Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 219251 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #120 på: Juni 15, 2017, 22:51:58 »
Tenker at Bravo & co har kjennskap til Thomas. De som har ansatt han har et stort nettverk og mer kunnskap om markedet enn alle her inne tilsaman. Kanskje vår nye sjef er en ny manager stjerne. Kanskje han har veldig gode skussmål og et bra rykte. Kan det tenkes at han er et stort talent? Dem har ikke bare trukket et navn ut av en hatt! Han trenger ikke være dårlig bare fordi vi ikke kjenner til han...

At han ikke har erfaring fra England ser jeg ikke som et problem i hele tatt. Nok eksempler på at det ikke trenger å være avgjørende. Tror heller ikke at du trenger et kjent navn for å få autoritet i en gruppe. Det er heller ikke sånn at du må jobbe hardt for å oppnå. Tidligere spillere sier at han er spillernes mann, svært kunnskapsrik, masse lidenskap og vinnervilje og er alltid godt forberedt. Da oppnår man fort respekt i en gruppe!

Fortsatt så tror jeg at de fleste spillere velger klubb uavhengig av hvem som trener. Helt sikker på at vi får flere bra signeringer. Vi slipper ihvertfall Grimes og Barrow...

Terningkast 6- Gir alltid folk sjansen, så rulles terningen på nytt rundt desember!

Samlet erfaring som manager er Larnaca og Apoel på Kypros. Man kan jo bli mørkeredd av mindre.
 

Eriksen55

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #121 på: Juni 15, 2017, 23:11:37 »
Tenker at Bravo & co har kjennskap til Thomas. De som har ansatt han har et stort nettverk og mer kunnskap om markedet enn alle her inne tilsaman. Kanskje vår nye sjef er en ny manager stjerne. Kanskje han har veldig gode skussmål og et bra rykte. Kan det tenkes at han er et stort talent? Dem har ikke bare trukket et navn ut av en hatt! Han trenger ikke være dårlig bare fordi vi ikke kjenner til han...

At han ikke har erfaring fra England ser jeg ikke som et problem i hele tatt. Nok eksempler på at det ikke trenger å være avgjørende. Tror heller ikke at du trenger et kjent navn for å få autoritet i en gruppe. Det er heller ikke sånn at du må jobbe hardt for å oppnå. Tidligere spillere sier at han er spillernes mann, svært kunnskapsrik, masse lidenskap og vinnervilje og er alltid godt forberedt. Da oppnår man fort respekt i en gruppe!

Fortsatt så tror jeg at de fleste spillere velger klubb uavhengig av hvem som trener. Helt sikker på at vi får flere bra signeringer. Vi slipper ihvertfall Grimes og Barrow...

Terningkast 6- Gir alltid folk sjansen, så rulles terningen på nytt rundt desember!

Samlet erfaring som manager er Larnaca og Apoel på Kypros. Man kan jo bli mørkeredd av nivået vi legger oss på.

Derfor så vil han gjøre en dårlig jobb? Olymiakos var ute etter han, det må bety noe. Tror nok Bravo og teamet har gjort litt forarbeid. Du har ikke peiling på hva han står for, hvilket potensialet han har eller hvilken personlighet han har. Du har uke hørt om han før engang!

Som nevnt tidligere. Hvem hadde hørt om Wagner, Silva i Hull i fjor. Tipper at mange heller ikke hadde stor kjennskap til Flores når han gikk til Watford. Klopp var helt ubeskrevet når han tok over og fikk suksess og rykket opp med Mainz.

Jeg har trua. Håper han får tid til sette sitt preg! Håper fansen gir han det også! Viste i fjor at det kan gå bra etter en dårlig start!

Syntes det er rart at folk klarer å ta sorgene på forskudd og svartmale før han i hele tatt har blitt presentert.

Wood kommenterte når Monk forlot oss at det var dumt, men vi må gå videre. Vi spiller for Leeds ikke Monk. Helt sikker på at spillergruppa er spente og positive og klar for å imponere sin nye sjef, uavhengig om det er Thomas, Pep eller Ancelotti!

Kickthemdown

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #122 på: Juni 15, 2017, 23:12:24 »
Helt ukjent navn for meg. Ingen Hockaday men er han et steg opp ift Monk? På papiret ikke.
Hva har Monk gjort i sin manager-karriere ?  :-\ Thomas har løftet pokaler...

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #123 på: Juni 15, 2017, 23:14:23 »
Tenker at Bravo & co har kjennskap til Thomas. De som har ansatt han har et stort nettverk og mer kunnskap om markedet enn alle her inne tilsaman. Kanskje vår nye sjef er en ny manager stjerne. Kanskje han har veldig gode skussmål og et bra rykte. Kan det tenkes at han er et stort talent? Dem har ikke bare trukket et navn ut av en hatt! Han trenger ikke være dårlig bare fordi vi ikke kjenner til han...

