Skrevet av Emne: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45  (Lest 24387 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« på: September 11, 2017, 11:49:59 »
Klarer vi å holde momentet opp??

Discuss!!!!!!!!!!!!


« Siste redigering: September 11, 2017, 15:45:41 av Promotion 2010 »
Ups & Ups!!

Andersen

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #1 på: September 11, 2017, 11:52:24 »
Vi går for ny seier !  :D

Xern

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #2 på: September 11, 2017, 12:03:44 »
Blir min første kamp som nyinnflyttet Leedsborger  8) Må vinnes!  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #3 på: September 11, 2017, 12:03:48 »
Brum har tre mål på seks kamper. Det må være ny bunnrekord for Happy Harry. Sikker på at han får ok dreis på laget utover sesongen, så nå er et gunstig tidspunkt å møte laget fra Black Sabbath-byen.

Viktig å stoppe Jota.
Marching on together!

Bjorn

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #4 på: September 11, 2017, 12:11:02 »
Brum har tre mål på seks kamper. Det må være ny bunnrekord for Happy Harry. Sikker på at han får ok dreis på laget utover sesongen, så nå er et gunstig tidspunkt å møte laget fra Black Sabbath-byen.

Viktig å stoppe Jota.

Vi satser på at de ikke finner målet vårt og at vi fortsetter positiviteten.  La det bli en flott tirsdagskveld med 3 poeng.
Tror på 2-0 . Pontus og Lasogga. 
Marching On! 4276

auren

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #5 på: September 11, 2017, 12:23:10 »
Her er det vel unødvendig å bytte noe særlig? Tipper vi starter med samme ellever, evt så får Pablo hvile litt og Alioski kommer inn.

Dessverre så tror jeg at vi slipper inn vårt første mål på svært lenge, men vinner lell: 3-1. Saiz, O`Kane og Jansson.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #6 på: September 11, 2017, 12:28:46 »
Wiedwald

Ayling, Pontus, Cooper, Cameron

O'Kane  Klich

Alioski Hernandes Roofe

Lasogga

Sub: Lonergan, Conor, Anita, Phillips, Saiz, Cibicki og Grot.

Tribunen: Sacko, Vieira, Gomes, Bailey, Dallas


Skadet: Pennington, Berardi og Ekuban


3-0 seier. Lasogga 2 og Alioski 1.


Kato

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #7 på: September 11, 2017, 13:17:04 »
De sterkeste skuldrene kreves for å takle medgang. I morgen får vi se om vi er der.

Overbevist om at Alioski spiller fra start. Tipper Pablo hviler.

Tåler Lasogga 2 fra start på 4 dager (selv om det vel bare ble en time sist)?
« Siste redigering: September 11, 2017, 13:18:44 av Kato »
 

nord

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #8 på: September 11, 2017, 14:11:39 »
De sterkeste skuldrene kreves for å takle medgang. I morgen får vi se om vi er der.

Overbevist om at Alioski spiller fra start. Tipper Pablo hviler.

Tåler Lasogga 2 fra start på 4 dager (selv om det vel bare ble en time sist)?
- helt enig - Vi må ikke tage noget for givet  :)
 

RoarG

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #9 på: September 11, 2017, 16:34:48 »
Brum har tre mål på seks kamper. Det må være ny bunnrekord for Happy Harry. Sikker på at han får ok dreis på laget utover sesongen, så nå er et gunstig tidspunkt å møte laget fra Black Sabbath-byen.

Viktig å stoppe Jota.
Her kommer Birmimgham snart til å bli Children of The Grave. Soleklar Leeds-seier.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

gulle

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #10 på: September 11, 2017, 17:22:44 »
De sterkeste skuldrene kreves for å takle medgang. I morgen får vi se om vi er der.

Overbevist om at Alioski spiller fra start. Tipper Pablo hviler.

Tåler Lasogga 2 fra start på 4 dager (selv om det vel bare ble en time sist)?
- helt enig - Vi må ikke tage noget for givet  :)
de fleste her inne er vel merket fra de siste 15 års ligafotball, så jeg tror vi har litt is igjen i magen.
det skal dessverre mere en 6 kamper til før jeg føler meg sikker på seier før en kamp.
men for all del , jeg kjenner på den "farlige" optimismen igjen, og tror på seier.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Leedsgutt

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #11 på: September 11, 2017, 17:27:43 »
både burton og birmingham har samme stats etter 6 kamper.

1-1-4. birmingham har ikke vunnet siden runde 2

DenHviteYeboah

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #12 på: September 11, 2017, 17:49:35 »
Brum har tre mål på seks kamper. Det må være ny bunnrekord for Happy Harry. Sikker på at han får ok dreis på laget utover sesongen, så nå er et gunstig tidspunkt å møte laget fra Black Sabbath-byen.

Viktig å stoppe Jota.
Her kommer Birmimgham snart til å bli Children of The Grave. Soleklar Leeds-seier.
Tony,Ozzy, Bill og Geezer er Aston Villa fans til opplysning :)
De setter sikkert pris på en Leeds seier her ;)

ragnar

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #13 på: September 11, 2017, 18:07:03 »
viasat kamp?
*In El Loco we trust!*

Blank_File


John I

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #15 på: September 11, 2017, 19:40:34 »
Phil Hay‏ @PhilHayYEP  2
 
Crowd tomorrow with be 31,000+. Once again, the club are asking supporters to collect tickets early. #lufc
Marching on together

auren

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #16 på: September 11, 2017, 19:47:45 »
Phil Hay‏ @PhilHayYEP  2
 
Crowd tomorrow with be 31,000+. Once again, the club are asking supporters to collect tickets early. #lufc

Dette er jo helt fantastiske tall i midtuken mot en heller kjedelig motstander. Imponerende!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #17 på: September 11, 2017, 19:50:19 »
Phil Hay‏ @PhilHayYEP  2
 
Crowd tomorrow with be 31,000+. Once again, the club are asking supporters to collect tickets early. #lufc

Dette er jo helt fantastiske tall i midtuken mot en heller kjedelig motstander. Imponerende!!

auren
De var nok smarte mht tilbudet om (ca) 30% rabatt ved kjøp av billetter til både Burton & Birmingham. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #18 på: September 11, 2017, 20:28:04 »
En betraktning fra Phil :D

Phil Hay‏ 
@PhilHayYEP
The Leeds-Birmingham exchanges on my timeline have boiled down to the respective GDPs of both cities. Twitter going up in class.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #19 på: September 11, 2017, 20:46:32 »
Brum har tre mål på seks kamper. Det må være ny bunnrekord for Happy Harry. Sikker på at han får ok dreis på laget utover sesongen, så nå er et gunstig tidspunkt å møte laget fra Black Sabbath-byen.

Viktig å stoppe Jota.
Her kommer Birmimgham snart til å bli Children of The Grave. Soleklar Leeds-seier.
Tony,Ozzy, Bill og Geezer er Aston Villa fans til opplysning :)
De setter sikkert pris på en Leeds seier her ;)
Vet det. Gutta er fra Aston-området i Birmingham, mens Judas Priest er fra West Bromwich-området.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #20 på: September 11, 2017, 20:55:51 »
En betraktning fra Phil :D

Phil Hay‏
@PhilHayYEP
The Leeds-Birmingham exchanges on my timeline have boiled down to the respective GDPs of both cities. Twitter going up in class.

MOG hva pokker betyr det?

 :) ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #21 på: September 11, 2017, 21:09:24 »
En betraktning fra Phil :D

Phil Hay‏
@PhilHayYEP
The Leeds-Birmingham exchanges on my timeline have boiled down to the respective GDPs of both cities. Twitter going up in class.

MOG hva pokker betyr det?

 :) ;)
GDP - kjent som BNP i Norge - bruttonasjonalproduktet
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #22 på: September 12, 2017, 09:19:17 »
Føler meg veldig trygg på dette Leeds laget, tror vi vinner i dag og.

Like spent foran hver eneste kamp, vi har noe stort på gang nå.


MOT

roaldv

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #23 på: September 12, 2017, 09:20:53 »
Matchday! I dag tror jeg vi vinner "bare" 2-0! Birmingham rakner neppe på samme måte som Burton. De har kvaliteter i laget, og vil trolig bli gode når alle nysigneringene blir mer samspilte. Men dette er et perfekt tidspunkt å møte de på, håper jeg :)

Bjorn

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #24 på: September 12, 2017, 09:45:28 »
Matchday! I dag tror jeg vi vinner "bare" 2-0! Birmingham rakner neppe på samme måte som Burton. De har kvaliteter i laget, og vil trolig bli gode når alle nysigneringene blir mer samspilte. Men dette er et perfekt tidspunkt å møte de på, håper jeg :)

Så kampen mellom Burton og Birmingham noen uker tilbake, og Burton som lå under til pause kom inn på banen igjen og rullet opp det ene angrepet etter det andre og snudde kampen. Om det var Burton's kvaliteter i angrep, eller om det var Birmingham som falt sammen kan jo tolkes forskjellig, men fortjent var det.
Tror vi kan komme langt med å presse Birmingham bakover.
Marching On! 4276

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #25 på: September 12, 2017, 10:11:58 »
'Leeds United have got Elland Road on toast' - Birmingham City have their work cut out tonight

The Yorkshire Evening Post's Phil Hay provides an insight into what BCFC will encounter at Elland Road tonight

Birmingham City travel to Leeds United this evening looking to end a run of four successive defeats against one of the Championship’s early leaders.

Thomas Christiansen’s side have hit the ground running thanks to strong recruitment early in the transfer window, while Blues did their business at the death and are playing catch up as a result.


Keen to gain an insight into what Blues will encounter at Elland Road tonight, the Birmingham Mail caught up with Phil Hay of the Yorkshire Evening Post.

