Kamp vs Barnsley@Oakwell Stadium, 21.01.2017 kl 18:30 TV-kamp

Started by Sleivind, January 18, 2017, 15:10:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kickthemdown

Gruer meg til play-off. Har ingen planer om å se ett minutt av kampene.. Jaujau.

Coyle ikke klar for dette.
Green treeeeege reaksjonsevner.
Vieira ubrukelig i dag , så giddalaus ut !
Bridcutt svak.
Doukara blæh.

En skikkelig knokkelkamp vi tapte alt av dueller i, håpløs innstilling når vi vet at Barnsley har sin cupfinale..

Hallgeir *

Quote from: Sølvreven on January 21, 2017, 20:45:22
Skjønner ikke at dere mener at Barnsley var så gode?

På første målet glir Ayling og Bartley er ikke langt unna å avverge.
På andre målet blir Coyle rundlurt.
Det tredje er en frisparkperle man sjelden ser.

De hadde en redning på strek. Bartley burde fått staffe i første. Da hadde det blitt en helt annen kamp.

Summa summarium så var dette en krig der marginene gikk i Barnsleys fordel. Doukara jobber godt og fortjener virkelig ikke all pepperen han får her.
Vieira og Coyle var de som virkelig slet her. Trur ikke de var klar for et ordentlig derby. O`Kane burde startet. Han har vært i krigen før og vet hva som trengs.
Og så savnet vi selfølgelig Pontus. Eller Cooper sånn at vi hadde hatt Ayling på høyre.
Nei jeg er ikke så skuffet for dette var virkelig ikke så dårlig som dere påstår her. Stå bak laget og MOT  8)

Barnsley var bedre enn oss på å krige i 90 minutter. De lot oss ikke få ro i 5 sekunder, og det mestret vi ikke.

Laget var ikke til å kjenne igjen fra kampen mot Derby.
Super Leeds since 1968

TK20

Green - 6: kan ikke gjøre noe med scoringene, redder oss ved et par anledninger.

Coyle - 3: blir et nummer for liten her. Bidrar ikke med noe konstruktivt i det offensive spillet, blir eid på andremålet.

Bartley - 5: viser at han er solid, selv når vi har en dårlig kamp.

Ayling 4 - er ingen stopper, og det vises. Faller av for tregt på de mange lange som blir mæla mot oss.

Berardi - 5: synes han kriger godt, men får ikke til noe særlig.

Vieira - 3: veldig svak.

Bridcutt - 4. Mindre svak, men lite positivt å hente.

Roofe - 4. Prøver, får ikke til noe særlig.

Hernandez - 2: svak. Får ekstra poengtrekk for horrible siste ti, hvor vi trenger innsats som mest.

Doukara - 2: elendig. Vår dårligste. Utrolig at han spiller hele kampen. På tide med benken.

Wood - 6: BB. To scoringer, jobber hardt. Vår beste.

jackbauer68

Quote from: TK20 on January 21, 2017, 20:52:15
Green - 6: kan ikke gjøre noe med scoringene, redder oss ved et par anledninger.

Coyle - 3: blir et nummer for liten her. Bidrar ikke med noe konstruktivt i det offensive spillet, blir eid på andremålet.

Ayling 4 - er ingen stopper, og det vises. Faller av for tregt på de mange lange som blir mæla mot oss.

Hernandez - 2: svak. Får ekstra poengtrekk for horrible siste ti, hvor vi trenger innsats som mest.

Doukara - 2: elendig. Vår dårligste. Utrolig at han spiller hele kampen. På tide med benken.

Flott oppsummert! ;)

Sleivind

Quote from: Sølvreven on January 21, 2017, 20:45:22
Skjønner ikke at dere mener at Barnsley var så gode?

På første målet glir Ayling og Bartley er ikke langt unna å avverge.
På andre målet blir Coyle rundlurt.
Det tredje er en frisparkperle man sjelden ser.

De hadde en redning på strek. Bartley burde fått staffe i første. Da hadde det blitt en helt annen kamp.

