Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260051 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Borge

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1080 på: Mars 17, 2019, 17:40:42 »
Noen som vet status på Pontus etter skaden i går?
Borge

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1081 på: Mars 17, 2019, 18:30:43 »
Noen som vet status på Pontus etter skaden i går?

Såret stolthet?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1082 på: Mars 17, 2019, 22:05:27 »
vet att han lämnat återbud  till landslaget och dess EM-matcher
 

Kimfjellheim

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1083 på: Mars 18, 2019, 09:25:26 »
Ute i 3 uker  :-\

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1084 på: Mars 18, 2019, 09:29:53 »
Ute i 3 uker  :-\

Berardi og Cooper, funka det også!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1085 på: Mars 18, 2019, 09:30:54 »
Da misser han kanskje bare kampen mot Millwall? Godt vi har Berardi tilbake ja.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1086 på: Mars 18, 2019, 10:16:39 »
Da misser han kanskje bare kampen mot Millwall? Godt vi har Berardi tilbake ja.

auren

Jansson misser nok mest sannsynlig Birmingham også, kanskje flere. Er under 3 uker til vi møter Birmingham, litt over 3 uker til Preston.
For å være litt kynisk så får vi håpe Jansson har spilt sin siste kamp i år.

stian

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1087 på: Mars 18, 2019, 16:05:36 »
Da misser han kanskje bare kampen mot Millwall? Godt vi har Berardi tilbake ja.

auren

Jansson misser nok mest sannsynlig Birmingham også, kanskje flere. Er under 3 uker til vi møter Birmingham, litt over 3 uker til Preston.
For å være litt kynisk så får vi håpe Jansson har spilt sin siste kamp i år.


Betyr det at du helst vil ha ham på skadelisten, eller at du håper at Berardi og Cooper gjør det så bra at han ikke klarer å spille seg inn på laget igjen før sesongen er over?


For min del håper jeg Pontus er tilbake allerede mot Birmingham. Han er en viktig spiller for oss, og har en innstilling som smitter over på både medspillere og supportere. Du skjønner at en spiller er villig til å blø litt når han spiller 15 min med en potensielt stygg skade: først hinkende rundt i forsvaret, deretter som spiss, for så å ende opp i mål - og hele tiden med 1,5 fungerende kne.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1088 på: Mars 18, 2019, 16:24:19 »
Da misser han kanskje bare kampen mot Millwall? Godt vi har Berardi tilbake ja.

auren

Jansson misser nok mest sannsynlig Birmingham også, kanskje flere. Er under 3 uker til vi møter Birmingham, litt over 3 uker til Preston.
For å være litt kynisk så får vi håpe Jansson har spilt sin siste kamp i år.


Betyr det at du helst vil ha ham på skadelisten, eller at du håper at Berardi og Cooper gjør det så bra at han ikke klarer å spille seg inn på laget igjen før sesongen er over?


For min del håper jeg Pontus er tilbake allerede mot Birmingham. Han er en viktig spiller for oss, og har en innstilling som smitter over på både medspillere og supportere. Du skjønner at en spiller er villig til å blø litt når han spiller 15 min med en potensielt stygg skade: først hinkende rundt i forsvaret, deretter som spiss, for så å ende opp i mål - og hele tiden med 1,5 fungerende kne.

Pontus er bra han.

Bielsa bytter aldri på laget. Vinner vi 2-3 kamper uten Jansson så spiller vi videre med det laget.

Berardi/Cooper var glitrende i lag i august, kan gå bra dette ;)

Markus

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1089 på: Mars 25, 2019, 19:45:27 »

Phil Hay
@PhilHayYEP

Looked like three weeks for Pontus Jansson with his knee injury but he and Adam Forshaw are making good progress and pushing to be involved against Millwall.

Cherry

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1090 på: Mars 27, 2019, 10:34:34 »

Phil Hay
@PhilHayYEP

Looked like three weeks for Pontus Jansson with his knee injury but he and Adam Forshaw are making good progress and pushing to be involved against Millwall.

