Skrevet av Emne: EX-Head Coach Paul Heckingbottom  (Lest 170305 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #300 på: Februar 25, 2018, 14:50:36 »
Null tro på Bottom. Og håper jeg tar grusomt feil her

Hvad har du tro på?

Promotion.......kanskje?

 ;) ;) ;)

Føller han er for lett og ikke er coachen som får en spiller til å velge Leeds, hvis det står mellom Leeds og en annen klubb med en mere meritert manager/coach

tror nok han har et mye bedre rykte enn vi tror.
Og alle gode unge trenere må jo begynne et sted. Vil mye heller ha en up and coming trener enn en gammel dinosaur som har utgått på dato men har 4-5 opprykk på cven.
PH har gjort en bra jobb til nå under veldig vanskelig forhold.
Måten han snakker i media og måten han opptrer i kamp virker veldig lovende.
Vi bør vel heller Backe han og laget i stedefor å drømme oss bort med Ranieri, Ancelotti osv osv.
Vi så alle hva som skjedde mot Bristol da supporterne snudde og backet laget.
Greit vi er ikke verdens beste lag, men vi har absolutt mulighet til å komme oss ut av denne divisjonen hvis alle drar i samme retning.
Terningkast 6 til dette innlegget!  :)
Jon R.

TK20

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #301 på: Februar 25, 2018, 18:23:02 »
Glasset er halvtomt: én seier på de første fire.
Glasset er halvfullt: Ubeseiret på de siste tre, mistet fem poeng på filming, heading i tverrligger og overtidsmål.

auren

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #302 på: Februar 25, 2018, 18:35:13 »
Velger å se på glasset som mer halvfullt enn halvtomt. Det som stikker mest er at vi har stort sett vært begredelige i alle førsteomgangene vi har spilt under PH. Her må det gjøres noe! Med litt mer marginer i kampene mot BC og Derby hadde vi nå vært a poeng med play off.

Jeg tror dessverre luken på 5 poeng blir større etter de to neste kampene mot Boro (borte) og Wolves (hjemme). 3 poeng eller mer i disse kampene er absolutt godkjent, men frykter vi ender opp med 0-2 poeng.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #303 på: Februar 25, 2018, 19:47:54 »
joda men vi må jo være litt realistiske her også. Han har ledet laget i 4 kamper. Hatt ansvaret under 1 måned.
Laget er jo ikke bedre enn hva det er og selvtilitten har jo vært på bunn.
Ingen trener klarer på så kort tid å forvandle noe slikt uten å ha hatt et transfervindu ei gang.

Mourinho snakker om de skal kunne være med blandt de beste i verden igjen i 2020. Pep mente han trengte 2-3 sesonger da han ble ansatt. her snakker du verdens beste trenere med alt av ressurser og kompetanse man har til rådighet.

Det fine med PH som jeg har lagt merke til er at han forventer at spillere leverer. Tror nok det er mange av dagens spillere som ryker ut etter sesongen hvis ikke de går foran og tar tak nå i innspurten.
Har jo sett det på laguttakene allerede. De Bock havner jo ikke utenfor kamptropp pga mangel på homegrown players i matchtroppen. Det er jo bare for å skåne spilleren ifht media og supportere. Grunnen til at han ikke var med var jo pga den håpløse forestillingen mot Derby. Samme gjelder OKane, Roofe og Alioski også. Sistnevnte har jo tatt på hanskene og levert og derfor kommet seg inn i 11éren igjen.
Okane startet vel egentlig pga Foreshaw var ute.
Vi har en bra tropp. ja, med mangler som alle andre lag. Men troppen skal være god nok til å komme seg inn blandt de 6 beste.
Og nøkkelen her ligger i manmanagement. Klare å få det beste ut av spillerne og faktisk stille krav og fortelle at det forplikter å ha på seg den hvite trøya. Og der, mener jeg personlig, at PH har virket veldig klar og tydelig. En slik trener vil jeg ha, en slik trener tror jeg vi trenger for å ta neste steget og få ut potensiale som ligger her.

