Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 219239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #360 på: August 04, 2017, 16:41:05 »
Hay:

Christiansen is letting the players decide on the club captain for this season. "Someone they respect." Will be revealed on Sunday. #lufc

Helt riktig måte å gjøre på! Kudos til TC!

auren
Både ja og nei :o, rykter sier Cooper eller Wood. I min verden skal en som ikke er fast på laget IKKE være kaptein. Har heller ikke sansen for angripere som kaptein.
Hvorfor ikke angriper som kaptein? Det er da hauger av angrioere som har ledet store klubb og landslag.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #361 på: August 04, 2017, 17:05:39 »
Hay:

Christiansen is letting the players decide on the club captain for this season. "Someone they respect." Will be revealed on Sunday. #lufc

Helt riktig måte å gjøre på! Kudos til TC!

auren
Både ja og nei :o, rykter sier Cooper eller Wood. I min verden skal en som ikke er fast på laget IKKE være kaptein. Har heller ikke sansen for angripere som kaptein.

Og ryktet sa også O'Kane  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Budda

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #362 på: August 04, 2017, 17:59:05 »
Hay:

Christiansen is letting the players decide on the club captain for this season. "Someone they respect." Will be revealed on Sunday. #lufc

Helt riktig måte å gjøre på! Kudos til TC!

auren
Både ja og nei :o, rykter sier Cooper eller Wood. I min verden skal en som ikke er fast på laget IKKE være kaptein. Har heller ikke sansen for angripere som kaptein.
Hvorfor ikke angriper som kaptein? Det er da hauger av angrioere som har ledet store klubb og landslag.

Enig. Selv om jeg foretrekker en def. midtbane som kaptein. Spilleren bør imidlertid spille fast


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Kontakinte

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #363 på: August 04, 2017, 18:18:25 »
Hay:

Christiansen is letting the players decide on the club captain for this season. "Someone they respect." Will be revealed on Sunday. #lufc

Helt riktig måte å gjøre på! Kudos til TC!

auren
Både ja og nei :o, rykter sier Cooper eller Wood. I min verden skal en som ikke er fast på laget IKKE være kaptein. Har heller ikke sansen for angripere som kaptein.
Hvorfor ikke angriper som kaptein? Det er da hauger av angrioere som har ledet store klubb og landslag.
Det blir verdens minste haug Joneballe ;). Det er helt naturlig att stopper, def midtbane evnt. keeper er kaptein. Kapteinens oppgaver er mye lettere og utføre når du har hele banen og spille foran deg. 

Allanclarke

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #364 på: August 04, 2017, 18:25:16 »
Wood er vel kaptein for New Zealand vis jeg ikke tar helt feil. Men jeg håper enten Pontus Jansson, Eunan O'Kane eller kanskje Chris Wood.

Eriksen55

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #365 på: August 04, 2017, 20:50:20 »
Hay:

Christiansen is letting the players decide on the club captain for this season. "Someone they respect." Will be revealed on Sunday. #lufc

Helt riktig måte å gjøre på! Kudos til TC!

auren
Både ja og nei :o, rykter sier Cooper eller Wood. I min verden skal en som ikke er fast på laget IKKE være kaptein. Har heller ikke sansen for angripere som kaptein.
Hvorfor ikke angriper som kaptein? Det er da hauger av angrioere som har ledet store klubb og landslag.
Det blir verdens minste haug Joneballe ;). Det er helt naturlig att stopper, def midtbane evnt. keeper er kaptein. Kapteinens oppgaver er mye lettere og utføre når du har hele banen og spille foran deg.

Man må jo ikke være kaptein for å dirigere og lede et lag, eks Bartley forrige sesong. En kaptein kan like gjerne være en som går foran med hardt arbeid og gode holdninger på hver eneste trening. Det som er viktig er at et lag har opptil flere naturlige ledertyper som kan ta tak på banen og i garderoben når det trengs, da spiller det liten rolle hvilken posisjon man har.

Må være fast på laget? Håper ingen er det. Håper det er hard konkurranse om å få spille hver eneste kamp!

