Skrevet av Emne: Ex-spiller: Aapo Halme  (Lest 17718 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Ex-spiller: Aapo Halme
« på: Januar 03, 2018, 14:17:11 »
Leeds United sign Aapo Halme..

Leeds United are pleased to confirm the transfer of 19 year old Aapo Halme from Finnish side HJK Helsinki on a four year contract for an undisclosed fee.

6ft 4in Halme featured regularly for HJK as they won their domestic league in 2017 and has also represented Finland at Under 19 level.

Halme will join up with Carlos Corberan’s Under 23 side with the view to stepping up to the first team in the coming months.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/22813/aapo-halme-signs
« Siste redigering: Juli 03, 2019, 16:15:59 av Promotion 2010 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Annesj

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #1 på: Januar 03, 2018, 14:50:33 »
Håper vi også henter inn en vback og spiss som forsterker oss. Men sitter med en dårlig følelse på det.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #2 på: Januar 03, 2018, 14:58:26 »
Håper vi også henter inn en vback og spiss som forsterker oss. Men sitter med en dårlig følelse på det.

Nå er ikke denne finnen kjøpt inn for å forsterke laget. Signalene jeg har merka meg er at han er kjøpt inn for U-23 laget med tanke på å muligens kunne vise seg frem før sommeren med anke på førstelaget

Annesj

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #3 på: Januar 03, 2018, 15:22:42 »
Håper vi også henter inn en vback og spiss som forsterker oss. Men sitter med en dårlig følelse på det.

Nå er ikke denne finnen kjøpt inn for å forsterke laget. Signalene jeg har merka meg er at han er kjøpt inn for U-23 laget med tanke på å muligens kunne vise seg frem før sommeren med anke på førstelaget

Det er riktig. Development Squad de første mndene.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #4 på: Januar 03, 2018, 17:39:51 »
Håper vi også henter inn en vback og spiss som forsterker oss. Men sitter med en dårlig følelse på det.

Nå er ikke denne finnen kjøpt inn for å forsterke laget. Signalene jeg har merka meg er at han er kjøpt inn for U-23 laget med tanke på å muligens kunne vise seg frem før sommeren med anke på førstelaget

Det er riktig. Development Squad de første mndene.
Uansett, velkommen skal han være :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #5 på: Januar 03, 2018, 17:49:57 »
Vi sikret oss visst denne underskriften i kampen mot 10 andre klubber, så det må jo være positivt!

Et spennende talent som det skal bli kjekt å følge på U-23. Velkommen Aapo!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

LEO

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #6 på: Januar 03, 2018, 18:11:17 »
Du er velkommen

Husker godt en riktig god midtstopper i pools som var fra Finland
 

GeirO

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #7 på: Januar 03, 2018, 21:58:36 »
Du er velkommen

Husker godt en riktig god midtstopper i pools som var fra Finland
Sami Hypiæ.
MOT

auren

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #8 på: Januar 04, 2018, 20:36:22 »
Interessant innlegg fra en finne på Waccoe:

I know that most of us are waiting players to strengthen e thfirst team, but still thought I would share few facts about Aapo Halme, as a fellow finn and as a somebody who has actually seen him play. (I live in  Helsinki)
 
Aapo Halme played his first game in Finnish top division 2014 when he had just turned 16. Most teams in the Finnish Veikkausliiga are perhaps about the same level, than teams in upper National League. He has played in all junior national teams from U15 to U21 and he is the most exciting prospect of Finnish U19/U21 teams, after Arsenal youth team goalkeeper Keto.
Aapo Halme is a tall (6”5) ball playing, centre back, who has been likened to Sami Hyypiä, because his calmness with the ball, passing range and accuracy, aerial capability and reading of the game. Last season (ended in October) his team HJK won the league, he played only in 13 matches (of 33) because injuries, but the stats were amazing even considering the level of the league.
-        87% Accurate passes
-        79% of Air challenges won
-        77% of Def.challenges won
-        64% of tackles won
-        4,8 interceptions /90min
 
Stat-wise nearest premier league players 2017/2018 might be Dejan Lovren or Shkodran Mustafi, in championship Derby’s Curtis Davis and with bit of stretching, Pontus Jansson (without dribbling). Pontus should be a perfect mentor for Halme anyway, because as a bonus he can use his native Swedish with Halme, he should be able to understand Swedish perfectly well.
 
Halme has a long way to go. He has lot of work to do with his physics and he has to get use to the tempo of the game, but we should be able to find a club from league two/one he could go on loan next season and take from there.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #9 på: Mars 20, 2018, 13:55:54 »
long and short of it is that he picked up a foot injury and wasn't able to train for two months. Is back in training now.