Vase rundt med gamle has beens av trenere og spillere, selv de som har vært i PL, vi har prøvd det før og har aldri lykkes.
Vi trenger sultne unge spillere. Siden markedet er som det er skjønner jeg taktikken med at de har hentet fra utlandet, men som alle andre lærer de av sine feil og sikkert vil prøve å rekruttere litt som de gjorde nå i Januar til sommeren.


leedslife

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #304 på: Februar 25, 2018, 19:49:38 »
litt usikker på hvem jeg svarte til her ;D
men det er ihvertfall min mening når det kommer til PH og tabellsituasjon

DenHviteYeboah

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #305 på: Februar 25, 2018, 19:57:18 »
Jeg er fornøyd med hva jeg har sett til nå. PH virker lovende. Bestemt og tydelig, altså det motsatte av TC...Så får vi se hvilke spillere han klarer å hente i sommer....

HåvardK

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #306 på: Februar 25, 2018, 20:40:54 »
litt usikker på hvem jeg svarte til her ;D
men det er ihvertfall min mening når det kommer til PH og tabellsituasjon
Du svarte vel rett og slett på tråden, leedslife. Jeg gjør hva jeg kan for å være nøktern og kritisk til PH, for å unngå å bli skuffet nok en gang. Men jeg må innrømme at han gjør et solid inntrykk. Han pakker ikke inn fakta - spiller vi dårlig, innrømmer han det. Han rullerer også på en fornuftig måte, er klar og tydelig utad og ser ikke ut til å være typen som vakler (slik sett ikke ulik Monk på sitt beste...la oss håpe han har bedre egenskaper på andre områder).
Greier ikke å la være å få trua på PH. Håper jeg ikke blir skuffet.

raggen

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #307 på: Februar 25, 2018, 20:53:42 »
joda men vi må jo være litt realistiske her også. Han har ledet laget i 4 kamper. Hatt ansvaret under 1 måned.
Laget er jo ikke bedre enn hva det er og selvtilitten har jo vært på bunn.
Ingen trener klarer på så kort tid å forvandle noe slikt uten å ha hatt et transfervindu ei gang.

Mourinho snakker om de skal kunne være med blandt de beste i verden igjen i 2020. Pep mente han trengte 2-3 sesonger da han ble ansatt. her snakker du verdens beste trenere med alt av ressurser og kompetanse man har til rådighet.

Det fine med PH som jeg har lagt merke til er at han forventer at spillere leverer. Tror nok det er mange av dagens spillere som ryker ut etter sesongen hvis ikke de går foran og tar tak nå i innspurten.
Har jo sett det på laguttakene allerede. De Bock havner jo ikke utenfor kamptropp pga mangel på homegrown players i matchtroppen. Det er jo bare for å skåne spilleren ifht media og supportere. Grunnen til at han ikke var med var jo pga den håpløse forestillingen mot Derby. Samme gjelder OKane, Roofe og Alioski også. Sistnevnte har jo tatt på hanskene og levert og derfor kommet seg inn i 11éren igjen.
Okane startet vel egentlig pga Foreshaw var ute.
Vi har en bra tropp. ja, med mangler som alle andre lag. Men troppen skal være god nok til å komme seg inn blandt de 6 beste.
Og nøkkelen her ligger i manmanagement. Klare å få det beste ut av spillerne og faktisk stille krav og fortelle at det forplikter å ha på seg den hvite trøya. Og der, mener jeg personlig, at PH har virket veldig klar og tydelig. En slik trener vil jeg ha, en slik trener tror jeg vi trenger for å ta neste steget og få ut potensiale som ligger her.

Vase rundt med gamle has beens av trenere og spillere, selv de som har vært i PL, vi har prøvd det før og har aldri lykkes.
Vi trenger sultne unge spillere. Siden markedet er som det er skjønner jeg taktikken med at de har hentet fra utlandet, men som alle andre lærer de av sine feil og sikkert vil prøve å rekruttere litt som de gjorde nå i Januar til sommeren.

bra skrevet:)
Forever Leeds United!!!!!!!!

h.b

  • Gjest
Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #308 på: Februar 25, 2018, 22:01:35 »
Kun en ting som avgjør om han er rett eller ikke. Det er resultater. Hva han sier og hvordan han fremstår er underordnet resultater.
Så hittil er han midt på treet.
Vet han har en massiv jobb fremover. Men vinner han ikke nok kamper, ja da er det over og ut

Josch

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #309 på: Februar 25, 2018, 22:46:08 »
Jeg er enig i at opptreden foran kamera er av mindre betydning. En velformulert coach er vel og bra, men man kan ikke snakke seg bort fra resultater på banen.