Skal se at denne landslagspausen gjør oss godt. BPF har fått verdifull kamptrening på NI , gutta`ellers har fått trent og restituert godt
og klubben har fått ett boozt gjennom U23 `s som vant ligaen i denne "pausen".
Beradi, Douglas, Forhaw , Pontus....og ikke glem Roofe!
 

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1091 på: Mai 20, 2019, 22:50:36 »
Har selv frontet Pontus Jansson som en av få ut døra denne sommeren. Situasjonen i Villa-kampen tror jeg forsterket følelsen av exit. Var han egentlig skadet i play-off, eller var det noe mer bak?

Nå har Noel Whelan også vært frempå:

Speaking to Football Insider about the Swedish defender’s future, former Leeds forward Noel Whelan admitted that: “I think Jansson will leave and possibly for around the £10million mark. “I’m sure some Premier League clubs might take a chance on him, some of the lowers ones or the teams that have just gone up (Norwich and Sheffield United).”

Taxi for Pontus for 10 mill pund.
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1092 på: Mai 20, 2019, 23:51:55 »
Har selv frontet Pontus Jansson som en av få ut døra denne sommeren. Situasjonen i Villa-kampen tror jeg forsterket følelsen av exit. Var han egentlig skadet i play-off, eller var det noe mer bak?

Nå har Noel Whelan også vært frempå:

Speaking to Football Insider about the Swedish defender’s future, former Leeds forward Noel Whelan admitted that: “I think Jansson will leave and possibly for around the £10million mark. “I’m sure some Premier League clubs might take a chance on him, some of the lowers ones or the teams that have just gone up (Norwich and Sheffield United).”

Taxi for Pontus for 10 mill pund.

Stusset selv.. men hvorfor gå ut med at han var skadet? Kunne dem ikke bare vraket han da?

Han var ikke engang med på benken første kampen og det var naturlig at Berardi startet kamp 2. Knapt sett noen som ville ha Berardi ut av laget etter første kampen.. Så virker reelt at han var skadet. Men har ikke Pontus gått av og vært skadet når det har dratt seg til tidligere?

Jeg vet ikke. Han sier og oppfører seg veldig rart til tider. Han virker å ha et behov for å være kontroversiell og i sentrum. Noen kaller det passion, andre kaller det å være dum.

Ikke vet jeg hvordan han er, men for meg virker han å være en som er litt motsatt av side before self.

 Får vi 10 mill pund så håper jeg det blir salg. Det kan faktisk finansiere et par av vingene og det er store deler av summen som Blackburn mener dem kan slippe Dack for, som er 13-15 mill pund.

Uansett. Det er penger som kan komme godt med i sommer. Forventer at 100% av de pengene re-innvesteres i nye spillere om det blir salg!


Lundewhites

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1093 på: Mai 21, 2019, 01:16:04 »
Har dessverre ingen tro på at Leeds får 10 mill for han. Tipper han går for rundt 6.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Sterland

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1094 på: Mai 21, 2019, 06:42:07 »
Synd om Pontus forsvinner. Han er en god stopper som passer godt inn i den spillende Bielsa-stilen. Etter mitt syn vært den beste i forsvarsrekka denne sesongen

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1095 på: Mai 21, 2019, 10:37:44 »
Det vil alltid være mange rykter angående de beste spillerne i en klubb, og Jansson er en av våre beste. Tror vel ikke Bielsa er særlig hypp på å selge så veldig mange A-lagsspillere. De er jo godt vant til både treningsregime og spillestil nå. Må gjerne komme inn en 2-3 forsterkninger, men de bør komme raskt, slik at de får med seg pre season. Bør unngå å få inn spillere inn sent i juli og tidlig august.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gufrias

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1096 på: Mai 21, 2019, 14:18:46 »
Har selv frontet Pontus Jansson som en av få ut døra denne sommeren. Situasjonen i Villa-kampen tror jeg forsterket følelsen av exit. Var han egentlig skadet i play-off, eller var det noe mer bak?

