Skrevet av Emne: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid  (Lest 19774 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Xern

 :) :) :)

Tipper 2-0 til Liverpool her, etter en ganske god kamp av Leeds.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

patricksangvik

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #1 på: November 28, 2016, 10:21:14 »
Noen som kan spå en lagoppstillingen her? Vil vi toppe, eller rulere på mange spillere?
Leeds are going up, going up, Leeds are going up, nanananana

Klausen

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #2 på: November 28, 2016, 10:26:58 »
En god prestasjon her er det viktigste. Monk har noen utfordringer ift valg av spillere. Skal han belønne guttene som sikret kvartfinaleplassen, eller skal han gå for vårt antatt beste lag? Jeg mener det kanskje er på sin plass med noen utskiftinger, som Antonsson for Wood, Vieira for Phillips, Dallas for Doukara og Silvestri for Green for at alle skal få god matching samt at førstelaget må holde seg på tå hev for å beholde plassen fremover.

I kampen mot Newcastle ble det veldig synlig at vi har et ungt og urutinert lag. Midtbanen vår slet voldsomt med å komme inn i kampen og når vi først hadde ballen så mistet vi den like fort ved å gjøre dårlige valg. Dårlige pasninger og generelt for lavt tempo i både kropp og hode. På bakgrunn av det mener jeg at vi ikke kan starte med både Phillips og Vieira på midten.

På vårt beste, som de 20 første minuttene på lørdag, eller som vi viste mot Norwich med en fantastisk team spirit, så har vi gode muligheter for å gjøre en god figur mot Liverpool. Liverpool som har mange spillere ute med skade, og med en genuin mulighet til kjempe om gullet i PL, har muligens fokuset et annet sted enn på kvartfinalen i Mikke Mus-cupen mot oss.

Silvestri
Ayling-Bartley-Jansson-Taylor
Vieira-O`kane
Sacko-Roofe-Dallas
Antonsson

Runar

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #3 på: November 28, 2016, 10:51:32 »
Silvestri

Berardi - Jansson - Cooper - Taylor

Dallas - Grimes - Vieira - Mowat - Doukara

Antonsson
 

Xern

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #4 på: November 28, 2016, 11:05:26 »
Silvestri
Ayling - Jansson - Cooper - Taylor
O'kane - Phillips
Sacko - Roofe - Dallas
Antonsson

Håper jeg på. Må belønne de som har gjort det godt i ligaen og de som har gjort det godt i cupen. Antonsson beviste seg med et hattrick i U23 kampen forrige uke, vi kan ikke ha Phillips og Vieira i lag på midtbanen, da det blir for ungt. Sacko har farten vi trenger mot forsvaret Liverpool har, Dallas har bevist seg før og må få spille seg inn igjen. Berardi kan spille seg inn igjen en annen gang, da en spiller ute av form i forsvar er litt mer katastrofe enn en spiller ute av form på vingen er.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #5 på: November 28, 2016, 11:11:44 »
ehh...kun 3...eller, tom for floskler jeg...
Ups & Ups!!

Xern

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #6 på: November 28, 2016, 11:20:34 »
 
ehh...kun 3...eller, tom for floskler jeg...
;D ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #7 på: November 28, 2016, 11:44:13 »
En god prestasjon her er det viktigste. Monk har noen utfordringer ift valg av spillere. Skal han belønne guttene som sikret kvartfinaleplassen, eller skal han gå for vårt antatt beste lag? Jeg mener det kanskje er på sin plass med noen utskiftinger, som Antonsson for Wood, Vieira for Phillips, Dallas for Doukara og Silvestri for Green for at alle skal få god matching samt at førstelaget må holde seg på tå hev for å beholde plassen fremover.

