Skrevet av Emne: FA-cupen 3. runde: Kamp vs Newport County @ Rodney Parade 07.01.18 kl 13:00  (Lest 21707 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

En spiller som til stadighet har blitt rakket ned på her på forumet var den eneste Leeds spilleren jeg så utpå der som ville noe. Han ville vise seg frem, vise at han fortjener spilletid. Han gav alt og ville virkelig vinne.
Berardi.
Selv om vi skulle forsterke laget kraftig ser jeg gjerne at han får være m videre som en squadplayer.

En fantastisk spiller å ha i stallen. Og gjorde seg absolutt ikke bort i en uvant stopperrolle. Synd hans første mål (?) i seniorkarrieren ikke holdt til å bli matchvinner. Eneste spilleren som kan gå med hevet hodet i dag.

auren

Er det noen steder vi kan få sett målet?

Berardi er konge. Kanskje ikke best, men ingen slår han på innsats, guts og power.

Kanskje ikke den beste kvaliteten men:

http://aliez.tv/video/84479/s1dt9sxi/

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Det kan se ut som ballen streifer Lasogga. Hvis den gjør det, skal Lasogga da krediteres scoringen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Det kan se ut som ballen streifer Lasogga. Hvis den gjør det, skal Lasogga da krediteres scoringen?

auren

Han blir nok desverre fortsatt stående uten scoringer i karrieren da.

GeirO

Sparkes for dette? Tull og tøys. Laget er i habil ligaform og for fullt med i opprykksjakten.

Jeg håper dette motiverer til full pinne i ligaen. Skulle klubben igjen gå inn i en nedadgående kurve, så vil et trenerskifte etter hvert bli aktuelt. Hadde man fulgt enkelte her inne, hadde selv Cellino bedt dem roe øksekvessingen.

Christiansen har fullt ansvar for laget han tar ut, men samtlige av spillerne (kanskje m.u.a. av CBJ) spiller for å involvere seg i førsteelleveren i ligaen. Er ikke det motivasjon nok, så får man finne på noe annet. Spillerne har like mye skyld for denne innsatsen, som trenerne.
Helt enig!
Han skulle aldri vært ansatt. Verken han eller Orta!
Etter min mening bommer TC gang på gang med laguttak, bruker spillere som ikke er gode nok osv. Nå synes jeg du kan lese hans intervju igjen som vi debatterte vilt her på forumet i går....
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-christiansen-happy-with-his-striking-options-1-8943216

Du mener han skulle fortalt at de han har er for dårlige? Virkelig? Enhver som har spilt fotball eller annen lagidrett eller jobbet i lag med andre, vil forstå hvor drepende det vil være for lagmoral. Forøvrig er jeg fullt klar over "diskusjonen" eller hvordan det også ble slaktet at TC skrøyt av Radrizzanis jobb så langt.

Det er fullt mulig å gi støtte til dagens spillere, samtidig som klubben ser etter alternativer - dersom det skulle være tilfelle.
Selvfølgelig skulle han ikke fortalt i all offentlighet at de er for dårlige(nå tror jeg TC mener de er gode nok), men han skulle svart som andre at "en stor klubb som Leeds er alltid interessert i spillere som kan forsterke laget".
Jeg har vært imot ansettelsen av TC av den enkle grunn at en klubb som har våre ambisjoner, (og Rad ønsker å rykke opp har han sagt) skal ikke ansette en trener ingen vet om, som kan få prøve seg å se hvordan dette går....
Imidlertid er jeg mest skuffet over Orta. Hva har den mannen kommet med av spillere bortsett fra Saiz????
En annen ting er at jeg mener det er utilgivelig for et lag i championship å stille med b-lag i FA-cupen. FA cupen er vår mulighet til å skappe vinnervilje og samhold, til og med kanskje skape mirakler? Hva slags signaler er det TC gir her? En gjeng med spillere som ikke er interessert i å blø for trener eller drakta. Det er en stor skam!!! I desember på julebordet i LUSCOS satt jeg og hørte på Paul Reaney hvordan Don Revie bygde Leeds: en stor familie, alle ga alt for hverandre både på og utenfor banen. Og alle måtte vise et hjerte for klubben og hverandre. Det er å bygge klubb! Det er å bygge samhold og vinnervilje!! Don Revie har garantert vridd seg i graven i dag etter hva som ble vist mot Newport.
Vi ligger på 5. plass idag, men med denne troppen og hva de evner og er villige til å gi, så er jeg helt sikker på at vi havner utenfor playoff hvis ikke enkelte grep nå blir gjort. Det som ble vist i dag av spillerne er alarmerende :(

