Hvor er plan B

Started by h.b, October 14, 2017, 17:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Mangler fullstendig en plan B, som TC skrøt på seg at han hadde.
Elendig lagleder på sidelinja

ragnar

Har ikke sett noen plan b foreløpig denne sesongen. Nå lugger det skikkelig og det er jo tydelig at det ikke funker for tiden. Lite imponert. Men hva har skjedd siden starten av sesongen?
*In El Loco we trust!*

Kato

Jeg vil nå først se en plan A.

h.b

For det første blir Saiz og Pablo for like. Vi må ha forskjellige spillertyper på laget som komplementerer hverandre. Og så blir vi for lette fremover.
Hadde sett at TC hadde tatt ut begge de defensive på slutten når reading tok ledelsen. Gambla på flere i angrep.

Sydhagen

Quote from: Kato on October 14, 2017, 18:07:23
Jeg vil nå først se en plan A.

Plan A var det som funket frem til Millwall kampen.
Leste i sommer at formasjonen til TC var 4-3-3. Ønsker å se den fremover.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Quote from: h.b on October 14, 2017, 18:12:23
For det første blir Saiz og Pablo for like. Vi må ha forskjellige spillertyper på laget som komplementerer hverandre. Og så blir vi for lette fremover.
Hadde sett at TC hadde tatt ut begge de defensive på slutten når reading tok ledelsen. Gambla på flere i angrep.

Enig. Man må spille med spillere i posisjoner de er best. Pablo og Roofe er ingen vinger. Begge trives best i rollen Saiz har tatt. Få innpå Dallas for Pablo i neste kamp. Roofe må vike plass for enten Alioski eller Sacko. Lasogga har vært miserabel etter et par gode kamper innledningsvis. Dessverre er ikke Grot et alternativ, han er langt unna Championsship-standard.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Så må man få på plass en sentral midtbane som fungerer.

Tom S

Quote from: Kato on October 14, 2017, 18:28:55

Med utgangspunkt i fjorårsesongen sliter eg med å forstå at ikkje Vieira er nærmere en plass i laget.
Ellers er eg også av den oppfatning, basert på det lille vi har sett Klich, at han må inn på laget å få tillit til å spele seg inn - han har kvaliteter.
COME ON LEEDS !!

auren

Hvorfor har duoen O`Kane og Phillips plutselig mista det? Formsvikt? Er de ikke så gode som de viste innledningsvis?

Jeg skjønner virkelig ikke hva som har skjedd med laget etter Millwall.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Synes laget legger seg lavere enn det gjorde tidlig i sesongen. Veien frem blir for lang og det blir for stor strekk i laget. Og da blir den sentrale midtbanen for spinkel rett og slett. Det blir for langt mellom leddene.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Quote from: Tom S on October 14, 2017, 18:32:01

Med utgangspunkt i fjorårsesongen sliter eg med å forstå at ikkje Vieira er nærmere en plass i laget.
Ellers er eg også av den oppfatning, basert på det lille vi har sett Klich, at han må inn på laget å få tillit til å spele seg inn - han har kvaliteter.

Enig. Tror Klich etter hvert blir førstevalg sentralt. Og  Vieira bør få spille mer. O`Kane spiller i dag i en playmakerrolle han ikke har sko til å fylle.

Kato

Quote from: auren on October 14, 2017, 18:34:11

Hvorfor har duoen O`Kane og Phillips plutselig mista det? Formsvikt? Er de ikke så gode som de viste innledningsvis?

auren

Phillips er veldig opp og ned. Det synes jeg han har vært så langt i høst også, selv om han har vært langt bedre enn i fjor. O`Kane er en fighter som bør være ballvinner, og slippe raskt til kreative spillere. Når han skal ned mellom stopperne, hente ballen, føre den opp, slå gjennombrudd. Da blir det noe feil hos meg. Det er ikke en slik spillertype han er. Altfor lite flair til det.

RoarG

Quote from: Kato on October 14, 2017, 18:37:49
Quote from: auren on October 14, 2017, 18:34:11

auren

Phillips er veldig opp og ned. Det synes jeg han har vært så langt i høst også, selv om han har vært langt bedre enn i fjor. O`Kane er en fighter som bør være ballvinner, og slippe raskt til kreative spillere. Når han skal ned mellom stopperne, hente ballen, føre den opp, slå gjennombrudd. Da blir det noe feil hos meg. Det er ikke en slik spillertype han er. Altfor lite flair til det.
Altså bør Phillips, og en mer kreativ og jevnt spiller må inn som den offensive midtbanespilleren. Klich? Vel, han bør prøves, og det på bekostning av Phillips.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Jeg tror vel egentlig at Kliss og Vieira i form, bør ha mer komplementære ferdigheter enn O Kone og Philips. Innbiller meg også at det er disse posisjonene som i alle fall er det viktigste at funker stabilt hvis vi skal spille så mye ball som vi gjør nå.

O Kane ser ut som Bridcutt i fjor nå. Ned og hente, ned og hente, ned og hente. Likte bedre når han var overaggresiv og spinnvill.

Carl Fisker

Spillestilen a'la Barcelona funker ikke lenger. Klikk klakk fotball med støttepasninger utenfor egen 16 meter hører ikke hjemme i Championship. Det må mere fysikk til, særlig på midtbanen. Formasjonsmessig tror jeg 4-3-3 er å foretrekke.

Cannavaro

Det er nå eksamen står for Thomas Christiansen : er han fortsatt blendet av det laget hans presterte i august og deler av september ?  Er han "låst" i sin spillfilosofi og taktiske evner ?  Han har vært sikker på sentralduoen O`Kane/Phillips lenge - og blitt usikker på Wiedwald. Trioen med Pablo, Saiz og Alioski har bidratt sterkt i de beste kampene våre, men nå er TC mer usikker på disse sammen også. Når lederen for laget og spillergruppa er usikker, ja så kan det smitte over på de som skal prestere i kamp også. Ser vi tegn til at herr Christiansen har kjørt seg fast i et spor ??  Og hvor mange/mye endringer vil han eventuelt foreta seg til neste kamp ??
Jeg syns det er mye spørsmål her jeg nå, og at vi er i en periode som er vanskelig, og som det faktisk krever litt handlekraft for å komme ut av.  Hvordan skal Leeds spille ??  Hvordan var vi i den perioden vi var gode ?? Hvordan komme dit igjen ??
Vi er litt inne i 1/4 av sesongen, det er nå fornuftig å korrigere. Jeg er spent på hva han foretar seg fremover, det er nå han må vise karakter og taktiske evner.  Han har ikke mislykkes, men han er inne på et feil spor akkurat nå.  Håper han finner tilbake til vinnerformelen.
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Quote from: Cannavaro on October 14, 2017, 20:45:03
Det er nå eksamen står for Thomas Christiansen : er han fortsatt blendet av det laget hans presterte i august og deler av september ?  Er han "låst" i sin spillfilosofi og taktiske evner ?  Han har vært sikker på sentralduoen O`Kane/Phillips lenge - og blitt usikker på Wiedwald. Trioen med Pablo, Saiz og Alioski har bidratt sterkt i de beste kampene våre, men nå er TC mer usikker på disse sammen også. Når lederen for laget og spillergruppa er usikker, ja så kan det smitte over på de som skal prestere i kamp også. Ser vi tegn til at herr Christiansen har kjørt seg fast i et spor ??  Og hvor mange/mye endringer vil han eventuelt foreta seg til neste kamp ??
Jeg syns det er mye spørsmål her jeg nå, og at vi er i en periode som er vanskelig, og som det faktisk krever litt handlekraft for å komme ut av.  Hvordan skal Leeds spille ??  Hvordan var vi i den perioden vi var gode ?? Hvordan komme dit igjen ??
Vi er litt inne i 1/4 av sesongen, det er nå fornuftig å korrigere. Jeg er spent på hva han foretar seg fremover, det er nå han må vise karakter og taktiske evner.  Han har ikke mislykkes, men han er inne på et feil spor akkurat nå.  Håper han finner tilbake til vinnerformelen.

Blir det en ny sesong i ingenmannsland ?

Om det ikke er eksamen så er det i alle fall tentamen for Christiansen. Vi er inne i et blindspor som det haster å finne veien ut av. Opprykk ser ut som utopi akkurat nå.
Super Leeds since 1968

Cherry

Quote from: Cannavaro on October 14, 2017, 20:45:03

Godt resonert.
Mener også at mye av tannhjulet / navet/kjernen vår ligger i sentral midt.
Prøv Vieira/ Klich.

Allanclarke

Med det spillet igår kan vi bare glemme opprykk. Skammelig opptreden  >:( >:( >:( >:( >:(