Nå har Noel Whelan også vært frempå:

Speaking to Football Insider about the Swedish defender’s future, former Leeds forward Noel Whelan admitted that: “I think Jansson will leave and possibly for around the £10million mark. “I’m sure some Premier League clubs might take a chance on him, some of the lowers ones or the teams that have just gone up (Norwich and Sheffield United).”

Taxi for Pontus for 10 mill pund.

Stusset selv.. men hvorfor gå ut med at han var skadet? Kunne dem ikke bare vraket han da?

Han var ikke engang med på benken første kampen og det var naturlig at Berardi startet kamp 2. Knapt sett noen som ville ha Berardi ut av laget etter første kampen.. Så virker reelt at han var skadet. Men har ikke Pontus gått av og vært skadet når det har dratt seg til tidligere?

Jeg vet ikke. Han sier og oppfører seg veldig rart til tider. Han virker å ha et behov for å være kontroversiell og i sentrum. Noen kaller det passion, andre kaller det å være dum.

Ikke vet jeg hvordan han er, men for meg virker han å være en som er litt motsatt av side before self.

 Får vi 10 mill pund så håper jeg det blir salg. Det kan faktisk finansiere et par av vingene og det er store deler av summen som Blackburn mener dem kan slippe Dack for, som er 13-15 mill pund.

Uansett. Det er penger som kan komme godt med i sommer. Forventer at 100% av de pengene re-innvesteres i nye spillere om det blir salg!
Må bruke pengene på nye stoppere. Helst to, for jeg mener at vi har hatt en for lite i år, og det kan godt ha kostet oss opprykket.
Hekta på Leeds siden 1974

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1097 på: Mai 21, 2019, 14:21:50 »
Har selv frontet Pontus Jansson som en av få ut døra denne sommeren. Situasjonen i Villa-kampen tror jeg forsterket følelsen av exit. Var han egentlig skadet i play-off, eller var det noe mer bak?

Nå har Noel Whelan også vært frempå:

Speaking to Football Insider about the Swedish defender’s future, former Leeds forward Noel Whelan admitted that: “I think Jansson will leave and possibly for around the £10million mark. “I’m sure some Premier League clubs might take a chance on him, some of the lowers ones or the teams that have just gone up (Norwich and Sheffield United).”

Taxi for Pontus for 10 mill pund.

Stusset selv.. men hvorfor gå ut med at han var skadet? Kunne dem ikke bare vraket han da?

Han var ikke engang med på benken første kampen og det var naturlig at Berardi startet kamp 2. Knapt sett noen som ville ha Berardi ut av laget etter første kampen.. Så virker reelt at han var skadet. Men har ikke Pontus gått av og vært skadet når det har dratt seg til tidligere?

Jeg vet ikke. Han sier og oppfører seg veldig rart til tider. Han virker å ha et behov for å være kontroversiell og i sentrum. Noen kaller det passion, andre kaller det å være dum.

Ikke vet jeg hvordan han er, men for meg virker han å være en som er litt motsatt av side before self.

 Får vi 10 mill pund så håper jeg det blir salg. Det kan faktisk finansiere et par av vingene og det er store deler av summen som Blackburn mener dem kan slippe Dack for, som er 13-15 mill pund.

Uansett. Det er penger som kan komme godt med i sommer. Forventer at 100% av de pengene re-innvesteres i nye spillere om det blir salg!
Må bruke pengene på nye stoppere. Helst to, for jeg mener at vi har hatt en for lite i år, og det kan godt ha kostet oss opprykket.

Logikken er at vi må selge en stopper som Bielsa mener har vært vår beste spiller i år, for å gjøre plass til to nye stoppere for å forsterke laget?

Da skal vi helst få veldig mye penger for han.
 

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1098 på: Mai 21, 2019, 14:52:51 »
Har selv frontet Pontus Jansson som en av få ut døra denne sommeren. Situasjonen i Villa-kampen tror jeg forsterket følelsen av exit. Var han egentlig skadet i play-off, eller var det noe mer bak?

Nå har Noel Whelan også vært frempå:

Speaking to Football Insider about the Swedish defender’s future, former Leeds forward Noel Whelan admitted that: “I think Jansson will leave and possibly for around the £10million mark. “I’m sure some Premier League clubs might take a chance on him, some of the lowers ones or the teams that have just gone up (Norwich and Sheffield United).”

Taxi for Pontus for 10 mill pund.

Stusset selv.. men hvorfor gå ut med at han var skadet? Kunne dem ikke bare vraket han da?

Han var ikke engang med på benken første kampen og det var naturlig at Berardi startet kamp 2. Knapt sett noen som ville ha Berardi ut av laget etter første kampen.. Så virker reelt at han var skadet. Men har ikke Pontus gått av og vært skadet når det har dratt seg til tidligere?

Jeg vet ikke. Han sier og oppfører seg veldig rart til tider. Han virker å ha et behov for å være kontroversiell og i sentrum. Noen kaller det passion, andre kaller det å være dum.

Ikke vet jeg hvordan han er, men for meg virker han å være en som er litt motsatt av side before self.

 Får vi 10 mill pund så håper jeg det blir salg. Det kan faktisk finansiere et par av vingene og det er store deler av summen som Blackburn mener dem kan slippe Dack for, som er 13-15 mill pund.

Uansett. Det er penger som kan komme godt med i sommer. Forventer at 100% av de pengene re-innvesteres i nye spillere om det blir salg!
Må bruke pengene på nye stoppere. Helst to, for jeg mener at vi har hatt en for lite i år, og det kan godt ha kostet oss opprykket.

Logikken er at vi må selge en stopper som Bielsa mener har vært vår beste spiller i år, for å gjøre plass til to nye stoppere for å forsterke laget?

Da skal vi helst få veldig mye penger for han.
Med mindre Jansson ber om overgang selv, blir han nok ikke solgt i sommer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1099 på: Mai 21, 2019, 17:58:14 »
Pontus og Martin Dahlin vil videre. Vi kan få en grei sum for han og han er langt fra uerstattelig. Tror det er derfor endel fans ikke griner om han skulle forsvinne, ikke det at folk vil ha han ut for enhver pris.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

stian

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1100 på: Mai 21, 2019, 18:46:53 »
Hvis det er slik at noen av de faste må selges er Pontus en av dem som faktisk kan generere litt penger. Når det er sagt håper jeg ambisjonene for neste sesong er å være en klar utfordrer til tittelen og da ser jeg heller for meg at det kommer inn en ny makker til Pontus, gjerne en som tilfører litt tempo til den bakre fireren.

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1101 på: Mai 22, 2019, 09:00:39 »
Hvis det er slik at noen av de faste må selges er Pontus en av dem som faktisk kan generere litt penger. Når det er sagt håper jeg ambisjonene for neste sesong er å være en klar utfordrer til tittelen og da ser jeg heller for meg at det kommer inn en ny makker til Pontus, gjerne en som tilfører litt tempo til den bakre fireren.
Utskiftninger i stallen er en del av fotballen. Men Jansson kan ikke selges før man har sikret seg en erstatter. Regner med at Halme, Struijk, Diaz, O'Connor og Shaughnessy ennå ikke er god nok til å forsvare en plass i startelleveren?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1102 på: Mai 22, 2019, 14:58:28 »
Harry Talbot, Football insider


Pontus Jansson’s future at Leeds United is up in the air amid a poor relationship with manager Marcelo Bielsa, Football Insider can reveal.

The giant centre-back cut a desolate figure at Elland Road in the wake of United’s play-off heartache last Wednesday and headed back to his native Sweden soon afterwards.

Leeds are expected to sell a number of senior players this summer to raise funds to reshape a squad that finished third in the Championship but will extend their stay in the Football League to a 16th consecutive season.

Jansson, 28, is regarded as one of United’s most valuable assets and was named in the PFA Championship team of the season along with fellow centre-back Liam Cooper.