Summa summarium så var dette en krig der marginene gikk i Barnsleys fordel. Doukara jobber godt og fortjener virkelig ikke all pepperen han får her.
Vieira og Coyle var de som virkelig slet her. Trur ikke de var klar for et ordentlig derby. O`Kane burde startet. Han har vært i krigen før og vet hva som trengs.
Og så savnet vi selfølgelig Pontus. Eller Cooper sånn at vi hadde hatt Ayling på høyre.
Nei jeg er ikke så skuffet for dette var virkelig ikke så dårlig som dere påstår her. Stå bak laget og MOT  8)

I dag er vi ikke med på krigen. Vi prøver å spille, men får det ikke til. Du har helt rett at det var gode prestasjoner på målene, problemet er at situasjonene kom av at vi ikke vant de nødvendige duellene. Frisparkmålet til Barnsley kommer av at vi taper to dueller på midtbanen som gjør at Roofe kommer på etterskudd og lager frispark i farlig situasjon. Mot Derby var vi på gjennom hele kampen og de fikk knapt fred, i dag led vi samme skjebne.

DenHviteYeboah

Quote from: auren on January 21, 2017, 20:40:24
Quote from: DenHviteYeboah on January 21, 2017, 20:35:58
Quote from: auren on January 21, 2017, 20:28:04
Da kan vi glemme topp 2 og konsentrere oss om play off. 5 poeng til Derby.

auren
Hvorfor det?er vel nesten 60 poeng å spelle om...trur vi venter til slutten av mars før vi utroper hvem som kommer til å rykke opp ;)
Det kler deg ikke å være sykelig optimistisk DHY! 10 poeng opp blir dessverre for vanskelig...

auren
Tja, jeg får slutte med lykkepillene og ta av meg Leeds brillene... ;)

GeirO

Green gjorde mye bra i dag, men kunne vært klokere på første målet. Står ved stanga når innlegget kommer og får lang vei til ballen når headinga kommer.
MOT

Hallgeir *

Kanskje vi trengte en vekker som denne. Vi får ingen ting gratis i denne divisjonen.

Hver kamp handler om full innsats i 90 minutter. Barnsley hadde full innsats, vi hadde det ikke.

Barnsley lot oss ikke få ro til å spille oss ut av forsvar. Det mestret vi ikke, bare spilte tilbake til Green eller slo langt.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  10m

No further forward with transfers at this stage. Monk described talk about Chris Wood leaving for China/wherever as "stupid speculation".

Monk stressing the fact that it's a rare off day. Jansson, Cooper, Sacko all expected to be available v Forest. Taylor probably not.

Monk: "We've had such a level of performance. When you get the disappointment of not being at it, it's hard to take." #lufc

Monk felt Leeds should have had a penalty at 1-0 for a foul on Bartley. In saying that, Heckingbottom wasn't happy about penalty Leeds got

Monk blamed Leeds' failure to score a second at 1-0 for allowing Barnsley back into it. Said the timing of the equaliser was crucial. #lufc

Monk thought Leeds should have had something from that game but said the team were below their usual level, especially defensively. #lufc

Midfield struggled and as Monk has said, you don't want to be fielding a makeshift defence regularly. Jansson returns on Wednesday. #lufc

Got what was deserved tonight. Ropey either side of half-time and never settled in the second half. Could still have had a point. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Hadde gitt Berardi 3 eller 4, ellers helt enig.

h.b

Quote from: Kato on January 21, 2017, 21:21:35

Hadde gitt Berardi 3 eller 4, ellers helt enig.

Bartley 3. Viser tydelig at lemping er hans favorittsport. Meget svak som alle på laget ellers i dag. Wood vår beste

Josch

I dag var Barnsely bedre, enkelt og greit . Leeds' spillestil , spillertyper og innsats fungerte ikke. Vi må regne med at laget vårt taper noen slike kamper borte. Sånn er  ch.ship . Leeds er ikke et  top 2 lag, vi er et  top 6 lag. Da har man noen slike dager. Vi manglet  dessuten Sacko. Jansson, Taylor.

