Skrevet av Emne: Kamp vs Brighton & H @bortekamp- Fredag 9/12-2016 kl 20:45 Norsk tid @tv-kamp  (Lest 20812 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Green - 1 for oppmøte og den ene redningen. Selv innlegg inne på 3-4 meter kom han ikke ut på. Helt forferdelig.
Ayling 3- Rundingsbøye før pause, tettet bedre i andre omgang.
Jansson 6 - Minst dårlig der bak. Likevel litt tendens til formdupp siste tiden.
Bartley 3 - Juniorfeil på straffe, ellers så det tungt ut i dag.
Taylor 6- God kontroll defensivt, ble verre offensivt i dag.
Vieira 7 -Jobbet og slet, vil ha ballen. Best hos oss.
Philips 1 - Tre feil på ett minutt solgte kampen. Definitivt den som må ut når Bridcutt er klar.
Doukara 2 - Da vi trengte han til å holde litt i ballen der fremme var det helt over og ut. Det var nok å se han i 60 min.
Roofe 1- Møtte opp. Det var det hele. Husker å ha sett han tre ganger borti ballen før 2-0.
Wood 6- Jobber og sliter. Vanskelige arbeidsforhold men gir ikke opp.
Sacko1- Fikk vel absolutt ingenting til. Kunne vært kontringsvåpen, men det eneste jeg husker han for var elendig avslutningsteknikk.
Grimes 7- Dagens lyspunkt. Tar tak med en gang han kommer inn etter pause, og spiller en god omgang.
Dallas 5 - Spiller 20 min og får matchtrening. Ikke all verdens involvert.
Cooper Spiller nok til å bli like svett som Roofe.

Roofe var borte vekk i 1.omgang mot Villa også, våknet heldigvis til 2.omgang. I dag var han borte vekk hele kampen. Når er Hernandez tilbake?

A few weeks er det siste jeg så her om dagen.
 

samadhi

Gledet meg til tv-kamp hele uka også blir alt ødelagt med rødt kort etter 20 minutter. Finnes det noe mer irriterende??

Vanskelig å finne noe positivt fra dagens kamp.
Vi har spillere som skuffer stort i dag. Green og Ayling sliter big time i det defansivet, og fremover er spillere som Sacko og Roofe totalt fraværende. Overrasket over at Antonsson ikke får sjansen når vi går ut i 4-3-2 etter pause. Han kunne truet bakrommet mye mer enn Wood og Doukarra klarer.

Er bare å legge denne kampen bak seg. 10 mann mot kanskje det beste hjemmelaget i divisjonen er håpløst.
Viktig å slå tilbake med en gang nå!
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Green - 1 for oppmøte og den ene redningen. Selv innlegg inne på 3-4 meter kom han ikke ut på. Helt forferdelig.
Ayling 1,5- Rundingsbøye før pause, hevet seg 0,5 poeng i andre.
Jansson 4 - Ikke bra der bak. Likevel litt tendens til formdupp siste tiden.
Bartley 3 - Juniorfeil på straffe, ellers så det tungt ut i dag.
Taylor 6- God kontroll defensivt, ble verre offensivt i dag.
Vieira 7 -Jobbet og slet, vil ha ballen. Best hos oss.
Philips 1 - Tre feil på ett minutt solgte kampen. Definitivt den som må ut når Bridcutt er klar.
Doukara 1 - Grusom
Roofe 1- Møtte opp. Det var det hele. Husker å ha sett han tre ganger borti ballen før 2-0.
Wood 2- En dårlig kamp rett å slett.
Sacko1- Fikk vel absolutt ingenting til. Kunne vært kontringsvåpen, men det eneste jeg husker han for var elendig avslutningsteknikk.
Grimes 7- Dagens lyspunkt. Tar tak med en gang han kommer inn etter pause, og spiller en god omgang.
Dallas 5 - Spiller 20 min og får matchtrening. Ikke all verdens involvert.
Cooper Spiller nok til å bli like svett som Roofe.

Roofe var borte vekk i 1.omgang mot Villa også, våknet heldigvis til 2.omgang. I dag var han borte vekk hele kampen. Når er Hernandez tilbake?

A few weeks er det siste jeg så her om dagen.

