Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260088 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Forever Whites

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1230 på: Juli 06, 2019, 23:34:31 »
Synd at ikke vår manager klarer å ta vare på slike personligheter.  De er ofte de beste spillerne.  Nå banner jeg i kirken men mange managere har mye å lære av Alex Ferguson der.  Bare se hva han fikk ut av Cantona for å nevne en?  Han gav vi jo bort også.
Vel, nå vet vi ikke hva som har skjedd. Kan jo være at han har røket uklar med noen av lagkameratene også? Hadde det bare ha vært treneren han hadde uoverenstemmelser med, kunne de to ha skværet opp.
Nå var vel Ferguson kjent for å kaste ut spillere som ble negative for klubben eller for høye på seg selv ganske så fort. Ingen spillere er større enn klubben
Jepp. Både Stam, Keane og selve wonderboyen, Beckham, fikk fyken av Fergie. Holder vi oss til samme klubb, kan vi se hvor mye uggen stemning en enkelt spiller kan forårsake. Tenker da på Pogba, som nærmest setter seg selv på transferlista. Og vi skal vel i beskjedenhetens navn innse at Pogba er en mye bedre spiller enn Jansson. Ingen er uunnværlige. Man må oppføre seg ordentlig, selv om man er lagets beste spiller.

Var egentlig ikke poenget mitt.  Det var mange "bråkmakere" i Scum den tiden Ferguson var manager der og han fikk mye ute av flere av dem.  Keane og Beckham var vel begge i minst 10 år i klubben så kommer ikke helt i samme kategorien.  Ser ikke helt hva Jansson har gjort galt som ikke kunne vært rettet opp i med litt veiledning. Men muligens finnes det mye grums rundt ham som vi ikke vet om og som vi heller ikke har noe krav på å få vite.
Uansett burde vi vel fått litt mer for spilleren hvis det er umulig å beholde ham?
« Siste redigering: Juli 06, 2019, 23:37:11 av Cellinos »
Medlem 94237

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1231 på: Juli 06, 2019, 23:45:28 »
Synd at ikke vår manager klarer å ta vare på slike personligheter.  De er ofte de beste spillerne.  Nå banner jeg i kirken men mange managere har mye å lære av Alex Ferguson der.  Bare se hva han fikk ut av Cantona for å nevne en?  Han gav vi jo bort også.
Vel, nå vet vi ikke hva som har skjedd. Kan jo være at han har røket uklar med noen av lagkameratene også? Hadde det bare ha vært treneren han hadde uoverenstemmelser med, kunne de to ha skværet opp.
Nå var vel Ferguson kjent for å kaste ut spillere som ble negative for klubben eller for høye på seg selv ganske så fort. Ingen spillere er større enn klubben
Japp Staam.
Jon R.

ar9

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1232 på: Juli 07, 2019, 00:14:20 »
Synd at ikke vår manager klarer å ta vare på slike personligheter.  De er ofte de beste spillerne.  Nå banner jeg i kirken men mange managere har mye å lære av Alex Ferguson der.  Bare se hva han fikk ut av Cantona for å nevne en?  Han gav vi jo bort også.
Vel, nå vet vi ikke hva som har skjedd. Kan jo være at han har røket uklar med noen av lagkameratene også? Hadde det bare ha vært treneren han hadde uoverenstemmelser med, kunne de to ha skværet opp.
Nå var vel Ferguson kjent for å kaste ut spillere som ble negative for klubben eller for høye på seg selv ganske så fort. Ingen spillere er større enn klubben
Jepp. Både Stam, Keane og selve wonderboyen, Beckham, fikk fyken av Fergie. Holder vi oss til samme klubb, kan vi se hvor mye uggen stemning en enkelt spiller kan forårsake. Tenker da på Pogba, som nærmest setter seg selv på transferlista. Og vi skal vel i beskjedenhetens navn innse at Pogba er en mye bedre spiller enn Jansson. Ingen er uunnværlige. Man må oppføre seg ordentlig, selv om man er lagets beste spiller.

Var egentlig ikke poenget mitt.  Det var mange "bråkmakere" i Scum den tiden Ferguson var manager der og han fikk mye ute av flere av dem.  Keane og Beckham var vel begge i minst 10 år i klubben så kommer ikke helt i samme kategorien.  Ser ikke helt hva Jansson har gjort galt som ikke kunne vært rettet opp i med litt veiledning. Men muligens finnes det mye grums rundt ham som vi ikke vet om og som vi heller ikke har noe krav på å få vite.
Uansett burde vi vel fått litt mer for spilleren hvis det er umulig å beholde ham?

I en spillergruppe på ca 20 er det like mange forskjellige personligheter. Legg til u23+det sportslige apparatet.
Da sier det seg selv at de ikke alltid svømmer som en fiskestim.

Håper derfor at strikken kan tøyes langt før en bra spiller som hevder seg blir satt til side.

Siden det ikke mangler på spekulasjoner om hva som har skjedd tenkte jeg å bidra litt jeg og .

Etter sesongen uttalte Bielsa at han neppe klarte å få skviset ut like mye av identisk mannskap en sesong til.
Kan det være at Pontus har vært en av de han har mått jobbe mye med?
At det har vært en kamp for Team Bielsa å få han med på opplegget?

Tenker da på oppkjøringen til sesongen i fjor.
En litt mettet men også ‘VM kry’ Pontus kom tilbake til Leeds og fikk bakoversveis.
Pontus uttalte vel senere i sesongen at han måtte strekke seg langt for å tilpasse seg opplegget.

Litt sånn som når KRF og FRP går regjering sammen. Det går en stund.

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1233 på: Juli 07, 2019, 00:26:13 »
Synd at ikke vår manager klarer å ta vare på slike personligheter.  De er ofte de beste spillerne.  Nå banner jeg i kirken men mange managere har mye å lære av Alex Ferguson der.  Bare se hva han fikk ut av Cantona for å nevne en?  Han gav vi jo bort også.
Vel, nå vet vi ikke hva som har skjedd. Kan jo være at han har røket uklar med noen av lagkameratene også? Hadde det bare ha vært treneren han hadde uoverenstemmelser med, kunne de to ha skværet opp.
Nå var vel Ferguson kjent for å kaste ut spillere som ble negative for klubben eller for høye på seg selv ganske så fort. Ingen spillere er større enn klubben
Jepp. Både Stam, Keane og selve wonderboyen, Beckham, fikk fyken av Fergie. Holder vi oss til samme klubb, kan vi se hvor mye uggen stemning en enkelt spiller kan forårsake. Tenker da på Pogba, som nærmest setter seg selv på transferlista. Og vi skal vel i beskjedenhetens navn innse at Pogba er en mye bedre spiller enn Jansson. Ingen er uunnværlige. Man må oppføre seg ordentlig, selv om man er lagets beste spiller.

Var egentlig ikke poenget mitt.  Det var mange "bråkmakere" i Scum den tiden Ferguson var manager der og han fikk mye ute av flere av dem.  Keane og Beckham var vel begge i minst 10 år i klubben så kommer ikke helt i samme kategorien.  Ser ikke helt hva Jansson har gjort galt som ikke kunne vært rettet opp i med litt veiledning. Men muligens finnes det mye grums rundt ham som vi ikke vet om og som vi heller ikke har noe krav på å få vite.
Uansett burde vi vel fått litt mer for spilleren hvis det er umulig å beholde ham?

I en spillergruppe på ca 20 er det like mange forskjellige personligheter. Legg til u23+det sportslige apparatet.
Da sier det seg selv at de ikke alltid svømmer som en fiskestim.

Håper derfor at strikken kan tøyes langt før en bra spiller som hevder seg blir satt til side.

Siden det ikke mangler på spekulasjoner om hva som har skjedd tenkte jeg å bidra litt jeg og .

Etter sesongen uttalte Bielsa at han neppe klarte å få skviset ut like mye av identisk mannskap en sesong til.
Kan det være at Pontus har vært en av de han har mått jobbe mye med?
At det har vært en kamp for Team Bielsa å få han med på opplegget?

Tenker da på oppkjøringen til sesongen i fjor.
En litt mettet men også ‘VM kry’ Pontus kom tilbake til Leeds og fikk bakoversveis.
Pontus uttalte vel senere i sesongen at han måtte strekke seg langt for å tilpasse seg opplegget.

Litt sånn som når KRF og FRP går regjering sammen. Det går en stund.
Det er jeg enig i. Spørs da hvor langt strikken skal tøyes. I Pontus' tilfelle kan den ha blitt tøyd så langt at den har røket?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1234 på: Juli 07, 2019, 00:31:10 »
Ingen tvil om at Pontus var ein viktig brikke for å få organisert eit forsvar som for nokre år sidan lakk som ein sil, og det vil vere trist om han må gå. På den andre side syns eg at han har vore best når det ikkje gjelder denne siste sesongen, og eg er ikkje sikker på om det vil merkast at han er borte. Hugs også at vi hadde vår beste periode på starten av sesongen så Pontus var ute, sjøl om det nok var fleire årsaker til det.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Leeds tapte ikke en av de 7 kampene han IKKE spilte, i serien denne sesongen.
....men vi tapte den siste og avgjørende grunnet tabber utført av hans konkurrenter....
MOT

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1235 på: Juli 07, 2019, 00:34:38 »
Hvis Leeds skal forbedre troppen i sommer så må Pontus erstattes med noe som er bedre. Han kan jo ikke erstattes med noe som er dårligere.

Kanskje Costa gir et signal om enda flere  lånespillere på høyt nivå er på vei inn . At en stopper blir den neste?

Jeg ser ikke for meg at Leeds nå kjøper en topp stopper til 5,5 mill. En del av pengene kan bli brukt til å låne en stopper av høy kvalitet til 2020 for senere kjøp.

Minner om at det forhandles med nye eiere.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1236 på: Juli 07, 2019, 00:35:23 »
Conor MCGillan

Tomori (Chelsea - Loan)
Hector (Chelsea - Loan)
Mike van der Hoorn (Swansea)
Joe Rodon (Swansea)
Ben Davies (Preston)
Lenihan (Blackburn)

All fantastic on the ball, some younger and with more potential but would all fit seamlessly and affordably () into our backline.

#LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1237 på: Juli 07, 2019, 00:39:03 »
Lufc stats

With Jansson P39 W18 D7 L14 Conceded 46

18-14 ikke bra nok
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1238 på: Juli 07, 2019, 00:44:56 »
Lufc stats

With Jansson P39 W18 D7 L14 Conceded 46

18-14 ikke bra nok
Hmm. Hadde ventet at han skulle bidra med flere scoringer også, særlig på corner. Synes ikke Leeds har vært spesielt sterke på dødball, hverken for eller i mot.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1239 på: Juli 07, 2019, 00:45:40 »
Dylan
This is from someone who is ITK with the players at the club, he knew about 9/10 transfers before they were even broken by @PhilHay_. Removed his name because I don’t know if he wants people to know  #lufc #mot #alaw

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1240 på: Juli 07, 2019, 00:51:14 »
Mark Wilson

Jannson to Brentford eh? Interesting. Spent time with a lot of ex players who weren’t impressed with Jansson’s attitude. Shame to see a decent player leave #lufc but Bielsa has to be trusted 100% and if it’s his wish Pontus leaves.....

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1241 på: Juli 07, 2019, 10:53:56 »
Phil Hay
‏
Just a few thoughts on Jansson - he’s come to be seen as a disruptive presence at Leeds and it’s reached the stage where the club and Bielsa felt it was in their best interests to cut ties with him.

Brentford was hardly the obvious move (everyone assumed there would be PL interest) but the fact that both Leeds and Jansson have gone for it tells you a quick resolution suited them both and a reprieve was out of the question.

If Bielsa wanted Jansson, this deal wouldn’t have happened. The club needed money in this window for FFP compliance but Clarke’s move to Spurs eased that pressure significantly. This seems to be more about personality/attitude than cash.

