Skrevet av Emne: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder  (Lest 6748 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« på: Oktober 25, 2017, 09:07:07 »
Noen kjøpt for å levere fra dag 1, noen hentet inn for fremtiden. Min vurdering går på det dem har levert på banen så langt. Og mitt utgangspunkt er at med såpass med investeringer burde vi være et topp-6 lag.

Caleb Ekuban - Skadet, for lite spilletid til å vurdere.

Pawel Cibicki - Terningkast 1. Antagelig kjøpt inn for å utvikle seg. Veik, ikke tilpasset championship, lite involvert i det han har spilt. Pr nå ikke i nærheten av å være god nok.

Samu Saiz - Terningkast 5+. 4 mål på 10 starter. Vår beste spiller, og vår beste investering de senere år. Ser han ikke i championship neste sesong.

Jay-Roy Grot - Terningkast 2. Sikkert også kjøpt inn for fremtiden. Stor og sterk. Ikke mål i seg så langt. Alt for liten arbeidsradius. Ikke klar for spilletid i dag for et topp-6 lag.

Pierre-Michel Lasogga - Terningkast 4.  7 starter og 4 mål. Godkjent. Uten kamptrening da han kom. Litt opp og ned, men tror han leverer 15 mål + i championship denne sesongen.

Mateusz Klich - Terningkast 2 - En av de jeg hadde forventninger til. Skadet i pre-season og aldri skikkelig i gang. Forventer han kommer, men jaggu ikke sikker.

Vurnon Anita - Terningkast 3 - Anvendelig, neppe brukt der han helst ønsker. Ikke løst venstrebackproblemet. Bra med ball. Har ikke satt fyr på oss.

Ezgjan Alioski - Terningkast 3 - En av skuffelsene, basert på hva jeg forventet. Tror han har mye mer inne. Forventer at han spiller seg inn i championship i løpet av sesongen.

Matthew Pennington - Terningkast 4 - Skadet tidlig,viser tendenser til hva som bor i han. Bra det han har spilt. Skadefri tror jeg han raskt blir førstevalget bak i midten.

Cameron Borthwick-Jackson - Terningkast 2 - Rett og slett ikke vært god nok. Kanskje en grunn til at han var i kulden i Wolves i fjor. Ser ikke for meg at han plutselig slår til.

Felix Wiedwald - Terningkast 2 - Hadde forventninger, og så tendenser (mulig jeg var for optimistisk). Uten selvtillit, ser skjør ut. Tipper dette er bomkjøp for championship.

Andy Lonergan - Terningkast 4 - Langt tryggere enn Wiedwald. Bra så langt. Svak med beina, og vi mister en dimensjon. Klassisk championship-keeper som jeg tror eller kanskje mer håper erstattes i januar.


12 nye. Saiz den klart beste investeringa. Lasogga, Pennington og Lonergan klart godkjent. Ellers medium og nedover.


Victor Orta - Terningkast 3 - De nye har ikke preget laget i tilstrekkelig grad. Han har hatt bra med midler, og så langt ikke truffet all verden. Men det kan endre seg. Klart pluss for Saiz. Faktisk er mye av årsaken til at vi har levert såpass bra at mange av spillerne som var her før han har tatt steg (Phillips, O`Kane, Ayling, Cooper, Dallas og ikke minst Pablo).
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 09:16:57 av Kato »
 

HåvardK

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #1 på: Oktober 25, 2017, 09:22:31 »
Langt på vei enig i dine vurderinger, Kato. Spørsmålet er om noen av disse (Grot, Cibicki, CBJ) burde lånes ut til klubber i lavere divisjoner for å få spilletid.
Anita syns jeg kan få en prikk til på terningen, mest fordi han er anvendelig på flere plasser (selv om vi ikke har sett dette i praksis ennå). Pennington aspirerer vel også til en femmer, mens jeg (kanskje håper mer enn) tror at CBJ har større potensiale, men lav selvtillit.

På mange måter ligner dette faktisk litt på første sesongen Cellino ledet laget. Veldig mange innkjøp/lån, hvor få leverte godkjent. Den mest signifikante forskjellen er at dagens stall ikke ser ut til å inneholde giftelementer som "sicknote six". Det er da noe.

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #2 på: Oktober 25, 2017, 09:24:08 »
Langt på vei enig i dine vurderinger, Kato. Spørsmålet er om noen av disse (Grot, Cibicki, CBJ) burde lånes ut til klubber i lavere divisjoner for å få spilletid.
Anita syns jeg kan få en prikk til på terningen, mest fordi han er anvendelig på flere plasser (selv om vi ikke har sett dette i praksis ennå). Pennington aspirerer vel også til en femmer, mens jeg (kanskje håper mer enn) tror at CBJ har større potensiale, men lav selvtillit.

På mange måter ligner dette faktisk litt på første sesongen Cellino ledet laget. Veldig mange innkjøp/lån, hvor få leverte godkjent. Den mest signifikante forskjellen er at dagens stall ikke ser ut til å inneholde giftelementer som "sicknote six". Det er da noe.

Tenkte kanskje Pennington trenger litt mer spilletid før vi er helt trygg på hva vi får der. For så vidt enig i Anita. Kan bli skadelidende av å være potet. Og er bra med ball. Lurer på om vi pr nå har stall god nok til å låne ut de du nevner. På topp er det kjempetynt bak Lasogga. Pr nå Grot eller Roofe. Lukter ikke akkurat topp-2 av det.
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 09:26:02 av Kato »
 

kalle_92

  • Gjest
Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #3 på: Oktober 25, 2017, 09:26:21 »
Jeg er mest skuffet over de siste signeringen i vinduet. Grot, Cibicki. Begge kan nok utvikle seg, men særlig sistnevnte har jo ikke hatt noen som helst innvirkning de minuttene han har fått. Var anonym som få. Kan ikke huske en eneste involvering igår, og den eneste mot Burnley var da han klarte å skaffe frispark. Grot virker spennende, basert på hans enorme fysikk - Men det blir litt endimensjonalt og stillestående i større perioder.

willum

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #4 på: Oktober 25, 2017, 09:31:34 »
Noen kjøpt for å levere fra dag 1, noen hentet inn for fremtiden. Min vurdering går på det dem har levert på banen. Og mitt utgangspunkt er at med såpass med investeringer burde vi være et topp-6 lag.

Caleb Ekuban - Skadet, for lite spilletid til å vurdere

Pawel Cibicki - Terningkast 1. Antagelig kjøpt inn for å utvikle seg. Veik, ikke tilpasset championship, lite involvert i det han har spilt. Pr nå ikke i nærheten av å være god nok.

Samu Saiz - Terningkast 5+. 4 mål på 10 starter. Vår beste spiller, og vår beste investering de senere år. Ser han ikke i championship neste sesong.