I kampen mot Newcastle ble det veldig synlig at vi har et ungt og urutinert lag. Midtbanen vår slet voldsomt med å komme inn i kampen og når vi først hadde ballen så mistet vi den like fort ved å gjøre dårlige valg. Dårlige pasninger og generelt for lavt tempo i både kropp og hode. På bakgrunn av det mener jeg at vi ikke kan starte med både Phillips og Vieira på midten.

På vårt beste, som de 20 første minuttene på lørdag, eller som vi viste mot Norwich med en fantastisk team spirit, så har vi gode muligheter for å gjøre en god figur mot Liverpool. Liverpool som har mange spillere ute med skade, og med en genuin mulighet til kjempe om gullet i PL, har muligens fokuset et annet sted enn på kvartfinalen i Mikke Mus-cupen mot oss.

Silvestri
Ayling-Bartley-Jansson-Taylor
Vieira-O`kane
Sacko-Roofe-Dallas
Antonsson

Jeg er, som alltid, tilhenger av rotering. Spillere får hvile, de som hviler mye får litt kamptrening. Viktige seriekamper foran oss.
 

Klausen

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #8 på: November 28, 2016, 12:02:29 »
Enig Kato, men noe mer enn 4-5 nye fra start vil jeg ikke ha. Vi har flere spillere på vei tilbake fra skade også, så det vil være en naturlig rotasjon i kampene fremover.

Hvem ønsker du å se fra start?

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #9 på: November 28, 2016, 12:38:24 »
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen:

Denne kampen vinner vi...rett og slett fordi L'pool stiller enda mere redusert enn hva vi gjør.
Tenker VI på serien som 1.pri hva må vel de gjøre som ligger i toppen av PL og som senest nå i helga fikk skader på nøkkelspllere???

Laget som tok dem til kvart'n var fullt av for meg totalt ukjente spillere, jeg tror de vil komme med noe slikt på banen også i morgen.
Hva vi stiller med blir nok en kombinasjon av startellver/reservebenk/kamptrening-spillere. Silvestri er vel den eneste helt sikre? 8)

Vi vinner 1-0...Wood scorer seiersmålet etter 84 minutt...MOT!!!  ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Frode

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #10 på: November 28, 2016, 12:41:30 »
Liverpool stiller vel med Sturridge og Origi som spisser. Vi kan få nok å bryne oss på ...
 

B_Ød

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #11 på: November 28, 2016, 13:09:09 »
har ikke veldig høye håp for denne nei, for jævlig egentlig, da jeg ikke unnder Liverpool noen verdens ting på denne klode...
Ups & Ups!!

Kickthemdown

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #12 på: November 28, 2016, 14:02:41 »
Liverpool stiller vel med Sturridge og Origi som spisser. Vi kan få nok å bryne oss på ...
Sturridge ble også skadet på lørdag  ;D

Silvestri

Berardi - Jansson - Bartley - Taylor

Vieira - O´Kane

Doukara - Phillips  - Dallas

Wood

Inn med Dallas og Phillips i offensive roller siden de er såpass bra defensivt. Ser for meg at vi kommer til å skape trøbbel for de på dødballer. De er ikke veldig store disse pool gutta.. Jansson , Bartley , Doukara og Wood i boksen.... Skummelt skummelt  :D

Tror ikke ruleringen blir større denne gangen. Tipper de som blir vraket i morgen blir ekstremt skuffet og hva gjør det med moralen for de antatt beste?

Xern

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #13 på: November 28, 2016, 14:20:17 »
Liverpool stiller vel med Sturridge og Origi som spisser. Vi kan få nok å bryne oss på ...
Sturridge ble også skadet på lørdag  ;D

Silvestri

Berardi - Jansson - Bartley - Taylor

Vieira - O´Kane

Doukara - Phillips  - Dallas

Wood

Inn med Dallas og Phillips i offensive roller siden de er såpass bra defensivt. Ser for meg at vi kommer til å skape trøbbel for de på dødballer. De er ikke veldig store disse pool gutta.. Jansson , Bartley , Doukara og Wood i boksen.... Skummelt skummelt  :D

Tror ikke ruleringen blir større denne gangen. Tipper de som blir vraket i morgen blir ekstremt skuffet og hva gjør det med moralen for de antatt beste?
Vil absolutt ikke ha både Phillips og Vieira på banen samtidig mot Liverpool. Det gikk ikke så altfor bra mot Newcastle.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Blank_File

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #14 på: November 28, 2016, 14:31:26 »
Hvis Kåtinho også er skadet, så tviler jeg vel på at Origi heller spiller. De bør slå oss med b-lag, men jeg håper de tar lett på det.

Xern

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #15 på: November 28, 2016, 14:38:50 »
Hvis Kåtinho også er skadet, så tviler jeg vel på at Origi heller spiller. De bør slå oss med b-lag, men jeg håper de tar lett på det.
Enten møter vi et B-lag som kjemper med nebb og klør, eller så møter vi et B-lag som tar for lett på oppgaven og viser hvorfor de er på benken.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #16 på: November 28, 2016, 15:27:27 »
Phil Hay Retweeted
This Is Anfield ‏@thisisanfield  11m
11 minutes ago
 Klopp: "I felt it was unlucky he couldn't go through with [Swansea]. But tomorrow we will see it differently

Klopp on Leeds: "I think [Monk] is a very promising young manager. I'm happy for him."
 
Klopp on U23s vs. Leeds: "The plan is to find a lineup to win the game tomorrow. We don't want to rest somebody who doesn't need a rest."

Klopp set to make wholesale #LFC changes for League Cup quarter final via @JamesPearceEcho http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/klopp-set-wholesale-liverpool-changes-12240339 â€¦
 

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  4h
4 hours ago
Bridcutt is closer to a comeback than Hernandez but neither player will feature at Liverpool. No new injuries. #lufc

Garry Monk still to pick his team - and wouldn't say if he'll stick with players used in previous rounds. "We're here to win games."

Bartley says this is a chance for Leeds to show they can mix it with PL sides. "It's a little taste of the fixtures we all want every week."

Kyle Bartley speaking ahead of tomorrow's clash with Liverpool. Coutinho is out. "I'm happy about that, I'm not going to lie." #lufc

Doukara says Leeds need to keep one eye on Saturday's clash with Villa. "Most important are the league games."

Monk looks ahead to Anfield and says a big performance there will help keep Leeds' Championship season on track

 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #17 på: November 28, 2016, 15:32:16 »
har ikke veldig høye håp for denne nei, for jævlig egentlig, da jeg ikke unnder Liverpool noen verdens ting på denne klode...
+1

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #18 på: November 28, 2016, 16:10:10 »
Phil Hay Retweeted
This Is Anfield ‏@thisisanfield  11m
11 minutes ago
 Klopp: "I felt it was unlucky he couldn't go through with [Swansea]. But tomorrow we will see it differently

Klopp on Leeds: "I think [Monk] is a very promising young manager. I'm happy for him."
 
Klopp on U23s vs. Leeds: "The plan is to find a lineup to win the game tomorrow. We don't want to rest somebody who doesn't need a rest."

Klopp set to make wholesale #LFC changes for League Cup quarter final via @JamesPearceEcho http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/klopp-set-wholesale-liverpool-changes-12240339 …
 

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  4h
4 hours ago
Bridcutt is closer to a comeback than Hernandez but neither player will feature at Liverpool. No new injuries. #lufc

Garry Monk still to pick his team - and wouldn't say if he'll stick with players used in previous rounds. "We're here to win games."

Bartley says this is a chance for Leeds to show they can mix it with PL sides. "It's a little taste of the fixtures we all want every week."

Kyle Bartley speaking ahead of tomorrow's clash with Liverpool. Coutinho is out. "I'm happy about that, I'm not going to lie." #lufc

Doukara says Leeds need to keep one eye on Saturday's clash with Villa. "Most important are the league games."

Monk looks ahead to Anfield and says a big performance there will help keep Leeds' Championship season on track

Big game. No pressure.
 
As per, for those interested
 
Lee Sobot, Kyle Bartley interview:
Bartley on Liverpool game: "It is big obviously. It's a historical game in the English game."
Bartley on Liverpool game: "When you are young these are the moments you dream about.
Bartley on Liverpool: "I am sure there will be a few butterflies to start with but it's 11 v 11. We will have our gameplan
Bartley on Liverpool: "Hopefully we can show we belong in the top flight. It will be brilliant for the fans.
Bartley on no Coutinho: "I'm happy about that one, I'm not going to lie. But they have a fantastic squad.
Kyle Bartley says he knew #lufc had a strong fan base but has still been "taken aback" by the strength of the club's following 
 
Lee Sobot Monk:
Monk on Rotherham: "The most important thing was the three points. Of course, we weren't happy with the second half.
Monk on Liverpool: "It's a very big challenge. I think it's one that the group needs as well."
Monk on Liverpool: "We know that we need to be at our very best to stand a chance."
Monk on Liverpool: "We have a bit of freedom and we are under no pressure. The odds are against us."
Monk on Liverpool: "We are fighting for the right to get back there (to the Premier). This club deserves to be in the Premier League.
No new injuries from the weekend's game at Rotherham
Monk on #lufc fans at Liverpool: "We have to make sure we give them something to shout about."
Monk says Bridcutt and Hernandez are both back running on the grass - Bridcutt likely to be back sooner, not sure when yet
 
 
Adam Pope:
Leeds United head coach Garry Monk on Liverpool tie: "Its a very big challenge. It's an historic fixture."
GM: "This club used to be used to these fixtures. We are trying to fight to get back there
GM: "We have tonne at our maximum & limit mistakes. But we also have to go out there & show what we can do."
TEAM NEWS: The same players are available to me as at the weekend. No fresh injury worries. (Jansson eligible after suspension).#lufc
GM: "I think the cup & the league have really helped us hand in hand. "
GM on team selection: "We are here to win games. All the players want to play. It'll be a tough decision to make after training.
GM says both Liam Bridcutt & Pablo Hernandez are back out on the grass. Bridcutt looks set to return ahead of Hernandez
GM: "Whichever team goes on the pitch it will be the team that can do justice. But it's never just about the eleven.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #19 på: November 28, 2016, 16:11:00 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  4m
4 minutes ago
Team news from Liverpool is Coutinho out (ankle), Sturridge out (calf), Firmino unlikely to play (calf), Lallana (groin) still missing #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #20 på: November 28, 2016, 16:18:36 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  4m
4 minutes ago
Team news from Liverpool is Coutinho out (ankle), Sturridge out (calf), Firmino unlikely to play (calf), Lallana (groin) still missing #lufc
4 gode spillere som er ute det der.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #21 på: November 28, 2016, 17:47:40 »
Liverpool v Leeds United: Klopp wary of Whites threat to injury-hit Reds

RESPECTFUL: Liverpool boss Jurgen Klopp. 16:03 Monday 28 November 2016

LIVERPOOL manager Jurgen Klopp insists Tuesday night’s EFL Cup quarter-final against Leeds United is no time to take risks with his selection despite injuries beginning to mount. Playmaker Philippe Coutinho is absent with suspected ankle ligament damage, fellow Brazilian Roberto Firmino is nursing a calf problem from Saturday’s victory over Sunderland while Daniel Sturridge is not yet training with the team after a similar problem forced him to sit out the weekend.

Midfielder Adam Lallana’s groin injury rules him out while Klopp is also missing striker Danny Ings, who is sidelined for the season with a knee ligament injury. The Reds boss made 11 changes in the last round against Tottenham but the only change he would confirm he would be making was goalkeeper Simon Mignolet coming in for Loris Karius. Coutinho’s absence - the length of which is still to be determined - is a blow but there was no guarantee he would have featured against Leeds anyway,“The best thing would be for him not to be out, but it is not really likely,” Klopp said. “We have to wait for the scan and then we will know.“When you are in the rhythm it is different but we are not in this rhythm. “You need to listen to the players and figure out if they are ready or not.“

It is not allowed to take any risks. “It is about having a line-up which can stand the intensity of the game because Leeds are in a really good moment.“They are a football-playing side and they will force us into a lot of things so we need to work hard in these games so the players need to be fit for this. “We don’t want to rest somebody who doesn’t need a rest. It is possible we make a few changes; it is possible we will play nearly the same team.“For sure, if nothing happens, Simon (Mignolet) will play.”Trent Alexander-Arnold, Lucas Leiva, Ragnar Klavan and Alberto Moreno could line up in Klopp’s back four while Kevin Stewart, Ovie Ejaria and Marko Grujic are all options for the Reds boss in midfield.Divock Origi is likely to lead the Liverpool front line while Ben Woodburn could also feature.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/liverpool-v-leeds-united-klopp-wary-of-whites-threat-to-injury-hit-reds-1-8263334?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #22 på: November 28, 2016, 19:42:58 »
I'm hearing that Jansson is doubtful for tomorrow. He has confirmed as much to Swedish media
- Anne Taylor, mod. på Leeds Fans Share Support Group på Facebook

Viktigere at han er klar til lørdag, ja. :)

Videre i tråden:
- Supposedly got tonsillitis, dunno if true!
- It's bollocks
It's the 20 game thing

(tviler litt på den siste fra Jeff, though...)
« Siste redigering: November 28, 2016, 19:45:09 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Feologild

  • Gjest
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #23 på: November 29, 2016, 00:37:32 »
Jeg har så og si ingen tro på at Leeds greier og vinne denne kampen. Så vit jeg vet har Leeds bare vunnet 4 av 50 oppgjør mot Liverpool på Anfield.

Om Leeds skal vinne så må Liverpool ha en enormt dårlig dag og Leeds må spille sitt livs kamp.

Selvfølgelig håper jeg Leeds vinner. Men jeg har ingen tro på det. 

Xern

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #24 på: November 29, 2016, 01:12:33 »
Matchday!! 8) 8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

Ups & Ups!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #26 på: November 29, 2016, 10:57:21 »
MATCHVINNER:  Forrige gang Leeds og Liverpool møttes var i ligacupen i 2009. Da vant Liverpool 1-0 på Elland Road, og David N'Gog scoret målet.
Før kamp i motstanderleiren:
– Topper ikke laget
Leeds' supporterleder tror det blir B-preget på Anfield, og mener laget ikke har sett bedre ut på 12-13 år.
Arve Corneliussen
28.11.2016 kl 19:48 / oppdatert 29.11.2016 kl 08:09
Veien til kvartfinalen
1. runde: Fleetwood - Leeds 2-2 (Wood, Antonsson, videre på straffer)
2. runde: Luton - Leeds 0-1 (Denton)
3. runde: Leeds - Blackburn 1-0 (Wood)
4. runde: Leeds - Norwich 2-2 (Antonsson, Wood, videre på straffer)
– Hittil i ligacupen har vi overhodet ikke stilt med toppet lag. Den definitive reservekeeperen har spilt, vi har hvilt et par av de beste i forsvarsfireren, et par akademispillere har fått prøve seg på midtbanen, også har vi spilt med én av våre faste spisser på topp, forteller Leeds' supporterleder, Rune Roalsvig.
I forrige runde satt Robert Green, Charlie Taylor, Chris Wood og Hadi Sacko, noen av dem med flest kamper i ligaen denne sesongen, på benken fra start.
Offensiv Leeds-manager
Det gikk imidlertid meget bra for reservekeeper Marco Silvestri, som reddet tre ganger i straffesparkkonkurransen mot Norwich. 
– Jeg tror vi kommer til å være tro mot det vi har gjort i cupen hele veien. For vår del bryr vi oss bare om ligaen, og vi har kun opprykk i tankene. Likevel er det så klart en bonus å spille mot Liverpool på Anfield, sier Roalsvig.
– Jeg er helt sikker på at det blir reservekeeperen i mål. Han var førstekeeperen vår i fjor, og har mange fans i Leeds. Silvestri er veldig god på streken, men ikke så god i feltet, mener han.
God form
Etter 18 kamper ligger Leeds på femteplass, altså på en av de fire playoff-plassene. De seks siste kampene i Championship er det bare serieleder Newcastle som har klart å slå dem.
– Vi er i en god periode for første gang på 12-13 år. På denne tiden har vi vanligvis vært en middelhavsfarer eller langt bak, men nå er vi der oppe og lukter på playoff. Vi er veldig godt fornøyd, sier han.
Vil bite fra seg uten Coutinho
– Mot Newcastle hadde nok mange trodd at vi skulle bli rundspilt, men vi spilte jevnt mot dem på tross av at det ble 0-2.
Roalsvig forteller at Leeds har et ganske ungt og teknisk lag, og at de prøver å spille mye ball. Det tror ikke han nødvendigvis kommer til å skje på Anfield. 
– Vi kommer til å prøve å spille langs bakken slik vi alltid gjør, men vi kommer nok til å ha mye mindre ball enn vanlig. Vi slo Manchester United borte i 2011 fordi vi scoret på én fantastisk kontring. Det er lov å tro på mirakler, og vi er optimistiske med tanke på formen – men på ingen måte kjepphøye, sier han.
Liverpool – Leeds i tall
Tallene er lagenes gjennomsnitt per kamp i ligaen, og er hentet fra Whoscored.com.
Ballbesittelse: 59% – 51%
Pasningsikkerhet: 83% – 76%
Skudd: 19 – 12
Skudd på mål: 7 – 4
Skudd imot: 8 – 13
Driblinger: 12 – 10
Taklinger: 19 – 18
Hodedueller vunnet: 15 – 20
â–¼
Den galne italiener
Leeds' eier, Massimo Cellino, er kjent for kontroverser. I løpet av sine 22 år som eier for Cagliari sparket han 36 managere. I Leeds har han sparket seks managere.
Han kjøpte klubben i 2014.
Mannen bak Championship Norge, Eirik Aase, mener Cellino på dårlig vis har blandet seg for mye inn i Leeds.
– De har han galne italieneren som eier. Han har vært fremme og ødelagt hver gang det har sett bra ut for Leeds, og har hatt en finger med i litt for mye innad i klubben. Det har vært mye tull, som rettssaker om skattesvindel og dårlig behandling av ansatte. Nå har han plutselig bare gjemt seg, ikke gjort noe dumt, og forstått at han ikke kan blande seg inn i laguttak, forteller Aase.
Det mener Championship-eksperten kan være en medvirkende faktor til Leeds' hittil gode sesong.
Fem ting vi lærte av Sunderland-kampen
– Akkurat nå er det veldig bra, faktisk. De har fått litt kontroll på sakene, og spiller grei fotball. Leeds har blitt solide og vanskelige å spille mot. Nå vinner de kampene de pleide å tape tidligere, sier han.
– Jeg blir ikke overrasket om de klarer playoff. Det ser bedre ut nå enn på lenge, men de har vært ustabile. De er et gjennomsnittlig Championship-lag. Leeds er et par hakk under Premier League-nivå, og mangler ganske mye i de fleste posisjoner for å være der, sier han.
laster...
TOPPSCORER:  Chris Wood har scoret ni mål på 18 kamper i Championship. I ligacupen har han scoret tre mål på tre kamper. Han har bare startet én kamp i ligacupen. Her i Birmingham-trøye.
Eks-Swansea
Mannen som i sommer aksepterte de utrygge arbeidsforholdene under Cellino, var tidligere Swansea-manager Garry Monk.
– Jeg var litt skeptisk fordi han ikke hadde mye erfaring fra Swansea, men det har vært veldig positivt. Det er en enkel spillestil, alle vet hva de skal gjøre, og de er bra organisert defensivt, mener Aase.
Skulle supporterlederen få rett i sine spådommer om at Leeds ikke topper laget, kan venstreback Charlie Taylor være en av dem som ikke spiller. Han har så langt spilt i to av fire kamper i ligacupen.
– Leeds satser på raske overganger på venstresiden. Der spiller Charlie Taylor, som på mange måter er den beste spilleren de har. Han er nok den som er nærmest Premier League-standard. De utnytter venstresiden fordi han ofte er med og tilfører noe ekstra i angrepsspillet.
– De er solide i forsvar, og har to gode midtstoppere. Pontus Jansson er konge. Han går 100 prosent inn i alt, og spiller med hjertet utenpå drakten. Jansson er en type man fort blir glad i, sier Aase.
Aase mener melodien er at Leeds er sterkere bakover enn fremover på banen.
– De er jevnt over ikke helt bra nok til å være med i toppen. Chris Wood og Marcus Antonssen scorer litt, men de har ikke den kvalitetspissen de beste lagene ofte har. De er litt tamme og mangler det lille ekstra helt fremme, mener han.

http://www.liverpool.no/nyheter/topper-ikke-laget/

Kontakinte

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #27 på: November 29, 2016, 11:17:14 »
Jeg har så og si ingen tro på at Leeds greier og vinne denne kampen. Så vit jeg vet har Leeds bare vunnet 4 av 50 oppgjør mot Liverpool på Anfield.

Om Leeds skal vinne så må Liverpool ha en enormt dårlig dag og Leeds må spille sitt livs kamp.

Selvfølgelig håper jeg Leeds vinner. Men jeg har ingen tro på det.
Siden sesongen 1924-25 er tallene fra Anfield ganske dårlige  :o 6 seiere - 14 uavgjort og 36 tap. ::) Totalt Liverpool v Leeds 57-30-27

Cherry

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #28 på: November 29, 2016, 12:40:47 »
Er enig i at vi er Underdogs i kveld selvsagt - men Pool`stiller med ett B-lag ispedd noe rutine.
De har myyye og ta av, MEN det er de som har presset på seg - og de kommer til og spille med en
11`ver som ikke er særlig samspilt , og mange der som føler at de MÃ… prestere..

Denne er saxet fra i går, og viser endel navn som skla spille i kveld:

http://www.empireofthekop.com/2016/11/29/liverpools-u23-lineup-last-night-shows-which-youngsters-will-play-efl-cup-game-v-leeds/

OM vi har en mulighet til og slå Liverpool...så er det i kveld!
 

Bjorn

Sv: Kamp vs Liverpool @ Anfield - Tirsdag 29/11-2016 kl 20:45 Norsk tid
« Svar #29 på: November 29, 2016, 14:29:36 »
Er enig i at vi er Underdogs i kveld selvsagt - men Pool`stiller med ett B-lag ispedd noe rutine.
De har myyye og ta av, MEN det er de som har presset på seg - og de kommer til og spille med en
11`ver som ikke er særlig samspilt , og mange der som føler at de MÃ… prestere..

Denne er saxet fra i går, og viser endel navn som skla spille i kveld:

http://www.empireofthekop.com/2016/11/29/liverpools-u23-lineup-last-night-shows-which-youngsters-will-play-efl-cup-game-v-leeds/

OM vi har en mulighet til og slå Liverpool...så er det i kveld!

Spørsmålet blir vel hvilke ungdomsspillere Monk kommer til å sende ut på banen..  8)
Marching On! 4276