Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 405252 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

ibster


Bjorn

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #781 på: Januar 16, 2019, 17:22:12 »
Jeg vet ikke om jeg klarer noen dårlige nyheter nå >:(
Er så drittlei at det ALLTID skal skje noe negativt.  >:(
For første gang på 10 år har vi hatt et håp om opprykk. Hvis han går nå vil det få fatale konsekvenser. Aldri i verden om noen ny trener klarer å kopiere dette :(

Alltid skje noe dårlig? Hvor har du vært siden mai 2018 da?  ::) ::)
Hvor har du vært siden 2004...?
I motsetning til deg har jeg ikke sett så mørkt på tilværelsen som deg selv i league 1... Det har jeg sagt før. Men skjønner noen har anlegg for triste tanker okke som.
Marching On! 4276

Kimfjellheim

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #782 på: Januar 16, 2019, 17:29:33 »
Her ser jeg for meg det kommer en halvhjertet påtvunget unnskyldning i regi av Rad. El loco går ingen veier og sesongen fortsetter! MOT


veteranen

  • Gjest
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #783 på: Januar 16, 2019, 17:30:49 »
Må innrømme at jeg ble litt urolig da jeg fikk høre Bielsa hadde innkalt til pressekonferanse.
Ble faktisk også litt småbetenkt etter den pressemeldingen som Radrizzani sendte ut sist lørdag, angående den mye omtalte «spionsaken».
I den sto det følgende:
«Following comments made by Marcelo Bielsa yesterday the club will look to work with our head coach and his staff to remind them of the integrity and honesty which are the foundations that Leeds United is built on.
Our owner Andrea Radrizzani has met with Derby County’s owner Mel Morris to formally apologise for Marcelo’s actions.
We will make no further comment on this matter.»

Det jeg umiddelbart reagerte på her var at det kunne tolkes som at klubben skulle behøve å lære Bielsa ting om integritet og ærlig. Dette ville i så fall være veldig lite lurt.
Jeg har forsøkt slå meg til ro med dette var en pressemelding som var sammenfattet for å sikre at klubben gikk klar av eventuelle sanksjoner – og at Bielsa på forhånd hadde godkjent formuleringene. Altså en samkjøring mellom Radrizzani og Bielsa, for å forsøke å ta brodden av saken.
Men i og med at jeg ikke har fått bekreftet at det er som jeg håper, har tvilen ikke helt forsvunnet.

For å forklare litt hvordan jeg tenker: Bielsa er en meget prinsippfast mann – og et utpreget følelsesmenneske. Han er kjent for sette ærlighet, integritet og lojalitet høyt. Han er ikke en mann man bør forsøke å belære om disse temaene.
Presset utenfra takler han nok uten særlige problemer, forutsatt at han opplever full støtte og lojalitet i egen «familie». Føler han at ikke har full tillit og støtte klubbens ledelse, er han typen som kan pakke sammen og dra på dagen.

Skulle være som jeg har hatt en liten frykt for, har i så fall Radrizzani gjort sitt livs største tabbe. Men jeg klamrer meg til håpet om Radrizzani har opprådd så klokt som han som regel gjør, og samkjørt dette med Bielsa.
Kan det tenkes at pressekonferansen rett og slett er en beklagelse fra klubben? Altså for å blidgjøre FL?

Kanskje.
Jeg føler at denne, i utgangspunktet,  tåpelige "spionsaken" nå blir veldig enten eller for oss.
Enten står hele klubben samlet og blir styrket av kritikk og press utenfra, eller så vil intern uro og uenighet føre til at vi svekkes.

Dette får vi svar på ganske så snart.