Jay-Roy Grot - Terningkast 2. Sikkert også kjøpt inn for fremtiden. Stor og sterk. Ikke mål i seg så langt. Alt for liten arbeidsradius. Ikke god nok for spilletid i dag.

Pierre-Michel Lasogga - Terningkast 4.  7 starter og 4 mål. Godkjent. Uten kamptrening da han kom. Litt opp og ned, men tror han leverer 15 mål + i championship denne sesongen.

Mateusz Klich - Terningkast 2 - En av de jeg hadde forventninger til. Skadet i pre-season og aldri skikkelig i gang. Forventer han kommer, men jaggu ikke sikker.

Vurnon Anita - Terningkast 3 - Anvendelig, neppe brukt der han helst ønsker. Ikke løst venstrebackproblemet. Bra med ball. Har ikke satt fyr på oss.

Ezgjan Alioski - Terningkast 3 - En av skuffelsene, basert på hva jeg forventet. Tror han har mye mer inne. Forventer at han spiller seg inn i championship i løpet av sesongen.

Matthew Pennington - Terningkast 4 - Skadet tidlig,viser tendenser til hva som bor i han. Bra det han har spilt. Skadefri tror jeg han raskt blir førstevalget bak i midten.

Cameron Borthwick-Jackson - Terningkast 2 - Rett og slett ikke vært god nok. Kanskje en grunn til at han var i kulden i Wolves i fjor. Ser ikke for meg at han plutselig slår til.

Felix Wiedwald - Terningkast 2 - Hadde forventninger, og så tendenser (mulig jeg var for optimistisk). Uten selvtillit, ser skjør ut. Tipper dette er bomkjøp for championship.

Andy Lonergan - Terningkast 4 - Langt tryggere enn Wiedwald. Bra så langt. Svak med beina, og vi mister en dimensjon. Klassisk championship-keeper som jeg tror erstattes i januar.


12 nye. Saiz den klart beste investeringa. Lasogga, Pennington og Lonergan klart godkjent. Ellers medium og nedover.


Victor Orta - Terningkast 3 - De nye har ikke preget laget i tilstrekkelig grad. Han har hatt bra med midler, og så langt ikke truffet all verden. Men det kan endre seg. Faktisk er mye av årsaken til at vi har levert såpass bra at mange av spillerne som var her før han har tatt steg (Phillips, O`Kane, Ayling, Cooper, Dallas).


Spillerinvesteringer: Siden mai er klubben i solid pluss, anslagsvis £5-6-7M. Orta har i stor grad gått for potensial, som TC og co kan utvikle. Det er jo liksom modellen i klubben for tiden. At flere ikke har slått til, eller har nivået inne pdd, er ikke så merkelig. Og med tanke på utgangspunktet ditt: Vi er på 4. plass :)

Cibicki: Ikke vist fram noenting, men husk nå på at vi har sett ham i to kamper borte mot PL-lag. Ikke det enkleste utgangspunktet for å prestere, spesielt ikke om selvtilliten er litt skrall. Da var det enklere for Saiz og Alioski (uten sammenligning for øvrig!) å vise seg fram og spille på seg selvtillit hjemme mot Port Vale. Cibicki var linket til både Ajax og ManU på et tidspunkt, så noe må det vel være der inne et sted. Men per i dag ikke blant de 22-23 beste i klubben. Tid for U23-kamper nå og utlån etter hvert.

Grot: Veldig uferdig og ble så sliten etter hvert i går at han knapt klarte å jogge. Ã…penbart kjøpt for fremtiden, men viste i et par glimt i førsteomgangen i går at han kan bli noe. Mye å lære. Men er uansett bare et tredjevalg på topp.

Greit å vurdere etter tre måneder, og du er jo tydelig på premisset for vurderingene dine. Men jeg nekter å avskrive noen etter så kort tid (sier ikke at du gjør det), spesielt siden mange ble hentet inn for å utvikle seg videre i klubben. Regner med at vi har et team på treningsfeltet som kan bidra godt til det.
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 09:33:40 av willum »

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #5 på: Oktober 25, 2017, 09:38:34 »
Noen kjøpt for å levere fra dag 1, noen hentet inn for fremtiden. Min vurdering går på det dem har levert på banen. Og mitt utgangspunkt er at med såpass med investeringer burde vi være et topp-6 lag.

Caleb Ekuban - Skadet, for lite spilletid til å vurdere

Pawel Cibicki - Terningkast 1. Antagelig kjøpt inn for å utvikle seg. Veik, ikke tilpasset championship, lite involvert i det han har spilt. Pr nå ikke i nærheten av å være god nok.

Samu Saiz - Terningkast 5+. 4 mål på 10 starter. Vår beste spiller, og vår beste investering de senere år. Ser han ikke i championship neste sesong.

Jay-Roy Grot - Terningkast 2. Sikkert også kjøpt inn for fremtiden. Stor og sterk. Ikke mål i seg så langt. Alt for liten arbeidsradius. Ikke god nok for spilletid i dag.

Pierre-Michel Lasogga - Terningkast 4.  7 starter og 4 mål. Godkjent. Uten kamptrening da han kom. Litt opp og ned, men tror han leverer 15 mål + i championship denne sesongen.

Mateusz Klich - Terningkast 2 - En av de jeg hadde forventninger til. Skadet i pre-season og aldri skikkelig i gang. Forventer han kommer, men jaggu ikke sikker.

Vurnon Anita - Terningkast 3 - Anvendelig, neppe brukt der han helst ønsker. Ikke løst venstrebackproblemet. Bra med ball. Har ikke satt fyr på oss.

Ezgjan Alioski - Terningkast 3 - En av skuffelsene, basert på hva jeg forventet. Tror han har mye mer inne. Forventer at han spiller seg inn i championship i løpet av sesongen.

Matthew Pennington - Terningkast 4 - Skadet tidlig,viser tendenser til hva som bor i han. Bra det han har spilt. Skadefri tror jeg han raskt blir førstevalget bak i midten.

Cameron Borthwick-Jackson - Terningkast 2 - Rett og slett ikke vært god nok. Kanskje en grunn til at han var i kulden i Wolves i fjor. Ser ikke for meg at han plutselig slår til.

Felix Wiedwald - Terningkast 2 - Hadde forventninger, og så tendenser (mulig jeg var for optimistisk). Uten selvtillit, ser skjør ut. Tipper dette er bomkjøp for championship.

Andy Lonergan - Terningkast 4 - Langt tryggere enn Wiedwald. Bra så langt. Svak med beina, og vi mister en dimensjon. Klassisk championship-keeper som jeg tror erstattes i januar.


