Skrevet av Emne: EX-Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga  (Lest 60395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #180 på: Januar 05, 2018, 08:18:10 »
Det er faktisk seriøst ment foruten første setning. Han har vært ute i noen uker, om det har vært en fysisk skade eller fylla som noen mente vet ikke jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Akkurat.
Ups & Ups!!

Annesj

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #181 på: Januar 05, 2018, 09:10:09 »
Han har uansett 5 mål på 15 kamper for leeds å 4 assist. Det er for meg ikke i nærheten av hva en hadde håpet. Når en legger til hvordan spillern ser ut på banen pr nå etter å ha vært i klubben siden juni selv om han har vært ute i 3 kamper som er 1-2 uker?. Med hva vet jeg ikke. Men uansett burde det vært mye mer krutt i han enn det jeg ser i hvert fall. Treg, vinner ekstremt lite dueller til å være så stor. Kan bare ikke se at dette skal bli noen suksess pr nå. Håper jeg tar feil seff, men lite som tyder på det. Kunne hatt en scoring mot nottingham. Håper han fyrer på alle sylindere og hamrer inn mål utover.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #182 på: Januar 05, 2018, 09:49:46 »
Han har uansett 5 mål på 15 kamper for leeds å 4 assist. Det er for meg ikke i nærheten av hva en hadde håpet. Når en legger til hvordan spillern ser ut på banen pr nå etter å ha vært i klubben siden juni selv om han har vært ute i 3 kamper som er 1-2 uker?. Med hva vet jeg ikke. Men uansett burde det vært mye mer krutt i han enn det jeg ser i hvert fall. Treg, vinner ekstremt lite dueller til å være så stor. Kan bare ikke se at dette skal bli noen suksess pr nå. Håper jeg tar feil seff, men lite som tyder på det. Kunne hatt en scoring mot nottingham. Håper han fyrer på alle sylindere og hamrer inn mål utover.

veldig tett ved mine vurderinger dette.
Ups & Ups!!

ollan

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #183 på: Januar 05, 2018, 12:23:13 »
tenk om han hadde hatt denne formen i dag.....men da hadde han ikke vært i Leeds
https://www.youtube.com/watch?v=Mxi_nwKRS3g
Ollan

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #184 på: Januar 05, 2018, 12:59:00 »
Lasogga var jo god tidlig på høsten når resten av laget spilte god fotball.
Nå blir han veldig alene på topp synes jeg. Hverken Alioski eller Pablo er jo gjennombruddsvinger, så han får jo ikke innlegg å jobbe med heller.
Vanskelige arbeidsvilkår for en ensom spiss i Leeds for øyeblikket.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #185 på: Januar 05, 2018, 13:03:22 »
Lasogga var jo god tidlig på høsten når resten av laget spilte god fotball.
Nå blir han veldig alene på topp synes jeg. Hverken Alioski eller Pablo er jo gjennombruddsvinger, så han får jo ikke innlegg å jobbe med heller.
Vanskelige arbeidsvilkår for en ensom spiss i Leeds for øyeblikket.

Ergo vi trenger en mer beveglig og kreativ spiss enn de vi har i mine øyne. Roofe ser ikke ut til å bli den spillern jeg håpet.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #186 på: Januar 05, 2018, 13:06:08 »
Lasogga var jo god tidlig på høsten når resten av laget spilte god fotball.
Nå blir han veldig alene på topp synes jeg. Hverken Alioski eller Pablo er jo gjennombruddsvinger, så han får jo ikke innlegg å jobbe med heller.
Vanskelige arbeidsvilkår for en ensom spiss i Leeds for øyeblikket.

Ergo vi trenger en mer beveglig og kreativ spiss enn de vi har i mine øyne. Roofe ser ikke ut til å bli den spillern jeg håpet.

Enten det eller en ny type vingspiller. Det blir uansett for ensformig og lett å lese/bryte når vi har to vinger som begge er innovervendte.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #187 på: Januar 05, 2018, 13:11:22 »
tenk om han hadde hatt denne formen i dag.....men da hadde han ikke vært i Leeds
https://www.youtube.com/watch?v=Mxi_nwKRS3g

syns det så ut som han fikk en god del mer "service" i dette klippet, så vi må nok "opp" med flere spillere...
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #188 på: Januar 05, 2018, 13:14:24 »
tenk om han hadde hatt denne formen i dag.....men da hadde han ikke vært i Leeds
https://www.youtube.com/watch?v=Mxi_nwKRS3g

syns det så ut som han fikk en god del mer "service" i dette klippet, så vi må nok "opp" med flere spillere...

Er det som er mitt poeng.
Spissen vår får ikke nok støtte. Vi ligger for dypt med hele laget for tiden.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #189 på: Januar 05, 2018, 13:43:31 »
tenk om han hadde hatt denne formen i dag.....men da hadde han ikke vært i Leeds
https://www.youtube.com/watch?v=Mxi_nwKRS3g

syns det så ut som han fikk en god del mer "service" i dette klippet, så vi må nok "opp" med flere spillere...

Er det som er mitt poeng.
Spissen vår får ikke nok støtte. Vi ligger for dypt med hele laget for tiden.

Jepp!!
Ups & Ups!!

Annesj

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #190 på: Januar 05, 2018, 14:26:06 »
Lasogga var jo god tidlig på høsten når resten av laget spilte god fotball.
Nå blir han veldig alene på topp synes jeg. Hverken Alioski eller Pablo er jo gjennombruddsvinger, så han får jo ikke innlegg å jobbe med heller.
Vanskelige arbeidsvilkår for en ensom spiss i Leeds for øyeblikket.

Ergo vi trenger en mer beveglig og kreativ spiss enn de vi har i mine øyne. Roofe ser ikke ut til å bli den spillern jeg håpet.

Enten det eller en ny type vingspiller. Det blir uansett for ensformig og lett å lese/bryte når vi har to vinger som begge er innovervendte.

Eller at vi har backer som kommer å slår innlegg. Offensivt backspill er fraværende for oss. Dette er et taktisk spørsmål. Hvorfor vi ikke er dyktige der aner jeg ikke. En a grunnene er at vi har som jeg hater mest av alt en feilbeint back på v sida. Misliker det sterkt. Selv om man har et brukbart v bein betyr ikke det at det blir naturlige bevegelser når mottak og fokus alltid er rettet ifht til høyrebeinet. Vi MÃ… ha inn en V back!! Ayling kunne vært flinkere til å komme til innlegg, men igjen er det taktisk at vi ikke gjør det? Aner ikke. Enig i at vi er for dype. Vi har veldig få folk i boksen de gangene ballen slås inn.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #191 på: Januar 05, 2018, 16:18:37 »
tenk om han hadde hatt denne formen i dag.....men da hadde han ikke vært i Leeds
https://www.youtube.com/watch?v=Mxi_nwKRS3g

syns det så ut som han fikk en god del mer "service" i dette klippet, så vi må nok "opp" med flere spillere...

Er det som er mitt poeng.
Spissen vår får ikke nok støtte. Vi ligger for dypt med hele laget for tiden.
Dette er snakk om Lasogga. Ã… klage på at han får for dårlige arbeidsforhold er kun en del av bildet. Hvis vi skal rykke opp, så må vi ha en spiss som innimellom scorer mål ut av ingen verdens ting. Det gjør ikke Lasogga :( Han holder ikke mål! Håpløs og avslørende signering av Orta :(

auren

Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #192 på: Januar 05, 2018, 17:34:39 »
Lasogga er da ingen håpløs signering? Han er kun på lån og Hamburg betaler store deler av lønna hans. Var det 5 mål og 4 assist på 15 kamper? Statsene er helt greie. Enig at han har vært svak etter skaden, men han har ikke spilt mange kampene. Burde spilt mot Newport for å bli mer matchfit ,men der er visst Grot foretrukket. Sistnevnte virker mer som en håpløs signering...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #193 på: Januar 05, 2018, 18:27:31 »
Lasogga er da ingen håpløs signering? Han er kun på lån og Hamburg betaler store deler av lønna hans. Var det 5 mål og 4 assist på 15 kamper? Statsene er helt greie. Enig at han har vært svak etter skaden, men han har ikke spilt mange kampene. Burde spilt mot Newport for å bli mer matchfit ,men der er visst Grot foretrukket. Sistnevnte virker mer som en håpløs signering...

auren

Han hadde jo 10 kamper, 5 mål og 3 assist. Nå har han spilt 5 kamper til etter skaden (de fleste som innbytter), gikk ut i pausen 4. november og var tilbake på benken 26. desember (hvis jeg ikke har sjekket feil). Han har i hvert fall vært ute i mer enn 1-2 uker som det blir referert til litt over her.

Jeg tror han må få spille seg varm/i form, 10-15 minutter her og der i en kamp som er helt Hawaii er ikke helt hans arena. Derfor synes jeg det er litt rart hvis han ikke starter på topp sammen med Grot på søndag.

Han ser stor og treg ut, kanskje han er det selv om han er matchfit, jeg vet ikke. Jeg tror at han vet hvor målet står hvis han får servicen og hvis ikke fansen tar knekken på selvtilliten hans. Uten en Lasogga i form så tror jeg de andre spissalternativene ikke er gode nok og da blir det vanskelig å vinne matchene vi må utover i sesongen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #194 på: Januar 05, 2018, 19:26:57 »
Lasogga er da ingen håpløs signering? Han er kun på lån og Hamburg betaler store deler av lønna hans. Var det 5 mål og 4 assist på 15 kamper? Statsene er helt greie. Enig at han har vært svak etter skaden, men han har ikke spilt mange kampene. Burde spilt mot Newport for å bli mer matchfit ,men der er visst Grot foretrukket. Sistnevnte virker mer som en håpløs signering...

auren
Både Grot og Lasogga er håpløse i den forstand at de ikke har det som skal til for å skyte oss til PL. Hvor gode er de egentlig i championship? Med tanke på Leeds sin størrelse og ambisjoner om å rykke opp gjennom playoff, synes jeg disse 2 representerer for dårlig nivå :(  sammenlignet med våre konkurrenter. At Lasogga er billig i drift synes jeg er en avsporing. Lasogga ble hentet for å score mål fordi Wood ble solgt, han ligger dårlig an...Grot er bare trist

Blank_File

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #195 på: Januar 06, 2018, 03:27:01 »
Lasogga er da ingen håpløs signering? Han er kun på lån og Hamburg betaler store deler av lønna hans. Var det 5 mål og 4 assist på 15 kamper? Statsene er helt greie. Enig at han har vært svak etter skaden, men han har ikke spilt mange kampene. Burde spilt mot Newport for å bli mer matchfit ,men der er visst Grot foretrukket. Sistnevnte virker mer som en håpløs signering...

auren
Både Grot og Lasogga er håpløse i den forstand at de ikke har det som skal til for å skyte oss til PL. Hvor gode er de egentlig i championship? Med tanke på Leeds sin størrelse og ambisjoner om å rykke opp gjennom playoff, synes jeg disse 2 representerer for dårlig nivå :(  sammenlignet med våre konkurrenter. At Lasogga er billig i drift synes jeg er en avsporing. Lasogga ble hentet for å score mål fordi Wood ble solgt, han ligger dårlig an...Grot er bare trist
Vet ikke om noen av dere så analysen TV2 gjorde av han lille mexikaneren, som spilte for Scum for lenge siden, i pausen mellom Tottingham og West Ham. Det fikk meg til å tenke på Lasogga. Er det ikke rett at Lasogga, i likhet med Javier Hernandez, er helt klart best i boksen? En enslig spiss som er poacher av type vil aldri få muligheten til å bli det han er best på, slik vi spiller nå. Vi må ha noen som kan gjøre jobben bra alene. Sånne spisser vokser ikke akkurat på trær. Jeg tror vi er helt avhengig av at Lasogga må få mye selskap inni 16 meteren om vi skal få se det beste av han. Det enkleste vi kunne gjort for å ordne på dette er å få inn en venstreback som overlapper. Ayling kommer fra sin side, men det må skje fra begge kanter. Uten vilje til å fylle på i boks med mye tempo bør det være nokså lett å legge opp en nøytraliserende taktikk mot oss og da ser i alle fall Lasogga håpløs ut.

Milou

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #196 på: Januar 06, 2018, 12:40:02 »
Statistikken her blir misvisande. Før han blei skada hadde Lassogga 5 mål på 10 kampar (11 viss vi tar med kampen der han blei skada og spelte ein halv omgang, og 12 viss vi tar med Liga cup kampen der han spelte ekstraomgangar og skåra i straffekonk'en). Etter at han kom tilbake har komme på som innbyttar i 4 kampar der han har tilsammen spela mindre enn 90 minuttar.

Det er ikkje heilt Chris Wood nivå (frå i fjor), men viss vi tar med 4 assist, så vil eg tippa at kombinasjonen av mål/assist per minutt er ganske nær det Wood hadde i fjor. Så statistikken viser at Lasogga har levert. Eg har ingen problem med å vere einig i at det ser ut som han slit med å finne rytmen etter skaden, men det er kanskje litt tidleg å avskrive han endå?

AndyMathie

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #197 på: Januar 06, 2018, 14:08:58 »
Statistikken her blir misvisande. Før han blei skada hadde Lassogga 5 mål på 10 kampar (11 viss vi tar med kampen der han blei skada og spelte ein halv omgang, og 12 viss vi tar med Liga cup kampen der han spelte ekstraomgangar og skåra i straffekonk'en). Etter at han kom tilbake har komme på som innbyttar i 4 kampar der han har tilsammen spela mindre enn 90 minuttar.

Det er ikkje heilt Chris Wood nivå (frå i fjor), men viss vi tar med 4 assist, så vil eg tippa at kombinasjonen av mål/assist per minutt er ganske nær det Wood hadde i fjor. Så statistikken viser at Lasogga har levert. Eg har ingen problem med å vere einig i at det ser ut som han slit med å finne rytmen etter skaden, men det er kanskje litt tidleg å avskrive han endå?

Veldig bra innlegg takk :)
We are Leeds and we are proud of it!

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #198 på: Januar 06, 2018, 14:16:34 »
Statistikken her blir misvisande. Før han blei skada hadde Lassogga 5 mål på 10 kampar (11 viss vi tar med kampen der han blei skada og spelte ein halv omgang, og 12 viss vi tar med Liga cup kampen der han spelte ekstraomgangar og skåra i straffekonk'en). Etter at han kom tilbake har komme på som innbyttar i 4 kampar der han har tilsammen spela mindre enn 90 minuttar.

Det er ikkje heilt Chris Wood nivå (frå i fjor), men viss vi tar med 4 assist, så vil eg tippa at kombinasjonen av mål/assist per minutt er ganske nær det Wood hadde i fjor. Så statistikken viser at Lasogga har levert. Eg har ingen problem med å vere einig i at det ser ut som han slit med å finne rytmen etter skaden, men det er kanskje litt tidleg å avskrive han endå?

Veldig bra innlegg takk :)
Hvis Lasogga plutselig blir kvikk, får dritbra kondis og banker inn mål på mål frem til mai, så kan dere gi meg massivt tyn, skjelle meg ut og vise meg frem til spott og spe....helt greit for meg egentlig...

ar9

Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #199 på: Januar 06, 2018, 14:30:45 »
Når det gjelder Lasogga er jeg skuffet. Usikker på om aOrta kan klandres. Han virket som ett kjempevarp innledningsvis. Tenker at hadde alt vært på stell både på og utenfor banen hadde han vært i knallform, 10 kg lettere og ett soleklart førstevalg på spissplassen. Han burde vært spillesugen og supergira på å vise seg frem om. Virkelig bevise Tyskerne at de tok feil.
Så har ikke skjedd og da blir det naturlig å trekke slutningen at han ikke har det helt tipp - topp.
Er en fordel å ha det bra utenfor banen for å kunne prestere på banen. Er vel ikke første gang i fotballhistorien dette men kjipt at det skulle skje med han som skulle banke inn mål for oss.

Jon R

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #200 på: Januar 06, 2018, 16:18:32 »
Han har uansett 5 mål på 15 kamper for leeds å 4 assist. Det er for meg ikke i nærheten av hva en hadde håpet. Når en legger til hvordan spillern ser ut på banen pr nå etter å ha vært i klubben siden juni selv om han har vært ute i 3 kamper som er 1-2 uker?. Med hva vet jeg ikke. Men uansett burde det vært mye mer krutt i han enn det jeg ser i hvert fall. Treg, vinner ekstremt lite dueller til å være så stor. Kan bare ikke se at dette skal bli noen suksess pr nå. Håper jeg tar feil seff, men lite som tyder på det. Kunne hatt en scoring mot nottingham. Håper han fyrer på alle sylindere og hamrer inn mål utover.

veldig tett ved mine vurderinger dette.
Ja og de vurderingene er svake fordi premissene som legges til grunn er helt feil. Faktasjekk innlegget og skriv det på nytt!
Jon R.

B_Ød

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #201 på: Januar 06, 2018, 22:24:21 »
Virker korrekt nok på meg, så jeg står for min vurdering.
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #202 på: Januar 06, 2018, 23:17:22 »
Virker korrekt nok på meg, så jeg står for min vurdering.

Om statistikken er riktig eller ikke, er ikke viktig for meg. Lasogga har ikke vært så imponerende at jeg tror han er verdt å satse på utover låneperioden. Han blir aldri mer enn en fattigmanns Wood.

Vi har behov for en spiss som kjenner denne ligaen, en prooven målscorer som kan holde oss i play off.... minst, men han kommer neppe i januar.
Super Leeds since 1968

Smudge

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #203 på: Januar 07, 2018, 15:05:52 »
Bør nok helt klart bytte ut fotball med noe annet

Allanclarke

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #204 på: Januar 07, 2018, 15:43:43 »
Bør nok helt klart bytte ut fotball med noe annet
Få han vekk. Han fortjener ikke å få lov til å spille fotball. Elendig spiss

Kontakinte

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #205 på: Januar 07, 2018, 15:47:35 »
Mannen må være full av ribbefett! Patetisk å se han løpe, de få gangene han prøver :o. Sikker på att det finnes bedre spisser i norsk 4 div.

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #206 på: Januar 20, 2018, 19:12:03 »
Dan

Classy touch from Lasogga to reveal a tshirt reading "FOR YOU, LUCIANO BECCHIO" when he made it 3-2

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #207 på: Januar 20, 2018, 19:46:48 »
Idag viser Lasogga potensialet han har. Må bare få det frem oftere samt han må bli en bedre trent og mer komplett spiss, scoringsraten er det ikke noe feil med.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

baste

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #208 på: Januar 20, 2018, 19:54:41 »
Har vært meget kritisk til Lasogga, men det va æ og til DeadWood og, den første sesongen.

Lasogga kan bli en joker, om han får fortsette på topp... selvtilitt, kondis, ballkontroll...alt heng i hop


MOT

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #209 på: Januar 21, 2018, 10:11:10 »
Mot Millwall

LUFCdata

Pierre-Michel Lasogga vs. Millwall:

82 minutes played
52 touches
36 passes
11 aerial duels won
8 shots
5 shots on-target
2 goals

Outstanding second half display.  #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973