Gufrias

Quote from: DenHviteYeboah on January 21, 2017, 21:02:01
Quote from: auren on January 21, 2017, 20:40:24
Quote from: DenHviteYeboah on January 21, 2017, 20:35:58
Quote from: auren on January 21, 2017, 20:28:04
Da kan vi glemme topp 2 og konsentrere oss om play off. 5 poeng til Derby.

auren
Hvorfor det?er vel nesten 60 poeng å spelle om...trur vi venter til slutten av mars før vi utroper hvem som kommer til å rykke opp ;)
Det kler deg ikke å være sykelig optimistisk DHY! 10 poeng opp blir dessverre for vanskelig...

auren
Tja, jeg får slutte med lykkepillene og ta av meg Leeds brillene... ;)
Jeg er helt enig med deg, jeg, Yeboah. Tenkte egentlig å skrive at nå har vi tapt en kamp på rad, og må belage oss på nedrykk - men jeg er ikke sikker på at alle her inne hadde forstått ironien i skrivende stund.
Hekta på Leeds siden 1974

Eriksen55

Et tap vil komme innimellom.. sånn er det bare. Ingen som hadde en spesielt god dag i dag, da blir det dessverre tap. Vi henger fortsatt med i toppen og ingenting ble avgjort i dag.

Forumet her har hatt en kollektiv hylling av Vieira, nå slakter de fleste han.

Bare fordi vi ikke lykkes i dag, så var det Derby som var dårlige og ikke Leeds som var gode sist... hvor er logikken? Håper det er ment i frustrasjon og "kampens" hete..

Resultatet i dag er kjipt, men til nå er sesongen kun en stor opptur...og det kommer til å bli tett hele veien inn...og det avgjøres ikke i dag, men etter 46 kamper.  Jeg klarer ihvertfall ikke grave meg ned etter i dag.

:)

Kato

Quote from: eriksen55 on January 21, 2017, 21:47:59
Et tap vil komme innimellom.. sånn er det bare. Ingen som hadde en spesielt god dag i dag, da blir det dessverre tap. Vi henger fortsatt med i toppen og ingenting ble avgjort i dag.

Bare fordi vi ikke lykkes i dag, så var det Derby som var dårlige og ikke Leeds som var gode sist... hvor er logikken? Håper det er ment i frustrasjon og "kampens" hete..

Resultatet i dag er kjipt, men til nå er sesongen kun en stor opptur...og det kommer til å bli tett hele veien inn...og det avgjøres ikke i dag, men etter 46 kamper.  Jeg klarer ihvertfall ikke grave meg ned etter i dag.

Sannheten er sikkert noe under toppene rett etter en seier, og noe over bunnen etter tap.

Cherry

Dette var en vekker. Det er mange av disse kampene igjen , og man må være " up for it" i hver eneste kamp i denne divisjonen. Det var vi ikke i dag.
Barnsley kjempet seg til seier, og vi kom liksom aldri i gang- faktisk så det ut som vi undervurderte motstanderen i dag...
Monk vil kreve rask respons, og den kommer på onsdag mot Forest! ;)

HåvardK

Quote from: eriksen55 on January 21, 2017, 21:47:59

Godt sagt, Eriksen.

HåvardK

Quote from: Kato on January 21, 2017, 20:28:35
Quote from: Sleivind on January 21, 2017, 20:25:28
Fortjent tap, en dårlig kamp av oss. Noen spillere er usedvanlig svake i dag. Og for første gang på lang tid misser Monk med laget...

Svak coaching. Beholder en forferdelig Doukara kampen ut.

Men får mange svar. Ayling er ikke midtstopper. Coyle, Berardi og Doukara hører hjemme på benken.

Og for de som tviler på Pontus Jansson, vi er sjanseløse uten han. Klarer knapt å spille oss ut en eneste gang nervevrakene i den bakre firer i dag.
Du gir deg ikke. Så du kampen mott opprykkskandidat Derby? Var vi sjanseløse da?

Lucas the Kop Cat

Redd vi la for mye i at Barnsley hadde 120 min i beina for få dager siden. Ble kanskje en sovepute.

J-R

Quote from: HåvardK on January 22, 2017, 00:41:02
Fortjent tap, en dårlig kamp av oss. Noen spillere er usedvanlig svake i dag. Og for første gang på lang tid misser Monk med laget...

Men får mange svar. Ayling er ikke midtstopper. Coyle, Berardi og Doukara hører hjemme på benken.