At han ikke har erfaring fra England ser jeg ikke som et problem i hele tatt. Nok eksempler på at det ikke trenger å være avgjørende. Tror heller ikke at du trenger et kjent navn for å få autoritet i en gruppe. Det er heller ikke sånn at du må jobbe hardt for å oppnå. Tidligere spillere sier at han er spillernes mann, svært kunnskapsrik, masse lidenskap og vinnervilje og er alltid godt forberedt. Da oppnår man fort respekt i en gruppe!

Fortsatt så tror jeg at de fleste spillere velger klubb uavhengig av hvem som trener. Helt sikker på at vi får flere bra signeringer. Vi slipper ihvertfall Grimes og Barrow...

Terningkast 6. Gir alltid folk sjansen, så rulles terningen på nytt rundt desember!
Det er jeg helt uenig i. Hvis man er foppallspiller og man vurderer forskjellige klubber, så er det stort sett:
1. Lønn
2. Trener
3.Kjennskap til andre spillere i troppen.
Ã… tro at en trener ikke betyr noe på tiltrekningskraft er i beste naivt, etter min mening ;)

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #124 på: Juni 15, 2017, 23:19:48 »
Tenker at Bravo & co har kjennskap til Thomas. De som har ansatt han har et stort nettverk og mer kunnskap om markedet enn alle her inne tilsaman. Kanskje vår nye sjef er en ny manager stjerne. Kanskje han har veldig gode skussmål og et bra rykte. Kan det tenkes at han er et stort talent? Dem har ikke bare trukket et navn ut av en hatt! Han trenger ikke være dårlig bare fordi vi ikke kjenner til han...

At han ikke har erfaring fra England ser jeg ikke som et problem i hele tatt. Nok eksempler på at det ikke trenger å være avgjørende. Tror heller ikke at du trenger et kjent navn for å få autoritet i en gruppe. Det er heller ikke sånn at du må jobbe hardt for å oppnå. Tidligere spillere sier at han er spillernes mann, svært kunnskapsrik, masse lidenskap og vinnervilje og er alltid godt forberedt. Da oppnår man fort respekt i en gruppe!

Fortsatt så tror jeg at de fleste spillere velger klubb uavhengig av hvem som trener. Helt sikker på at vi får flere bra signeringer. Vi slipper ihvertfall Grimes og Barrow...

Terningkast 6- Gir alltid folk sjansen, så rulles terningen på nytt rundt desember!

Samlet erfaring som manager er Larnaca og Apoel på Kypros. Man kan jo bli mørkeredd av nivået vi legger oss på.

Derfor så vil han gjøre en dårlig jobb? Olymiakos var ute etter han, det må bety noe. Tror nok Bravo og teamet har gjort litt forarbeid. Du har ikke peiling på hva han står for, hvilket potensialet han har eller hvilken personlighet han har. Du har uke hørt om han før engang!

Som nevnt tidligere. Hvem hadde hørt om Wagner, Silva i Hull i fjor. Tipper at mange heller ikke hadde stor kjennskap til Flores når han gikk til Watford. Klopp var helt ubeskrevet når han tok over og fikk suksess og rykket opp med Mainz.

Jeg har trua. Håper han får tid til sette sitt preg! Håper fansen gir han det også! Viste i fjor at det kan gå bra etter en dårlig start!

Syntes det er rart at folk klarer å ta sorgene på forskudd og svartmale før han i hele tatt har blitt presentert.

Wood kommenterte når Monk forlot oss at det var dumt, men vi må gå videre. Vi spiller for Leeds ikke Monk. Helt sikker på at spillergruppa er spente og positive og klar for å imponere sin nye sjef, uavhengig om det er Thomas, Pep eller Ancelotti!

Du har rett, jeg aner ikke en pinne om Thomas Christiansen. Hadde aldri hørt navnet. Og det bekymrer meg. For jeg følger høvelig med. Og jeg er skeptisk. Skeptisk til at en som har managererfaring kun fra Kypriotisk fotball skal lede oss til Premier League. Det betyr ikke at jeg svartmaler og allerede er i sørgemodus. Det var bare ikke det jeg håpet på, som jeg har grunngitt lenger opp.

Selvsagt skal han få tid, selvsagt skal han få arbeidsro. Men det er vel ikke slik at "folk" ikke skal kunne mene noe om manageransettelsen i Leeds, eller....

Så får vi håpe jeg tar grundig feil.
« Siste redigering: Juni 15, 2017, 23:22:04 av Kato »
 

GeirO

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #125 på: Juni 15, 2017, 23:20:51 »
Helt ukjent navn for meg. Ingen Hockaday men er han et steg opp ift Monk? På papiret ikke.
Hva har Monk gjort i sin manager-karriere ?  :-\ Thomas har løftet pokaler...
Litt forskjell der, ja. Synes jeg. Særlig prestasjonene i Europa. Kanskje papiret ikke er lest.
MOT

Eriksen55

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #126 på: Juni 15, 2017, 23:21:34 »
Tenker at Bravo & co har kjennskap til Thomas. De som har ansatt han har et stort nettverk og mer kunnskap om markedet enn alle her inne tilsaman. Kanskje vår nye sjef er en ny manager stjerne. Kanskje han har veldig gode skussmål og et bra rykte. Kan det tenkes at han er et stort talent? Dem har ikke bare trukket et navn ut av en hatt! Han trenger ikke være dårlig bare fordi vi ikke kjenner til han...

