Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 400697 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

rd1

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2010 på: Desember 19, 2021, 10:14:42 »
Når et lag rykker opp til PL er det avgjørende å ha penger til spillerkjøp, og bruke disse pengene korrekt. Dette er åpenbart ekstremt vanskelig.

Vi har truffet på Raphina og Llorente (når han er skadefri), men Rodrigo, Koch, James og Firpo (sålangt) har ikke styrket laget. Dermed har vi blåst 1 milliard (nesten) på «feilkjøp».

I tillegg til å mislykkes med alt for mange kjøp, har vi hentet inn spillere i feil posisjoner. Hvordan vi valgte å bruke så mye penger på James fremfor sentral midtbane i sommer er et mystrium.

Om Bielsa er sentral i valgene ovenfor vet ikke jeg. Den/de som må gå er den/de som har ansvar for en feilslått transfer strategi.
"Who needs Cantona??"

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2011 på: Desember 19, 2021, 10:35:58 »
Bielsa er en god coach. Ingen tvil. En trener bør vurderes når han har "fullt lag" tilgjengelig, ikke med 10 skader. Økonomisk klasseforskjell i PL gjør at vi skal tape mot de seks rikeste. Men det er Bielsas feil at han velger liten tropp og er naiv mht forvarsspill i slike kamper. Mulig han har noe skyld i skadene også. Vi får likevel godta at vi taper mot de rikeste klubbene.

Leeds må konsentrere seg om å slå lag under midten av tabellen. Klarer vi ikke det så kan man vurdere avløsning av Bielsa i februar (før det er nedrykkskrise).
Denne sesongen handler om å redde plassen med masse skader. Da er lånespillere aktuelt i januar som førstehjelp. Dyre kjøp som er risiko med ny coach neste sesong tror jeg lite på. Det blir lån. Nye spillere må inn premio januar!

Til dette med markeringsforsvar: vi blir avslørt av gode lag, men mot midten-lag er det det offensive som er problemet, ikke forsvaret. Angrepsspillet bør forbedres (i tillegg Bamford tilbake)!

Bielsa bør få fred og bruke krefter på å slå lag på nedre del av tabellen. Å bli oppgitt over tap mot topp 6 gir ingen mening (men man kan kritisere måten det skjer på).
Ca 12 lag i PL er fornøyd med å berge plassen. Det er der Leeds befinner seg og det er disse lagene vi må slå.

Hva skjer nå? Med skader vil vi ha problemer de neste 3-4 kampene. Det blir lånt inn spiss og midtbanespiller (med rutine) tidlig i januar og vi vinner flere nøkkel kamper mot lag rundt oss på tabellen.

Bielsa bør fredes.
« Siste redigering: Desember 19, 2021, 10:39:18 av Josch »

SupALeedS

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2012 på: Desember 21, 2021, 00:05:28 »
Ingen bør fredes selv ved navn Marcelo Bielsa. Ingen tvil om at han har gjort en god jobb med å få Leeds opp, og første sesongen var bra. Men når det er sagt så tror jeg vi begynner å se tegn på at ting slår sprekker , ja jeg vet vi nå har mange med ute med skader. MEN syntes vi så tegn fra kamp 1 denne sesongen. Taktikken med mann-mann markering fungerer ikke i hver kamp, vi blir kraftig straffet på vår egen spillestil. Legg merke til alle ball brudd vi får imot oss på egen banehalvdel, helt vanvittig dette leder også ofte til baklengsmål.

Disponeringer i overgangsmarkedet stiller jeg også spm tegn ved.
Det å ikke ville ha dobbel dekning på hver plass i Premier League er for meg helt merkelig. Forrige kamp var jo helt ellevill med tanke på skader, men hvorfor har vi så mye skader? Blir dem kjørt for hardt?!

Jeg savner faktisk en trener som har en plan B, når plan A ikke fungerer! Jeg tror Bielsa er dyktig , flink, syk på detaljer, men jeg tror han også er typen til at spillerne begynner å bli lei og mister troen på hans måte å tenke på når resultater og prestasjoner uteblir. Mange som spiller i skyggen av seg selv, og som ser ut til å ha mistet all selvtillit. Jeg håper vi ikke synker ned i bunn før det blir gjort noe , jeg klarer ikke å se hvordan dette skal snus selv med spillere tilbake. Motstanderne vet våre svakheter å bruker det for det som det er verdt. Frispilling funker kanskje med van dijk i bakre ledd men ikke med Cooper og Ayling…nå må det parkeres en stor buss på Anfield, ellers kan det ende like stygt som dem 2 foregående kampene. Mer kyniske når vi er et dårligere lag.

GeirO

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2013 på: Desember 21, 2021, 12:07:34 »
Hvis jeg hadde vært Bielsas advokat, ville jeg hevdet at i sommer (da vinduet var åpent) kunne ingen forutsi at den verste skadeperioden skulle sammenfalle med perioden vi møter fire av Englands (og verdens) beste lag. Uflaks! (vi vet at Bielas vil ha en liten stall)

Bielsa vil nok nødig bytte fra mann-mann til noe vi ikke har trent på, sannsynligvis. Så vi får ikke gjort så mye med det. Men det er nesten verre at spillerne tar så mange feilvalg ut fra ulike kampsituasjoner de befinner seg i.

Hittil gir jeg godkjent i halvparten av omgangene, to mot Chelsea og en mot Arsenal. Egentlig ikke så ille det, med redusert lag. Så får vi se hvordan det går på Boxing day.....

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2014 på: Desember 21, 2021, 12:55:42 »
Hvis jeg hadde vært Bielsas advokat, ville jeg hevdet at i sommer (da vinduet var åpent) kunne ingen forutsi at den verste skadeperioden skulle sammenfalle med perioden vi møter fire av Englands (og verdens) beste lag. Uflaks! (vi vet at Bielas vil ha en liten stall)

Bielsa vil nok nødig bytte fra mann-mann til noe vi ikke har trent på, sannsynligvis. Så vi får ikke gjort så mye med det. Men det er nesten verre at spillerne tar så mange feilvalg ut fra ulike kampsituasjoner de befinner seg i.

Hittil gir jeg godkjent i halvparten av omgangene, to mot Chelsea og en mot Arsenal. Egentlig ikke så ille det, med redusert lag. Så får vi se hvordan det går på Boxing day.....

Jeg tror vi er for dårlig til å vinne mot de beste klubbene selv med få skader. Vi kunne hengt med litt bedre. Sånn sett bedre å ha fullt lag mot våre hovedmotstandere og vinne kamper.

Enig: Det går nok ikke å bytte til soneforsvar midt i en sesong. Vet ikke om han har prøvd soneforsvar heller. Hans suksess bygger på markeringsforvar. Det er ikke bare å endre på det som en plan B. Det tar uker å drille inn et forsvar. Ansetter man Bielsa så blir det med markeringsforsvar.

Dette er nok en ny situasjon for Bielsa også. Han har vært landslagssjef og eliteklubb trener og hatt tilgang til gode spillere (i sine ligaer) med få skader. Og med små tropper (stor tropp med landslag). Nå har Leeds mye ch.ship materiale i PL og mye skader. PL er krevende med mye kamper (serie, cuper, landslag). Og det er få dårlige lag i PL.

Kan mangel på Premier League erfaring være forklaring på det vi nå ser? For liten tropp, og skader gjør at erstattere ikke fungerer i mann-mann forsvar?
Jeg husker Drillos der erstattere fungerte utmerket i et innarbeidet soneforsvar. Selv om spillerne var dårligere enn motstander individuelt.
« Siste redigering: Desember 21, 2021, 12:57:48 av Josch »

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2015 på: Desember 21, 2021, 13:01:03 »
Ja, la oss trykke på panikk-knappen å sparke Bielsa. Den sesongen vi har nå, forventet jeg at vi skulle ha i fjor. Et år forsinket m.a.o. Nå må Bielsa få lov til å arbeide i fred. Havner vi på minst 17. plass i mai er jeg strålende fornøyd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2016 på: Desember 21, 2021, 13:36:22 »
Ingen bør fredes selv ved navn Marcelo Bielsa. Ingen tvil om at han har gjort en god jobb med å få Leeds opp, og første sesongen var bra. Men når det er sagt så tror jeg vi begynner å se tegn på at ting slår sprekker , ja jeg vet vi nå har mange med ute med skader. MEN syntes vi så tegn fra kamp 1 denne sesongen. Taktikken med mann-mann markering fungerer ikke i hver kamp, vi blir kraftig straffet på vår egen spillestil. Legg merke til alle ball brudd vi får imot oss på egen banehalvdel, helt vanvittig dette leder også ofte til baklengsmål.

