Skrevet av Emne: Stallfyll. Hvem burde dra?  (Lest 5211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Xern

Stallfyll. Hvem burde dra?
« på: Desember 21, 2016, 02:17:49 »
Med tanke på den enorme stallen vi har, vil jeg tro at vi kan spare mye lønnsutgifter ved å kvitte oss med et par, for å ikke snakke om muligheten til å satse bedre på yngre spillere.

1. Ross Turnbull. Hva trenger vi 4 keepere til?
2. Diagouraga. Er tydeligvis ikke med i Monk's planer uansett hva, og da er det ingen vits å tviholde.
3. Jordan Botaka. Helt tydelig ikke bra nok da han sitter på benken i Charlton, gjensidig oppsigelse?
4. Luke Murphy. Liksom Dia, er han ikke med i Monk's planer. Er nok ikke på nivået med de andre uansett.

Tanker? Flere som burde bli med i lista?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #1 på: Desember 21, 2016, 08:38:26 »
I grunn enig, men syns det er overraskende at Dia er avskiltet. Man kan godt argumentere for om han ikke er god nok, men han startet den første kampen mot QPR. Etter det har han vært et spøkelse. Virker som om det har skjedd noe der.

Ellers syns jeg det hadde vært artig å se om Monk kunne fått mer ut av Botaka.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #2 på: Desember 21, 2016, 08:50:59 »
Med tanke på den enorme stallen vi har, vil jeg tro at vi kan spare mye lønnsutgifter ved å kvitte oss med et par, for å ikke snakke om muligheten til å satse bedre på yngre spillere.

1. Ross Turnbull. Hva trenger vi 4 keepere til?
2. Diagouraga. Er tydeligvis ikke med i Monk's planer uansett hva, og da er det ingen vits å tviholde.
3. Jordan Botaka. Helt tydelig ikke bra nok da han sitter på benken i Charlton, gjensidig oppsigelse?
4. Luke Murphy. Liksom Dia, er han ikke med i Monk's planer. Er nok ikke på nivået med de andre uansett.

Tanker? Flere som burde bli med i lista?

Fyller på med følgende
5.Grimes. En skuffelse av dimensjoner
6.Mowatt. Tar ikke steget videre og har stagnert.
7.Antonsson. Beklager, men jeg trodde han hadde mere i seg, og har ikke tatt sjansene, selv om de er få
8.Doukara. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere
9.Cooper. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere.
10.Dallas. Ikke god nok desverre, og til sommern
11.Til sommern vel å merke,hvis han da ikke begynner å sette sitt preg på kampene. Hittil en stor skuffelse

Kato

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #3 på: Desember 21, 2016, 08:53:38 »
I grunn enig, men syns det er overraskende at Dia er avskiltet. Man kan godt argumentere for om han ikke er god nok, men han startet den første kampen mot QPR. Etter det har han vært et spøkelse. Virker som om det har skjedd noe der.

Ellers syns jeg det hadde vært artig å se om Monk kunne fått mer ut av Botaka.

Hvis jeg husker riktig var Diagouraga kaptein i Brentford. En lederskikkelse med andre ord. På samme tid som han ble avskiltet forsvant Sol Bamba ut, også det kaptein. Dette i en periode hvor vi hadde 1-1-4, og presset var på Monk. Skal ikke se bort fra at det var her Monk fikk sin autoritet, og fikk satt standarden.
 

Sydhagen

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #4 på: Desember 21, 2016, 09:00:44 »
I grunn enig, men syns det er overraskende at Dia er avskiltet. Man kan godt argumentere for om han ikke er god nok, men han startet den første kampen mot QPR. Etter det har han vært et spøkelse. Virker som om det har skjedd noe der.

Ellers syns jeg det hadde vært artig å se om Monk kunne fått mer ut av Botaka.

Hvis jeg husker riktig var Diagouraga kaptein i Brentford. En lederskikkelse med andre ord. På samme tid som han ble avskiltet forsvant Sol Bamba ut, også det kaptein. Dette i en periode hvor vi hadde 1-1-4, og presset var på Monk. Skal ikke se bort fra at det var her Monk fikk sin autoritet, og fikk satt standarden.

Vi kan vel i ettertid konkludere med at Monk har vurdert riktig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #5 på: Desember 21, 2016, 10:13:48 »
Med tanke på den enorme stallen vi har, vil jeg tro at vi kan spare mye lønnsutgifter ved å kvitte oss med et par, for å ikke snakke om muligheten til å satse bedre på yngre spillere.