At han ikke har erfaring fra England ser jeg ikke som et problem i hele tatt. Nok eksempler på at det ikke trenger å være avgjørende. Tror heller ikke at du trenger et kjent navn for å få autoritet i en gruppe. Det er heller ikke sånn at du må jobbe hardt for å oppnå. Tidligere spillere sier at han er spillernes mann, svært kunnskapsrik, masse lidenskap og vinnervilje og er alltid godt forberedt. Da oppnår man fort respekt i en gruppe!

Fortsatt så tror jeg at de fleste spillere velger klubb uavhengig av hvem som trener. Helt sikker på at vi får flere bra signeringer. Vi slipper ihvertfall Grimes og Barrow...

Terningkast 6. Gir alltid folk sjansen, så rulles terningen på nytt rundt desember!
Det er jeg helt uenig i. Hvis man er foppallspiller og man vurderer forskjellige klubber, så er det stort sett:
1. Lønn
2. Trener
3.Kjennskap til andre spillere i troppen.
Ã… tro at en trener ikke betyr noe på tiltrekningskraft er i beste naivt, etter min mening ;)

Både og det. Det betyr nok noe, men tror absolutt at det ikke er avgjørende.  Hvis en manager har et dårlig rykte så tror jeg det er lettere å si nei. Ut fra rapportene så har vel Thomas rykte på seg for å være en bra mann!

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #127 på: Juni 15, 2017, 23:26:17 »
Er fortsatt skuffa, og vil være det leeeenge, men jeg skal gi dansken en sjanse, ingen tvil om det. Nå håper jeg for Guds skyld at han får pund til å handle spillere. Men vi får se hva Rad er villig til å bruke....Jeg tror det blir samme triste hiistorie som før :o

Eriksen55

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #128 på: Juni 15, 2017, 23:26:56 »
Tenker at Bravo & co har kjennskap til Thomas. De som har ansatt han har et stort nettverk og mer kunnskap om markedet enn alle her inne tilsaman. Kanskje vår nye sjef er en ny manager stjerne. Kanskje han har veldig gode skussmål og et bra rykte. Kan det tenkes at han er et stort talent? Dem har ikke bare trukket et navn ut av en hatt! Han trenger ikke være dårlig bare fordi vi ikke kjenner til han...

At han ikke har erfaring fra England ser jeg ikke som et problem i hele tatt. Nok eksempler på at det ikke trenger å være avgjørende. Tror heller ikke at du trenger et kjent navn for å få autoritet i en gruppe. Det er heller ikke sånn at du må jobbe hardt for å oppnå. Tidligere spillere sier at han er spillernes mann, svært kunnskapsrik, masse lidenskap og vinnervilje og er alltid godt forberedt. Da oppnår man fort respekt i en gruppe!

Fortsatt så tror jeg at de fleste spillere velger klubb uavhengig av hvem som trener. Helt sikker på at vi får flere bra signeringer. Vi slipper ihvertfall Grimes og Barrow...

Terningkast 6- Gir alltid folk sjansen, så rulles terningen på nytt rundt desember!

Samlet erfaring som manager er Larnaca og Apoel på Kypros. Man kan jo bli mørkeredd av nivået vi legger oss på.

Derfor så vil han gjøre en dårlig jobb? Olymiakos var ute etter han, det må bety noe. Tror nok Bravo og teamet har gjort litt forarbeid. Du har ikke peiling på hva han står for, hvilket potensialet han har eller hvilken personlighet han har. Du har uke hørt om han før engang!

Som nevnt tidligere. Hvem hadde hørt om Wagner, Silva i Hull i fjor. Tipper at mange heller ikke hadde stor kjennskap til Flores når han gikk til Watford. Klopp var helt ubeskrevet når han tok over og fikk suksess og rykket opp med Mainz.

Jeg har trua. Håper han får tid til sette sitt preg! Håper fansen gir han det også! Viste i fjor at det kan gå bra etter en dårlig start!

Syntes det er rart at folk klarer å ta sorgene på forskudd og svartmale før han i hele tatt har blitt presentert.

Wood kommenterte når Monk forlot oss at det var dumt, men vi må gå videre. Vi spiller for Leeds ikke Monk. Helt sikker på at spillergruppa er spente og positive og klar for å imponere sin nye sjef, uavhengig om det er Thomas, Pep eller Ancelotti!

Du har rett, jeg aner ikke en pinne om Thomas Christiansen. Hadde aldri hørt navnet. Og det bekymrer meg. For jeg følger høvelig med. Og jeg er skeptisk. Skeptisk til at en som har managererfaring kun fra Kypriotisk fotball skal lede oss til Premier League. Det betyr ikke at jeg svartmaler og allerede er i sørgemodus. Det var bare ikke det jeg håpet på, som jeg har grunngitt lenger opp.

Selvsagt skal han få tid, selvsagt skal han få arbeidsro. Men det er vel ikke slik at "folk" ikke skal kunne mene noe om manageransettelsen i Leeds, eller....

