Skrevet av Emne: Treningskamp: vs SD Eibar @ Jenbach St, søndag 23/7-2017, kl 17.00 Facebook LIVE  (Lest 14666 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ayling har i hele pre season hatt mange offensive initiativ! :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Kampen har dødd litt hen nå. Håper vi klarer å presse på for en utligning på tampen..

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Ayling har i hele pre season hatt mange offensive initiativ! :)

Bør være liten tvil om hvem som starter på høyre backposisjon ja!

flynn

lojosang

Er det Roofe som har 7 på ryggen?

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Er det Roofe som har 7 på ryggen?

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

Qui
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Tydelig at vi må jobbe mer med defensive cornere ihvertfall da....2-4
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Mer Kygo takk!
Der fikk du viljen din... Dessverre denne gangen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Vi har vel 'oppdaget' et defensivt problem på dødballer i løpet av disse kampene...
#trengernoenfysiskefolkinn

Det er jo det som har blitt skrevet, ny midtstopper bør være svæær...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Annesj

Husk at vi har to treninger om dagen de siste dagene å da folkens. Et par dager fri flr oxford kampen.
Ja, Eidbar har nok tatt det med ro og ladet opp til kampen de...


Sent from my iPhone using Tapatalk




Vet ikke så mye om oppladninga til eibar. Vet du? Poengterte kun at vi ser slitne ut. Noe som kan komme a treningsmengde utover det legger jeg ingenting i dette før bolton kampen.
Ikke vondt ment fra min side, men det at vi har trent mye i oppkjøring kan umulig være godkjent unnskyldning for 0-3 til pause, men nå har visst a-laget kommet inn og er i ferd med å snu kampen...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen unnskyldning. Liten tvil om at def er vi ute å kjlrer.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Slutt. 4-2. Det bekymrer at vi slipper så mange mål inn, selv om andre omgangen var bra. 8 mål i sekken i Østerrike på tre kamper er ikke bra!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Dagens kamp som ventet egentlig mot et godt Eibar lag.
Men som andre påpeker her så er det for dårlig defensivt. Håper dette bedrer seg med ny stopper og v.back.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Gode innhopp. Lovende takter i andre omgang. Kan bli en artig og frustrerende sesong, dette.
Likte det jeg så fra Alioski, Roofe, Phillips og Vieira. Wood kommer til å være god i år også når han kommer i gang.
- Leif Olav

flynn

Min konklusjon så langt: vi er svekket defensivt, men styrket offensivt. Summa sumarum ser jeg ikke en klokkeklar opprykkskandidat.
Bridcutt kan finne seg ny klubb, han har vært meget skuffende etter at han ble hentet permanent, og vært meget svak i preseason. Antonsson virker også å være langt unna laget.
Roofe og Alioski kan bli meget verdifulle, og om Wood finner fjorårsformen så bør vi bli ganske skumle framover.

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
TC sine lag sies å ha defensiv trygghet som varemerke så jeg antar  at det kommer på plass relativt fort.
Nå gjelder det å finne de rette kombinasjonene i vår relativt store tropp.
Tipper TC har fått en del klare svar i Østerrike allerede.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Tydelig at vi må jobbe mer med defensive cornere ihvertfall da....2-4
Utvilsomt.
- Leif Olav

Annesj

Eibar er heller ikkeno dårlig motstand. Men forsvarskjempe MÃ… inn.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

AndyMathie

Fantastisk 2.omgang etter heller ræva første omgang.

Den jeg syntes var best for Leeds er O`kane, fantastisk hvor han linker opp spillet fra forsvar til angrep og Phillips ser ut til å passe ekstremt godt å spille sammen med O`kane. Ellers syntes jeg både Alioski og Roofe var gode speslielt Alioski ser vanvittig spennende ut.

Wood kommer nok bare mer og mer. Synes det ser bra ut med han og Ekuban er også en bedre mann å få inn på topp enn Antonsson. Ekuban var jo sterkt delaktig i 3-2 scoringen selv om det var O`kane som hadde assisten og Alioski med en klassescoring.

Alt i alt er jeg svært fornøyd med taktene i 2.omgang og totalt sett så blir jeg ikke akkurat noe mindre optimist med tanke på sesongen som kommer. Vi kommer garantert å hente inn et par forsvarspillere til før 31.august så det tror jeg alle kan ta det helt med ro...

P.S. et lite hjerte sukk tilslutt, kan noen huske en dårlige venstreback enn han dere Gomes gjennom historien til Leeds?! Han er ræva han!! Helt natta faktisk!
We are Leeds and we are proud of it!

Cannavaro

Vi møtte en god motstander, og det har vært mange økter i beina for våre karer.  Gleder meg mest over konstellasjonen Roofe-Pablo-Alioski som vi så i 2.omgang.  Hvor bl.a Roofe og Ali kan svitsje side også, bra med tanke på forstyrrende moment for motstandere.  Ayling liker jeg godt og viser at han kan få en ny fin sesong.  O`Kane gjorde en bra omgang når han var innpå.  Oppsøker rom og ønsker ball, fint fremspill til Ali også.  Philips kan bidra med muskler og kondisjon på midten. Shaugnessy grei jobb som midtstopper, fortsatt ung. Med mer muskler så blir han sikkert bra også.   Fint at Woody putter, bra for selvtilliten.
Likte mye av det jeg så i 2.omgang.  Vi vant den 2-1 og har noe godt å bygge på denne sesongen.  Det er klart at vi har mye mer kreativitet fremover nå, og da er det viktig å få til det defensive, slik at vi unngår for mange baklengs.  Dette laget her vil vinne en god del kamper denne sesongen.  Fra TC savner jeg hvorvidt vi kan klare å veksle i ballpresset, synd vi kunne vært litt tøffere i ballpresset i 1.omgang, lot Eibar få trille for mye.  Håper det er noe vi kan bli bedre på.
MFLU - Miracles For Leeds United

Sydhagen

Fantastisk 2.omgang etter heller ræva første omgang.

Den jeg syntes var best for Leeds er O`kane, fantastisk hvor han linker opp spillet fra forsvar til angrep og Phillips ser ut til å passe ekstremt godt å spille sammen med O`kane. Ellers syntes jeg både Alioski og Roofe var gode speslielt Alioski ser vanvittig spennende ut.

Wood kommer nok bare mer og mer. Synes det ser bra ut med han og Ekuban er også en bedre mann å få inn på topp enn Antonsson. Ekuban var jo sterkt delaktig i 3-2 scoringen selv om det var O`kane som hadde assisten og Alioski med en klassescoring.

Alt i alt er jeg svært fornøyd med taktene i 2.omgang og totalt sett så blir jeg ikke akkurat noe mindre optimist med tanke på sesongen som kommer. Vi kommer garantert å hente inn et par forsvarspillere til før 31.august så det tror jeg alle kan ta det helt med ro...

P.S. et lite hjerte sukk tilslutt, kan noen huske en dårlige venstreback enn han dere Gomes gjennom historien til Leeds?! Han er ræva han!! Helt natta faktisk!

Hehe, nå er jo han egentlig ikke noen venstreback heller da selv om han spilte noen minutter der.  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

AndyMathie

Fantastisk 2.omgang etter heller ræva første omgang.

Den jeg syntes var best for Leeds er O`kane, fantastisk hvor han linker opp spillet fra forsvar til angrep og Phillips ser ut til å passe ekstremt godt å spille sammen med O`kane. Ellers syntes jeg både Alioski og Roofe var gode speslielt Alioski ser vanvittig spennende ut.

Wood kommer nok bare mer og mer. Synes det ser bra ut med han og Ekuban er også en bedre mann å få inn på topp enn Antonsson. Ekuban var jo sterkt delaktig i 3-2 scoringen selv om det var O`kane som hadde assisten og Alioski med en klassescoring.

Alt i alt er jeg svært fornøyd med taktene i 2.omgang og totalt sett så blir jeg ikke akkurat noe mindre optimist med tanke på sesongen som kommer. Vi kommer garantert å hente inn et par forsvarspillere til før 31.august så det tror jeg alle kan ta det helt med ro...

P.S. et lite hjerte sukk tilslutt, kan noen huske en dårlige venstreback enn han dere Gomes gjennom historien til Leeds?! Han er ræva han!! Helt natta faktisk!

Hehe, nå er jo han egentlig ikke noen venstreback heller da selv om han spilte noen minutter der.  ;)

Tok jo feil av han og Denton her i kampen mot det tyrkiske laget, men jada han har bevisst at han ikke er en venstreback. Ikke som en nødløsning engang. Nesten så det er like greit å la være å ha en mann på backen om han er alternativet ;p
We are Leeds and we are proud of it!

Cherry

TC sine lag sies å ha defensiv trygghet som varemerke så jeg antar  at det kommer på plass relativt fort.
Nå gjelder det å finne de rette kombinasjonene i vår relativt store tropp.
Tipper TC har fått en del klare svar i Østerrike allerede.

Svar er godt og få✌️
De som var svake i fjor , som vi fortsatt har i troppen... har ikke hevet seg etter d jeg kan skjønne.
O' Kane og Phillips har vist seg frem positivt, de har tatt vare på sjansen virker d som.

Litt spinkelt bakover ennå, det kommer nok inn ett par mann kommende uke - vi har ikke 4"er bak som er imponerende ennå.  2 uker til seriestart i dag.
 

Tom

Hvordan var Saiz idag?
 

Rudi G.

  • Gjest
Hvordan var Saiz idag?

Usynlig, savnet Pablo i første, han starter når sesongen begynner.

Promotion 2010

Verd å ta med seg denne:

3 standout performers for Leeds against SD Eibar
23/07/20177
   



Not quite the same positive vibes are coming from this game as they were on Thursday. The first half was a write off and although I just about managed not to fall asleep, I did notice that Leeds were getting taught a lesson. So from the second half only, these are the three standout performers from the game.

Eunan O’Kane – In the first half, Liam Bridcutt was very poor and was playing more as a third centre-back (sound familiar?). However, O’Kane ran the show in the second half and was key in both starting our attacks and breaking up Eibar’s ventures forward. I believe O’Kane is one of Leeds’ more underrated players, we had an excellent record with him in the side last season and I feel he deserves to be ahead of Bridcutt at least.


Ezgjan Alioski – Leeds were so flat in the first half, that when Alioski was introduced it was instantly noticeable, not just for his hair. He has pace for days and he showed he’s got a good finish tonight, with a very well taken goal. He also attempted a bicycle kick, which tells you a lot about him really, he’s not afraid to try things that others would shy away from. I have a strong feeling he’s going to be very well liked here.

Kalvin Phillips – The midfield in the second half were key in changing the game and Kalvin was a big part of that. He’s taken a lot of stick from Leeds fans over the last season but so far in preseason, he’s been very impressive. It’s noticeable how much further forward he’s been getting so far this summer compared to last season and some of his passing today was top notch. His tackle that started off the move for Woods goal was excellent.

Overall, not exactly impressive but the second half had enough good signs to stop Leeds fans panicking. Let us know who you were impressed by in the comments!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Verd å ta med seg denne:

3 standout performers for Leeds against SD Eibar
23/07/20177
   



Not quite the same positive vibes are coming from this game as they were on Thursday. The first half was a write off and although I just about managed not to fall asleep, I did notice that Leeds were getting taught a lesson. So from the second half only, these are the three standout performers from the game.

Eunan O’Kane – In the first half, Liam Bridcutt was very poor and was playing more as a third centre-back (sound familiar?). However, O’Kane ran the show in the second half and was key in both starting our attacks and breaking up Eibar’s ventures forward. I believe O’Kane is one of Leeds’ more underrated players, we had an excellent record with him in the side last season and I feel he deserves to be ahead of Bridcutt at least.


Ezgjan Alioski – Leeds were so flat in the first half, that when Alioski was introduced it was instantly noticeable, not just for his hair. He has pace for days and he showed he’s got a good finish tonight, with a very well taken goal. He also attempted a bicycle kick, which tells you a lot about him really, he’s not afraid to try things that others would shy away from. I have a strong feeling he’s going to be very well liked here.

Kalvin Phillips – The midfield in the second half were key in changing the game and Kalvin was a big part of that. He’s taken a lot of stick from Leeds fans over the last season but so far in preseason, he’s been very impressive. It’s noticeable how much further forward he’s been getting so far this summer compared to last season and some of his passing today was top notch. His tackle that started off the move for Woods goal was excellent.

Overall, not exactly impressive but the second half had enough good signs to stop Leeds fans panicking. Let us know who you were impressed by in the comments!

Akkurat dette såg jeg og.
O'Kane og Philips spilte veldig godt ilag.

Bridcutt bør være 5.valg på midtbanen bak O'Kane, Vieira, Philips og Klich.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

I tillegg var det gøy å se både fart, teknikk og kreativiteten til Pablo, Alioski og Roofe i andre omgang!

Wood er den samme gamle, men han blir ingen briljant fotballspiller noen gang!


Bak var Green veldig svak med ballen i beina, mens Pontus var en skygge av seg selv. O'Shaughnessy eller hva han heter var ganske bra, mens Pennington var tildels urutinert og svak!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Min konklusjon så langt: vi er svekket defensivt, men styrket offensivt. Summa sumarum ser jeg ikke en klokkeklar opprykkskandidat.
Bridcutt kan finne seg ny klubb, han har vært meget skuffende etter at han ble hentet permanent, og vært meget svak i preseason. Antonsson virker også å være langt unna laget.
Roofe og Alioski kan bli meget verdifulle, og om Wood finner fjorårsformen så bør vi bli ganske skumle framover.

flynn
Det synes nok så åpenbart at TC prioriterer å drille inn et nytt offensivt mønster og formasjon i laget. Foreløpig henger ikke forsvaret helt med, og ihvertfall ikke mot en motstander som skal være bedre enn oss. Min påstand er at det er adskillig mer krevende å jobbe med det offensive enn det defensive. Regner med at det defensive vil sitte etterhvert, selv om det naturligvis begynner å haste med å få en trygg organisering på plass. Derfor er jeg kritisk til at Green spilte idag. Forsvaret trenger å venne seg til å ha en "sweeper" som keeper, en rolle Green ikke synes å ha så gode forutsetninger for å mestre. Selv om  TC synes å ha droppet "regelen" med å bygge laget bakfra regner jeg med at han har en klar tanke bak det som gjøres. TC har som Asbjørn nevner ry på seg å for å kunne forsvar. Tror derfor dette blir bra etter hvert. Digger at Philips synes å seile opp som en kandidat for førsteellveren. Kanskje blir han den "jordfreseren" vi trenger for å stabilisere midtbanen.  :)
Jon R.

AndyMathie

Min konklusjon så langt: vi er svekket defensivt, men styrket offensivt. Summa sumarum ser jeg ikke en klokkeklar opprykkskandidat.
Bridcutt kan finne seg ny klubb, han har vært meget skuffende etter at han ble hentet permanent, og vært meget svak i preseason. Antonsson virker også å være langt unna laget.
Roofe og Alioski kan bli meget verdifulle, og om Wood finner fjorårsformen så bør vi bli ganske skumle framover.

flynn
Det synes nok så åpenbart at TC prioriterer å drille inn et nytt offensivt mønster og formasjon i laget. Foreløpig henger ikke forsvaret helt med, og ihvertfall ikke mot en motstander som skal være bedre enn oss. Min påstand er at det er adskillig mer krevende å jobbe med det offensive enn det defensive. Regner med at det defensive vil sitte etterhvert, selv om det naturligvis begynner å haste med å få en trygg organisering på plass. Derfor er jeg kritisk til at Green spilte idag. Forsvaret trenger å venne seg til å ha en "sweeper" som keeper, en rolle Green ikke synes å ha så gode forutsetninger for å mestre. Selv om  TC synes å ha droppet "regelen" med å bygge laget bakfra regner jeg med at han har en klar tanke bak det som gjøres. TC har som Asbjørn nevner ry på seg å for å kunne forsvar. Tror derfor dette blir bra etter hvert. Digger at Philips synes å seile opp som en kandidat for førsteellveren. Kanskje blir han den "jordfreseren" vi trenger for å stabilisere midtbanen.  :)

Ja Phillips virker rett og slett ut som om han har brukt ferien til alt annet enn å feriere. Virker til å bli en bauta på midtbanen vår om treningskampene skal gi en viss pekepinn over hvor Phillips ligger. I tillegg har han jo krutt i føttene og kommer garantert å score 5+ mål fra midtbanen i år om han blir gitt tillit. Forøvrig er jeg helt enig i din vurdering av Green. Merkelig at han starter. Er Wiedvald skadet?
We are Leeds and we are proud of it!