1. Ross Turnbull. Hva trenger vi 4 keepere til?
2. Diagouraga. Er tydeligvis ikke med i Monk's planer uansett hva, og da er det ingen vits å tviholde.
3. Jordan Botaka. Helt tydelig ikke bra nok da han sitter på benken i Charlton, gjensidig oppsigelse?
4. Luke Murphy. Liksom Dia, er han ikke med i Monk's planer. Er nok ikke på nivået med de andre uansett.

Tanker? Flere som burde bli med i lista?

Fyller på med følgende
5.Grimes. En skuffelse av dimensjoner
6.Mowatt. Tar ikke steget videre og har stagnert.
7.Antonsson. Beklager, men jeg trodde han hadde mere i seg, og har ikke tatt sjansene, selv om de er få
8.Doukara. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere
9.Cooper. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere.
10.Dallas. Ikke god nok desverre, og til sommern
11.Til sommern vel å merke,hvis han da ikke begynner å sette sitt preg på kampene. Hittil en stor skuffelse

Hvem er nr 11?

Tenker Dallas og Doukara er gode nok til å være i 16-22 mnnstropp, kanskje Antonsson også. Eller helt enig.

h.b

  • Gjest
Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #6 på: Desember 21, 2016, 10:57:06 »
Med tanke på den enorme stallen vi har, vil jeg tro at vi kan spare mye lønnsutgifter ved å kvitte oss med et par, for å ikke snakke om muligheten til å satse bedre på yngre spillere.

1. Ross Turnbull. Hva trenger vi 4 keepere til?
2. Diagouraga. Er tydeligvis ikke med i Monk's planer uansett hva, og da er det ingen vits å tviholde.
3. Jordan Botaka. Helt tydelig ikke bra nok da han sitter på benken i Charlton, gjensidig oppsigelse?
4. Luke Murphy. Liksom Dia, er han ikke med i Monk's planer. Er nok ikke på nivået med de andre uansett.

Tanker? Flere som burde bli med i lista?

Fyller på med følgende
5.Grimes. En skuffelse av dimensjoner
6.Mowatt. Tar ikke steget videre og har stagnert.
7.Antonsson. Beklager, men jeg trodde han hadde mere i seg, og har ikke tatt sjansene, selv om de er få
8.Doukara. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere
9.Cooper. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere.
10.Dallas. Ikke god nok desverre, og til sommern
11.Til sommern vel å merke,hvis han da ikke begynner å sette sitt preg på kampene. Hittil en stor skuffelse

Hvem er nr 11?

Tenker Dallas og Doukara er gode nok til å være i 16-22 mnnstropp, kanskje Antonsson også. Eller helt enig.

Skal stå Roofe

Dennis

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #7 på: Desember 21, 2016, 12:16:23 »
I grunn enig, men syns det er overraskende at Dia er avskiltet. Man kan godt argumentere for om han ikke er god nok, men han startet den første kampen mot QPR. Etter det har han vært et spøkelse. Virker som om det har skjedd noe der.

Ellers syns jeg det hadde vært artig å se om Monk kunne fått mer ut av Botaka.

Hvis jeg husker riktig var Diagouraga kaptein i Brentford. En lederskikkelse med andre ord. På samme tid som han ble avskiltet forsvant Sol Bamba ut, også det kaptein. Dette i en periode hvor vi hadde 1-1-4, og presset var på Monk. Skal ikke se bort fra at det var her Monk fikk sin autoritet, og fikk satt standarden.

Det er absolutt en mulighet. Noe må det i alle fall ha vært; før Bridcutt kom inn var Diagouraga den mest utpregede defensive spilleren av de som kunne spille i de sittende midtbanerollene. Uten at han fikk tillit i det hele tatt.

Kan godt være at Monk har brukt disse to spillerne og situasjonen rundt til å befeste autoritet. Fasiten i etterkant virker å vise mer enn godkjent i så tilfelle. Han er heller ingen type som fremhever enkeltspillere i etterkant av kampene, verken på ondt eller engang godt i vesentlig grad, så det kan tyde på at valgene var både riktig og veloverveid.
Marching on together!