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #366 på: August 05, 2017, 09:06:26 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #367 på: August 05, 2017, 09:09:04 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #369 på: August 06, 2017, 12:03:44 »
Christiansen er helt stiv i engelsk ennå:


Dan
Been laughing at this for 5 minutes

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #370 på: August 06, 2017, 12:09:09 »
Christiansen wants players to reward United’s loyal fans

Published: 18:17 Saturday 05 August 2017
DO IT FOR THE FANS: Leeds United head coach Thomas Christiansen.
DO IT FOR THE FANS: Leeds United head coach Thomas Christiansen.
Lee Sobot

HEAD COACH Thomas Christiansen is urging his Leeds United side to provide the club’s fans with “extra motivation” to lend more magnificent support in the forthcoming season.


Leeds have sold a club record number of season tickets for a Championship campaign and an away allocation of 4,800 was sold in just 15 minutes for Sunday’s season opener at Bolton Wanderers.

Christiansen has already been impressed and the head coach is now urging his team to reward his side’s followers with impressive displays on the pitch as the Whites look to better last season’s Championship finish of seventh under Garry Monk.

Asked how important the club’s fans would be for the forthcoming campaign, Christiansen told the YEP: “It’s very important. In all the teams, the ones who have the possibility to have this support has more chances, especially at home.

“I also got the information about how massive they support the team in the away games. But we need to give them something.

“They are supporters, they will come but we have to give them extra motivation to come and support the team.”

Former APOEL and AEK Larnaca boss Christiansen has now been in charge of United for 51 days and the 44-year-old Dane says he is continually learning as he gains more experience with the Whites.

“I’ve enjoyed it a lot,” said Christiansen of his time at Leeds so far.

“Every day you learn something new. We also came into a club where the structure now is changing. New chairman and owner, everything is new for the club and for me of course.

“But the way that the club is handling the situation, they are ambitious, they want to achieve the things in the near-future.”

The head coach is now counting down the hours to his first competitive game in charge which will come in front of the Sky cameras at Bolton.

Asked what sort of emotions he will be feeling come Sunday afternoon, Christiansen said: “I came here to Leeds because my ambition is to grow and I believe that coming here is an important step in my career as coach at my young age.

“I’ve only been head coach three years, but it’s not so much about that, it’s also the experience that I got as a player that can bring me further.

“The excitement of being in this league is very important and to have the possibility now on Sunday to be the head coach of Leeds in this Championship, for me is very important.

“I signed for two years with one more year’s option. My intention is always when I make a contract to fulfil that.

“All the coaches want to coach in the best leagues and England of course is one of them.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #371 på: August 06, 2017, 20:39:50 »
Hay

Christiansen less impressed with the goals conceded. Said he will speak to the club about securing more cover at centre-back tomorrow. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #372 på: August 06, 2017, 20:51:22 »
Christiansen er helt stiv i engelsk ennå:


Dan
Been laughing at this for 5 minutes



Ser ikke helt hva som er stivt med denne spøken?
MOT

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #373 på: August 06, 2017, 20:55:16 »
God start av Thomas. Scorer på vår første corner, hentet direkte fra treningsfeltet. Viktig, og kampavgjørende. Basert på denne kampen er han i ferd med å videreutvikle vårt offensive spill.

Overraskende store problemer fysisk i vårt bakre ledd. I den delen av spillet var Pontus savnet i dag. 3 poeng borte er uansett meget bra. Terningkast 5.
 

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #374 på: August 07, 2017, 00:13:04 »
Bestått i debuten. Karakter 4+. (1-6)

Ser konturene av en langt mer positiv filosofi enn med Monk. Ut av startblokkene fra start. Presse høyt. Et balansert laguttak der de fleste leverer ( til tross for kanskje et av tidenes verste innhopp av Sacko). Når scoret vi 3 mål i serieåpningen sist? Everton i 91?  Liker spesielt godt at vi står høyt og tør å spille ball på deres banehalvdel i sluttfasen! Kult!  :)
Jon R.

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #375 på: August 07, 2017, 06:38:24 »
Bestått i debuten. Karakter 4+. (1-6)

Ser konturene av en langt mer positiv filosofi enn med Monk. Ut av startblokkene fra start. Presse høyt. Et balansert laguttak der de fleste leverer ( til tross for kanskje et av tidenes verste innhopp av Sacko). Når scoret vi 3 mål i serieåpningen sist? Everton i 91?  Liker spesielt godt at vi står høyt og tør å spille ball på deres banehalvdel i sluttfasen! Kult!  :)

Det høye  presset på slutten er svært viktig. Det gjør først og fremst at Bolton ikke får pumpet så mye helt inn i boksen vår. Hadde vi falt ned, hadde det blitt langt flere situasjoner hos oss selv. Vi slipper vel til 0 målsjanser ved å bli spilt ut.
 

