Skrevet av Emne: Kamp: vs Ipswich Town @ Portman Road 13.01.18 kl 16:00 vises på LUTV  (Lest 30067 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Vi trenger å skifte fokus i kveld etter en miserabel cup-exit. Med Saiz ute i 3-6 kamper, hvem skal ta posisjonen hans? Det naturlige er vel Pablo. Men hvem skal da spille venstre ving??

Håper både Dallas, Vieira og Ayling er tilbake til denne og ville gått for følgende lag:

Wiedwall - Ayling, Jansson, Cooper, Berardi - O`Kane, Vieira - Alioski, Roofe, Pablo - Lasogga

Subs: Lonergan, Pennington/Shaughnessy, Anita, Phillips, Cibicki, Dallas, Sacko

Kanskje overraskende at jeg har med Lasogga fra start, men vil gi ham et par kamper til fra start før vi totalt avskriver ham. Roofe er god i 10-er rollen. En defansiv variant er å ha Roofe på topp i stedet for Lasogga og med Phillips i 10-er rollen. En annen variant er Alioski til venstre og Roofe til høyre, med Pablo i sin vante 10-er posisjon.

Det blir uansett en tøff kamp. Jeg forventer vi slår tilbake spillemessig og innsatsmessig og er i utgangspunktet tilfreds med ett poeng.

Tips: 0-1 (Roofe).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Tittelen på kamptråder skal være litt mer presis enn dette!

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Allanclarke

Vi trenger å skifte fokus i kveld etter en miserabel cup-exit. Med Saiz ute i 3-6 kamper, hvem skal ta posisjonen hans? Det naturlige er vel Pablo. Men hvem skal da spille venstre ving??

Håper både Dallas, Vieira og Ayling er tilbake til denne og ville gått for følgende lag:

Wiedwall - Ayling, Jansson, Cooper, Berardi - O`Kane, Vieira - Alioski, Roofe, Pablo - Lasogga

Subs: Lonergan, Pennington/Shaughnessy, Anita, Phillips, Cibicki, Dallas, Sacko

Kanskje overraskende at jeg har med Lasogga fra start, men vil gi ham et par kamper til fra start før vi totalt avskriver ham. Roofe er god i 10-er rollen. En defansiv variant er å ha Roofe på topp i stedet for Lasogga og med Phillips i 10-er rollen. En annen variant er Alioski til venstre og Roofe til høyre, med Pablo i sin vante 10-er posisjon.

Det blir uansett en tøff kamp. Jeg forventer vi slår tilbake spillemessig og innsatsmessig og er i utgangspunktet tilfreds med ett poeng.

Tips: 0-1 (Roofe).

auren
Enig i laget, minus en ting. Håper Lasogga aldri blir å se i Leedsdrakt igjen. Aldri sett en dårligere spiss før. Han er slapp, treg, null insats. Har ikke ord for hvor elendig han er . Latterlig dårlig spiss. Håper aldri jeg ser han igjen.

Eriksen55

Vi trenger å skifte fokus i kveld etter en miserabel cup-exit. Med Saiz ute i 3-6 kamper, hvem skal ta posisjonen hans? Det naturlige er vel Pablo. Men hvem skal da spille venstre ving??

Håper både Dallas, Vieira og Ayling er tilbake til denne og ville gått for følgende lag:

Wiedwall - Ayling, Jansson, Cooper, Berardi - O`Kane, Vieira - Alioski, Roofe, Pablo - Lasogga

Subs: Lonergan, Pennington/Shaughnessy, Anita, Phillips, Cibicki, Dallas, Sacko

Kanskje overraskende at jeg har med Lasogga fra start, men vil gi ham et par kamper til fra start før vi totalt avskriver ham. Roofe er god i 10-er rollen. En defansiv variant er å ha Roofe på topp i stedet for Lasogga og med Phillips i 10-er rollen. En annen variant er Alioski til venstre og Roofe til høyre, med Pablo i sin vante 10-er posisjon.

Det blir uansett en tøff kamp. Jeg forventer vi slår tilbake spillemessig og innsatsmessig og er i utgangspunktet tilfreds med ett poeng.

Tips: 0-1 (Roofe).

auren
Enig i laget, minus en ting. Håper Lasogga aldri blir å se i Leedsdrakt igjen. Aldri sett en dårligere spiss før. Han er slapp, treg, null insats. Har ikke ord for hvor elendig han er . Latterlig dårlig spiss. Håper aldri jeg ser han igjen.