What has the change of manager done for Leeds and what are they doing differently under Thomas Christiansen?

On the evidence of six games you’d be tempted to call Garry Monk’s resignation a blessing in disguise. He was well-liked last season and for all that his decision to walk out in May damaged his reputation in these parts, there’s no denying that he and his squad punched well above their weight.


In theory Monk’s year in charge was a hard act to follow but Christiansen has settled at Leeds with astonishing ease, answering the question of whether a largely unknown head coach was up to the job. We’re at an early stage of the season so it’s risky to draw conclusions but what we’re seeing is a complete break from Monk’s effective but conservative tactics.

There’s no caution in Christiansen’s approach and no attempt to play the percentages - yet despite that, the club are sitting on five consecutive clean sheets in the league. If Leeds play well against Birmingham you’ll see pace and fluidity up front and genuine intent from the start.


Burton seemed baffled by it all and were absolutely murdered at Elland Road on Saturday; they had one shot on goal to Leeds’ 30. Nottingham Forest were also outplayed before the international break, producing five efforts on goal to Leeds’ 18 at their own ground.

Statistics can be used to prove almost anything but those matches were as one-sided as the numbers. The only similarity between Monk and Christiansen at this stage is a 4-2-3-1 formation.


Did you expect Leeds to start this season in the way they have and can they sustain it this year?

This is one season where I had no definite gut feeling about it. Christiansen did well in two jobs in Cyprus, doing as much as he could have at either club, but he was an unknown quantity and Leeds have seen unknown quantities blow up before. On top of that, the system of recruitment at Elland Road has changed completely since Andrea Radrizzani bought the club in May.

We’ve seen more signings from the continent and a trend of avoiding that traditional method of buying players who “know the Championship”. Can they sustain this form? Beyond anything else, the club have got - give or take - two players or more for every position.

The key targets they pursued over the summer (Samuel Saiz, Gjanni Alioski, Pierre-Michel Lasogga and others) have shown ample class and look well within their depth. I don’t think talent is an issue. It’s more a case of whether the imports have the stamina to survive the slog. Time will tell.

Who are the Leeds players Birmingham City should fear most?

Saiz is a lovely number 10; good vision, a nice touch, a finish on him and the ability to spark counter-attacks quickly. Give him space and he’ll punish you. Alioski is a quick and dangerous winger, a Macedonia international with the sort of good looks which make you want to avoid being photographed next to him.

As for Lasogga, he was once on the verge of a call-up to the German national squad but lost his way with Hamburg. On his debut on Saturday he scored twice against, hit a post, was narrowly denied with two more efforts and looked every bit a quality number nine. He’s not quick but he can link and he can finish. Suddenly the sale of Chris Wood to Burnley doesn’t feel so risky.

What sort of atmosphere can the BCFC players expect at Elland Road and what's the mood like around the club this season?

Leeds have got Elland Road on toast at the moment. There’ll be 30,000-plus there tomorrow, something the club haven’t seen at a midweek league game in well over a decade.

Elland Road has always been a feisty ground but the crowd and atmosphere have put up with plenty of hard, stagnant years and the mood was often one of defiance more than anything else.

What you’re seeing now is hardcore optimism, helped by the sort of form Leeds rarely show in the first month of a season. This time last year they had four points and five goals. As it stands, they’ve got 14 and 12. We’ll only know with hindsight if it’s indicative of the season ahead but it’s nothing less than a great start.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Nørgaard

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #26 på: September 12, 2017, 10:29:35 »
Synes vi er lidt for sikre. Vi skal passe på for lige pludselig kommer der et tab.

Dennis

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #27 på: September 12, 2017, 10:50:13 »
Synes vi er lidt for sikre. Vi skal passe på for lige pludselig kommer der et tab.

Klart man skal passe seg! Det viktigste er uansett at TC og co motiverer og påpeker at jobben må gjøres.

Jeg synes allerede nå at dette virker langt mer profesjonelt enn før. Håper og tror på nok en god opplevelse i kveld. To eller tre null.
Marching on together!

B_Ød

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #28 på: September 12, 2017, 10:55:29 »
rart å si dette, men det ville overraske meg, om vi skulle gå på et tap i kveld. Jeg syns rett og slett vi er for gode til det.
Ups & Ups!!

Nørgaard

Sv: Kamp:vs Birmingham@ER, tirsdag 12/9 2017 kl20:45
« Svar #29 på: September 12, 2017, 11:10:20 »
Synes vi er lidt for sikre. Vi skal passe på for lige pludselig kommer der et tab.

Klart man skal passe seg! Det viktigste er uansett at TC og co motiverer og påpeker at jobben må gjøres.

Jeg synes allerede nå at dette virker langt mer profesjonelt enn før. Håper og tror på nok en god opplevelse i kveld. To eller tre null.

Absolut. Vi skal bare ikke jinxe.

Tror nu også på en sejr  :)