12 nye. Saiz den klart beste investeringa. Lasogga, Pennington og Lonergan klart godkjent. Ellers medium og nedover.


Victor Orta - Terningkast 3 - De nye har ikke preget laget i tilstrekkelig grad. Han har hatt bra med midler, og så langt ikke truffet all verden. Men det kan endre seg. Faktisk er mye av årsaken til at vi har levert såpass bra at mange av spillerne som var her før han har tatt steg (Phillips, O`Kane, Ayling, Cooper, Dallas).


Spillerinvesteringer: Siden mai er klubben i solid pluss, anslagsvis £5-6-7M. Orta har i stor grad gått for potensial, som TC og co kan utvikle. Det er jo liksom modellen i klubben for tiden. At flere ikke har slått til, eller har nivået inne pdd, er ikke så merkelig. Og med tanke på utgangspunktet ditt: Vi er på 4. plass :)

Cibicki: Ikke vist fram noenting, men husk nå på at vi har sett ham i to kamper borte mot PL-lag. Ikke det enkleste utgangspunktet for å prestere, spesielt ikke om selvtilliten er litt skrall. Da var det enklere for Saiz og Alioski (uten sammenligning for øvrig!) å vise seg fram og spille på seg selvtillit hjemme mot Port Vale. Cibicki var linket til både Ajax og ManU på et tidspunkt, så noe må det vel være der inne et sted. Men per i dag ikke blant de 22-23 beste i klubben. Tid for U23-kamper nå og utlån etter hvert.

Grot: Veldig uferdig og ble så sliten etter hvert i går at han knapt klarte å jogge. Ã…penbart kjøpt for fremtiden, men viste i et par glimt i førsteomgangen i går at han kan bli noe. Mye å lære. Men er uansett bare et tredjevalg på topp.

Greit å vurdere etter tre måneder, og du er jo tydelig på premisset for vurderingene dine. Men jeg nekter å avskrive noen etter så kort tid (sier ikke at du gjør det), spesielt siden mange ble hentet inn for å utvikle seg videre i klubben. Regner med at vi har et team på treningsfeltet som kan bidra godt til det.

Gode poeng du kommer med. Vil nesten tro Grot presses inn til såpass med spilletid fordi det ikke er alternativer,  og TC prioriterer noe forsiktig matching av Lasogga (en helt riktig vurdering). En del av disse spillerne (Wiedwald, Anita, Alioski, Saiz, Klich, Lasogga, Borthwick-J) tror jeg var hentet for å levere umiddelbart. United-backen, for eksempel, er ikke hentet på lån for at vi skal utvikle han videre.
 

Square Ball

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #6 på: Oktober 25, 2017, 10:21:31 »
Enig i spillervurderingene,Kato.Sjøl om noen av de nye ikke har slått til,er det vel så viktig at flere av de "gamle" har blomstret
under TC,vil og ha med Roofe her som utvilsomt har løftet seg siden i fjor(problemet med han er han ikke får spille der han er best)
Den med størst potensiale som ikke har innfridd synes jeg er Alioski.Noen bruker mer tid på å tilpasse seg,håper og tror det løsner for han

Problemet med reservene nå blir matching,ute av cupen,hittil har de ikke spilt resevekamper.Sammenlignet med andre klubber i divisjonen har vi vel
en stor stall som kan bli nyttig utover sesongen.Villa,Wolves og Middlesbrough er kanskje de som matcher oss i dybde.

Den største mangelen er som du påpeker,er kvaliteten på venstreback er lavere etter Taylor forsvant.Så lenge vi spiller med venstre innoverkant,mener jeg  behovet
for en god venstrebent back som slår gode innlegg er stort.CBJ er neppe løsningen.

At vi nå har en eier som er villig til å investere i januarvinduet kan bli et pluss

Bellini

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #7 på: Oktober 25, 2017, 10:55:02 »
Synes vurderingen av Victor Orta er for lav med en 3! synes han har gjort veldig bra signeringer.
Bare signeringen av Saiz er verdt en 4 på terningen for Orta alene. Her har Leeds hentet en kanon spiller for en billig penge og skulle han fortsette i det sporet han har startet i blir han kåret til CC beste spiller i år. Han har til tider drevet Leeds motoren fremover alene i flere kamper og synes Saiz fortjener terning kast 6. Vi må legge til grunn at vi er CC klubb og er nesten utrolig at en spiller på Saiz nivå ikke er hentet av en klubb i topp divisjonen.

Eneste jeg vil si er bom er vurderingen av å selge Green og hente Felix Wiedwald, men det er også en så stor blemme at det kan koste oss en evt. opprykks plass. Veldig dårlig vurdet. Tipper Green ønsket en overgang pag. lønn på slutten av karrieren. Men dette bytte står til terning kast 1.
Andy Lonergan er hentet som 2 keeper og som det er han et ok valg. Håper også og tror at han blir erstattet i januar.

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #8 på: Oktober 25, 2017, 11:16:47 »
Synes vurderingen av Victor Orta er for lav med en 3! synes han har gjort veldig bra signeringer.
Bare signeringen av Saiz er verdt en 4 på terningen for Orta alene. Her har Leeds hentet en kanon spiller for en billig penge og skulle han fortsette i det sporet han har startet i blir han kåret til CC beste spiller i år. Han har til tider drevet Leeds motoren fremover alene i flere kamper og synes Saiz fortjener terning kast 6. Vi må legge til grunn at vi er CC klubb og er nesten utrolig at en spiller på Saiz nivå ikke er hentet av en klubb i topp divisjonen.

Eneste jeg vil si er bom er vurderingen av å selge Green og hente Felix Wiedwald, men det er også en så stor blemme at det kan koste oss en evt. opprykks plass. Veldig dårlig vurdet. Tipper Green ønsket en overgang pag. lønn på slutten av karrieren. Men dette bytte står til terning kast 1.
Andy Lonergan er hentet som 2 keeper og som det er han et ok valg. Håper også og tror at han blir erstattet i januar.

Enig i at Saiz alene gir et par tall på terningen. Men av 12 spillere er det kun han som har slått skikkelig til (Lasogga og Pennington det nærmeste). Det er ikke mange. Tror du analyserer helt riktig rundt Lonergan. Basert på at han var hentet inn som 2. keeper har han levert meget bra. Sier kanskje litt om Wiedwald andre veien.
 

Dennis

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #9 på: Oktober 25, 2017, 11:48:33 »
Enig i mye, ganske uenig i annet.

Lasogga - 4. Sju målpoeng (konkret resultat) på sju kamper og en håndfull for motstanders forsvarere. Sett i lys av at han fortsatt ser ut til å mangle litt fysisk og har hatt utenomsportslig fokus i en periode. Tyskeren leverer til 5 for meg. Wood savnes ikke, men det gjør absolutt Lasogga når han ikke spiller.