Promotion 2010

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #376 på: August 07, 2017, 07:55:26 »
Bestått i debuten. Karakter 4+. (1-6)

Ser konturene av en langt mer positiv filosofi enn med Monk. Ut av startblokkene fra start. Presse høyt. Et balansert laguttak der de fleste leverer ( til tross for kanskje et av tidenes verste innhopp av Sacko). Når scoret vi 3 mål i serieåpningen sist? Everton i 91?  Liker spesielt godt at vi står høyt og tør å spille ball på deres banehalvdel i sluttfasen! Kult!  :)

Vi har skåret 3 ganger i sesongåpningen kun 4 ganger siden 1973!

Vunnet borte for første gang siden 1984!

Dette laget ser ut til å ha ro og klasse, og vil sette nye rekorder!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #377 på: August 07, 2017, 10:33:13 »
Bestått i debuten. Karakter 4+. (1-6)

Ser konturene av en langt mer positiv filosofi enn med Monk. Ut av startblokkene fra start. Presse høyt. Et balansert laguttak der de fleste leverer ( til tross for kanskje et av tidenes verste innhopp av Sacko). Når scoret vi 3 mål i serieåpningen sist? Everton i 91?  Liker spesielt godt at vi står høyt og tør å spille ball på deres banehalvdel i sluttfasen! Kult!  :)

96 mot Derby
 

Jon R

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #378 på: August 07, 2017, 11:19:53 »
Bestått i debuten. Karakter 4+. (1-6)

Ser konturene av en langt mer positiv filosofi enn med Monk. Ut av startblokkene fra start. Presse høyt. Et balansert laguttak der de fleste leverer ( til tross for kanskje et av tidenes verste innhopp av Sacko). Når scoret vi 3 mål i serieåpningen sist? Everton i 91?  Liker spesielt godt at vi står høyt og tør å spille ball på deres banehalvdel i sluttfasen! Kult!  :)

96 mot Derby
Ã… ja! 3-3 ble det vel...Nigel Martyns debut var det vel og...
Jon R.

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #379 på: August 16, 2017, 10:48:37 »
Altfor tidlig å felle noen dom over TC, og i vurderinga av han blir jo også Orta involvert.

Inntrykket etter 4 kamper er bra, men ikke topp. Hvor mye av det som skyldes Thomas, og hvor mye som skyldes Orta skal jeg ikke mene så mye om da jeg ikke aner hvordan de løser kjøp av spillere seg imellom.

I sommer har vi fått et inntrykk av at vi har blitt godt forsterket offensivt, mens "alle" har ropt etter ny midtstopper og ny venstreback. Det er altså bakover på banen utfordringene i prinsippet skulle vært.

Nå viser det seg at så langt er utfordringene motsatt. Thomas/Orta har nok sett at Conor Shaughnessy er et klart alternativ på stopper, og de har dermed vært roligere på den posisjonen enn vi supportere. Vi ser vel også konturene av at ryktene om at TC har god kontroll på defensiv struktur ser ut til å stemme.

Så spør jeg meg om kunnskapen om championship er tilstrekkelig, det var også noe vi diskuterte ved ansettelsen.

Det er early days, og det går seg sikkert til, men jeg er overrasket over hvor junioraktig vi virker å være fremover i banen. Jeg er overrasket over hvor mye Preston (i 60 min) og Fulham har fått styre possession og spill på Elland Road. På samme måte er jeg undrende til at TC i går bruker både Pablo, Saiz og Alioski samtdig. Og jeg synes vi for får lite igjen for den prioriteringen i går. 2-3 målsjanser.

5 poeng er greit, vi har ikke tapt. Men jeg aner en viss ubalanse i stallen. Og jeg er bekymret over hvor mye de sentrale midtbanespillerne sliter med å styre kampene, spesielt på Elland Road.

Jeg frykter vi kan bli spist levende av Sunderland på lørdag.

Så får vi håper tiden kommer oss godt til hjelp.
« Siste redigering: August 16, 2017, 10:52:14 av Kato »
 

Annesj

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #380 på: August 16, 2017, 11:12:09 »
Altfor tidlig å felle noen dom over TC, og i vurderinga av han blir jo også Orta involvert.

Inntrykket etter 4 kamper er bra, men ikke topp. Hvor mye av det som skyldes Thomas, og hvor mye som skyldes Orta skal jeg ikke mene så mye om da jeg ikke aner hvordan de løser kjøp av spillere seg imellom.

I sommer har vi fått et inntrykk av at vi har blitt godt forsterket offensivt, mens "alle" har ropt etter ny midtstopper og ny venstreback. Det er altså bakover på banen utfordringene i prinsippet skulle vært.

Nå viser det seg at så langt er utfordringene motsatt. Thomas/Orta har nok sett at Conor Shaughnessy er et klart alternativ på stopper, og de har dermed vært roligere på den posisjonen enn vi supportere. Vi ser vel også konturene av at ryktene om at TC har god kontroll på defensiv struktur ser ut til å stemme.

Så spør jeg meg om kunnskapen om championship er tilstrekkelig, det var også noe vi diskuterte ved ansettelsen.

Det er early days, og det går seg sikkert til, men jeg er overrasket over hvor junioraktig vi virker å være fremover i banen. Jeg er overrasket over hvor mye Preston (i 60 min) og Fulham har fått styre possession og spill på Elland Road. På samme måte er jeg undrende til at TC i går bruker både Pablo, Saiz og Alioski samtdig. Og jeg synes vi for får lite igjen for den prioriteringen i går. 2-3 målsjanser.

5 poeng er greit, vi har ikke tapt. Men jeg aner en viss ubalanse i stallen. Og jeg er bekymret over hvor mye de sentrale midtbanespillerne sliter med å styre kampene, spesielt på Elland Road.

Jeg frykter vi kan bli spist levende av Sunderland på lørdag.

Så får vi håper tiden kommer oss godt til hjelp.

Deler en del a de bekymringene her. At ikke Fulham utnyttet bedre all plassen de fikk på vår midtbane i går skal vi være glade for. Spes i 1 omgang. Vi hadde voldsom strekk i laget fra backfirer å frem syns jeg. Okane og Phillips hadde voldsomme problemer og store rom å dekke. Får vi samme problem mot søndre land blire tøft.
 
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Bjorn

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #381 på: August 16, 2017, 11:12:43 »
Altfor tidlig å felle noen dom over TC, og i vurderinga av han blir jo også Orta involvert.

Inntrykket etter 4 kamper er bra, men ikke topp. Hvor mye av det som skyldes Thomas, og hvor mye som skyldes Orta skal jeg ikke mene så mye om da jeg ikke aner hvordan de løser kjøp av spillere seg imellom.

I sommer har vi fått et inntrykk av at vi har blitt godt forsterket offensivt, mens "alle" har ropt etter ny midtstopper og ny venstreback. Det er altså bakover på banen utfordringene i prinsippet skulle vært.

Nå viser det seg at så langt er utfordringene motsatt. Thomas/Orta har nok sett at Conor Shaughnessy er et klart alternativ på stopper, og de har dermed vært roligere på den posisjonen enn vi supportere. Vi ser vel også konturene av at ryktene om at TC har god kontroll på defensiv struktur ser ut til å stemme.

Så spør jeg meg om kunnskapen om championship er tilstrekkelig, det var også noe vi diskuterte ved ansettelsen.

Det er early days, og det går seg sikkert til, men jeg er overrasket over hvor junioraktig vi virker å være fremover i banen. Jeg er overrasket over hvor mye Preston (i 60 min) og Fulham har fått styre possession og spill på Elland Road. På samme måte er jeg undrende til at TC i går bruker både Pablo, Saiz og Alioski samtdig. Og jeg synes vi for får lite igjen for den prioriteringen i går. 2-3 målsjanser.

5 poeng er greit, vi har ikke tapt. Men jeg aner en viss ubalanse i stallen. Og jeg er bekymret over hvor mye de sentrale midtbanespillerne sliter med å styre kampene, spesielt på Elland Road.

