FA-cupkamp vs Cambridge United@Cambs Glass Stadium, 09.01.2017 kl 20:45

Started by B_Ød, January 09, 2017, 09:06:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raggen

Grattis karer.. videre men skikkelig sliteseier!!! virkelig noe og bryne seg på den spissen de hadde... og KUN 21 år.. var jo ett monster
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sydhagen

Grusom 1. Omgang. God 2. Omgang.
Banens beste: Mowatt

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Litt heldig seier i en typisk engelsk cupkamp. Skår i gleden med Jansson ute, men vi får håpe Cooper er tilbake til kamp mot Derby.

Kickthemdown

Grei skuring når vi setter opp farten.

Coyle ser veldig veldig bra ut.. Bedre enn Byram allerede ? Nesten synd at Ayling er så god  :o

Kickthemdown

Quote from: stian on January 09, 2017, 22:41:48
Litt heldig seier i en typisk engelsk cupkamp. Skår i gleden med Jansson ute, men vi får håpe Cooper er tilbake til kamp mot Derby.
Bør vel ikke håpe på en skade på en Leeds spiller men i dette tilfellet er jeg nesten villig til å gjøre ett unntak. Vi må få ta i bedre. Beviser igjen at han er en league one midtstopper. Ikke i nærheten av å være god nok for oss.

Kato

Mowatt viser at han fremdeles har noe å bidra med.
Dallas gjør mine tips til skamme, og er nok en gang involvert der det skjer.

Ellers er det veldig svakt.

Denton på venstreback synes jeg var svak. Grimes helt forferdelig første 60. Doukara hadde vel ett eller to touch som traff hvit. Antonsson skuffer.

Svarene i dag er vel at de som sitter på benken gjør det av en grunn.

raggen

det som forundrer meg over Dallas er at han virker til og blitt tregere!!! teknikk og overblikk har han.. mulig omskolering??

Sydhagen

Quote from: Kato on January 09, 2017, 22:44:37

Denton på venstreback synes jeg var svak. Grimes helt forferdelig første 60. Doukara hadde vel ett eller to touch som traff hvit. Antonsson skuffer.

Vil legge til Coyle her. Gjorde en god kamp etter at han kom inn for Berardi.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Quote from: raggen on January 09, 2017, 22:45:31
det som forundrer meg over Dallas er at han virker til og blitt tregere!!! teknikk og overblikk har han.. mulig omskolering??
Skulle mikset Dallas og Sacko i en spiller :)

B_Ød

Ups & Ups!!

raggen

Quote from: Sydhagen on January 09, 2017, 22:48:16

det hadde vært noe :P

h.b

Grusom første omgang. Hevet seg i andre. Men hva pokker ser Monk i Doukara. Helt på tryne dårlig

Buddy

Fint å vite at vi ihvertfall har ni bedre spillere enn dem som starta i dag.
Dette minte om Leeds for ett år siden.

Lundewhites

Har ingen behov for å se Antonsson eller Grimes igjen denne sesongen. Antonsson holder ikke div 2 nivå en gang.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

HåvardK

Quote from: Kato on January 09, 2017, 22:44:37

Dallas bør vel levere såpass mot motstand på dette nivået, og gjør det også, uten å glitre.
Mowatt god i dag, Phillips kom seg i andre, sammen med Grimes siste del av andre.
Silvestri gjør sitt for å holde Cambridge inne i kampen, men reddes av diverse forsvarsspillere. Unner ingen forsvarere å måtte spille foran dette nervevraket.
Pontus gjør noen flotte involveringer mot slutten, men rotet fælt i første, og var helt på grensen heit i toppen i duellene mot deres spydspiss.
Berardi hodt på å miste hodet, og ble helt riktig tatt av i pausen. Coyle overbeviser, og Denton kommer seg også mot slutten. Begge disse gutta kan bli bra på sikt.
Bartley helt sjef etter at han kom inn, og Roofe bidrar i det minste med noe konstruktivt - i motsetning til Doukara, som gjorde hva han kunne for å spille seg ut av laget mot Derby. Ekstremt lavt bunnivå, dessverre.

Uansett er vi videre, og møter vel overkommelig motstand i fjerde runde. Helt greit å gi benkeslitere sjansen, men vi må enten satse alt på Green, eller få inn en ny keeper som holder nivået mot Sutton eller AFC Wimbledon.

Kickthemdown

Regner med at vi får se Tarkowski holde opp Leeds drakta og glise til fotografene før fredag.

Sydhagen

Quote from: Alta-White on January 09, 2017, 22:57:09
Regner med at vi får se Tarkowski holde opp Leeds drakta og glise til fotografene før fredag.
Er han linket? Er jo en brukbar spiller det.

RoarG

Ã..., du mener det er såpass rett rundt hjørnet?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

flynn

Quote from: Josch on January 09, 2017, 21:42:50
Har tippet  H/B (pause/slutt) til 20 i odds. Tror Leeds våkner i 2. omgang som så ofte før.  Monk finner seg ikke i dette.