Derfor han ikke har spilt for u23


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kalle_92

  • Gjest
Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #10 på: Mars 20, 2018, 14:01:01 »
long and short of it is that he picked up a foot injury and wasn't able to train for two months. Is back in training now.

Derfor han ikke har spilt for u23


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Folk har mast på Phil Hay og co. lenge. Tok sin tid før han innehentet svar. Regner med han kommer til å få sjansen i pre-season. Så får vi se om han tar steget i løpet av tiden her! Håper det!

Cherry

Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #11 på: April 10, 2018, 14:04:41 »
I serien "spillere vi har kjøpt, men glemt" ........han her burde jo absolutt vært aktuell me dvår skadesituasjon om dagen!

Tyler Roberts
Mateuz Klich
Marcus Antonsson
Lewie Coyle
Malik Wilks....

.....vi har noe her og der som bør vurderes (igjen) i Pre season!
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Spiller: Aapo Halme
« Svar #12 på: Juli 01, 2018, 11:13:36 »
Her er jo en kar som burde være klar for en pre season der han er med from the off.
Lurer på hans standing i gruppa nå. Sikkert midt i U23 et sted. Kan ikke si jeg har lagt merke til ham på bildene, men så er jeg passe usikker på utseende hans pr tiden også  ::)
(Tips for utseende: Se link i første innlegg i tråden)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #13 på: Juli 21, 2018, 22:24:05 »
Tommy
True fact: In Finland their version of April Fools Day takes place on January 3rd and is called ‘Aapo Halme Day’

All part of the master plan from Helsinki. Sell us an imaginary player whilst we’re all watching videos of Beckford’s goal.
Genius.


Barbarian
Leeds United should really make an update on Aapo Halme soon. Things are getting out of control! #huuhkajat


Jonne Lidblom
He’s still injured for another month or two.



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #14 på: Juli 21, 2018, 23:07:43 »
Knallkjøp av Orta..

auren

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #15 på: Juli 21, 2018, 23:18:42 »
Knallkjøp av Orta..

Den nye Sami Hypiia, så ja et spennende kjøp. Har vært plaget med skader, så noe knallkjøp har det foreløpig ikke vært, men en absolutt spennende spiller

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kontakinte

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #16 på: Juli 22, 2018, 09:38:39 »
Knallkjøp av Orta..
Denne gutten kan jo ikke få pepper, fordi Leeds og evenukken Orta ikke evner å finne en solid stopper i tide.  :). Av det lille jeg har sett av han, så virker han absolutt spennende.
« Siste redigering: Juli 22, 2018, 09:51:17 av Kontakinte »

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #17 på: Juli 31, 2018, 11:28:58 »
Tarmo Lappalainen

The good news about Aapo Halme, he has returned from his holiday early and has been healing his injured navicular bone together with #LUFC physios and medical staff. Been training with the U23s but circa 3 weeks before full-scale training starts. Tare

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #18 på: Juli 31, 2018, 11:32:21 »
Tarmo Lappalainen

The good news about Aapo Halme, he has returned from his holiday early and has been healing his injured navicular bone together with #LUFC physios and medical staff. Been training with the U23s but circa 3 weeks before full-scale training starts. Tare
Høres bra ut. Lykke til med combacket Aapo. Blir spennede å se om han tar steget opp.
Marching On! 4276

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #19 på: Juli 31, 2018, 11:34:19 »
Tarmo Lappalainen

The good news about Aapo Halme, he has returned from his holiday early and has been healing his injured navicular bone together with #LUFC physios and medical staff. Been training with the U23s but circa 3 weeks before full-scale training starts. Tare
Høres bra ut. Lykke til med combacket Aapo. Blir spennede å se om han tar steget opp.
Trenger alle gode krefter denne sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #20 på: Juli 31, 2018, 12:26:08 »
Tarmo Lappalainen

The good news about Aapo Halme, he has returned from his holiday early and has been healing his injured navicular bone together with #LUFC physios and medical staff. Been training with the U23s but circa 3 weeks before full-scale training starts. Tare
Høres bra ut. Lykke til med combacket Aapo. Blir spennede å se om han tar steget opp.
Trenger alle gode krefter denne sesongen.

Brudd i foten med andre ord.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #21 på: August 01, 2018, 00:50:04 »
He’s like an enigma, some say that he only exists inside the Matrix and in our dimension there is no sign of his existence. He’s called Aapo Halme.

Graham Smeaton
Halme must exist, there’s news of the 19-year-old Finnish defender signing for Leeds United on the club’s website – an action that happened on January 03 this year.

