Kamp vs Derby County @ Pride Park / Lørdag 15/10-2016 kl 16.00

Started by Asbjørn, October 11, 2016, 10:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barba

Der ja, endelig en sjanse og den er stor. Wood header rett utenfor første stolpe i presset situasjon fra kort hold. Kampens klart største sjanse, Den eneste.
Barba - MOT

Nørgaard

Quote from: Alta-White on October 15, 2016, 16:09:07
Quote from: Nørgaard on October 15, 2016, 15:34:15
Derbys startellever er fremragende. Dette bliver svært
Har du sett vår ?

Opprykksmateriale.

Ser du kampen?
Derby er klart bedst

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kickthemdown

Quote from: Nørgaard on October 15, 2016, 16:31:09
Quote from: Alta-White on October 15, 2016, 16:09:07
Har du sett vår ?

Opprykksmateriale.

Ser du kampen?
Derby er klart bedst
Ja og ja. Vi er fremdeles opprykksmateriale. Derby har noen kjøttspillere som skal løpe valpefettet av seg (Butterfield/Johnson) så tar vi over.

.. får vi håpe.

auren

Quote from: Hallgeir * on October 15, 2016, 16:29:26
Mowatt på venstre ving funker ikke. For treg som kantspiller. (for treg generelt også).
Enig. Han kan i grunnen kun spille i en posisjon og det er i Pablo sin. Han er for veik og treig til noe annet.

Ellers så er Derby det førende laget og hadde nettopp kampens første sjanse. Synes vi ligger kompakt og bra. Vi MÃ... utnytte de overgangene vi får i løpet av kampen. Begge kantene våre har så langt vært usynlige...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kilgallon

Vi spiller ballen alt for mye bakover! Ayling har knapt nok hatt en avlevering frem i banen.

RoarG

Mowatt på venstre ving funker ikke. For treg som kantspiller. (for treg generelt også).
Hva med å hente tilbake Botaka?

TK20

Cannavaro

Kjenner jeg blir litt utålmodig med hva vi presterer fremover, det er pinlig svakt.  Kan tenke meg Roofe inn for Mowatt, men da må vi ihvertfall ha en gameplan med hva vi skal utrette også offensivt da.  Vi kan ikke bli liggende å løpe imellom hele kampen, da blir vi trøtte og Derby scorer til slutt.  Vi må vinne ballen oftere i midtbaneleddet, ha mer kreativitet og initiativ fremover, og stå etter i press offensivt.  Vi er blitt spilt altfor lave her i 1.omgang. Noe som syns unødvendig. Vi må ta TAK i kampen.  En sjef på midten (a`la Bridcutt ja) er et tydelig savn her.
MFLU - Miracles For Leeds United

Barba

Quote from: kilgallon on October 15, 2016, 16:41:42
Vi spiller ballen alt for mye bakover! Ayling har knapt nok hatt en avlevering frem i banen.

Vel, han hadde innlegget til Wood, og jeg er mer skuffet over den andre siden, begge to.
Barba - MOT

kilgallon

Quote from: RoarG on October 15, 2016, 16:43:59
Hvad med å bruke Roofe - eller spille 4-4-2 med Antonsson og Wood på top?

kilgallon

Quote from: Barba on October 15, 2016, 16:45:26
Quote from: kilgallon on October 15, 2016, 16:41:42

Vel, han hadde innlegget til Wood, og jeg er mer skuffet over den andre siden, begge to.
Det har du rett i ;)

Kickthemdown

My god.

Det Philips gjør før corneren derimot. Ødelegger en fantastisk overgang med en håpløs pasning til høyre når vi er i overtall til venstre. Blæh. Har en 3 overganger i førsteomgangen der vi kommer i soleklart overtall men ikke utretter noe.

TK20

Hallgeir *

Han sliter benken i L1 for Charlton.
Super Leeds since 1968

Joensen

Sydhagen

Quote from: kilgallon on October 15, 2016, 16:46:32
4-4-2 har vi prøvd og det fungerte ikke. Etter 4-2-3-1 har vi vunnet 5 av siste 6

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Målløst til pause er godkjent. Derby trenger poengene mer enn vi. Være kalde nå, og kontre inn et mål i 2. omgang.

Kickthemdown

auren

Pause. 0-0. Bartley med omgangens siste nikk, rett i tverra. Forøvrig en gigamulighet da han får gå opp helt alene og uforstyrret. Burde satt 1-0 der.