Bjorn

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #784 på: Januar 16, 2019, 17:33:29 »
Jeg ser for meg at det har vært en feilproduksjon av 'bielsabucket' 'en og den nå er bare tilgjengelig i rødt i supporterbutikken i 4 uker fremover. Oh the horror!!  ::)
Marching On! 4276

DenHviteYeboah

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #785 på: Januar 16, 2019, 17:33:57 »
Må innrømme at jeg ble litt urolig da jeg fikk høre Bielsa hadde innkalt til pressekonferanse.
Ble faktisk også litt småbetenkt etter den pressemeldingen som Radrizzani sendte ut sist lørdag, angående den mye omtalte «spionsaken».
I den sto det følgende:
«Following comments made by Marcelo Bielsa yesterday the club will look to work with our head coach and his staff to remind them of the integrity and honesty which are the foundations that Leeds United is built on.
Our owner Andrea Radrizzani has met with Derby County’s owner Mel Morris to formally apologise for Marcelo’s actions.
We will make no further comment on this matter.»

Det jeg umiddelbart reagerte på her var at det kunne tolkes som at klubben skulle behøve å lære Bielsa ting om integritet og ærlig. Dette ville i så fall være veldig lite lurt.
Jeg har forsøkt slå meg til ro med dette var en pressemelding som var sammenfattet for å sikre at klubben gikk klar av eventuelle sanksjoner – og at Bielsa på forhånd hadde godkjent formuleringene. Altså en samkjøring mellom Radrizzani og Bielsa, for å forsøke å ta brodden av saken.
Men i og med at jeg ikke har fått bekreftet at det er som jeg håper, har tvilen ikke helt forsvunnet.

For å forklare litt hvordan jeg tenker: Bielsa er en meget prinsippfast mann – og et utpreget følelsesmenneske. Han er kjent for sette ærlighet, integritet og lojalitet høyt. Han er ikke en mann man bør forsøke å belære om disse temaene.
Presset utenfra takler han nok uten særlige problemer, forutsatt at han opplever full støtte og lojalitet i egen «familie». Føler han at ikke har full tillit og støtte klubbens ledelse, er han typen som kan pakke sammen og dra på dagen.

Skulle være som jeg har hatt en liten frykt for, har i så fall Radrizzani gjort sitt livs største tabbe. Men jeg klamrer meg til håpet om Radrizzani har opprådd så klokt som han som regel gjør, og samkjørt dette med Bielsa.
Kan det tenkes at pressekonferansen rett og slett er en beklagelse fra klubben? Altså for å blidgjøre FL?

Kanskje.
Jeg føler at denne, i utgangspunktet,  tåpelige "spionsaken" nå blir veldig enten eller for oss.
Enten står hele klubben samlet og blir styrket av kritikk og press utenfra, eller så vil intern uro og uenighet føre til at vi svekkes.

Dette får vi svar på ganske så snart.
Din magefølelse?

Smudge

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #786 på: Januar 16, 2019, 17:46:38 »
Dette har han gjort før... å trekke seg ut av det «blå»

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #787 på: Januar 16, 2019, 17:47:50 »
https://twitter.com/pjansson5/status/1085570293786124297?s=21

:D

Min tanke her er at HVIS noe dramatisk var i gjære via pressekonferansen ville Cooper som kaptein være informert - og Jansson ville visst via spillernes interne kanaler.

Jeg slapper mer av nå ja :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #788 på: Januar 16, 2019, 17:51:15 »
https://twitter.com/pjansson5/status/1085570293786124297?s=21

:D

Min tanke her er at HVIS noe dramatisk var i gjære via pressekonferansen ville Cooper som kaptein være informert - og Jansson ville visst via spillernes interne kanaler.

Jeg slapper mer av nå ja :)

Tror ikke det er noen her inne som slapper av akkurat nå.......
Medlem 94237

veteranen

  • Gjest
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #789 på: Januar 16, 2019, 17:54:08 »
Må innrømme at jeg ble litt urolig da jeg fikk høre Bielsa hadde innkalt til pressekonferanse.
Ble faktisk også litt småbetenkt etter den pressemeldingen som Radrizzani sendte ut sist lørdag, angående den mye omtalte «spionsaken».
I den sto det følgende:
«Following comments made by Marcelo Bielsa yesterday the club will look to work with our head coach and his staff to remind them of the integrity and honesty which are the foundations that Leeds United is built on.
Our owner Andrea Radrizzani has met with Derby County’s owner Mel Morris to formally apologise for Marcelo’s actions.
We will make no further comment on this matter.»

