Skrevet av Emne: Kamp vs Brighton & H @bortekamp- Fredag 9/12-2016 kl 20:45 Norsk tid @tv-kamp  (Lest 20761 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pre game press conferance:


As per , for those interested:
 
Lee Sobot:
Monk: "I think it's a squad that definitely believes in themselves, you can see that in every game."
Monk on January signings: "We hope so, that's always the plan. But as of yet we are just focusing on these 3 games coming up
Monk on Brighton: "They are where they are because they deserve to be." #lufc #lufclive
Monk on Brighton: "It's going to be another real difficult test but one we are all looking forward to."
Monk on Hughton: "Every time I come across him he impresses he. He's done a really good job down there
Monk: "We seem to be getting stronger. But we are going to need to improve to maintain these results."
Monk on being 4th: "I guess we have accelerated our progress very quickly.
Monk: "Maybe we are ahead of schedule given the time-frame. There's more improvement to come." #
Monk on what Cellino has said to him: "Of course he can see the job that we are doing and he is happy with the way the team works.
Monk on Charlie Taylor: "All of our players need to stay where they are. We don't have any doubts about that and no worries"
Monk on Roofe's first goal: "It's not changed anything. I don't judge my players purely on goals." 
Monk: "Everyone's feet is on the ground and we realise around the club that there is a long way to go
Monk: "Liam Bridcutt is back in training and he has come back in a good condition
Liam Cooper has also returned to training and Eunan O'Kane will train tomorrow - but could have trained today.
Monk on Cambridge away: "It's a long way away so we will deal with that closer to the time.
GM admits that O'Kane is "a doubt" for Brighton but still "hopeful" that he will be ok to feature. Know more after training tomorrow
 
 
Adam Pope:
GM on signings in Jan: "We hope so ... but the focus is on the next 3 games." #lufc
GM: "January (transfer window) ... we'll talk about that nearer the time.
GM on Brighton: "A very difficult task on Friday but one we are looking forward to the challenge of
GM: "I guess we've accelerated our progress very quickly. In terms of where the group is I'm happy. Maybe we are ahead of schedule. 
GM similarly talks about how much more improvement there is required and to come. #
GM says he speaks to Massimo Cellino regularly & says he seems to be happy how we work & know we can improve. 
GM on Charlie Taylor: "All our players need to stay where they are." 
GM on Liam Bridcutt: "He's back training and has come back looking good. It's a day by day process with him." 
GM: "Eunan O'Kane (groin) could have trained today as he was in for a light session. Liam Cooper (ankle) is back fit
GM: "Pablo Hernandez is out for a few more weeks
GM: "O'Kane still a doubt but we are hopeful
GM on his future: "I'm very focused on my job & what I'm doing for the players & #lufc. I'm fighting with my staff to improve standards."
GM: "In terms of myself I signed a 1 yr contract. I'm very focused & committed to that year to build something & put foundations in place."
GM: "I don't focus on anything else. That's not for me. I focus on what I've been given & to make sure this squad is in a good place."
 
Phil Hay:
Garry Monk's press conference coming up at 12.30pm. Just spoken to Pontus Jansson. Said again that he wants his future sorted soon
From Monk's presser - O'Kane will train tomorrow but is a doubt. Monk says that as of today, Bridcutt won't feature v Brighton
Monk said they're monitoring Bridcutt day to day and he's doing double training sessions but they're cautious about rushing him back
Monk spoke more about January. Said additions were needed but said he's got to be conscious of making sure he doesn't upset the balance here
Lots of talk from Monk about the need for his players to improve. Very clear they have to get better if they're going to handle the run-in
Monk said games are going to start getting harder and harder now. "We need to be better. I'm not just saying that for the sake of it.
 
From what I know, Football League hasn't yet been asked to formally approve any investment by AR. (1/3)
but at the same time, my understanding is that Radrizzani is now on the Football League's radar. (2/3)
on the basis of what the FL knows about Radrizzani, he wouldn't struggle to pass the O&Ds Test. (3/3)
as an addition, a timeline for any official announcement from Leeds/Radrizzani I really can't speculate on
« Siste redigering: Desember 07, 2016, 16:42:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsgutt

Tøff kamp.  Meget fornøyd med 1p. Hvis vi får 3p så er det virkelig noe på gang

Klausen

Endelig er det matchdag igjen. Dét er det faktisk lenge siden jeg har dristet meg til å si.
Det er mye positivitet rundt klubben om dagen og laget og spillerne tar nye steg hver uke. Vi vinner på dårlige dager og vi virker solide. Håpet fremover må være at ting begynner å sette seg enda mer offensivt. Ã… ta poeng mot Brighton blir tøft, men med den inngangen vi har hatt til kampen så er både ett og tre poeng innen rekkevidde og jeg blir ikke overrasket over noe.

Allerede tirsdag er det ny kamp mot opprykksjagende Reading, og jeg kan ikke annet enn å tenke at det er en fordel for oss å spille allerede fredag kveld. Reading skal spille en tøff hjemmekamp mot Wednesday i morgen og kanskje vil en ekstra hviledag være til vår fordel?

Tilbake til Brighton, så håper jeg vi fortsetter som i andreomgangen mot Villa. Solide i forsvar, offensive backer, en midtbane som aldri gir motstanderen ro, hverken med eller uten ball. Spiller vi som vi kan så vil jeg påstå at utfallet av kampen er i våre hender.

MOT

Xern

Matchday!!  8) 8)

Blir veldig spennende dette. Idag blir dagen vi får vite hvor lista virkelig ligger. Gutta har det som skal til, spørsmålet er om vi klarer å få det frem idag også. Blir enten 2-0 seier eller 2-0 tap.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

ArneS

B R I G H T O N  T R I V I A

Brighton er en tidligere kongelig badeby på balløyas sørkyst.  Her er det pebble beaches og Brighton pier.   
Brighthelmstone eksisterte allerede ved forrige årtusenskifte, og Brighton er sammen med Hove etterhvert blitt en by med 256.000 innbyggere.  Byen har 8 millioner turister årlig, i tillegg til konferanser.  I 1984 bombet IRA kongressen til Tories.
Brighton Pier og The Royal Pavillion er landemerker i byen foruten strendene.  Sistnevnte er bygget i Indisk stil, mens de innvendige dekorasjoner er inspirasjon fra Kina.   Det var i Brighton Dome at ABBA vant MGP med Waterloo i 1974.
Brighton Rock er derimot en bok av Graham Greene - ikke et sted.  Boka har blitt filmet og skrevet sang om (Queen).
Byen har vært location for flere filmer, bl.a Quadrophenia, Mona Lisa, Wimbledon og The Damned United.
Brighton Festival er Englands nest største arts-festival.

Byen har en rekke sportsklubber utenom Brighton and Hove Albion.
Amerikansk fotball:  Brighton Tsunami (!)
Brighton and Hove Petanque Club
Brighton Marina for seiling.
Ã…rlig beachfotball turnering.
Basketball, Cricket, Rugby, Frisbee med mer

Brighton Speed Trials har vært avholdt siden 1905, og er anerkjent som verdens eldste motor race.

Kjente fjes fra Brighton, er bl.a. Cate Blanchett, Chris Eubanks, Vivien Leigh. Steve Ovett og Jordan.   
På grunn av byens beliggenhet har også flere kjente personer valgt å bosette seg der.  Kan nevne Nick Cave (murder ballad maestro), samt Norman Cook - også kjent som Fatboy Slim.  Sistnevntes kone eier aksjer i BHA for sikkerhets skyld.  Fiolinisten Nigel Kennedy, Chemmy Alcott – UK’s beste alpinist bor selvsagt (?) i badebyen.   Laurence Olivier. 

Brighton har hatt tradisjon på å kalle opp de lokale bussene etter kjente personer som har bodd i byen.



Brighton and Hove Albion ble stiftet i 1901 på restene av Brighton United som da gikk konkurs.  Første sesong i Football League var i 1920/21, og klubben har stort sett vært i de lavere divisjoner.  I 1979 til 1983 var klubben i gamle 1. divisjon, og tapte FA-cup finalen mot scum etter omkamp i 1983.  Den store spilleren den gang het Peter Ward - som bl.a debuterte for England U21 mot Norge i 1977 og scoret hat-trick.  Gordon Smith spilte i denne finalen, men hadde tidligere samme sesong også spilt for Rangers i den skotske cupfinalen.  Det var før overgangsvinduer var aktuelt.   Smith er årsaken til den mest berømte uttalelsen i klubbens historie: ”And Smith must score”.    BBC’s radiokommentator uttalte dette da Smith hadde en 100% sjanse til å avgjøre Cupfinalen i ekstraomgangene – men misset.

I 1910 fikk Brighton tittelen Champions of all England.  Som vinner av Southern League møtte de vinneren av Football League - Aston Villa – i Charity Shield.  Brighton vant 1-0.
Kun en seier over Hereford i siste serierunde hindret Brighton i å rykke ned til Conference i 1997.
The Seagulls spilte tidigere på Goldstone Ground (Postkode BN3 7DE).  Denne banen ble solgt i økonomiske krisetider, og klubben spilte 2 år på Gillinghams bane før friidrettstadionen Withdean ble tatt i bruk.  Splitter nye Falmer Stadium ble innviet sommeren 2011, og første ligakamp var 2-1 seieren 6.8.11 over Doncaster Rovers.  Donny var for øvrig også motstander i siste kamp på gamle Goldstone Ground.
Falmer Stadium hadde originalt en kapasitet på drøye 22.000, men det er allerede utvidet flere ganger.  Siden sommeren 2013 har kapasiteten vært 30 750, men det er fortsatt utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner….

Crystal Palace er klubbens rivaler, men ikke veldig intenst. 



Kampen mut Fulham i desember 1958 trakk 36.747 tilskuere og er klubbrekord.
9-1 seieren over Newport County i april 1954 er også rekord. 
Peter Ward scores 32 mål i 1976-1977 - også rekord.
Tug Wilson har 509 kamper.
Ian Wright fikk ikke kontrakt i 1985 – i stedet kjøpte man Steve Penney.
Reisen til Falmer for våre trofaste fans er på 410 km.

Gus Poyet hadde suksess i managerstolen, og ble erstattet av Oscar Garcia – for å videreføre den litt uengelske stilen Poyet hadde suksess med.   Det gikk for så vidt greit i første forsøk, men så ble det verre.  Garcia ble erstattet av Sami Hypiää, som igjen ble erstattet av Chris Houghton.  Lista over managere forøvrig er lang.  Brian Clough, Liam Brady, Jimmy Case, Micky Adams, Alan Mullery, Peter Taylor er bare noen.

Spillerlista er ikke liten den heller: 
Henrik Rørvik Bjørdal
Casper Ankergren, Paul Dickov, Matt Heath, Bradley Johnson, Ian Westlake, Mickey Thomas, Howard Wilkinson.
Gareth Barry, Jimmy Case, Martin Chivers, Alan Curbishley, Martin Keown, Frank Stapleton, Robbie Savage, Dennis Burnett (ex Haugar) og mange mange flere.
Den 17. mann

Dennis

Typisk sekspoenger; ti eller fire poeng bak. Eller syv. :) Møter et meget godt lag, som at på til ikke slipper inn mål. Scorer heller ikke i bøtter og spann, men har fem mål flere enn oss.

Jeg kommer selvsagt til å bli skuffa om vi taper, men realistisk sett tror jeg vi skal være godt fornøyd med ett poeng og fortsatt synsavstand til direkte opprykk. Så er det selvsagt lov å håpe at Leeds går i strupen på hjemmelaget.
Marching on together!

B_Ød

jeg har klokketro på gutta i kveld...tv-kamp & øl....må bli poeng av slikt  8)
Ups & Ups!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
DENNE helgen møttes altså nr 2 og 3 på tabellen, en kamp vi er involvert i :)
...og nr 1 og 4.