Det er litt tidlig,  men jeg ser ikke for meg bunnsolid forsvarspill med PH. Da tenker jeg på organisering av hele laget. Alle fire kamper har vi vært på hæla i perioder . Basis for suksess starter med godt forsvarspill.

Jeg tror ikke PH får fornyet kontrakt sommeren 2019.
Vi får ny coach om senest 16 mnd.

Annesj

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #310 på: Februar 26, 2018, 08:50:37 »
Jeg er enig i at opptreden foran kamera er av mindre betydning. En velformulert coach er vel og bra, men man kan ikke snakke seg bort fra resultater på banen.

Det er litt tidlig,  men jeg ser ikke for meg bunnsolid forsvarspill med PH. Da tenker jeg på organisering av hele laget. Alle fire kamper har vi vært på hæla i perioder . Basis for suksess starter med godt forsvarspill.

Jeg tror ikke PH får fornyet kontrakt sommeren 2019.
Vi får ny coach om senest 16 mnd.

Her håper jeg du tar grusomt feil og det tror jeg faktisk også du gjør. Ã… orginisere et lag som tydeligvis er totalt ute a fatning både fysisk som psykisk virka for meg som en nesten umulig oppgave så sent i sesongen. PH har selv sagt at de har jobbet med Fitness i gruppa. Det sier meg som jeg har frykta lenge at laget har vært grusomt dårlig trent. Dette kom tydelig frem når kortene florerte. For seint oppi alt. For dårlig timing og anticipation. Ã… snu dette er ikke gjort på 3-4 kamper. Jeg ser bedring. Ikke i sjumilssteg, men det forventet jeg ikke heller. Ã… ta over det mannskapet han gjorde i den forfatning han gjorde er det ingen manager i verden som hadde gjort til gull på et par kamper.

Hvordan han opptrer i media har null å si om resultatene svikter. Helt enig der. MEN måten han er på som person sier meg at dette er en mann som er trygg på seg selv i de fleste situasjoner både i media å med gruppa. Dette er helt forenlig med det som blir fortalt om PH at han er ekstremt dyktig på manmanagement. Jeg liker veldig godt PH som manager å jeg tror også laget vil bare bli bedre å bedre utover ses. Ã… da får han ny kontrakt. Om vi når PO er jeg dog usikker på.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Josch

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #311 på: Februar 26, 2018, 09:13:53 »
Jeg er enig i at opptreden foran kamera er av mindre betydning. En velformulert coach er vel og bra, men man kan ikke snakke seg bort fra resultater på banen.

Det er litt tidlig,  men jeg ser ikke for meg bunnsolid forsvarspill med PH. Da tenker jeg på organisering av hele laget. Alle fire kamper har vi vært på hæla i perioder . Basis for suksess starter med godt forsvarspill.

Jeg tror ikke PH får fornyet kontrakt sommeren 2019.
Vi får ny coach om senest 16 mnd.

Her håper jeg du tar grusomt feil og det tror jeg faktisk også du gjør. Ã… orginisere et lag som tydeligvis er totalt ute a fatning både fysisk som psykisk virka for meg som en nesten umulig oppgave så sent i sesongen. PH har selv sagt at de har jobbet med Fitness i gruppa. Det sier meg som jeg har frykta lenge at laget har vært grusomt dårlig trent. Dette kom tydelig frem når kortene florerte. For seint oppi alt. For dårlig timing og anticipation. Ã… snu dette er ikke gjort på 3-4 kamper. Jeg ser bedring. Ikke i sjumilssteg, men det forventet jeg ikke heller. Ã… ta over det mannskapet han gjorde i den forfatning han gjorde er det ingen manager i verden som hadde gjort til gull på et par kamper.

