Skrevet av Emne: Ex-spiller: Pawel Cibicki  (Lest 25691 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #90 på: Mai 12, 2018, 21:06:59 »
Et av svært mange kjøp jeg aldri kommer til å skjønne...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #92 på: Juli 03, 2018, 15:54:07 »
Leeds United

Leeds United winger Pawel Cibicki has joined Norwegian outfit Molde FK on an initial six month loan deal
« Siste redigering: Juli 03, 2018, 18:06:07 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #93 på: Juli 03, 2018, 15:59:20 »
Et av svært mange kjøp jeg aldri kommer til å skjønne...

Spennede å se hvordan han gjør det der. Det kan jo gi en liten indikasjon på nivået mellom CC og Eliteserien. Det kan også si noe om nivået på Håland. Ã… være god i Eliteserien er en ting. Ikke sikker på at Grot er veldig mye dårligere enn Håland pr.nå. Men potesialet til Håland jr tror jeg er stort.

Uansett, bra at Pawel er ute.

Gufrias

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #94 på: Juli 03, 2018, 18:09:28 »
Håper han viser seg like nyttig for Molde som for Leeds.
Hekta på Leeds siden 1974

Sleivind

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #95 på: Juli 03, 2018, 21:05:24 »
Et av svært mange kjøp jeg aldri kommer til å skjønne...

Spennede å se hvordan han gjør det der. Det kan jo gi en liten indikasjon på nivået mellom CC og Eliteserien. Det kan også si noe om nivået på Håland. Ã… være god i Eliteserien er en ting. Ikke sikker på at Grot er veldig mye dårligere enn Håland pr.nå. Men potesialet til Håland jr tror jeg er stort.

Uansett, bra at Pawel er ute.

Denne overgangen gir ingen indikasjon på nivået mellom CC og Eliteserien, han har jo knapt spilt i CC. Han var jo meget god i Allsvenskan. Hvis han ikke slår til kan vi jo slå oss på brystet og si at Eliteserien er bedre enn Allsvenskan?

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #96 på: Juli 04, 2018, 17:44:26 »
Långläsning: Cibicki om flytten till Molde och tiden i Leeds frysbox: "Jag sa vad jag tyckte och tänkte till tränaren"


Under tisdagen blev det klart att Pawel Cibicki lånas ut från Leeds till Molde. Halva den norska ligan är spelad och den tidigare Malmö FF-spelaren kommer att stanna i klubben resten av säsongen.

- Det känns bra. Jag är ute efter att spela fotboll och jag har inte spelat så mycket på sistone. Det kändes som att Molde är ett bra val just nu, säger Cibicki till Fotbollskanalen.

Den tidigare Malmö FF-lagkamraten Magnus Wolff Eikrem var en av anledningarna till att det blev Molde, tränaren Ole Gunnar Solskjaer (tidigare anfallare i Manchester United) en annan.

- Eikrem sa att det är en bra klubb och det kommer att passa mig den här fotbollen och det är en bra tränare. En tränare som gillar den typ av spelare som jag är. Och Eikrem är en bra och klok fotbollsspelare så hans ord vägde ändå mycket in. För han är ju ändå härifrån. Så det var bara att köra, säger Cibicki.

Vad har du fått för intryck av Solskjaer som tränare?
- Det är en väldigt klok tränare och han vet vad han vill. Han känner sig mån om sina spelare och han vet vad han vill helt enkelt. Det är en tränare som spelar lite som jag vill spela, en snabb fotboll längs marken med kombinationer. Det kändes bra. Så det är just därför, Eikrem snackade bra men framför allt Ole.

Cibicki blev klar för Leeds i augusti 2017. 24-åringen skrev på ett fyraårskontrakt som enligt Fotbollskanalens uppgifter gav Malmö FF 16 miljoner kronor. Det blev bara fem starter och två inhopp under den första säsongen i England, efter att inte ha spelat alls efter januari.

- Det var lärorikt, även om man såklart vill spela mer. Men om inte en tränare vill ens testa dig så finns det ingen mening att vara kvar där. Och som jag sa, jag är ute efter speltid och det tror jag att jag kan få här. Det gäller att komma in och prestera så tror jag att jag kommer att spela, säger Cibicki.

Vad sa Leeds när du kom till klubben, vad hade de för plan för dig?
- De hade planer för mig att jag skulle spela. Jag fick ändå spela lite senare, och när jag väl spelade i ligan så tror jag inte att jag förlorade några matcher heller. Det gick bra när jag spelade, men det är klart att man vill ha mer. Men det är en stor, anrik klubb. Det är ingen enkel uppgift, men såklart hade man velat spela mer. Men så är fotbollen.

I december hoppade Cibicki in en match, och startade sedan fyra raka matcher för Leeds.

- Jag tyckte att det gick bra, jag gjorde ändå två assist. Jag fick spela som högerytter, det är inte min position egentligen så det var bara att hoppa på. Det var kul att få den erfarenheten att spela där. Och jag gjorde inte bort mig, det tycker jag inte. Jag gjorde det bra, två assist och rätt bra spel så det var kul. Men det varade inte så länge så det var det som var det tråkiga.

När Thomas Christiansen fick sparken och ersattes med Paul Heckingbottom var det dock slut på speltid för Cibicki. Svensken gjorde ingen mer match efter januari.

- Det är klart att det är konstigt, för det går inte så bra för laget och de vinner inte många matcher. Ändå gör han inga byten, han kör med samma spelare hela tiden. Om du inte vinner några matcher måste du kunna göra ändringar. Jag säger inte att jag hade gjort det mycket bättre men ändringar måste ske om du inte vinner, säger Cibicki.

Hade du något snack med tränaren då om situationen?
- Ja, vi snackade och jag sa vad jag tyckte och tänkte. Och jag fick det sagt i alla fall, och det var skönt. Sedan var det hans val, och i slutändan blev det som det blev.

Hur reagerade han över att du tyckte till, blev han sur?
- Han blev mest chockad, för att han inte upplevt det så mycket innan. Men jag var så trött på det hela. Jag ville ju spela och jag fick inte spela. Och vi vann inte, hade vi vunnit hade jag inte sagt någonting. Men vi slutade vinna matcher, och då tycker jag att man kunde göra lite förändringar. Men han vägrade. Och då var det bara att sitta där och vänta på semestern helt enkelt.

Du kände att chansen inte skulle komma efter det?
- Nä, jag visste sedan efter ett tag. Det visste jag. Jag fick spela en B-lagsmatch och då gjorde jag två mål. Och då trodde jag ändå att det skulle ske, jag var lite på bänken och så men fick aldrig komma in. Då tänkte jag; 'skit i det'.

Kändes det bittert under våren?
- Det är klart att det är bittert, man vill alltid spela. Men det var bara att träna hårt och göra sitt bästa så fick man hoppas på att det skulle hända något nu i sommar.

Och det blev Molde. Cibicki menar dock att det fanns fler klubbar med i bilden.

- Det fanns många. Det var faktiskt många men jag tror inte att Leeds ville släppa så jättemycket heller. Man fick kämpa lite så där, men jag sa att det viktigaste var att spela. Det är det viktigaste, sedan kommer allt det andra. Men om du inte spelar är det inte lönt.

Hade du någon kontakt med Malmö FF?
- Nä, ingen aning. Jag vet att agenten pratade men det kom inte upp någonting sedan. Men jag är glad för det här. Sedan med Malmö, någon dag återvänder man säkert. Men just nu tror jag inte att det var så jätteaktuellt. Det känns bra med Molde.

I mitten på juni blev det klart att Marcelo "Loco" Bielsa skulle ta över Leeds. Den nye managern var dock inget som påverkade Pawel Cibicki i sitt val.

- Jag skulle komma tillbaka, det var planen. Men jag sa redan innan att jag var sugen på att lämna. Jag vill inte ha det samma som jag hade förra året. Och de var tydliga med att det kommer en ny tränare och han vill se mig och att jag skulle komma tillbaka till träning. Men jag var också rätt tydlig. Det är klart jag har stor respekt för Bielsa, det är en stor tränare. Men jag måste tänka på min karriär och det är klart att jag inte vill börja om på samma sätt och stanna och inte få spela. Det hade varit tråkigt, jag ville bara spela helt enkelt, säger Cibicki.