Ikke dumt, gratulerer!

flynn

GeirO

Tsjaikovskij var en god spiller, men har vel lagt opp for lenge siden....
MOT

Kickthemdown

Quote from: Sydhagen on January 09, 2017, 22:59:01
Er han linket? Er jo en brukbar spiller det.

Var vel bare en på twitter som skrev noe i helgen tror jeg..

Xern

Silvestri - 4 - Skulle tatt scoringen.
Doukara - 4 - Hadde virkelig ikke dagen, prøvde seg med finspill mot en gjeng mineryddere
Antonsson - 3 - Stakkaren får jo ikke ballene han er god på. Fyren er jo bakromsspiss!
Cooper - 3 - Har ikke roen, stabiliteten eller kvaliteten. Må få inn en ekstra midtstopper, straks.

Resten gidder jeg ikke å vurdere, da jeg ikke har noe spesielt å si på dem.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

flynn

Quote from: Xern... on January 09, 2017, 23:13:55
Doukara - 4 - Hadde virkelig ikke dagen, prøvde seg med finspill mot en gjeng mineryddere
Antonsson - 3 - Stakkaren får jo ikke ballene han er god på. Fyren er jo bakromsspiss!
Cooper - 3 - Har ikke roen, stabiliteten eller kvaliteten. Må få inn en ekstra midtstopper, straks.

Ikke direkte uenig. Men, Leeds vant! Det får være måte på negativ vinkling også! Utfordringen til deg må bli: Finn tre positive ting å si om kveldens kamp...

flynn

Cannavaro

1. Det aller viktigste er å vinne fotballkamper - uansett hvordan
2. Den neste kampen er ALLTID viktigst, synd med gult på Pontus og skaden til Cooper idag
3. Championship uansett viktigst iår

Grattis alle, vi er videre !!  Viktig kamp mot Derby allerede fredag.
MFLU - Miracles For Leeds United

Xern

Quote from: flynn on January 09, 2017, 23:18:24

Ikke direkte uenig. Men, Leeds vant! Det får være måte på negativ vinkling også! Utfordringen til deg må bli: Finn tre positive ting å si om kveldens kamp...

flynn
At jeg ikke orket å vurdere de andre var ikke fordi de gjorde det utrolig mye dårligere, men fordi jeg rett og slett ikke orket. Tre positive?

1. Vi snur kampen på tross av en enorm trynefaktor
2. Coyle og Denton fikk spille, og viser at de trolig har noe for seg i fremtiden, selv om spesielt Denton ikke gjorde en perfekt match.
3. En slik kamp gir god erfaring på å være både underdog og å være den med trynefaktor. Er en grunn til at det kommer cupbomber hvert år, så det er sterkt å snu det mot et så oppgiret Cambridgelag som det var idag. Godt å ha med seg videre denne kampen.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Quote from: Xern... on January 09, 2017, 23:28:05

flynn
At jeg ikke orket å vurdere de andre var ikke fordi de gjorde det utrolig mye dårligere, men fordi jeg rett og slett ikke orket. Tre positive?

2. Coyle og Denton fikk spille, og viser at de trolig har noe for seg i fremtiden, selv om spesielt Denton ikke gjorde en perfekt match.
3. En slik kamp gir god erfaring på å være både underdog og å være den med trynefaktor. Er en grunn til at det kommer cupbomber hvert år, så det er sterkt å snu det mot et så oppgiret Cambridgelag som det var idag. Godt å ha med seg videre denne kampen.

I dag var vi "overdog" i en skikkelig bananskall-kamp  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Quote from: auren on January 09, 2017, 23:31:45
Quote from: Xern... on January 09, 2017, 23:28:05

flynn

I dag var vi "overdog" i en skikkelig bananskall-kamp  ;)

auren
Var det jeg mente med å være den med trynefaktor - å være underdog får vi i andre cup kamper. :)

lojosang

Quote from: Sydhagen on January 09, 2017, 22:48:16

Han hadde vært så god at han hadde blitt nektet å spille av hensyn til fair play.
- Leif Olav

JaJa

Har kommet hjem etter kveldsvakt og har fått sett kampen i opptak.
Og har pløyet meg gjennom innleggene her.

Det første jeg vil ta opp er; hvor er de som har kritisert Green etter håpløse inngripener i kamper? Hadde Green gjort de inngrep som Silvestri gjorde i dag hadde han vært skutt. MEN, ikke ett ord....

Men jeg vil si at alle vet at særlig disse 3. runde-kamper i FA cupen er krig og ikke fotball.
Hvor mange PL lag røk ut?
Det er vel kun i England at de små har mulighet å slå ut et "stort" lag.
Dette er deres store mulighet. Så derfor spiller de over evne.
Det er jo dette som er sjarmen med cup'en.

Min personlige mening er at det beste er at Leeds røk ut, for så å bare ha ligaen å tenke på.

Ã... i tillegg synes jeg det er lite gjennomtenkt å få spillere ut/frigis/selges etter denne kampen.
Da kan det ikke være mange spillere igjen på de PL lagene som røk ut.......

Stikk fingeren i jorda å få et litt "jordnært" syn på ting :-)

Jostein.

Tviler på det var noen som kjempet seg inn i startelveren mot Derby.
Leeds Carajo!