Interessant. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Gleder meg til å se oss som kontringslag i dag. Nå er vi trygge nok til å tåle perioder med press. Og det kommer sikkert i dag.

Nøkkelen for tre poeng i dag tror jeg blir Sacko.
 

Torpe-do

DENNE helgen møttes altså nr 2 og 3 på tabellen, en kamp vi er involvert i :)
...og nr 1 og 4.

Interessant. :)

Om resultatet blir slik, skal vi være fornøyd :)

asLeeds

Denne vinner vi 1-0  :D
DALHEIM WHITES

Torpe-do

Ã… fyttirakkeren som jeg gleder meg til kamp.

Newcastle, Liverpool, Villa, og nå Brighton. TV-sendte kamper. Leeds spiller godt. Det er GØY å følge Leeds om dagen!

Lykke til i kveld! MOT!

h.b

  • Gjest
Redd denne kan bli tøff. Men jeg tipper alikevel 4-0 til Leeds

B_Ød

Redd denne kan bli tøff. Men jeg tipper alikevel 4-0 til Leeds

se der ja  ;D
Ups & Ups!!

Bjorn

Redd denne kan bli tøff. Men jeg tipper alikevel 4-0 til Leeds

se der ja  ;D

HÆÆ?? Hva har den mannen røyka?  ;D ;D
Marching On! 4276

h.b

  • Gjest
Redd denne kan bli tøff. Men jeg tipper alikevel 4-0 til Leeds

se der ja  ;D

HÆÆ?? Hva har den mannen røyka?  ;D ;D


Bjorn

Redd denne kan bli tøff. Men jeg tipper alikevel 4-0 til Leeds

se der ja  ;D

HÆÆ?? Hva har den mannen røyka?  ;D ;D



Aha. Torv. I like!
Marching On! 4276

Cherry

Tøff kamp.  Meget fornøyd med 1p. Hvis vi får 3p så er det virkelig noe på gang

Støttes  ;)
 

lojosang

Redd denne kan bli tøff. Men jeg tipper alikevel 4-0 til Leeds

se der ja  ;D

HÆÆ?? Hva har den mannen røyka?  ;D ;D



Meget godt valg av røyk!
- Leif Olav

clarke

DENNE helgen møttes altså nr 2 og 3 på tabellen, en kamp vi er involvert i :)
...og nr 1 og 4.

Interessant. :)
...tok ikke helt den! Denne helga spiller nr 1, 2 or 3 hjemme mot nr 4, 5 og 6 ( i litt annen rekkefølge). I tillegg spiller formlagene Derby og Nottingham mot hverandre. Viktige kamper der mye kan "avgjøres" for resten av sesongen.
SuperLeeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
DENNE helgen møttes altså nr 2 og 3 på tabellen, en kamp vi er involvert i :)
...og nr 1 og 4.

Interessant. :)
...tok ikke helt den! Denne helga spiller nr 1, 2 or 3 hjemme mot nr 4, 5 og 6 ( i litt annen rekkefølge). I tillegg spiller formlagene Derby og Nottingham mot hverandre. Viktige kamper der mye kan "avgjøres" for resten av sesongen.
Ikke rart du ikke tok den. JEG hentet den fra hodet, av noe jeg hadde lest, men havnet altså på ville veier.
Men de seks øverste møttes altså innbyrdes.
Nr 2 vs nr 4
Nr 1 vs nr 5
Nr 3 vs nr 6
Interessant.
DET var det jeg skulle skrevet  ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

clarke

DENNE helgen møttes altså nr 2 og 3 på tabellen, en kamp vi er involvert i :)
...og nr 1 og 4.

