Skrevet av Emne: Nøkkelen blir Elland Road  (Lest 3029 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Nøkkelen blir Elland Road
« på: Desember 05, 2016, 20:43:22 »
4. plass. Beste posisjon på mange år, men ikke godt nok for meg. Her siktes det bare en vei, og det er mot direkte opprykk. Play off har jeg dårlig erfaring med.

Hvor står vi så i forhold til et direkte opprykk 19 kamper inn i sesongen, og 7 poeng bak 2. plassen?

1. Formen
Etter 1-1-4 på de seks første, har vi fulgt opp med 9-1-3 på de 13 neste. 28 poeng på 13 kamper, eller 2,15 poeng i snitt. Over en sesong hadde det gitt 99 poeng.
Så formen etter 10. september har rett og slett vært opprykksnivå. Newcastle har akkurat det samme, 9-1-3. Brighton er enda bedre med 9-4-0.

2. Prestasjonene
Ofte glemmes middelmådige prestasjoner av gode resultater. Helga er et eksempel. Frem til 1-0 var vi begredelige mot Villa. Hadde Adomah satt sin alene med Green hadde historien vært en annen. Rotherham og Newcastle var heller ikke all verden. Norwich var glimrende, mens Burton var mye grums. Vi får bra betalt, ikke alt har vært like bra prestasjonsmessig. Et lite varsko. Vi må løfte prestasjonene et hakk eller to til.

3. Spillerstall
Løftes av Bridcutt snart tilbake når nå flere andre merker slitasje. Storfornøyd med all poengfangst uten Hernandez, han blir superviktig om vi skal rett opp i år. Ser for meg at vi kun må tenke kvalitet i januar, ikke tukle for mye med dagens spillergruppe. 1-2 spillere inn som forsterker elleveren. Jeg savner en playmaker sentralt, som også har fysikk. Ellers er kanskje venstrekanten den posisjonen som først og frermst krever forsterkning. Noen nevner spiss, usikker på om vi skal endre noe der.

4. Enkeltspillere
Har hørt vise menn si at det finnes ingen vei ut av championship uten to panserstoppere og en 20-målsspiss. Vi har begge deler. Kjemperobuste bakover, tåler å stå under press. Mye fysikk i Jansson, Bartley og Ayling. Beste forsvarsfireren i championship når man tar med Taylors offensive kvaliteter. Wood leverer 20+, og er like viktig. Roofe er i ferd med å tilpasse seg championship, og kan bli viktig andre halvdel av sesongen. Bridcutt gir oss kanskje det vi mangler sentralt. Hernandez tilbake løfter oss det vi har manglet på siste tredjedel denne siste perioden. Vi har mange som kan vinne kamper for oss.

5. Spillestil
Borte er jeg kjempetrygg. Vi er kjempesolide, vi er kontringssterke med Sackho, vi har rett og slett et lag som kommer til å ta mye poeng borte. Så er det overskrifta på emnet, nøkkelen blir Elland Road. Er vi gode nok til å bryte ned motstanderne hjemme? Mot Villa fikk vi sett kontringsstyrken da Villa måtte frem. Før den tid var det tynn suppe. Klarer vi å fortsette å plukke trepoengere hjemme, tror jeg dette mannskapet med et par forsterkninger kan være med helt inn. Selvtilliten er der, nå prestasjonene også bli stabilt gode.

Og til slutt, vi må vinne de riktige kampene. En av dem er på fredag. 4 eller 10 poeng bak....
« Siste redigering: Desember 05, 2016, 20:47:12 av Kato »
 

Josch

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #1 på: Desember 05, 2016, 23:12:27 »
Jeg mener nøkkelen er kortest mulige bølgedaler. Nå har Hudds og Norwich sviktet i en periode og rast nedover. Ifjor hadde Brighton 5-6 svarte uker og misset opprykk. Vi tåler et tap i ny og ne så lenge vi reparerer med noen seire. Enten spudlende eller det kladder. Vi har i år evnen til å vinne på litt dårlige dager.  Leeds spiller en fotball der de går for seier  ved uavgjort eller lage 2-0 når man leder. Dette gir 3-poengere. Det er Monks uredde innstilling som har gitt oss mange seire. I tillegg til kvalitet selvsagt.
« Siste redigering: Desember 05, 2016, 23:28:24 av Josch »

stian

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #2 på: Desember 05, 2016, 23:42:03 »
4. plass. Beste posisjon på mange år, men ikke godt nok for meg. Her siktes det bare en vei, og det er mot direkte opprykk. Play off har jeg dårlig erfaring med.

Hvor står vi så i forhold til et direkte opprykk 19 kamper inn i sesongen, og 7 poeng bak 2. plassen?

1. Formen
Etter 1-1-4 på de seks første, har vi fulgt opp med 9-1-3 på de 13 neste. 28 poeng på 13 kamper, eller 2,15 poeng i snitt. Over en sesong hadde det gitt 99 poeng.
Så formen etter 10. september har rett og slett vært opprykksnivå. Newcastle har akkurat det samme, 9-1-3. Brighton er enda bedre med 9-4-0.

2. Prestasjonene
Ofte glemmes middelmådige prestasjoner av gode resultater. Helga er et eksempel. Frem til 1-0 var vi begredelige mot Villa. Hadde Adomah satt sin alene med Green hadde historien vært en annen. Rotherham og Newcastle var heller ikke all verden. Norwich var glimrende, mens Burton var mye grums. Vi får bra betalt, ikke alt har vært like bra prestasjonsmessig. Et lite varsko. Vi må løfte prestasjonene et hakk eller to til.

3. Spillerstall
Løftes av Bridcutt snart tilbake når nå flere andre merker slitasje. Storfornøyd med all poengfangst uten Hernandez, han blir superviktig om vi skal rett opp i år. Ser for meg at vi kun må tenke kvalitet i januar, ikke tukle for mye med dagens spillergruppe. 1-2 spillere inn som forsterker elleveren. Jeg savner en playmaker sentralt, som også har fysikk. Ellers er kanskje venstrekanten den posisjonen som først og frermst krever forsterkning. Noen nevner spiss, usikker på om vi skal endre noe der.

4. Enkeltspillere
Har hørt vise menn si at det finnes ingen vei ut av championship uten to panserstoppere og en 20-målsspiss. Vi har begge deler. Kjemperobuste bakover, tåler å stå under press. Mye fysikk i Jansson, Bartley og Ayling. Beste forsvarsfireren i championship når man tar med Taylors offensive kvaliteter. Wood leverer 20+, og er like viktig. Roofe er i ferd med å tilpasse seg championship, og kan bli viktig andre halvdel av sesongen. Bridcutt gir oss kanskje det vi mangler sentralt. Hernandez tilbake løfter oss det vi har manglet på siste tredjedel denne siste perioden. Vi har mange som kan vinne kamper for oss.

5. Spillestil
Borte er jeg kjempetrygg. Vi er kjempesolide, vi er kontringssterke med Sackho, vi har rett og slett et lag som kommer til å ta mye poeng borte. Så er det overskrifta på emnet, nøkkelen blir Elland Road. Er vi gode nok til å bryte ned motstanderne hjemme? Mot Villa fikk vi sett kontringsstyrken da Villa måtte frem. Før den tid var det tynn suppe. Klarer vi å fortsette å plukke trepoengere hjemme, tror jeg dette mannskapet med et par forsterkninger kan være med helt inn. Selvtilliten er der, nå prestasjonene også bli stabilt gode.

Og til slutt, vi må vinne de riktige kampene. En av dem er på fredag. 4 eller 10 poeng bak....

En meget god analyse. Den viktigste forandringen med årets Leedslag er at forsvaret holder høyt nivå. I de siste 10(?) årene eller så, har det sikkert rast inn 20 helt unødvendige mål og det har vært konstant shaky.

Nøkkelen på Elland Road ligger i en 11'er som kommer til å ta enda et steg når de blir mer samspilte, og at vi har tilstrekkelig kreativ kraft. Hernandez har dette, Roofe kan fort få det. Jeg er imidlertid usikker på om vi er godt nok dekket her. Kanskje skal vi prioritere kreativitet i den ene kvalitetssigningen som bør komme i januar.

Det som er ganske sikkert er at vi er i nærheten av noe stort nå. Vi snakker om å finne det siste kneppet, og jeg har tro på at Monk har det som skal til for å få det til.

Torpe-do

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #3 på: Desember 06, 2016, 09:00:01 »
Joda, det har vært bra. Men jeg blir litt urolig når jeg ser på tabellen. Det er så mye flere poeng som skal til for å klatre videre på tabellen enn det er for å falle tilbake til 8-12 plass. 7 poeng til første opprykksplass, 3 poeng ned til 9/10-plass. Og med Brighton og Reading som de to kommende seriekampene, er jeg.. spent, for å si det forsiktig.

Men "spent" betyr jo forsåvidt også "engasjert" - og det er gledelig. Viser seg på publikumstallene i det siste at det er flere i Leeds som også har fått en god engasjements-boost. At vi har noe på gang er tydelig.

Vinner vi de to kommende kampene så er jeg i lykkerus, intet mindre. Beste julegaven jeg kan få.

Xern

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #4 på: Desember 06, 2016, 09:05:01 »
Jeg mener vi har den stallen som trengs, og vil heller bruke pengene på å signere permanente kontrakter med de vi allerede har. Venstrevingen er godt dekket da både Roofe, Dallas og Doukara kan spille der, og alle de tre har bevist seg på et eller annet tidspunkt. Om noe som helst posisjon skulle bli forsterket, måtte det vært offensiv midtbane, da vi ikke har en fullverdig erstatter for Hernandez. På spissen har vi mange gode alternativer, med Wood, Antonsson (som ikke har fått muligheten til å bevise seg), Roofe og Doukara. Dermed 4 valg. Og når det ikke bare er Wood som scorer mål, men hele laget, så er vi i fullt stand til å vinne kamper uten Wood på banen, selv om det er betryggende å ha han på banen. I mål er Green god nok, og Silvestri er en fullverdig erstatter. Håper dessuten at BPF kommer opp og frem iløpet av årene.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #5 på: Desember 06, 2016, 09:13:31 »
Jeg mener vi har den stallen som trengs, og vil heller bruke pengene på å signere permanente kontrakter med de vi allerede har. Venstrevingen er godt dekket da både Roofe, Dallas og Doukara kan spille der, og alle de tre har bevist seg på et eller annet tidspunkt. Om noe som helst posisjon skulle bli forsterket, måtte det vært offensiv midtbane, da vi ikke har en fullverdig erstatter for Hernandez. På spissen har vi mange gode alternativer, med Wood, Antonsson (som ikke har fått muligheten til å bevise seg), Roofe og Doukara. Dermed 4 valg. Og når det ikke bare er Wood som scorer mål, men hele laget, så er vi i fullt stand til å vinne kamper uten Wood på banen, selv om det er betryggende å ha han på banen. I mål er Green god nok, og Silvestri er en fullverdig erstatter. Håper dessuten at BPF kommer opp og frem iløpet av årene.

Nja, vet ikke helt om jeg følger deg.

Tradisjonelt har november ofte vært en god måned for oss. Tap mot Villa og vi hadde vært utenfor play-off. Som nevnt over mener jeg vi har fått kunstig godt betalt over en viss tid. Resultatene virker å være noe bedre enn prestasjonene.

Med tanke på at lista er direkte opprykk tror jeg vi pr dags dato ikke er helt der vi skal være over tid.

Roofe er foreløpig ubeskrevet på dette nivået. Brukt høsten på å tilpasse seg, scoret sitt første i helga. Kan være godt på gang, men må vise over tid.

Doukara med spilletid nå, ikke vist siste to årene at han har opprykksnivå inne. Men inne i en brukbar trend.

Dallas vært endel skadet, ikke helt i form. Vet hva du får der, solid men mangler tempo på kanten. Ikke opprykksnivå.

Antonsson har egentlig alt å bevise.

Frykter dette ikke er godt nok for å ta det siste steget. 2 rett inn i elleveren i januar mener jeg skal være nok.
 

Josch

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #6 på: Desember 06, 2016, 18:46:26 »
Ikke mange lag rykker rett opp uten noen år rundt play off først.  Et direkte opprykk har med kvalitet og erfaring å gjøre. Disse utslagene kommer i de 10 siste avgjørende kampene. Jeg tror kun play off er realistisk for Leeds. Er man god nok så vinner man selvsagt både hjemmekamper og nøkkelkamper. Og man har en topp målscorer. Dette er egentlig flere sider av samme sak.

HåvardK

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #7 på: Desember 06, 2016, 18:50:24 »
Jeg mener vi har den stallen som trengs, og vil heller bruke pengene på å signere permanente kontrakter med de vi allerede har. Venstrevingen er godt dekket da både Roofe, Dallas og Doukara kan spille der, og alle de tre har bevist seg på et eller annet tidspunkt. Om noe som helst posisjon skulle bli forsterket, måtte det vært offensiv midtbane, da vi ikke har en fullverdig erstatter for Hernandez. På spissen har vi mange gode alternativer, med Wood, Antonsson (som ikke har fått muligheten til å bevise seg), Roofe og Doukara. Dermed 4 valg. Og når det ikke bare er Wood som scorer mål, men hele laget, så er vi i fullt stand til å vinne kamper uten Wood på banen, selv om det er betryggende å ha han på banen. I mål er Green god nok, og Silvestri er en fullverdig erstatter. Håper dessuten at BPF kommer opp og frem iløpet av årene.

Nja, vet ikke helt om jeg følger deg.

Tradisjonelt har november ofte vært en god måned for oss. Tap mot Villa og vi hadde vært utenfor play-off. Som nevnt over mener jeg vi har fått kunstig godt betalt over en viss tid. Resultatene virker å være noe bedre enn prestasjonene.

Med tanke på at lista er direkte opprykk tror jeg vi pr dags dato ikke er helt der vi skal være over tid.

Roofe er foreløpig ubeskrevet på dette nivået. Brukt høsten på å tilpasse seg, scoret sitt første i helga. Kan være godt på gang, men må vise over tid.

Doukara med spilletid nå, ikke vist siste to årene at han har opprykksnivå inne. Men inne i en brukbar trend.

Dallas vært endel skadet, ikke helt i form. Vet hva du får der, solid men mangler tempo på kanten. Ikke opprykksnivå.

Antonsson har egentlig alt å bevise.

Frykter dette ikke er godt nok for å ta det siste steget. 2 rett inn i elleveren i januar mener jeg skal være nok.
To inn er vel et nøkternt anslag. Er vi der oppe, vet vi at vi har konkurrenter som også kommer til å forsterke.

Jeg mener vi bør ha en enda mer solid keeper, og gjentar igjen behovet for en som er GOD med ballen i beina. Adam K Larsen, som nok ikke gidder å være andrevalg i RBK, ville ha forsterket oss betydelig.

En skikkelig måltjuv med erfaring fra PL, samt en nr 10-spiller i tillegg, så blir dette bra.

Eriksen55

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #8 på: Desember 06, 2016, 19:08:25 »
Sorry, men en reservekeeper fra en mikke mus liga vil absolutt ikke forsterke Leeds.

Jeg vil ha inn en venstre ving og en høyre ving, hvis vi finner bedre enn Sakho!
Vi er nok ikke mange signeringer unna opprykk  :)

patricksangvik

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #9 på: Desember 06, 2016, 19:25:28 »
Jeg mener vi har den stallen som trengs, og vil heller bruke pengene på å signere permanente kontrakter med de vi allerede har. Venstrevingen er godt dekket da både Roofe, Dallas og Doukara kan spille der, og alle de tre har bevist seg på et eller annet tidspunkt. Om noe som helst posisjon skulle bli forsterket, måtte det vært offensiv midtbane, da vi ikke har en fullverdig erstatter for Hernandez. På spissen har vi mange gode alternativer, med Wood, Antonsson (som ikke har fått muligheten til å bevise seg), Roofe og Doukara. Dermed 4 valg. Og når det ikke bare er Wood som scorer mål, men hele laget, så er vi i fullt stand til å vinne kamper uten Wood på banen, selv om det er betryggende å ha han på banen. I mål er Green god nok, og Silvestri er en fullverdig erstatter. Håper dessuten at BPF kommer opp og frem iløpet av årene.

Nja, vet ikke helt om jeg følger deg.

Tradisjonelt har november ofte vært en god måned for oss. Tap mot Villa og vi hadde vært utenfor play-off. Som nevnt over mener jeg vi har fått kunstig godt betalt over en viss tid. Resultatene virker å være noe bedre enn prestasjonene.

Med tanke på at lista er direkte opprykk tror jeg vi pr dags dato ikke er helt der vi skal være over tid.

Roofe er foreløpig ubeskrevet på dette nivået. Brukt høsten på å tilpasse seg, scoret sitt første i helga. Kan være godt på gang, men må vise over tid.

Doukara med spilletid nå, ikke vist siste to årene at han har opprykksnivå inne. Men inne i en brukbar trend.

Dallas vært endel skadet, ikke helt i form. Vet hva du får der, solid men mangler tempo på kanten. Ikke opprykksnivå.

Antonsson har egentlig alt å bevise.

Frykter dette ikke er godt nok for å ta det siste steget. 2 rett inn i elleveren i januar mener jeg skal være nok.
To inn er vel et nøkternt anslag. Er vi der oppe, vet vi at vi har konkurrenter som også kommer til å forsterke.

Jeg mener vi bør ha en enda mer solid keeper, og gjentar igjen behovet for en som er GOD med ballen i beina. Adam K Larsen, som nok ikke gidder å være andrevalg i RBK, ville ha forsterket oss betydelig.

En skikkelig måltjuv med erfaring fra PL, samt en nr 10-spiller i tillegg, så blir dette bra.

Green er nok bedre med ball i beina enn Adam K Larsen.
Leeds are going up, going up, Leeds are going up, nanananana

HåvardK

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #10 på: Desember 06, 2016, 23:12:45 »
Jeg mener vi har den stallen som trengs, og vil heller bruke pengene på å signere permanente kontrakter med de vi allerede har. Venstrevingen er godt dekket da både Roofe, Dallas og Doukara kan spille der, og alle de tre har bevist seg på et eller annet tidspunkt. Om noe som helst posisjon skulle bli forsterket, måtte det vært offensiv midtbane, da vi ikke har en fullverdig erstatter for Hernandez. På spissen har vi mange gode alternativer, med Wood, Antonsson (som ikke har fått muligheten til å bevise seg), Roofe og Doukara. Dermed 4 valg. Og når det ikke bare er Wood som scorer mål, men hele laget, så er vi i fullt stand til å vinne kamper uten Wood på banen, selv om det er betryggende å ha han på banen. I mål er Green god nok, og Silvestri er en fullverdig erstatter. Håper dessuten at BPF kommer opp og frem iløpet av årene.

Nja, vet ikke helt om jeg følger deg.

Tradisjonelt har november ofte vært en god måned for oss. Tap mot Villa og vi hadde vært utenfor play-off. Som nevnt over mener jeg vi har fått kunstig godt betalt over en viss tid. Resultatene virker å være noe bedre enn prestasjonene.

Med tanke på at lista er direkte opprykk tror jeg vi pr dags dato ikke er helt der vi skal være over tid.

Roofe er foreløpig ubeskrevet på dette nivået. Brukt høsten på å tilpasse seg, scoret sitt første i helga. Kan være godt på gang, men må vise over tid.

Doukara med spilletid nå, ikke vist siste to årene at han har opprykksnivå inne. Men inne i en brukbar trend.

Dallas vært endel skadet, ikke helt i form. Vet hva du får der, solid men mangler tempo på kanten. Ikke opprykksnivå.

Antonsson har egentlig alt å bevise.

Frykter dette ikke er godt nok for å ta det siste steget. 2 rett inn i elleveren i januar mener jeg skal være nok.
To inn er vel et nøkternt anslag. Er vi der oppe, vet vi at vi har konkurrenter som også kommer til å forsterke.

Jeg mener vi bør ha en enda mer solid keeper, og gjentar igjen behovet for en som er GOD med ballen i beina. Adam K Larsen, som nok ikke gidder å være andrevalg i RBK, ville ha forsterket oss betydelig.

En skikkelig måltjuv med erfaring fra PL, samt en nr 10-spiller i tillegg, så blir dette bra.

Green er nok bedre med ball i beina enn Adam K Larsen.
Er du seriøs nå?

HåvardK

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #11 på: Desember 06, 2016, 23:16:47 »
Sorry, men en reservekeeper fra en mikke mus liga vil absolutt ikke forsterke Leeds.

Jeg vil ha inn en venstre ving og en høyre ving, hvis vi finner bedre enn Sakho!
Vi er nok ikke mange signeringer unna opprykk  :)
Jarstein var keeper i samme liga i mange år, før han gikk til Bundesliga, hvor han nå er regnet som en toppkeeper i et topplag. Ikke akkurat Mikke Mus.
Min påstand er at Larsen pt er adskillige hakk bedre enn hva Jarstein var da han forlot RBK.

Xern

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #12 på: Desember 07, 2016, 00:18:20 »
Jeg mener vi har den stallen som trengs, og vil heller bruke pengene på å signere permanente kontrakter med de vi allerede har. Venstrevingen er godt dekket da både Roofe, Dallas og Doukara kan spille der, og alle de tre har bevist seg på et eller annet tidspunkt. Om noe som helst posisjon skulle bli forsterket, måtte det vært offensiv midtbane, da vi ikke har en fullverdig erstatter for Hernandez. På spissen har vi mange gode alternativer, med Wood, Antonsson (som ikke har fått muligheten til å bevise seg), Roofe og Doukara. Dermed 4 valg. Og når det ikke bare er Wood som scorer mål, men hele laget, så er vi i fullt stand til å vinne kamper uten Wood på banen, selv om det er betryggende å ha han på banen. I mål er Green god nok, og Silvestri er en fullverdig erstatter. Håper dessuten at BPF kommer opp og frem iløpet av årene.

Nja, vet ikke helt om jeg følger deg.

Tradisjonelt har november ofte vært en god måned for oss. Tap mot Villa og vi hadde vært utenfor play-off. Som nevnt over mener jeg vi har fått kunstig godt betalt over en viss tid. Resultatene virker å være noe bedre enn prestasjonene.

Med tanke på at lista er direkte opprykk tror jeg vi pr dags dato ikke er helt der vi skal være over tid.

Roofe er foreløpig ubeskrevet på dette nivået. Brukt høsten på å tilpasse seg, scoret sitt første i helga. Kan være godt på gang, men må vise over tid.

Doukara med spilletid nå, ikke vist siste to årene at han har opprykksnivå inne. Men inne i en brukbar trend.

Dallas vært endel skadet, ikke helt i form. Vet hva du får der, solid men mangler tempo på kanten. Ikke opprykksnivå.

Antonsson har egentlig alt å bevise.

Frykter dette ikke er godt nok for å ta det siste steget. 2 rett inn i elleveren i januar mener jeg skal være nok.
Vi har Pontus, Hernandez, Bartley osv. på lån. Burde ikke vi først og fremst prøve å signere disse fast? For det første for å sikre seg kontinuitet i laget, og for det andre så gjør det noe med spillerne om de føler at klubben tror på de såpas til at de vil gi bedre kontrakter, langtidskontrakter.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #13 på: Desember 07, 2016, 07:29:29 »
Jeg mener vi har den stallen som trengs, og vil heller bruke pengene på å signere permanente kontrakter med de vi allerede har. Venstrevingen er godt dekket da både Roofe, Dallas og Doukara kan spille der, og alle de tre har bevist seg på et eller annet tidspunkt. Om noe som helst posisjon skulle bli forsterket, måtte det vært offensiv midtbane, da vi ikke har en fullverdig erstatter for Hernandez. På spissen har vi mange gode alternativer, med Wood, Antonsson (som ikke har fått muligheten til å bevise seg), Roofe og Doukara. Dermed 4 valg. Og når det ikke bare er Wood som scorer mål, men hele laget, så er vi i fullt stand til å vinne kamper uten Wood på banen, selv om det er betryggende å ha han på banen. I mål er Green god nok, og Silvestri er en fullverdig erstatter. Håper dessuten at BPF kommer opp og frem iløpet av årene.

Nja, vet ikke helt om jeg følger deg.

Tradisjonelt har november ofte vært en god måned for oss. Tap mot Villa og vi hadde vært utenfor play-off. Som nevnt over mener jeg vi har fått kunstig godt betalt over en viss tid. Resultatene virker å være noe bedre enn prestasjonene.

Med tanke på at lista er direkte opprykk tror jeg vi pr dags dato ikke er helt der vi skal være over tid.

Roofe er foreløpig ubeskrevet på dette nivået. Brukt høsten på å tilpasse seg, scoret sitt første i helga. Kan være godt på gang, men må vise over tid.

Doukara med spilletid nå, ikke vist siste to årene at han har opprykksnivå inne. Men inne i en brukbar trend.

Dallas vært endel skadet, ikke helt i form. Vet hva du får der, solid men mangler tempo på kanten. Ikke opprykksnivå.

Antonsson har egentlig alt å bevise.

Frykter dette ikke er godt nok for å ta det siste steget. 2 rett inn i elleveren i januar mener jeg skal være nok.
Vi har Pontus, Hernandez, Bartley osv. på lån. Burde ikke vi først og fremst prøve å signere disse fast? For det første for å sikre seg kontinuitet i laget, og for det andre så gjør det noe med spillerne om de føler at klubben tror på de såpas til at de vil gi bedre kontrakter, langtidskontrakter.

Jo helt enig. Men tenker det her må gjennomføres parallelle prosesser. Signere langtidskontrakter med de du nevner, samtidig må man alltid jobbe med å forsterke elleveren.

Med det mannskapet vi stiller nå tror jeg vi over tid er 3-6. Skal ikke så mye til nå.
 

Klausen

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #14 på: Desember 07, 2016, 09:01:20 »
Form er midlertidig mens klasse er permanent. Vi begynner å bli samspilte, noe seieren mot Villa viser. I den kampen viser vi også at læringskurven til laget er nesten vertikal. Med andre ord, vi lærer av feil og kjører på helt til slutt istedenfor å slippe foten av gassen. Akkurat nå vil jeg si at det er vår beste kvalitet.
Monks uttalelser i starten av sesongen om at Akademiene i for stor grad er opptatt av å skjerme unge lovende spillere istedenfor å gi de en smak på hva som kreves for å lykkes, ser vi virkelig resultatet av nå da han gang på gang gir de unge spillerne tillit tross varierende prestasjoner. Tenker spesielt på Vieira som rett og slett var svak mot Newcastle, og som sammen med Phillips ble regelrett spilt av banen. Samme duo fremstår som world beaters 10 dager senere mot erfarne landslagsspillere. Man management på høyt nivå av Monk, som tydelig vet hva det går i.

At vi ligger der vi ligger er ingen tilfeldighet. Prestasjonene har vært ujevne, uten tvil. Men gode lag vinner som regel på dårlige dager og 3 poeng mot Villa blant annet, med den formkurven de hadde, vil jeg påstå er rimelig sterkt. Vi må ikke glemme at vi har et relativt ungt lag som naturlig nok vil variere voldsomt i prestasjonene. Med Bridcutt og Hernandez tilbake etter skade så er vi bedre rustet mot store svingninger i prestasjonene.

Hovedutfordringen vår er manglende scoringer. Alle de andre topplaga byr opp til fest en gang i blant og scorer både 4,5 og 6 mål. Vi har vel fortsatt til gode å score mer enn 3, samt at vår største seier er kun med 2 måls margin.
Vi er i mine øyne altfor avhengig av Wood. Flere spillere må melde seg på, noe Roofe bidro med i helga. Måla må nesten komme fra alle posisjoner, ikke bare fra spissen(e). Jeg håper fasiten i mai vil være noe i nærheten av dette: Wood 20+, Roofe 10, Doukara 7+, Dallas 5, Sacko 7+, Vieira 5, Phillips 5, Bartley 5, Jansson 5, Antonsson 7+, Hernandez 7+. Målforskjellen kan bli avgjørende ved sesongslutt. Pr. nå ligger lagene i PO fra 1 +mål til 3 +mål, der vi ligger best an med 3. Opp til Brighton (17) og Newcastle (21) er det et hav. Kan altså bli avgjørende.