Det jeg umiddelbart reagerte på her var at det kunne tolkes som at klubben skulle behøve å lære Bielsa ting om integritet og ærlig. Dette ville i så fall være veldig lite lurt.
Jeg har forsøkt slå meg til ro med dette var en pressemelding som var sammenfattet for å sikre at klubben gikk klar av eventuelle sanksjoner – og at Bielsa på forhånd hadde godkjent formuleringene. Altså en samkjøring mellom Radrizzani og Bielsa, for å forsøke å ta brodden av saken.
Men i og med at jeg ikke har fått bekreftet at det er som jeg håper, har tvilen ikke helt forsvunnet.

For å forklare litt hvordan jeg tenker: Bielsa er en meget prinsippfast mann – og et utpreget følelsesmenneske. Han er kjent for sette ærlighet, integritet og lojalitet høyt. Han er ikke en mann man bør forsøke å belære om disse temaene.
Presset utenfra takler han nok uten særlige problemer, forutsatt at han opplever full støtte og lojalitet i egen «familie». Føler han at ikke har full tillit og støtte klubbens ledelse, er han typen som kan pakke sammen og dra på dagen.

Skulle være som jeg har hatt en liten frykt for, har i så fall Radrizzani gjort sitt livs største tabbe. Men jeg klamrer meg til håpet om Radrizzani har opprådd så klokt som han som regel gjør, og samkjørt dette med Bielsa.
Kan det tenkes at pressekonferansen rett og slett er en beklagelse fra klubben? Altså for å blidgjøre FL?

Kanskje.
Jeg føler at denne, i utgangspunktet,  tåpelige "spionsaken" nå blir veldig enten eller for oss.
Enten står hele klubben samlet og blir styrket av kritikk og press utenfra, eller så vil intern uro og uenighet føre til at vi svekkes.

Dette får vi svar på ganske så snart.
Din magefølelse?

Pontus sier at svaret er "enten" - og da får vi glede oss over det, og tro (håpe!) at han VET noe denne gang.  :)

Magefølelse? Når Leeds er temaet er jeg ofte så følelesesmessig engasjert at det som kan kjennes ut som magefølelse, i realiteten kun er mitt eget sterke håp - eller frykt. Altså ikke helt til å stole på.  :)

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #790 på: Januar 16, 2019, 18:04:20 »
Man kan høre dette på
Talksport 2. Google og hør!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #791 på: Januar 16, 2019, 18:07:29 »
Man kan høre dette på
Talksport 2. Google og hør!

auren
Av alle i verden er der Frank Lampard der nå...

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #792 på: Januar 16, 2019, 18:09:15 »
Adam Pope
MB: “I called this press briefing because we have the classic press conference ahead of Stoke. I though the spy matter would take away time dedicated to the game.” #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #793 på: Januar 16, 2019, 18:09:43 »
Puster ut. Vil forklare saken slik at den ikke tar tid i morgen på pressekonferansen.
 

HåvardK

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #794 på: Januar 16, 2019, 18:12:22 »
Puster ut. Vil forklare saken slik at den ikke tar tid i morgen på pressekonferansen.
Bekreftet?

Cannavaro

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #795 på: Januar 16, 2019, 18:13:04 »
Smart trekk av Bielsa dette her.  Han er riktig mann for Leeds, han er ærlig, oppofrende og arbeidssom i head coach rollen
MFLU - Miracles For Leeds United


Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #797 på: Januar 16, 2019, 18:15:00 »
Adam Pope

MB summarises: “It’s about watching from a public space an activity in a private place which affects fair play. I’ve already said I’m the one responsible. The club is not responsible whatsoever. The person who did it followed my orders.” #lufc

MB says many have made an opinion of my behaviour: “Many condemning me saying it was immoral, unethical & violated fair play. Some say it was cheating. The club felt obliged to make public excuses to Derby.” #lufc

MB: “Many ex players and managers say my behaviour was disrespect.” #lufc

MB: “After a complaint by Derby to the FL... if my behaviour affects the prestige of the competition.” #lufc

MB: “I’m going to make it easier for the FL... I’ll assume my behaviour is from the extreme position. We’ve watched all the opponents before we played them. My goal is to make the investigation easier for them. “ #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gordon McUseless

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #798 på: Januar 16, 2019, 18:16:10 »
For en lettelse, tror jeg allikevel må puste litt i en papirpose en liten stund for å roe meg.

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #799 på: Januar 16, 2019, 18:24:13 »
Ganske drøyt at vi har spionert på alle lagene vi har møtt denne sesongen. Dette får etterspill! En enkelthendelse er en ting.

Og vil dette nå slå ut sportslig at vi ikke lenger har denne fordelen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Johnnyj

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #800 på: Januar 16, 2019, 18:24:59 »
HAHA  ;D

Bielsa har ikke bare spionert på Lampard & Co. Han har sett på treninger til ALLE motstanderne vi har spilt mot.
Fordi det ikke står noe om det i regelverket. Hvis vi har tjent på dette så er han et geni.
Vitner om en manager som gjør alt han kan i sin makt for at vi skal vinne kamper, og lar ingenting gå til tilfeldigheter.

In Bielsa we trust!

Bjorn

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #801 på: Januar 16, 2019, 18:25:17 »
Jeg ser for meg at det har vært en feilproduksjon av 'bielsabucket' 'en og den nå er bare tilgjengelig i rødt i supporterbutikken i 4 uker fremover. Oh the horror!!  ::)

Pokker! Jeg fikk ikke rett.. ....









JEG HELLER!!
Marching On! 4276

Smudge

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #802 på: Januar 16, 2019, 18:27:07 »
Hvordan skal vi holde momentum uten spaning no da?

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #803 på: Januar 16, 2019, 18:27:34 »
Phil Hay
Bielsa: "I don't want to compare my behaviour with previous behaviour that are similar. I heard there are others which also affected fair play but absolutely, I don't want to defend myself by attacking others." #lufc

Bielsa: "What I've done is not illegal. It's not specified (in the rules) and it's not restrained. We can discuss it, it's not seen as a good thing but it's not a violation of the law. I know that not everything that is legal is right to do." #lufc

"But not all the wrong things you do are done with bad intentions."

Bielsa reading from a statement here. "If you observe something without the authorisation of the people being observed we call it spying and we say it is spying. I can't say it's the right thing to do but I'm going to explain that I didn't have bad intentions or get an advantage"


Adam Pope
MB: “We are talking about getting advantages with what is called cheating behaviour.... of course if you observe something without the permission of those being observed we call it spying. I can’t say that is the right thing to show.” #lufc

MB: “I didn’t have bad intentions not did I try and get an unfair sporting advantage. I did it because it did not contravene a specific norm.” #lufc

MB: “I have my point of view as does Lampard who believes I violated fair play. I have to adapt to the way of English football.” #lufc

MB: “We have some analysis that the Championship is the 6th biggest in the world. If the authorities want to condemn those with bad intention orwho affect the prestige of the league by their behaviour...so we have to respect the procedure to sanction the one who makes mistakes.”

MB regrets that “he’s overexposed in the media. But for me it’s important to explain. When you look at an opponent you want to know starting XI, the tactical set up & ... set pieces. These are 3 main things coaches look at.” #lufc

MB: “When you watch an opponent the day before a Gabe it either confirms what you know.” He also says it’s too late to construct a project to change tactically. MB repeats he’s not trying to justify himself. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #804 på: Januar 16, 2019, 18:27:47 »
Spionert?? Speidet...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #805 på: Januar 16, 2019, 18:34:15 »
Hehe, det er galskap :D

He's now going through his Excel documents
Of each opponent we watched all of the games form the 2017-18 season. The 51 games of Derby County. We watched them. The analysis of each game takes 4 hours of work.
Why did we do that? Because we think this is professional behaviour.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #806 på: Januar 16, 2019, 18:36:04 »
Ganske drøyt at vi har spionert på alle lagene vi har møtt denne sesongen. Dette får etterspill! En enkelthendelse er en ting.

