send third-placed Leeds into the top two.

Jansson admitted on a few occasions last season that the Whites needed to be aiming for an automatic promotion spot rather than worry about how many points would be needed to finish in the play-offs.

But the Swede admits it was only natural for United’s players to take a continued look at the table with an eye to making sure it was mathematically impossible to finish outside of the top six. That, though, in the belief of Jansson led to United’s downfall and the popular Swede is determined for his side to take a smarter approach to the current campaign under Whites head coach Thomas Christiansen.

Conor Shaughnessy.

The defender told the YEP: “I think last year the biggest mistake was when we started talking about the play-offs and promotion and how many points we needed to be in the play-offs.

“It is a dangerous mistake to do that and I think this year we have to be clever. We have to work game by game, and three points in the next game is the only focus we should have.

“I think that was the biggest mistake when I look back at last season.

“I remember after the Brighton game we had too much focus on how many points we are going to need to be in the play-offs.

“Everybody said 75 points is going to be enough and it wasn’t so I think this year we have to be a bit more clever to take it game by game.”

Jansson is four games into his second season at Leeds having missed the first two games of the season through a three-match suspension for picking up 15 yellow cards last term.

The Swede has also partnered both Liam Cooper and new emerging talent Conor Shaughnessy in the heart of the defence with Shaughnessy getting the surprise call when Cooper was injured for the recent home clash with Fulham.

That led to Jansson switching from being the right-sided centre-back to the left, but the defender is equally happy on either side and has also been very impressed with Shaughnessy,

“It doesn’t matter for me – I am happy when I play,” said Jansson.

“In the Fulham game I was playing with Conor and I tried to help him and he felt better on the right side so for me it’s no problem.”

Equally, the Swede has absolutely no problems about not taking over the United captaincy following the sale of last season’s skipper Liam Bridcutt to Nottingham Forest.

The defender was a popular choice with the club’s fans to take the armband but Cooper has effectively stepped into the role with Luke Ayling having also skippered the side in United’s two Carabao Cup ties. But Jansson has revealed that he had talks with head coach Christiansen about the captaincy and explained he could effectively perform the role without actually donning the armband.

“I have talked to him a couple of times about it,” said Jansson.

“Like I said to him and I can say it now, I don’t need the thing on my arm to be a captain, I can be a captain without it also.

“I would not change myself because I am a captain, I would play in the same way anyway.

“So for me it’s not so important to be honest.”

More important for the defender was the events of this summer with the Swede getting married to his partner Asa Thornell.

“It was fantastic,” said Jansson.

“The Friday to Sunday [of the wedding] were the best days of my life.

“All the friends, all of my family and all of the people close to me, all of them were there only for me and my wife.

“I just want to turn back the time and feel it again. It was amazing.”

Reflecting on married life, Jansson reasoned: “It hasn’t changed things so much.

“But I feel a bit calmer as a person, a bit more of an adult than before. It feels nice to have her by my side.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Geiremann

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #704 på: September 05, 2017, 09:30:11 »
 At vi har holdt nullen i fire seriekamper på rad med Pontus på banen forstår jeg, men stemmer det at han foreløpig har null gule kort? Det forstår jeg eventuelt ikke :)

Dersom det stemmer tyder det på en litt smartere versjon av Pontus i år.
Men, det kan jo også være at vi som lag er bedre på defensiven og at han av den grunn havner i færre situasjoner som fører til gule kort.

Lover uansett bra
Member of "The Peterborough eight".

Johrnino

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #705 på: September 05, 2017, 10:28:12 »
Pontus er ekstremt viktig for oss denne sesongen. Jeg tenker med gru på de kampene vi må spille uten han. Både ferdighetsmessig og mentalt, går han høyt utenpå våre andre stoppere..

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #706 på: September 05, 2017, 10:33:31 »
Pontus er ekstremt viktig for oss denne sesongen. Jeg tenker med gru på de kampene vi må spille uten han. Både ferdighetsmessig og mentalt, går han høyt utenpå våre andre stoppere..

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Mja. Tror vi klarer oss greit jeg. Mener Pennington innehar ferdighetene og roen som trengs også. Kanskje Pontus er bedre totalt sett, men vanskelig å sammenligne så langt. Pontus har startet meget bra og har nok også fått mer hjelp av et mer defensivt arbeidende lag. Connor S. har kanskje ikke erfaringen men har vist veldig gode defensive ferdigheter både i lufta men også at han virker å kunne traktere ballen i beina.
Totalt sett, ikke så bekymret om noen må ut med skade eller kort over kortere tid.
Marching On! 4276

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #707 på: September 05, 2017, 12:27:42 »
Så spørs det når vi får se Shaughnessy i sin egentlige rolle, på midtbanen.
 

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #708 på: September 05, 2017, 12:42:29 »
Så spørs det når vi får se Shaughnessy i sin egentlige rolle, på midtbanen.

Tror du det skjer i år da?
Marching On! 4276

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #709 på: September 05, 2017, 14:02:33 »
Så spørs det når vi får se Shaughnessy i sin egentlige rolle, på midtbanen.

Eller Jansson i sin, på topp!
Marching on together!

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #710 på: September 05, 2017, 18:06:28 »
Så spørs det når vi får se Shaughnessy i sin egentlige rolle, på midtbanen.

Tror du det skjer i år da?
Det har jeg svært liten trua på at kommer til å skje,i hvertfall ikke fra start.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #711 på: September 09, 2017, 20:06:32 »
0 - Leeds have yet to concede a single goal when Pontus Jansson has been on the pitch this season.

Key brick in the Great Wall of Leeds.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #712 på: September 09, 2017, 20:16:25 »
0 - Leeds have yet to concede a single goal when Pontus Jansson has been on the pitch this season.

Key brick in the Great Wall of Leeds.
Med duoen Philips og O Keane foran tror jeg vi vil se rock solid ut nesten uansett hvem av de 4 stopperne vi har i troppen som spiller. Pontus gir oss det lille ekstra.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #713 på: September 09, 2017, 21:09:45 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #714 på: September 09, 2017, 21:11:55 »
Ser ikke ut som kveldens Pontus-tweet er postet :D

Pontus Jansson‏ @PJansson5  3h
3 hours ago
Brick by brick, Game by game..@LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #715 på: September 10, 2017, 10:13:08 »
Pure passion

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #716 på: September 10, 2017, 15:24:33 »
Vi er seks kamper inn i Championshipsesongen og Pontus har null gule kort. :)
(han har riktignok bare spilt fem kamper).
Anyways :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #717 på: September 10, 2017, 15:38:18 »
Vi er seks kamper inn i Championshipsesongen og Pontus har null gule kort. :)
(han har riktignok bare spilt fem kamper).
Anyways :)

Og null baklengs med ham på banen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #718 på: September 10, 2017, 15:59:13 »
Vi er seks kamper inn i Championshipsesongen og Pontus har null gule kort. :)
(han har riktignok bare spilt fem kamper).
Anyways :)

Det er vel mye fordi spillerne foran han gjør en bedre jobb enn forrige sesong. Vi må også forvente at han selv har tatt tak i problemet.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #719 på: September 10, 2017, 16:10:13 »
Vi er seks kamper inn i Championshipsesongen og Pontus har null gule kort. :)
(han har riktignok bare spilt fem kamper).
Anyways :)

Det er vel mye fordi spillerne foran han gjør en bedre jobb enn forrige sesong. Vi må også forvente at han selv har tatt tak i problemet.
Det har du selvfølgelig helt rett i :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan