Kamp vs Derby County @ Pride Park / Lørdag 15/10-2016 kl 16.00

Started by Asbjørn, October 11, 2016, 10:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nørgaard

Quote from: eriksen55 on October 15, 2016, 18:47:59
Det er gledelig å se hvor solide vi virker bakover. Der vi før så panikkhandlinger, rusing og dårlig organisering ser vi nå rolige, ballsikre og duellsterke stoppere. Det gjør det lettere å være god som back og ikke minst lettere å bli med fremover. Taylor skuffer meg litt, han har mye å gå på hva gjelder å slå gode innlegg...mange muligheter igjen i dag.

Vi har mye å gå på fremover, men laget bygges bakfra og der ser det bunnsolid ut. Vi ser enkelte tendenser i laget offensivt, men der har Monk en del å jobbe med.

O'Kane syntes jeg virker som den ballsikre og duellsterke løpsbikkja vi sårt trengte. Phillips absolutt bra vikar for Bridecutt.

Jeg tror Monk har noe på gang. På tross av Cellino så tror jeg vi kan få den morsomste Leeds sesongen på maaange år.

Mowatt tenker jeg i beste fall kan være stallfyll.

Basert på det jeg har lest i år og sett i dag så tror jeg vi er 3 signeringer unna å ligge helt i toppen. Venstreback med god innleggsfot, en rendyrket ving og en hodesterk bevegelig spiss.  Alle nye må være bedre enn de vi har fra før. Det vil gi oss enda bedre bredde, noe vi trenger.

Deilig å se Leeds på TV igjen!!

Jeg er helt enig med dig.
Vil faktisk sige vi er 3 signinger fra opryk. Tror ikke på det i denne sæson, men måske næste hvis Monk bliver siddende.

Rudi G.

Bristol City omigjen, vi fortjente noe her, ser Taylor får litt pes, han har tatt seg opp siden de første kampene etter seriestart og kjemper om å få en ny kontrakt, men ikke gitt at han får det....tror jeg.

RoarG

Quote from: Rudi G. on October 15, 2016, 19:14:28
Bristol City omigjen, vi fortjente noe her, ser Taylor får litt pes, han har tatt seg opp siden de første kampene etter seriestart og kjemper om å få en ny kontrakt, men ikke gitt at han får det....tror jeg.
Mener bestemt at han ikke ønsker noen ny kontakt, derav hans transfer request i august.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Rudi G.

Quote from: RoarG on October 15, 2016, 19:18:05
Quote from: Rudi G. on October 15, 2016, 19:14:28
Mener bestemt at han ikke ønsker noen ny kontakt, derav hans transfer request i august.

Tilbyderen stod ikke i kø, gjorde de? Ting endrer seg når man innser at man ikke er så ettertraktet som man tror man er.

Josch

Sånne kamper (bra spill men tap) gjør at vi MÃ... vinne hjemmekampene. Litt synd at vi møtte Derby nå, etter pause og ny manager. Hjelper ikke med hederlige tap. Det blir null poeng. Vi har seks tap allerede . Får bare håpe at alle slår alle og at 6. plassen er innen synsvidde hele sesongen. Hadde ventet mer power fremover denne sesongen.

Cherry

Hente Snodgrass fra nedadgående Hull i Januar.... Hadde vært no D  :D

Hallgeir *

Quote from: Josch on October 15, 2016, 20:16:55
Sånne kamper (bra spill men tap) gjør at vi MÃ... vinne hjemmekampene. Litt synd at vi møtte Derby nå, etter pause og ny manager. Hjelper ikke med hederlige tap. Det blir null poeng. Vi har seks tap allerede . Får bare håpe at alle slår alle og at 6. plassen er innen synsvidde hele sesongen. Hadde ventet mer power fremover denne sesongen.

Nevnte før kampen akkurat det med ny giv i Derby. Det slo uheldig ut for oss - som ventet.

Det blir dessverre litt for tynt framover, men dersom ett av stolpeskuddene hadde gått inn, hadde de fleste vært godt fornøyd med dagen.

Uansett spiller vi mye bedre nå enn tidligere i sesongen, og forsvarsspillet har virkelig satt seg.
Super Leeds since 1968

Josch

Quote from: Hallgeir * on October 15, 2016, 20:32:59
Quote from: Josch on October 15, 2016, 20:16:55

Nevnte før kampen akkurat det med ny giv i Derby. Det slo uheldig ut for oss - som ventet.

Det blir dessverre litt for tynt framover, men dersom ett av stolpeskuddene hadde gått inn, hadde de fleste vært godt fornøyd med dagen.

Uansett spiller vi mye bedre nå enn tidligere i sesongen, og forsvarsspillet har virkelig satt seg.

Ja . Derby hadde ikke flust med sjanser de heller. Det lå an til første målet vinner, en ettmåls kamp. Og det gikk feil vei.

Peters

For de som synes flest mulige pasninger på egen halvdel er svaret på en god bortekamp så var dette solid! For meg som ønsker en plan offensivt med vilje og tæl så er dette bare frustrerende.

Blank_File

Quote from: Peters on October 15, 2016, 21:15:53
For de som synes flest mulige pasninger på egen halvdel er svaret på en god bortekamp så var dette solid! For meg som ønsker en plan offensivt med vilje og tæl så er dette bare frustrerende.
En god bortekamp er å skape flere målsjanser enn motstanderen. Det gjorde vi og var uheldig som ikke fikk med oss noe.

DenHviteYeboah

Var på jobb i dag, og fikk dermed ikke sett kampen. Min svoger (som for øvrig har vært Derby supporter siden 1969) sendte meg oppdateringer underveis på sms.  Nedslående med tap, men det som var mer nedslående var hans dom rett etter kampslutt: 2 dårlige lag som er milevis unna PL nivå :(
Ikke vet jeg....etter kommentarene å lese her så er vi jo veldig bra.... ;)

Peters

Quote from: Blank_File on October 15, 2016, 21:29:49
En god bortekamp er å skape flere målsjanser enn motstanderen. Det gjorde vi og var uheldig som ikke fikk med oss noe.

For all del, nivået i denne gode bortekampen er sikkert nok til at vi plasserer oss trygt på midten av tabellen. Da blir jo alle fornøyd.

RoarG

Quote from: Peters on October 15, 2016, 21:51:11

For all del, nivået i denne gode bortekampen er sikkert nok til at vi plasserer oss trygt på midten av tabellen. Da blir jo alle fornøyd.
Generelt kan man si at et lags sluttplassering på tabellen vil tilsvare der de lå etter 10-12 spilte kamper.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kilgallon

Quote from: Kato on October 15, 2016, 18:00:58
Quote from: kilgallon on October 15, 2016, 17:56:14
Quote from: Kato on October 15, 2016, 17:51:39
Quote from: Hallgeir * on October 15, 2016, 17:49:46
Jeg skjønner ikke denne dissingen av Taylor. Han har da ikke vært verre enn resten av laget; flere har vært klart dårligere.

Det bunner vel i den transfer-søknaden, kan jeg tenke meg. Da er det jo fort å finne en syndebukk, dersom det ikke presteres til karakteren 7 - minst.

Det handler om en ting, at vi taper på grunn av hans involvering før målet. Ser du ikke kampen? Derby har skapt to sjanser på 90 min, den ene skapt av Taylor.
Nei, vi taper fordi vi ikke får clearet det hjørnespark ordentlig, samt at vi er uheldige med ikke å score på vores sjanser. Etter min mening er det useriøst å gi Taylor skylden fordi han laver en dårlig aktion som fører til hjørnespark. Og du behøver ikke å spørre om jeg ser/har set kampen.

Useriøst? Tøv og tull. Ramme fakta. De øvrige tre var prikkfrie defensivt. Hvor ofte skaper et hjemmelag to sjanser på 90 min?
Jeg har stor respekt for den fotballfaglighet du viser i mange av dine innlegg, men her synes jeg du treffer ved siden av. Hvis vi skal gå ned i detaljen og analysere de enkelte hændelser i kampen, så har Vydra en meget stor sjanse, hvor Ayling bliver overspillet i høyre side og kommer på etterskudd. Heldigvis går Vydras skudd udenfor. I anden omgang skaber Derby en stor sjanse, hvor Ayling følger sin mann inn over midten istedet for å la en annen overta og det ender med ennå en stor Derby mulighet.
Og dette er ikke for å henge ut Ayling, jeg synes han er en herlig type, men jeg synes ikke Taylor fortjener å bli hengt ut heller.

GeirO

Både fornøyd og ikke fornøyd med Leeds i dag. Synes vi blir overkjørt vel mye i starten av kampen og spiller oss generelt til få sjanser. På den positive siden er vi trygge bakover, og har marginene i mot oss framover. En spiller som Hernandez var ikke heldig i dag, men er en spiller som gjør fantastiske ting når flyten er der.

Forøvrig er det meget spesielt å gi spilleren som forårsaker corneren før baklengsmålet, skylden for målet. Det er vel å forlenge årsaksrekka litt langt bakover. Synes Taylor spilte en helt ok match.
MOT

sportcarl1

det har väl även hänt tidigare att en spelare som orsakar en hörna får skulden för ett mål, minns förra säsongen när Silvestri ordnade en (onödig) hörna som resulterade i mål,  har kollat i efterhand på en del sekvenser i  i 54:e  minuten  och där uppträder Taylor håglöst, i vörigt gör han en ok match. Det vi skall ta med oss i dag är innerbacksparet och de 2 defensiva mittfältarna de spelade klanderfritt. vi hade inte marginalerna med oss idag med stolpe och ribbträff, mot Cardiff var det tvärtom då hade  Cardiff 2 stolpträffar i första halvlek, är så små marginaler mellan vinst och förlust. Idag var det ett litet litet misstag som avgjorde

auren

Jeg fikk faktisk ikke med meg corner-situasjonen hvor Taylor tydeligvis gjorde århundres blemme. Til dem som mener det er hans skyld at vi tapte, så mener jeg Bartley har vel så mye skyld. Han bommer "på åpent mål" i slutten av første omgang. Der burde han gitt Leeds 1-0. I tillegg gav han også bort en merkelig corner i løpet av kampen, så Bartley: fy skam seg!

Det lå i kortene at Derby skulle vinne i dag, men jeg er godt fornøyd med det defansive. For å beskytte Taylor nok en gang, så hadde han Ince i lommen sin hele kampen. De aller fleste angrepene (alle i første omgang) kom fra Derbys venstre side.

Nå skal vi slå tilbake og vinne på tirsdag!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Quote from: RoarG on October 15, 2016, 21:58:33
Quote from: Peters on October 15, 2016, 21:51:11

Generelt kan man si at et lags sluttplassering på tabellen vil tilsvare der de lå etter 10-12 spilte kamper.
Har ikke noe oversikt på det, men situasjonen vår har aldri vært som nå noensinne før. Vi kommer til å ligge på play off når sesongen er over, hvis ikke det skjer noe sykt Cellinosk eller vi får langvarige skader på flere sentrale. Det er rett at vi må score flere mål, men fundamentet er lagt og vi kan bygge på det. Jeg tror og håper at vi klarer det.

Gufrias

Har sett på målet om igjen. (Dere finner det om dere følger @walmot3 på twitter). Ironisk nok er Taylor den eneste som stormer ut for å blokkere skuddet, de andre står og ser på.
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Quote from: DenHviteYeboah on October 15, 2016, 21:40:21
Var på jobb i dag, og fikk dermed ikke sett kampen. Min svoger (som for øvrig har vært Derby supporter siden 1969) sendte meg oppdateringer underveis på sms.  Nedslående med tap, men det som var mer nedslående var hans dom rett etter kampslutt: 2 dårlige lag som er milevis unna PL nivå :(
Ikke vet jeg....etter kommentarene å lese her så er vi jo veldig bra.... ;)

Så PL etter denne, og ja- det er langt opp dit i kvalitet.  Nå bygger Monk fra bunnen av, får sine typer som er hans' valg ( velger og tro det) inn i sitt system - og jeg mener å se at vi har ett godt lag i emning. Mye kan vurderes etter 15 kamper ( 33% av serien) men her er det maaaange lag som både har over og underprestert hittil... Og de med penger forsterker i januar.. Er d oss tro? :D

Ha trua' !

Hallgeir *

Skal man skylde Taylor for 0-1 mot Derby, blir det en helt genuin sammenligning å hevde at de to Leeds-spillerne som plasserte ballen to ganger i metallet, var årsaken til at vi ikke vant kampen 2-1.

Har de blitt kritisert fordi de var udyktige i den avgjørende prestasjonen ved heading/skudd? De gjorde jo en klar feil....
Super Leeds since 1968

Josch

Ingen skam å tape 0-1 for Derby borte etter en "god " kamp. De er opplagt et mulig top 6 lag. Men det er nettopp i slike kamper vi bør ta poeng hvis vi skal ha noe der oppe å gjøre. For mange slike kamper (mot top 8 lag), med lite poeng, så klarer ikke Leeds dette. Vi har magert utbytte mot de beste hittil. Og vi har mange vanskelige igjen. Vi må score mer, ellers glipper play off.

