Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 400492 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #420 på: August 06, 2018, 22:20:26 »
En ung Marcelo Bielsa!




A Football Archive
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #421 på: August 06, 2018, 22:28:18 »
Jeg tenker at byttet av Klich var «politisk». Bielsa ville vise at klubben mangler en sentral midtbanespiller ALA Wood. Håper en til kommer inn.

At Pontus ble på benken var ikke så rart! Bielsa hadde sagt at Pontus neppe ville spille pga kort tid i klubben. Bielsa er sta, slik ble det.

Hvorfor Douglas spilte så vi greit. Han var stor på kanten.

Godt å ha kavaleriet i bakhånd så tidlig i sesongen.

Uten Pontus, Forshaw og Bamford (en hel sentrallinje i seg selv) slår vi en opprykksfavoritt!

BRAVO!

Det tror jeg du kan ha rett i, det jeg reagerer på da er om det betyr at ikke Baker vurderes som en som kan ha den rollen som Klich har, om han kun vurderes som en konkurrent til Saiz? Og betyr det at Pablo primært vurderes som kantspiller? At det er Saiz og Baker som kjemper om den rollen sentralt?
 

Xern

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #422 på: August 06, 2018, 22:41:23 »
Jeg tenker at byttet av Klich var «politisk». Bielsa ville vise at klubben mangler en sentral midtbanespiller ALA Wood. Håper en til kommer inn.

At Pontus ble på benken var ikke så rart! Bielsa hadde sagt at Pontus neppe ville spille pga kort tid i klubben. Bielsa er sta, slik ble det.

Hvorfor Douglas spilte så vi greit. Han var stor på kanten.

Godt å ha kavaleriet i bakhånd så tidlig i sesongen.

Uten Pontus, Forshaw og Bamford (en hel sentrallinje i seg selv) slår vi en opprykksfavoritt!

BRAVO!

Det tror jeg du kan ha rett i, det jeg reagerer på da er om det betyr at ikke Baker vurderes som en som kan ha den rollen som Klich har, om han kun vurderes som en konkurrent til Saiz? Og betyr det at Pablo primært vurderes som kantspiller? At det er Saiz og Baker som kjemper om den rollen sentralt?
Jeg tviler på at Bielsa ville risikert noe som helst ved å hive innpå en spiller han ikke ville ha innpå, så dette var neppe politisk. Han kommuniserer da daglig med ledelsen uten å måtte gamble med innbytterne sine. Forøvrig er Pablo Hernandez primært kantspiller og har hovedsaklig vært klassifisert som kantspiller gjennom karrieren sin
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #423 på: August 06, 2018, 22:53:12 »
For å helle litt kaldt vann i blodet oppi gleden. Vi ble svake da Crouch endret banen. Enhver lang ball mot han laget kaos bak hos oss. Allen burde definitivt scoret på slutten der. Jeg mener Bielsa burde svart på den fra Rowett ganske umiddelbart ved å sende innpå Pontus for Berardi.

Enig. Skjønte lite av byttene til Bielsa på tampen. Klich var kanskje tom, men Berardi ble jo knust hver gang mot Crouch og lagde frispark i farlig posisjon. Merkelig at ikke Bielsa hev innpå Pontus.

auren

Baker burde kommet inn for Klich, Dallas er bare kant og knapt nok det... han ble avslørt med ball mot mål på siste kontring der han ble løpt opp og tatt fra ball også.
Berardi og Stuart er squadplayers fra no 14 med den troppen vi har nå... og med enda 2-3 mann inn så er d kun plass til 1 av de på benken :-X

Her må jeg korrigere deg litt...

Ja, Dallas ble løpt opp og fikk to spillere på seg. Dersom du sjekker highlighs, vil du faktisk se at han tross det fikk lagt inn foran mål.  :)

Han fikk til kontringen like bra som de to Cruyff vendingene han forsøkte seg på...mislykket!

Han ble i alle fall ikke fratatt ballen som det hevdes.  ;)
« Siste redigering: August 06, 2018, 22:57:41 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #424 på: August 06, 2018, 23:33:59 »
Denne blir fin å ha med deg i bagen til bortekamper!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #425 på: August 06, 2018, 23:48:52 »
Er det noen som har lenke til post-match intervjuet Bielsa gav etter kampen mot Stoke?

https://www.leedsunited.com/video/98190/marcelo-bielsa-our-players-were-very-ambitious

Artig å få høre mer fra Bielsa selv. Virker hakket mer profesjonelt å la tolken svare, frem til engelskkurset har begynt å virke litt bedre. Intervjuet på Sky hvor han forsøkte seg som tolkens hand-puppet var 10% pinlig og 90% hysterisk morsomt.

