Skrevet av Emne: EX-Spiller: Felix Wiedwald  (Lest 43871 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
EX-Spiller: Felix Wiedwald
« på: Juni 30, 2017, 17:01:16 »
Leeds United‏
Verified account
 @LUFC  40s
41 seconds ago
 
 
More
 #LUFC are delighted to announce the signing of Felix Wiedwald from @werderbremen. Read more at http://bit.ly/WiedwaldSigns


« Siste redigering: Juni 19, 2018, 16:56:02 av Promotion 2010 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #1 på: Juni 30, 2017, 17:08:33 »
Tok ikke lang tid: :D

Chris Taylor‏ @LUFCDATA  2m
2 minutes ago
COMPARED: How Leeds' latest signing Felix Wiedwald compares with current number one Rob Green. #LUFC #Leeds #MOT
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #2 på: Juni 30, 2017, 17:14:52 »
Wiedwald joins Leeds.

Leeds United can today confirm that Felix Wiedwald has joined the club from German Bundesliga outfit Werder Bremen for an undisclosed fee.

The goalkeeper has penned a three year contract with the Whites and becomes the clubs fourth permanent capture of the summer, following the arrivals of Mateusz Klich and Hadi Sacko, along with Madger Gomes who has joined the Under-23s.

Wiedwald made 26 appearances in all competitions for Bremen last season, helping them to an eighth place finish in Germany’s top flight last season.

The German started his career at Werder Bremen, before joining Bundesliga 2 outfit MSV Duisburg, where he spent two years.

In the summer of 2013, he was snapped up by Eintracht Frankfurt where he spent a further two years, before re-joining his first club Bremen in May 2015.

The 27 year-old German will battle it out with Rob Green, Marco Silvestri and Bailey Peacock-Farrell to be United’s first choice goalkeeper during the 2017/18 campaign.

He could feature for Leeds for the first time in our friendly, away at Guiseley on Saturday 8th July 2017.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/22001/whites-bring-in-goalkeeper

Jon R

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #3 på: Juni 30, 2017, 17:25:58 »
Skeptisk. Ville heller hentet Stockdale. Ønsker han selvfølgelig velkommen og sier lykke til.  ;)
Jon R.

raggen

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #4 på: Juni 30, 2017, 17:41:19 »
velkommen skal han være.. når de mener han er bedre eller på lik linje med de vi har så forsvinner det nok snart en keeper ut og mitt tips er silvestri
Forever Leeds United!!!!!!!!

DenHviteYeboah

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #5 på: Juni 30, 2017, 17:43:15 »
Skeptisk. Ville heller hentet Stockdale. Ønsker han selvfølgelig velkommen og sier lykke til.  ;)
Kanskje det er en ny Rachubka...... :o

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #6 på: Juni 30, 2017, 17:47:50 »
Stått i mål for WB som endte midt på tabellen i BL. Kan jo ikke være helt talentløs. Og tyske keepere har jo stort sett et bra rykte.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #7 på: Juni 30, 2017, 17:57:49 »
Veldig variabel keeper sies det. Men ung til keeper å værr. Beste tida foran seg. Kan bli knall.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #8 på: Juni 30, 2017, 18:51:24 »
Felix Wiedwald conceded 49 goals in 25 Bundesliga matches in 2016/17, but it also needs context...

Felix Wiedwald faced 6.04 shots per game in the Bundesliga in 2016/17, the highest average of any goalkeeper (+10 games). #LUFC #Leeds #MOT

Felix Wiedwald made more saves per game (3.8) than any other Bundesliga goalkeeper in 2016/17 (+10 games).  #LUFC #Leeds
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trulsaren

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #9 på: Juni 30, 2017, 19:19:56 »
Velkommen til klubben - igjen en god signering synes jeg.

En likeså viktig signering, selv om Green har vært en bauta bakerst så er han tross alt 37 år gammel. Ikke akkurat en mann for framtiden :)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Josch

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #10 på: Juni 30, 2017, 19:33:41 »
Sikkert en god keeper. Problemet med utenlandske keepere er at de bruker litt tid på å tilpasse seg feltabeidet i England (trengsel foran mål) når det blir innlegg  og  cornere. Og dirigering av forvaret. Håper det beste for Felix.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #11 på: Juni 30, 2017, 20:26:39 »
Felix the Cat til og med ;D

YEP sport:

DONE DEAL

Felix the Cat joins #lufc as Whites make swoop for German keeper, via @LeeSobotYEP

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/felix-wiedwald-becomes-leeds-united-s-latest-new-arrival-of-the-summer-1-8625467


Kato

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #12 på: Juni 30, 2017, 20:42:01 »
Jeg har ikke sett denne keeperen, eller lest mye om han. Men når vi henter 1. keeperen til Werder Bremen kan det ikke være halvgæærnt. Jeg tipper dette er vår førstekeeper ved sesongstart.
 

B_Ød

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #13 på: Juni 30, 2017, 21:36:42 »
hmmm...jeg tipper Green.... ;)
Ups & Ups!!

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #14 på: Juni 30, 2017, 21:45:39 »
hmmm...jeg tipper Green.... ;)

Green forsvinner i sommer

auren

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #15 på: Juni 30, 2017, 22:18:26 »
Kjenner ikke til denne spilleren overhodet, men liker jo ikke at bunnivået hans tilsynelatende skal være lavt. Håper likevel han blir et klart førstevalg!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #16 på: Juni 30, 2017, 23:07:42 »
Jeg har ikke sett denne keeperen, eller lest mye om han. Men når vi henter 1. keeperen til Werder Bremen kan det ikke være halvgæærnt. Jeg tipper dette er vår førstekeeper ved sesongstart.

Der håper eg, og tror, du tar feil. Perfekt for tyskeren å lære litt om engelsk fotball gjennom å være understudy til Green i en sesong, eventuelt i 3

Kontakinte

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #17 på: Juni 30, 2017, 23:17:12 »
hmmm...jeg tipper Green.... ;)
Tipper også Green, Liurpool hentet en tysk keeper (Karius) som skulle være knall. Han har vel sittet på benken for det meste, etter noen forferdelige kamper.

roaldv

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #18 på: Juni 30, 2017, 23:18:30 »
Jeg har ikke sett denne keeperen, eller lest mye om han. Men når vi henter 1. keeperen til Werder Bremen kan det ikke være halvgæærnt. Jeg tipper dette er vår førstekeeper ved sesongstart.

Der håper eg, og tror, du tar feil. Perfekt for tyskeren å lære litt om engelsk fotball gjennom å være understudy til Green i en sesong, eventuelt i 3
Enig. Green var fantastisk i siste del av sesongen, og har forhåpentligvis en god sesong til i seg! Wiedwald trenger å bygge selvtillit etter å ha stresset bak et elendig(?) forsvar i Werder, og får kanskje tid til det i Leeds? Men trolig en bedre cover enn Silvestri

morty

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #19 på: Juli 01, 2017, 09:21:59 »
Vi får felle en dom , når vi har hørt en del kamper via radion . ;) ;) ;)
 

Kato

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #20 på: Juli 01, 2017, 09:53:49 »
Jeg har ikke sett denne keeperen, eller lest mye om han. Men når vi henter 1. keeperen til Werder Bremen kan det ikke være halvgæærnt. Jeg tipper dette er vår førstekeeper ved sesongstart.

Der håper eg, og tror, du tar feil. Perfekt for tyskeren å lære litt om engelsk fotball gjennom å være understudy til Green i en sesong, eventuelt i 3
Enig. Green var fantastisk i siste del av sesongen, og har forhåpentligvis en god sesong til i seg! Wiedwald trenger å bygge selvtillit etter å ha stresset bak et elendig(?) forsvar i Werder, og får kanskje tid til det i Leeds? Men trolig en bedre cover enn Silvestri

Jeg tror ikke førstekeeperen til Werder Bremen drar til championship for å slite benken. Han må prestere, men tipper han er forespeilet å være number one
 

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #21 på: Juli 01, 2017, 09:59:51 »
Vi får felle en dom , når vi har hørt en del kamper via radion . ;) ;) ;)

Radio? Har du ikke fått med deg siste nytt mann?
Denne sesongen får vi levende bilder fra kampen på LUTV.  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #22 på: Juli 01, 2017, 10:24:47 »
Jeg har ikke sett denne keeperen, eller lest mye om han. Men når vi henter 1. keeperen til Werder Bremen kan det ikke være halvgæærnt. Jeg tipper dette er vår førstekeeper ved sesongstart.

