Main Menu

Gule kort

Started by Ian Baird, February 25, 2017, 22:06:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ian Baird

Leedsspillerene er ivrige på å sanke gule kort for tida. I dag fikk Wood et tullekort for å putte mål etter at dommeren hadde blåst. Pontus fikk sitt 13 gule for sesongen. Bartley og Ayling lever også farlig med 9 gule kort hver. Frykter at suspensjoner kan bli avgjørende på tampen av sesongen. Noen som kan forklare hvordan suspensonsreglene angående gule og røde kort fungerer i årets utgave av The Championship? MOT
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

auren

Synd med disse dommerne som er inkonsekvente. Wood sitt gule er greit nok, men ikke Bridcutt sitt. Pablo gjorde noe helt likt bare noen minutter tidligere uten å bli straffet for det.

Og her kommer en spesiell påstand: jeg synes Westwood brukte ekstremt lang tid på sine utspill. Spesielt på et utspill tidlig i andre omgang. Hvorfor får han ikke gult kort for "drøying"??

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Quote from: auren on February 25, 2017, 22:13:07
Synd med disse dommerne som er inkonsekvente. Wood sitt gule er greit nok, men ikke Bridcutt sitt. Pablo gjorde noe helt likt bare noen minutter tidligere uten å bli straffet for det.

Og her kommer en spesiell påstand: jeg synes Westwood brukte ekstremt lang tid på sine utspill. Spesielt på et utspill tidlig i andre omgang. Hvorfor får han ikke gult kort for "drøying"??

auren
Hadde Uglene noen fordel av somlete keeper, da?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Quote from: RoarG on February 25, 2017, 22:28:11

auren
Hadde Uglene noen fordel av somlete keeper, da?
Nei, men det bør være gult kort okke som.. om man bruker 45 sekunder på et utspark på stillingen 1-0 eller 0-1 skal ikke ha noe å si.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ian Baird

auren

Jeg tror nok dommeren forsøkte å være så konsekvent som han kunne, men ikke lett å se/ bedømme alt riktig. Jeg synes også dommeren la seg på et passe strengt nivå som er savnet i  dagens fotball med forholdsvis mange usportslige aktiviteter. Bridcutt tullet også til seg nytt gult kort mener jeg (selvom de fleste slipper unna med denslags nowadays). Dommerene forsøkte nok også å så være konsekvente som mulig med sine offsideavgjørelser i dag. Heldigvis bomma de litt ☺

Men, denne tråden er egentlig bare et spørsmål om hvordan reglene omkring suspensjoner er.... Anyone?

Leedsgutt

That's 13 for him now, two off a three-game ban. Jansson

Han kommer til å få 2 til. Men han må skaffe seg disse før playoff. Så han slipper utestengelse fra de kampene

Xern

Quote from: Leedsgutt on February 25, 2017, 23:18:27
That's 13 for him now, two off a three-game ban. Jansson

Han kommer til å få 2 til. Men han må skaffe seg disse før playoff. Så han slipper utestengelse fra de kampene
Det har vel dessverre aldri vært noe tvil på Janssons evne til å skaffe gule kort, han kan veldig mye på fotballbanen, men å sanke gule kort er vel noe av det han er desidert best i!  ;D ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Ian Baird

Er det slik:
5 gule = 1 kamp ute
10 gule = 2 kamper ute
15 gule = 3 kamper ute
?

Leste i YEP noe om en "deadline day" eller noe i mars hvor kort "blir kansellert" eller "nullstillt"...?

Monk kjenner nok disse reglene får vi satse på og han gjør vel sine lagutvalg fremover slik at vi kan stille med de beste i evt. Play-off. Noen suspensjoner før P-O tåler vi, men foretrekker gårsdagens midtstopperpar helt klart.

Promotion 2010

5 gule:
(English Football League, National League, Steps 2-4)
30 November

10 gule:
2nd Sunday in March

15 gule:
End of Season

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Alle er klare til play-off uansett?

Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cherry

Quote from: Promotion 2010 on February 26, 2017, 21:17:14
5 gule:
30 November

10 gule:
2nd Sunday in March

15 gule:
End of Season

Pontus er vel på 13  pt, får han nå 2 til på de 3 neste ( innen 2. Søndag i Mars) så er det 3 kamper ute- deretter mener jeg 1 kamp for hvert gule...

Bartley og Ayling på 9 da... Holder hardt 3 kamper til det også! :o

Leedsfan

:(
To answer questions about Jansson - the FA says 3-match bans for 15 yellow cards do apply to the play-offs as well as regular league games

Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kai

Quote from: Cherry on February 28, 2017, 19:34:27
5 gule:
30 November

10 gule:
2nd Sunday in March

15 gule:
End of Season

Pontus er vel på 13  pt, får han nå 2 til på de 3 neste ( innen 2. Søndag i Mars) så er det 3 kamper ute- deretter mener jeg 1 kamp for hvert gule...

Ang. Pontus, så gjelder ikke denne andre søndagen i mars for hans del, da han har over 10 kort.

testo

Quote from: Kai on March 01, 2017, 13:10:47
5 gule:
30 November

10 gule:
2nd Sunday in March

15 gule:
End of Season

Ang. Pontus, så gjelder ikke denne andre søndagen i mars for hans del, da han har over 10 kort.

::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Henger du ikke med i svingene Cherry  ;)

Quote from: testo on February 26, 2017, 11:37:56
Quote from: Cherry on February 25, 2017, 18:55:07
5 gule i dag, Pontus opp på 13.... 2 til så er det 3 kamper ute.
3 kamper til før kortene blir " nullet ut" , skal holde hardt for Bartley og Ayling.
Godt Charlie er aktuell igjen for troppen ila neste kamp!

15 gule blir ikke nullet ut før etter sesong slutt. 10 gule derimot blir nullet etter andre sundag i mars (12/3) Etter Birmingham, Fullham og QPR kampen.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

HåvardK

Merker meg at vi nå har spilt to kamper uten at de heteste har pådratt seg kort. Veldig bra, selv om det kanskje hemmer enkelte i spillestilen - spesielt Pontus. Hadde vært greit å gå inn i sluttspurten med både Pontus, Ayling, Bartley, Taylor, Berardi og Coyle tilgjengelig.

Cherry

Quote from: testo on March 01, 2017, 16:31:04
Quote from: Kai on March 01, 2017, 13:10:47
5 gule:
30 November

10 gule:
2nd Sunday in March

15 gule:
End of Season

::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Henger du ikke med i svingene Cherry  ;)

Quote from: testo on February 26, 2017, 11:37:56
Quote from: Cherry on February 25, 2017, 18:55:07
5 gule i dag, Pontus opp på 13.... 2 til så er det 3 kamper ute.
3 kamper til før kortene blir " nullet ut" , skal holde hardt for Bartley og Ayling.
Godt Charlie er aktuell igjen for troppen ila neste kamp!

15 gule blir ikke nullet ut før etter sesong slutt. 10 gule derimot blir nullet etter andre sundag i mars (12/3) Etter Birmingham, Fullham og QPR kampen.

Gikk meg hus forbi ja  :D   Oppnår men 15 gule (er vel bare Pontus som klarer det) så får man uansett 3 kamper ......ila sesongen.
Syns det er greit og "hvile" Ayling i denne mot QPR da, nå når vi har 2 gode alternativ på plass ...tom på riktig side på banen!