Hvordan han opptrer i media har null å si om resultatene svikter. Helt enig der. MEN måten han er på som person sier meg at dette er en mann som er trygg på seg selv i de fleste situasjoner både i media å med gruppa. Dette er helt forenlig med det som blir fortalt om PH at han er ekstremt dyktig på manmanagement. Jeg liker veldig godt PH som manager å jeg tror også laget vil bare bli bedre å bedre utover ses. Ã… da får han ny kontrakt. Om vi når PO er jeg dog usikker på.

Jeg kan ta feil, selvsagt,  og PH kan være dyktig på mangement. Helt enig. Men jeg ser ikke konturene av et et godt organisert forsvar, slik som under f.eks  Monk og  Graham. Graham hadde et svært middels lag i 1996, men  konturene av et organisert forsvar viste seg etter noen få kamper. Med Monk hadde vi 0-0 ved pause i 60-70% av kampene (minst), før vi ofte scoret først. Med tett press oppe i banen og få sjanser imot.  Ã… organisere et forsvar bør ikke ta så lang tid.

Han må gjøre det veldig bra for å få fornyet sommeren 2018. Gjør han det middels så tror jeg han blir byttet ut. 

Annesj

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #312 på: Februar 26, 2018, 09:22:12 »
Jeg er enig i at opptreden foran kamera er av mindre betydning. En velformulert coach er vel og bra, men man kan ikke snakke seg bort fra resultater på banen.

Det er litt tidlig,  men jeg ser ikke for meg bunnsolid forsvarspill med PH. Da tenker jeg på organisering av hele laget. Alle fire kamper har vi vært på hæla i perioder . Basis for suksess starter med godt forsvarspill.

Jeg tror ikke PH får fornyet kontrakt sommeren 2019.
Vi får ny coach om senest 16 mnd.

Her håper jeg du tar grusomt feil og det tror jeg faktisk også du gjør. Ã… orginisere et lag som tydeligvis er totalt ute a fatning både fysisk som psykisk virka for meg som en nesten umulig oppgave så sent i sesongen. PH har selv sagt at de har jobbet med Fitness i gruppa. Det sier meg som jeg har frykta lenge at laget har vært grusomt dårlig trent. Dette kom tydelig frem når kortene florerte. For seint oppi alt. For dårlig timing og anticipation. Ã… snu dette er ikke gjort på 3-4 kamper. Jeg ser bedring. Ikke i sjumilssteg, men det forventet jeg ikke heller. Ã… ta over det mannskapet han gjorde i den forfatning han gjorde er det ingen manager i verden som hadde gjort til gull på et par kamper.

Hvordan han opptrer i media har null å si om resultatene svikter. Helt enig der. MEN måten han er på som person sier meg at dette er en mann som er trygg på seg selv i de fleste situasjoner både i media å med gruppa. Dette er helt forenlig med det som blir fortalt om PH at han er ekstremt dyktig på manmanagement. Jeg liker veldig godt PH som manager å jeg tror også laget vil bare bli bedre å bedre utover ses. Ã… da får han ny kontrakt. Om vi når PO er jeg dog usikker på.

Jeg kan ta feil, selvsagt,  og PH kan være dyktig på mangement. Helt enig. Men jeg ser ikke konturene av et et godt organisert forsvar, slik som under f.eks  Monk og  Graham. Graham hadde et svært middels lag i 1996, men  konturene av et organisert forsvar viste seg etter noen få kamper. Med Monk hadde vi 0-0 ved pause i 60-70% av kampene (minst), før vi ofte scoret først. Med tett press oppe i banen og få sjanser imot.  Ã… organisere et forsvar bør ikke ta så lang tid.

Han må gjøre det veldig bra for å få fornyet sommeren 2018. Gjør han det middels så tror jeg han blir byttet ut. 

Så må du huske på at Monk hadde to av ligaens beste midtstoppere i den lagdelen i tillegg til Taylor. Bartley med voldsom fysikk og autoritet og bunnsolide Taylor i denne divisjonen. Kanskje hadde vi ligaens beste forsvar under han. Hvorvidt det var monks fortjeneste stiller jeg meg tvilende til etter det han presterte i middlesboro. Jansson var milevis bedre ved siden av han enn Cooper. Dessverre er ikke Cooper noen Bartley. Graham var dyktig på forsvar. Liten tvil om det. Jeg tror dog at å organisere et forsvar med spillere totalt uten selvtillit og fysisk form er en formidabel jobb. Jeg har sett bedring også på den biten.
« Siste redigering: Februar 26, 2018, 09:32:20 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds


leedslife

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #314 på: Februar 27, 2018, 19:20:15 »
og traore vant anken og er klar mot Leeds på fredag.
lykke til anita/debock

Jon R

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #315 på: Februar 27, 2018, 19:22:04 »
Jon R.