Xern

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #8 på: Desember 21, 2016, 12:28:55 »
Med tanke på den enorme stallen vi har, vil jeg tro at vi kan spare mye lønnsutgifter ved å kvitte oss med et par, for å ikke snakke om muligheten til å satse bedre på yngre spillere.

1. Ross Turnbull. Hva trenger vi 4 keepere til?
2. Diagouraga. Er tydeligvis ikke med i Monk's planer uansett hva, og da er det ingen vits å tviholde.
3. Jordan Botaka. Helt tydelig ikke bra nok da han sitter på benken i Charlton, gjensidig oppsigelse?
4. Luke Murphy. Liksom Dia, er han ikke med i Monk's planer. Er nok ikke på nivået med de andre uansett.

Tanker? Flere som burde bli med i lista?

Fyller på med følgende
5.Grimes. En skuffelse av dimensjoner
6.Mowatt. Tar ikke steget videre og har stagnert.
7.Antonsson. Beklager, men jeg trodde han hadde mere i seg, og har ikke tatt sjansene, selv om de er få
8.Doukara. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere
9.Cooper. Til sommern vel å merke, da vi må ha inn bedre spillere.
10.Dallas. Ikke god nok desverre, og til sommern
11.Til sommern vel å merke,hvis han da ikke begynner å sette sitt preg på kampene. Hittil en stor skuffelse

Hvem er nr 11?

Tenker Dallas og Doukara er gode nok til å være i 16-22 mnnstropp, kanskje Antonsson også. Eller helt enig.

Skal stå Roofe
Doukara har vist seg verdig en plass i start 11-eren, ser ingen grunn til å kaste han ut. Cooper er en god reserve å ha, og har gjort sitt når han har fått sjansen. Mowatt koster ingenting, så å se om det blir noe mer utvikling der kan man vel gjøre. Grimes kan bare bli sendt hjem. Antonsson må få bli, har ikke fått sjansen. ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #9 på: Desember 21, 2016, 16:53:15 »
Lee Erwin kan sendes ut på free transfer. For øvrig er jeg enig med de nevnte forslag til stall-slanking. Cooper må gjerne gå. Kun stallfyll, og vi må ha bedre backup for Bartley og Jansson enn han.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

enur

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #10 på: Desember 21, 2016, 22:44:44 »
Erwin og Bellusci.
____________
enur

Marching on together

Torpe-do

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #11 på: Desember 21, 2016, 23:05:30 »
Erwin og Bellusci.

Hehe, har glemt helt at de to fortsatt er i klubben!

Gufrias

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #12 på: Desember 22, 2016, 09:15:21 »
Vi har mange keepere og sentrale midtbanespillere. Derfor er det vel naturlig å si farvel til de som står bakerst i køen: Turnbull, Murphy, Diagouraga og Grimes.

Resten av stallen avhenger av om det kommer forsterkninger inn. (Doukara var øverst på min personlige transferliste inntil for ca. en måned siden, og når han kunne vise seg nyttig, kan de andre også få flere sjanser.)

Lånespillerne Botaka, Bellusci og Erwin har vel heller ikke vist at de har en framtid i klubben, men vi trenger ikke å gjøre noe med dem i januar.

Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #13 på: Mars 12, 2017, 10:07:08 »
Ikke så vanskelig, syns jeg:
Green & Hernandez, keep
Taylor: Try to keep
Release: Turnbull & Doukara
Det ER lurt å 'renske' litt i stallen, om det blir opprykk eller ei..



Keep or release? What Leeds should do with each of their players currently out of contract this summer
Tue 7 Mar  Jordan Harris   @JordanHarris811

Leeds United currently have five players whose permanent contracts at Elland Road are set to come to an end this summer.

Leeds United manager Garry Monk
With the end of the season now in sight, certain clubs will be beginning to consider whether to offer new deals to the players whose current contracts are set to come to an end at the end of the campaign.
Leeds United currently have five players on permanent deals that are set to expire this summer (via transfermarkt), so who should the Whites be looking to keep hold of, and who should be allowed to move on?

