Skrevet av Emne: Ex-spiller: Vurnon Anita  (Lest 24147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #30 på: Juli 07, 2017, 02:10:04 »
Rått! Knakende god signering!

baste

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #31 på: Juli 07, 2017, 03:38:00 »
Utrolig bra, tror han styrker stallen vår ja.
Og kamp om flere plasser nu, det er og bra.

MOT

Runar

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #32 på: Juli 07, 2017, 08:46:15 »
God spiller å ha i stallen tror jeg. Gir oss dekning på backene og vingene, men som nevnt i ryktetråden kunne jeg tenkt meg en spiller som direkte hevet en av posisjonene i klubben.

Uansett: velkommen til klubben Anita  :)

auren

I stallen og dekning?

Ving spiller han ikke.

Vil tro han er hentet inn for å ta plassen til Bridecutt!
Jeg har sett han både som defensiv "holding player" og back. Tror som deg at han er kjøpt inn primært som CM! Litt Kante over han i den rollen. :D

Voldsom dekning på midten nå. Hvem skal ut?

Blir å spille med 2 eller 3 sentrale.

Anita, Klich og Bridcutt er vel sterkest. Vieira kan vel dekke alle posisjoner sentralt.

Lukter lite spilletid på Phillips og O'Kane.

Dia har vel kun muligheter som stopper!

Spent på unggutten fra Liverpool.

Uansett, det ser bra ut sentralt nå  :)

Anita, Klich og Vieira fremst i køen sentralt.


Midten bør være i en 4-5-1 system

Klich-Anita              Hernandez-Roofe
                 -Vieira-

I en 4-4-2
Klich-Anita-Vieira-Roofe

Altså har vi ikke direkte noen kantspillere som er megabra. Der bør det forsterkes

Klinch til venstre? Han er jo en sentralspiller. Da må det gi mer mening med Pablo til venstre, men tror heller ikke det er lurt i mange kamper. Roofe er også best sentralt eller til venstre ikke til høyre.

Skjønner lite av denne signeringen. Ser ikke at dette er en spiller/spillertype vi trenger. Da blir det hvem skal ut som i neste omgang. Bridcutt?
 

Per-Stian

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #33 på: Juli 07, 2017, 09:12:22 »
Eg trur ikkje Anita er henta som kakepynt (eng: icing on the cake), men som god og viktig dekning for fleire plassar, særleg på back-plassane.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #34 på: Juli 07, 2017, 09:29:47 »
Leeds United unveil former Newcastle United star Vurnon Anita at new kit launch

06:00 Friday 07 July 2017
editorial image
VURNON ANITA last night agreed a three-year deal with Leeds United and said his experience of winning the title at Newcastle United would prepare him for the pressure of life at Elland Road.


The Dutchman become Leeds’ third new signing of the summer after leaving Newcastle at the end of last season.

Vurnon Anita
Vurnon Anita
United concluded talks with Anita yesterday afternoon, signing him on a free transfer and allowing them to unveil the former Ajax youngster at the launch of their new home kit later in the day.

Anita reached the end of his Newcastle contract a week ago following five years at St James’ Park and moved on with a title medal after helping Newcastle win the Championship in May.

Leeds fell narrowly short of the play-offs after collapsing in the last month of the campaign but Anita believes the move to Leeds would give him the chance to follow up his success at Newcastle with another promotion to the Premier League.

“For a few weeks we’ve been talking and I’m pleased to be here,” Anita told the YEP. “The main goal for me coming here is promotion.

I played here last season with Newcastle so I know what the supporters are like. They are just like Newcastle: great supporters who demand a lot. I know what to expect and I’m not afraid of that. Let’s crack on.

Leeds United’s Vurnon Anita

“The club are starting a new project with promotion in mind and that was one of the things that attracted me. It’s a beautiful club and (promotion) is something we need to achieve.

“I played here last season with Newcastle so I know what the supporters are like. They are just like Newcastle: great supporters who demand a lot. I know what to expect and I’m not afraid of that. Let’s crack on.”

Anita is a recognised midfielder but filled in at right-back for Newcastle last season. Manager Rafael Benitez chose not to extend his deal, ending Anita’s five-year stay at St James’ Park, Galatasaray showed a recent interest in him.