Orta - 3. Meget uenig i at Orta fremstår middelmåddig. I tillegg til en håndfull lovende signeringer, samt at stallen ser bedre dekket ut i år, har han signert langtidskontrakter med nøkkelspillere som Ayling, Vieira og Cooper m.fl. I tillegg er veldig mange av signeringene meget spennende fra et rent investorperspektiv. Saiz og Alioski er spillere som det er høy sannsynlighet enten vil bli viktige klubbspillere over tid eller man kan cashe inn store summer - spesielt for Saiz som fort kan bruke denne sesongen på å legge til en null bak kjøpssummen. I tillegg signerte han for fire år, ikke to som har vært standard lenge. Dette gjør det til svært fornuftige kjøp på forretningsmessig grunnlag.

Grot og Cibicki har ikke levert, men her igjen påpekes kost/nytte. Grot har fysikk som en ung John Carew. Kostet lite og er ikke under press av å levere som førstevalg; blir han god er det et potensielt kupp. Litt det samme med Cibicki, selv om jeg har mindre tro på han.

CBJ har ikke løst venstrebackproblemet? Hvilket problem? Berardi leverte bedre enn Taylor i fjor - tallene viste det både defensivt og offensivt - og Anita har vikariert der med varierende, men totalt sett greit hell. Jeg tror også CBJ ble hentet som backup/utfordrer til Berardi før sesongen. En lånesignering a la Grimes; ingen risiko.

Så er jeg ikke uenig i terningkasta på disse fire oppsummert på disse så langt. 

Minner også om tabellposisjonen. Er det verdt en treer i snitt?
Marching on together!

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #10 på: Oktober 25, 2017, 12:11:47 »
Enig i mye, ganske uenig i annet.

Lasogga - 4. Sju målpoeng (konkret resultat) på sju kamper og en håndfull for motstanders forsvarere. Sett i lys av at han fortsatt ser ut til å mangle litt fysisk og har hatt utenomsportslig fokus i en periode. Tyskeren leverer til 5 for meg. Wood savnes ikke, men det gjør absolutt Lasogga når han ikke spiller.

Orta - 3. Meget uenig i at Orta fremstår middelmåddig. I tillegg til en håndfull lovende signeringer, samt at stallen ser bedre dekket ut i år, har han signert langtidskontrakter med nøkkelspillere som Ayling, Vieira og Cooper m.fl. I tillegg er veldig mange av signeringene meget spennende fra et rent investorperspektiv. Saiz og Alioski er spillere som det er høy sannsynlighet enten vil bli viktige klubbspillere over tid eller man kan cashe inn store summer - spesielt for Saiz som fort kan bruke denne sesongen på å legge til en null bak kjøpssummen. I tillegg signerte han for fire år, ikke to som har vært standard lenge. Dette gjør det til svært fornuftige kjøp på forretningsmessig grunnlag.

Grot og Cibicki har ikke levert, men her igjen påpekes kost/nytte. Grot har fysikk som en ung John Carew. Kostet lite og er ikke under press av å levere som førstevalg; blir han god er det et potensielt kupp. Litt det samme med Cibicki, selv om jeg har mindre tro på han.

CBJ har ikke løst venstrebackproblemet? Hvilket problem? Berardi leverte bedre enn Taylor i fjor - tallene viste det både defensivt og offensivt - og Anita har vikariert der med varierende, men totalt sett greit hell. Jeg tror også CBJ ble hentet som backup/utfordrer til Berardi før sesongen. En lånesignering a la Grimes; ingen risiko.

Så er jeg ikke uenig i terningkasta på disse fire oppsummert på disse så langt. 

Minner også om tabellposisjonen. Er det verdt en treer i snitt?

Kommenterer litt av det du kommer med punktvis.

1. Lasogga: Antall målpoeng tilsier nok 5. Spillemessig bidrag drar ned. Kanskje en plass midt mellom.

2. Orta: Terningkast basert på prestasjoner på banen, ikke kontraktslengde, kontraktsforlengelse eller salgsverdi. Det blir en annen diskusjon.

3. Venstreback: Fullstendig uenig i at Berardi leverte bedre enn Taylor. Lysår i forskjell offensivt. Mener vi i dag har et venstrebackproblem. Er vel 4-5 (CBJ, Berardi, Anita, Dallas, + en stopper hvis jeg ikke husker feil) som har spilt der så langt uten voldsomt hell. Etter mitt syn bør ikke Berardi være et førstevalg for et topp-6 lag på den plassen. Jeg vil først og fremst ha en venstrefot der. Blant annet for å få brukt de innoverkantene vi har lengre frem i banen.

4. Tabellposisjonen er ikke en treer. Men som jeg skriver handler den vel så mye om spillere som har utviklet seg fra i fjor (+Saiz) som det handler om hva Orta har hentet inn.

« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 12:15:05 av Kato »
 

Dennis

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #11 på: Oktober 25, 2017, 12:43:05 »
...

3. Venstreback: Fullstendig uenig i at Berardi leverte bedre enn Taylor. Lysår i forskjell offensivt. Mener vi i dag har et venstrebackproblem. Er vel 4-5 (CBJ, Berardi, Anita, Dallas, + en stopper hvis jeg ikke husker feil) som har spilt der så langt uten voldsomt hell. Etter mitt syn bør ikke Berardi være et førstevalg for et topp-6 lag på den plassen. Jeg vil først og fremst ha en venstrefot der. Blant annet for å få brukt de innoverkantene vi har lengre frem i banen.

Nå lå det konkret statistikk til grunn for å påstå at Berardi var bedre offensivt. Han hadde flere brudd, dueller vunnet og færre baller mistet, samt flere sjanseskapninger enn Charlie Taylor i fjorårets sesong. Dette basert på pr kamp, ikke totalt sett ettersom Monk satte han ut grunnet ønske om å dra. Og konkrete tall fra sesong 16/17, ikke potensial i topp form.

Jeg ville gjerne sett en venstrebeint "ytterback" med høy fart og gode innlegg stupe nedover venstrekanten, samtidig som han dekket godt opp hjemover, men Berardi leverer såpass solid i posisjonen at jeg ikke kan gå med på at det er et problem der. Om det holder til topp 6 får vi se på. Jeg tror ikke han var grunnen til at det ble sjuende plass i fjor.

At det fremover på banen er mer eller mindre kun innoverkanter, kan bli et større problem. Saiz og Pablo er individuelt strålende spillere, men når de har spilt sammen har laget like ofte vært svake som gode. Det blir svært tynt defensivt, særlig om Roofe også spiller. Inntil Leeds er gode nok med ball til å ofre en hel spiller i det defensive, har jeg vondt for å se disse tre spille sammen. Alioski er noe mer kleggete uten ball, men Dallas bør antakeligvis være i nærheten i de fleste kamper.

Laget roper mer etter en kantspiller som går rundt og slår inn, enn en ny venstreback - i mine øyne.
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 12:47:05 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #12 på: Oktober 25, 2017, 13:43:43 »
...

3. Venstreback: Fullstendig uenig i at Berardi leverte bedre enn Taylor. Lysår i forskjell offensivt. Mener vi i dag har et venstrebackproblem. Er vel 4-5 (CBJ, Berardi, Anita, Dallas, + en stopper hvis jeg ikke husker feil) som har spilt der så langt uten voldsomt hell. Etter mitt syn bør ikke Berardi være et førstevalg for et topp-6 lag på den plassen. Jeg vil først og fremst ha en venstrefot der. Blant annet for å få brukt de innoverkantene vi har lengre frem i banen.

Nå lå det konkret statistikk til grunn for å påstå at Berardi var bedre offensivt. Han hadde flere brudd, dueller vunnet og færre baller mistet, samt flere sjanseskapninger enn Charlie Taylor i fjorårets sesong. Dette basert på pr kamp, ikke totalt sett ettersom Monk satte han ut grunnet ønske om å dra. Og konkrete tall fra sesong 16/17, ikke potensial i topp form.

Jeg ville gjerne sett en venstrebeint "ytterback" med høy fart og gode innlegg stupe nedover venstrekanten, samtidig som han dekket godt opp hjemover, men Berardi leverer såpass solid i posisjonen at jeg ikke kan gå med på at det er et problem der. Om det holder til topp 6 får vi se på. Jeg tror ikke han var grunnen til at det ble sjuende plass i fjor.

At det fremover på banen er mer eller mindre kun innoverkanter, kan bli et større problem. Saiz og Pablo er individuelt strålende spillere, men når de har spilt sammen har laget like ofte vært svake som gode. Det blir svært tynt defensivt, særlig om Roofe også spiller. Inntil Leeds er gode nok med ball til å ofre en hel spiller i det defensive, har jeg vondt for å se disse tre spille sammen. Alioski er noe mer kleggete uten ball, men Dallas bør antakeligvis være i nærheten i de fleste kamper.

Laget roper mer etter en kantspiller som går rundt og slår inn, enn en ny venstreback - i mine øyne.

Taylor med 3 assists, Berardi med 1. Taylor med 1,1 suksessfulle driblinger (3.best), Berardi med 0,3 (19.best). Vil gjerne se den statistikken som viser at Berardi sto bak flere sjanser enn Taylor.
 

Dennis

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #13 på: Oktober 25, 2017, 13:54:44 »
...

3. Venstreback: Fullstendig uenig i at Berardi leverte bedre enn Taylor. Lysår i forskjell offensivt. Mener vi i dag har et venstrebackproblem. Er vel 4-5 (CBJ, Berardi, Anita, Dallas, + en stopper hvis jeg ikke husker feil) som har spilt der så langt uten voldsomt hell. Etter mitt syn bør ikke Berardi være et førstevalg for et topp-6 lag på den plassen. Jeg vil først og fremst ha en venstrefot der. Blant annet for å få brukt de innoverkantene vi har lengre frem i banen.

Nå lå det konkret statistikk til grunn for å påstå at Berardi var bedre offensivt. Han hadde flere brudd, dueller vunnet og færre baller mistet, samt flere sjanseskapninger enn Charlie Taylor i fjorårets sesong. Dette basert på pr kamp, ikke totalt sett ettersom Monk satte han ut grunnet ønske om å dra. Og konkrete tall fra sesong 16/17, ikke potensial i topp form.

Jeg ville gjerne sett en venstrebeint "ytterback" med høy fart og gode innlegg stupe nedover venstrekanten, samtidig som han dekket godt opp hjemover, men Berardi leverer såpass solid i posisjonen at jeg ikke kan gå med på at det er et problem der. Om det holder til topp 6 får vi se på. Jeg tror ikke han var grunnen til at det ble sjuende plass i fjor.

At det fremover på banen er mer eller mindre kun innoverkanter, kan bli et større problem. Saiz og Pablo er individuelt strålende spillere, men når de har spilt sammen har laget like ofte vært svake som gode. Det blir svært tynt defensivt, særlig om Roofe også spiller. Inntil Leeds er gode nok med ball til å ofre en hel spiller i det defensive, har jeg vondt for å se disse tre spille sammen. Alioski er noe mer kleggete uten ball, men Dallas bør antakeligvis være i nærheten i de fleste kamper.

Laget roper mer etter en kantspiller som går rundt og slår inn, enn en ny venstreback - i mine øyne.

Taylor med 3 assists, Berardi med 1. Taylor med 1,1 suksessfulle driblinger (3.best), Berardi med 0,3 (19.best). Vil gjerne se den statistikken som viser at Berardi sto bak flere sjanser enn Taylor.

Bildet ligger i linken under
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,18357.300.html

Skapte sjanser var mer marginalt enn jeg husket, men sett i sammenheng med langt mer solid defensivt hadde Berardi en bedre sesong enn Taylor. I tillegg hadde Berardi hodet sitt i klubben.
Marching on together!

HåvardK

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #14 på: Oktober 25, 2017, 14:20:14 »
...

3. Venstreback: Fullstendig uenig i at Berardi leverte bedre enn Taylor. Lysår i forskjell offensivt. Mener vi i dag har et venstrebackproblem. Er vel 4-5 (CBJ, Berardi, Anita, Dallas, + en stopper hvis jeg ikke husker feil) som har spilt der så langt uten voldsomt hell. Etter mitt syn bør ikke Berardi være et førstevalg for et topp-6 lag på den plassen. Jeg vil først og fremst ha en venstrefot der. Blant annet for å få brukt de innoverkantene vi har lengre frem i banen.

Nå lå det konkret statistikk til grunn for å påstå at Berardi var bedre offensivt. Han hadde flere brudd, dueller vunnet og færre baller mistet, samt flere sjanseskapninger enn Charlie Taylor i fjorårets sesong. Dette basert på pr kamp, ikke totalt sett ettersom Monk satte han ut grunnet ønske om å dra. Og konkrete tall fra sesong 16/17, ikke potensial i topp form.

Jeg ville gjerne sett en venstrebeint "ytterback" med høy fart og gode innlegg stupe nedover venstrekanten, samtidig som han dekket godt opp hjemover, men Berardi leverer såpass solid i posisjonen at jeg ikke kan gå med på at det er et problem der. Om det holder til topp 6 får vi se på. Jeg tror ikke han var grunnen til at det ble sjuende plass i fjor.