Hur ser du på din framtid i Leeds, efter den här hösten med Molde?
- Planen är att komma tillbaka dit i januari, så är det ju. Jag har kontrakt med dem. Men man får se vad som händer helt enkelt.

Du är inte sugen på att lämna klubben helt, du vill tillbaka?
- Ja ja. Det känns som att jag inte är klar där utan jag vill visa att jag är en bra fotbollsspelare. Men då behöver man spela och det hoppas jag få här, och sedan får vi se hur det går för Leeds nu. Men jag tror att med Bielsa så är det dags att gå upp till Premier League.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Forever Whites

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #97 på: August 12, 2018, 18:33:10 »
Har skåret for Molde mot Brann i dag.
Medlem 94237

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #98 på: August 12, 2018, 18:38:40 »
Har skåret for Molde mot Brann i dag.
Assist til 3. målet også. Har vi latt en klassespiller gå i fra oss ;)?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Ove

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #99 på: August 12, 2018, 18:55:59 »
Jeg synes ikke det. Så han mot Lillestrøm forrige helg og da var han lite synlig. Ble vel byttet ut også ?
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #100 på: November 06, 2018, 18:27:04 »
LeedsMe

 Congratulations to #LUFC forward @pawelcibicki (24), who has scored 2 goals in 2 games for @Molde_FK.

 Cibicki for Molde:
 3 Goals
 3 Assists
 863 Minutes Played

#LeedsMe


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #101 på: November 06, 2018, 18:39:23 »
LeedsMe

 Congratulations to #LUFC forward @pawelcibicki (24), who has scored 2 goals in 2 games for @Molde_FK.

 Cibicki for Molde:
 3 Goals
 3 Assists
 863 Minutes Played

#LeedsMe
Han kommer til å få kjørt seg mot Sandefjord i siste serierunde ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #102 på: November 27, 2018, 19:17:14 »
Etter Eliteseriens slutt er Cibicki tilbake i Leeds. Han floppet sist. Nå er han match fit. Kan han bidra eller blir det U-23 spill på Pawel?
https://thisisfutbol.com/2018/11/blogs/cibicki-heading-back-to-elland-road/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #103 på: November 27, 2018, 20:05:40 »
Etter Eliteseriens slutt er Cibicki tilbake i Leeds. Han floppet sist. Nå er han match fit. Kan han bidra eller blir det U-23 spill på Pawel?
https://thisisfutbol.com/2018/11/blogs/cibicki-heading-back-to-elland-road/

Vår nye høreback, sikkert  ;D

Men, fra spøk til alvor: tror nok ikke han kan håpe på så mye mer enn U23. Bielsa har skapt gull av gråstein før, men Cibicki skal nok imponere kraftig fra dag 1 hvis han skal være å finne i matchtroppen med det første.

Budda

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #104 på: Desember 20, 2018, 10:35:05 »
Han imponerte ikke akkurat i Molde, så jeg tviler på at han greier å slå igjennom her heller. Nytt utlån eller salg i januar? 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #105 på: Desember 20, 2018, 11:47:10 »
Han imponerte ikke akkurat i Molde, så jeg tviler på at han greier å slå igjennom her heller. Nytt utlån eller salg i januar? 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Blir nok solgt. Eller så blir kontrakten terminert, etter "forståelse mellom begge parter", som det heter.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #106 på: Desember 20, 2018, 12:41:40 »
Han imponerte ikke akkurat i Molde, så jeg tviler på at han greier å slå igjennom her heller. Nytt utlån eller salg i januar? 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Blir nok solgt. Eller så blir kontrakten terminert, etter "forståelse mellom begge parter", som det heter.