Disponeringer i overgangsmarkedet stiller jeg også spm tegn ved.
Det å ikke ville ha dobbel dekning på hver plass i Premier League er for meg helt merkelig. Forrige kamp var jo helt ellevill med tanke på skader, men hvorfor har vi så mye skader? Blir dem kjørt for hardt?!

Jeg savner faktisk en trener som har en plan B, når plan A ikke fungerer! Jeg tror Bielsa er dyktig , flink, syk på detaljer, men jeg tror han også er typen til at spillerne begynner å bli lei og mister troen på hans måte å tenke på når resultater og prestasjoner uteblir. Mange som spiller i skyggen av seg selv, og som ser ut til å ha mistet all selvtillit. Jeg håper vi ikke synker ned i bunn før det blir gjort noe , jeg klarer ikke å se hvordan dette skal snus selv med spillere tilbake. Motstanderne vet våre svakheter å bruker det for det som det er verdt. Frispilling funker kanskje med van dijk i bakre ledd men ikke med Cooper og Ayling…nå må det parkeres en stor buss på Anfield, ellers kan det ende like stygt som dem 2 foregående kampene. Mer kyniske når vi er et dårligere lag.

Bielsa mener jo han HAR dekning på hver enkelt plass på banen, det er jo bare det at disse faktisk ikke evner stabilt på dette nivået, da tenker jeg jo på Cooper, Klich Roberts, Shackleton, Rodrigo, Harrisson , James og Firpo….. og det er ganske mange i stallen det.
Når vi da møter topp 6 motstand med såååå mange skader vi har nå i tillegg så blir vi fullstendig avkledd.
 

Andersen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2017 på: Desember 23, 2021, 14:23:51 »
Tror mange Leeds fans fikk blår i øya etter fjorårets gode sesong (9 plass) ? Snakket og skrevet om Europa cup spill denne sesongen. La oss være realistiske denne sesongen at overlever vi i premier league denne sesongen så skal vi være fornøyd !? Med tanke på hvor mange spillere vi har på skadelisten. MOT.

baste

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2018 på: Desember 23, 2021, 15:48:59 »
Tror mange Leeds fans fikk blår i øya etter fjorårets gode sesong (9 plass) ? Snakket og skrevet om Europa cup spill denne sesongen. La oss være realistiske denne sesongen at overlever vi i premier league denne sesongen så skal vi være fornøyd !? Med tanke på hvor mange spillere vi har på skadelisten. MOT.

Har sett intervju med Andrea R, og de har en meget god plan med Leeds United.
Bielsa er han meget fornøyd med, så æ trur Bielsa sitter trygt.

Andrea R. har satt seg 3-5 år på å få etablert Leeds i PL. Planer deretter er å etablere seg i toppen av PL.

49’s og A.R har og kjøpt opp eiendommer i og rundt Elland Road. De skal bygge ut stadion, 55-60.000 tilskuere. De mener at merkevaren LEEDS UNITED kan doble seg i omsetning og verdi.
49’s har opsjon på å kjøpe Leeds fram til 2024, om A.R vil selge. Men som han sier selv, at der er han ikke nå. Beskriver seg selv som sta, vil gjennomføre planene han har satt seg.

Årets sesong er uten tvil en nedtur, men æ velg å se framover. Æ trur vi berger plassen, og æ e helt sikker på at de eierne vi har nu, er dønn seriøse.

MOT


Killa

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2019 på: Januar 02, 2022, 12:09:15 »
https://www.tv2.no/sport/14450604/

De har kanskje et poeng.... :-[

MEN VI SKAL REISE OSS!!