Der håper eg, og tror, du tar feil. Perfekt for tyskeren å lære litt om engelsk fotball gjennom å være understudy til Green i en sesong, eventuelt i 3
Enig. Green var fantastisk i siste del av sesongen, og har forhåpentligvis en god sesong til i seg! Wiedwald trenger å bygge selvtillit etter å ha stresset bak et elendig(?) forsvar i Werder, og får kanskje tid til det i Leeds? Men trolig en bedre cover enn Silvestri

Jeg tror ikke førstekeeperen til Werder Bremen drar til championship for å slite benken. Han må prestere, men tipper han er forespeilet å være number one

Det finner vi snart ut

Gufrias

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #23 på: Juli 01, 2017, 12:12:17 »
Jeg har ikke sett denne keeperen, eller lest mye om han. Men når vi henter 1. keeperen til Werder Bremen kan det ikke være halvgæærnt. Jeg tipper dette er vår førstekeeper ved sesongstart.

Der håper eg, og tror, du tar feil. Perfekt for tyskeren å lære litt om engelsk fotball gjennom å være understudy til Green i en sesong, eventuelt i 3
Enig. Green var fantastisk i siste del av sesongen, og har forhåpentligvis en god sesong til i seg! Wiedwald trenger å bygge selvtillit etter å ha stresset bak et elendig(?) forsvar i Werder, og får kanskje tid til det i Leeds? Men trolig en bedre cover enn Silvestri

Jeg tror ikke førstekeeperen til Werder Bremen drar til championship for å slite benken. Han må prestere, men tipper han er forespeilet å være number one
Jeg tror førstekeeperen til Werder Bremen drar til Championship fordi han ikke lenger er førstekeeper på Werder Bremen. Mistet vel plassen til Drobny på slutten av fjorårssesongen, og nå har Werder har kjøpt ny keeper fra Slavia Praha.

Men en ung keeper som har vært førstevalg i en etablert Bundesligaklubb er uansett et varp.
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #24 på: Juli 01, 2017, 18:18:30 »
Sikkert en god keeper. Problemet med utenlandske keepere er at de bruker litt tid på å tilpasse seg feltabeidet i England (trengsel foran mål) når det blir innlegg  og  cornere. Og dirigering av forvaret. Håper det beste for Felix.
Seriøst? Skal jeg begynne med å ramse opp alle de svært gode keeperne som spiller i engelske klubber? Lykke til, Felix og velkommen til Leeds skal du være.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #25 på: Juli 01, 2017, 21:44:43 »
Felix fikk i hvertfall mye skryt på kommentarplass i Bild tidligere i vår.

http://www.bild.de/sport/fussball/felix-wiedwald/hat-sich-zu-einem-kerl-entwickelt-51595628.bild.html

"Felix Wiedwald macht einen super Job, wirkt richtig souverän"

Werder kjøpte nettopp Jiri Pavlenka (landslagskeeper) fra Slavia Prag, som ville betydd  benken for Felix. Det må bety at  Felix ser  en reell sjans til å  bli  førstevalg i Leeds.


Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #26 på: Juli 02, 2017, 13:31:16 »
FELIX WIEDWALD LEAVES WERDER


Felix Wiedwald has joined Leeds United from Werder Bremen. (Photo: nordphoto).
FIRST TEAM FRIDAY, 30.06.2017 // 15:00 UHR

Felix Wiedwald will leave Werder Bremen and join English second division side Leeds United. Sporting director Frank Baumann confirmed the transfer on Friday.

"Felix told us of his desire to leave the club a few days ago. Therefore, we entered discussions and agreed a deal with Leeds United. We would like to thank Felix and wish him every success for the future," said Baumann. 

Felix Wiedwald joined Werder in the summer of 2015 from Eintracht Frankfurt. He played 59 times for the Green-Whites in the Bundesliga and six times in the DFB Pokal.