Uenig med noe her. Wood var skremmende dårlig f.eks. For svak i kroppen og greier ikke holde på ball

Lundewhites

Green - 1 for oppmøte og den ene redningen. Selv innlegg inne på 3-4 meter kom han ikke ut på. Helt forferdelig.
Ayling 3- Rundingsbøye før pause, tettet bedre i andre omgang.
Jansson 6 - Minst dårlig der bak. Likevel litt tendens til formdupp siste tiden.
Bartley 3 - Juniorfeil på straffe, ellers så det tungt ut i dag.
Taylor 6- God kontroll defensivt, ble verre offensivt i dag.
Vieira 7 -Jobbet og slet, vil ha ballen. Best hos oss.
Philips 1 - Tre feil på ett minutt solgte kampen. Definitivt den som må ut når Bridcutt er klar.
Doukara 2 - Da vi trengte han til å holde litt i ballen der fremme var det helt over og ut. Det var nok å se han i 60 min.
Roofe 1- Møtte opp. Det var det hele. Husker å ha sett han tre ganger borti ballen før 2-0.
Wood 6- Jobber og sliter. Vanskelige arbeidsforhold men gir ikke opp.
Sacko1- Fikk vel absolutt ingenting til. Kunne vært kontringsvåpen, men det eneste jeg husker han for var elendig avslutningsteknikk.
Grimes 7- Dagens lyspunkt. Tar tak med en gang han kommer inn etter pause, og spiller en god omgang.
Dallas 5 - Spiller 20 min og får matchtrening. Ikke all verdens involvert.
Cooper Spiller nok til å bli like svett som Roofe.
Syns du gir Ayling, Pontus og Wood 2 poeng for mye, ellers er jeg enig.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

B_Ød

minor setback...Reading kan bare grue seg til midt-uke..der er vi tradisjonelt sterke!!
Ups & Ups!!

raggen

Kampen ble ikke tapt pga dommerfeil. vi gjorde d vanskelig for oss selv med det røde kortet men selv med 70 min+ så skapte vi ikke en reel målsjanse??!!
må jo være helt j... følelse for fetter anton og ikke komme innpå i en slik match som dette og at ikke Monk prøver mere offensivt.. ER d som skuffer meg mest!!!! men er bare og glemme denne og ta Reading på tirsdag
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Green - 1 for oppmøte og den ene redningen. Selv innlegg inne på 3-4 meter kom han ikke ut på. Helt forferdelig.
Ayling 3- Rundingsbøye før pause, tettet bedre i andre omgang.
Jansson 6 - Minst dårlig der bak. Likevel litt tendens til formdupp siste tiden.
Bartley 3 - Juniorfeil på straffe, ellers så det tungt ut i dag.
Taylor 6- God kontroll defensivt, ble verre offensivt i dag.
Vieira 7 -Jobbet og slet, vil ha ballen. Best hos oss.
Philips 1 - Tre feil på ett minutt solgte kampen. Definitivt den som må ut når Bridcutt er klar.
Doukara 2 - Da vi trengte han til å holde litt i ballen der fremme var det helt over og ut. Det var nok å se han i 60 min.
Roofe 1- Møtte opp. Det var det hele. Husker å ha sett han tre ganger borti ballen før 2-0.
Wood 6- Jobber og sliter. Vanskelige arbeidsforhold men gir ikke opp.
Sacko1- Fikk vel absolutt ingenting til. Kunne vært kontringsvåpen, men det eneste jeg husker han for var elendig avslutningsteknikk.
Grimes 7- Dagens lyspunkt. Tar tak med en gang han kommer inn etter pause, og spiller en god omgang.
Dallas 5 - Spiller 20 min og får matchtrening. Ikke all verdens involvert.
Cooper Spiller nok til å bli like svett som Roofe.
Syns du gir Ayling, Pontus og Wood 2 poeng for mye, ellers er jeg enig.

Ja det kan godt hende. Green, Ayling, Bartley, Sacko og Roofe de dårligste.

Vieira og Grimes de som kom best fra det.

Resten medium minus.
 

Buddy

Ingen grunn til å fortvile.

En kamp hvor ett poeng ville vært et STORT pluss.  Litt teit dommer (bl a to frispark Vieira fikk mot seg og siste straffa), en Phillips som gjorde et forsøk på å stoppe en ball som absolutt alle som har spilt fotball skjønner var uflaks (og fortjener ikke tyn) og en keeper som må ut av laget - snarest. Sånn er det.