Så får vi håpe jeg tar grundig feil.

Absolutt lov å mene noe. :)  Det siste var mer generelt. Spesielt på Facebook så ser vi mange engelske fans svartmale og slakter ansettelsen.

Jeg håper også at du og flere tar feil. Blir spennende fremover. August kan ikke komme fort nok nå!

Cherry

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #129 på: Juni 15, 2017, 23:35:41 »
Nå er " mannen" på plass.

D som nå vil avgjøre sesongen er HVILKE spillere vi får tak i..... Fra i dag 15/6 og til seriestart.
Da ser man satsningsnivået til Radrizzani, og hvor attraktive vi er ... Som klubb.

Navnet i seg selv på vår nye coach/ manager vil ikke trekke spillere, det er det klubb, lønn og fans som vil gjøre ;)
 

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #130 på: Juni 15, 2017, 23:39:13 »
Nå er " mannen" på plass.

D som nå vil avgjøre sesongen er HVILKE spillere vi får tak i..... Fra i dag 15/6 og til seriestart.
Da ser man satsningsnivået til Radrizzani, og hvor attraktive vi er ... Som klubb.

Navnet i seg selv på vår nye coach/ manager vil ikke trekke spillere, det er det klubb, lønn og fans som vil gjøre ;)
Vel talt!

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #131 på: Juni 15, 2017, 23:39:48 »
Leeds United: Unknown Dane Christiansen get Radrizzani’s blessing Thomas Christiansen PHIL HAY Email 19:35Thursday 15 June 2017 5


HAVE YOUR SAY Former Spain international striker Thomas Christiansen has had some success managing in Cyprus and United owner Andrea Radrizzani is hoping he can continue it at Leeds. Phil Hay reports. Born in Denmark but the roots of Thomas Christiansen’s ideas as a coach are firmly planted in Spain.

As a young striker he found a second home there, taken on by Barcelona and given an education by Johan Cruyff’s singular mind. “With him the football was something different,” Christiansen said in an interview given last year. Andrea Radrizzani A teenager at the time, he was said to have chosen Barcelona after first undergoing trials with Real Madrid. The Catalan club were awash with household names. “Every day you learned something new, and also from the players you had in that squad,” he told UEFA.com. “Guardiola, Laudrup, Koeman, Stoichkov, Romario.” For Christiansen there were appearances for Barcelona’s reserve team and one in the UEFA Super Cup – enough to win him two caps with Spain by virtue of his Spanish mother – but no breakthrough at the top level. At the top level, he tried to observe.

Leeds United liked his background and when Andrea Radrizzani, the club’s owner, came to interview him about the head coach’s job at Elland Road he was surprised and impressed with the 44-year-old’s performance. There is no denying that Radrizzani gave consideration to other candidates – Huddersfield Town’s David Wagner and Reading’s Jaap Stam – but Leeds say Christiansen was on the list from the start; available after becoming a free agent on the same day that United accepted with some reluctance the resignation of Garry Monk.

Christiansen left APOEL, the team based in the Cypriot capital of Nicosia, on May 25 at the end of a 12-month contract despite a season which ticked many boxes. Garry Monk APOEL won Cyprus’ first division by four points, their fifth title in a row. The club – by some distance the biggest and most expectant in Cyprus – lost to Copenhagen in the preliminary stages of the Champions League but won their Europa League group ahead of Olympiacos and advanced to the last 16 for the first time in their history, eliminating Athletic Bilbao in the process. Anderlecht eventually ended APOEL’s run over two legs in March. They were beaten in the Cypriot cup final by Apollon Limassol last month but according to the local media, the decision to part company with Christiansen had been reached prior to that game.

Some reports cited a disagreement over his contract while others said APOEL’s board had been unhappy with performances as his team flagged in the latter stages of the term. On May 25, as Leeds were dealing with Monk’s sudden exit, Christiansen and APOEL went their separate ways. The job was Christiansen’s second as a manager, following on from two years in charge of AEK Larnaca, another club in Cyprus. Larnaca finished fourth in his first regular season, qualifying for the initial stages of the Europa League for only the third time, and were runners-up in his second, finishing a point behind APOEL.

APOEL thought enough of Larnaca’s progress to recruit him last summer. Radrizzani was as convinced by him when the pair met in Madrid for discussions earlier this week, a fortnight into Leeds’ search for a head coach. Having seriously considered Wagner and Stam – the two managers whose clubs contested the Championship play-off final last month – the little-known Christiansen came as an obscure choice by Radrizzani but Radrizzani was sold on his philosophy and confident that he would fit into a changed hierarchy at Elland Road.

Christiansen is understood to have run the Italian through a lengthy presentation, analysing the individual players at Elland Road and identifying areas of their squad which required improvement. He also dissected a number of United’s fixtures under Monk and outlined the changes he planned to make to the club’s style of play. At the end of their conversation, and on the strength of Christiansen’s homework, Radrizzani began the process of appointing him immediately. Since lining up his takeover of Leeds, United’s owner has brought a continental – and specifically Spanish – feel to Elland Road, adding advisor Ivan Bravo to the board and recruiting Victor Orta as director of football after Orta left his role as head of recruitment at Middlesbrough. Monk, who spent just 12 months in charge and narrowly failed to reach the play-offs this season, admitted last week that the structure under Radrizzani “wasn’t right for me”.