Og for de som tviler på Pontus Jansson, vi er sjanseløse uten han. Klarer knapt å spille oss ut en eneste gang nervevrakene i den bakre firer i dag.
Du gir deg ikke. Så du kampen mott opprykkskandidat Derby? Var vi sjanseløse da?
Skal vi sammenligne en hjemmekamp der motstanderen knapt var over midtstreken, med en bortekamp der vi blir overkjørt? Nei, det skal vi ikke...

Og er det noen som tviler på Pontus Jansson !? Nei...

Vi trenger Pontus og sacho tilbake, og vi trenger ett par forsterkninger...
Spillerne blir slitne og kommer det ikke forsterkninger inn, så faller vi også utom topp 6..

I dag har vi ingen spillere på benken som kan komme inn å snu kampbildet.
Phillips, mowatt, Dallas og Dent er ikke spillere som gjør en forskjell..

Ha en fin søndag!
Marching on to bed ;-)

Dylan

Dette var en kamp jeg fryktet. Lokaloppgjør, voldsom tenning hos Barnsleyspillerne, revansjesugne etter flau cup-exit mot Blackpool, etc. Leeds er et spillende lag (og takk for det!), og da kan ikke forvente at vi plutselig skal snu om når et lag går i strupen på oss som i går. Husk at spillerne vi har kommer fra Bristol City, Oxford, etc, og at de skal opptre som PL-stjerner når de har en mann hengende rundt beina konstant synes jeg blir vel mye forlangt. Dette var kun en tapt kamp, jeg regner med at Monk og spillerne kommer på sporet igjen allerede på onsdag. Ã... tro at vi plutselig er uovervinnelige er jo rett og slett tåpelig!
Og angående Monk; vet ikke helt hvem han skulle satt inn i går for å gjøre en forskjell. Vi har de spillerne vi har, og så langt har hans filosofi fungert godt og langt bedre enn andre mer eller mindre filosofier om spillestil de siste sesongene. Det er de spillende lagene som har rykka opp de siste årene, og de røk da vitterlig også på noen tap mot krigerlag.

Josch

Enig. Leeds bør konsentrere seg om sin egen spillestil. Så får vi heller tåle et tap av og til. Støtter Monk som står fast på spillestilen.

Eriksen55

Quote from: Lucas the Kop Cat on January 22, 2017, 01:44:46
Redd vi la for mye i at Barnsley hadde 120 min i beina for få dager siden. Ble kanskje en sovepute.

Enkelte her inne hadde fokus på det...Tror ikke det har vært fokus hos Leeds gutta. Strengt tatt så betviler jeg at Barnsley ble svekket på noen som helst måte..

TK20

Quote from: Dylan on January 22, 2017, 09:37:08
Og angående Monk; vet ikke helt hvem han skulle satt inn i går for å gjøre en forskjell.
Burde byttet Doukara med Dallas i det 55 minutt.

HåvardK

Quote from: J-R on January 22, 2017, 02:01:16
Quote from: HåvardK on January 22, 2017, 00:41:02

Du gir deg ikke. Så du kampen mot opprykkskandidat Derby? Var vi sjanseløse da?
Skal vi sammenligne en hjemmekamp der motstanderen knapt var over midtstreken, med en bortekamp der vi blir overkjørt? Nei, det skal vi ikke...

Og er det noen som tviler på Pontus Jansson !? Nei...
Merker at jeg spikker fliser her nå, men jeg syns faktisk det er relevant å sammenligne de to kampene. Det var jo en (eller snarere flere) grunn(er) til at Derby ikke kom over midtstreken; nemlig at taktikken med høyt press fungerte så til de grader, fordi spillerne gjorde jobben sin og vel så det. Jansson er selvsagt en glimrende spiller - om enn noe uryddig til tider - men tapet i går kan ikke ALENE skrives på kontoen at Jansson ikke spilte. Jeg kan strekke meg til å være med på at vi savnet både ham, Sackho og Taylor, og at vi gjerne skulle ha hatt noe forsterkninger på benken som kunne ha kommet inn og snudd kampbildet.
Gårsdagens tap så jeg komme allerede de ti første minuttene. Vi tapte en del dueller, pasningene var hele tiden mindre presise enn hva trenden har vært i det siste og utover i kampen så vi at frustrasjonen begynte å melde seg, og at det ble gjort en del usmarte valg, slik som fellingen fra Roofe før 3-1. Joda, vi hadde en veldig sterk periode før og etter målet, men det skyldtes vel først og fremst gode cornere og høyt press - ikke spesielt godt samspill og gode kombinasjoner eller enkeltprestasjoner.
Kampen i går tror jeg var et typisk feilskjær, og jeg håper og tror at Monk og spillerne sørger for å heve nivået allerede på onsdag. Jeg håper imidlertid at vi kan få inn noen spillere med x-faktor, som kan være med og prege kamper offensivt. For tida er vi avhengig av dødballer og god service av Wood. Doukara og Roofe gjør en del bra ting, men truer ikke akkurat motstandernes mål.

Jon R

Barnsley kjempet oss totalt ut av stilen og kjørte over midtbanen vår i store deler av kampen. Det var da også midtbanen vår som var den store forskjellen på de to siste kampene. Bridcutt/ Vieira var out og the world mot Derby, og ditto svake mot Barnsley. Når skjoldet ikke sitter, blir backrekka mye svakere. Skulle gjerne hatt gullrekka med Ayling, Bartley, Pontus og Taylor på plass i denne kampen, men det er stor mulighet for at vi hadde tapt denne kampen okke som.
Jon R.

Kato

Quote from: Jon R on January 22, 2017, 11:43:42
Barnsley kjempet oss totalt ut av stilen og kjørte over midtbanen vår i store deler av kampen. Det var da også midtbanen vår som var den store forskjellen på de to siste kampene. Bridcutt/ Vieira var out og the world mot Derby, og ditto svake mot Barnsley. Når skjoldet ikke sitter, blir backrekka mye svakere. Skulle gjerne hatt gullrekka med Ayling, Bartley, Pontus og Taylor på plass i denne kampen, men det er stor mulighet for at vi hadde tapt denne kampen okke som.

Det kan du si, men hvis man kikker litt på starten av den offensive delen så var det bom stopp bakfra. Uendelig med pasninger bak til Green som meide den langt. Plutselig var de utrygge bak der, sikkert også som følge av hardt press og midtbanespillere som ikke ville ha ballen nok. Men roen var borte, alle der bak hadde plutselig elendig med tid. Ayling drepte enhver diskusjon om han som midtstopper, noe vi også så tendenser til mot Liverpool. Coyle er ikke der ennå, og Berardi vil aldri kunne fylle skoene til Taylor. Selv rolige, glisende Bartley hadde trøbbel med roen. Så kan noen slå i bordet med Derby sist. Dessverre så tror jeg det var unntaket. Den fireren vi i går brukte bak der er egentlig 2 benkeslitere og en høyreback på midtstopperplass. Det fikk vi sett til gangs i går.

Nørgaard

Quote from: Kato on January 22, 2017, 14:01:30

Det kan du si, men hvis man kikker litt på starten av den offensive delen så var det bom stopp bakfra. Uendelig med pasninger bak til Green som meide den langt. Plutselig var de utrygge bak der, sikkert også som følge av hardt press og midtbanespillere som ikke ville ha ballen nok. Men roen var borte, alle der bak hadde plutselig elendig med tid. Ayling drepte enhver diskusjon om han som midtstopper, noe vi også så tendenser til mot Liverpool. Coyle er ikke der ennå, og Berardi vil aldri kunne fylle skoene til Taylor. Selv rolige, glisende Bartley hadde trøbbel med roen. Så kan noen slå i bordet med Derby sist. Dessverre så tror jeg det var unntaket. Den fireren vi i går brukte bak der er egentlig 2 benkeslitere og en høyreback på midtstopperplass. Det fikk vi sett til gangs i går.

::)
Han var en af kampens bedste mod Derby

Kato

Quote from: Nørgaard on January 22, 2017, 14:09:15
Quote from: Kato on January 22, 2017, 14:01:30

::)
Han var en af kampens bedste mod Derby

Ikke god nok ennå for en ellever hos et topplag i championship.