Interessant. :)
...tok ikke helt den! Denne helga spiller nr 1, 2 or 3 hjemme mot nr 4, 5 og 6 ( i litt annen rekkefølge). I tillegg spiller formlagene Derby og Nottingham mot hverandre. Viktige kamper der mye kan "avgjøres" for resten av sesongen.
Ikke rart du ikke tok den. JEG hentet den fra hodet, av noe jeg hadde lest, men havnet altså på ville veier.
Men de seks øverste møttes altså innbyrdes.
Nr 2 vs nr 4
Nr 1 vs nr 5
Nr 3 vs nr 6
Interessant.
DET var det jeg skulle skrevet  ;D
Ja nå er vi enige!
Og absolutt interessant  ;D
SuperLeeds

Cannavaro

Vanskelig kamp ikveld, men poengene er "up for grabs", og skal vi overraske noen gang, så er det nettopp borte mot Brighton. Vi har vel tapt mot de 5 ganger på rad, og derav 3 seire på rad for Brighton hjemme, 7-0 i måldiff.  Her har vi noe å rette opp i.... mer skremmepropaganda : Brighton har flest kamper uten baklengs i Championship ; 12 kamper. Samtidig vunnet 9 av de siste 13 kampene.  Herlig, fordi alle statistikker brytes en eller gang, og nå har vi sjansen......
Det er bra med selvtillit i laget, selv uten Bridcutt og Pablo har Leeds vi vist gode tendenser.  Enig i noe som er skrevet tidligere her, at dette kan bli en kontringskamp for oss.  Da er det viktig at Sacko og Roofe har en god dag, og Duke må fortsatt være bevegelig og holde på ball når det trengs. Jeg håper det blir en underholdende kamp, hvor Brighton trykker på, og vi gjør en god forsvarskamp og kontrer inn kanskje ett eller to mål.  Det hadde vært en knallstart på helgen !  Ligner kanskje en 1-1 kamp, men jeg tipper 2-1 til oss.  Bartley på en heading og Sacko (forhåpentligvis, han trenger en scoring igjen nå).

Come on Supa Leeds - get innnnnnnn !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

Leedsfan

Solid lag vi møter. Taper vi så skal jeg ikke la det ødelegge helgen min, et uavgjort resultat hadde vært bra og en seier hadde vært helt utrolig. Klarer vi å kun slippe inn ett mål (eller færre:) så er det håp!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

DENNE helgen møttes altså nr 2 og 3 på tabellen, en kamp vi er involvert i :)
...og nr 1 og 4.

Interessant. :)
...tok ikke helt den! Denne helga spiller nr 1, 2 or 3 hjemme mot nr 4, 5 og 6 ( i litt annen rekkefølge). I tillegg spiller formlagene Derby og Nottingham mot hverandre. Viktige kamper der mye kan "avgjøres" for resten av sesongen.
Ikke rart du ikke tok den. JEG hentet den fra hodet, av noe jeg hadde lest, men havnet altså på ville veier.
Men de seks øverste møttes altså innbyrdes.
Nr 2 vs nr 4
Nr 1 vs nr 5
Nr 3 vs nr 6
Interessant.
DET var det jeg skulle skrevet  ;D

Aah, jeg tenkte det var et innlegg i retro-perspektiv. Altså at vi vinner mot Brighton, går forbi Reading, og Birmingham slår Newcastle og leder da over Reading på målforskjell. Da blir det vel riktig. 1 mot 4 og 2 mot 3.

J-R

Denne vises på både Eurosport og Dplay?

dansale

MOT!
Forza Leeds!

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Brighton borte.
En av de vanskeligste kampene i sesongen.
Et lag som alltid scorer mål...gjerne mange.
De har matchvinnere i alle ledd, også på benken.
Er som vanlig på høsten inne i en meget god steam.
I de siste sesonger har de leika med oss. LEIKA!
Så...

Kan noen forklare meg hvorfor i helv*** jeg sitter her og smågliser i forventning til kveldens kamp??
Med en sitring & godfølelse som jeg husker fra 'gamle dager' ...

We are Leeds...MOT!!! ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Lee Sobot ‏@LeeSobotYEP  6m
6 minutes ago
 
Leeds team unchanged for tonight's clash at Brighton #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

John I

Leeds team v Brighton: Green, Ayling, Bartley, Jansson, Taylor, Vieira, Phillips, Sacko, Roofe, Doukara, Wood. #lufc
Marching on together