Leeds expect Monk’s replacement to fit into it without complaint; an adaptable and possession-based coach. The questions about Christiansen, whose playing career took him to Villarreal, Hannover and Vfl Bochum where he ranked as the Bundesliga’s joint top scorer in 2003, will not be dissimilar to those asked of Darko Milanic after Leeds and Massimo Cellino appointed Milanic in 2014. Milanic had titles and European football on his record after several years coaching Maribor in Slovenia’s top league. He was largely unheard of in England when he left Sturm Graz to take up a two-year contract at Elland Road, a contract which was terminated after just 32 days.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-unknown-dane-christiansen-get-radrizzani-s-blessing-1-8598436


Milanic was unfamiliar with English football and unfamiliar with the Championship. Christiansen has a month-and-a-half to immerse himself in it before the league gets going, arriving in time for the start of pre-season and a foreign tour next month. In that respect he has a head start on Milanic, who was thrown into the fray after Cellino’s short and failed experiment with David Hockaday. He has the additional advantage of a better squad than either Hockaday or Milanic possessed and the promise that Leeds will begin making new signings shortly. Christiansen’s appointment yesterday automatically revived memories of little-known predecessors who came and went in the blink of an eye. Leeds and Radrizzani hope he will come to be seen as something closer to Marco Silva, the Portuguese coach who enhanced his reputation amid Hull City’s relegation from the Premier League. The lesson, meanwhile, from Wagner’s success at Huddersfield was in the way in which Town committed financially and implicitly to his ethos and tactics.

Tim White, a European football commentator who once worked for Radio Aire, said Christiansen was taking a sizeable step up by moving from Cyprus to England. “He did pretty well at Larnaca and he won the title at APOEL but APOEL are like Bayern Munich in Germany,” he said. “They expect to win everything and success is measured on whether they qualify for the Champions League. “Obviously that didn’t happen this season but there was a feeling that he might save his job with the results in the Europa League. In the end they scored fewer goals than they had the season before and there were some complaints about the style of play. “He’s coming from a little-regarded league where he’s been for three years but he was schooled well as a kid at Barcelona. It’s a leftfield appointment.”

Christiansen said his approach at APOEL had been pragmatic; that the squad available to him did not allow him to maintain the approach he had taken at Larnaca. “I wanted to continue that at APOEL but because of the players we had in the squad I had to find other systems, other solutions,” he said in the first half of this season. “Right now we’re playing a little bit different but with the same mentality.” There were alternative coaches with track records in England, notably Aitor Karanka who took Middlesbrough to the Premier League last year and is closely associated with Orta. Leeds ruled Karanka out in the earliest stages of their search and those who know Karanka say he did not want to drop back into the Championship.

Wagner slipped beyond reach after Huddersfield’s promotion and recruiting Stam from Reading was far from straightforward. Stam is currently discussing an extension to his contract at the Madejski Stadium. Radrizzani let other options go after meeting Christiansen in Madrid. Christiansen will be unveiled at a press conference on Monday and will meet United’s players when they come back to Thorp Arch for routine medical tests next Friday, six weeks on from the end of the Championship season.

One football writer in Denmark told the YEP yesterday that Christiansen was the “biggest Danish (coaching) talent in my eyes.” United managing director Angus Kinnear said: “Thomas was on our radar from the very early stages and quickly established himself as the outstanding candidate.” The wait begins to discover if Radrizzani has unearthed a gem in the Cypriot rough.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-unknown-dane-christiansen-get-radrizzani-s-blessing-1-8598436
« Siste redigering: Juni 15, 2017, 23:45:07 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trulsaren

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #132 på: Juni 15, 2017, 23:47:15 »
Føler meg litt tom og nesten resignert. Av alle de meriterte navnene som var nevnt også ender vi opp med en som ingen har hørt om før...

Dansken har "ingen" erfaring som manager, riktig nok selv spilt for respektive lag i Spania og Tyskland, men absolutt ingenting fra England. Jeg ser mange nevner Europa League som den "store" prestasjonen. APOEL ble slått ut av København i CL-kvallik og havnet i en relativt lett gruppe med Olympiakos, Young Boys og Astana.. Ikke akkurat tungvektere. I 32-dels finalen møter de Athletic Bilbao og taper 3-2 før de (i følge artikkelen jeg leser) tar en heldig 2-0 seier og går dermed videre. Utslått av Anderlecht i 16-dels. Mjeeh.. Ikke veldig overbevisende - husk også at APOEL har vært med i gruppespill i CL, samt kvartfinale i CL så tidlig som i 2012 (slått ut av Real Madrid).

I ligaen leverer de kliss likt resultat som året før (nesten på poenget likt) med en langt dårligere målforskjell. Det nevnes jo også at sesonginnspurten var "rævva", selv om det ikke var mye å spille for.