Andersen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2020 på: Januar 02, 2022, 12:35:03 »
Nå er denne artikkelen fra tv 2 , gammelt nytt . Da den kom ut i forbindelse med kampene i forbindelse med jula. Da hadde vi 10 sentrale spillere ute på skadelisten. Etter 2 utsatte kamper i jula , er 4 spillere nå friskmeldte til dagens kamp mot Burnley. Bare det burde forsterke laget vårt i dag. Burnley har ligget på nedrykksplass , når vi nå har spilt halve sesongen av2021/2022 , og laget reddet seg så vidt i fjorårets sesong. Dyce manageren fikk ikke sparken for det. Får han sparken før sesongen er ferdig , eller etter ? Det samme kan vi spørre oss om Bielsa? Eller velger han å gå etter sesongslutt, uavhengig av hvor på tabellen vi ender? Flere managere som ligger tynt an ang jobbene sine i premier league ; trenere i Everton , Watford (ny trener) Burnley , Newcastle (ny trener) , Norwich (ny trener). Neste sesong gidder jeg ikke tenke på , det er masse poeng å spille om enda før denne sesongen er ferdig . MOT.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2021 på: Januar 02, 2022, 12:40:57 »
Nå er denne artikkelen fra tv 2 , gammelt nytt . Da den kom ut i forbindelse med kampene i forbindelse med jula.

VI vet jo at dette er 'gammelt nytt' mht skadesituasjonen foran dagens kamp - like fullt ble den publisert for bare en time siden. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2022 på: Januar 02, 2022, 18:17:45 »
Har faktisk stor tro at Bielsa vil ta nok en sesong i Leeds.

Med sin enorme grundighet når det gjelder å analysere alt og alle er Bielsa sjølsagt fullstendig klar over hvilke feil som ble begått sist sommer. Her tenker eg på både treningsopplegget under sesong-oppkjøringen og det faktum at vi ikke klarte å hente inn minst én ny midtbanespiller.
Dette er feil som i betydelig grad har fått prege vår sesong på en negativ måte.

Ser altså for meg at en revansjesugen Bielsa vil sette Leeds-skapet skikkelig på plass i sin femte og (muligens) siste sesong på Elland Road.

Registrerer også at Carlos Corberán har hatt en fin utvikling som hovedtrener i Huddersfield. Sommeren 2023 er han kanskje moden for å overta etter Bielsa. I så fall vil vi kunne videreføre en kontinuitet også på det sportslige planet. Og kontinuitet er jo viktig når man har gjort noe bra.

Andersen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2023 på: Januar 02, 2022, 20:41:41 »
Intet hadde vært mer gledelig om Bielsa gikk på en 5 sesong i Leeds , men vil tabell situasjonen i mai avgjøre om han går på en ny sesong ?

Killa

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2024 på: Januar 03, 2022, 10:55:37 »
Intet hadde vært mer gledelig om Bielsa gikk på en 5 sesong i Leeds , men vil tabell situasjonen i mai avgjøre om han går på en ny sesong ?

Ja jeg håper Bielsa tar enda en sesong, og tror ikke den mannen ser på tabellsituasjonen når han skal bestemme seg for om han fortsetter.
Det er nok helt andre motiver som driver den mannen tenker jeg....Hvis han føler han fortsatt har noe å bidra med og får støtte fra klubben så tror jeg det er de viktigste faktorene for hans del.

Fantasyland

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2025 på: Januar 03, 2022, 11:05:37 »
Intet hadde vært mer gledelig om Bielsa gikk på en 5 sesong i Leeds , men vil tabell situasjonen i mai avgjøre om han går på en ny sesong ?

Jeg er litt delt, Bielsa er for lengst en legende i Leeds og har gjort så mye for klubben at han fortjener statue utenfor Elland Road. MEN, vi har en del aldrende spillere og stallen trenger en skikkelig refresh ila sommeren 2022. Da bør kanskje en ny manager være med på den rebuilden og forme laget etter egne tanker og visjoner. En som har lengre tidshorisont. Det føles litt som om det er Bielsa sin siste sesong, jeg vil bare at han skal få den avslutning han fortjener. At han styrer oss inn på trygg grunn.

Kontakinte


Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2027 på: Januar 03, 2022, 13:04:12 »
49ers vil ha mye å si når coach skal forstette/ ansettes til sommeren. De eier nå nesten like mye som Rad og har mange i styret. Det blir ikke bare for Bielsa å "velge å ta en sesong til". Så suveren har han ikke vært denne sesongen. Det spørs om han blir tilbudt jobben.

Hvis 49ers skal betale for dyre spillerkjøp i sommer (ambisjonen er top 6 neste sesong)  så vil de også være med å bestemme coach. Særlig hvis de kjøper over 50% av klubben. Jeg vet ikke, men det er ingen selvfølge at Bielsa blir tilbudt jobben.

Sterland

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2028 på: Januar 03, 2022, 13:32:35 »
49ers vil ha mye å si når coach skal forstette/ ansettes til sommeren. De eier nå nesten like mye som Rad og har mange i styret. Det blir ikke bare for Bielsa å "velge å ta en sesong til". Så suveren har han ikke vært denne sesongen. Det spørs om han blir tilbudt jobben.

Hvis 49ers skal betale for dyre spillerkjøp i sommer (ambisjonen er top 6 neste sesong)  så vil de også være med å bestemme coach. Særlig hvis de kjøper over 50% av klubben. Jeg vet ikke, men det er ingen selvfølge at Bielsa blir tilbudt jobben.
Kan godt tenkes du har rett. Bielsa gjør det ikke helt lett for seg selv når han kun er med på ett års forlengelser. Tipper 49ers tenker mer langsiktig og ønsker en manager på lengre kontrakt. Men jeg håper Bielsa fortsetter, han har gjort underverker med laget/spillerne og er generelt en herlig karakter. Denne sesongen har så langt vært en fiasko, men jeg tror han er mannen som kan ta oss videre, gitt fornuftige spillerkjøp.

Tom S

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2029 på: Januar 03, 2022, 14:09:36 »
49ers vil ha mye å si når coach skal forstette/ ansettes til sommeren. De eier nå nesten like mye som Rad og har mange i styret. Det blir ikke bare for Bielsa å "velge å ta en sesong til". Så suveren har han ikke vært denne sesongen. Det spørs om han blir tilbudt jobben.

Hvis 49ers skal betale for dyre spillerkjøp i sommer (ambisjonen er top 6 neste sesong)  så vil de også være med å bestemme coach. Særlig hvis de kjøper over 50% av klubben. Jeg vet ikke, men det er ingen selvfølge at Bielsa blir tilbudt jobben.


Ambisjon topp seks neste sesong. Er det din ambisjon eller klubbens uttalte ambisjon?
COME ON LEEDS !!

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2030 på: Januar 03, 2022, 15:13:15 »
49ers vil ha mye å si når coach skal forstette/ ansettes til sommeren. De eier nå nesten like mye som Rad og har mange i styret. Det blir ikke bare for Bielsa å "velge å ta en sesong til". Så suveren har han ikke vært denne sesongen. Det spørs om han blir tilbudt jobben.

Hvis 49ers skal betale for dyre spillerkjøp i sommer (ambisjonen er top 6 neste sesong)  så vil de også være med å bestemme coach. Særlig hvis de kjøper over 50% av klubben. Jeg vet ikke, men det er ingen selvfølge at Bielsa blir tilbudt jobben.


Ambisjon topp seks neste sesong. Er det din ambisjon eller klubbens uttalte ambisjon?

Jeg tar Radrizzani på ordet

www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10157173/amp/Leeds-United-chairman-Andrea-Radrizzani-believes-club-compete-SIX-season.html

Woody

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2031 på: Januar 04, 2022, 12:16:20 »
49ers vil ha mye å si når coach skal forstette/ ansettes til sommeren. De eier nå nesten like mye som Rad og har mange i styret. Det blir ikke bare for Bielsa å "velge å ta en sesong til". Så suveren har han ikke vært denne sesongen. Det spørs om han blir tilbudt jobben.

Hvis 49ers skal betale for dyre spillerkjøp i sommer (ambisjonen er top 6 neste sesong)  så vil de også være med å bestemme coach. Særlig hvis de kjøper over 50% av klubben. Jeg vet ikke, men det er ingen selvfølge at Bielsa blir tilbudt jobben.

Skal vi bli top 6 neste sesong, er det mye som skal klaffe. Jeg mener muligheten er større med Bielsa på bøtta enn om vi kaster inn nye koster i trenerapparatet. Det vil igjen føre til mye utskiftninger i spillertropp,treningsmetoder og spillestil, som igjen tar tid....
Men før vi snakker top 6 neste sesong, er det en ting som er viktigere og det er å sikre nok poeng til å spille i PL neste sesong.
« Siste redigering: Januar 04, 2022, 12:27:33 av Woody »
LIFE IS LEEDS

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2032 på: Januar 04, 2022, 14:02:01 »
Målet for denne sesongen er å overleve i PL. Hva som evt. skal skje neste sesong har jeg ikke ofret en tanke. Tviler vel på at Bielsa går på et 5. år, men han kan jo overraske.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Milou

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2033 på: Januar 17, 2022, 07:20:01 »
Eg kom over denne på YouTube:
https://youtu.be/vRimCA9yGns

Eg har aldri høyrt om Simon Jordan før, men ein kjapp sjekk på Wikipedia viser at han er tidlegare eigar av Crystal Palace. Uansett fantastisk karakteristikk av Bielsa og Leeds-fansen. Desto meir imponerende at dette kjem etter stortap for ManC og Arsenal.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


jaho

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2034 på: Januar 17, 2022, 08:29:20 »
Eg kom over denne på YouTube:
https://youtu.be/vRimCA9yGns

Eg har aldri høyrt om Simon Jordan før, men ein kjapp sjekk på Wikipedia viser at han er tidlegare eigar av Crystal Palace. Uansett fantastisk karakteristikk av Bielsa og Leeds-fansen. Desto meir imponerende at dette kjem etter stortap for ManC og Arsenal.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Fantastisk å høre skikkelige fotballfolk uttale seg...lett for mange å hive seg på doom and gloom-bølgen. Programlederen blir skikkelig stresset.. ;D pressen er jo slik at de vil ha sensasjoner, elsker å fyre oppunder negativitet, og spekulasjoner om når den neste manager får fyken.. Litt som mange fans har blitt.. nesten besatt av at noen MÅ få skylden hvis ting ikke går som vi ønsker..og da er alltid den enkleste løsningen forandringer. Uten tanke på at fotball også består av motspill, mye (bare) hardtsatsende lag i PL, og uten hensyn til skadesituasjon.. Ingen har rett på å vinne hver kamp..men taper vi MÅ noen ha skylda.. En fordømt uting!
« Siste redigering: Januar 17, 2022, 08:33:56 av jaho »

auren

Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2035 på: Januar 17, 2022, 15:20:48 »
Nok et bevis på at Bielsa satser på unggutta. Nå er det jo på grunn av en ekstrem uheldig skadesituasjon, og at Bielsa vil ha en slank stall, men likevel bemerkelsesverdig.




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Januar 17, 2022, 15:44:09 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2036 på: Januar 17, 2022, 16:22:53 »
Nok et bevis på at Bielsa satser på unggutta. Nå er det jo på grunn av en ekstrem uheldig skadesituasjon, og at Bielsa vil ha en slank stall, men likevel bemerkelsesverdig.




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal ihvertfall ikke kimse av det. Andre klubber hadde panikkjøpt/lånt som nødløsning om de kunne. Dette er vår styrke og fortjeneste.
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2037 på: Januar 24, 2022, 23:32:14 »
Mye er skrevet om Bielsas trener-evner - "han forbedrer alle han trener" går igjen som karekteristikk.

Harrison nevner at han skaper en sammensveiset gjeng - dèt har også sin verdi.

Og han trekker frem 'familiar names' blant spillerne - det er de samme som vi har hørt før:

"Liam Cooper, Luke Ayling, Stuart Dallas and Kalvin Phillips - all these players who have been here for a long time and been a part of the club and seen it grow from where it was to where it is now.
"They all offer something different."

Det er 'side before self' for tiden:

"It's a great group of lads - there are no big egos on the team," Harrison said.
"Everyone is on the same page and willing to work hard for one another.
"We all work under the same methodology with Marcelo.

"I think that's why it's turned out so well the last few years - because everyone is on the same page.
"There are no egos going to go out and go solo.
"Everyone works for each other."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/jack-harrison-reveals-the-secret-ingredient-to-leeds-uniteds-success-under-marcelo-bielsa-3539748
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SupALeedS

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2038 på: Januar 25, 2022, 23:15:44 »
Jeg begynner å miste toldmodigheten med Bielsa. Ja han har tilført klubben mye bra, men viser også mye syntes jeg som kanskje gir svar på hvorfor han skjeldent blir lenge i klubbene han har trent.

Med dette mener jeg:
For overtroisk å tro at man kan bare surfe igjennom Pl med en liten stall uten gode nok dekning på hver enkelt posisjon. Benytter spillere i uvante posisjoner, og dette liker Bielsa godt å drille dem inn i flere deler av spiller. Greit med et par stk men f.eks så er Hjelde en midstopper og ikke en venstre back. Dallas fungeres best på midt osv.

Roberts er ikke god nok for Pl , hadde hatt godt av et år i nest høyeste divisjon. Gjør mye bra , men bidrar til svært få målpoeng, noe en offensiv spiller blir målt på.

Ja enig at man skal hente spillere som kan forsterke laget, men er ikke ganske mange spillere det når man har en konfirmant gjeng på benken i PL?

Spillestil: Kan det gå an noen kamper å ikke spille mann-mann? Feks mot City på bortebane. Må vi på død å liv la Meslier sentre en crosser på tribunen hver kamp når vi kan enten spille opp på en stopper upresset, eller rett å slett også å slå ballen langt når motstander laget står høyt?

En annen ting er språk - skulle han ikke lære seg engelsk? Møkk kjedelig å følge pressekonferanser, må være litt styrete å ikke kunne kommunisere med spillere?

Bør man ikke ha en litt ego spiller i troppen? Typ Jansson, etter min mening en bra stopper (mye mulig det ikke er plassen vi trenger noe på nå) men poenget mitt er et lag trenger kanskje en klovn i laget. Typ Alioski . Lager litt støy men tror det er viktig med en sånn i en garderobe. Og en annen ting , hva tenkte han når han bruke 25 mill på James? Nei, jeg skjønner at Bielsa har gjort mye bra, men fredet er han ikke for meg. Vi må ikke la det bli en Vegard Hansen over Bielsa, ingen er større enn klubben. Jeg lar sesongen bli ferdig, men rykker vi ned i år, mener jeg Leeds bør se til en litt annen moderne trener.

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #2039 på: Januar 26, 2022, 10:56:42 »
Jeg stiller meg vel da helt i den andre enden ift til tålmodigheten min med Bielsa.

Samtlige spillere det ble snakket med før sesongen sa alle at de var smertelig klar over at det kom til å bli et tøffere år i år enn i fjor. Inkludert våre to største stjerner, men de har fremdeles stor tro på prosjektet utad.

Hva angår transferpolicyen, så syns jeg det er dårskap å legge skylda på Bielsa for at vi brukte for mye penger på James. Og det er også sikkert og visst at Bielsa ikke ser på han som et ferdig produkt, men en som skal formes. Når det er sagt, så er ikke jeg heller tilfreds med det vi endte opp med å måtte betale for spilleren, men slik Asbjørn sa i ryktetråden, så er det så uendelig mye bedre at vi holder igjen og bruker de spillerne vi har fremfor å fylle på O'Kane og andre spillere vi ikke er sikre på at vil forsterke laget. Akkurat det er Bielsas fortjeneste, og det er jeg sjeleglad for, slik at vi ikke blir sittende med lønnsutgifter til spillere vi absolutt ikke har brukt for i det lange løp.

Når det gjelder tålmodigheten med spillere, så er det også en kvalitet jeg, når jeg får lent meg tilbake i stolen og tenkt litt, støtter veldig. Mye er sagt om Tyler Roberts, og mye ble sagt om Helder Costa. Jeg mener det er mye som kan sammenlignes med de to. Det var ikke vanskelig å se at Helder også hadde noe i seg, men tålmodigheten var slutt. Litt på overtid der også riktignok, men ingen kan si at han ikke fikk sjansen og heller ikke at han fikk det bra til i en annen klubb. Forskjellen nå er alder. Tyler Roberts er fremdeles å regne for en ung spiller, og slik som også ble nevnt i annen tråd her, så kunne man laget en helt sinnsyk skrytevideo av denne spilleren. Jeg lover at jeg er akkurat like frustrert som resten av dere, og ser akkurat like mørkt på det når han ble byttet inn i helga og vi trengte mål. Likevel mener jeg at vi kan tjene på denne tålmodigheten i det lange løp. For spillere blir smartere med årene, så er vel spørsmålet om Roberts kan bli smart nok. Til slutt vil også Bielsas tålmodighet med Roberts ta slutt og han må gå videre. Det er naivt og tro at han ikke ser det vi ser i kamp. Personalpolitisk mener jeg også at dette er det beste, det bør ta litt mer enn ett godt innhopp av de som er bak Roberts i køen før han faller tilbake ett hakk. Forferdelig irriterende i nuet (les i helga mot Newcastle), men til det beste i lengden. Det fordrer selvsagt at de som er bak i køa blir snakket til om hvordan status er. Det er mitt inntrykk at de unge er godt informert om hvordan utvikling og systemet fungerer for at de skal komme seg opp som en hoveddel av a-laget. Derfor er jeg mer bekymret for Drameh og det som skjedde der, enn at Roberts ikke er dumpet enda.

Språkmessig så har jo i alle fall Cooper og Bamford uttalt seg det er lite problematisk med Bielsa, og at han får forklart seg tilstrekkelig på engelsk på treningsfeltet. Pressekonferanser er dritkjedelig uansett, så akkurat det gir jeg blaffen i personlig. :P

Fint å ha en tropp der alle setter laget foran seg selv. Vi trenger ikke egoer, der er jeg helt uenig. Vanskelig for oss å uttale oss så mye om Jansson sett fra sidelinjen. Uten sammenligning forøvrig som spiller, men Buffon sa jo nettopp at Juventus slutta å være et lag når Ronaldo kom inn i troppen. Å si at det trengs en ego forstår jeg lite av. En klovn derimot er jeg enig i. Det var lite støy rundt Alioski, bare liv og røre, og selv om vi var mange som så at han gjerne hadde blitt værende, så var det ganske unison enighet her på forumet om at vi hadde behov for nye venstreback og at Alioski burde sitte mer på benken. Så hadde det vært en fordel med en annen som kunne ta over klovnerollen selvfølgelig. :) Syns ikke det er relevant å bruke dette som et argument mot Bielsa i alle fall.

Jeg elsker også måten Bielsa opptrer på i pressen. Ingen klaging på dommere, ingen klaging på skader, ingen klaging generelt sett. Det er kun selvkritikk å hente. En gentleman som tar innersvingen på alle britiske gentlemen spør du meg.

Det er i grunnen bare to ting som bekymrer meg. Det ene er om noe kan "gå til hodet" på Bielsa. Han tenker enormt mye og det kan tidvis virke som tvangstanker. Er skadene et symptom på at stallen vår er kjørt for hardt? Dette har vi diskutert mange ganger før og vi vil neppe få svaret riktig enda. Det andre er et når Bielsa gir seg, så får vi garantert en nedtur uansett hvem som kommer inn. Jeg gruer meg veldig til den dagen.

Og vi trenger en spiller som er god i tieren altså. Det må det ikke være tvil om at jeg heller mener, selv om jeg er enig i transferpolitikken nå på generell basis. Det virker mer fornuftig å punge ut "for mye" for den spilleren vi virkelig trenger enn å kjøpe noen som egentlig ikke burde være foran de unge i køen, men så er det heller ikke meg som styrer økonomien.

Tiden under Bielsa har vært en stor sammenhengende opptur og har vart mye lenger enn jeg hadde våget å drømme om. Om vi berger plassen, og Bielsa blir, så er jeg trygg på at vi får en bedre sesong neste år.