Har bare lyst å nevne at også Revies Leeds ble slått ut i 1971 av fjerdedivisjonslaget Colchester.  Nå vet jeg lite om sjansestatistikken i den kampen, men sannsynligvis hadde vi flere sjanser enn i dag, dvs. null.

Forøvrig var det vel noen som visste om TC da vi ansatte han.....håper jeg.
MOT

Hallgeir *

Sparkes for dette? Tull og tøys. Laget er i habil ligaform og for fullt med i opprykksjakten.

Jeg håper dette motiverer til full pinne i ligaen. Skulle klubben igjen gå inn i en nedadgående kurve, så vil et trenerskifte etter hvert bli aktuelt. Hadde man fulgt enkelte her inne, hadde selv Cellino bedt dem roe øksekvessingen.

Christiansen har fullt ansvar for laget han tar ut, men samtlige av spillerne (kanskje m.u.a. av CBJ) spiller for å involvere seg i førsteelleveren i ligaen. Er ikke det motivasjon nok, så får man finne på noe annet. Spillerne har like mye skyld for denne innsatsen, som trenerne.
Helt enig!
Han skulle aldri vært ansatt. Verken han eller Orta!
Etter min mening bommer TC gang på gang med laguttak, bruker spillere som ikke er gode nok osv. Nå synes jeg du kan lese hans intervju igjen som vi debatterte vilt her på forumet i går....
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-christiansen-happy-with-his-striking-options-1-8943216

Du mener han skulle fortalt at de han har er for dårlige? Virkelig? Enhver som har spilt fotball eller annen lagidrett eller jobbet i lag med andre, vil forstå hvor drepende det vil være for lagmoral. Forøvrig er jeg fullt klar over "diskusjonen" eller hvordan det også ble slaktet at TC skrøyt av Radrizzanis jobb så langt.

Det er fullt mulig å gi støtte til dagens spillere, samtidig som klubben ser etter alternativer - dersom det skulle være tilfelle.
Selvfølgelig skulle han ikke fortalt i all offentlighet at de er for dårlige(nå tror jeg TC mener de er gode nok), men han skulle svart som andre at "en stor klubb som Leeds er alltid interessert i spillere som kan forsterke laget".
Jeg har vært imot ansettelsen av TC av den enkle grunn at en klubb som har våre ambisjoner, (og Rad ønsker å rykke opp har han sagt) skal ikke ansette en trener ingen vet om, som kan få prøve seg å se hvordan dette går....
Imidlertid er jeg mest skuffet over Orta. Hva har den mannen kommet med av spillere bortsett fra Saiz????
En annen ting er at jeg mener det er utilgivelig for et lag i championship å stille med b-lag i FA-cupen. FA cupen er vår mulighet til å skappe vinnervilje og samhold, til og med kanskje skape mirakler? Hva slags signaler er det TC gir her? En gjeng med spillere som ikke er interessert i å blø for trener eller drakta. Det er en stor skam!!! I desember på julebordet i LUSCOS satt jeg og hørte på Paul Reaney hvordan Don Revie bygde Leeds: en stor familie, alle ga alt for hverandre både på og utenfor banen. Og alle måtte vise et hjerte for klubben og hverandre. Det er å bygge klubb! Det er å bygge samhold og vinnervilje!! Don Revie har garantert vridd seg i graven i dag etter hva som ble vist mot Newport.
Vi ligger på 5. plass idag, men med denne troppen og hva de evner og er villige til å gi, så er jeg helt sikker på at vi havner utenfor playoff hvis ikke enkelte grep nå blir gjort. Det som ble vist i dag av spillerne er alarmerende :(

Har bare lyst å nevne at også Revies Leeds ble slått ut i 1971 av fjerdedivisjonslaget Colchester.  Nå vet jeg lite om sjansestatistikken i den kampen, men sannsynligvis hadde vi flere sjanser enn i dag, dvs. null.