Eriksen55


Jon R

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #317 på: Februar 28, 2018, 00:54:25 »
Se der ja....det er jo slik det MÃ… være :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/head-coach-paul-heckingbottom-to-have-final-word-on-all-new-leeds-united-signings-insists-victor-orta-1-9038436

Akkurat sånn hadde TC det også, siste ordet. Da er Orta inne i varmen igjen?  :)
Endrer vel igrunn ingenting. Modellen er akkurat den samme. Det er fortsatt Orta som har hovedansvaret for rekrutteringen, mens PH er «fristilt» til å drive man managment, trene og utvikle den stallen han har tilgjengelig.  :) ::)
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #318 på: Februar 28, 2018, 07:33:33 »

Promotion 2010

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #319 på: Februar 28, 2018, 07:44:05 »
Se der ja....det er jo slik det MÃ… være :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/head-coach-paul-heckingbottom-to-have-final-word-on-all-new-leeds-united-signings-insists-victor-orta-1-9038436

Akkurat sånn hadde TC det også, siste ordet. Da er Orta inne i varmen igjen?  :)
Endrer vel igrunn ingenting. Modellen er akkurat den samme. Det er fortsatt Orta som har hovedansvaret for rekrutteringen, mens PH er «fristilt» til å drive man managment, trene og utvikle den stallen han har tilgjengelig.  :) ::)

Akkurat sånn PH vil ha det!
Akkurat det han manglet i Barnsley!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #320 på: Februar 28, 2018, 08:43:22 »
Se der ja....det er jo slik det MÃ… være :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/head-coach-paul-heckingbottom-to-have-final-word-on-all-new-leeds-united-signings-insists-victor-orta-1-9038436

Akkurat sånn hadde TC det også, siste ordet. Da er Orta inne i varmen igjen?  :)
Endrer vel igrunn ingenting. Modellen er akkurat den samme. Det er fortsatt Orta som har hovedansvaret for rekrutteringen, mens PH er «fristilt» til å drive man managment, trene og utvikle den stallen han har tilgjengelig.  :) ::)

Akkurat sånn PH vil ha det!
Akkurat det han manglet i Barnsley!

Ã… det er vel denne modellen de aller fleste klubber kjører i dag? Enten om man kaller seg manager eller Coach så er det vel alltid en head of recruitment som henter navn diskuterer med manager/Coach ja eller nei så gjør head of recruitment resten a jobben. Det er ikke slik vil jeg tro at ikke manager/Coach selv kan fremme navn selv om vi har Orta i en slik stilling vil jeg tro. Syns også det blir meget rart å gi Orta all skyld i et slikt opplegg. Selv om jeg som de fleste her ikke er nevneverdig imponert over alt som er hentet inn.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Jon R

Sv: Head Coach Paul Heckingbottomhar
« Svar #321 på: Februar 28, 2018, 18:03:00 »
Se der ja....det er jo slik det MÃ… være :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/head-coach-paul-heckingbottom-to-have-final-word-on-all-new-leeds-united-signings-insists-victor-orta-1-9038436

Akkurat sånn hadde TC det også, siste ordet. Da er Orta inne i varmen igjen?  :)
Endrer vel igrunn ingenting. Modellen er akkurat den samme. Det er fortsatt Orta som har hovedansvaret for rekrutteringen, mens PH er «fristilt» til å drive man managment, trene og utvikle den stallen han har tilgjengelig.  :) ::)

Akkurat sånn PH vil ha det!
Akkurat det han manglet i Barnsley!