Xern

Vedder på at play-off glipper fordi Derby ligger på 6. plass med 3 poeng mer enn oss. Egentlig en 6-poengskamp denne.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

Dette er Championship.
INGEN lag spaserer seg gjennom 46 kamper. ALLE lag vil ha sine formdipper - og bedre perioder. Alle slår alle. Alle taper for alle.

Er så tabellen 'satt' nå da??? Til en viss grad er den nok det, men den vil IKKE forbli statisk. For eksempel Derby tror jeg vil klatre kraftig. Leeds også, men ikke ..kraftig.

Nå blir det viktig for oss å slå tilbake på tirsdag. Da unngår vi at vi får en 'negativ trend' etter landslagspausen.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Veldig surt å stå igjen med 0 poeng etter kampene mot Bristol C og Derby. Dette er kamper vi burde hatt minst 2 poeng fra. Nå mente Ipswich seg "underbetalt" etter deres tap mot Leeds. Vi kan ikke regne med å marginene med oss i hver bidige kamp heller. Hadde vært fint å vinne alle jevne kamper, men det jevner seg forhåpentligvis ut over en lang sesong.

sportcarl1

spelarbetyg YEP
Green 6
Ayling 7
Bartley 8
Jansson 7
Taylor 5
O`Kane 6
Phillips 5
Sacko 4
Hernandez 5
Mowatt 4
Wood 5

Leedsfan

Quote from: sportcarl1 on October 16, 2016, 13:28:28
spelarbetyg YEP
Green 6
Ayling 7
Bartley 8
Jansson 7
Taylor 5
O`Kane 6
Phillips 5
Sacko 4
Hernandez 5
Mowatt 4
Wood 5

Det er slik jeg så kampen også! Wood har jo helt latterlige arbeidsbetingelser i kamp som dette mot Keogh og Pearce. Hadde jo vært mye bedre å starte med en svenske med stadige djupledsløp. Fremover på banen var vi meget dårlige, kamplanen var meget defensiv og det var lagt opp til at vi skulle stjele med oss poeng.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Quote from: Leedsfan on October 16, 2016, 14:06:29
Quote from: sportcarl1 on October 16, 2016, 13:28:28
spelarbetyg YEP
Green 6
Ayling 7
Bartley 8
Jansson 7
Taylor 5
O`Kane 6
Phillips 5
Sacko 4
Hernandez 5
Mowatt 4
Wood 5

Det er slik jeg så kampen også! Wood har jo helt latterlige arbeidsbetingelser i kamp som dette mot Keogh og Pearce. Hadde jo vært mye bedre å starte med en svenske med stadige djupledsløp. Fremover på banen var vi meget dårlige, kamplanen var meget defensiv og det var lagt opp til at vi skulle stjele med oss poeng.

Ja enig. Ã... stjele med seg poeng kan gå bra fra tid til annen. Men i lengden er det det laget som har et eget offensivt spill som kommer lengst. Men det er kanskje slik vi må spille med det mannskapet vi har mot gode lag. Likevel føler jeg at mange "dårligere" lag enn Leeds har mer å by på fremover.  Nå må forvaret vårt kompensere for vårt litt svake angrep.

Jon R

Litt enig med både de positive og kritiske etter denne kampen. Positivt at vi har fått betydelig bedring i det defensive. At vi bruker 45 minutter før vi skaper første store sjanse er naturligvis ikke godt nok.  Offensivt var første omgang en gedigen skuffelse, men klar bedring etter at (for dagen) håpløse Sacko ble erstattet med Roofe. Byttene gjorde oss bedre og alt i alt hadde vi kanskje fortjent et poeng. 0 poeng og null scoringer i de to jevne bortekampene mot BC og Derby viser at vi ikke har det som skal til for å heve oss over midtable sjiktet på kort sikt. Synes også vi er ganske håpløse i den siste fasen på motstandernes banehalvdel. Det går rent for treigt og omstendelig og killerinstinktet inne i boksen er nesten fraværende. Hadde forventet større fremgang i det offensive spillet såpass langt inn i sesongen egentlig men jeg vet samtidig at det er viktig med tålmodighet og tid. Forhåpentligvis løsner det snart.( ønsketekning mer enn trua som snakker her)

At såpass mange er så positive etter tap borte mot et svakt Derby tror jeg sier mer om hvor desillusjonerte og frustrerte vi har vært de siste årene, enn hvor gode vi egentlig var i går. Nå MÃ... vi slå tilbake mot Wigan på tirsdag slik at ikke misnøyen i det brede lag av supportere får fotfeste igjen..

Edit: Ble skrevet før jeg hadde lest Josch og Leedsfans siste innlegg. Enig med begge.
Jon R.