“Jansson doesn’t get on with Marcelo Bielsa, I know that for a fact, and that’s been the case for some time after they had a falling-out,” a Leeds source told Football Insider.

“I know he said Jansson has been the best player this season, but the two of them have not had a good relationship at all.”

Bielsa claimed ahead of the semi-final second leg against Derby County that the defender “has been our best player in the Championship over the season”.

Jansson, who was seen slumped next to the advertising boards following the 4-3 aggregate defeat to Frank Lampard’s, played no part in either leg after picking up an ankle injury.

He joined Leeds initially on loan from Torino in 2016 before signing permanently a year later in a £3million deal.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1103 på: Mai 22, 2019, 15:02:20 »
da er nok Pontus snart historie.
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1104 på: Mai 22, 2019, 15:21:10 »
da er nok Pontus snart historie.

Vi får se da. Spekulasjoner er jeg som vanlig kristisk til. Som han kælle'n over som sier, 'I know that for a fact'.. ??? Vi får vel vite snart nok hva samtaler fører til. Synd om han drar men vi er ikke der ennå.
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1105 på: Mai 22, 2019, 17:40:31 »
Broren Peter er ofte en fin indikator Pontus wise:


Is he leaving? Tha is more than I am aware of.
Sitat
Just general pontus rumours every summer Peter. You must be used to it by now

True Tony.

Og om Noel Whelan er han ikke nådig:
Haha. Inte tänkt att bli förstorat på det viset men blir så trött på folk som tror sig veta mer än vad som är hälsosamt. Den där No-l Whel-n?! Vad har du för uppfattning om honom? Han verkar vara den största dyngspridaren av alla trots att han ska vara en i leden...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1106 på: Mai 30, 2019, 11:10:15 »
Rart dette intervjuet ikke har kommet på trykk her inne ennu:

Pontus Jansson: ”Då blev jag lack på Janne...”

av Johan Flinck     FOTBOLLi går  19:42

MALMÖ. När spelarna själva röstade fram årets lag i The Championship tog Pontus Jansson plats som mittback.
Det förvånade honom.
– Jag har alltid trott att folk hatar mig på planen.
Möt landslagsbacken i en stor intervju.


Pontus Jansson är hemma i Malmö igen sedan en dryg vecka.
Han har genomfört ännu ett pass med MFF när Sportbladet får en pratstund med landslagsbacken.
– Kul som fan att spela fotboll igen efter att sprungit ett helt år i Leeds. Roligt att få spela smålagsspel igen, säger han.


Leedstränaren Marcelo Bielsa är (ö)känd för sina långa, hårda träningspass.
Dagen före har det blivit officiellt att Bielsa stannar i Leeds ett år till trots den tunga avslutningen på säsongen där laget länge såg ut att ta en av två direktplatser till Premier League men föll tillbaka efter en svag avslutning på serien och sedan åkte ut i playoff-semifinalen mot Derby.
– För mig var det väntat att han skulle fortsätta. När det blev som det blev så kände man att han ville avsluta på ett bättre sätt.
Vad tycker du om det?
– Jag har haft en fantastisk utveckling under Bielsa och jag vet hur mycket han bryr sig om mig. Så som jag utvecklats som spelare, som person och hur jag tränar, sover och äter...det har skett en enorm utveckling och allt är mer eller mindre tack vare honom.
– Visst har det varit tufft och många långa träningar. Men det får man ta för det han har gjort med vårt lag har varit helt fantastiskt.



”Ett enormt slag mentalt”
Men avslutningen på säsongen, då Jansson var skadad och missade playoff-matcherna mot Aston Villa, var en rejäl smäll.
– Det var ett enormt slag mentalt. Allt gick så snabbt. Tio positiva månader ändrades på en halvlek. Allt slutade så absurt, säger Jansson och ser ut att må dåligt av blotta tanken på debaclet.