At det fremover på banen er mer eller mindre kun innoverkanter, kan bli et større problem. Saiz og Pablo er individuelt strålende spillere, men når de har spilt sammen har laget like ofte vært svake som gode. Det blir svært tynt defensivt, særlig om Roofe også spiller. Inntil Leeds er gode nok med ball til å ofre en hel spiller i det defensive, har jeg vondt for å se disse tre spille sammen. Alioski er noe mer kleggete uten ball, men Dallas bør antakeligvis være i nærheten i de fleste kamper.

Laget roper mer etter en kantspiller som går rundt og slår inn, enn en ny venstreback - i mine øyne.

Taylor med 3 assists, Berardi med 1. Taylor med 1,1 suksessfulle driblinger (3.best), Berardi med 0,3 (19.best). Vil gjerne se den statistikken som viser at Berardi sto bak flere sjanser enn Taylor.

Bildet ligger i linken under
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,18357.300.html

Skapte sjanser var mer marginalt enn jeg husket, men sett i sammenheng med langt mer solid defensivt hadde Berardi en bedre sesong enn Taylor. I tillegg hadde Berardi hodet sitt i klubben.

Regner med at Kato ønsker seg en ny venstreback som også har hodet sitt i klubben; om enn ikke så mye at han til stadighet pådrar seg karantener pga tenningsnivå. Slik sett er det Taylors fotballmessige kvaliteter som savnes; ikke tilhørighet og lojalitet, som vel flere opplevde ikke var helt på topp hos Taylor.
Jeg er helt på linje med Katos ønske. Vi hadde blitt mye farligere fremover dersom vi hadde hatt en venstre back med de samme offensive kvaliteter som Ayling.

GeirO

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #15 på: Oktober 25, 2017, 14:24:07 »
Stort sett enig, men ville skrudd opp karakterene for CBJ og Wiedwald. Lonergan er ikke "dobbelt" så god som Wiedwald. CBJ har hatt en dårlig kamp, men i går var han bra, full av selvtillit og tok initiativ og gikk forbi motstandere.

Forøvrig blir det nok et spørsmål om hvilken vei spiralen går; vil de med lite spilletid (f.eks. Cibecki) ha prestert bedre med mer spilletid? Men spiralen går ofte motsatt vei for slike; de presterer for dårlig når de har sjansen og da får de dårlig med spilletid.
MOT

Dennis

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #16 på: Oktober 25, 2017, 14:38:24 »
...

3. Venstreback: Fullstendig uenig i at Berardi leverte bedre enn Taylor. Lysår i forskjell offensivt. Mener vi i dag har et venstrebackproblem. Er vel 4-5 (CBJ, Berardi, Anita, Dallas, + en stopper hvis jeg ikke husker feil) som har spilt der så langt uten voldsomt hell. Etter mitt syn bør ikke Berardi være et førstevalg for et topp-6 lag på den plassen. Jeg vil først og fremst ha en venstrefot der. Blant annet for å få brukt de innoverkantene vi har lengre frem i banen.

Nå lå det konkret statistikk til grunn for å påstå at Berardi var bedre offensivt. Han hadde flere brudd, dueller vunnet og færre baller mistet, samt flere sjanseskapninger enn Charlie Taylor i fjorårets sesong. Dette basert på pr kamp, ikke totalt sett ettersom Monk satte han ut grunnet ønske om å dra. Og konkrete tall fra sesong 16/17, ikke potensial i topp form.

Jeg ville gjerne sett en venstrebeint "ytterback" med høy fart og gode innlegg stupe nedover venstrekanten, samtidig som han dekket godt opp hjemover, men Berardi leverer såpass solid i posisjonen at jeg ikke kan gå med på at det er et problem der. Om det holder til topp 6 får vi se på. Jeg tror ikke han var grunnen til at det ble sjuende plass i fjor.

At det fremover på banen er mer eller mindre kun innoverkanter, kan bli et større problem. Saiz og Pablo er individuelt strålende spillere, men når de har spilt sammen har laget like ofte vært svake som gode. Det blir svært tynt defensivt, særlig om Roofe også spiller. Inntil Leeds er gode nok med ball til å ofre en hel spiller i det defensive, har jeg vondt for å se disse tre spille sammen. Alioski er noe mer kleggete uten ball, men Dallas bør antakeligvis være i nærheten i de fleste kamper.

Laget roper mer etter en kantspiller som går rundt og slår inn, enn en ny venstreback - i mine øyne.

Taylor med 3 assists, Berardi med 1. Taylor med 1,1 suksessfulle driblinger (3.best), Berardi med 0,3 (19.best). Vil gjerne se den statistikken som viser at Berardi sto bak flere sjanser enn Taylor.

Bildet ligger i linken under
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,18357.300.html

Skapte sjanser var mer marginalt enn jeg husket, men sett i sammenheng med langt mer solid defensivt hadde Berardi en bedre sesong enn Taylor. I tillegg hadde Berardi hodet sitt i klubben.

Regner med at Kato ønsker seg en ny venstreback som også har hodet sitt i klubben; om enn ikke så mye at han til stadighet pådrar seg karantener pga tenningsnivå. Slik sett er det Taylors fotballmessige kvaliteter som savnes; ikke tilhørighet og lojalitet, som vel flere opplevde ikke var helt på topp hos Taylor.
Jeg er helt på linje med Katos ønske. Vi hadde blitt mye farligere fremover dersom vi hadde hatt en venstre back med de samme offensive kvaliteter som Ayling.

Jeg er helt på linje her, selv! En Charlie Taylor fra 2015/16-sesongen, motivert for spill i Leeds, hadde utvilsomt vært å foretrekke. Jeg stiller ikke spørsmål ved det, men påpeker at det kan diskuteres både for og imot at venstrebacken er noe stort problem.

La meg omformulere meg:
Om Leeds skal spille med Katos ønske: Hernandez - Saiz - Alioski så mener jeg også at dette er et godt oppsett - offensivt. Skal disse karene spille samtidig, må resten av laget balanseres til å dekke de defensive behovene disse gutta mangler. Basert på tallenes tale presentert av LUFCDATA fra fjorsesongen, ville altså Gaetano Berardi vært klart å foretrekke kontra Charlie Taylor. Ellers blir balanses way off og laget står i føre for å overflys - vi har sett det allerede og det med Berardi/Anita på banen. Med Dallas på venstrekanten, antakelig motsatt - selv om det ikke var like tydelig i fjor, som året før.

En god trener må balansere og sette sammen laget som er best skodd til å vinne kamper, ikke bare putte de 11 - på papiret - beste på banen til enhver tid, uten hensyn til relasjoner, spillestil, styrker og svakheter etc.

For å mate med teskje; det finnes bedre backer og spesielt venstrebacker enn Berardi, men han er ikke noe akilleshæl i laget. På noen måte. Hadde vi derimot hatt en venstreback lik Ayling, som er meget habil begge veier, hadde vi snakket mer fugl.
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 14:43:49 av Dennis »
Marching on together!

auren

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #17 på: Oktober 25, 2017, 14:53:29 »
Stort sett enig i det meste Kato. Sålangt fortjener Saiz en klar 6-er i mine øyne. Skal jeg pirke litt så må vel også Jansson og Sacko med på lista di, da de først ble kjøpt i sommer.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #18 på: Oktober 25, 2017, 17:24:26 »
Noen kjøpt for å levere fra dag 1, noen hentet inn for fremtiden. Min vurdering går på det dem har levert på banen. Og mitt utgangspunkt er at med såpass med investeringer burde vi være et topp-6 lag.

Caleb Ekuban - Skadet, for lite spilletid til å vurdere

Pawel Cibicki - Terningkast 1. Antagelig kjøpt inn for å utvikle seg. Veik, ikke tilpasset championship, lite involvert i det han har spilt. Pr nå ikke i nærheten av å være god nok.

Samu Saiz - Terningkast 5+. 4 mål på 10 starter. Vår beste spiller, og vår beste investering de senere år. Ser han ikke i championship neste sesong.

Jay-Roy Grot - Terningkast 2. Sikkert også kjøpt inn for fremtiden. Stor og sterk. Ikke mål i seg så langt. Alt for liten arbeidsradius. Ikke god nok for spilletid i dag.

Pierre-Michel Lasogga - Terningkast 4.  7 starter og 4 mål. Godkjent. Uten kamptrening da han kom. Litt opp og ned, men tror han leverer 15 mål + i championship denne sesongen.

Mateusz Klich - Terningkast 2 - En av de jeg hadde forventninger til. Skadet i pre-season og aldri skikkelig i gang. Forventer han kommer, men jaggu ikke sikker.

Vurnon Anita - Terningkast 3 - Anvendelig, neppe brukt der han helst ønsker. Ikke løst venstrebackproblemet. Bra med ball. Har ikke satt fyr på oss.

Ezgjan Alioski - Terningkast 3 - En av skuffelsene, basert på hva jeg forventet. Tror han har mye mer inne. Forventer at han spiller seg inn i championship i løpet av sesongen.

Matthew Pennington - Terningkast 4 - Skadet tidlig,viser tendenser til hva som bor i han. Bra det han har spilt. Skadefri tror jeg han raskt blir førstevalget bak i midten.

Cameron Borthwick-Jackson - Terningkast 2 - Rett og slett ikke vært god nok. Kanskje en grunn til at han var i kulden i Wolves i fjor. Ser ikke for meg at han plutselig slår til.

Felix Wiedwald - Terningkast 2 - Hadde forventninger, og så tendenser (mulig jeg var for optimistisk). Uten selvtillit, ser skjør ut. Tipper dette er bomkjøp for championship.

Andy Lonergan - Terningkast 4 - Langt tryggere enn Wiedwald. Bra så langt. Svak med beina, og vi mister en dimensjon. Klassisk championship-keeper som jeg tror erstattes i januar.


12 nye. Saiz den klart beste investeringa. Lasogga, Pennington og Lonergan klart godkjent. Ellers medium og nedover.


Victor Orta - Terningkast 3 - De nye har ikke preget laget i tilstrekkelig grad. Han har hatt bra med midler, og så langt ikke truffet all verden. Men det kan endre seg. Faktisk er mye av årsaken til at vi har levert såpass bra at mange av spillerne som var her før han har tatt steg (Phillips, O`Kane, Ayling, Cooper, Dallas).


Spillerinvesteringer: Siden mai er klubben i solid pluss, anslagsvis £5-6-7M. Orta har i stor grad gått for potensial, som TC og co kan utvikle. Det er jo liksom modellen i klubben for tiden. At flere ikke har slått til, eller har nivået inne pdd, er ikke så merkelig. Og med tanke på utgangspunktet ditt: Vi er på 4. plass :)

Cibicki: Ikke vist fram noenting, men husk nå på at vi har sett ham i to kamper borte mot PL-lag. Ikke det enkleste utgangspunktet for å prestere, spesielt ikke om selvtilliten er litt skrall. Da var det enklere for Saiz og Alioski (uten sammenligning for øvrig!) å vise seg fram og spille på seg selvtillit hjemme mot Port Vale. Cibicki var linket til både Ajax og ManU på et tidspunkt, så noe må det vel være der inne et sted. Men per i dag ikke blant de 22-23 beste i klubben. Tid for U23-kamper nå og utlån etter hvert.

Grot: Veldig uferdig og ble så sliten etter hvert i går at han knapt klarte å jogge. Ã…penbart kjøpt for fremtiden, men viste i et par glimt i førsteomgangen i går at han kan bli noe. Mye å lære. Men er uansett bare et tredjevalg på topp.

Greit å vurdere etter tre måneder, og du er jo tydelig på premisset for vurderingene dine. Men jeg nekter å avskrive noen etter så kort tid (sier ikke at du gjør det), spesielt siden mange ble hentet inn for å utvikle seg videre i klubben. Regner med at vi har et team på treningsfeltet som kan bidra godt til det.
Enig. Mens Saiz og mange andre har vært med å rundspille Burton, bl.a.. Skal man vurdere spillere må de vurderes i sammenlignbare situasjoner. Cibicki burde ikke ha vært vurdert siden han ikke har spilt Championship-fotball.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #19 på: Oktober 25, 2017, 17:25:24 »
Vurderingen av spillere her er riktig, tror jeg. Når den dyreste spilleren kostet ca £ 3,5 mill så er begrenset hva man har lov å håpe på. Som regel er det en sammenheng mellom pris og kvalitet selv om man kan finne billig gull i Europa som passer i ch.ship. Proven ch.chip class er det aller beste hvis man har råd (større sjans for suksess). Disse spillerne viser innimellom at de er gode og noen er kjøpt for å bli bedre i Leeds. Alle ble ikke kjøpt for å levere fra dag EN.

Joda, vi ligger på 4. plass. Men er vi divisjonens 4. beste lag? Jeg tviler. Vi har møtt en overvekt av dårlige lag, mener jeg.
« Siste redigering: Oktober 25, 2017, 17:30:55 av Josch »

RoarG

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #20 på: Oktober 25, 2017, 19:10:37 »
Vurderingen av spillere her er riktig, tror jeg. Når den dyreste spilleren kostet ca £ 3,5 mill så er begrenset hva man har lov å håpe på. Som regel er det en sammenheng mellom pris og kvalitet selv om man kan finne billig gull i Europa som passer i ch.ship. Proven ch.chip class er det aller beste hvis man har råd (større sjans for suksess). Disse spillerne viser innimellom at de er gode og noen er kjøpt for å bli bedre i Leeds. Alle ble ikke kjøpt for å levere fra dag EN.

Joda, vi ligger på 4. plass. Men er vi divisjonens 4. beste lag? Jeg tviler. Vi har møtt en overvekt av dårlige lag, mener jeg.
Tja. Forest og S'land dårlige lag? Blir spennende å se til helga om kampen mot BC kun var et blaff, eller om man kan følge opp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #21 på: Oktober 25, 2017, 20:08:00 »
Enig i mye av det som skrives om enkeltspillere.

Men denne er jeg veldig uenig med Kato i: "Og mitt utgangspunkt er at med såpass med investeringer burde vi være et topp-6 lag." Dette mener jeg er en ulogisk slutning. Wolves, Middlesboro, Aston Villa, Derby, Sheff W. Sunderland, Hull, QPR m fl er vel alle lag med spillerstaller som har kostet betydelig mer, noe mer eller omtrent like mye som vår stall. Topp 4 etter 3 mnd er således godt over hva man kunne forvente, sett ut fra investeringene.

Av dette slutter jeg også (som Dennis) at Orta må score høyere enn 3.
Jon R.

Josch

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #22 på: Oktober 25, 2017, 20:48:21 »
 Jeg er enig med sistnevnte.  Det er slike investeringer som gjelder i dagens ch.ship. Leeds må på det nivået for å være helt på topp. Unntak finnes selvsagt. 4. plass er godt betalt mht investeringer men det kan endre seg.

Gufrias

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #23 på: Oktober 25, 2017, 21:31:33 »
Tre måneder er alt for kort tid til å vurdere spillerkjøpene. Med et sånt utgangspunkt hadde spillere som Shaughnessy, O'Kane, Berardi, Wood og McCormack vært skuffelser, og Murphy hadde vært en suksess.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #24 på: Oktober 25, 2017, 21:54:10 »
Tre måneder er alt for kort tid til å vurdere spillerkjøpene. Med et sånt utgangspunkt hadde spillere som Shaughnessy, O'Kane, Berardi, Wood og McCormack vært skuffelser, og Murphy hadde vært en suksess.

Enig. Men dette var en uvitenskapelig og foreløpig vurdering. Det er lov. 1/4 av sesongen er gått og de nye skulle jo gjøre en jobb denne sesongen også. Greit å vurdere etter 3 mnd. Bra tema!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #25 på: Oktober 25, 2017, 22:07:41 »
Enig. Men dette var en uvitenskapelig og foreløpig vurdering. Det er lov. 1/4 av sesongen er gått og de nye skulle jo gjøre en jobb denne sesongen også. Greit å vurdere etter 3 mnd. Bra tema!

Vi har møtt 13 av 23 lag i serien (56%) så det er et rimelig representativt utvalg av Championship.
Det èr for tidlig å konkludere, men undervegsvurdering må være lov.  :)

Husk nå salig Wilkinson sine ord om at ingen manager klarer å ha suksess med mer enn 50% av kjøpene sine...

Og ja, mange er kjøpt (ganske billig) som langtidsprospects. Og en del av disse har nok fått mer ansvar enn tenkt.
Ellers tror jeg vi er rimelig enig i hvem som har lykkes & ikke, det er nyanser som skiller oss. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #26 på: Oktober 26, 2017, 00:16:29 »
Tre måneder er alt for kort tid til å vurdere spillerkjøpene. Med et sånt utgangspunkt hadde spillere som Shaughnessy, O'Kane, Berardi, Wood og McCormack vært skuffelser, og Murphy hadde vært en suksess.
Kato gjorde tydelig rede for premissene som trådstarter.  Early days osv. Kan bli moro å dra frem denne tråden i mai.  :)
Jon R.

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #27 på: Oktober 26, 2017, 07:55:17 »
Ser for meg at en ny vurdering 3 måneder frem i tid helt sikkert vil være ganske forskjellig fra denne.

Litt om pengebruk:

Det er kun Middlesboro som har brukt vesentlig mer enn oss i sommer, 50,09 mill pund ifølge transfermarkt.co.uk.

Bak der er det relativt jevnt med Wolves (19mill), Hull (17 mill), Fulham (16 mill) og Leeds (16 mill). Vi er altså topp 5 på spending, kun Boro har brukt vesentlig mer enn oss.

Når det gjelder netto går vi og Fulham ca i 0. Hull har solgt for 40 mill, og ender på en netto på 23 mill pund. Boro kommer heller ikke så voldsomt skjevt ut da de har solgt spillere for 38 mill pund.

Wolves kommer faktisk dårligst ut med 15 mill i minus netto.

Så med utgangspunkt i denne sommeren så mener jeg å ha dekning for å forvente topp 6 på oss. Vi ble nr 7 i fjor, og selv om vi har solgt Chris Wood har vi handla godt.

Ellers er et moment som ikke kommer frem i diskusjonen rundt Orta de strategiske valgene han har gjort. Med Wood ut ser jo lånet av Lasogga fornuftig ut. Men en spiller som knapt har spilt fotball det siste året vil jo uansett være gambling. Og da er jeg spørrende til å bruke ressurser på en unproven Ekuban og en framtidsinvestering i Grot. Det ser for tynt ut om vi skal være et topplag. Uheldig med at Ekuban ble skadet, men langt fra trygg på at han leverer denne sesongen i championship. Grot er ikke klar. Og da er det tynt på topp om Lasogga skulle bli skadet. Roofe er ikke spiss i mine øyne.

Akkurat denne problematikken satt jeg og følte på mot Leicester tirsdag. Det er altfor tynt bak Lasogga.



« Siste redigering: Oktober 26, 2017, 07:58:07 av Kato »
 

auren

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #28 på: Oktober 26, 2017, 08:18:32 »
Wolves kan da umulig bare ha brukt 19 mill? Svidde de ikke av 17 mill på Ruben Neves da? De har jo fått en drøss med portugisere inn portene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Sommerens kjøp - vurdering etter 3 måneder
« Svar #29 på: Oktober 26, 2017, 08:22:06 »
Wolves kan da umulig bare ha brukt 19 mill? Svidde de ikke av 17 mill på Ruben Neves da? De har jo fått en drøss med portugisere inn portene.

auren

Neves til 16 mill, Miranda 2,7 mill og Douglas 1 mill. Utover det 5-6 lån, Jota og Boly feks.
« Siste redigering: Oktober 26, 2017, 08:23:40 av Kato »