Jansson is a very good centre-back. I think we’d all agree on that. But Bielsa has always been more concerned with collective endeavour than individual talent (which isn’t to say he doesn’t value individual talent. Just that he values the whole machine more).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lowfields

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1242 på: Juli 07, 2019, 10:56:34 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Bromancer

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1243 på: Juli 07, 2019, 11:24:26 »
Ikke krise hvis Jansson selges, men for meg føles det som krise hvis han ikke blir erstattet og vi sitter igjen med Berardi som backup.

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1244 på: Juli 07, 2019, 12:02:56 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.

Hva med når Jansson scoret mot Swansea og hvordan han feiret den scoringen?
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1245 på: Juli 07, 2019, 12:16:01 »
White trenger ikke være dårligere enn Pontus. Har jo tross alt spilt seg til kontrakt med en PL klubb. Det har ikke Pontus  ;)

Cooper og Berardi beviste gjennom sesongen at de var gode nok. White kan gå alle veier. Strujik et talent. I tilegg har vi Phillips. Det trenger ikke være krise. Mener Bielsa at dette holder så må man vel nesten stole på det..Men Berardi sin hamstring som visstnok burde blitt operert i fjor bør vel bekymre.. Dem hadde nok gjort det lettere for seg selv om dem erstattet Pontus med enda en stopper!

Ang Pontus så er det greit at han selges. Det er jo flere ting vi utenfor har reagert på. Hvis det reageres internt også, så er vel dette kanskje riktig!

Hadde håpet på nærmere 10 mill pund. Trodde markedsverdien hans var større. Men alltid ment han har blitt hauset opp. Vises kanskje nå at det stemmer.

Cherry

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1246 på: Juli 07, 2019, 16:47:45 »
Tror spesielt at d er «side before self» som Pontus ikke helt forstår...
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1247 på: Juli 07, 2019, 17:16:49 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.

Hva med når Jansson scoret mot Swansea og hvordan han feiret den scoringen?

Hva skjedde da?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1248 på: Juli 07, 2019, 17:34:28 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.

Hehe, ja...


https://twitter.com/Saves1990/status/1117103678312394753
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1249 på: Juli 07, 2019, 17:51:36 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.

Hehe, ja...


https://twitter.com/Saves1990/status/1117103678312394753

Alioski kysser tilbake. Må ha blitt sagt noe.

Nok av Pontus stoff på twitter..ser ikke bra ut dette heller: https://twitter.com/dan_ferguson87/status/1100511921588060160?s=19


Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1250 på: Juli 07, 2019, 18:07:48 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.

Hehe, ja...


https://twitter.com/Saves1990/status/1117103678312394753

Alioski kysser tilbake. Må ha blitt sagt noe.

Nok av Pontus stoff på twitter..ser ikke bra ut dette heller: https://twitter.com/dan_ferguson87/status/1100511921588060160?s=19

Det var vel ett av mange innspill til oppsigelse.

Ikke akkurat side before self. Riktig å shippe ut.
« Siste redigering: Juli 07, 2019, 18:13:35 av Kato »
 

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1251 på: Juli 07, 2019, 18:11:08 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.

Hehe, ja...


https://twitter.com/Saves1990/status/1117103678312394753

Alioski kysser tilbake. Må ha blitt sagt noe.

Nok av Pontus stoff på twitter..ser ikke bra ut dette heller: https://twitter.com/dan_ferguson87/status/1100511921588060160?s=19

Det var vel oppsigelsen som kom der.
Bare skyver Rad til side på en ufin måte. Gud bedre for en gnom.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1252 på: Juli 07, 2019, 18:14:08 »
Denne målfeiring-incidenten med Allioski tidligere i sesongen var vel også et tegn på at alt ikke var helt i skjønneste orden.

Hehe, ja...


https://twitter.com/Saves1990/status/1117103678312394753

Alioski kysser tilbake. Må ha blitt sagt noe.

Nok av Pontus stoff på twitter..ser ikke bra ut dette heller: https://twitter.com/dan_ferguson87/status/1100511921588060160?s=19

Det var vel oppsigelsen som kom der.
Bare skyver Rad til side på en ufin måte. Gud bedre for en gnom.

Han som:betaler lønna di.
 

Larsen.

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1253 på: Juli 07, 2019, 19:59:54 »



Sent from my iPhone using Tapatalk
Pride of Yorkshire

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1254 på: Juli 07, 2019, 20:12:11 »
Peter Jansson om episoden der hans bror skjøv vekk Rad fremfor å gi ham en klem.

Saw that and asked Pontus too. He just missed him. Hugged Andrea in the locker room. Pontus snd Andrea are good friend and will remain that.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

karaba

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1255 på: Juli 07, 2019, 20:34:56 »
Tenker også at under Bielsa så har Pontus ikke fungert like bra. Bielsa liker spiller som er trygge med ballen og kan spille seg ut av vanskeligheter, her synes jeg ikke Pontus har fungert optimalt. Vi har også sluppet inn alt for mye mål på dødballer, om dette skyldes Pontus er vel mer tvilsomt.
Det som er viktig nå er at vi får inn en ny midtstopper i tillegg til White.

GeirO

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1256 på: Juli 08, 2019, 00:19:52 »
Hvis det er mer enn en klubb som kjemper om Pontus må det vel være mulig å få presset prisen opp et par millioner.....
MOT

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1257 på: Juli 08, 2019, 00:20:35 »



Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg synes dette er rart.

For litt over ett år siden var Saiz og Pontus våre beste spillere. Begge briljerte på banen. Nå er de borte. Angivelig  pga dårlig oppførsel og dårlige holdninger?!

Dette var jo ikke noe problem før Bielsa kom. Begge presterte. Pontus fikk fornyet kontrakt høsten 2017 av Rad. Rad har fulgt Pontus tett siden 2016. Og sa nei til å selge ham  i fjor.

Nå venter jeg bare på at enda en forsvinner pga "dårlige holdninger"  og blir stemplet som "råttent" eple" i troppen.

Er det spillerne eller Bielsa det er noe feil med?

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1258 på: Juli 08, 2019, 00:38:57 »
Både Pontus og Saiz har være beskyldt eller "mistenkt" for å ikke være helt enkle å ha med å gjøre før Bielsa kom til Leeds. Så tror ikke det er en fornuftig at den er en feil med Bielsa. Kanskje ikke Saiz eller Pontus heller...

Noen mennesketyper går ikke sammen, og bød da heller ikke jobbe sammen.

Nå er det ikke klubben som har kalt Pontus eller Saiz for råttene epler, det er det omgivelsene som har konkludert med.
 

asbfjell

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1259 på: Juli 08, 2019, 01:38:08 »
Både Pontus og Saiz har være beskyldt eller "mistenkt" for å ikke være helt enkle å ha med å gjøre før Bielsa kom til Leeds. Så tror ikke det er en fornuftig at den er en feil med Bielsa. Kanskje ikke Saiz eller Pontus heller...

Noen mennesketyper går ikke sammen, og bød da heller ikke jobbe sammen.

Nå er det ikke klubben som har kalt Pontus eller Saiz for råttene epler, det er det omgivelsene som har konkludert med.

Samuel Saiz var i sine beste stunder en svært kreativ, god og viktig spiller for Leeds. Men han hadde også sider ved seg som lett gjorde han til en belastning for kollektivet - f.eks et veldig negativt kroppsspråk ute på banen. Og det er vel heller liten grunn til å tro at hans oppførsel og væremåte var preget av mer oppbyggende positivitet i garderobe og på treningsfelt.

Det var altså en riktig beslutning å kvitte seg med Saiz i desember.
Den store tabben i Saiz-saken var at han ikke ble erstattet i januar.

Det er også holdningsproblemer (ego på avveier) som gjør at Bielsa nå velger å kvitte seg med Jansson. Og jeg støtter vår hovedtrener fullt ut!

Det er derfor også riktig å kvitte seg med Jansson i juli.
Tabben i dette tilfellet vil være å ikke hente inn en fullgod erstatter før sesongen starter.
Men la oss nå ikke ta tabbene på forskudd.