Pablo Hernandez
Deciding Pablo Hernandez's future should surely be one of the simpler calls the Leeds hierarchy have to make. The playmaker has the option for a further year (via Yorkshire Evening Post), and it would be a complete shock if the Whites decided against taking up that option. On his day, no-one in the Championship can cope with him, and he would arguably have something to offer if the side were promoted.
Verdict: Keep

Ross Turnbull
With Rob Green, Marco Silvestri and Bailey Peacock-Farrell in the ranks, it would sadly not cost Leeds too much if they decided to let Ross Turnbull go following a spell which has seen him make just one first-team appearance in nearly two years.
Verdict: Release

Rob Green
At 37, few may have expected Rob Green to prove that he is deserving of a new contract at Elland Road, but that is exactly what he has done this season. His move to Leeds has seen him roll back the years and look as good as he has done for many seasons and it could certainly be argued that he has another year left in him.
Verdict: Keep

Leeds United's Charlie Taylor
Charlie Taylor
If it was down to Leeds, then it is unlikely that they would have allowed Charlie Taylor's contract to run into its final few months. Unfortunately for Whites fans however, it appears that Taylor's exit is inevitable given the transfer request he put in last summer as well as the Premier League bids that came in in January (via Guardian). But as far as Leeds are concerned, they surely need to do everything they can to convince him to stay, no matter how unlikely that is.
Verdict: Try to keep

Souleymane Doukara
Perhaps the most difficult decision for the Leeds hierarchy is whether to offer Souleymane Doukara a new deal. The forward tends to frustrate supporters as he can go missing for large periods but is also capable of goal of the season contenders - look at his strike against Nottingham Forest in January - and being a game changer every now and then. The lack of depth up front surely helps his cause, but if they go up and strengthen in that area and out wide, then perhaps it could be argued that it makes little sense to keep him. However, if there are not that many changes to the squad, then keeping him may be a sensible idea.

http://www.hitc.com/en-gb/2017/03/06/keep-or-release-what-leeds-should-do-with-each-of-their-players/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #14 på: Mai 07, 2017, 15:56:48 »
Nå som sesongen er slutt kan vi ta opp denne tråden. Her vil jeg inkludere spillere vi har på lån også.

1). Liam Cooper
2). Charlie Taylor
3). Stuart Dallas
4). Lee Erwin
5). Marcus Antonsson
6). Alfonso Pedraza
7). Hadi Sacko
8). Jordan Botaka
9). Eric Grimes
10). Toumani Diagouraga
11). Luke Murphy
12). Soulemayne Doukara
13). Modou Barrow
« Siste redigering: Mai 07, 2017, 15:58:28 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #15 på: Mai 07, 2017, 16:03:45 »
Nå som sesongen er slutt kan vi ta opp denne tråden. Her vil jeg inkludere spillere vi har på lån også.

1). Liam Cooper
2). Charlie Taylor
3). Stuart Dallas
4). Lee Erwin
5). Marcus Antonsson
6). Alfonso Pedraza
7). Hadi Sacko
8). Jordan Botaka
9). Eric Grimes
10). Toumani Diagouraga
11). Luke Murphy
12). Soulemayne Doukara
13). Modou Barrow

O`Kane bør også på lista
Phillips bør lånes ut
Bridcut ser jeg heller ingen fremtid i

stian

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #16 på: Mai 08, 2017, 00:16:15 »
O'Kane, Bridcutt og Phillips forsvarer en plass i neste års stall. Doukara er jeg usikker på, det spørs litt hva vi får for ham. Ellers er de andre på listen stallfyll som vi kan kvitte oss med om vi ellers får inn nytt blod. Merkelig at Antonsson ble en så stor flopp, men etter ett år helt ute i kulden skal det vel mye til for at det snur helt. Vi finner ham nok i en skandinavisk klubb i løpet av sommeren.

Dennis

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #17 på: Mai 08, 2017, 15:47:50 »
Jeg syns ikke Leeds skal shipe ut ti og hente tolv nye spillere i år igjen Det er på tide at man bygger et slagkraftig lag.

Så ser det jo ut som det vil bli behov for et slikt kvantum uansett. Med unntak av Jansson og forhåptenligvis Bartley, er det vel ikke mange av lånespillerne som er aktuelle for en permanent overgang. Disse må erstattes, med unntak av Grimes som spiller i en posisjon med nok folk.

Regner man ikke Jansson, Bartley og Hernadez (og Doukara som en squadplayer) som nye spillere, vil det fortsatt være et behov for mange ny fjes, dersom Taylor, Pedraza, Barrow og Sacko forsvinner. I tillegg trengs antakelig uansett en ny midtstopper, så mye suspensjoner det er der i gården.

Jeg så forresten på Liverpool - Soton i går og tenkte at Shane Long må være et perfekt spissobjekt for Leeds i sommer. Som regel reserve i Premier League (dog hele 30 kamper i PL i år totalt), rask (raskeste akselerasjon i Premier League er det noen som påstår), bra spenst og jobber utrolig hardt defensivt.

Så er vel lønn og ambisjoner et problem. Det sies han er Leedsfan, men det er neppe nok til å lure han ned. ::)
Marching on together!

samadhi

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #18 på: Mai 08, 2017, 16:49:53 »
O'Kane, Bridcutt og Phillips forsvarer en plass i neste års stall. Doukara er jeg usikker på, det spørs litt hva vi får for ham. Ellers er de andre på listen stallfyll som vi kan kvitte oss med om vi ellers får inn nytt blod. Merkelig at Antonsson ble en så stor flopp, men etter ett år helt ute i kulden skal det vel mye til for at det snur helt. Vi finner ham nok i en skandinavisk klubb i løpet av sommeren.

Antonsson viste lovende takter i starten.  Ble etterhvert ett offer for formasjon og ikke minst at Wood var vår beste spiller og stort sett holdt seg skadefri. Neste år må vi ha flere strenger å spille på, der vi må kunne spille kamper med to spisser innimellom. Tror det kan bli bruk for svensken om han blir værende i sommer.
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #19 på: Mai 08, 2017, 16:56:46 »
Jeg syns ikke Leeds skal shipe ut ti og hente tolv nye spillere i år igjen Det er på tide at man bygger et slagkraftig lag.

Så ser det jo ut som det vil bli behov for et slikt kvantum uansett. Med unntak av Jansson og forhåptenligvis Bartley, er det vel ikke mange av lånespillerne som er aktuelle for en permanent overgang. Disse må erstattes, med unntak av Grimes som spiller i en posisjon med nok folk.

Regner man ikke Jansson, Bartley og Hernadez (og Doukara som en squadplayer) som nye spillere, vil det fortsatt være et behov for mange ny fjes, dersom Taylor, Pedraza, Barrow og Sacko forsvinner. I tillegg trengs antakelig uansett en ny midtstopper, så mye suspensjoner det er der i gården.

Jeg så forresten på Liverpool - Soton i går og tenkte at Shane Long må være et perfekt spissobjekt for Leeds i sommer. Som regel reserve i Premier League (dog hele 30 kamper i PL i år totalt), rask (raskeste akselerasjon i Premier League er det noen som påstår), bra spenst og jobber utrolig hardt defensivt.

Så er vel lønn og ambisjoner et problem. Det sies han er Leedsfan, men det er neppe nok til å lure han ned. ::)

Slagkraftig lag bygger man med spillere som er gode nok, og bedre enn andre i divisjonen. Derfor bør vi erstatte spillere som ikke er gode nok for laget. Spillere som er i førstelaget bør også ses på med tanke på å få bedre spíllere enn de vi allerede har på plassen. F,eks Wood bør erstattes med en bedre spiss hvis vi får tak i en bedre spis. Ingen spillere bør være bankes på laget neste sesong. Og de som i dag er stallfyll bør erstattes uansett. Så kan dagens førstelagsspillere være stallfyll på en måte

Dennis

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #20 på: Mai 08, 2017, 17:38:55 »
...

Slagkraftig lag bygger man med spillere som er gode nok, og bedre enn andre i divisjonen. Derfor bør vi erstatte spillere som ikke er gode nok for laget. Spillere som er i førstelaget bør også ses på med tanke på å få bedre spíllere enn de vi allerede har på plassen. F,eks Wood bør erstattes med en bedre spiss hvis vi får tak i en bedre spis. Ingen spillere bør være bankes på laget neste sesong. Og de som i dag er stallfyll bør erstattes uansett. Så kan dagens førstelagsspillere være stallfyll på en måte

Både ja og nei. Individuell kvalitet er utvilsomt viktig, men fotball er et lagspill. Et lag kan ikke maksimere sitt fulle potensial før det har rukket å utvikle relasjoner og blitt "spilt inn". Dette tar ikke en enkelt sommer og det kan ta lenger tid enn en sesong før man når maksnivå. Ikke les dette som at laget ikke trenger nye fjes og mer kvalitet. Det jeg påstår er at dersom man gjør stor kvantitativ endring i forkant av en sesong og ender på 15. plass, kan det godt være at den samme stallen vil gjøre det vesentlig bedre året etter - uten at man trenger å kaste alle spillerne fordi de ikke presterte godt nok. Sagt på en annen måte; dersom man bytter ut trekvart av elleveren hver eneste sommer, vet man aldri hvor godt laget faktisk kan bli. Du nevner Wood...? Du, med fler, mente han ikke var god nok. I år ble han topscorer. Anbefaler deg å lese den første boka til Alex Ferguson. Her snakker han om å bygge vinnerlag. Selv i den seiersvante (møkka)klubben mente han at man med jevne mellomrom måtte ta til takke med litt tynnere sesonger, for å kunne bygge opp nye gullag som skulle prestere over tid - ikke bare en enkeltsesong. Og det er nettopp derfor han hadde så enorm suksess. Siden han forlot trenerbenken, har det blitt kjøpt for enorme summer uten at det har skapt noe i nærheten av samme suksess.

Kontinuitet er og blir og vil for alltid forbli en ekstremt viktig faktor i fotball. La meg igjen påpeke at jeg selvsagt mener laget trenger investering i sommer. Og antakelig blir det nødvendig å hente ganske mange, grunnet lån og kontrakter som utløper.

Skal man hente en spiss, må det være en som er bedre enn Wood? Ikke nødvendigvis. Komplementære ferdigheter er viktig. Jeg tok Shane Long ut av lufta, men for meg har han ferdigheter som utfyller Wood sine. Det gjør at man kan spille på flere strenger, både med en eller to spisser på banen. Monk og Clotets (om de blir) oppgave i sommer blir å finne spillere som gjør laget bedre og mer rustet for 46 kamper.

« Siste redigering: Mai 08, 2017, 17:43:22 av Dennis »
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #21 på: Mai 08, 2017, 18:13:31 »
...

Slagkraftig lag bygger man med spillere som er gode nok, og bedre enn andre i divisjonen. Derfor bør vi erstatte spillere som ikke er gode nok for laget. Spillere som er i førstelaget bør også ses på med tanke på å få bedre spíllere enn de vi allerede har på plassen. F,eks Wood bør erstattes med en bedre spiss hvis vi får tak i en bedre spis. Ingen spillere bør være bankes på laget neste sesong. Og de som i dag er stallfyll bør erstattes uansett. Så kan dagens førstelagsspillere være stallfyll på en måte

Både ja og nei. Individuell kvalitet er utvilsomt viktig, men fotball er et lagspill. Et lag kan ikke maksimere sitt fulle potensial før det har rukket å utvikle relasjoner og blitt "spilt inn". Dette tar ikke en enkelt sommer og det kan ta lenger tid enn en sesong før man når maksnivå. Ikke les dette som at laget ikke trenger nye fjes og mer kvalitet. Det jeg påstår er at dersom man gjør stor kvantitativ endring i forkant av en sesong og ender på 15. plass, kan det godt være at den samme stallen vil gjøre det vesentlig bedre året etter - uten at man trenger å kaste alle spillerne fordi de ikke presterte godt nok. Sagt på en annen måte; dersom man bytter ut trekvart av elleveren hver eneste sommer, vet man aldri hvor godt laget faktisk kan bli. Du nevner Wood...? Du, med fler, mente han ikke var god nok. I år ble han topscorer. Anbefaler deg å lese den første boka til Alex Ferguson. Her snakker han om å bygge vinnerlag. Selv i den seiersvante (møkka)klubben mente han at man med jevne mellomrom måtte ta til takke med litt tynnere sesonger, for å kunne bygge opp nye gullag som skulle prestere over tid - ikke bare en enkeltsesong. Og det er nettopp derfor han hadde så enorm suksess. Siden han forlot trenerbenken, har det blitt kjøpt for enorme summer uten at det har skapt noe i nærheten av samme suksess.

Kontinuitet er og blir og vil for alltid forbli en ekstremt viktig faktor i fotball. La meg igjen påpeke at jeg selvsagt mener laget trenger investering i sommer. Og antakelig blir det nødvendig å hente ganske mange, grunnet lån og kontrakter som utløper.

