Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 215657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #960 på: Januar 15, 2018, 01:43:40 »
Ja det var et bra innlegg Josch. Med mye god synsing. Med utrykk for at det bare er synsing. Det er nettopp det jeg irriterer meg så over her på forumet. Manglende begrunnelser for knallharde meninger. La oss spekulere og la oss være kritiske med begrunnelser. Og la oss blåse ut i affekt etter en drittkamp som i helga. Jeg ønsker bare litt edruelighet i uttalelser som kommer dagen etter.

Jeg kjøper forøvrig argumentene dine om hvordan Radrizzani ser på denne sesongen til en viss grad. Jeg tenkte likevel at Lasogga var en spiller som kunne bli minst like god som Wood. Det virket som en signering som var for god til å være sann. Men det må vel sies å være skivebom, selv om han ikke har vært så mislykka som noen synes å mene.

Jeg tror heller ikke at TC bare var tenkt som en tidlig brikke i et langt spill. Jeg tror også selv at TC kan ha en bra trenerfremtid. Men Rom ble altså ikke til på ei helg.

Blank_File

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #961 på: Januar 15, 2018, 01:46:07 »
ærlig talt nå kokes  det suppe på spiker her.Dette er uttalelser managere over hele linja kommer med.
TC,se opp for disse moralens voktere
Knapt nok spiker.
Moral og spiker my ass. Dette er ikke uvesentlig i det hele tatt. Det var så vidt Pontus ikke røyk ut på slutten også. Laget har et disiplinærproblem og dette må det tas tak i. Hvem andre enn TC skal gjøre det?
Ingen andre. Men det er bare å høre på Brede Hangeland om forskjellen på hva en trener sier til media og hva som blir kommunisert til spillerne. Alt som skjer foran kamera er et spill for galleriet. Og for min del er jeg glad vi ikke har en trener som mister hodet i møtet med pressen etter en kamp.

I høst skryt vi av at Pontus endelig hadde fått orden på temperamentet og bla bla bla bla. Dette svinger på samme naturlige måte som klimaet. Jeg er så lei av å høre begrepet "mista garderoben". Jeg tror det er blitt nevnt hver gang vi har hatt to poengtap på rad denne sesongen. Manglende disiplin osv. Vi er ikke i nærheten av å ha begrep om hvordan spillergruppa har det. Det pleier ikke å ta lang tid før det lekker når en sånn kultur har fått spre seg i klubben.

TC er ganske fersk i treneryrket og har vært her i et drøyt halvår. Så lenge vi holder oss innenfor rammen av målsetningen vår er det bare å forholde seg rolig. TC har vist at han kan få laget til å spille meget bra, men vi må være tålmodige. Jeg er sikker på at Radrizzani vil handle hvis han ser en langvarig trend av noe han ikke har tro på at vi kan klare å snu.
Jeg blir litt lei av at det ikke skal være rom for nyanser når en tar opp ting her inne. Når noen lurer på om TC er i ferd med å miste grepet, betyr det ikke nødvendigvis at en ønsker seg en trener som mister hodet i møtet med pressen. Og når det er sagt: Var det ikke tilnærmelsesvis det TC gjorde i går? I intervjuet med YEP gikk han kraftig til angrep på journalisten som prøvde å meddele at han hadde sett et klipp fra en vinkel som tydelig viste at skallinga til O´Kane var reell. Slik har jeg ikke sett ham før.
Ingen av oss vet om han har mistet garderoben. Men han har i hvert fall ikke greid å holde styr på disiplinen til en del av spillerne våre; det viser seg i form av mange unødvendige kort og gjentagende idiothandlinger, som har lite med innsats, tæl og vinnervilje å gjøre. Og for ordens skyld: Det at jeg tillater meg å uttale meg kritisk til noe av hans adferd betyr IKKE at jeg ønsker ham dit pepper´n gror.
Jeg har ikke fått sett denne episoden der han kunne synes å miste hodet. Opplever det også nokså bisarr om Leeds skulle anke hendelsen. Enig i at det er voldsomt bortkastet energi.