Hovedbekymringa er at tenninga ikke var på plass ved start. Derfor blei dette en grei realitetsorientering.

Vi kommer tilbake på tirsdag, vinner og gjør en god kamp. Skjer ikke det, så skal jeg også sutre litt.



Kato

Phil Hays vurdering:

Rob Green - Nervous from the off, boxed in as Phillips conceded the first penalty and a few good saves could not redeem his overall performance. 5/10
Luke Ayling - The first time in a long time when Ayling has been dragged out of his comfort zone. Jamie Murphy gave him all sorts of problems. 4/10
Kyle Bartley - Harshly penalised for the second spot kick and without being great, he and Jansson did as much as they could on a night when Brighton controlled everything. 5/10
Pontus Jansson - Jansson’s at least helped to keep the score down after the first goal but his reaction upon being subbed, taking his shirt off and heading for the tunnel, was ill-advised. 5/10
Charlie Taylor - The only Leeds player to make a lively start but the red card snuffed that sense of adventure out. 6/10
Ronaldo Vieira - A night where an older head like O’Kane and Bridcutt would have been helpful. Leeds lost their grip in that area early on.  5/10
Kalvin Phillips - Had already given away a couple of poor passes when he received his red card. In fairness, he did on the goalline what anyone would have done. 1/10
Hadi Sacko - There were problems on the right hand side from the start and the dismissal meant he was never really in the contest. 4/10
Kemar Roofe - A potential match-winner but Albion didn’t have to worry about him after Phillips went off. A night to move on from quickly. 5/10
Souleymane Doukara - Doukara is no central midfielder and much as he tried his best to some threat, Brighton were all over him. 5/10
Chris Wood - The briefest of chances in the first half and a late header. That was it for him. Brighton’s numerical advantage had an inevitable consequence. 5/10

Substitutes:

Matt Grimes (for Sacko, 46) - Tried to give United’s display some direction from a deep role but was always outnumbered. 5/10
Stuart Dallas (for Doukara, 71) - It was asking a lot for him to come on and change the game and that didn’t look like happening. 5/10
Liam Cooper (for Jansson, 89) - A change which seemed as much about Jansson avoiding a second booking as anything else. 5/10
 

Kickthemdown

Et kraftig skritt tilbake for Leeds dette
Jepp å tape for serietoeren borte. La oss alle sammen hoppe kollektivt fra broa..  ???

Give up. Latterlig dårlig første 20 min som avgjorde kampen, vi reiser oss igjen til uken.

B_Ød

Et kraftig skritt tilbake for Leeds dette
Jepp å tape for serietoeren borte. La oss alle sammen hoppe kollektivt fra broa..  ???

Give up. Latterlig dårlig første 20 min som avgjorde kampen, vi reiser oss igjen til uken.

Hell Yeah!!
Ups & Ups!!

Cherry

Brighton er en velsmurt maskin i denne ligaen, ikke noe og henge med hodet med dette.
Vi får straffe og rødt kort i mot etter halvspilt 1. omgang, og mye faller på det..

Litt svak tenning fra start i dag syns jeg, men ble en veldig vanskelig kamp for både Monk og laget.
 

Josch

Ja vi taper kampen for at spillerene ikke er gode nok og at laget er under pari. Men Brighton var best før straffen også. Leeds vil ikke bli blant top 2 denne sesongen. Glem det.  Laget er for ungt og ustabilt. Rutine og stabilitet er det som skal til for å rykke opp. Brighton og Newcastle har det, Leeds har det ikke. Neste år er vi stabile. Klubbens målsetting denne sesongen er riktig. Vi har møtt de to beste og er dårligere enn dem.  Det kan ikke endres ved å kjøpe spillere og styrke elveren i januar. Dette Leeds-laget tåler ikke kamper på aller øverste nivå ennå. Vi trenger en sesong til. Vi må være fornøyd med play off i år. Forundrer meg at flere her tror at Leeds kan rykke direkte opp.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Forundrer meg at flere her tror at Leeds kan rykke direkte opp.

WHAT??? Rykker vi ikkje direkte opp sier du??




We are Leeds...MOT!!! ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

nord

Vi var dårlige i aften og Brighton vandt fortjent,
Vores største udfordring er at rejse sig igen efter tabet og vinde næste kamp.
Hvem ved om Newcastle rykker op ? Brighton får det ikke altid så nemt som iaften,

Play off er OK,. 1 og 2 pladsen er en mulighed for mange af holdene i denne liga også for LEEDS ;-)


 

Dennis

Sovet på skuffelsen og bedre humør i dag. Dette laget slår hardt tilbake! 8)

Marching on together!

gulle

Skjønner ikke at Wood får såpass godkjent her på forumet, han vinner jo nesten ikke en duell,han går knapt inn i dem, Antonsson må være i bra dårlig form når han ikke får sjansen. Vi må ha noe mere på topp om vi skal ha sjans til opprykk.

Green bør også få seg en pause.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Klausen

Fått tapet på litt avstand. Hovedinntrykket fra i går om at Brighton er et høyst ordinært lag sitter fortsatt igjen. Hva sier så det om oss? Vel, laget er ungt og urutinert og vil selvsagt variere i prestasjonene.

Gårsdagen ble dessverre preget av gule og røde kort. Jeg syns, som andre har nevnt, at dommeren er langt under pari og det tidlige gule kortet til Ayling legger dessverre sterke føringer for den fysiske biten av forsvarsspillet vårt. Jeg mener det er feil idømt, da han prøver å redde seg unna situasjonen ved å legge seg ned og ikke treffe Brightonspilleren. Ayling er faktisk ikke borti. Rutinert nok så velger likevel Brightonspilleren å legge seg, og dommeren, som ikke er av topp standard, faller for grepet. Det påfølgende frisparket, av det gode slaget, legger føringer på Greens inngripener resten kampen. Han er meget nølende etter dette.

Hva Pontus får gult kort for er jeg ikke sikker på, da vi aldri fikk noen reprise på situasjonen. Utifra reaksjonen hans, så velger jeg å tro at det er feil idømt. Reaksjonene hans pleier som regel å være rettferdige, og han har såvidt jeg har fått med meg ikke protestert på dette tidligere. Med gult kort i lomma, mot en av ligaens tøffeste spisser, så blir man avventende og ikke like kompromissløs som tidligere. Dette er direkte matchavgjørende.

Det røde kortet innledes, som andre har nevnt, ved at Phillips har et rotete minutt som ender med en hands på linja. Jeg mente i kampens hete at ballen traff skulderen, og jeg mener til en viss grad enda, men ballen treffer fem cm lenger ned på overarmen enn først antatt. Hadde blitt temmelig forbannet om det ikke ble gitt straffe til oss i samme situasjon. Greit nok av dommeren å dømme straffe her, men det store spørsmålstegnet stiller jeg ved Phillips´opptreden her. Frem til dette punktet har vi hatt initiativet i ca 10 min hver, og det som har skjedd, har skjedd som følge av svake prestasjoner. Noen vil kanskje påstå at alle sjanser skapes ved at motstanderen gjør feil, men dette stemmer rett og slett ikke. Noen ganger, ganske ofte faktisk på toppnivå, så skapes mål og målsjanser av fantastisk spill, kombinasjoner, enkeltmannsprestasjoner osv.

Resten av kampen, med 10 mot 11, så sier det seg selv at det blir vanskelig å få med seg et resultat. Brighton er solide bakover, og når vi ikke får ting til å flyte offensivt, selv med 11 mann, så sliter vi.

Kanskje var dette den vekkeren vi trengte etter en relativt positiv periode. Folk, meg selv inkludert har ment at Vieira-Phillips på midten blir for spinkelt. I enkeltkamper så funker det kanonbra, men etter fire gode kamper på rad så kommer nedturen, og klisjeen om at man ikke vinner noe med unggutter kommer tydelig frem her. Med Hernandez, Bridcutt og O´Kane tilbake i rotasjonen, så vil ting se annerledes ut.  Både Phillips og Vieira har godt av noen kamper på benken nå. De kommer garantert styrket ut av det totalt sett, men akkurat nå så trenger vi å rotere litt. Phillips er jo ute noen kamper nå, så O´Kane kommer nok inn mot Reading i tospann med Vieira. Tipper dette er den lille rokeringen som skal til. Så får vi se når Bridcutt er tilbake og Phillips er tilbake etter suspensjon. Vi har mange gode alternativer her.

Offensivt er det på tide å gjøre noen endringer mener jeg. I går vant ikke Wood en eneste duell. Nå er han ingen tradisjonell targetman, men med den fysikken han har så burde han gå i krigen litt oftere og komme ut seirende. Han er best i boksen, og planen er jo at Sacko skal fore han med baller, men når Sacko har en offday som i går og blir byttet ut i pausen, da har vi ingen plan b. Dette er skremmende. Roofe er best i 10´rollen, og med en eneste gang han beveger seg ut mot kantene så forsvinner han totalt. Vet ikke hvor mange touch han hadde i går, men han mistet ballen hver eneste gang han var nær eller borti den. Kan like gjerne starte med 10 mann da.

Hva gjør vi i fortsettelsen da? Hvilke grep må taes? På keeperplass har vi en kjempeutfordring, men Green får nok fornyet tillit. I forsvar har vi Berardi som backup for Ayling. Etter en noe shaky kamp i går så er dette det eneste reelle byttet jeg ser for meg, men jeg tror likevel Ayling får fornyet tillitt. Bra man management av Monk i såfall. Pontus måtte jo ut mot slutten, men som den krigeren han er så rister han nok av seg hva enn han slet med, så forsvaret forblir uforandret.
På midtbanen mener jeg det hadde vært på tide å gjøre noen endringer, selv uten suspensjonen til Phillips. O´Kane kommer inn igjen og Vieira får fornyet tillit. Videre ville jeg satset på Sacko-Roofe-Dallas i den offensive trioen. På topp er jeg usikker, og syns det er på tide å involvere Antonsson i større grad enn vi har gjort hittil. Hvis Wood har en off day så bør Antonsson inn relativt tidlig i andre omgang.

Ikke mange endringene, men nødvendige grep for å holde spillerne på tå hev. Jeg har fortsatt troa på fortsettelsen, og spillerne som har fått oss hit vil også ta oss videre herfra.

MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds vil ikke bli blant top 2 denne sesongen. Glem det.  Laget er for ungt og ustabilt. Rutine og stabilitet er det som skal til for å rykke opp. Brighton og Newcastle har det, Leeds har det ikke. Neste år er vi stabile. Klubbens målsetting denne sesongen er riktig. Vi har møtt de to beste og er dårligere enn dem.  Det kan ikke endres ved å kjøpe spillere og styrke elveren i januar. Dette Leeds-laget tåler ikke kamper på aller øverste nivå ennå. Vi trenger en sesong til. Vi må være fornøyd med play off i år. Forundrer meg at flere her tror at Leeds kan rykke direkte opp.

Fornuften tilsier at du har rett. Og at vi skal være tilfredse med en slik fremgang, fra 17.plass til 5.plass. Monk sier også utad mye av det samme, vi er ikke 'der' ennå. De fleste opprykkslag har bygd seg opp gradvis, over flere sesonger.

MEN, så er det dette med 'den sovende kjempen' som er i ferd med å få stabilitet, fornuftig (ny) eier, en spillerstall som begynner å ligne på noe men ennå mangler noen brikker, hva kan man gjøre i løpet av neste vindu... Klarer vi å hente ca 10 poeng på ett av 'top two' - drømmen om at vi kan ta nye steg utover vinter og vår er til stede i mott hode, i alle fall. Det kan bli formdupps både hos Newcaste og Brighton.

Playoff er også en mulighet. Men vi har ikke levert 'når vi skulle' mot Top Two i høst så det spørs det da...
« Siste redigering: Desember 10, 2016, 09:42:46 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Skjønner ikke dette med at Brighton skal være et høyst ordinært lag. De er bunnsolide defensivt. Slipper nesten ikke inn mål. God keeper. Vi skapte null målsjanser mot dem, uansett omstendigheter.

De er flinke å variere mellom lange i bakrom, og spill langs bakken. En sentral midtbane som eide oss i går. Gode spisser i Murray og Hemed som scorer mål. Gode kantspillere i Murphy og Knockaert, som også utfordrer. Flere gode kanter i bakhånd, eksempelvis Skalak. I tillegg ypperlige dødballføtter i Knockaert og Norwood.

Ordinære? De er jo omtrent komplette for denne divisjonen. 10-4-0 underbygger vel også det.