Solskjær henter han til skumm.
‘Misforståelse mellom begge parter’

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #107 på: Juli 16, 2019, 14:53:56 »
Petter

Cibicki is at the moment a suspect for match fixing in Sweden. People from his family has been placing bets on cibicki yellow card. The same game, cibicki got a yellow card for throwing away the ball after a free kick

 >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #108 på: Juli 16, 2019, 15:17:22 »
Petter

Cibicki is at the moment a suspect for match fixing in Sweden. People from his family has been placing bets on cibicki yellow card. The same game, cibicki got a yellow card for throwing away the ball after a free kick

 >:(


Var Cibicki vanskelig å selge før, så er han i alle fall usalgbar nå. Bare å løse ham fra kontrakten så raskt som mulig.
Spørs om ikke Leeds må innføre en strengere standardklausul om kampfiksing i spillerkontraktene...

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #109 på: Juli 16, 2019, 15:35:30 »
Petter

Cibicki is at the moment a suspect for match fixing in Sweden. People from his family has been placing bets on cibicki yellow card. The same game, cibicki got a yellow card for throwing away the ball after a free kick

 >:(


Var Cibicki vanskelig å selge før, så er han i alle fall usalgbar nå. Bare å løse ham fra kontrakten så raskt som mulig.
Spørs om ikke Leeds må innføre en strengere standardklausul om kampfiksing i spillerkontraktene...
Bort & vekk i en smekk >:(.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #110 på: August 21, 2019, 16:58:29 »
Cibicki lånes ut til Den Haag. Varighet: sesongen ut.

https://www.bbc.com/sport/football/49424612
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: EX Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #111 på: Januar 12, 2020, 16:29:18 »

RoarG

Sv: EX Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #112 på: Januar 12, 2020, 16:48:48 »
Da er denne spilleren saga blott, og får vel ønske han lykke til i Polen
https://the72.co.uk/154464/done-deal-leeds-united-forward-cibicki-finally-secures-permanent-move-from-elland-road/
Gledelig. Med han og De Bock ute av døra har klubben kvittet seg med to overflødige spillere. Nå er det vel bare O'Kane igjen?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: EX Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #113 på: Januar 12, 2020, 18:10:34 »
Da er denne spilleren saga blott, og får vel ønske han lykke til i Polen
https://the72.co.uk/154464/done-deal-leeds-united-forward-cibicki-finally-secures-permanent-move-from-elland-road/

Hvor mange millioner fikk vi for ham?   ;D ;D ;D
Medlem 94237

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #114 på: Januar 13, 2020, 13:54:29 »
Enda en tråd med "Ex-spiller" i tittelen. Heldigvis, kan vi si.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #115 på: Januar 11, 2022, 18:00:51 »
Petter

Cibicki is at the moment a suspect for match fixing in Sweden. People from his family has been placing bets on cibicki yellow card. The same game, cibicki got a yellow card for throwing away the ball after a free kick

 >:(


Var Cibicki vanskelig å selge før, så er han i alle fall usalgbar nå. Bare å løse ham fra kontrakten så raskt som mulig.
Spørs om ikke Leeds må innføre en strengere standardklausul om kampfiksing i spillerkontraktene...
Bort & vekk i en smekk >:(.

Dømt
https://www.svt.se/sport/fotboll/klart-fifa-stanger-av-pawel-cibicki-over-hela-varlden

RoarG

Sv: Spiller: Pawel Cibicki
« Svar #116 på: Januar 12, 2022, 08:21:26 »
Petter

Cibicki is at the moment a suspect for match fixing in Sweden. People from his family has been placing bets on cibicki yellow card. The same game, cibicki got a yellow card for throwing away the ball after a free kick

 >:(


Var Cibicki vanskelig å selge før, så er han i alle fall usalgbar nå. Bare å løse ham fra kontrakten så raskt som mulig.
Spørs om ikke Leeds må innføre en strengere standardklausul om kampfiksing i spillerkontraktene...
Bort & vekk i en smekk >:(.

Dømt
https://www.svt.se/sport/fotboll/klart-fifa-stanger-av-pawel-cibicki-over-hela-varlden
Bra at man tar det uvesenet som kampfiksing er.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020