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #962 på: Januar 15, 2018, 08:02:59 »
ærlig talt nå kokes  det suppe på spiker her.Dette er uttalelser managere over hele linja kommer med.
TC,se opp for disse moralens voktere
Knapt nok spiker.
Moral og spiker my ass. Dette er ikke uvesentlig i det hele tatt. Det var så vidt Pontus ikke røyk ut på slutten også. Laget har et disiplinærproblem og dette må det tas tak i. Hvem andre enn TC skal gjøre det?
Ingen andre. Men det er bare å høre på Brede Hangeland om forskjellen på hva en trener sier til media og hva som blir kommunisert til spillerne. Alt som skjer foran kamera er et spill for galleriet. Og for min del er jeg glad vi ikke har en trener som mister hodet i møtet med pressen etter en kamp.

I høst skryt vi av at Pontus endelig hadde fått orden på temperamentet og bla bla bla bla. Dette svinger på samme naturlige måte som klimaet. Jeg er så lei av å høre begrepet "mista garderoben". Jeg tror det er blitt nevnt hver gang vi har hatt to poengtap på rad denne sesongen. Manglende disiplin osv. Vi er ikke i nærheten av å ha begrep om hvordan spillergruppa har det. Det pleier ikke å ta lang tid før det lekker når en sånn kultur har fått spre seg i klubben.

TC er ganske fersk i treneryrket og har vært her i et drøyt halvår. Så lenge vi holder oss innenfor rammen av målsetningen vår er det bare å forholde seg rolig. TC har vist at han kan få laget til å spille meget bra, men vi må være tålmodige. Jeg er sikker på at Radrizzani vil handle hvis han ser en langvarig trend av noe han ikke har tro på at vi kan klare å snu.
Jeg blir litt lei av at det ikke skal være rom for nyanser når en tar opp ting her inne. Når noen lurer på om TC er i ferd med å miste grepet, betyr det ikke nødvendigvis at en ønsker seg en trener som mister hodet i møtet med pressen. Og når det er sagt: Var det ikke tilnærmelsesvis det TC gjorde i går? I intervjuet med YEP gikk han kraftig til angrep på journalisten som prøvde å meddele at han hadde sett et klipp fra en vinkel som tydelig viste at skallinga til O´Kane var reell. Slik har jeg ikke sett ham før.
Ingen av oss vet om han har mistet garderoben. Men han har i hvert fall ikke greid å holde styr på disiplinen til en del av spillerne våre; det viser seg i form av mange unødvendige kort og gjentagende idiothandlinger, som har lite med innsats, tæl og vinnervilje å gjøre. Og for ordens skyld: Det at jeg tillater meg å uttale meg kritisk til noe av hans adferd betyr IKKE at jeg ønsker ham dit pepper´n gror.
Jeg har ikke fått sett denne episoden der han kunne synes å miste hodet. Opplever det også nokså bisarr om Leeds skulle anke hendelsen. Enig i at det er voldsomt bortkastet energi.
Finnes vel på YEP sine sider. Tror jeg fant linken på FB.

Xern

Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #964 på: Januar 15, 2018, 12:57:57 »
Hvorfor i all verden skal TC klage på denne utvisningen? Tror Rad bør kjøpe en førerhund til ham i så fall... ::)

Eriksen55

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #965 på: Januar 15, 2018, 13:16:57 »
Denne er soleklar. Hodeløst av Kane. Fortjener pisk på pung og trekk i lønn! Aller helst transferlista. Det mente jeg i grunn før dette også!

Sydhagen

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #966 på: Januar 15, 2018, 13:20:42 »
Hvorfor i all verden skal TC klage på denne utvisningen? Tror Rad bør kjøpe en førerhund til ham i så fall... ::)

Tror nok ikke at det blir protestert etter dette klippet. Tror heller ikke at TC hadde sett dette før han uttalte seg.
Det var jo ingen som så på tv heller som skjønte hva som skjedde. Det var faktisk helt umulig å se fra kameravinkelen (mulig vi så rett i tribunetaket pga den fulle sjømannen som styrte kamera...)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #967 på: Januar 15, 2018, 13:20:48 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #968 på: Januar 15, 2018, 13:22:55 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.

Men vi er dårligere i år enn i fjor. Så tydelig at TC ikke er en vinnerresept

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #969 på: Januar 15, 2018, 13:35:33 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.

Men vi er dårligere i år enn i fjor. Så tydelig at TC ikke er en vinnerresept
Det har tydeligvis blitt et faktum for enkelte at vi er bedre nå i januar enn i januar 2017.....vi har vel 5 poeng mindre enn i januar 2017?

Eriksen55

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #970 på: Januar 15, 2018, 15:08:37 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.

Ja til grisespillere. Men dem må være gode til å spille fotball i tilegg. O'Kane er ingen av delene.

Xern

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #971 på: Januar 15, 2018, 15:36:34 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.

Ja til grisespillere. Men dem må være gode til å spille fotball i tilegg. O'Kane er ingen av delene.
Det var da å ta i. Har du sett statistikken Leeds har med han på banen og O'kanes egen statistikk?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #972 på: Januar 15, 2018, 15:43:11 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.

Ja til grisespillere. Men dem må være gode til å spille fotball i tilegg. O'Kane er ingen av delene.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #973 på: Januar 15, 2018, 16:58:54 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.

Cherry

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #974 på: Januar 15, 2018, 17:14:56 »
Vieira skadet, Ayling skadet, Ekuban skadet, Saiz karantene, Dallas akkurat klar igjen, en tysker totalt ute av form, må spille med en pygme på topp, altså halve første 11eren ute, reservene klarer ikke å følge opp, i tillegg mangler han midtbanesjefen som ble etterlyst av noen av oss i sommer, TC har ikke de beste arbeidsvilkårene.

D er vel akkurat her d skurrer ift å være Coach, dvs at man ikke har en Managers' innflytelse på hva som blir hentet av spillere.... man må bruke det som kommer inn.
Tviler ikke på at Orta har ett kontaktnett som kan levere heller- men til hvilken kostnad...?
Forstår godt at man ser utenfor England ift priser på spillere om dagen , men det var dette med Championship - spillere da... vi mangler jo stadig bulldogg på midten- og 1 spiss som leverer.

Utur med skader, men da ser man også hva slags benk man innehar... og den er for vår del meeeeeget tynn!
 

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #975 på: Januar 15, 2018, 17:24:52 »
Skader og utestengelser kommer alltid på denne tiden. For alle lag.  Sterk nok tropp = eiers ansvar.

Kontakinte

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #976 på: Januar 15, 2018, 17:39:22 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.
Jeg greier ikke å lese mellom linjene, at han synes det er greit å skalle eller spytte 8)

Josch

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #977 på: Januar 15, 2018, 18:00:38 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.
Jeg greier ikke å lese mellom linjene, at han synes det er greit å skalle eller spytte 8) ?

Tittel og ingress er nok tøyd til bristepunktet av journalisten her.
Og klippet og limt noen sitater. Eller skrevet om litt.

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #978 på: Januar 15, 2018, 20:11:51 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.

Batty sloss i alle fall med en lagkamerat, og begge ble utvist, hvis jeg ikke tar feil.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #979 på: Januar 15, 2018, 20:15:50 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.

Batty sloss i alle fall med en lagkamerat, og begge ble utvist, hvis jeg ikke tar feil.
...i Blackburn-trøya, så det teller ikke :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #980 på: Januar 15, 2018, 20:54:25 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.

Batty sloss i alle fall med en lagkamerat, og begge ble utvist, hvis jeg ikke tar feil.
...i Blackburn-trøya, så det teller ikke :)

Nu vel !  :D
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #981 på: Januar 15, 2018, 21:43:15 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.

Batty sloss i alle fall med en lagkamerat, og begge ble utvist, hvis jeg ikke tar feil.
...i Blackburn-trøya, så det teller ikke :)

Nu vel !  :D
Batty og Le Saux. Klassiker det der ;)
https://www.youtube.com/watch?v=9y3fuTicq8w

Jon R

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #982 på: Januar 15, 2018, 22:48:18 »
Hvor ble det av dirty-Leeds fansen!

Jeg kan tenke meg flere "grisespillere" i klubben! Litt bedre i år enn i fjor, men langt igjen til at dette er vinnerresept.
Misforstått og historieløst i denne sammenheng! «Dirty Leeds» handlet ikke om spytting og off ball incidents men om å vinne for enhver pris, om nødvendig med brutale taklinger og «grisete» duellspill. Det var «Norman bites your legs», ikke «Norman The spitter», «Norman The headbutter» eller «Norman The moaner».
Jon R.

Jon R

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #983 på: Januar 15, 2018, 22:59:12 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.
« I don’t think we have an issue». Her ligger kanskje noe av problemet. Disiplin har ikke vært tydelig nok tematisert. Disiplinærproblemet blir feid under teppet. Vel, statistikken taler sitt tydelige språk. «We» har åpenbart «an issue»: 

Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #984 på: Januar 16, 2018, 08:24:11 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.
« I don’t think we have an issue». Her ligger kanskje noe av problemet. Disiplin har ikke vært tydelig nok tematisert. Disiplinærproblemet blir feid under teppet. Vel, statistikken taler sitt tydelige språk. «We» har åpenbart «an issue»: 


Mulig jeg pisser i motvind nå. Men Dirty Leeds er for meg noe med 60 og 70 tallet. Håper inderlig vi med tiden kan få en kultur i klubben som tilsier at dirty er å blir en del av historien for lenge siden. Klubben blir med tiden mere mot Liverpool på sitt beste og City.
Leeds er da beundret for sitt fine spill, og ikke hatet for grisespillet

Annesj

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #985 på: Januar 16, 2018, 09:19:00 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.
« I don’t think we have an issue». Her ligger kanskje noe av problemet. Disiplin har ikke vært tydelig nok tematisert. Disiplinærproblemet blir feid under teppet. Vel, statistikken taler sitt tydelige språk. «We» har åpenbart «an issue»: 


Mulig jeg pisser i motvind nå. Men Dirty Leeds er for meg noe med 60 og 70 tallet. Håper inderlig vi med tiden kan få en kultur i klubben som tilsier at dirty er å blir en del av historien for lenge siden. Klubben blir med tiden mere mot Liverpool på sitt beste og City.
Leeds er da beundret for sitt fine spill, og ikke hatet for grisespillet

Fullstendig enig.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

FredRaw

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #986 på: Januar 16, 2018, 09:38:03 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.
« I don’t think we have an issue». Her ligger kanskje noe av problemet. Disiplin har ikke vært tydelig nok tematisert. Disiplinærproblemet blir feid under teppet. Vel, statistikken taler sitt tydelige språk. «We» har åpenbart «an issue»: 


Mulig jeg pisser i motvind nå. Men Dirty Leeds er for meg noe med 60 og 70 tallet. Håper inderlig vi med tiden kan få en kultur i klubben som tilsier at dirty er å blir en del av historien for lenge siden. Klubben blir med tiden mere mot Liverpool på sitt beste og City.
Leeds er da beundret for sitt fine spill, og ikke hatet for grisespillet

Fullstendig enig.

100 % enig!!! La oss bare huske at TING TAR TID!!!!
Voluptas nobilissima gaudium intellegendi est.

- Leonardo Da Vinci -

Sydhagen

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #987 på: Januar 16, 2018, 10:03:04 »
Dirty Leeds meg her og der.
Jeg vil ha tilbake det Leeds laget som spilte fletta av Championship og Burnley i August og September. Om TC skal få til det så må spillegleden tilbake i laget.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #988 på: Januar 16, 2018, 10:49:53 »
Latterlig tilsvar av Kalvin. Ã… spytte eller skalle ned motspillere har ingenting med å være tøff å gjøre. Kun dumskap. David Batty, Alfie Haaland eller Ollie Dacourt gjorde aldri slike krumspring. De var imidlertid tøffe i ordets rette forstand.
« I don’t think we have an issue». Her ligger kanskje noe av problemet. Disiplin har ikke vært tydelig nok tematisert. Disiplinærproblemet blir feid under teppet. Vel, statistikken taler sitt tydelige språk. «We» har åpenbart «an issue»: 


Mulig jeg pisser i motvind nå. Men Dirty Leeds er for meg noe med 60 og 70 tallet. Håper inderlig vi med tiden kan få en kultur i klubben som tilsier at dirty er å blir en del av historien for lenge siden. Klubben blir med tiden mere mot Liverpool på sitt beste og City.
Leeds er da beundret for sitt fine spill, og ikke hatet for grisespillet
Kan ikke se at verken Jon R eller jeg bruker ordet "dirty", og det har nok en grunn. Jeg ønsker spillere som trår til på samme måte som de spillerne jeg nevner over gjorde i sin tid i Leeds. Til orientering var dette på 90- og 00-tallet. Om vi ikke ble beundret for dette, var vi i hvert fall en fryktet motstander.

TK20

Sv: Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #989 på: Januar 16, 2018, 18:17:00 »


Hvis Lasogga på 15K i uka er vår top earner sier det litt om jobben TC gjør. Helt ny i ligaen og hevder godt seg mot klubber som stiller i en annen klasse når det kommer til pengebruk.