Ã… det er vel denne modellen de aller fleste klubber kjører i dag? Enten om man kaller seg manager eller Coach så er det vel alltid en head of recruitment som henter navn diskuterer med manager/Coach ja eller nei så gjør head of recruitment resten a jobben. Det er ikke slik vil jeg tro at ikke manager/Coach selv kan fremme navn selv om vi har Orta i en slik stilling vil jeg tro. Syns også det blir meget rart å gi Orta all skyld i et slikt opplegg. Selv om jeg som de fleste her ikke er nevneverdig imponert over alt som er hentet inn.
Slik jeg har forstått det så kjører så godt som alle store klubber denne modellen, den gamle «managermodellen» er på vei ut. Det virker dog som graden av innflytelse som headcoachen/ manageren har på innkjøp, varierer endel fra klubb til klubb. At den som er head of recruitment har stor innflytelse er hevet over enhver tvil. Enhver klubb vil dermed være avhengig av å ha en person som både har spisskompetanse på området, og et stort nettverk av speidere spredt utover de viktigste markedene. Orta har tilsynelatende gode kvalifikasjoner på alle disse områdene når man leser CVen hans, forhåpentlig noe PH vil nyte godt av.
Jon R.

Josch

Sv: Head Coach Paul Heckingbottomhar
« Svar #322 på: Februar 28, 2018, 18:34:11 »
Se der ja....det er jo slik det MÃ… være :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/head-coach-paul-heckingbottom-to-have-final-word-on-all-new-leeds-united-signings-insists-victor-orta-1-9038436

Akkurat sånn hadde TC det også, siste ordet. Da er Orta inne i varmen igjen?  :)
Endrer vel igrunn ingenting. Modellen er akkurat den samme. Det er fortsatt Orta som har hovedansvaret for rekrutteringen, mens PH er «fristilt» til å drive man managment, trene og utvikle den stallen han har tilgjengelig.  :) ::)

Akkurat sånn PH vil ha det!
Akkurat det han manglet i Barnsley!

Ã… det er vel denne modellen de aller fleste klubber kjører i dag? Enten om man kaller seg manager eller Coach så er det vel alltid en head of recruitment som henter navn diskuterer med manager/Coach ja eller nei så gjør head of recruitment resten a jobben. Det er ikke slik vil jeg tro at ikke manager/Coach selv kan fremme navn selv om vi har Orta i en slik stilling vil jeg tro. Syns også det blir meget rart å gi Orta all skyld i et slikt opplegg. Selv om jeg som de fleste her ikke er nevneverdig imponert over alt som er hentet inn.
Slik jeg har forstått det så kjører så godt som alle store klubber denne modellen, den gamle «managermodellen» er på vei ut. Det virker dog som graden av innflytelse som headcoachen/ manageren har på innkjøp, varierer endel fra klubb til klubb. At den som er head of recruitment har stor innflytelse er hevet over enhver tvil. Enhver klubb vil dermed være avhengig av å ha en person som både har spisskompetanse på området, og et stort nettverk av speidere spredt utover de viktigste markedene. Orta har tilsynelatende gode kvalifikasjoner på alle disse områdene når man leser CVen hans, forhåpentlig noe PH vil nyte godt av.

Hva med spillestil? Man skulle tro spillestil er sterkt knyttet til coachen (hans filosofi) og at man da henter spillere som passer nåværende coach. Eller henter man uansett spillere som passer inn i den definerte Leeds-stilen. Og at man ansetter coach ut fra hvordan man ønsker å spille? (Spilestilen ligger fast)  Noen som vet hvordan dette er lagt opp i Leeds.?

Hva ser Orta etter når han henter spillere? Kun kvalitet? Hvis coachen skal være lett å bytte ut så må vi ha spillere som bærer spillestilen videre.

For manager er dette enklere. De velger spillere ut fra sin filosofi. Og eier sier ja og betaler.

leedslife

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #323 på: Februar 28, 2018, 19:12:07 »
Man bør hente personell etter hvordan klubben vil vi skal spille. Fra u lag til a-stall. Dette er jo selve dnaet i de mest suksessfulle klubbene i verden. Trene/managere skiftes ofte- alt for ofte siste årene. Men man bør aldri vike vekk fra visjoner og måten man vil spille på

Jon R

Sv: Head Coach Paul Heckingbottomhar
« Svar #324 på: Februar 28, 2018, 19:12:35 »
Se der ja....det er jo slik det MÃ… være :)
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/head-coach-paul-heckingbottom-to-have-final-word-on-all-new-leeds-united-signings-insists-victor-orta-1-9038436

Akkurat sånn hadde TC det også, siste ordet. Da er Orta inne i varmen igjen?  :)
Endrer vel igrunn ingenting. Modellen er akkurat den samme. Det er fortsatt Orta som har hovedansvaret for rekrutteringen, mens PH er «fristilt» til å drive man managment, trene og utvikle den stallen han har tilgjengelig.  :) ::)

Akkurat sånn PH vil ha det!
Akkurat det han manglet i Barnsley!

Ã… det er vel denne modellen de aller fleste klubber kjører i dag? Enten om man kaller seg manager eller Coach så er det vel alltid en head of recruitment som henter navn diskuterer med manager/Coach ja eller nei så gjør head of recruitment resten a jobben. Det er ikke slik vil jeg tro at ikke manager/Coach selv kan fremme navn selv om vi har Orta i en slik stilling vil jeg tro. Syns også det blir meget rart å gi Orta all skyld i et slikt opplegg. Selv om jeg som de fleste her ikke er nevneverdig imponert over alt som er hentet inn.
Slik jeg har forstått det så kjører så godt som alle store klubber denne modellen, den gamle «managermodellen» er på vei ut. Det virker dog som graden av innflytelse som headcoachen/ manageren har på innkjøp, varierer endel fra klubb til klubb. At den som er head of recruitment har stor innflytelse er hevet over enhver tvil. Enhver klubb vil dermed være avhengig av å ha en person som både har spisskompetanse på området, og et stort nettverk av speidere spredt utover de viktigste markedene. Orta har tilsynelatende gode kvalifikasjoner på alle disse områdene når man leser CVen hans, forhåpentlig noe PH vil nyte godt av.

Hva med spillestil? Man skulle tro spillestil er sterkt knyttet til coachen (hans filosofi) og at man da henter spillere som passer nåværende coach. Eller henter man uansett spillere som passer inn i den definerte Leeds-stilen. Og at man ansetter coach ut fra hvordan man ønsker å spille? (Spilestilen ligger fast)  Noen som vet hvordan dette er lagt opp i Leeds.?

Hva ser Orta etter når han henter spillere? Kun kvalitet? Hvis coachen skal være lett å bytte ut så må vi ha spillere som bærer spillestilen videre.

For manager er dette enklere. De velger spillere ut fra sin filosofi. Og eier sier ja og betaler.
Ja dette er et veldig viktig spørsmål som jeg synes journalistene som omgås klubben burde gå dypere inn i. Har vi en definert stil/filosofi som vi ønsker å utvikle som «klubbens»? Hvis svaret på det siste er «nei», og at valg av «stil» ligger hos head coachen, må også head coachen ha større  innflytelse på rekrutteringen, enn hvis «stilen» er definert på forhånd.
Jon R.

Jon R

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #325 på: Februar 28, 2018, 19:22:37 »
Man bør hente personell etter hvordan klubben vil vi skal spille. Fra u lag til a-stall. Dette er jo selve dnaet i de mest suksessfulle klubbene i verden. Trene/managere skiftes ofte- alt for ofte siste årene. Men man bør aldri vike vekk fra visjoner og måten man vil spille på
Look to Brentford, klubben med divisjonens mest gjennomanalyserte «filosofi», hvor spillere i alle posisjoner håndplukkes etter ferdigheter og spisskompetanse. De har fått til mye for lite penger, og spiller en ballbesittende type fotball som er svært imponerende å se på når det fungerer etter målsetningen. Kanskje Radrizzanis Leeds United har noe å lære av dem? ( Når jeg hører han og Orta  snakke lurer jeg på om han kanskje har hentet noe derfra allerede..)
https://www.telegraph.co.uk/football/2016/10/12/brentford-fc---the-club-thinking-outside-the-box/
Jon R.