Slik jeg ser det har han hatt lite å si for APOEL, og om det er noen forskjell så virker jo det som at APOEL har tatt et steg tilbake i ligaen. Fikk jo heller ikke fornyet kontrakten der. Sammenligningen med Championship og Kypros er jo også relativ brutal.

Jeg tror det som avgjør hele sesongen er spillerlogistikken de neste 2-3 ukene. Jeg frykter de beste spillerne lettere blir fristet til å forlate klubben til fordel for PL/rivaler, mens en mer merittert manager kunne holdt disse tilbake. En manager få har hørt om vil jo klart også få det vanskeligere i rekrutteringen av spillere - det mener jeg er ubestridt.

Kaster man også i gryten endringer i ledelsen, spillerstilen, treninger, skuffelsen av å ikke nå playoff osv. så tror jeg den kommende sesongen kan bli beintøff.

Jeg skal være den første til å spise mine ord om vi skulle ende opp med en bedre prestasjon kommende sesong enn forrige sesong, men status nå så mener jeg at vi er ganske svekket kontra hvordan ting så ut med Monk.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #133 på: Juni 15, 2017, 23:52:48 »
Det er faktisk flere kjente trenere/spillere som ha coachet  på Kypros, ser jeg. 

Thorsten Finks klubber :

Red Bull Salzburg (junior) , Ingolstadt, Basel, Hamburg, APOEL og  Austria  Wien.

Når du går fra  Bundesliga til Kypros så kan det umulig bare være en Mickey Mouse liga!!
coachene  ser ut til å ha  korte liv i sine klubber der , og  det er en del avdanka stjernespillere.

Kanskje det ikke er så fremmed for  Radrizzani å bytte coacher i Leeds fremover.

RoarG

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #134 på: Juni 15, 2017, 23:57:27 »
Gud bedre så mye jamring! Skulle tro det var Kim Kardashian som hadde blitt ansatt ::). Velkommen til Leeds United, Thomas, klubben med "verdens beste fans", i masochistisk forhåndsdømming vel og merke.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #135 på: Juni 16, 2017, 00:10:40 »
Gud bedre så mye jamring! Skulle tro det var Kim Kardashian som hadde blitt ansatt ::). Velkommen til Leeds United, Thomas, klubben med "verdens beste fans", i masochistisk forhåndsdømming vel og merke.
Her på forumet er det forhåndsdømming begge veier så det er sagt. De som påstår at dette kommer til å bli bra, forhåndsdømmer positivt. Vi andre som har en negativ forhåndsdømming, blir i klare ordelag fortalt at vi er pessimistiske og negative. ;)

Josch

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #136 på: Juni 16, 2017, 00:26:58 »
Tenker at Bravo & co har kjennskap til Thomas. De som har ansatt han har et stort nettverk og mer kunnskap om markedet enn alle her inne tilsaman. Kanskje vår nye sjef er en ny manager stjerne. Kanskje han har veldig gode skussmål og et bra rykte. Kan det tenkes at han er et stort talent? Dem har ikke bare trukket et navn ut av en hatt! Han trenger ikke være dårlig bare fordi vi ikke kjenner til han...

At han ikke har erfaring fra England ser jeg ikke som et problem i hele tatt. Nok eksempler på at det ikke trenger å være avgjørende. Tror heller ikke at du trenger et kjent navn for å få autoritet i en gruppe. Det er heller ikke sånn at du må jobbe hardt for å oppnå. Tidligere spillere sier at han er spillernes mann, svært kunnskapsrik, masse lidenskap og vinnervilje og er alltid godt forberedt. Da oppnår man fort respekt i en gruppe!

Fortsatt så tror jeg at de fleste spillere velger klubb uavhengig av hvem som trener. Helt sikker på at vi får flere bra signeringer. Vi slipper ihvertfall Grimes og Barrow...

Terningkast 6. Gir alltid folk sjansen, så rulles terningen på nytt rundt desember!
Det er jeg helt uenig i. Hvis man er foppallspiller og man vurderer forskjellige klubber, så er det stort sett:
1. Lønn
2. Trener
3.Kjennskap til andre spillere i troppen.
Ã… tro at en trener ikke betyr noe på tiltrekningskraft er i beste naivt, etter min mening ;)

Både og det. Det betyr nok noe, men tror absolutt at det ikke er avgjørende.  Hvis en manager har et dårlig rykte så tror jeg det er lettere å si nei. Ut fra rapportene så har vel Thomas rykte på seg for å være en bra mann!

Jeg har så vidt sett noe av høydepunktene av Europa League kampene til APOEL  forrige sesong  på youtube. . Høydepunkter sier ikke alt , men hvis  Leeds kan prestere  dette spillet så blir jeg veldig  fornøyd!!


Eriksen55

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #137 på: Juni 16, 2017, 00:29:38 »
Gud bedre så mye jamring! Skulle tro det var Kim Kardashian som hadde blitt ansatt ::). Velkommen til Leeds United, Thomas, klubben med "verdens beste fans", i masochistisk forhåndsdømming vel og merke.
Her på forumet er det forhåndsdømming begge veier så det er sagt. De som påstår at dette kommer til å bli bra, forhåndsdømmer positivt. Vi andre som har en negativ forhåndsdømming, blir i klare ordelag fortalt at vi er pessimistiske og negative. ;)

Derfor vi bør si velkommen, lykke til og Slipe øksa og gjøre den klar til bruk om dette går til h.....  :)

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #138 på: Juni 16, 2017, 00:36:24 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sleivind

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #139 på: Juni 16, 2017, 00:47:01 »
Jeg er bare sjeleglad det ikke ble Pardew eller Stam..

GeirO

MOT

lojosang

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #141 på: Juni 16, 2017, 08:03:57 »
Det ante meg etterhvert at det ble en "up and coming" coach med ganske kort kontrakt. Som tidligere.  Dette er en ansettelse som Cellino også kunne gjort når vi ser bakover.

Det viser at Cellino og Radrizzani har mye av det samme synet på akkurat dette feltet.: økonomien i klubben har førsteprioritet.

Vi har sett tegnene tidligere i år. Radrizzani er forsiktig med penger og bygger Leeds sakte, slik Cellino gjorde .

Hypen rundt Radrizzani er overdrevet av mange og det samme er kritikken mot Cellino. I praktisk drift av klubben er de ikke så ulike.

Jeg kritiserer ikke cellinos ansettelser og kan ikke gjøre det nå heller. Men var virkelig synd at vi ikke kunne beholde Monk. Christiansen har ikke mye å gå på før fansen begynner å murre nå. Han må få en ok start.

De som trodde at Radrizzani betydde noe HELT annet for Leeds må tro om igjen. Klubben bygges sakte med basis økonomien.
I praktisk drift  var vel Cellino en personalpolitisk katastrofe, mens Rad virker normal.

Ja. Men legg merke til at jeg skrev "på akkurat dette feltet" (ansettelse av coach)
CONFESSION!

Yelled the witch smeller Persuivant.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

- Leif Olav

Bromancer

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #142 på: Juni 16, 2017, 08:16:30 »
Jeg tror Christiansen er en god coach. Det avgjørende er hva slags spillermateriale han får jobbe med, og som vanlig er det her skoen trykker. Til syvende og sist er det spillerrekrutteringen i sommer som vil bli avgjørende.

Etter så mange år med forventninger og skuffelser orker jeg ikke å gire meg helt opp (eller ned) av denne ansettelsen.

Jeg registrerer at vi nå har en mann på plass. Bra. Det blir noen laaaange uker fram til seriestart, og som vanlig krysser jeg fingrene for at vi kan signere noen gode spillere. DET blir det viktigste.

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #143 på: Juni 16, 2017, 08:20:57 »
Her et utklipp fra 2.juni 2016! Ikke noe særlig håp for Monk heller:


Sitat

På an igjen. Det er vel få av oss som virkelig tror at Monk får hele sesongen på seg. Kom over en bekymrende post fra Waccoe-forumet - Swansea fansen var ikke akkurat så veldig fornøyd med mannen tydeligvis…


We will wait and see what happens with Monk but it was a very positive, cliche filled press conference. ( Favourite was his Tweet "Ready to fight to take this historic club & its fans back to where they belong #MOT" A few Swansea fans very critical of him for his strange team selections (Routledge and Bartley over Montero and Fernandez), lack of Plan B which often resulted in long ball, too predictable tactics and selections and just a bottling mentality when the team went a goal down.
 
Had a quick skim through the Swansea forums, not very positive at all. I would be interested to know where this composed, modern forward thinking manager reputation has come from and be proven wrong.
 
The team has been playing with no passion, no fluidity, atrocious passing, slow, toothless, and just all around similar to garbage. It's plain to see week in and week out.
He's obviously not up to the job, again, evidenced by poor play against poor opposition
He decided that playing Kyle Bartley was part of the solution and blaming tension inside a football stadium on why the team didn't perform. He is out of his depth and has to go.
 
Sold numerous good players such as, Chico Flores, Pablo Hernandez, Alejandro Pozuelo and Ben Davies
Makes absolutely no effort in cup competitions
Slags off players choosing to play for their international team
Replaces an out of form international world cup runner up with a 6ft 3, 6 stone soaking wet Kyle Bartley who doesn't even know what a football is
Blames tension within the crowd as the reason the team is performing so spinelessly
Turns to his clueless assistant Pep Clotet or world renowned coach Kristian O'leary for ideas on what to do
He is making our beloved club a train wreck.
What the f**k have you done to our football?!?


Lykke til Garry!

For å svare på spørsmålet mitt: 1. desember 2016.

auren

Dessverre så ser vi de samme konturene i dagens Leedslag: toothless, no passion, lack of Plan B, too predictable tactics, a bottling mentality when the team went a goal down.

Spent på om Monk klarer å snu dette. Jeg tror ikke det, og vi må nok på leit etter enda en ny manager om ikke lenge...

auren



Lykke til Thomas Christiansen!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #144 på: Juni 16, 2017, 08:21:45 »
Gud bedre så mye jamring! Skulle tro det var Kim Kardashian som hadde blitt ansatt ::). Velkommen til Leeds United, Thomas, klubben med "verdens beste fans", i masochistisk forhåndsdømming vel og merke.