Jansson har drömt om Premier League länge.
– Nu får man vänta ett år till, som det ser ut nu.
Om han inte blir såld till en Premier League-klubb alltså. 28-åringen har tre år kvar på kontraktet med Leeds.
– Jag har alltid sagt att ta steget upp till Premier League är min dröm och att jag vill göra det med Leeds. Det är upp till Leeds om det finns ett intresse att förhandla. Fram tills dess är jag 110 procent Leeds. Det kommer jag vara fram till den dag de inte vill ha mig.

– Men när man får en fråga om det här (Premier League och framtiden) efter ett sånt här slut så är det jäkligt segt. Men ge mig en semester och lite öl så är det tillbaka till England och köra igen (skratt).
Jansson tog plats i årets lag i The Championship, som röstades av spelarfacket.
– Att bli uttagen av ”experter” är en sak. Men att bli uttagen av motståndartränare och -spelare var faktiskt hedersamt. Jag har alltid trott att folk hatar mig på planen. Den var jävligt smickrande och nog det finaste priset jag har fått.


”Hemkomsten närmar sig”
En vacker dag ska han spela i sitt kära MFF igen.
– Det är kul att vara hemma. Hemkomsten närmar sig, trots att det är ett par år dit förhoppningsvis. Jag känner för varje sommar jag är hemma att den kommer närmare. Min kärlek till Malmö har nästan blivit större med åren. Jag lämnade som spelare men kommer tillbaka som supporter. Kärleken växer sig starkare för varje år.

Men du verkar ha en förmåga att bli älskad nästan var du än spelar?
– Jag är som jag är på planen. Det finns folk som tycker att jag är dum i huvudet och undrar vad jag håller på med. Jag försöker utveckla mig så att fler och fler ska tycka om mig. Jag kan inte ändra mig på planen, men utanför planen har jag ändrat mig som fan de senaste åren. Jag har blivit äldre, blivit pappa, gift mig och flyttat hemifrån. Jag bodde ju hemma ända tills jag blev utlandsproffs.
– Tycker folk inte om det jag gör kan jag bara be om ursäkt. Mer kan jag inte göra.
”Ville visa att jag inte accepterar det”

I matchen mot Aston Villa i slutet av ligaspelet uppstod en mycket omtalad situation med Jansson. Leeds tog ledningen med 1–0 när en Aston Villa-spelare låg ner och var skadad. Bielsa beordrade därför sina spelare att direkt släppa in ett mål. Men Jansson lyssnade inte utan försökte freda sitt mål.


– Allt hände så snabbt. Jag var den förste som sprang ut till deras bänk och bad om ursäkt när vi gjorde målet. Då sa det att nu får ni låta oss göra ett mål. Men jag sa att så kan man inte göra. Jag kan inte låta er göra ett mål. Så funkar inte jag.
– På planen agerade jag utifrån det jag trodde var rätt just då. Men så här i efterhand så gjorde vi nog rätt.
Visste du vad Bielsas order gick ut på?
– Nja, typ. Jag förstod till slut att de skrek att de skulle få göra mål. Jag var så uppe i varv och det gick inte. Till slut lät jag dem göra det men jag ville ändå visa att jag inte accepterar det.
Hör inte hemma i hederslogen

Han har sett MFF:s fyra senaste matcher på plats.
Var har du stått? I klacken?
– I Göteborg stod jag på övre etage, sedan såg jag en av matcherna här på Roys Hörna och i går var jag i hederslogen. Så jag har känt av alla världar (skratt)
Vilken trivdes du bäst i?
– Där man kan sjunga och hetsa mest. Jag kände mig ensam när jag stod och hetsade på domaren i hederslogen i går. Det är inte riktigt där jag hör hemma. Alla tittade på mig och undrade ”vad är det för idiot”.
På söndag väntar det första derbyt mot Helsingborg på snart tre år.
– Det var längesen. Ska bli kul att åka upp och köra över dem. Jag hoppas ”Granen” spelar så att ”Mackan” kan stoppa ner honom i sin ficka. Det hade varit kul, garvar Jansson.
Men landslaget samlas redan på söndag så Jansson missar derbyt.
– Ja, fy fan. Jag blev lack på Janne där alltså, säger han med ett litet snett leende.
Kunde du inte få ledigt en dag extra?
– Jag försökte och sa att om nu Granen ska vara med och han spelar så kan jag väl också komma en dag senare. Men det gick inte. Nej, det är surt.
Bara en landskamp sedan september
Det är många AIK:are i landslaget nu?
– Ja, jäklar. Det har alltid varit många MFF.are och det är väl ett par kvar.
För många AIK:are?
– Haha. Förr gillade man inte AIK så mycket. Man hatade att möta dem. Det var alltid tuffa matcher. Men efter några år utomlands ser man det ur ett annat perspektiv.
Och så har du lärt känna dem i landslaget och insett att de är okej människor de också eller?