Forøvrig var det vel noen som visste om TC da vi ansatte han.....håper jeg.

Revie stilte med et sterkt mannskap i den kampen. Det var ikke snakk om å spare seg til tap som trenden er nå.

Colchester ledet 3-0, og det ble med to reduseringer, men sjanser var det nok av.
Super Leeds since 1968

Josch

Jeg synes at man fortjener å tape når man ikke stiller med det beste laget. Vårt B-lag er for dårlig til å banke et topp motivert Lg2 lag på bortebane. Vår tropp er for svak til å la B-laget få prøve seg. At Rad og TC er skuffet når vi foretar et bevisst valg som dette er litt komisk.

Blank_File

Dette tullet med at slike kamper ikke passer for en spiller som Saiz er helt nonsens. Mannen med teknikk og det lave tyngdepunktet burde rundspilt Newport og kunne gått fra midtbanen alene. Sist han spilte mot de scoret han 3. Det er faktisk det dummeste pisset jeg har hørt.

Vet ikke om det er meg du sikter til her, men jeg vil presisere følgende:
- jeg gjorde ikke annet enn å stille et spørsmål, bl a basert på underlaget, som kanskje ikke favoriserer teknikere. Forrige kamp var på ER i august.
- nå fikk han jo faktisk spille også, uten å utrette særlig mye.

For øvrig tenker jeg at du antagelig ikke har hørt like mye (piss) som meg, siden dette er det dummeste du har hørt.
Siktet til alle som har utrykt seg negativt til å sette inn Saiz på det tidspunktet i kampen. Hvilket trekk hadde vi som man tenker kunne vært bedre? Ã… sette inn vår beste spiller er som regel lurt. Så er det sikkert nyanser som gjør at han var mer effektiv på Elland Road i august. Men poenget mitt står. TC får en haug av uberettiget kritikk av oss supportere.

Jeg hører det verste pisset jeg har hørt ca hver uke, ikke tenk på det.

Blank_File

Jeg synes at man fortjener å tape når man ikke stiller med det beste laget. Vårt B-lag er for dårlig til å banke et topp motivert Lg2 lag på bortebane. Vår tropp er for svak til å la B-laget få prøve seg. At Rad og TC er skuffet når vi foretar et bevisst valg som dette er litt komisk.
Kvaliteten på vårt b-lag ser ut til å være langt svakere enn jeg hadde trodd. Er nesten skremt av det faktisk.

DenHviteYeboah

Jeg synes at man fortjener å tape når man ikke stiller med det beste laget. Vårt B-lag er for dårlig til å banke et topp motivert Lg2 lag på bortebane. Vår tropp er for svak til å la B-laget få prøve seg. At Rad og TC er skuffet når vi foretar et bevisst valg som dette er litt komisk.
Kvaliteten på vårt b-lag ser ut til å være langt svakere enn jeg hadde trodd. Er nesten skremt av det faktisk.
Helt enig! Sier det meste om kvaliteten i troppen..dessverre >:(
Ã…rets sesong blir mer og mer lik fjorårets sesong, har vi tatt et steg videre? er troppen styrket? Uten Leedsbriller...

samadhi

Ikke gøy å bli pissa på av ett L2 lag, og en kan sikkert ta TC for laguttaket i går. Skjønner likevel lite av den krisemaksimeringa enkelte her inne kommer med.

Enig i at vi ikke alltid fremstår som strålende utpå banen, og skulle gjerne sett at vi klarte å sette moststanderen mer under press og skape flere sjanser. 1-3 spillere som går rett inn å styrker første 11`ren hadde vært gull nå i januar. Likevel har TC gjort en god jobb med årets Leedslag. Etter den fantastiske starten møtte vi veggen med en dårlig periode på 7-8 kamper, men etter det har vi reist oss mesterlig. 6-2-2 på de siste 10 kampene er 4.best i divisjonen, og det er opprykksform. Vi spiller sjelden fantastisk, men det gjør vel strengt tatt sjelden de lagene vi møter heller. TC og spillerene har tatt tak og vi er langt bedre på å dra i land jevne kamper som ofte er det det handler om i en tett og tøff liga som Championship.

Rett etter at Sirkus-Cellino stengte dørene i Leeds er det trist å se Leedsfans rope på TC sin avgang med den posisjonen vi er i nå.

Håper klubben ser etter vback, ving og spiss i januar.
marching on together,
derudaf forever...

Annesj

Ser folk mener B laget vårt er for svakt. Tja, de slo ut Burnley for ikke så lenge siden.... Men ja, ikke mange i går som er i nærheten av gode nok etter den prestasjonen.

Men tror heller det handler om holdninger dette her. Dessverre får en si. Hjelper lite hva en trener sier om det går inn det ene øret og ut det andre. Lett å sitte å si at trenern ikke klarer motivere.

FA cupn ser ut til å gå samme vei som ligacupen mtp prioritering. I hvert fall i de første rundene. 
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ser folk mener B laget vårt er for svakt. Tja, de slo ut Burnley for ikke så lenge siden.... Men ja, ikke mange i går som er i nærheten av gode nok etter den prestasjonen.
Den gang som nå byttet vi ca 9 stk fra forrige ligakamp til cupkampen. Man kan si det gikk bra da, men, som Phil Hay twitret i går, forskjellen er at den gang møtte vi et Burnley som også byttet inn ca 9 spillere.

Nå derimot møtte vi et samspilt lag fra 'førsteoppstillingen'.

Samspilt var ikke våre gutter, for å si det mildt...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Ikke gøy å bli pissa på av ett L2 lag, og en kan sikkert ta TC for laguttaket i går. Skjønner likevel lite av den krisemaksimeringa enkelte her inne kommer med.

Enig i at vi ikke alltid fremstår som strålende utpå banen, og skulle gjerne sett at vi klarte å sette moststanderen mer under press og skape flere sjanser. 1-3 spillere som går rett inn å styrker første 11`ren hadde vært gull nå i januar. Likevel har TC gjort en god jobb med årets Leedslag. Etter den fantastiske starten møtte vi veggen med en dårlig periode på 7-8 kamper, men etter det har vi reist oss mesterlig. 6-2-2 på de siste 10 kampene er 4.best i divisjonen, og det er opprykksform. Vi spiller sjelden fantastisk, men det gjør vel strengt tatt sjelden de lagene vi møter heller. TC og spillerene har tatt tak og vi er langt bedre på å dra i land jevne kamper som ofte er det det handler om i en tett og tøff liga som Championship.

Rett etter at Sirkus-Cellino stengte dørene i Leeds er det trist å se Leedsfans rope på TC sin avgang med den posisjonen vi er i nå.

Håper klubben ser etter vback, ving og spiss i januar.
Men du må være enig i at det er lenge siden vi har spilt bra fotball.....kanskje litt bedre tendenser i 2.omgangen mot Notttingham, men mot Hull, Burton, Birmingham har det vært mye dårlig. Når man så får Newport-kampen på toppen av dette så blir jo folk frustrerte.  Det har jeg ingen problemer med å se, og kritikken mot TC i laguttaket og kamp plan igår er jo berettiget. Vi snakker om ydmykelse her, det var Newport som hadde initiativet i største deler av kampen faktisk.   Leeds fans som har reist til Newport for å kjøpe billett, for så å komme tilbake igår og se en kamp vi blir pissa på.  Da må det være lov å kritisere og kanskje krisemaksimere litt, også fordi Saiz ødela for seriespill fremover, og vi får bekreftet at de aller fleste som var innpå igår ikke holder mål for en god nok Leeds-standard.
MFLU - Miracles For Leeds United

Annesj

Ser folk mener B laget vårt er for svakt. Tja, de slo ut Burnley for ikke så lenge siden.... Men ja, ikke mange i går som er i nærheten av gode nok etter den prestasjonen.
Den gang som nå byttet vi ca 9 stk fra forrige ligakamp til cupkampen. Man kan si det gikk bra da, men, som Phil Hay twitret i går, forskjellen er at den gang møtte vi et Burnley som også byttet inn ca 9 spillere.

Nå derimot møtte vi et samspilt lag fra 'førsteoppstillingen'.

Samspilt var ikke våre gutter, for å si det mildt...

Enig i det. Skal ikke undervurdere betydningen av relasjoner.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Bjorn

Ser folk mener B laget vårt er for svakt. Tja, de slo ut Burnley for ikke så lenge siden.... Men ja, ikke mange i går som er i nærheten av gode nok etter den prestasjonen.
Den gang som nå byttet vi ca 9 stk fra forrige ligakamp til cupkampen. Man kan si det gikk bra da, men, som Phil Hay twitret i går, forskjellen er at den gang møtte vi et Burnley som også byttet inn ca 9 spillere.

Nå derimot møtte vi et samspilt lag fra 'førsteoppstillingen'.

Samspilt var ikke våre gutter, for å si det mildt...

Enig i det. Skal ikke undervurdere betydningen av relasjoner.

Uten tvil!
En annen ting som er et viktig element, er kjennskapen til banen. Leeds så ut til å dra fordel av å legge treninger før hjemmekamp, til ER for både å kjenne dekket, men også størrelse. Det blir litt som å kjenne kunstgressbaner vs vanlig gress i Norge.
Newport hadde klar fordel av dekket sitt. Tror Leeds ble tatt på senga av hvor dårlig stand banen var. Men bare en del av den totale forklaringen av tapet såklart.
Marching On! 4276

Woody

Ser folk mener B laget vårt er for svakt. Tja, de slo ut Burnley for ikke så lenge siden.... Men ja, ikke mange i går som er i nærheten av gode nok etter den prestasjonen.
Den gang som nå byttet vi ca 9 stk fra forrige ligakamp til cupkampen. Man kan si det gikk bra da, men, som Phil Hay twitret i går, forskjellen er at den gang møtte vi et Burnley som også byttet inn ca 9 spillere.

Nå derimot møtte vi et samspilt lag fra 'førsteoppstillingen'.

Samspilt var ikke våre gutter, for å si det mildt...

Greit nok at vi møter et lag som er både er samspilt og motivert,men sånn som vi fremstod i går så blir jeg flau,irritert,forbanna og sur.Vi velger å spare noen av våre STORE stjerner og lar mange av de nest beste få vise seg frem.....men de møter overhode ikke opp til kamp.De har fortsatt kontrakt,som lånespillere eller permanert basis og får muligheten i en FA cup kamp for Leeds United,men viser ingen vilje,innsats eller ære og det gjør meg forbanna.Om du ikke er Messi,så må du kompansere med lagmoral og innsats,det holder ikke med gel i håret tattiser.
Fortsatt litt irritert etter å ha blitt pissa på av storheten Newport.
LIFE IS LEEDS

auren

Christiansen told Leeds Live when asked what he said to his Leeds players after the defeat to Newport: “I didn't say anything.

"They know what went wrong, what I expected from them but now we need to focus on another game.”

Spesiell taktikk av TC, så får vi se hvordan responsen er mot Ipswich. Dog med et helt annet lag...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

.....og der røyk en Tottenham kamp på ett fullsatt Elland Road altså.....i 4.runde . :'( :-[

Dritskuffa`enda.
 

Kjell Skjerven

.....og der røyk en Tottenham kamp på ett fullsatt Elland Road altså.....i 4.runde . :'( :-[

Dritskuffa`enda.

Sia klubbene faar nummer alfabetisk under trekningen hadde Leeds faatt eit anna nummer enn Newport og dermed eit anna lag i neste runde.
Side before self,every time.

Cherry

.....og der røyk en Tottenham kamp på ett fullsatt Elland Road altså.....i 4.runde . :'( :-[

Dritskuffa`enda.

Sia klubbene faar nummer alfabetisk under trekningen hadde Leeds faatt eit anna nummer enn Newport og dermed eit anna lag i neste runde.

Mager trøst da... ;) :-[ :'(
 


HåvardK

Full forståelse for slike innlegg. Kjenner jeg er forbanna ennå.  Vil se innsats over hele fjøla på lørdag!