SHARE
 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #27 på: Juli 03, 2017, 10:44:14 »
Leeds United: I’m not here to sit on the bench warns new keeper Wiedwald Felix Wiedwald
LEE SOBOT 06:00Monday 03 July 2017 1 HAVE YOUR SAY

NEW recruit Felix Wiedwald admits he is intent on claiming the no 1 jersey at Leeds United following his move to Elland Road. Having also taken English lessons shortly before his switch to Yorkshire, the German also hopes language will prove no barrier to commanding the back four. Felix Wiedwald Wiedwald became United’s latest signing of the summer on Friday when joining from Werder Bremen on a three-year-deal. The 27-year-old signed for an undisclosed fee believed to be around £500,000 and the German’s arrival leaves United with four goalkeepers in their first team squad.

Existing Whites keepers Marco Silvestri and Bailey Peacock-Farrell already had their work cut out to make the first team given that Rob Green made 47 starts last term. Green, Silvestri and academy product Peacock-Farrell are all under contract until 2018 and Bologna were linked with a move for Silvestri earlier in the summer. Mateusz Klich The Italian admitted before Christmas that he would consider his future if Green continued to keep him out of the team.

And now Wiedwald his eyes fixed firmly on becoming Leeds United’s no 1. The former Germany under-20s player made 25 appearances in Germany’s top division last season to help Bremen finish eighth and the new Whites recruit admits he has not arrived at Leeds merely to sit on the bench. Asked if the no 1 jersey was within his sights, Wiedwald admitted: “Of course. I am coming to play. I want to develop us and me and I hope we will play a good season. Thomas Christiansen “I have come to play and give my best on the pitch and it’s a target to get some clean sheets. “I want to play football and I am a strong player.” Wiedwald’s career has been played out entirely in the German leagues so far with spells at MSV Duisburg and Eintracht Frankfurt followed by a move to Bremen in 2015.

The six-foot-three shotstopper says he is particularly strong in “one-on-one” situations and “good with my feet.” Madger Gomes The ‘keeper is also intent on being extremely vocal and even for the German, the new language will prove no issue. “In this last past month I have done some English lessons and I am very happy to be here now,” said Wiedwald. “I think every player wants to come to England and wants to achieve great things. “I am looking forward to playing at Elland Road and marching on together with the fans.”

The custodian also revealed that Leeds had been in touch with him long before sealing his switch to Elland Road. “We have been in contact for a long time and now I am here,” he said. “I am very happy to be here. “It’s a huge club with so much history and tradition and it’s amazing to be here. “Leeds United is for me a sleeping giant. “It’s a club with so many great supporters and the stadium is most of the time full. “It’s great to be here.”

Wiedwald is United’s fourth signing of the summer, arriving exactly one week after United recruited Polish international midfielder Mateusz Klich from Dutch side FC Twente. French winger Hadi Sacko also converted his loan move from Portuguese outfit Sporting Lisbon into a permanent deal earlier this month while United signed midfielder Madger Gomes from Liverpool for the club’s under-23s earlier this week.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-i-m-not-here-to-sit-on-the-bench-warns-new-keeper-wiedwald-1-8627625
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #28 på: August 06, 2017, 16:44:54 »
Jeg har ikke sett denne keeperen, eller lest mye om han. Men når vi henter 1. keeperen til Werder Bremen kan det ikke være halvgæærnt. Jeg tipper dette er vår førstekeeper ved sesongstart.

Der håper eg, og tror, du tar feil. Perfekt for tyskeren å lære litt om engelsk fotball gjennom å være understudy til Green i en sesong, eventuelt i 3

Det ble med håpet  ;)
 

stian

Sv: Ny spiller: Felix Wiedwald
« Svar #29 på: August 06, 2017, 20:53:28 »
Ikke imponert over Wiedwald i dag. Han virket generelt usikker og var svak i feltet. Enda verre blir det av at han heller ikke var imponerende med beina. Enkle pasninger kom en halvmeter bak backen flere ganger, og han sendte vel også et enkelt utspark over sidelinjen. Vi får håpe han finner selvtillit kjapt så han ikke koster oss poeng og sprer usikkerhet i backrekka. Han bør ikke få så mange kamper med svake prestasjoner får Green tar over i buret.