Asked if he had been looking for a fresh start, Anita said: “Yes and no. The situation occurred that I got released, things didn’t work out with a new contract at Newcastle, but I’m here and I’m very happy to be here. I’m ready for a new challenge and I feel that now.”

Now 28, Anita played more than 150 times for Newcastle after signing from Ajax in 2012, including 31 appearances during the 2016-17 term.

He featured in both games against Leeds last season, starting Newcastle’s 2-0 win at Elland Road in November and a dramatic 1-1 draw at St James’ Park in April.

He is due to train with United’s squad for the first time today, ahead of tomorrow’s pre-season friendly at Guiseley.

Leeds have added him to a list of signings which already includes Polish midfielder Mateusz Klich and German goalkeeper Felix Wiedwald.

The club remain in discussions about a deal for Huesca number 10 Samuel Saiz, a target who United have been pursuing intensely for the past three weeks.

Saiz is on holiday in Miami and due to fly back to Spain on Sunday. Leeds remain at the front of the queue to sign him despite a delay in forcing the move over the line.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #35 på: Juli 07, 2017, 09:30:06 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.
« Siste redigering: Juli 07, 2017, 09:32:01 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #36 på: Juli 07, 2017, 09:44:18 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.

Hvis Anita ( syns jeg hører fansen roper på ei kjerring på kampene ) er tiltenkt høyre back plass og er bedre enn Ayling der. Ja da ser jeg ikke problemet i at Ayling blir backup der. For uansett åssen vi tenker på det. Leeds skal forsterkes overalt, og da er ingenting bedre enn at vi virkelig har 2 eller tre spillere på enhver plass som kan gjøre jobben ved skader.
For håpe dette fortsetter slik på alle plasser

Kato

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #37 på: Juli 07, 2017, 10:29:16 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.

Ikke enig. Ayling/Jansson er ikke opprykksmateriale bak i midten. La Ayling spille høyre back. Vi trenger en stopper inn, aller helst med fart. Kapteinen til Wolves (Batth) tror jeg ikke er rask nok.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #38 på: Juli 07, 2017, 10:30:34 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.

Ikke enig. Ayling/Jansson er ikke opprykksmateriale bak i midten. La Ayling spille høyre back. Vi trenger en stopper inn, aller helst med fart. Kapteinen til Wolves (Batth) tror jeg ikke er rask nok.

Rask fordi han ikke er rask nok. Ja det er tegn som tyder på rask det

Annesj

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #39 på: Juli 07, 2017, 11:02:38 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.

Ikke enig. Ayling/Jansson er ikke opprykksmateriale bak i midten. La Ayling spille høyre back. Vi trenger en stopper inn, aller helst med fart. Kapteinen til Wolves (Batth) tror jeg ikke er rask nok.

Rask fordi han ikke er rask nok. Ja det er tegn som tyder på rask det

Seff trenger vi en stopper inn og aller helst en som er bedre enn Ayling. Jeg menerd dog Ayling er en knallstopper lell med kontinuitet på den plassen. Men jeg er generelt mest glad i raske forsvarsspillere så rask stopper inn er jeg enig i.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #40 på: Juli 07, 2017, 12:04:22 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.

Ikke enig. Ayling/Jansson er ikke opprykksmateriale bak i midten. La Ayling spille høyre back. Vi trenger en stopper inn, aller helst med fart. Kapteinen til Wolves (Batth) tror jeg ikke er rask nok.

Rask fordi han ikke er rask nok. Ja det er tegn som tyder på rask det

Seff trenger vi en stopper inn og aller helst en som er bedre enn Ayling. Jeg menerd dog Ayling er en knallstopper lell med kontinuitet på den plassen. Men jeg er generelt mest glad i raske forsvarsspillere så rask stopper inn er jeg enig i.

Ayling er ingen knallstopper, han er en knallback. Som stopper så får han ikke brukt mange av de gode egenskapene sine. Ender vi opp med Ayling som midtstopper så er det ikke bra!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Annesj

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #41 på: Juli 07, 2017, 12:13:00 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.

Ikke enig. Ayling/Jansson er ikke opprykksmateriale bak i midten. La Ayling spille høyre back. Vi trenger en stopper inn, aller helst med fart. Kapteinen til Wolves (Batth) tror jeg ikke er rask nok.

Rask fordi han ikke er rask nok. Ja det er tegn som tyder på rask det

Seff trenger vi en stopper inn og aller helst en som er bedre enn Ayling. Jeg menerd dog Ayling er en knallstopper lell med kontinuitet på den plassen. Men jeg er generelt mest glad i raske forsvarsspillere så rask stopper inn er jeg enig i.

Ayling er ingen knallstopper, han er en knallback. Som stopper så får han ikke brukt mange av de gode egenskapene sine. Ender vi opp med Ayling som midtstopper så er det ikke bra!

Fullstendig uenig! Best som back utifra det som er prestert til nå. Men på hvilket grunnlag kan du si han ikke er noen knallstopper? Utifra de minuttene han vikarierte der forrige ses? De gjorde han i så måte meget godt syntes jeg. Hvilke gode egenskaper tenker du på? Han er god til å spille opp bakfra. Bra i lufta. Brukbart duellspill. Ikke halvgæærn fart(selv om han ikke er no hurttigtog) Vi mister dog bredden og hans offensive løp. De kan vel Anita også tilføre? Jeg sier dog ikke vi SKAL satse på å omskolere han til stopper. Pri må være å få inn noen der. Men jeg tror ikke det er noen krise med Ayling som stopper akkurat.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Josch

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #42 på: Juli 07, 2017, 12:38:34 »
Er det noen her som vet sånn ca hva denne spilleren ville kostet om man skulle kjøpt ham (om han ikke var Bosman).?

Annesj

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #43 på: Juli 07, 2017, 12:40:46 »
3.4 mill pund sier transfermarkt om dagens verdi. gikk for 7.2 til Newcastle i 12/13 sesongen.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #44 på: Juli 07, 2017, 12:58:31 »
Enorm bredde på midten nå. Kjenne jeg er meget spent på hvilken formasjon som blir å foretrekke. Har en følelse av at vi kommer til og endre mye på den underveis i ses. Ser ikke bort ifra at Anita er tiltenkt en høyreback plass og Ayling en stopperplass. Syns Ayling og Jansson fungerte meget godt sammen de få gangen han vikarierte der. Ayling er rett og slett en knallspeller.

Ikke enig. Ayling/Jansson er ikke opprykksmateriale bak i midten. La Ayling spille høyre back. Vi trenger en stopper inn, aller helst med fart. Kapteinen til Wolves (Batth) tror jeg ikke er rask nok.

Rask fordi han ikke er rask nok. Ja det er tegn som tyder på rask det

Seff trenger vi en stopper inn og aller helst en som er bedre enn Ayling. Jeg menerd dog Ayling er en knallstopper lell med kontinuitet på den plassen. Men jeg er generelt mest glad i raske forsvarsspillere så rask stopper inn er jeg enig i.

Ayling er ingen knallstopper, han er en knallback. Som stopper så får han ikke brukt mange av de gode egenskapene sine. Ender vi opp med Ayling som midtstopper så er det ikke bra!

Fullstendig uenig! Best som back utifra det som er prestert til nå. Men på hvilket grunnlag kan du si han ikke er noen knallstopper? Utifra de minuttene han vikarierte der forrige ses? De gjorde han i så måte meget godt syntes jeg. Hvilke gode egenskaper tenker du på? Han er god til å spille opp bakfra. Bra i lufta. Brukbart duellspill. Ikke halvgæærn fart(selv om han ikke er no hurttigtog) Vi mister dog bredden og hans offensive løp. De kan vel Anita også tilføre? Jeg sier dog ikke vi SKAL satse på å omskolere han til stopper. Pri må være å få inn noen der. Men jeg tror ikke det er noen krise med Ayling som stopper akkurat.

Jeg tror Anita er enig med meg at vi bruker Ayling som back og kanskje Anita vil brukes som terrier på midten som dekker mye rom (som han spilte i Ajax når han kom til Newcastle for en heftig sum). Angående Ayling så håper jeg ikke at vi finner ut om du har rett eller ikke, han er en høyreback med mange offensive involveringer!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #45 på: Juli 07, 2017, 15:45:41 »
Dette er en bra signering. Husk at om vi skal rykke opp, må vi ha en god benk også. Anita gir god dekning både på midtbane og i forsvar. Absolutt en knall signering.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #46 på: Juli 08, 2017, 15:03:03 »
Lufcstat

Vurnon Anita made just 1 error leading to a goal in 133 league appearances for Newcastle (vs. Leicester, May 2nd 2015).  #LUFC #MOT


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #47 på: Juli 08, 2017, 15:19:25 »
Ser ikke problemet i at Ayling blir benkevarmer i sesongen som kommer. Uansett plass på laget, ja da skal klubben se etter måter å forbedre den plassen på

Bjorn

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #48 på: Juli 08, 2017, 15:26:12 »
Eller at Anita spiller på venstre.
Marching On! 4276

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #49 på: Juli 08, 2017, 17:43:30 »
Eller at Anita spiller på venstre.

Nå er vel kke Anita en venstrebant spiller. Så derfor bør venstrebacken bekles av en venstrebent spiller

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #50 på: Juli 08, 2017, 22:49:08 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Frode

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #51 på: August 06, 2017, 21:04:30 »
Imponerte i dag. Altfor god for "potetrollen" han er spådd/tiltenkt
 

Jon R

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #52 på: August 07, 2017, 00:26:24 »
Imponerte i dag. Altfor god for "potetrollen" han er spådd/tiltenkt
Det er akkurat derfor Anita er ekstra gull verdt for et lag som må bygges til "budsjett".  :)
Jon R.

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Vurnon Anita
« Svar #53 på: August 07, 2017, 09:25:54 »
Han her fikk vi gratis. Et scoop!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Sv: Spiller: Vurnon Anita
« Svar #54 på: Desember 13, 2017, 09:26:13 »
Lurer på hva denne karen tenker om framtida. Var faktisk på benken sist, men opplevde at O´Kane og Pennington ble byttet inn før ham Har vel ikke spilt et minutt på midtbanen ennå, og er tydeligvis rangert langt bak Berardi, som er mildt sagt ustabil i flere faser av spillet. Jeg syns han bør få flere sjanser.

Leedsfan

Sv: Spiller: Vurnon Anita
« Svar #55 på: Desember 13, 2017, 09:46:07 »
Lurer på hva denne karen tenker om framtida. Var faktisk på benken sist, men opplevde at O´Kane og Pennington ble byttet inn før ham Har vel ikke spilt et minutt på midtbanen ennå, og er tydeligvis rangert langt bak Berardi, som er mildt sagt ustabil i flere faser av spillet. Jeg syns han bør få flere sjanser.

Helt enig, synes han var ganske god i de kampene han spilte på venstrebacken. Jeg ville heller hatt Anita på venstrebacken enn Berardi, da jeg synes sistnevnte er et av våre svakeste punkt mer lagmessig enn individuelt. De er vel ganske likestilte så det er vel hipp som happ og TC har valgt happ!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

raggen

Sv: Spiller: Vurnon Anita
« Svar #56 på: Desember 13, 2017, 10:10:23 »
husker anita som kjapp i newcastle men i leeds drakta synes jeg han har blitt fra løpt gang på gang men at han har noe og bidra med tror jeg men ikke på back. og på midtbanen er konkurransen stor
Forever Leeds United!!!!!!!!

stian

Sv: Spiller: Vurnon Anita
« Svar #57 på: Desember 13, 2017, 14:43:26 »
Høyrebeint venstreback er vel ikke helt ønskelig, men han er nok bedre offensivt enn Berardi. Viktig å holde sånne potetspillere varme og fornøyde så han bør få flere innhopp enn det som er tilfelle nå.

HåvardK

Sv: Spiller: Vurnon Anita
« Svar #58 på: Desember 13, 2017, 15:25:59 »
husker anita som kjapp i newcastle men i leeds drakta synes jeg han har blitt fra løpt gang på gang men at han har noe og bidra med tror jeg men ikke på back. og på midtbanen er konkurransen stor
Anita er ikke kjapp på lengre løp, men på reltaivt korte flater går det bra unna. Ennå viktigere er det at han er god til å komme seg tett på motspiller i mann-mot-mann-situasjoner, og dermed i stand til å forhindre innlegg og/eller forseringer. O´Kane er også tett på, men blir vippet unna alt for ofte, mens Berardi ofte foretar livsfarlige tofots-tacklinger eller tar ut alt for mye rom en mot en.

Budda

Sv: Spiller: Vurnon Anita
« Svar #59 på: Desember 13, 2017, 15:37:05 »
Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor Anita ikke får flere sjanser. Kommet på kanten med TC?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre