Skrevet av Emne: Top of the league - Hvorfor det?  (Lest 6463 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Top of the league - Hvorfor det?
« på: September 13, 2017, 11:21:55 »
Det er tidlig, 7 kamper, men vi ser tendensene. Et nykomponert mannskap har tatt divisjonen med storm, der man kanskje ville tro vi ville trengt mer tid.

Sett utenfra, hva er det som gjør at vi topper etter 7 runder?

1. Den opplagt viktigste årsaken er at vi har lykkes på overgangsmarkedet i sommer. Lasogga, Alioski og Saiz setter fyr på divisjonen. De blir ikke lenge i championship. Selv med Wood og Taylor ut døra ser vi langt bedre ut enn i fjor.

2. Flere har tatt store steg fra fjorårssesongen. Roofe og Cooper er knapt til å kjenne igjen. Phillips, en jeg ikke har hatt spesielt sans for, har virkelig gitt svar på tiltale. O`Kane ser ut til å være akkurat det vi trenger sammen med disse finslepne teknikerne. Selv Pontus Jansson ser ut til å ha tatt steg. Stuart Dallas ser også bedre ut.

3. Thomas Christiansen ser ut til å bygge en kultur på samhold og hardt arbeid for hverandre. Man kan se det er godt samhold i laget, selvsagt noe som er enklere i medgang.

4. Det er en tydelig endring i spillestil. Vi er langt mer ambisiøse i frispillingsdelen bakfra. Oftere høy risiko, men så langt er vi ikke straffet. Vi er blitt mer spillende med bedre ferdigheter i mannskapet.

5. I gjenvinningsfasen er vi langt tøffere enn i fjor. Vi tar flere offensive valg ved å jobbe knallhardt for å vinne ballen tilbake høyt i banen. Motstanderne blir plaget.

6. Disse to siste momentene har så langt ikke gått på bekostning av det defensive. Vi er bunnsolide, godt organisert. Vi virker svært vanskelige å bryte ned. 6 smultringer på rad sier sitt. I mange av disse har vi knapt hatt sjanser mot oss. Cooper og Jansson har vært glimrende, Ayling likeså. Med den fysikken tåler vi en noe mindre Anita/Berardi på venstre back, som kompenserer med gode ferdigheter.

7. Vi flytter flere spillere nærmere motstandernes mål. Flere scorer mål, flere har assists. Vi har langt flere strenger å spille på. Og flere har ennå ikke fått sjansen.

Lørdag får vi virkelig kjenne på divisjonen, nede i dokkene. Jeg er ikke bekymret, vi har så mye kvalitet i dette mannskapet nå.

39 runder igjen, så langt terningkast 6.
« Siste redigering: September 13, 2017, 11:39:38 av Kato »
 

Bjorn

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #1 på: September 13, 2017, 14:15:49 »
Det er tidlig, 7 kamper, men vi ser tendensene. Et nykomponert mannskap har tatt divisjonen med storm, der man kanskje ville tro vi ville trengt mer tid.

Sett utenfra, hva er det som gjør at vi topper etter 7 runder?

1. Den opplagt viktigste årsaken er at vi har lykkes på overgangsmarkedet i sommer. Lasogga, Alioski og Saiz setter fyr på divisjonen. De blir ikke lenge i championship. Selv med Wood og Taylor ut døra ser vi langt bedre ut enn i fjor.

2. Flere har tatt store steg fra fjorårssesongen. Roofe og Cooper er knapt til å kjenne igjen. Phillips, en jeg ikke har hatt spesielt sans for, har virkelig gitt svar på tiltale. O`Kane ser ut til å være akkurat det vi trenger sammen med disse finslepne teknikerne. Selv Pontus Jansson ser ut til å ha tatt steg. Stuart Dallas ser også bedre ut.

3. Thomas Christiansen ser ut til å bygge en kultur på samhold og hardt arbeid for hverandre. Man kan se det er godt samhold i laget, selvsagt noe som er enklere i medgang.

4. Det er en tydelig endring i spillestil. Vi er langt mer ambisiøse i frispillingsdelen bakfra. Oftere høy risiko, men så langt er vi ikke straffet. Vi er blitt mer spillende med bedre ferdigheter i mannskapet.

5. I gjenvinningsfasen er vi langt tøffere enn i fjor. Vi tar flere offensive valg ved å jobbe knallhardt for å vinne ballen tilbake høyt i banen. Motstanderne blir plaget.

6. Disse to siste momentene har så langt ikke gått på bekostning av det defensive. Vi er bunnsolide, godt organisert. Vi virker svært vanskelige å bryte ned. 6 smultringer på rad sier sitt. I mange av disse har vi knapt hatt sjanser mot oss. Cooper og Jansson har vært glimrende, Ayling likeså. Med den fysikken tåler vi en noe mindre Anita/Berardi på venstre back, som kompenserer med gode ferdigheter.

7. Vi flytter flere spillere nærmere motstandernes mål. Flere scorer mål, flere har assists. Vi har langt flere strenger å spille på. Og flere har ennå ikke fått sjansen.

Lørdag får vi virkelig kjenne på divisjonen, nede i dokkene. Jeg er ikke bekymret, vi har så mye kvalitet i dette mannskapet nå.

39 runder igjen, så langt terningkast 6.

Flott oppsummert. Og herregud ja! Det er faktisk 39 runder igjen.  Her kan så mye skje mellom nå og da.
Marching On! 4276

Sydhagen

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #2 på: September 13, 2017, 15:14:28 »
Bra analyse.
Jeg tror bredden i dagens tropp + den gode organiseringen av laget gjør at vi til slutt ender opp som champion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #3 på: September 13, 2017, 19:35:29 »
Enkelt!

1. Radrizzani
2. Bravo
3. Orta
4. Christiansen 

Evolusjon, deretter revolusjon!  ;D
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #4 på: September 13, 2017, 21:17:09 »
Enkelt!

1. Radrizzani
2. Bravo
3. Orta
4. Christiansen 

Evolusjon, deretter revolusjon!  ;D

Radrizzani har vært en gudegave for klubben Leeds United. Endelig har vi fått en eier som forstår hvordan en klubb skal drives, en som ansetter kvalifiserte personer for å ta seg av de oppgavene han selv ikke føler seg kompetent til å utføre. Det er en befrielse å ha en eier som Rad, etter en ørkenvandring i vanstyre av vår kjære klubb.
Fantastisk hvilken evne han har til å ansette de riktige personene i strategiske stillinger. Her er det mange som skal dele æren av å ha fått den gamle storheten opp og stå igjen.

Fra Kroatia, en rørt skål for Radrizzani og hans ansatte i Leeds United. (Ja, nå ble jeg litt grepet av egne ord her... :)
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #5 på: September 13, 2017, 22:26:43 »
Enkelt!

1. Radrizzani
2. Bravo
3. Orta
4. Christiansen 

Evolusjon, deretter revolusjon!  ;D

Radrizzani har vært en gudegave for klubben Leeds United. Endelig har vi fått en eier som forstår hvordan en klubb skal drives, en som ansetter kvalifiserte personer for å ta seg av de oppgavene han selv ikke føler seg kompetent til å utføre. Det er en befrielse å ha en eier som Rad, etter en ørkenvandring i vanstyre av vår kjære klubb.
Fantastisk hvilken evne han har til å ansette de riktige personene i strategiske stillinger. Her er det mange som skal dele æren av å ha fått den gamle storheten opp og stå igjen.

Fra Kroatia, en rørt skål for Radrizzani og hans ansatte i Leeds United. (Ja, nå ble jeg litt grepet av egne ord her... :)
Det må være lov i tider som denne!  ;D
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #6 på: September 13, 2017, 22:44:20 »
Enkelt!

1. Radrizzani
2. Bravo
3. Orta
4. Christiansen 

Evolusjon, deretter revolusjon!  ;D

Radrizzani har vært en gudegave for klubben Leeds United. Endelig har vi fått en eier som forstår hvordan en klubb skal drives, en som ansetter kvalifiserte personer for å ta seg av de oppgavene han selv ikke føler seg kompetent til å utføre. Det er en befrielse å ha en eier som Rad, etter en ørkenvandring i vanstyre av vår kjære klubb.
Fantastisk hvilken evne han har til å ansette de riktige personene i strategiske stillinger. Her er det mange som skal dele æren av å ha fått den gamle storheten opp og stå igjen.

Fra Kroatia, en rørt skål for Radrizzani og hans ansatte i Leeds United. (Ja, nå ble jeg litt grepet av egne ord her... :)
Det må være lov i tider som denne!  ;D

Må nesten klype meg selv i armen.

Påvirket ja, men ikke full. Top of the league er faktisk virkelighet.

Suger så inmari på karamellen. :)

Super Leeds since 1968

Cannavaro

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #7 på: September 13, 2017, 23:54:54 »


Radrizzani har vært en gudegave for klubben Leeds United. Endelig har vi fått en eier som forstår hvordan en klubb skal drives, en som ansetter kvalifiserte personer for å ta seg av de oppgavene han selv ikke føler seg kompetent til å utføre. Det er en befrielse å ha en eier som Rad, etter en ørkenvandring i vanstyre av vår kjære klubb.
Fantastisk hvilken evne han har til å ansette de riktige personene i strategiske stillinger. Her er det mange som skal dele æren av å ha fått den gamle storheten opp og stå igjen.

Fra Kroatia, en rørt skål for Radrizzani og hans ansatte i Leeds United. (Ja, nå ble jeg litt grepet av egne ord her... :)
[/quote]
Det må være lov i tider som denne!  ;D
[/quote]

Må nesten klype meg selv i armen.

Påvirket ja, men ikke full. Top of the league er faktisk virkelighet.

Suger så inmari på karamellen. :)
[/quote]
Helt enig med poengene dine her Kato. Vi er endret som lag, og særlig offensivt som du sier. Jeg har hatt trua på at også Cooper har hatt forbedringspotensiale i seg, det viser han tydelig nå.  Vi er dekket opp med gode spillere på alle plasser.

Enig med deg også Hallgeir, det er lov å suge på karamellen i tider som dette.  Det er så fantastisk deilig at alt går i riktig retning, og jeg mener at Radrizzani rigger oss klare for PL med alt som gjøres i klubben.  Han forbereder "alle" rundt om i klubben, om at det er ett sted denne klubben hører hjemme.....det er i divisjonen over oss !!  Det er en rød tråd, det er en plan, det er gjennomtenkt.  Jeg er også full av beundring over det den karen har gjort så langt, fantastisk.  Når så TC klarer å sette sammen en prestasjonsgruppe som han har gjort på så kort tid, og det virker harmonisk og solid, så er det ikke rart at et Leeds hjerte blir rørt ??  Det er fantastisk det som skjer nå, og vi er jo ikke bortskjemt med noe som er i nærheten å hete suksess.......men, som det ser ut utenfra, så bygger vi oss opp og går veien mot en fremtidig suksess. Om alt går på trynet igjen, så gjør det ikkeno, fordi her har klubben og eier satset på noe, sammen. Jeg er bare henrykt og oppglødd for tida og håper dette fortsetter, så inderlig, for fans i hele verden som ønsker oss der vi hører hjemme.....
MFLU - Miracles For Leeds United

stian

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #8 på: September 14, 2017, 01:21:53 »
En medgangsbølge gjør underverker og det vi ser er to lag som fungerer. Det laget som fungerer på banen er et produktbav det laget som fungerer i ledelsen av klubben. Radz har gjort det alle gode ledere gjør - henter inn folk som er bedre på spesialiserte områder enn seg selv.

Vi kommer ikke til å være i en medgangsbølge for alltid. Vi kommer til å tape kamper, noen ganger flere på rad. Til forskjell fra tidligere tror jeg vi også har kompetanse og kvalitet til å takle motgang på en profesjonell og rasjonell måte. Spillerne i klubben har nok en følelse av at de er med på noe stort, og det virker som mange gode hoder og ben trekker i samme retning for tiden. For meg er det grunnen til at vi er "top of the pile", og grunnen til at det blir opprykk i mai.

Eriksen55

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #9 på: September 14, 2017, 10:39:39 »
En medgangsbølge gjør underverker og det vi ser er to lag som fungerer. Det laget som fungerer på banen er et produktbav det laget som fungerer i ledelsen av klubben. Radz har gjort det alle gode ledere gjør - henter inn folk som er bedre på spesialiserte områder enn seg selv.