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #426 på: August 07, 2018, 00:09:20 »
Er det noen som har lenke til post-match intervjuet Bielsa gav etter kampen mot Stoke?

https://www.leedsunited.com/video/98190/marcelo-bielsa-our-players-were-very-ambitious

Artig å få høre mer fra Bielsa selv. Virker hakket mer profesjonelt å la tolken svare, frem til engelskkurset har begynt å virke litt bedre. Intervjuet på Sky hvor han forsøkte seg som tolkens hand-puppet var 10% pinlig og 90% hysterisk morsomt.

Jada. Morsomt var det. Han hadde visst aldri hatt et slikt post match intervu i sitt liv. han slipper å svare mye hvis alle tror han er dårlig i engelsk. Fin måte å bli ferdig med interjuet på.

Tanken om at han ikke kan coache i England pga språket tror jeg blir gjort til skamme. Språket ut  til spillerne ser ut til å være null problem.

stian

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #427 på: August 07, 2018, 00:16:35 »
Er det noen som har lenke til post-match intervjuet Bielsa gav etter kampen mot Stoke?

https://www.leedsunited.com/video/98190/marcelo-bielsa-our-players-were-very-ambitious

Artig å få høre mer fra Bielsa selv. Virker hakket mer profesjonelt å la tolken svare, frem til engelskkurset har begynt å virke litt bedre. Intervjuet på Sky hvor han forsøkte seg som tolkens hand-puppet var 10% pinlig og 90% hysterisk morsomt.

Jada. Morsomt var det. Han hadde visst aldri hatt et slikt post match intervu i sitt liv. han slipper å svare mye hvis alle tror han er dårlig i engelsk. Fin måte å bli ferdig med interjuet på.

Tanken om at han ikke kan coache i England pga språket tror jeg blir gjort til skamme. Språket ut  til spillerne ser ut til å være null problem.

Enig. Bedre å svare for seg på banen.

Eriksen55

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #428 på: August 07, 2018, 02:45:54 »
For å helle litt kaldt vann i blodet oppi gleden. Vi ble svake da Crouch endret banen. Enhver lang ball mot han laget kaos bak hos oss. Allen burde definitivt scoret på slutten der. Jeg mener Bielsa burde svart på den fra Rowett ganske umiddelbart ved å sende innpå Pontus for Berardi.

Enig. Skjønte lite av byttene til Bielsa på tampen. Klich var kanskje tom, men Berardi ble jo knust hver gang mot Crouch og lagde frispark i farlig posisjon. Merkelig at ikke Bielsa hev innpå Pontus.

auren

Baker burde kommet inn for Klich, Dallas er bare kant og knapt nok det... han ble avslørt med ball mot mål på siste kontring der han ble løpt opp og tatt fra ball også.
Berardi og Stuart er squadplayers fra no 14 med den troppen vi har nå... og med enda 2-3 mann inn så er d kun plass til 1 av de på benken :-X

Her må jeg korrigere deg litt...

Ja, Dallas ble løpt opp og fikk to spillere på seg. Dersom du sjekker highlighs, vil du faktisk se at han tross det fikk lagt inn foran mål.  :)

Han fikk til kontringen like bra som de to Cruyff vendingene han forsøkte seg på...mislykket!

Han ble i alle fall ikke fratatt ballen som det hevdes.  ;)

Fra fri bane mot mål endte han opp i en  1 mot 2 situasjon. Sistnevnte situasjon løste han bra  ;)


Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #429 på: August 07, 2018, 07:17:55 »
Bielsa med nytt profilbilde:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #430 på: August 07, 2018, 08:07:57 »
Bielsa med nytt profilbilde:



Sånn satt han når vi scoret.....
 

stian

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #431 på: August 07, 2018, 08:40:46 »
Bielsa med nytt profilbilde:



Sånn satt han når vi scoret.....

Hvis du ser nøye etter vil du se at venstre øyenbryn er svakt hevet i en spontan eksplosjon av glede. Ingen skal si at ikke Bielsa kan vise følelser ;)

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #432 på: August 07, 2018, 08:52:29 »
Bielsa med nytt profilbilde:



Sånn satt han når vi scoret.....

Hvis du ser nøye etter vil du se at venstre øyenbryn er svakt hevet i en spontan eksplosjon av glede. Ingen skal si at ikke Bielsa kan vise følelser ;)


Er det inte Fingal Ohlsson som sitter der borte.....  ;)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #433 på: August 07, 2018, 09:20:17 »
Bielsa med nytt profilbilde:



Sånn satt han når vi scoret.....

Hvis du ser nøye etter vil du se at venstre øyenbryn er svakt hevet i en spontan eksplosjon av glede. Ingen skal si at ikke Bielsa kan vise følelser ;)


Er det inte Fingal Ohlsson som sitter der borte.....  ;)

Nej, han er ju död :)

h.b

  • Gjest
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #434 på: August 07, 2018, 11:33:40 »
Håper Leeds skjønner sin besøkelsestid og finner sponsorer til Bielsa bøtta

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #435 på: August 09, 2018, 19:04:28 »
BBC Leeds
'He tests your mental ability'

Leeds United goalkeeper Bailey Peacock-Farrell says head coach Marcelo Bielsa has the squad training close to the 'red zone'. #lufc


Hør intervjuet:
https://www.bbc.co.uk/programmes/p06h13zr

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #436 på: August 09, 2018, 19:40:38 »
Leeds United boss Marcelo Bielsa declares himself happy with transfer business

Phil Hay
Published: 18:03 Thursday 09 August 2018
Marcelo Bielsa declared himself happy with Leeds United’s transfer business as the EFL’s permanent deadline passed tonight without any new arrivals at Elland Road.


Leeds’ search for further additions to their squad will continue until the August 31 cut-off date set by the EFL for loan deals after the club stepped back from the scramble to complete full-time transfers before 5pm this evening.

 Marcelo Bielsa.
Marcelo Bielsa.
United sealed five signings in the permanent window, including the £3m purchase of Barry Douglas from Wolverhampton Wanderers and the £7m capture of striker Patrick Bamford from Middlesbrough, but the club are still assessing options at centre-back and in midfield with three weeks left before the EFL draws a line under all moves until January.

Bielsa has overseen major alterations to the wider squad at Thorp Arch with no fewer than 13 departures so far, among them the £7.7m sale of Ronaldo Vieira to Sampdoria. Eunan O’Kane and Caleb Ekuban, both of whom are surplus to requirements, remain on the books having failed to attract any permanent offers on deadline day but could now move out on a temporary basis.

Leeds have a loan offer on the table for Everton centre-back Matthew Pennington, the defender who spent last season at Elland Road, but Everton are weighing up other options amid rival interest and Pennington did not depart Goodison Park today.

Asked if the deals completed by Leeds would allow him to maintain the standard of performance seen in Sunday’s 3-1 win over Stoke, Bielsa said: “I am happy. To keep the intensity is the goal but we’ll have to show that we can do this every game.”

Why Leeds United can still sign players after the transfer window has closed

Vieira was the most high-profile exit from Elland Road, a transfer which owner Andrea Radrizzani approved for financial reasons, but Leeds emerged from the permanent window without encountering serious interest in Sweden international Pontus Jansson, despite links to Burnley and West Ham United.

Bielsa admitted he would be pleased to see the back of the transfer window, saying: “I like it when things are clear. I don’t like periods when we have uncertainty.”

Leeds made an impressive start to the Bielsa’s reign as head coach with a fluent defeat of Stoke City last weekend and will attempt to claim a second victory from two games away at Derby County on Saturday.

Bielsa voiced satisfaction with the performance against Stoke, saying: “The game had many ups and downs and we dominated most of it. We respected our philosophy of play during most of the game.

“The two aspects that characterised us more is that we got the ball back very fast and we made many passes building from the back before finishing the action. If we respect these two aspects then I can get the right level of the team.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #437 på: August 09, 2018, 22:42:25 »
Leeds United & Marcelo Bielsa Documentary

Unique Approach

Is sixty three year old Marcelo Bielsa the man to bring the glory days back to Leeds United.  Bielsas coaching approach to sessions is very interesting, but for fans perhaps two other points will sit better with them as examples of the mans unique approach.

1. He cut short his holiday to spend a week watching every single minute of Leeds United's games last year before pre season had even been planned out. He had every member of the squad remaining at the clubs individual clips from every EPL game sent to him to build a player profile on each one.

2. As an physiological exercise he made players spend three hours cleaning up around the training centre to give them an insight into working three hours outside of football, Bielsa figured that three hours equated to the time and work it takes fans to afford a ticket to a home game, he wanted players to understand how hard these fans work to sit and watch them play of a Saturday.


Fascinating Doccumentary

Below is the fascinating documentary by Sky Sports Football giving a great insight into the approach of Marcelo Bielsa early on at Leeds United. 

http://keepitonthedeck.com/blog/2018/8/9/leeds-united-marcelo-bielsa-doccumentary

....og litt til!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #438 på: August 10, 2018, 08:50:43 »
Leeds United news

“Of a group of 22 players, I like 18 players at the same level. I also like to have four youngsters who can improve to become players in the first team.” #lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #439 på: August 10, 2018, 10:05:54 »
Leeds United news

“Of a group of 22 players, I like 18 players at the same level. I also like to have four youngsters who can improve to become players in the first team.” #lufc

 :)

Meeeeget!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #440 på: August 10, 2018, 12:16:12 »
Phil Hay
Bielsa talking about the youngsters he particularly rates at this stage: Pearce, Roberts, Shackleton, Shaughnessy. #lufc


Phil Hay
Bielsa expects them to get a decent amount of game time this season. "You always have players missing for injuries or because they were sent off. Then, the youngsters go to the group of 18 players. To be in that group means you can play."