Og vil dette nå slå ut sportslig at vi ikke lenger har denne fordelen?

auren

Jeg tenkte meg det, at det har pågått i flere kamper. Det ville vært rart om dette
gjaldt bare EN kamp.

Etterspill? FA må vel ilegge en straff her siden de har et regelverk om fair play og å opptre respektfullt. Uten straff så vil alle klubber spionere for å ikke ha et handicap. Det blir bare kaos.

Fordelen Leeds har tilegnet seg vil bli avgjørende for straffen. Fordelen er det delte meninger om (usikkerhet). Det blir en stor bot. Ikke poengtrekk, tror jeg.

« Siste redigering: Januar 16, 2019, 18:38:44 av Josch »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #807 på: Januar 16, 2019, 18:37:56 »
Ganske drøyt at vi har spionert på alle lagene vi har møtt denne sesongen. Dette får etterspill! En enkelthendelse er en ting.

Og vil dette nå slå ut sportslig at vi ikke lenger har denne fordelen?

auren

Jeg tenkte meg det, at det har pågått i flere kamper. Det ville vært rart om dette
gjaldt bare EN kamp.

Etterspill? FA må vel ilegge en straff her siden de har et regelverk om fair play og å opptre respektfullt. Uten straff så vil alle klubber spionere for å ikke ha et handicap. Det blir bare kaos.

Fordelen Leeds har tilegnet seg vil bli avgjørende for straffen. Det er det delte meninger om (usikkerhet). Det blir en stor bot. Ikke poengtrekk, tror jeg.

Det han gjør på denne pressekonferansen er å vise/fortelle hvor forsvinnende liten del av forhåndsanalysen denne siste sjekken utgjør.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #808 på: Januar 16, 2019, 18:41:32 »
Ganske drøyt at vi har spionert på alle lagene vi har møtt denne sesongen. Dette får etterspill! En enkelthendelse er en ting.

Og vil dette nå slå ut sportslig at vi ikke lenger har denne fordelen?

auren

Jeg tenkte meg det, at det har pågått i flere kamper. Det ville vært rart om dette
gjaldt bare EN kamp.

Etterspill? FA må vel ilegge en straff her siden de har et regelverk om fair play og å opptre respektfullt. Uten straff så vil alle klubber spionere for å ikke ha et handicap. Det blir bare kaos.

Fordelen Leeds har tilegnet seg vil bli avgjørende for straffen. Det er det delte meninger om (usikkerhet). Det blir en stor bot. Ikke poengtrekk, tror jeg.

Det han gjør på denne pressekonferansen er å vise/fortelle hvor forsvinnende liten del av forhåndsanalysen denne siste sjekken utgjør.
Riktig !  Fordi teamet hans har brukt over 300 timer på å studere Derby før dette......For en MANN !!  Ingen i fotballverden gjør mer studier enn den fyren her...... ;D ;D ;D
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #809 på: Januar 16, 2019, 18:42:39 »
Adam Pope
MB on Lampard: “All the info I need to plan a game I gather without the necessity of having to go & watch the opponent train. So why did I send? Because I thought I was not violating a norm.” #lufc

MB explain how a coach’s mind works: “You have around 20 people who create a volume of information. Not all of which is necessary. So why? Because we feel guilty if we don’t work enough, reduces anxiety ... & in my case because  I’m stupid enough to allow myself this behaviour.”

MB shows us how he analyses opponent without watching training. He talks about analysis ....


MB says he watches”d all 51 games of Derby last year (4 hours work) . “We do it as professional behaviour so we are not ignorant about the competition.” #lufc

MB going into detail on his homework on Derby #lufc


MB: “I can’t speak English but I can speak about the 24 teams of The Championship.... as you can see my aim is to compare Derby then & now. To analyse one game takes 4 hours.” #lufc

MB: “I feel ashamed to have to tell you all this.” #lufc

MB goes into mega detail on Derby’s tactics - the % use of formations & personnel over their 31 games. “ #lufc

The point is Bielsa knew before the game what type of systems Derby would use. #lufc
I

I’ll tell you now I am sitting in a coaching masterclass right now. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973