Vi kommer ikke til å være i en medgangsbølge for alltid. Vi kommer til å tape kamper, noen ganger flere på rad. Til forskjell fra tidligere tror jeg vi også har kompetanse og kvalitet til å takle motgang på en profesjonell og rasjonell måte. Spillerne i klubben har nok en følelse av at de er med på noe stort, og det virker som mange gode hoder og ben trekker i samme retning for tiden. For meg er det grunnen til at vi er "top of the pile", og grunnen til at det blir opprykk i mai.

Det er jo lettere for alle parter, ledelse, spillere, media og supportere og takle en motgang når det er så stabilt i ledelsen og det har blitt gjort så mye positivt i og rundt klubben. Det er nå en åpenhet vi knapt aldri har sett, ihvertfall ikke siste 20 åra. Med den åpenheten så har nok mange supportere og utenforstående fått litt eierskap og trua til det "nye" Leeds. Jeg føler det ihvertfall slik.

 Vi kommer som du sier til å tape snart, kanskje flere på rad. Men denne gangen vil ikke hylekoret og halshugging være på samme måte som tidligere. Jeg har fått skikkelig tro på at dette er sesongen vi endelig skal klare å ta steget tilbake til der vi hører hjemme, Premier League. Men, hvis så ikke skjer så har Radrizzani & co begynt å bygge noe som kan vokse seg til noe stort og jeg håper og tror at ved et slikt scenario så vil folk fortsatt være positive til det som har skjedd og kommer til å skje etter at vi fikk ny eier.
 Vi rykker garantert opp med Radrizzani, men om det skjer i år eller om 2 år blir jo spennende å se.

Jeg har som sagt  fått ordentlig trua på at det kan skje allerede i i mai 2018 :)

Sydhagen

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #10 på: September 14, 2017, 11:50:27 »
En medgangsbølge gjør underverker og det vi ser er to lag som fungerer. Det laget som fungerer på banen er et produktbav det laget som fungerer i ledelsen av klubben. Radz har gjort det alle gode ledere gjør - henter inn folk som er bedre på spesialiserte områder enn seg selv.

Vi kommer ikke til å være i en medgangsbølge for alltid. Vi kommer til å tape kamper, noen ganger flere på rad. Til forskjell fra tidligere tror jeg vi også har kompetanse og kvalitet til å takle motgang på en profesjonell og rasjonell måte. Spillerne i klubben har nok en følelse av at de er med på noe stort, og det virker som mange gode hoder og ben trekker i samme retning for tiden. For meg er det grunnen til at vi er "top of the pile", og grunnen til at det blir opprykk i mai.

Det er jo lettere for alle parter, ledelse, spillere, media og supportere og takle en motgang når det er så stabilt i ledelsen og det har blitt gjort så mye positivt i og rundt klubben. Det er nå en åpenhet vi knapt aldri har sett, ihvertfall ikke siste 20 åra. Med den åpenheten så har nok mange supportere og utenforstående fått litt eierskap og trua til det "nye" Leeds. Jeg føler det ihvertfall slik.

 Vi kommer som du sier til å tape snart, kanskje flere på rad. Men denne gangen vil ikke hylekoret og halshugging være på samme måte som tidligere. Jeg har fått skikkelig tro på at dette er sesongen vi endelig skal klare å ta steget tilbake til der vi hører hjemme, Premier League. Men, hvis så ikke skjer så har Radrizzani & co begynt å bygge noe som kan vokse seg til noe stort og jeg håper og tror at ved et slikt scenario så vil folk fortsatt være positive til det som har skjedd og kommer til å skje etter at vi fikk ny eier.
 Vi rykker garantert opp med Radrizzani, men om det skjer i år eller om 2 år blir jo spennende å se.

Jeg har som sagt  fått ordentlig trua på at det kan skje allerede i i mai 2018 :)

Deler optimismen  her, men jeg tror ikke at vi taper mange på rad med den gode organiseringen og bredden vi har.
Vi får garantert en down i løpet av sesongen, men håper og tror den blir kortvarig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Frode

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #11 på: September 14, 2017, 12:01:44 »
Er "farlig" optimistisk for tiden. Tror faktisk vi rykker direkte opp (sammen med Fulham) Men så er vi Leeds, da. Alt kan skje. Skader på 2-3 sentrale spillere, og vi sliter.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #12 på: September 14, 2017, 13:34:06 »
Nyter denne perioden til fulle. Topper tabellen, spiller feiende flott fotball og har litt flaks!! Ord som vi ikke har forbundet med vårt kjære Leeds United på mange år.

6 strake uten baklengs må da være rekord for klubben også? Jeg trenger bare å gå ett år tilbake i tid, da vi hadde en trang fødsel på sesongen, men kom brukbart etterhvert. Slutten av dessverre ikke god nok, men heller ineg katastrofe for et hardt prøvet Leeds.

Jeg går stadig med tanken om hvor lenge dette holder. Gutta blør for drakta, takket være god lagledelse og god og fornuftig styring av klubben. Medgangen er vi midt i, og er vi heldig er dette virkelig nivået til dette laget. Det vil vise seg i denne beinharde ligaen.

Vi skal møte Millscum borte til helga. Det har tradisjonelt ikke vært gode opplevelser for oss. Var på The Den for noen år siden da vi vant etter scoring av McCormack. Reaksjonene fra Millscum fansen var det helt sprøtt å være vitne til. Nå er vi bedre rustet håper jeg.

MOT alle i Leeds familien!
Yeboahs vitne

nord

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #13 på: September 14, 2017, 14:02:05 »
Vi skal bare nyde øjeblikket på toppen :-*

Det andet kommer af sig selv, hvis det kommer  ;D
 

Carl Fisker

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #14 på: September 14, 2017, 14:28:32 »
Det er bare å nyte stunden mens vi har den, men fallhøyden er stor. Det blir viktig hvilken respons som kommer når vi møter motgang - både fra spillere og ledere. Eventuelle skader hos nøkkelspillere vil også kunne ha stor betydning for "flyten".

nord

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #15 på: September 14, 2017, 14:38:48 »
Det er bare å nyte stunden mens vi har den, men fallhøyden er stor. Det blir viktig hvilken respons som kommer når vi møter motgang - både fra spillere og ledere. Eventuelle skader hos nøkkelspillere vil også kunne ha stor betydning for "flyten".
Sådan er det med alle klubber, men det er ikke alle som ligger på toppen 14. sept. 2017 ;-)
 

ibster

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #16 på: September 14, 2017, 21:43:26 »
Vi har et knippe tøffe kamper foran oss nå. Er vi stadig på topp etter at vi har møtt wolves i slutten av november så klarer jeg ikke tro annet enn at vi rykker opp som seriemestere.

Josch

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #17 på: September 14, 2017, 22:55:30 »
Vi har et knippe tøffe kamper foran oss nå. Er vi stadig på topp etter at vi har møtt wolves i slutten av november så klarer jeg ikke tro annet enn at vi rykker opp som seriemestere.
Vi skal huske på at det ofte skjer mye rart i de 10 siste kampene.  Men jeg mener å huske at top 3 pr nov/des pleier å være der i mai også. Flere av favorittene har faktisk rotet mot middels motstand så langt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28890
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #18 på: September 14, 2017, 23:01:52 »
Vi skal huske på at det ofte skjer mye rart i de 10 siste kampene.  Men jeg mener å huske at top 3 pr nov/des pleier å være der i mai også. Flere av favorittene har faktisk rotet mot middels motstand så langt.
Rule of 17 :D
waccoe:

Rule of 17. 
 
Say it every season but 17 games is, almost without fail, the marker as to which teams are likely to be promoted. Worked again last season, promoted: 1st, 2nd, 4th after 17 games.
 
Only 1 side (Norwich) in the past 5 seasons has been promoted after being outside of the playoffs after 17 games. We were 7th at that stage last season.
 
Positions after 17 games.
1st promoted: 9 out of 13 seasons, 2nd: 10/13, 3rd: 6/13, 4th: 3/13, 5th: 3/13, 6th: 1/13.
 
Only 2 sides in Championship history have been promoted after being in the bottom half at that stage, 5 others in 13 seasons were top half but outside the playoffs. 
 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28890
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #19 på: September 14, 2017, 23:04:25 »
Rule of 17. 
...og for å følge opp forrige post, mht etter 15 runder:


The 'rule' works after 15 games; notionally a third of the season. Last 10 seasons: 
 
Top 2 after 15 have finished top 2, 5 seasons in 10
One of the top 2 has finished top 2, 4 seasons in 10
Only once have top two after 15 not finished in the top 2 (2012/13)
7 times in 10 seasons,  top after 15 = auto (top 2)
7 times in 10 seasons,  second after 15 = auto (top 2)
14 out of 20 auto-promoted teams were in the top 2 after 15 games. 
 
So being 1st or second after 15 is not a guarantee of auto, but it's not a bad marker.  
 
30+ points is the other marker: half the auto-promotion places (top 2) over the past 10 years have been filled by teams with 30 points after 15 games.  
 
30 points from 15 games has been achieved 16 times in the last 10 seasons. Of those:  
10 have been auto-promotion (top 2)
Remaining 6 have all finished top 6 (3 were promoted in the playoffs)
 
So 30 points after 15 will get you to the playoffs, barring catastrophe, and are a good indicator of auto (first or second)
 
Highest points after 15 games were Watford in 2007/8 – 35 points. They were the worst performers in this sample;  they ended up 6th.  They only took another 35 points from their next 31 games; w7 d14 l10; after taking 35 from their first 15. 
34 points Newcastle (16/17) Burnley (13/14)  Wolves (08/09) all auto
33 points Southampton (11/12) QPR (10/11) both auto
32 points Leicester (13/14) auto, Cardiff (10/11) 4th. 
 
so 30 points is a good indicator; 32 is a very strong indicator (barring 'doing a Watford')
 
7 games has some correlation, but it's weaker, as you would expect: 8 of 20 auto-promoted teams over the last 10 seasons were in the top 2 after 7 games. It's (obviously) better to be there than not be there, but it hasn't properly taken shape yet. 
 
Only Reading 11/12 came from ‘nowhere’ (16th after 15 games with 18 points). Only Watford (above) completely tanked from the strongest position of anyone over the last 10 seasons, and even they got to the playoffs, despite basically relegation form for two-thirds of the season. 
 
The major lesson from this is yes, of course, the January transfer window can be useful, and yes, you can claw your way into the playoffs or - extremely rarely - into the top two from a poor start....but realistically, it ain't going to happen. The big marker is how well you start the season. Another 13 points from our next 8 games will, based on recent history, give us at least play-offs; another 15 or 16 from our next 8 makes it highly likely we get top 2. 
 
interesting stuff. I didn't realise quite how important a good start was.
 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ibster

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #20 på: September 14, 2017, 23:04:39 »
Nettopp:)

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk


JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #21 på: September 14, 2017, 23:49:46 »
Rule of 17. 
 
interesting stuff. I didn't realise quite how important a good start was.
 

Unntaket er 1995-96  ;D ;D ;D

Millwall leda vel ligaen så seint som i november...men rykka likevel ned til League1 i mai...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Josch

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #22 på: September 14, 2017, 23:52:49 »
Den 31. oktober spiller vi seriekamp nr 15.
Da er det bare å finne frem denne statistikken igjen så vet vi sånn ca hvordan sjansene er. :)
« Siste redigering: September 14, 2017, 23:54:26 av Josch »

Sleivind

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #23 på: September 15, 2017, 13:44:30 »
Rule of 17. 
...og for å følge opp forrige post, mht etter 15 runder:


The 'rule' works after 15 games; notionally a third of the season. Last 10 seasons: 
 
Top 2 after 15 have finished top 2, 5 seasons in 10
One of the top 2 has finished top 2, 4 seasons in 10
Only once have top two after 15 not finished in the top 2 (2012/13)
7 times in 10 seasons,  top after 15 = auto (top 2)
7 times in 10 seasons,  second after 15 = auto (top 2)
14 out of 20 auto-promoted teams were in the top 2 after 15 games. 
 
So being 1st or second after 15 is not a guarantee of auto, but it's not a bad marker.   
 
30+ points is the other marker: half the auto-promotion places (top 2) over the past 10 years have been filled by teams with 30 points after 15 games.   
 
30 points from 15 games has been achieved 16 times in the last 10 seasons. Of those:   
10 have been auto-promotion (top 2)
Remaining 6 have all finished top 6 (3 were promoted in the playoffs)
 
So 30 points after 15 will get you to the playoffs, barring catastrophe, and are a good indicator of auto (first or second)
 
Highest points after 15 games were Watford in 2007/8 – 35 points. They were the worst performers in this sample;  they ended up 6th.  They only took another 35 points from their next 31 games; w7 d14 l10; after taking 35 from their first 15. 
34 points Newcastle (16/17) Burnley (13/14)  Wolves (08/09) all auto
33 points Southampton (11/12) QPR (10/11) both auto
32 points Leicester (13/14) auto, Cardiff (10/11) 4th. 
 
so 30 points is a good indicator; 32 is a very strong indicator (barring 'doing a Watford')
 
7 games has some correlation, but it's weaker, as you would expect: 8 of 20 auto-promoted teams over the last 10 seasons were in the top 2 after 7 games. It's (obviously) better to be there than not be there, but it hasn't properly taken shape yet. 
 
Only Reading 11/12 came from ‘nowhere’ (16th after 15 games with 18 points). Only Watford (above) completely tanked from the strongest position of anyone over the last 10 seasons, and even they got to the playoffs, despite basically relegation form for two-thirds of the season. 
 
The major lesson from this is yes, of course, the January transfer window can be useful, and yes, you can claw your way into the playoffs or - extremely rarely - into the top two from a poor start....but realistically, it ain't going to happen. The big marker is how well you start the season. Another 13 points from our next 8 games will, based on recent history, give us at least play-offs; another 15 or 16 from our next 8 makes it highly likely we get top 2. 
 
interesting stuff. I didn't realise quite how important a good start was.
 

Skal ikke undervurdere en godt start. Se på de norske alpinistene som fant ut av hvis de staket litt lenger og fikk litt høyere fart øverst i løypa, ville dette gi de større fart gjennom hele løpet. De har vel gjort det helt kurant de siste årene.

DenHviteYeboah

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #24 på: September 15, 2017, 14:21:48 »
Nå er det folk med peiling som henter spillere. Ikke en gnien Bates eller en eneveldig Cellino...Vi har jo etterlyst i flere år spillere fra andre ligaer i Europa. Jeg og andre på forumet har skrevet i årevis at bytteleken med britiske spillere i championship ikke fører frem. Nå ser vi hva et scouting system gjør. Jeg mener vi har fått tak i spillere som hever kvaliteten enormt! Det ser ut som vi nå har den beste troppen siden nedrykket. Dette kan bli vår sesong!! Har trua for første gang på over 10 år  ;D ;D ;D

Promotion 2010

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #25 på: September 15, 2017, 14:38:02 »
Nå er det folk med peiling som henter spillere. Ikke en gnien Bates eller en eneveldig Cellino...Vi har jo etterlyst i flere år spillere fra andre ligaer i Europa. Jeg og andre på forumet har skrevet i årevis at bytteleken med britiske spillere i championship ikke fører frem. Nå ser vi hva et scouting system gjør. Jeg mener vi har fått tak i spillere som hever kvaliteten enormt! Det ser ut som vi nå har den beste troppen siden nedrykket. Dette kan bli vår sesong!! Har trua for første gang på over 10 år  ;D ;D ;D


Hear Hear!!!!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #26 på: September 15, 2017, 14:38:32 »
Nå er det folk med peiling som henter spillere. Ikke en gnien Bates eller en eneveldig Cellino...Vi har jo etterlyst i flere år spillere fra andre ligaer i Europa. Jeg og andre på forumet har skrevet i årevis at bytteleken med britiske spillere i championship ikke fører frem. Nå ser vi hva et scouting system gjør. Jeg mener vi har fått tak i spillere som hever kvaliteten enormt! Det ser ut som vi nå har den beste troppen siden nedrykket. Dette kan bli vår sesong!! Har trua for første gang på over 10 år  ;D ;D ;D
Bra å høre!  :) Hadde du hadde du hatt det om vi lå på tredje og?  ;)
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28890
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #27 på: September 15, 2017, 14:43:28 »
The 'rule' works after 15 games; notionally a third of the season. Last 10 seasons: 
 
Top 2 after 15 have finished top 2, 5 seasons in 10
One of the top 2 has finished top 2, 4 seasons in 10
Only once have top two after 15 not finished in the top 2 (2012/13)
7 times in 10 seasons,  top after 15 = auto (top 2)
7 times in 10 seasons,  second after 15 = auto (top 2)
14 out of 20 auto-promoted teams were in the top 2 after 15 games. 
 