Inntrykket mitt var at de 3 poengene i går var en spasertur i parken på halv maskin.
« Siste redigering: Desember 10, 2016, 10:44:37 av Kato »
 

HåvardK

Green - 1 for oppmøte og den ene redningen. Selv innlegg inne på 3-4 meter kom han ikke ut på. Helt forferdelig.
Ayling 3- Rundingsbøye før pause, tettet bedre i andre omgang.
Jansson 6 - Minst dårlig der bak. Likevel litt tendens til formdupp siste tiden.
Bartley 3 - Juniorfeil på straffe, ellers så det tungt ut i dag.
Taylor 6- God kontroll defensivt, ble verre offensivt i dag.
Vieira 7 -Jobbet og slet, vil ha ballen. Best hos oss.
Philips 1 - Tre feil på ett minutt solgte kampen. Definitivt den som må ut når Bridcutt er klar.
Doukara 2 - Da vi trengte han til å holde litt i ballen der fremme var det helt over og ut. Det var nok å se han i 60 min.
Roofe 1- Møtte opp. Det var det hele. Husker å ha sett han tre ganger borti ballen før 2-0.
Wood 6- Jobber og sliter. Vanskelige arbeidsforhold men gir ikke opp.
Sacko1- Fikk vel absolutt ingenting til. Kunne vært kontringsvåpen, men det eneste jeg husker han for var elendig avslutningsteknikk.
Grimes 7- Dagens lyspunkt. Tar tak med en gang han kommer inn etter pause, og spiller en god omgang.
Dallas 5 - Spiller 20 min og får matchtrening. Ikke all verdens involvert.
Cooper Spiller nok til å bli like svett som Roofe.
Syns du gir Ayling, Pontus og Wood 2 poeng for mye, ellers er jeg enig.

Ja det kan godt hende. Green, Ayling, Bartley, Sacko og Roofe de dårligste.

Vieira og Grimes de som kom best fra det.

Resten medium minus.
Enig i konklusjonen. Positivt at Grimes viser at han kan gjøre en jobb på midten med Phillips og O´Kane ute.

Torpe-do

Skjønner ikke dette med at Brighton skal være et høyst ordinært lag. De er bunnsolide defensivt. Slipper nesten ikke inn mål. God keeper. Vi skapte null målsjanser mot dem, uansett omstendigheter.

De er flinke å variere mellom lange i bakrom, og spill langs bakken. En sentral midtbane som eide oss i går. Gode spisser i Murray og Hemed som scorer mål. Gode kantspillere i Murphy og Knockaert, som også utfordrer. Flere gode kanter i bakhånd, eksempelvis Skalak. I tillegg ypperlige dødballføtter i Knockaert og Norwood.

Ordinære? De er jo omtrent komplette for denne divisjonen. 10-4-0 underbygger vel også det.

Inntrykket mitt var at de 3 poengene i går var en spasertur i parken på halv maskin.

Enig i mye her. Men det bør vel nevnes at de ikke fikk inn noe spillemål. Selv om jeg tror det likegjerne er tilfeldig.

Brighton er et godt lag, ingen tvil om det. Det virker som du sier, velsmurt.

h.b

  • Gjest
Skjønner ikke dette med at Brighton skal være et høyst ordinært lag. De er bunnsolide defensivt. Slipper nesten ikke inn mål. God keeper. Vi skapte null målsjanser mot dem, uansett omstendigheter.

De er flinke å variere mellom lange i bakrom, og spill langs bakken. En sentral midtbane som eide oss i går. Gode spisser i Murray og Hemed som scorer mål. Gode kantspillere i Murphy og Knockaert, som også utfordrer. Flere gode kanter i bakhånd, eksempelvis Skalak. I tillegg ypperlige dødballføtter i Knockaert og Norwood.

Ordinære? De er jo omtrent komplette for denne divisjonen. 10-4-0 underbygger vel også det.

Inntrykket mitt var at de 3 poengene i går var en spasertur i parken på halv maskin.

Enig i mye her. Men det bør vel nevnes at de ikke fikk inn noe spillemål. Selv om jeg tror det likegjerne er tilfeldig.

Brighton er et godt lag, ingen tvil om det. Det virker som du sier, velsmurt.