– Man är en människa på planen och en annan utanför. Jag har inga problem med dem.
Sedan septembersamlingen har Jansson, på grund av skador och att han blev pappa i samband med en samling, bara spelat en landskamp – träningsmatchen mot Slovakien i oktober.
– Det känns sjukt att jag missat så många.
Men med Victor Nilsson Lindelöf borta (och Andreas Granqvist högst osäker) räknar Jansson och alla andra med att han går in från start i det stundande EM-kvalet mot Malta och Spanien.
– Jag känner mig i jäkligt bra form, säger han.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Xg4Pqn/pontus-jansson-da-blev-jag-lack-pa-janne
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1107 på: Mai 30, 2019, 15:39:54 »
Pontus Jansson addresses £14.8m Leeds exit talk as he lifts lid on Bielsa

Date published: Thursday 30th May 2019 10:25

 Pontus Jansson TEAMtalk
 
Pontus Jansson insists he remains committed to trying to help Leeds win promotion to the Premier League after reacting to claims he could be set to leave in a £14.8m switch.

The towering Swedish defender – one of United’s most sellable assets – has been linked with a switch to Premier League in the wake of the club’s failure to secure promotion this season. The likes of Wolves, Newcastle and Southampton have all been mentioned as possible suitors, while Benfica were also set to trigger the reported £14.8m exit fee which exists in his Leeds deal.

However, the player maintains – just like manager Marcelo Bielsa, who has also agreed to stay at Elland Road – he remains committed to seeing the job through at Elland Road.

Speaking to Swedish source Aftonbladet, Jansson said: “I’ve always said that my dream is to play in the Premier League, and that I want to do it with Leeds.

“It’s up to Leeds if they want to negotiate. Until then I’m 110% Leeds and will be until the day they don’t want me.”

Jansson was seen close to tears on the pitch at full-time as their promotion hopes faltered at the semi-final stages of the play-offs following a 4-2 home defeat to Derby and, reflecting on the disappointment, the former Malmo man insists he will soon be ready to go again.

“Give me a holiday and a few beers and I’ll be back in England and we have another go,” he commented.

Jansson is just one of several players to have improved under the guidance of Bielsa, but worrying rumours last week suggested he did not always see eye to eye with the Argentinian coach. And while Jansson used Twitter to set the record straight, he has now gone one step further and spoken very highly about the Leeds boss.



“I know how much he cares about me,” he said. “The way I have developed as a player and as a person and how I train, sleep and eat. It’s been a huge change and it’s more or less because of him.

“Sure it’s been tough and a lot of long training sessions . But you have to take Bielsa for what he’s done to our team. He’s been fantastic.”






£ 14,8 millioner !!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1108 på: Juli 02, 2019, 18:52:40 »

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1109 på: Juli 02, 2019, 19:16:40 »
Pontus utestengt fra treningene??

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jdrJln/chockuppgifter-jansson-portas

Noen sier at Bielsa ikke likte innstillingen hans not slutten av sesongen. I tillegg var han den eneste som prøvde å stoppe Villa å skåre på ER imot Bielsas ønske!

Han har visstnok fått beskjed om å komme tilbake 12/7. Samme dag som stallen drar til Australia.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973