Skal man hente en spiss, må det være en som er bedre enn Wood? Ikke nødvendigvis. Komplementære ferdigheter er viktig. Jeg tok Shane Long ut av lufta, men for meg har han ferdigheter som utfyller Wood sine. Det gjør at man kan spille på flere strenger, både med en eller to spisser på banen. Monk og Clotets (om de blir) oppgave i sommer blir å finne spillere som gjør laget bedre og mer rustet for 46 kamper.

Applaus...!  8)
Super Leeds since 1968

AndyMathie

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #22 på: Mai 09, 2017, 13:06:47 »
Ja kontiunitet er den viktigste årsaken til at jeg vil beholde laget fra denne sesongen mest mulig inntakt. Vil gjerne ha en ny ving spiller inn da Hadi Sacko forsvant helt siste halvdel og at Dallas også har vært ujevn, men resten av gjengen må vi beholde tenker jeg.

Om vi klarer å stille dette laget ved sesong start tror jeg mye er gjort med tanke på opprykk:

Green

Ayling, Bartley, Jansson og Berardi

O`Kane/Phillips og Vieira

Roofe      Hernandez og ny mann

Wood på topp.

Dette laget kommer til å herje siden de nå kjenner hverandre og at jeg tror at både Vieira og Phillips blir hakket bedre neste sesong som gjør at vi har langt bedre midtbane.

Vi trenger egentlig ikke så himla mye for å rykke opp. En sinnsyk ving hadde gjort seg aller mest tror jeg ala Snodgrass eller lignende. Finnes det noen hidden gems man kan lokke til Championship?!
We are Leeds and we are proud of it!

h.b

  • Gjest
Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #23 på: Mai 09, 2017, 14:48:19 »
Ja kontiunitet er den viktigste årsaken til at jeg vil beholde laget fra denne sesongen mest mulig inntakt. Vil gjerne ha en ny ving spiller inn da Hadi Sacko forsvant helt siste halvdel og at Dallas også har vært ujevn, men resten av gjengen må vi beholde tenker jeg.

Om vi klarer å stille dette laget ved sesong start tror jeg mye er gjort med tanke på opprykk:

Green

Ayling, Bartley, Jansson og Berardi

O`Kane/Phillips og Vieira

Roofe      Hernandez og ny mann

Wood på topp.

Dette laget kommer til å herje siden de nå kjenner hverandre og at jeg tror at både Vieira og Phillips blir hakket bedre neste sesong som gjør at vi har langt bedre midtbane.

Vi trenger egentlig ikke så himla mye for å rykke opp. En sinnsyk ving hadde gjort seg aller mest tror jeg ala Snodgrass eller lignende. Finnes det noen hidden gems man kan lokke til Championship?!

Dette laget havner under playoff plassen. Og hvis da sesongen til Wood blir en gjennomsnittlig sesong er dette laget rundt 12-16 plass

h.b

  • Gjest
Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #24 på: Mai 09, 2017, 14:49:54 »
Ja kontiunitet er den viktigste årsaken til at jeg vil beholde laget fra denne sesongen mest mulig inntakt. Vil gjerne ha en ny ving spiller inn da Hadi Sacko forsvant helt siste halvdel og at Dallas også har vært ujevn, men resten av gjengen må vi beholde tenker jeg.

Om vi klarer å stille dette laget ved sesong start tror jeg mye er gjort med tanke på opprykk:

Green

Ayling, Bartley, Jansson og Berardi

 Vieira

Roofe       ny mann

Wood på topp.

Dette laget kommer til å herje siden de nå kjenner hverandre og at jeg tror at både Vieira og Phillips blir hakket bedre neste sesong som gjør at vi har langt bedre midtbane.

Vi trenger egentlig ikke så himla mye for å rykke opp. En sinnsyk ving hadde gjort seg aller mest tror jeg ala Snodgrass eller lignende. Finnes det noen hidden gems man kan lokke til Championship?!

Dette laget havner under playoff plassen. Og hvis da sesongen til Wood blir en gjennomsnittlig sesong er dette laget rundt 12-16 plass

Kan fjerne de jeg mener ikke holder mål

Xern

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #25 på: Mai 17, 2017, 11:03:16 »
Bekreftet ut:

Jordan Botaka

Alex Purver

Michael Taylor

Ross Turnbull

Jack Vann

Billy Whitehouse
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Xern

Sv: Stallfyll. Hvem burde dra?
« Svar #26 på: Mai 17, 2017, 11:03:36 »
Pablo Hernandez har fått ett års forlengelse
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly