Skrevet av Emne: EX-Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga  (Lest 60428 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #240 på: Januar 21, 2018, 20:38:30 »
Jeg har til gode å oppfatte at så mange støtter de blindt, men nå er jo 6-7 millioner pund brukt i januar. Når Leeds bruker mest penger i vinduet, er i det minste ønsket om investeringer imøtekommet .

Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #241 på: Januar 21, 2018, 20:46:19 »
Jeg har til gode å oppfatte at så mange støtter de blindt, men nå er jo 6-7 millioner pund brukt i januar. Når Leeds bruker mest penger i vinduet, er i det minste ønsket om investeringer imøtekommet .
Det stemmer. Kjøpet av Forshaw kan vise seg å være veldig bra, men jeg lurer på hva som har skjedd? Se på kampene mot Sunderland og Forest ifjor høst, og se på de 3 siste kampene :( Det er skammelig nivåforskjell og noe har skjedd på veien.....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #242 på: Februar 07, 2018, 18:14:38 »
Daryl
@Dazelar29

Lasogga massively talking us up in the German media. Saying he feels at home in Leeds.
Also feels incredibly disrespected by HSV investor Kühne's "flop of the century" comment. Can't really blame him.

Pushing for a permanent move? #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #243 på: Februar 10, 2018, 15:27:46 »
En av dei få brukbare spelarane vi har, faktisk!

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #244 på: Februar 10, 2018, 15:31:24 »
En av dei få brukbare spelarane vi har, faktisk!

Formen er klart stigende.
Super Leeds since 1968

HåvardK

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #245 på: Februar 10, 2018, 17:34:31 »
Lyspunkt i dag, vår klart farligste spiller. Trengs jo også siden vi ellers er tilbake til fjorårsformen, hvor det kun var spissen vår som scoret mål i siste del av sesongen.

Jon R

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #246 på: Februar 10, 2018, 18:12:42 »
Lassogga har et godt fotballhode og bra teknikk. Er også mye involvert i det oppbyggende spillet. Veldig bra den situasjonen der han bryster ballen til Alioski som blir snytt for et soleklart frispark. Dessverre altfor sjelden han får ballen i eller rundt boksen. De gangende det skjer blir det ofte farligheter av det.

Hvis Ekuban får spilt på seg selvtillit kan han bli en god makker til Lassogga. Trur eg,
Jon R.

Tom S

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #247 på: Februar 10, 2018, 18:54:17 »

Hvis Ekuban får spilt på seg selvtillit kan han bli en god makker til Lassogga. Trur eg,

Det trur eg og.
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #248 på: Februar 10, 2018, 21:38:38 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D

Jon R

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #249 på: Februar 10, 2018, 21:51:17 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D
Faktisk, ja. Dessuten at lagkameratene må prøve å gi han ballen oftere.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #250 på: Februar 10, 2018, 22:10:52 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D
Faktisk, ja. Dessuten at lagkameratene må prøve å gi han ballen oftere.  :)

+1 og +2
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #251 på: Februar 10, 2018, 23:06:19 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D

Håpløs signering, er det ikke?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #252 på: Februar 10, 2018, 23:11:32 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D

Håpløs signering, er det ikke?

auren
Jo, for å komme til PL så er det tilfellet. Men der skal vi jo tydeligvis ikke legge lista......

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #253 på: Februar 11, 2018, 08:54:17 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D

Håpløs signering, er det ikke?

auren
Jo, for å komme til PL så er det tilfellet. Men der skal vi jo tydeligvis ikke legge lista......
Tull. Lasogga er god nok. Det er de rundt han (vingene) som ikke er god nok.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #254 på: Februar 11, 2018, 09:57:05 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D

Håpløs signering, er det ikke?

auren
Jo, for å komme til PL så er det tilfellet. Men der skal vi jo tydeligvis ikke legge lista......
Tull. Lasogga er god nok. Det er de rundt han (vingene) som ikke er god nok.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Ikke noe å bruke kalorier på. Han er ikke i Leeds neste sesong uansett ;)

Jon R

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #255 på: Februar 11, 2018, 10:24:13 »
Lasogga kommer. Nå må bare Hecky innprente at det er greit at Lasogga prøver på skudd ofte. Det kommer det mål av ;D

Håpløs signering, er det ikke?

auren
Jo, for å komme til PL så er det tilfellet. Men der skal vi jo tydeligvis ikke legge lista......
Tull. Lasogga er god nok. Det er de rundt han (vingene) som ikke er god nok.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Ikke noe å bruke kalorier på. Han er ikke i Leeds neste sesong uansett ;)
Lassogga har hatt en bedre første sesong enn Chris Wood, som kanskje var enda mer utskjelt enn hva Lassogga har vært i sin første sesong. På nåværende tidspunkt er det nok ikke så mange som ønsker Lassogga med videre, men jeg tror det kan endre seg før sesongen er over. Skadefri og med en full pr season mener jeg Lassogga er god for 20 mål + på en sesong. Med mindre han er villig til å halvere lønna blir det nok med denne ene sesongen.
Jon R.

Xern

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #256 på: Februar 11, 2018, 11:08:42 »
I går scorte han et veldig bra mål (Slike mål blir alltid undervurderte fordi det ikke er beinharde skudd som går klin i vinkelen), samt at han har scoret en del (gode) mål tidligere også. Jeg mener Lasogga ikke er blitt brukt til det han er god på, og at de burde satse mer på å ha Lasogga som en litt "nølende/hengende" spiss som stopper løpet rett utenfor/på 16-meteren og får ballen 45 grader ut fra dødlinja, hvor han kan dra til som han har gjort så mange ganger før. Lasogga har et utrolig godt tilslag, og det har vi ikke vært i nærheten av å utnytte godt nok!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #257 på: Februar 11, 2018, 12:16:04 »
Ryan C

Love this!
The stick this guy has received is beyond ridiculous! 8 goals in 14 Games and worked his socks off today. Get off his back as he's a quality Player and can only get better!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #258 på: Februar 11, 2018, 21:09:48 »
Jeg digger Lasogga. Bare synd, som dere sier, at vi neppe får han med neste sesong.

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #259 på: Februar 11, 2018, 21:17:32 »
Jeg digger Lasogga. Bare synd, som dere sier, at vi neppe får han med neste sesong.
Tror han hadde vært gull neste sesong. Men lønnsnivået er vel for høyt ;)

kalle_92

  • Gjest
Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #260 på: Februar 11, 2018, 21:56:12 »
Jeg digger Lasogga. Bare synd, som dere sier, at vi neppe får han med neste sesong.
Tror han hadde vært gull neste sesong. Men lønnsnivået er vel for høyt ;)
Spørs om mora hans går med på en lønnsreduksjon som det han måtte gå med på her. Dog, hvor i all verden skal han da spille for å få slike lønninger (er vel rundt 60 tusen pund i uken han får p.d.d.?)

auren

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #261 på: Februar 11, 2018, 22:14:59 »
Jeg digger Lasogga. Bare synd, som dere sier, at vi neppe får han med neste sesong.
Tror han hadde vært gull neste sesong. Men lønnsnivået er vel for høyt ;)

Hvis ambisjonsnivået ikke er opprykk neste sesong så vil han være gull, eller?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #262 på: Februar 12, 2018, 08:25:24 »
Jeg digger Lasogga. Bare synd, som dere sier, at vi neppe får han med neste sesong.
Tror han hadde vært gull neste sesong. Men lønnsnivået er vel for høyt ;)

Hvis ambisjonsnivået ikke er opprykk neste sesong så vil han være gull, eller?

auren
Han er gull å ha i stallen. Men skal vi til PL må vi i hvert fall ha en klassespiss. Da nytter det ikke med verken Roofe, Cibicki, Ekuban eller Grot. De er for dårlige. Jeg mener Roofe og Ekuban kan være stallfyll. Disse 4 har etter min mening vært særdeles svake denne sesongen :(

Cherry

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #263 på: Februar 12, 2018, 10:35:44 »
Han var veldig positiv, med stor innsats og guts nå mot Baldes på Lørdag - en av våre klart beste.
Får han baller inn fra sidene , slik som Pablo serverte- så kommer han til og score mye fremover.
Liker at han stadig blir mer bevegelig og jobber mer!
 