Jeg frykter vi kan bli spist levende av Sunderland på lørdag.

Så får vi håper tiden kommer oss godt til hjelp.

Du har rett i mye av dine betraktninger, men det er vi som kommer til å spise Sunderland levende på Lørdag!  ;)
Marching On! 4276

Sydhagen

Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #382 på: August 16, 2017, 11:36:10 »
Hadde vært mer bekymret om jeg hadde vært Fulham supporter og såg et samspilt lag skape så lite mot et "nytt" lag og skadeskutt forsvar. I realiteten er halve forsvaret ute med skade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #383 på: August 16, 2017, 11:38:48 »
Altfor, altfor tidlig å avgjøre. For et år siden så det langt verre ut. Om progresjonen er tilsvarende god utover denne høsten, blir også tabellposisjonen langt bedre til slutt.
Marching on together!

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #384 på: August 16, 2017, 11:40:22 »
Hadde vært mer bekymret om jeg hadde vært Fulham supporter og såg et samspilt lag skape så lite mot et "nytt" lag og skadeskutt forsvar. I realiteten er halve forsvaret ute med skade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Spillemessig synes jeg Fulham var imponerende på bortebane.
 

Bjorn

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #385 på: August 16, 2017, 12:01:50 »
Hadde vært mer bekymret om jeg hadde vært Fulham supporter og såg et samspilt lag skape så lite mot et "nytt" lag og skadeskutt forsvar. I realiteten er halve forsvaret ute med skade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Spillemessig synes jeg Fulham var imponerende på bortebane.

Det synes jeg forsåvidt passer i første omgang. Ikke i andre. Men absolutt et bra lag.
Marching On! 4276

Sydhagen

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #386 på: August 16, 2017, 12:02:47 »
Altfor, altfor tidlig å avgjøre. For et år siden så det langt verre ut. Om progresjonen er tilsvarende god utover denne høsten, blir også tabellposisjonen langt bedre til slutt.
Enig. Dette laget kommer til å klikke bedre og bedre. En trygghet at det defensive er på plass allerede.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #387 på: August 16, 2017, 12:15:33 »
Hadde vært mer bekymret om jeg hadde vært Fulham supporter og såg et samspilt lag skape så lite mot et "nytt" lag og skadeskutt forsvar. I realiteten er halve forsvaret ute med skade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Spillemessig synes jeg Fulham var imponerende på bortebane.

Det synes jeg forsåvidt passer i første omgang. Ikke i andre. Men absolutt et bra lag.

Fulham skapte ikke stort i andre. Et bra fotballag, men utover stangskuddet og en-mot-en var det ikke altfor ofte at Wiedwald måtte til pers. Nå er det riktignok Fulham som spiller borte og i så måte har størst grunn til å være fornøyd, men at det var gutter mot menn i 70 minutter som Jon R sier er jeg veldig uenig i. Leeds kom inn i kampen et sted mellom 20-30 minutter og fra den tid syns jeg det var ganske likt og uavgjort er helt ok. Leeds hadde minst like mange store muligheter med Wood, Phillips og Dallas, som Fulham har etter den tidlige dominansen. Det føltes likevel farligere når Fulham kom mot sekstenmeteren. Om det virkelig er reelt eller om jeg ser det med (omvendte) Leedsbriller, vet jeg ikke.

At de triller ball raskt på midtbanen og derfor får høyt ballinnehav, bryr jeg meg fint lite om. Uten sammenligning forøvrig, er Reading også et possessionlag og mot Leeds på Elland Road hadde de vel 70% uten å skape noe som helst. Syns også Leeds virka minst slitne mot slutten. Fulham så langt mer fornøyde ut med at det gikk mot 0-0 når det gjenstod et kvarter.

I mine øyne altså...
Marching on together!

Kato

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #388 på: August 16, 2017, 12:42:11 »
Hadde vært mer bekymret om jeg hadde vært Fulham supporter og såg et samspilt lag skape så lite mot et "nytt" lag og skadeskutt forsvar. I realiteten er halve forsvaret ute med skade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Spillemessig synes jeg Fulham var imponerende på bortebane.

Det synes jeg forsåvidt passer i første omgang. Ikke i andre. Men absolutt et bra lag.

Fulham skapte ikke stort i andre. Et bra fotballag, men utover stangskuddet og en-mot-en var det ikke altfor ofte at Wiedwald måtte til pers. Nå er det riktignok Fulham som spiller borte og i så måte har størst grunn til å være fornøyd, men at det var gutter mot menn i 70 minutter som Jon R sier er jeg veldig uenig i. Leeds kom inn i kampen et sted mellom 20-30 minutter og fra den tid syns jeg det var ganske likt og uavgjort er helt ok. Leeds hadde minst like mange store muligheter med Wood, Phillips og Dallas, som Fulham har etter den tidlige dominansen. Det føltes likevel farligere når Fulham kom mot sekstenmeteren. Om det virkelig er reelt eller om jeg ser det med (omvendte) Leedsbriller, vet jeg ikke.

At de triller ball raskt på midtbanen og derfor får høyt ballinnehav, bryr jeg meg fint lite om. Uten sammenligning forøvrig, er Reading også et possessionlag og mot Leeds på Elland Road hadde de vel 70% uten å skape noe som helst. Syns også Leeds virka minst slitne mot slutten. Fulham så langt mer fornøyde ut med at det gikk mot 0-0 når det gjenstod et kvarter.

I mine øyne altså...

Der jeg på slutten forventet at vi skulle gire opp et hakk og trykke skikkelig på, følte jeg Fulham tok brodden av det (selv om vi skapte noe ved Dallas). Jeg er uenig i at vi styrte kampen fra 25 min og ut. Mer at lagene hadde hver sine perioder.
 

Dennis

Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #389 på: August 16, 2017, 12:50:13 »
Hadde vært mer bekymret om jeg hadde vært Fulham supporter og såg et samspilt lag skape så lite mot et "nytt" lag og skadeskutt forsvar. I realiteten er halve forsvaret ute med skade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Spillemessig synes jeg Fulham var imponerende på bortebane.

Det synes jeg forsåvidt passer i første omgang. Ikke i andre. Men absolutt et bra lag.

Fulham skapte ikke stort i andre. Et bra fotballag, men utover stangskuddet og en-mot-en var det ikke altfor ofte at Wiedwald måtte til pers. Nå er det riktignok Fulham som spiller borte og i så måte har størst grunn til å være fornøyd, men at det var gutter mot menn i 70 minutter som Jon R sier er jeg veldig uenig i. Leeds kom inn i kampen et sted mellom 20-30 minutter og fra den tid syns jeg det var ganske likt og uavgjort er helt ok. Leeds hadde minst like mange store muligheter med Wood, Phillips og Dallas, som Fulham har etter den tidlige dominansen. Det føltes likevel farligere når Fulham kom mot sekstenmeteren. Om det virkelig er reelt eller om jeg ser det med (omvendte) Leedsbriller, vet jeg ikke.

At de triller ball raskt på midtbanen og derfor får høyt ballinnehav, bryr jeg meg fint lite om. Uten sammenligning forøvrig, er Reading også et possessionlag og mot Leeds på Elland Road hadde de vel 70% uten å skape noe som helst. Syns også Leeds virka minst slitne mot slutten. Fulham så langt mer fornøyde ut med at det gikk mot 0-0 når det gjenstod et kvarter.

I mine øyne altså...

Der jeg på slutten forventet at vi skulle gire opp et hakk og trykke skikkelig på, følte jeg Fulham tok brodden av det (selv om vi skapte noe ved Dallas). Jeg er uenig i at vi styrte kampen fra 25 min og ut. Mer at lagene hadde hver sine perioder.

Det skikkelige trykket kom ikke, men vi skaper to ganske så store sjanser gjennom Phillips' dårlige skudd fra 6-7 meter med venstrebeinet og Dallas innlegg/skudd for styring. Hadde det vært Fulham som hadde produsert disse to, hadde vi følt oss heldige som kom unna mot slutten. Ellers er jeg enig i at laget ikke klarte skape noe skikkelig trykk. Vi hadde vel en liten periode på 10-15 minutter mot slutten av første omgang, hvor det var tendenser uten de store mulighetene.

Forøvrig påstår jeg ikke at Leeds styrer kampen fra 25 minutter og inn. Tvert imot skriver jeg at jeg syns det var "ganske likt og uavgjort er helt ok". Ikke helt det samme :)
Marching on together!