leedslife

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #326 på: Februar 28, 2018, 19:31:05 »
Man bør hente personell etter hvordan klubben vil vi skal spille. Fra u lag til a-stall. Dette er jo selve dnaet i de mest suksessfulle klubbene i verden. Trene/managere skiftes ofte- alt for ofte siste årene. Men man bør aldri vike vekk fra visjoner og måten man vil spille på
Look to Brentford, klubben med divisjonens mest gjennomanalyserte «filosofi», hvor spillere i alle posisjoner håndplukkes etter ferdigheter og spisskompetanse. De har fått til mye for lite penger, og spiller en ballbesittende type fotball som er svært imponerende å se på når det fungerer etter målsetningen. Kanskje Radrizzanis Leeds United har noe å lære av dem? ( Når jeg hører han og Orta  snakke lurer jeg på om han kanskje har hentet noe derfra allerede..)
https://www.telegraph.co.uk/football/2016/10/12/brentford-fc---the-club-thinking-outside-the-box/

+

Josch

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #327 på: Februar 28, 2018, 20:13:08 »
Man bør hente personell etter hvordan klubben vil vi skal spille. Fra u lag til a-stall. Dette er jo selve dnaet i de mest suksessfulle klubbene i verden. Trene/managere skiftes ofte- alt for ofte siste årene. Men man bør aldri vike vekk fra visjoner og måten man vil spille på
Look to Brentford, klubben med divisjonens mest gjennomanalyserte «filosofi», hvor spillere i alle posisjoner håndplukkes etter ferdigheter og spisskompetanse. De har fått til mye for lite penger, og spiller en ballbesittende type fotball som er svært imponerende å se på når det fungerer etter målsetningen. Kanskje Radrizzanis Leeds United har noe å lære av dem? ( Når jeg hører han og Orta  snakke lurer jeg på om han kanskje har hentet noe derfra allerede..)
https://www.telegraph.co.uk/football/2016/10/12/brentford-fc---the-club-thinking-outside-the-box/

+

Radrizzani sa i hvert fall litt om hvilken stil han ønsker da ha ansatte TC: offensiv fotball og vinne kamper!
Han har ikke sagt noe om spillestil ved ansettelse av PH. Bare at PH kjenner engelsk fotball og at han får mye ut av spillere.

Rad etter ansettelse sv TC:

http://www.bbc.com/sport/football/40801523

Jon R

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #328 på: Februar 28, 2018, 20:28:42 »
Man bør hente personell etter hvordan klubben vil vi skal spille. Fra u lag til a-stall. Dette er jo selve dnaet i de mest suksessfulle klubbene i verden. Trene/managere skiftes ofte- alt for ofte siste årene. Men man bør aldri vike vekk fra visjoner og måten man vil spille på
Look to Brentford, klubben med divisjonens mest gjennomanalyserte «filosofi», hvor spillere i alle posisjoner håndplukkes etter ferdigheter og spisskompetanse. De har fått til mye for lite penger, og spiller en ballbesittende type fotball som er svært imponerende å se på når det fungerer etter målsetningen. Kanskje Radrizzanis Leeds United har noe å lære av dem? ( Når jeg hører han og Orta  snakke lurer jeg på om han kanskje har hentet noe derfra allerede..)
https://www.telegraph.co.uk/football/2016/10/12/brentford-fc---the-club-thinking-outside-the-box/

+

Radrizzani sa i hvert fall litt om hvilken stil han ønsker da ha ansatte TC: offensiv fotball og vinne kamper!
Han har ikke sagt noe om spillestil ved ansettelse av PH. Bare at PH kjenner engelsk fotball og at han får mye ut av spillere.

Rad etter ansettelse sv TC:

http://www.bbc.com/sport/football/40801523

Det jeg tenkte på var blant annet dette:
«Brentford carry out ‘background’ checks with Smith saying there is a “strong human element” in all they do. “I keep going back to personality – and that’s a big one for us. They (players) have to fit in with what the club is about,” Smith, who has the final say, explains.»

Rad på mandag: «I need to rationalise and spend more time with someone to make sure they understand the DNA of the club and matches with my mentality as well. Whether this is a player or coach or part of the top executives at the club. I think I need to dedicate more time in the hiring process."
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Head Coach Paul Heckingbottom
« Svar #329 på: Mars 02, 2018, 21:36:51 »
2 seire på de siste 20 kampene i Championship for to forskjellige klubber!!!


Det er det vår klubb satser på!


Tror vi kan takke Thomas Christiansen for at vi ikke rykker ned i mai!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973