Derby det førende laget uten å produsere noe som helst uten om en OK sjanse ved Vydra. Vi ser svært solide ut defansivt. Offansivt har det vært grått, men de siste minuttene var vi ganske bra. Forsvarsfireren meget bra, også kontroll sentralt, mens de fire foran ikke har fått til noe særlig. Pablo svak i flere situasjoner. Mowatt og Sacko har vært lite involvert og har ikke fått til mye når de først har fått ball. Wood ensom på topp og jobber og sliter så godt han kan. Summa summarum en grei bortekamp så langt. Håper vi fortsetter med stålkontroll bakover og så håper jeg vi setter en eller to av overgangene som kommer til å komme så lenge stillingen er 0-0.

auren, smått positiv  :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

eros

På tross av det har vi stort sett hatt full kontroll. Manglet bare cornermålet i siste minuttet... ;-)

Fantastisk trygghet i backrekka nå, kun en svenske som skulle til...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Barba

Flott cornertrekk og nesten ikke mulig å komme nærmere scoring fra Bartley. Bra heading som smeller i tverra så det synger. Dommeren blåser så av mens vi har ballen i boks og kan komme til stor sjanse. Jaja. Derby har trillet ball hele omgangen uten å ha kommet til annet enn et par halvsjanser, mens Leeds har hatt de to klart største. Kan gå begge veier dette, men lukter aller mest 0-0.
Barba - MOT

Sydhagen

Quote from: auren on October 15, 2016, 16:51:13
Pause. 0-0. Bartley med omgangens siste nikk, rett i tverra. Forøvrig en gigamulighet da han får gå opp helt alene og uforstyrret. Burde satt 1-0 der.

Derby det førende laget uten å produsere noe som helst uten om en OK sjanse ved Vydra. Vi ser svært solide ut defansivt. Offansivt har det vært grått, men de siste minuttene var vi ganske bra. Forsvarsfireren meget bra, også kontroll sentralt, mens de fire foran ikke har fått til noe særlig. Pablo svak i flere situasjoner. Mowatt og Sacko har vært lite involvert og har ikke fått til mye når de først har fått ball. Wood ensom på topp og jobber og sliter så godt han kan. Summa summarum en grei bortekamp så langt. Håper vi fortsetter med stålkontroll bakover og så håper jeg vi setter en eller to av overgangene som kommer til å komme så lenge stillingen er 0-0.

auren, smått positiv  :)
Enig i din vurdering.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Første omgang:

1. Kjemperobust og solid bakover. Stopperne er trygge og gode med ball. Spesielt Jansson. Backene helt greie, syns Ayling er bra jeg.

2. Derby med mye possession, men det er noe trygt over det vi driver med defensivt.

3. Offensivt er det tamt, spesielt venstresiden er borte. Fikk sjansen ved Bartley, tror vi vinner hvis vi scorer.

4. Ville gjerne sett Roofe inn for Mowatt. Blir rom etter pause, og vil ha inn en spiller som kan sette litt fart med ball.

5. Ellers savner jeg en dirigent sentralt i banen.

eros

Quote from: Cannavaro on October 15, 2016, 16:45:20
Kjenner jeg blir litt utålmodig med hva vi presterer fremover, det er pinlig svakt.  Kan tenke meg Roofe inn for Mowatt, men da må vi ihvertfall ha en gameplan med hva vi skal utrette også offensivt da.  Vi kan ikke bli liggende å løpe imellom hele kampen, da blir vi trøtte og Derby scorer til slutt.  Vi må vinne ballen oftere i midtbaneleddet, ha mer kreativitet og initiativ fremover, og stå etter i press offensivt.  Vi er blitt spilt altfor lave her i 1.omgang. Noe som syns unødvendig. Vi må ta TAK i kampen.  En sjef på midten (a`la Bridcutt ja) er et tydelig savn her.
En hodeløs roofe er ikke hva vi trenger mot et rutinert Derby, vent med Roofe til Derby Forsvaret er kjørt tomme...

Sent from my iPhone using Tapatalk

RoarG

Bare 3 poeng opp til PO pr. nå. Med seier blir det bare ett poeng bak.

kilgallon

Quote from: Sydhagen on October 15, 2016, 16:50:06
Quote from: kilgallon on October 15, 2016, 16:46:32
4-4-2 har vi prøvd og det fungerte ikke. Etter 4-2-3-1 har vi vunnet 5 av siste 6

Vet det. Men i dag mangler vi Dallas, og Mowatt har ingen av de egenskapene Dallas har på kanten. Og jeg synes vi sparker nye langt i dag, og da blir det vanskelig for Wood alene på topp.

RoarG

Tett som hagl på tabellen. Leeds faktisk opp en plass ettersom Fulham har tatt ledelsen mot Barnsley.

Kato

Den høyrebackposisjonen klarer ikke Berardi å ta fra Ayling.