Ønskelista mi i januar er Bartley, Jansson, Hernandez på permanent basis. Sacko er bra, men ujevn. Denne her har vært en gjenganger: "Hadde han ikke variert så masse i prestasjonene så hadde han spilt i PL". Spiller vi PL neste år så kan vi godt vente med å knytte han til oss permanent. Han får da en halv sesong til å ta de nødvendige stegene. Sesongen i Championship er grusomt lang, og mot slutten blir alle lag preget av skader og suspensjoner. I andre tråder har det blitt poengtert at vi er godt forspent i forsvar, men jeg føler likevel vi trenger en midtstopper som cover for Jansson og Bartley, da jeg ikke er komfortabel med en Cooper-Ayling stopperduo, skulle begge førstevalgene være utilgjengelige. I tillegg vil jeg ha en venstreving og en spiss til å utfylle/utfordre Wood.

Målsetningen for resten av sesongen bør være minst PO. Skal dette oppnås må klubben være offensiv. Med et potensielt oppkjøp rundt hjørnet er det lov å håpe på at klubben for en gangs skyld gjør de rette grepene før det er for sent.



Eriksen55

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #15 på: Desember 07, 2016, 12:04:09 »
Sorry, men en reservekeeper fra en mikke mus liga vil absolutt ikke forsterke Leeds.

Jeg vil ha inn en venstre ving og en høyre ving, hvis vi finner bedre enn Sakho!
Vi er nok ikke mange signeringer unna opprykk  :)
Jarstein var keeper i samme liga i mange år, før han gikk til Bundesliga, hvor han nå er regnet som en toppkeeper i et topplag. Ikke akkurat Mikke Mus.
Min påstand er at Larsen pt er adskillige hakk bedre enn hva Jarstein var da han forlot RBK.

Norske Ligaen er rangert som den 30 beste i europa.. 30 av 43. Vi er bak ligaer i land som Kypros, Israel, Bulgaria, Asjerbadjan, Kazakstan og Hviterussland.... Dette er ligaer vi i Norge har kalt bakgårdsligaer i europa...selv når Norske spillere har gått til Østerrike har jeg sett at begrepet bakgårdsklubb har blitt brukt...Vel, hvis det er bakgård så er min påstand om at Tippeligaen tilhører Andeby og Mikke mus ligaen. Jeg prøvde å se flere kamper i Tippeligaen i år, men jeg klarte ikke å se 90 min på noen av dem, kvaliteten er rett og slett altfor dårlig.


Beklager OT!  :D

DenHviteYeboah

Sv: Nøkkelen blir Elland Road
« Svar #16 på: Desember 07, 2016, 16:14:39 »
Sorry, men en reservekeeper fra en mikke mus liga vil absolutt ikke forsterke Leeds.

Jeg vil ha inn en venstre ving og en høyre ving, hvis vi finner bedre enn Sakho!
Vi er nok ikke mange signeringer unna opprykk  :)
Jarstein var keeper i samme liga i mange år, før han gikk til Bundesliga, hvor han nå er regnet som en toppkeeper i et topplag. Ikke akkurat Mikke Mus.
Min påstand er at Larsen pt er adskillige hakk bedre enn hva Jarstein var da han forlot RBK.

Norske Ligaen er rangert som den 30 beste i europa.. 30 av 43. Vi er bak ligaer i land som Kypros, Israel, Bulgaria, Asjerbadjan, Kazakstan og Hviterussland.... Dette er ligaer vi i Norge har kalt bakgårdsligaer i europa...selv når Norske spillere har gått til Østerrike har jeg sett at begrepet bakgårdsklubb har blitt brukt...Vel, hvis det er bakgård så er min påstand om at Tippeligaen tilhører Andeby og Mikke mus ligaen. Jeg prøvde å se flere kamper i Tippeligaen i år, men jeg klarte ikke å se 90 min på noen av dem, kvaliteten er rett og slett altfor dårlig.


Beklager OT!  :D
Helt enig!
De norske foppallspillerne må forstå en ting: etter treningen er ferdig, så bør de heller trene 2-3 timer egentrening på det de er svakest på. Ikke dra hjem klokka 14 for å spille playstation....