Velsmurt. Ja hvem har æren av det. Jo manageren.Nå syns jeg Monk har gjort en god jobb med Leeds i så måte, men jeg må ærlig innrømme at jeg savner et forsvar som kan spille seg ut gjennom hurtige passninger slik Brighton gjorde i går. I Leeds blir det liksom småspill og lite kreativitet fremover. Pontus til Bartley , så til Ayling og tilbake til Bartley, for så støttepasning til Green og en lang ball ut.
Hadde heller sett at laget spilt Pontus til Ayling og en passning opp til midtbanen hvor da det kom raske overganger og ut til Sacko hvor da han utfordrer og det er tre til fire mann på vei inn i motstanderens 16 meter. Sacko kan da legge inn eller spille til den defansive midt som kommer stormende opp bakfra, og kan gå for skudd.
Men desverre så blir det Leeds gjør altfor omstendelig, og motstanderne for all tid på seg til å organisere laget sitt.

GeirO

Min oppsummering fra kampen:

Bra:
- Bra grep av Monk i pausen med Grimes inn som sentral midtbane. Reddet oss kanskje fra stortap.
- God dommer, to greie straffere og ellers bra dømt

Dårlig:
- Phillips sitt spill før utvisningen var grusomt. Selve situasjonen som fikk han utvist var helt grei. Alle vil ha prøvd å unngå scoring med bryst/skulder, men ballen ble litt lav.
- Green var svak og må på benken.
- Våre tre forsvarer Bartley, Jansson og Ayling gjorde mye rart i kampen. Bartley verst med en idiotisk straffe og hvorfor skal Jansson hele tiden opp på rad 3 på tribunen. Alle vet at det blir hardt slått ned på og det er kun hans feil. Kun Taylor vi kan stole på. Var en periode der hvor jeg savnet Bellusci & Bamba......
- Greier ikke å kritisere våre offensive spillere når kampen blir slik, men Monk burde sluppet på en yr Antonsson.
MOT

Woody

Sovet på skuffelsen og bedre humør i dag. Dette laget slår hardt tilbake! 8)

Støtter den.2 hjemmekamper nå og seks poeng så snakker vi igjen :)Tror og Silverstri står for Green på tirsdag,kan umulig spre mer utrygghet i forsvaret enn Green.
LIFE IS LEEDS

RoarG

Opp som en løve, ned som en skinnfell? Det er fortsatt fryktelig lang vei opp til PL.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gufrias

Jeg synes noen av dere gir Wood ufortjent mye tyn for gårsdagen - særlig de som skriver at han ikke vant en eneste duell. I følge Squawka vant han 7 dueller og tapte 8.

http://championship.squawka.com/english-football-league-championship/09-12-2016/brighton-vs-leeds/matches
Hekta på Leeds siden 1974

lowfields

Ble litt skremt av Bartley igår. Helt greitt at enkeltspillere og laget har dårlige dager, men som kaptein er det ALDRI lov å vise et kroppsspråk og holdning som det Bartley gjorde gjennom så og si 90 min igår. Håper for all del dette var et engangstilfelle.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

J-R

MOT

Jon R

Green - 1 for oppmøte og den ene redningen. Selv innlegg inne på 3-4 meter kom han ikke ut på. Helt forferdelig.
Ayling 3- Rundingsbøye før pause, tettet bedre i andre omgang.
Jansson 6 - Minst dårlig der bak. Likevel litt tendens til formdupp siste tiden.
Bartley 3 - Juniorfeil på straffe, ellers så det tungt ut i dag.
Taylor 6- God kontroll defensivt, ble verre offensivt i dag.
Vieira 7 -Jobbet og slet, vil ha ballen. Best hos oss.
Philips 1 - Tre feil på ett minutt solgte kampen. Definitivt den som må ut når Bridcutt er klar.
Doukara 2 - Da vi trengte han til å holde litt i ballen der fremme var det helt over og ut. Det var nok å se han i 60 min.
Roofe 1- Møtte opp. Det var det hele. Husker å ha sett han tre ganger borti ballen før 2-0.
Wood 6- Jobber og sliter. Vanskelige arbeidsforhold men gir ikke opp.
Sacko1- Fikk vel absolutt ingenting til. Kunne vært kontringsvåpen, men det eneste jeg husker han for var elendig avslutningsteknikk.
Grimes 7- Dagens lyspunkt. Tar tak med en gang han kommer inn etter pause, og spiller en god omgang.
Dallas 5 - Spiller 20 min og får matchtrening. Ikke all verdens involvert.
Cooper Spiller nok til å bli like svett som Roofe.

Veldig enig i vurderingene av enkeltspillere. Horrorshow av Ayling, Philips og Green i første. Når de offensive spillerne til de grader ikke har dagen er vi totalt sjanseløse.
Jon R.