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #264 på: Februar 12, 2018, 10:41:28 »
Han var veldig positiv, med stor innsats og guts nå mot Baldes på Lørdag - en av våre klart beste.
Får han baller inn fra sidene , slik som Pablo serverte- så kommer han til og score mye fremover.
Liker at han stadig blir mer bevegelig og jobber mer!

Og akkurat dette er jeg sikker på at Hecky såg og at dette er noe han vil jobbe med fremover.
Tipper 4-4-2 i neste kamp og Lasogga/Ekuban på topp.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #265 på: Februar 12, 2018, 11:06:56 »
Han var veldig positiv, med stor innsats og guts nå mot Baldes på Lørdag - en av våre klart beste.
Får han baller inn fra sidene , slik som Pablo serverte- så kommer han til og score mye fremover.
Liker at han stadig blir mer bevegelig og jobber mer!

Og akkurat dette er jeg sikker på at Hecky såg og at dette er noe han vil jobbe med fremover.
Tipper 4-4-2 i neste kamp og Lasogga/Ekuban på topp.

PH sa etter matchen. Det må jobbes med mer ettertrykk og få mer folk rundt lasogga. De perioden i 2 omgang dette ble fulgt for dette ble sikkert presisert i pausen så så vi ut som et mye bedre lag. Jeg har trua på at PH kan få ut disse tinga i gutta. Alt PH sa etter matchen var musikk i mine ører. Så frå vi håpe han får dette til og ut på banen.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Trulsaren

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #266 på: Februar 13, 2018, 10:37:56 »
Jeg digger Lasogga. Bare synd, som dere sier, at vi neppe får han med neste sesong.
Tror han hadde vært gull neste sesong. Men lønnsnivået er vel for høyt ;)

Hvis ambisjonsnivået ikke er opprykk neste sesong så vil han være gull, eller?

auren
Han er gull å ha i stallen. Men skal vi til PL må vi i hvert fall ha en klassespiss. Da nytter det ikke med verken Roofe, Cibicki, Ekuban eller Grot. De er for dårlige. Jeg mener Roofe og Ekuban kan være stallfyll. Disse 4 har etter min mening vært særdeles svake denne sesongen :(
Folk sa vel dette om Vardy også, men han har jo etablert seg relativt greit :)

Jeg tror ikke vi trenger å bruke en haug med penger på en spiss (avhengig av spillerstil selvsagt). Det er mye viktigere med kvalitet bak spissen, som kan servere "ferdige" mål til spissene. Her har nok Leeds en del å hente om de først skal opp en divisjon. Et eksempel på dette er jo Torstein Helstad fra "gullalderen" i Brann. Helstad var jo ikke noe særlig unik, selv i norsk sammenheng, men han hadde grei fart og var helt rå på posisjonering. Scoret vel 22 mål i 2007, hvor 90 % av målene kom fra 2-3 meter etter godt forarbeid av midtbanen/backene.

Får Lasogga de riktige spillerne rundt seg så kan han bøtte inn mål. 8 mål på 14 kamper er jo en relativt god statistikk også.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #267 på: Februar 13, 2018, 20:42:32 »
LUFCdata

Pierre-Michel Lasogga's last 4 games for Leeds:

165 touches
59 successful passes
26 aerial duels won
16 shots
7 shots on-target
3 goals

In the same timeframe (Jan 20th onwards), No @SkybetChamp player has attempted more shots (16). #LUFC




LUFCdata

Pierre-Michel Lasogga has won 26 aerial duels over the past four games, Gary Madine is the only Championship forward to have won more (29) in the same timeframe (Jan 20th onwards). #LUFC


 :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #268 på: Februar 13, 2018, 20:59:15 »
Nå gjelder det å omsette Lassoggas gode spill til poeng. Det er veldig lenge siden noen av målene hans var «tellende»! Jeg tror han har potensiale for 10 mål + i sesongavslutningen.
Jon R.

HåvardK

Sv: Lånespiller: Pierre-Michel Lasogga
« Svar #269 på: Februar 14, 2018, 08:36:48 »
Nå gjelder det å omsette Lassoggas gode spill til poeng. Det er veldig lenge siden noen av målene hans var «tellende»! Jeg tror han har potensiale for 10 mål + i sesongavslutningen.
Det tror jeg også. Godt å se at enkeltspillere har en stigende formkurve i en ellers mørk periode!