Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 181854 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #60 på: Juli 30, 2018, 16:11:00 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/
Traff hr. Aase så godt med spådommene foran forrige sesong da...?
En ting er kunnskap, en annen ting er å spå hvilke lag som ender hvor på tabellen...
Tabellen i Championship er ren bingo. Det har Aase selv sagt. I år er det muligens verre enn noen gang å forutse hva som skjer. Eneste jeg føler megsikker på er at Stoke rykker opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Stoke vinner ganske komfortabelt. Bak der, who knows?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #61 på: Juli 30, 2018, 22:42:53 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/
Traff hr. Aase så godt med spådommene foran forrige sesong da...?
En ting er kunnskap, en annen ting er å spå hvilke lag som ender hvor på tabellen...
Tabellen i Championship er ren bingo. Det har Aase selv sagt. I år er det muligens verre enn noen gang å forutse hva som skjer. Eneste jeg føler megsikker på er at Stoke rykker opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Han traff i alle fall godt med oss forrige sesong. Du må jo lese hva han skriver i betraktningene sine også selvsagt og ikke se seg blind på tabellen. Generelt syns jeg han har truffet ganske godt når jeg har studert det nøye ved tidligere sesonger. Noen overraskelser blir det jo alltid.
Tja...jeg reagerte ihvertfall på hans uhemmede skryt av Heckinbottom som trener...skulle jo nesten tro mannen gjorde alt til gull....

Torpe-do

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #62 på: Juli 31, 2018, 15:52:14 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/

No er me med i play-offen!  ;D

Jon R

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #63 på: Juli 31, 2018, 16:00:32 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/
Traff hr. Aase så godt med spådommene foran forrige sesong da...?
En ting er kunnskap, en annen ting er å spå hvilke lag som ender hvor på tabellen...
Tabellen i Championship er ren bingo. Det har Aase selv sagt. I år er det muligens verre enn noen gang å forutse hva som skjer. Eneste jeg føler megsikker på er at Stoke rykker opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Han traff i alle fall godt med oss forrige sesong. Du må jo lese hva han skriver i betraktningene sine også selvsagt og ikke se seg blind på tabellen. Generelt syns jeg han har truffet ganske godt når jeg har studert det nøye ved tidligere sesonger. Noen overraskelser blir det jo alltid.
Tja...jeg reagerte ihvertfall på hans uhemmede skryt av Heckinbottom som trener...skulle jo nesten tro mannen gjorde alt til gull....
Heckingbottom fortjente vel mye skryt etter sesongen han hadde hatt med Barnsley. Skal
Jon R.

RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #64 på: Juli 31, 2018, 16:04:09 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/

No er me med i play-offen!  ;D
Ser det. Trodde han skulle sette alle de tre nedrykkete lagene foran oss, men så var det dette med spillerflukt, da. Både Swansea og WBA har også relativt ukjente og uprøvde managere på dette nivået, ikke så ulikt TC.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #65 på: Juli 31, 2018, 16:11:19 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/

No er me med i play-offen!  ;D

Ny spiss veltet vel dette i vår favør! Får vi flere inn, så kryper favorittstempelet høyere opp!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #66 på: Juli 31, 2018, 16:34:14 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/

No er me med i play-offen!  ;D
For tynn stall. Bielsa-stilen er ganske intens. Skal dette holde over 46 kamper, bør stallen være større. Bielsa kjørte denne måten i klubber med kortere sesong, samt vinterpause. Tror vi skal merke slitasjen utpå vinteren. En 10. plass tror jeg vi havner på til slutt.

Ny spiss veltet vel dette i vår favør! Får vi flere inn, så kryper favorittstempelet høyere opp!!!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #67 på: Juli 31, 2018, 16:54:26 »
Som vanlig så er det best med en kvalifisert gjetning etter 10-12 kamper...

Blank_File

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #68 på: Juli 31, 2018, 17:01:32 »
Som vanlig så er det best med en kvalifisert gjetning etter 10-12 kamper...
Funka dårlig i fjor.

flynn

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #69 på: Juli 31, 2018, 20:30:46 »
Akkurat nå gikk jeg fra pessimisme til betinget optimisme før den nye sesongen. Jeg mener, alt tatt i betraktning at å bytte Vieira med Bamford (de koster i alle fall omtrent det samme) klart styrker oss.
Og jeg tror vi er i nærheten av en (forholdsvis slank) stall med spillere det skal være mulig å lage opprykkskandidat av!

Let the games begin...

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #70 på: Juli 31, 2018, 20:54:34 »
No Clarke, Shackleton or Edmondson with the U23s today so they could be in the squad for the weekend.
(waccoe)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #71 på: Juli 31, 2018, 22:36:18 »
Championship Norge er nå kommet til 10.plass og enda er vi ikke nevnt. Moro! Få har en slik innsikt som Eirik Aase. Fantastisk å lese skriveriene hans forresten hvis det enda er noen her som ikke er kjent med siden:
http://championshipnorge.com/

No er me med i play-offen!  ;D
For tynn stall. Bielsa-stilen er ganske intens. Skal dette holde over 46 kamper, bør stallen være større. Bielsa kjørte denne måten i klubber med kortere sesong, samt vinterpause. Tror vi skal merke slitasjen utpå vinteren. En 10. plass tror jeg vi havner på til slutt.

Ny spiss veltet vel dette i vår favør! Får vi flere inn, så kryper favorittstempelet høyere opp!!!

Inne blandt top 6. Så skal vi tro denne her, ja da er det minst playoff denne sesongen

Bjorn

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #72 på: August 01, 2018, 08:45:42 »
Topp 5 nå... Preston på 6..
Presset øker
Marching On! 4276

auren

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #73 på: August 01, 2018, 09:07:04 »
Stoke, Forest, Derby, Boro og oss igjen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #74 på: August 01, 2018, 09:22:07 »
Sky Bet Championship: Stoke for the title? Will Leeds excite? Five talking points ahead of the new season

The 2018/19 Sky Bet Championship gets underway this weekend, and there are plenty of reasons to get excited about the new season.

By Ali Maxwell and George Elek - Not The Top 20 Podcast
Last Updated: 31/07/18 3:48pm
 
Sky Bet Championship - Five things to know
We have asked Ali Maxwell and George Elek from the Not The Top 20 Podcast to pick out five talking points ahead of the new campaign...


Relegated sides looking to bounce back

We think Stoke look very, very strong. Gary Rowett's side has immense potential. They kept quality players like Ryan Shawcross, Bruno Martins Indi and Joe Allen and even brought in quality like Oghenekaro Etebo.

Sheff Utd vs Swansea
August 4, 2018, 5:15pm
Live on Sky Sports Football HD

Graham Potter is an exciting appointment for Swansea but they have done little business in this window so far. West Brom have brought in some decent reinforcements at the back in Sam Johnstone and Kyle Bartley but they need a lot further forward with Salomon Rondon, Matt Phillips and Jay Rodriguez potentially leaving.


Bielsa hoping to spark Leeds

We are not sure how things will turn out at Leeds with Marcelo Bielsa as their manager - at its best, it could be glorious, dynamic football, something that hopefully the Championship will not have seen before in terms of tactical flexibility and style of play.

But there is always the potential for things to not go so well - it will be intriguing to see how both the club and Bielsa react if they start slowly, but we like the look of the squad and think we could be seeing something quite interesting at Leeds this season.


Lampard's Derby revolution

How Frank Lampard gets on is going to be absolutely fascinating - one of the Premier League's best-ever players going to Derby to cut his teeth in management, and we have already seen him go back to his old club Chelsea to bring in Mason Mount, who looks like an incredible prospect going forward.

Reading vs Derby
August 3, 2018, 7:00pm
Live on Sky Sports Football HD

Derby were always solid at the back under Rowett but Lampard could be the key to improving them going forward. Jack Marriott has arrived from Peterborough to join their plethora of strikers and it will be interesting to see if he can step up a level after one good season in League One.


Keeping Grealish the key for Villa

It has been an absolute rollercoaster for Villa fans but new owners have swooped in and saved the day financially, at least in the short term. But they are lacking some players and there is not much time now for Steve Bruce to add to his squad.

If Jack Grealish goes, there are definitely some question marks about how good they will be going forward so we are looking for a bit more from Villa before we get too excited about their prospects this season.


Forest's new dawn

Nottingham Forest's business over the summer is very similar to what Wolves have done in the last couple of years. They have brought in a wealth of players from the continent, mainly on loan, including one for a huge fee despite him only playing 10 times for Benfica.

One great signing is Lewis Grabban up top, who we think guarantees goals at this level. We do wonder whether this could be a transition season for them - they could storm the league or have another difficult campaign as they try to build.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #75 på: August 01, 2018, 09:34:36 »
Stoke, Forest, Derby, Boro og oss igjen...

auren
Vi er overvurdert. For tynn stall, og mangler en skikkelig klassespiller på midtstopper-plass.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #76 på: August 01, 2018, 09:35:41 »
Stoke, Forest, Derby, Boro og oss igjen...

auren
Vi er overvurdert. For tynn stall, og mangler en skikkelig klassespiller på midtstopper-plass.
Enig. Rundt 8-12 i år. Jeg lander på 8. plass. Men kan jo bli alt fra topp 6 til 15-20 plass...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #77 på: August 01, 2018, 10:04:41 »
Kommer vi " i gang" og får selvtillit inn i laget /troppen - så kan dette gå "hur bra som helst"....
Tror Bielsa både har plan B og C i sitt hode , der TC var blank som vann i fjor når/hvis det buttet.

Tøff start har vi da, møter opprykkskandidater/favoritter rett ut av startblokka...

i 100-års sesongen har jeg trua  ;)
 

Killa

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #78 på: August 01, 2018, 10:27:58 »
Kommer vi " i gang" og får selvtillit inn i laget /troppen - så kan dette gå "hur bra som helst"....
Tror Bielsa både har plan B og C i sitt hode , der TC var blank som vann i fjor når/hvis det buttet.

Tøff start har vi da, møter opprykkskandidater/favoritter rett ut av startblokka...

i 100-års sesongen har jeg trua  ;)

+1

Som alltid når en ny sesong starter er jeg optimist, men i år mer enn noen gang....
Fallhøyden kan bli stor når man ser hva klubben nå har satset - forventningene skyter i været og som mange her inne tenker så går dette enten til himmels eller et helt annet sted...

Men det passer meg helt utmerket om 100-års sesongen ender med jubel i mai!!

AllWhiteTøyen

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #79 på: August 01, 2018, 11:01:38 »
Enormt optimistisk som alltid før sesongstart. Eneste forskjell fra de siste 15 sesongene, er at nå kan kanskje noe av optimismen forsvares som berettiget.
Synes laget begynner å se bra ut, men jeg har ingen peiling på hvordan troppen står seg i sammenligning med de øvrige lagene i divisjonen. Skal bli godt å komme igang på søndag ihvertfall. Da får vi umiddelbart en pekepinn på hvor vi står i denne divisjonen.
 

Killa

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #80 på: August 01, 2018, 15:17:52 »
Og der har Eirik Aase i Championship Norge plassert Leeds på 5. plass i tabbelltippinga si, jammen er den mannen grundig i sine vurderinger...!

http://championshipnorge.com/?p=14287






RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #81 på: August 01, 2018, 15:22:01 »
Stoke, Forest, Derby, Boro og oss igjen...

auren
Vi er overvurdert. For tynn stall, og mangler en skikkelig klassespiller på midtstopper-plass.
Enig. Rundt 8-12 i år. Jeg lander på 8. plass. Men kan jo bli alt fra topp 6 til 15-20 plass...

auren
Jeg tror vi gjør det bedre enn i fjor. Et litt pessimistisk forhåndstips går på 10. plass. Får vi en god start mot Stoke og Derby, kan det bli bra. Frykter 0 poeng etter de to første rundene. Har Stoke som vinner av divisjonen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #82 på: August 01, 2018, 15:42:05 »
Og der har Eirik Aase i Championship Norge plassert Leeds på 5. plass i tabbelltippinga si, jammen er den mannen grundig i sine vurderinger...!

http://championshipnorge.com/?p=14287

Må si eg er IMPONERT over researchen hans!!!
Han kan umulig ha like god oversikt over de 23 andre klubbene han vurderer. :o
...muuuligens med unntak av favorittlaget hans Blackburn som er tilbake i Championship ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #83 på: August 01, 2018, 15:55:49 »
Og der har Eirik Aase i Championship Norge plassert Leeds på 5. plass i tabbelltippinga si, jammen er den mannen grundig i sine vurderinger...!

http://championshipnorge.com/?p=14287

Må si eg er IMPONERT over researchen hans!!!
Han kan umulig ha like god oversikt over de 23 andre klubbene han vurderer. :o
...muuuligens med unntak av favorittlaget hans Blackburn som er tilbake i Championship ;)
Det er rett og slett spinnvilt. Jeg har lest de fleste andre også. Ikke alle er like lange som vår, men det er ikke alle lag det er like mye å skrive om heller. Har selvsagt ikke fått sjekket noe fakta på de andre bare så det er sagt.

Torpe-do

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #84 på: August 01, 2018, 16:12:51 »
Veldig imponerande analyse av Eirik Aase, som alltid. Og det seier eg ikkje pga av 5. Plass-vurderinga, som eg personleg blir smått positivt overraska om visar seg treffsikker.

Mr. Aase - om du les dette; stå på!


Sent from my iPhone using Tapatalk

RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #85 på: August 01, 2018, 17:54:40 »
Veldig i tvil om hvor jeg skulle legge inn denne. Spilleren har vært snakket om, og ønsket svært sterkt av fansen. Det gjelder Braut Haaland. Red Bull Salzburg har nettopp lagt inn bud på han.
https://www.nettavisen.no/sportspill/omtale/live-sommervinduet-2018/3423488646.html
Hadde vel ønsket han kom til oss, men han kan vel signeres på et senere tidspunkt?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #86 på: August 01, 2018, 19:21:32 »
SØR AMERIKA VIL FØLGE LEEDS KOMMENDE SESONG!
Something I didn't consider but heard Tim Vickery talk about on TalkSPORT is that South America is going mad for the Championship because we have Bielsa.
 
Loads of Argentines and Chileans will be watching games and we've attracted a whole new bunch of fans!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #87 på: August 01, 2018, 19:28:20 »
Vi ksn BEL være med å gjette vi også:


How many points will #lufc get from their first 6 league games?

Stoke (h)
Derby (a)
Rotherham (h)
Swansea (a)
Norwich (a)
Boro (h)


 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #88 på: August 01, 2018, 19:32:20 »
Vi ksn BEL være med å gjette vi også:


How many points will #lufc get from their first 6 league games?

Stoke (h)
Derby (a)
Rotherham (h)
Swansea (a)
Norwich (a)
Boro (h)


 ;)
11 poeng på 6 kamper vil nok være i overkant av hva vi får?
#lovåhåpe :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #89 på: August 01, 2018, 19:32:52 »
Vi ksn BEL være med å gjette vi også:


How many points will #lufc get from their first 6 league games?

Stoke (h)
Derby (a)
Rotherham (h)
Swansea (a)
Norwich (a)
Boro (h)


 ;)
Stoke 1
Derby 0  :(
Rotherham 3  :)
Swansea 1
Norwich 0  :(
Boro 1
Det skulle bli 6 av 18.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020