So being 1st or second after 15 is not a guarantee of auto, but it's not a bad marker.   
 
30+ points is the other marker: half the auto-promotion places (top 2) over the past 10 years have been filled by teams with 30 points after 15 games.   
 
30 points from 15 games has been achieved 16 times in the last 10 seasons. Of those:   
10 have been auto-promotion (top 2)
Remaining 6 have all finished top 6 (3 were promoted in the playoffs)
 
So 30 points after 15 will get you to the playoffs, barring catastrophe, and are a good indicator of auto (first or second)
 
Highest points after 15 games were Watford in 2007/8 – 35 points. They were the worst performers in this sample;  they ended up 6th.  They only took another 35 points from their next 31 games; w7 d14 l10; after taking 35 from their first 15. 
34 points Newcastle (16/17) Burnley (13/14)  Wolves (08/09) all auto
33 points Southampton (11/12) QPR (10/11) both auto
32 points Leicester (13/14) auto, Cardiff (10/11) 4th. 
 
so 30 points is a good indicator; 32 is a very strong indicator (barring 'doing a Watford')
 
7 games has some correlation, but it's weaker, as you would expect: 8 of 20 auto-promoted teams over the last 10 seasons were in the top 2 after 7 games. It's (obviously) better to be there than not be there, but it hasn't properly taken shape yet. 
 
Only Reading 11/12 came from ‘nowhere’ (16th after 15 games with 18 points). Only Watford (above) completely tanked from the strongest position of anyone over the last 10 seasons, and even they got to the playoffs, despite basically relegation form for two-thirds of the season. 
 
The major lesson from this is yes, of course, the January transfer window can be useful, and yes, you can claw your way into the playoffs or - extremely rarely - into the top two from a poor start....but realistically, it ain't going to happen. The big marker is how well you start the season. Another 13 points from our next 8 games will, based on recent history, give us at least play-offs; another 15 or 16 from our next 8 makes it highly likely we get top 2. 
 
interesting stuff. I didn't realise quite how important a good start was.
 

To hit the 30 point mark after 15 games that, @Notfamousanymore mentions above, we need 13 points from the next 8.
 
That looks like either:
4 Wins, 1 Draw, 3 Losses
or
3 Wins, 5 Draws, 0 Losses
 
Looks more than doable although there are some tougher fixtures and Derbies coming up:
 
Millwall (A)
Ipswich (H)
Cardiff (A)
Sheffield Wednesday (A)
Reading (H)
Bristol City (A)
Sheffield United (H)
Derby (H)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28890
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #28 på: September 15, 2017, 14:44:56 »
Er "farlig" optimistisk for tiden. Tror faktisk vi rykker direkte opp (sammen med Fulham) Men så er vi Leeds, da. Alt kan skje. Skader på 2-3 sentrale spillere, og vi sliter.


Godt du hadde troen, Frode. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Top of the league - Hvorfor det?
« Svar #29 på: September 15, 2017, 14:48:06 »
Nå er det folk med peiling som henter spillere. Ikke en gnien Bates eller en eneveldig Cellino...Vi har jo etterlyst i flere år spillere fra andre ligaer i Europa. Jeg og andre på forumet har skrevet i årevis at bytteleken med britiske spillere i championship ikke fører frem. Nå ser vi hva et scouting system gjør. Jeg mener vi har fått tak i spillere som hever kvaliteten enormt! Det ser ut som vi nå har den beste troppen siden nedrykket. Dette kan bli vår sesong!! Har trua for første gang på over 10 år  ;D ;D ;D
Bra å høre!  :) Hadde du hadde du hatt det om vi lå på tredje og?  ;)
Oh yes :)