Reports carried in the Finnish media by Suomi Futis expand on the young Finn’s situation saying that there is “light at the end of the tunnel.” This will be welcome news for anxious Leeds United fans who have seen sight nor heard sound of him since his £500,000 transfer from HJK Helsinki.

Since then, little has been mentioned of him, his name almost passing in to legend. However, the following tweet does give some information:


The navicular bone is a small bone at the front-upper of the foot that sits two bones down the foot from the ankle joint. This ties in with the Suomi Futis article which mentions that Halme “broke his leg and did not recover.”

The same source mentions that he was operated on and that “the surgery worked well.” They go on to say that the youngster has “worked hard with physiotherapists and the medical team” and that all this considered “the situation is going in the best direction.”

Halme is now undertaking light, recuperative training and is said to be around 2-3 weeks away from full practice with the next stop getting him up to speed and match fitness.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #23 på: August 23, 2018, 15:17:17 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #24 på: August 23, 2018, 22:17:52 »
Jon R.

Xern

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #25 på: August 23, 2018, 23:35:31 »
https://www.iltalehti.fi/jalkapallo/201808222201153207_jp.shtml


Skadefri
Bra. Vi trenger midtstoppere i kampform.
Det der var gresk finsk for meg.
Men kjære vene. Du må da vel vite hva ”Onhan siinä käynyt kaikenlaista mielessä - pystyykö vielä pelaamaan” betyr?  ::) ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Cannavaro

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #26 på: August 24, 2018, 00:11:05 »
https://www.iltalehti.fi/jalkapallo/201808222201153207_jp.shtml


Skadefri
Bra. Vi trenger midtstoppere i kampform.
Det der var gresk finsk for meg.
Men kjære vene. Du må da vel vite hva ”Onhan siinä käynyt kaikenlaista mielessä - pystyykö vielä pelaamaan” betyr?  ::) ;D

Tross alt har det vært i tankene. Kan du fortsatt spille ?  noe sånt....
MFLU - Miracles For Leeds United

Gufrias

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #27 på: August 24, 2018, 05:07:54 »
https://www.iltalehti.fi/jalkapallo/201808222201153207_jp.shtml


Skadefri
Bra. Vi trenger midtstoppere i kampform.
Det der var gresk finsk for meg.
Men kjære vene. Du må da vel vite hva ”Onhan siinä käynyt kaikenlaista mielessä - pystyykö vielä pelaamaan” betyr?  ::) ;D

Tross alt har det vært i tankene. Kan du fortsatt spille ?  noe sånt....
Søk på "translator addon" kombinert med chrome, firefox eller hvilken nettleser du nå måtte foretrekke, så skal du se det er hjelp å finne.

Hekta på Leeds siden 1974

Kai

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #28 på: August 24, 2018, 07:00:56 »
Det var nesten mer forståelig før google translate...

Finlands Leeds-forsvarer sier om sin store begivenhet: "Har det noen gang skjedd med alle i sinnet? Er det fortsatt mulig å leke

Fire og et halvt års kontrakt signert Aapo Halme startet av Leeds United i begynnelsen av januar.

Aapo Halme ble skadet med en gang. Fothoppet led ham lenge fra lagøvelser.

Nå er den 20 år gamle topper bra.
- Jeg har hatt overvinne sin skade og i stand til å trene et par uker full. Jeg håper neste uke jeg skal spille spillet, forhåpentligvis sier Halme.

Leeds-laget under 23 år møtes QPR neste mandag.

Halmes år, som har flyttet til England fra HJK, har vært ekstremt mentalt utfordrende.
- Jeg måtte kutte i april. Hele sommeren rehabiliterte jeg nesten det her i England. Det er ikke en forferdelig sommerferie, sier Halme.

- Nå er det ok, rett tilbake til feltet.

Det var en liten spenningsbrudd på båtets lave ben der skruen ble montert. Operasjonen ble gjort i London.
Et par uker gikk med hælene. Legemusklene måtte opprettholdes. Fishy ting fungerer på treningsstudioet.
- Det var mentalt vanskeligste - ikke fysisk i seg selv.

Foten klarte ikke å komme inn først. Halme trente treningsutstyr. Ryggraden, sporene og piggerne forblir intakte.
Running akselerert rehabilitering.
- Det er en tredemølle som blåser i luften - den tar av seg vekten din. Det kalles et alter-G, sier Halme.

Vektreduksjonen begynte på 60 prosent og endte etter fire uker til 100 prosent. Da måtte Halme løpe ut.
For to uker siden begynte han lag trening under 23 år.
- Det var fint å være tilbake på banen og sparke ballen og være med laget spesielt. Det har vært litt ute når det ikke har vært i spill og trening

Hardtår

Ã…ret 2018 har vært et hektisk år. Ti måneder har gått siden siste kamp.
- Tross alt er det alt i tankene - kan det fortsatt spille, og når det kommer tilbake, hvordan å rulle igjen, føler Halme.

Hun tror hun har overvunnet hennes skader.
- Jeg spår at jeg er mentalt mye sterkere når det ikke har vært sånn stadig vanskeligere å spore.

Fysikk har blitt mer forankret med gymnastikk. Hans kjære venn Mikael Soisalo nevnte at han hadde kjøpt seks pund kjøtt i Middlesbrough i England i åtte måneder.

Halma har ikke kommet til det samme.
- En vektøkning, ja, da jeg gjorde hallene, men når jeg har begynt å kjøre igjen, er fettet gått mye tid, sier Halme.
- Nå er det sanne lys følelse, og jeg er mye sterkere.

Halme har vokst opp som en idrettsutøver.
- Nå må jeg bekymre seg om min egen. Ønsker ikke lenger noen bøller. Virkelig tenk på søvn, og mat og service over hele den siste.

Promotion 2010

Sv: U23-spiller: Aapo Halme
« Svar #29 på: August 24, 2018, 07:14:09 »
Det var nesten mer forståelig før google translate...

Finlands Leeds-forsvarer sier om sin store begivenhet: "Har det noen gang skjedd med alle i sinnet? Er det fortsatt mulig å leke

Fire og et halvt års kontrakt signert Aapo Halme startet av Leeds United i begynnelsen av januar.

Aapo Halme ble skadet med en gang. Fothoppet led ham lenge fra lagøvelser.

Nå er den 20 år gamle topper bra.
- Jeg har hatt overvinne sin skade og i stand til å trene et par uker full. Jeg håper neste uke jeg skal spille spillet, forhåpentligvis sier Halme.

Leeds-laget under 23 år møtes QPR neste mandag.

Halmes år, som har flyttet til England fra HJK, har vært ekstremt mentalt utfordrende.
- Jeg måtte kutte i april. Hele sommeren rehabiliterte jeg nesten det her i England. Det er ikke en forferdelig sommerferie, sier Halme.

- Nå er det ok, rett tilbake til feltet.

Det var en liten spenningsbrudd på båtets lave ben der skruen ble montert. Operasjonen ble gjort i London.
Et par uker gikk med hælene. Legemusklene måtte opprettholdes. Fishy ting fungerer på treningsstudioet.
- Det var mentalt vanskeligste - ikke fysisk i seg selv.

Foten klarte ikke å komme inn først. Halme trente treningsutstyr. Ryggraden, sporene og piggerne forblir intakte.
Running akselerert rehabilitering.
- Det er en tredemølle som blåser i luften - den tar av seg vekten din. Det kalles et alter-G, sier Halme.

Vektreduksjonen begynte på 60 prosent og endte etter fire uker til 100 prosent. Da måtte Halme løpe ut.
For to uker siden begynte han lag trening under 23 år.
- Det var fint å være tilbake på banen og sparke ballen og være med laget spesielt. Det har vært litt ute når det ikke har vært i spill og trening

Hardtår

Ã…ret 2018 har vært et hektisk år. Ti måneder har gått siden siste kamp.
- Tross alt er det alt i tankene - kan det fortsatt spille, og når det kommer tilbake, hvordan å rulle igjen, føler Halme.

Hun tror hun har overvunnet hennes skader.
- Jeg spår at jeg er mentalt mye sterkere når det ikke har vært sånn stadig vanskeligere å spore.

Fysikk har blitt mer forankret med gymnastikk. Hans kjære venn Mikael Soisalo nevnte at han hadde kjøpt seks pund kjøtt i Middlesbrough i England i åtte måneder.

Halma har ikke kommet til det samme.
- En vektøkning, ja, da jeg gjorde hallene, men når jeg har begynt å kjøre igjen, er fettet gått mye tid, sier Halme.
- Nå er det sanne lys følelse, og jeg er mye sterkere.

Halme har vokst opp som en idrettsutøver.
- Nå må jeg bekymre seg om min egen. Ønsker ikke lenger noen bøller. Virkelig tenk på søvn, og mat og service over hele den siste.


Det er godt han ikke ønsker noen bøller, men fortsetter han å være så svak i engelsk så kommer de garantert tilbake!  ;)

Eller kanskje han blir et ikon der folk ser på intervjuene hans om igjen og om igjen!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973