Feil. Grot har også spilt spiss for Leeds.

Jeg er usikker og vet ikke helt hva jeg tenker om Lasogga. Han er jo egentlig ikke dårlig, har jo levert på høyere nivå før. Men, det er noe som skurrer.

Bjorn

Vi trenger å skifte fokus i kveld etter en miserabel cup-exit. Med Saiz ute i 3-6 kamper, hvem skal ta posisjonen hans? Det naturlige er vel Pablo. Men hvem skal da spille venstre ving??

Håper både Dallas, Vieira og Ayling er tilbake til denne og ville gått for følgende lag:

Wiedwall - Ayling, Jansson, Cooper, Berardi - O`Kane, Vieira - Alioski, Roofe, Pablo - Lasogga

Subs: Lonergan, Pennington/Shaughnessy, Anita, Phillips, Cibicki, Dallas, Sacko

Kanskje overraskende at jeg har med Lasogga fra start, men vil gi ham et par kamper til fra start før vi totalt avskriver ham. Roofe er god i 10-er rollen. En defansiv variant er å ha Roofe på topp i stedet for Lasogga og med Phillips i 10-er rollen. En annen variant er Alioski til venstre og Roofe til høyre, med Pablo i sin vante 10-er posisjon.

Det blir uansett en tøff kamp. Jeg forventer vi slår tilbake spillemessig og innsatsmessig og er i utgangspunktet tilfreds med ett poeng.

Tips: 0-1 (Roofe).

auren
Enig i laget, minus en ting. Håper Lasogga aldri blir å se i Leedsdrakt igjen. Aldri sett en dårligere spiss før. Han er slapp, treg, null insats. Har ikke ord for hvor elendig han er . Latterlig dårlig spiss. Håper aldri jeg ser han igjen.

Feil. Grot har også spilt spiss for Leeds.

Jeg er usikker og vet ikke helt hva jeg tenker om Lasogga. Han er jo egentlig ikke dårlig, har jo levert på høyere nivå før. Men, det er noe som skurrer.

Tror han har smør oppå skoa og lim under. Om han tar bort dette funker han sikkert som spiss.  :D Synes han har kviknet ørlite til nå i de relativt få minuttene han har spilt etter skadeavbrekket. Jeg er villig til å gi han noen sjanser til. Vil gjerne ha Roofe i nærheten av han til enhver tid.
Marching On! 4276

B_Ød

Jeg er usikker og vet ikke helt hva jeg tenker om Lasogga. Han er jo egentlig ikke dårlig, har jo levert på høyere nivå før. Men, det er noe som skurrer.

det ble vel poengtert i Lasogga-tråden at han nok er avhengig av betydelig bedre service enn det han får. Han virker ikke å være av den typen spiss som kan utrette allverden på egenhånd..
til de som ikke har sett youtube -klippet i Lasogga-tråden, kikk på det, gir litt bedre forklaring enn det jeg er i stand til å gjengi  :D
Ups & Ups!!

Dennis

Jeg er usikker og vet ikke helt hva jeg tenker om Lasogga. Han er jo egentlig ikke dårlig, har jo levert på høyere nivå før. Men, det er noe som skurrer.

det ble vel poengtert i Lasogga-tråden at han nok er avhengig av betydelig bedre service enn det han får. Han virker ikke å være av den typen spiss som kan utrette allverden på egenhånd..
til de som ikke har sett youtube -klippet i Lasogga-tråden, kikk på det, gir litt bedre forklaring enn det jeg er i stand til å gjengi  :D

Det samme gjaldt Wood. Jeg har mine tvil om Lasogga selv. Trodde han ville utvikle seg og se friskere ut, men å basere noe som helst på gårsdagen på enkeltspillere tror jeg vil gi svært lite verdi. Skal en boksspiss score mål, må han få baller i boksen. I tillegg blir det veldig lett å hindre en isolert spiller å motta ball og score mål. Leeds truer motstander altfor sjelden og skaper for lite trykk med innløp og innlegg i feltet. Backene besøker dødlinja bare en gang hvert skuddår og når vi i tillegg "kun" har innoverkanter som skal bruke altfor lang tid med ballen og pakke området foran 16-meteren (hvor Ayling også alltid havner opp med ball), så blir det krøkkete greier.
Marching on together!

Blank_File

Jeg er usikker og vet ikke helt hva jeg tenker om Lasogga. Han er jo egentlig ikke dårlig, har jo levert på høyere nivå før. Men, det er noe som skurrer.

det ble vel poengtert i Lasogga-tråden at han nok er avhengig av betydelig bedre service enn det han får. Han virker ikke å være av den typen spiss som kan utrette allverden på egenhånd..
til de som ikke har sett youtube -klippet i Lasogga-tråden, kikk på det, gir litt bedre forklaring enn det jeg er i stand til å gjengi  :D

Det samme gjaldt Wood. Jeg har mine tvil om Lasogga selv. Trodde han ville utvikle seg og se friskere ut, men å basere noe som helst på gårsdagen på enkeltspillere tror jeg vil gi svært lite verdi. Skal en boksspiss score mål, må han få baller i boksen. I tillegg blir det veldig lett å hindre en isolert spiller å motta ball og score mål. Leeds truer motstander altfor sjelden og skaper for lite trykk med innløp og innlegg i feltet. Backene besøker dødlinja bare en gang hvert skuddår og når vi i tillegg "kun" har innoverkanter som skal bruke altfor lang tid med ballen og pakke området foran 16-meteren (hvor Ayling også alltid havner opp med ball), så blir det krøkkete greier.
Alle spisser trenger service, men Wood er en mye bedre duellspiller enn det Lasogga har sett ut som. Når han var i form traff han på alt som i gikk retning av mål. Derfor klarte Wood seg bedre enn Lasogga gjør i sin nåværende form. Håper det blir bedre.

jackbauer68

  • Gjest
Wiedvald
Ayling-Jansson-Cooper-Berardi
Vieira-Phillips
Dallas-Hernandez-Alioski
Roofe


Om Dallas er frisk



RoarG

Uansett oppstilling får vi hard pes fra Traktorgutta. Håper på en jevn kamp, hvor vi trekker det lengste strået, men tipset går i retning av en uavgjort kamp med scoringer, enten 1-1 eller 2-2.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Ikke bekymret for denne. Ipswich har hatt noen blemmer på hjemmebane mens Leeds er et av de beste bortelagene i divisjonen.
3 poeng i banken!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Allanclarke

Ikke bekymret for denne. Ipswich har hatt noen blemmer på hjemmebane mens Leeds er et av de beste bortelagene i divisjonen.
3 poeng i banken!
Bare tull. Blir en knalltøff kamp hvor jeg frykter tap. Alle kamper er tøffe uansett

RoarG

Ikke bekymret for denne. Ipswich har hatt noen blemmer på hjemmebane mens Leeds er et av de beste bortelagene i divisjonen.
3 poeng i banken!
Bare tull. Blir en knalltøff kamp hvor jeg frykter tap. Alle kamper er tøffe uansett
Er tilbøyelig til å være enig med siste taler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

En reaksjon forventes av spillere og trenerapparat til denne - man MÃ… løfte seg både innsatsmessig og kvalitetsmessig..vise at man blør for drakta igjen........
ALTFOR slapp innsats med unntak av 2.omgangen mot Forest i det siste.
Håer De Bock er klar og går rett inn, og Ayling inne igjen.

Pablo må herje for oss en periode nå, men vi er for tynt besatt fremover på banen......må noe friskt inn der.
 

B_Ød

Kun 3 osv...må være lov å forvente kraftig forbedring i forhold til det som er vist i det siste.

Forventer 3p i denne...
Forventer ett aggresivt mannskap..
Forventer press på ballfører...
Forventer slutt på tversover i eget forsvar...
Forventer fler folk i angrep...
Forventer en giftig Lasogga i boks (der han så vidt jeg kan skjønne trives og virker best)
Ups & Ups!!

Cherry

Wiedwald
Anita-Pontus-Cooper-Berardi
Phillips - O`Kane
          Pablo
Alioski-Roofe-Chibicki ......tror jeg på.  Men ikke ett knallbra lag dette her ift form og innsats.

Benk: Pennington, De Bock, Lasogga, Klich, Denton og Lonergan.

Vieira, Dallas og Saiz ute...
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressekonferansen foran kampen:

As per, for those interested:
 
Lee Sobot:
O’Kane said the players were naturally disappointed with Saiz. Saiz apologised to them and O’Kane believes he’ll learn a lesson from his ban
O’Kane: We have a very tough test on Saturday against a good Ipswich team but it's up to us to get rolling again and get on a high.
O’Kane: Personally off the pitch Mick McCarthy seems a really nice man but I definitely wouldn't say that about his teams. They can be ugly.
O’Kane: From any defeat we want to react well and this one is no different.
O’Kane on de Bock: We haven't seen him yet, he hasn't trained with us yet. But the more better players that come in, the more that gives us a lift.
 
 
TC: It was a bad result to be out of the FA Cup, of course. I will apologise from here but this cup, we said this was a possibility. A team like Arsenal also went out to Nottingham Forest. Now we have to focus on the league
TC on Ayling & Saiz: Both players are very important for the team. Luke had played the most minutes until now and Samu can make the difference. What he did was very bad but he apologised and we hope and expect that he learns from that. He is very sad and said it will never happen again. The good thing is that we have had some games without him that we have won but of course losing him is a handicap.
TC on de Bock: He is an interesting player at left full back and that is something we have been searching for. Of course I would like more players but this winter market is difficult.
TC  CBJ: :I don't know right now, he is not in the list (squad for Ipswich) because two days ago he got a kick - to his ankle - so he is out.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Dallas er med i troppen imorgen.  Vieira er ute, De Bock ikke klar til denne
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Vi er svært svekket til denne kampen med Ayling, De Bock, Vieira og Pennington ute. Svært fornøyd hvis vi klarer å karre oss til et poeng. Ipswich er i dårlig form for tiden og har vel 4 tap på de siste 5 kampene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Dallas er med i troppen imorgen.  Vieira er ute, De Bock ikke klar til denne

Ikke klar?
Det ble jo sagt i meldingen fra klubben at han kan få sin debut mot Ipswich.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Dallas er med i troppen imorgen.  Vieira er ute, De Bock ikke klar til denne

Ikke klar?
Det ble jo sagt i meldingen fra klubben at han kan få sin debut mot Ipswich.

Han har reist tilbake til Belgia å trener ikke med klubben før til uka. Ingen debut på han.

Team news - Pennington is ill, Vieira won’t be available tomorrow but Dallas is in the squad. De Bok won’t feature though - he went back to Brussels after signing on Wednesday. Hasn’t trained yet but will start next week.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Dallas er med i troppen imorgen.  Vieira er ute, De Bock ikke klar til denne

Ikke klar?
Det ble jo sagt i meldingen fra klubben at han kan få sin debut mot Ipswich.

Han har reist tilbake til Belgia å trener ikke med klubben før til uka. Ingen debut på han.

Team news - Pennington is ill, Vieira won’t be available tomorrow but Dallas is in the squad. De Bok won’t feature though - he went back to Brussels after signing on Wednesday. Hasn’t trained yet but will start next week.
Ok, er vel noen praktiske ting som må ordnes med flytting etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Square Ball

Wiedwald
Anita-Pontus-Cooper-Berardi
Phillips - O`Kane
          Pablo
Alioski-Roofe-Chibicki ......tror jeg på.  Men ikke ett knallbra lag dette her ift form og innsats.

Benk: Pennington, De Bock, Lasogga, Klich, Denton og Lonergan.

Vieira, Dallas og Saiz ute...

Dallas istedet for Cicbicki,ellers enig.Spent på denne,vi kommer til å savne Vieira og Saiz.Ipswich har og store skadeproblemer
,keeper som har stått samtlige kamper hittil er ute.YEP skribent Gary Newbould døde brått og uventet denne uken,familien ville likevel
hans siste prediction skulle printes,den var 2-1 seier til oss

jackbauer68

  • Gjest
Vi er svært svekket til denne kampen med Ayling, De Bock, Vieira og Pennington ute. Svært fornøyd hvis vi klarer å karre oss til et poeng. Ipswich er i dårlig form for tiden og har vel 4 tap på de siste 5 kampene.

auren

Ja, det vil være et under om man vinner en kamp uten Pennington og De Bock på banen...... ::)

gulle

Ser ikke ut på LUTV at denne sendes
Millwall står som «next match»
Nå rykker vi opp! Jasederja

B_Ød

fra https://www.leedsunited.com/

12 Jan 2018
LUTV: LEEDS UNITED V IPSWICH TOWN AVAILABLE TO STREAM WORLDWIDE


Ups & Ups!!

Xern

MATCHDAY!!  8) 8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

Ups & Ups!!


LEO

Jeg er spent i dag og veldig usikker på utfallet. 
Ingen Saiz, Eyling, Vieira
MOT