 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #441 på: August 10, 2018, 12:18:30 »
Phil Hay
Bielsa talking about the youngsters he particularly rates at this stage: Pearce, Roberts, Shackleton, Shaughnessy. #lufc


Phil Hay
Bielsa expects them to get a decent amount of game time this season. "You always have players missing for injuries or because they were sent off. Then, the youngsters go to the group of 18 players. To be in that group means you can play."


 :)


Celebaglar

It was also mentioned earlier in the summer that Bielsa was always open to players moving from one group to another if it seems fitting, so if players don't perform they'll drop out and the likes of Clarke, Nicell, Edmonson and Struijk could move up.  #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #442 på: August 11, 2018, 20:39:57 »
Blir mer og mer imponert over hva denne tryllekunstneren har tilført stallen av TIDLIGERE middelmådigheter.
Super Leeds since 1968

roaldv

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #443 på: August 11, 2018, 20:55:01 »
Nesegrus beundring over det han har fått til allerede! Er det virkelig SÃ… enorm forskjell på trenere? Har egentlig tvilt litt på det, og ment at spillerstall  var det helt avgjørende, men nå er jeg ikke så sikker lenger.

Buddy

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #444 på: August 11, 2018, 21:04:12 »
Tidenes TV-intervju på Sky ;D

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #445 på: August 11, 2018, 22:06:38 »
Nå tar ALLE av....

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #446 på: August 11, 2018, 22:53:01 »
Nesegrus beundring over det han har fått til allerede! Er det virkelig SÃ… enorm forskjell på trenere? Har egentlig tvilt litt på det, og ment at spillerstall  var det helt avgjørende, men nå er jeg ikke så sikker lenger.
Etter min mening så er det så mye psykologi i dette. Nå har vi en trener alle vil gå i krigen for! Dette kombinert med taktisk klokskap blir dynamitt. Husker Tore Andre Flo sa i et intervju at etter spillermøtene med Drillo, så trodde alle de kunne gå igjennom fjell etterpå....tror vi har noe lignende her....In Bielsa we trust!

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #447 på: August 11, 2018, 23:51:00 »
Nesegrus beundring over det han har fått til allerede! Er det virkelig SÃ… enorm forskjell på trenere? Har egentlig tvilt litt på det, og ment at spillerstall  var det helt avgjørende, men nå er jeg ikke så sikker lenger.
Etter min mening så er det så mye psykologi i dette. Nå har vi en trener alle vil gå i krigen for! Dette kombinert med taktisk klokskap blir dynamitt. Husker Tore Andre Flo sa i et intervju at etter spillermøtene med Drillo, så trodde alle de kunne gå igjennom fjell etterpå....tror vi har noe lignende her....In Bielsa we trust!

Jeg har tenkt på det samme. Drillo forvandlet en gjeng ok spillere (og noen få stjerner) fra et lag uten mål og mening til et lag med VM status etter 1990. Takket være organisering og klokskap.

Kompetanse hos treneren er nøkkelord her. Jo mer Leeds vinner , jo sterkere vil troen på taktikken være.

Det eneste som kan spille Leeds et puss er svikt i fysisk form (utbrenthet) eller skader. Vi må regne med at spillerne har dårlige dager i blant .

Det fine er at vi spiller samme agressive spill selv om vi leder 4-1, slik Ian Halloway bemerket i kveld. Vi har ligaens beste coach.!!!

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #448 på: August 11, 2018, 23:55:07 »
Nesegrus beundring over det han har fått til allerede! Er det virkelig SÃ… enorm forskjell på trenere? Har egentlig tvilt litt på det, og ment at spillerstall  var det helt avgjørende, men nå er jeg ikke så sikker lenger.
Etter min mening så er det så mye psykologi i dette. Nå har vi en trener alle vil gå i krigen for! Dette kombinert med taktisk klokskap blir dynamitt. Husker Tore Andre Flo sa i et intervju at etter spillermøtene med Drillo, så trodde alle de kunne gå igjennom fjell etterpå....tror vi har noe lignende her....In Bielsa we trust!

For å komme gjennom en hel sesong på nivået som Bielsa ønsker, blir som en maraton. Vi trenger å utnytte hele stallen og flere av  under-23-gjengen. Prosjektet ser lovende ut så langt.

Det er vanskelig for våre motstandere å finne mottrekk for taktikken og arbeidsmoralen til Bielsa. Dette fungerer faktisk! Og dersom spillerne stoler på at dette fungerer, kan vi nå langt.

Ja, faktisk, in Bielsa I trust.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #449 på: August 12, 2018, 00:41:11 »
Tror Pontus  snart tar over for Berardi.

Tolker Bielsa slik.
Super Leeds since 1968