Hadde vi ansatt henne, hadde vi ihvertfall visst hvem det var.
 

auren

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #145 på: Juni 16, 2017, 08:22:13 »
Gud bedre så mye jamring! Skulle tro det var Kim Kardashian som hadde blitt ansatt ::). Velkommen til Leeds United, Thomas, klubben med "verdens beste fans", i masochistisk forhåndsdømming vel og merke.

Hadde vi ansatt henne, hadde vi ihvertfall visst hvem det var.
;D ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #146 på: Juni 16, 2017, 08:26:26 »
En analyse av spillestilen til Thomas C:

http://www.footballwhispers.com/blog/profiling-new-leeds-head-coach-thomas-christiansen
Interessant lesning.

Liker spesielt godt den delen om den defensive organiseringen. Tror vi blir svært vanskelige å bryte ned.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
« Siste redigering: Juni 16, 2017, 09:11:58 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #147 på: Juni 16, 2017, 08:27:15 »
Her et utklipp fra 2.juni 2016! Ikke noe særlig håp for Monk heller:


Sitat

På an igjen. Det er vel få av oss som virkelig tror at Monk får hele sesongen på seg. Kom over en bekymrende post fra Waccoe-forumet - Swansea fansen var ikke akkurat så veldig fornøyd med mannen tydeligvis…


We will wait and see what happens with Monk but it was a very positive, cliche filled press conference. ( Favourite was his Tweet "Ready to fight to take this historic club & its fans back to where they belong #MOT" A few Swansea fans very critical of him for his strange team selections (Routledge and Bartley over Montero and Fernandez), lack of Plan B which often resulted in long ball, too predictable tactics and selections and just a bottling mentality when the team went a goal down.
 
Had a quick skim through the Swansea forums, not very positive at all. I would be interested to know where this composed, modern forward thinking manager reputation has come from and be proven wrong.
 
The team has been playing with no passion, no fluidity, atrocious passing, slow, toothless, and just all around similar to garbage. It's plain to see week in and week out.
He's obviously not up to the job, again, evidenced by poor play against poor opposition
He decided that playing Kyle Bartley was part of the solution and blaming tension inside a football stadium on why the team didn't perform. He is out of his depth and has to go.
 
Sold numerous good players such as, Chico Flores, Pablo Hernandez, Alejandro Pozuelo and Ben Davies
Makes absolutely no effort in cup competitions
Slags off players choosing to play for their international team
Replaces an out of form international world cup runner up with a 6ft 3, 6 stone soaking wet Kyle Bartley who doesn't even know what a football is
Blames tension within the crowd as the reason the team is performing so spinelessly
Turns to his clueless assistant Pep Clotet or world renowned coach Kristian O'leary for ideas on what to do
He is making our beloved club a train wreck.
What the f**k have you done to our football?!?


Lykke til Garry!

For å svare på spørsmålet mitt: 1. desember 2016.

auren

Dessverre så ser vi de samme konturene i dagens Leedslag: toothless, no passion, lack of Plan B, too predictable tactics, a bottling mentality when the team went a goal down.

Spent på om Monk klarer å snu dette. Jeg tror ikke det, og vi må nok på leit etter enda en ny manager om ikke lenge...

auren



Lykke til Thomas Christiansen!!!

Hvis man sammenligner denne fantastiske tiraden til Swansea-supporterne med det vi har opplevd denne sesongen, så kjenner jeg meg godt igjen i "mangel på plan B" og det som blir sagt om spillestil. Vi kan vel heller ikke skryte på oss å ha satt fyr på FA-cupen denne sesongen.
 

Bjorn

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #148 på: Juni 16, 2017, 08:29:31 »
Jeg tror Christiansen er en god coach. Det avgjørende er hva slags spillermateriale han får jobbe med, og som vanlig er det her skoen trykker. Til syvende og sist er det spillerrekrutteringen i sommer som vil bli avgjørende.

Etter så mange år med forventninger og skuffelser orker jeg ikke å gire meg helt opp (eller ned) av denne ansettelsen.

Jeg registrerer at vi nå har en mann på plass. Bra. Det blir noen laaaange uker fram til seriestart, og som vanlig krysser jeg fingrene for at vi kan signere noen gode spillere. DET blir det viktigste.

Har vi ikke mye av spillermaterialet allerede? Jeg tror litt for mange tror at nå blir det kjøpt inn mange nye spillere for masse penger. Selv tror jeg på 2-3 kjøp og muligens et par lån før treningene setter igang. Stammen i laget om vi ikke mister noen fler de neste par ukene, har vi jo. Spørmålet blir om Christiansen kan jobbe med disse og videreutvikle de spillerne vi har pluss et par nye.
Marching On! 4276

DenHviteYeboah

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen!!!
« Svar #149 på: Juni 16, 2017, 08:42:43 »
Er det fortsatt noen som tror at dansken stod øverst på Rad sin liste? En arbeidsledig trener fra kypriotisk liga, og det tar over 14 dager å få ansatt ham? Sorry, den kjøper jeg ikke :(