Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 180276 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Killa

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #180 på: August 20, 2018, 20:45:30 »
Noen som har tenkt over hva den gode sesongstarten gjør med markedsverdien på spillerne våre? Og i alle fall hvis dette fortsetter? Jeg ser for meg at i hvert fall Saiz, Phillips, Roofe, Ayling og Cooper- for ikke å snakke om Klich - allerede nå har steget adskillig i verdi!!
Ikke det at noen av disse skal selges, men det kan da ikke skade at vi har verdifulle spillere!!
Noen flere forumister her som har tanker rundt verdiutviklingen på spillerne?

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #181 på: August 20, 2018, 21:09:35 »
Noen som har tenkt over hva den gode sesongstarten gjør med markedsverdien på spillerne våre? Og i alle fall hvis dette fortsetter? Jeg ser for meg at i hvert fall Saiz, Phillips, Roofe, Ayling og Cooper- for ikke å snakke om Klich - allerede nå har steget adskillig i verdi!!
Ikke det at noen av disse skal selges, men det kan da ikke skade at vi har verdifulle spillere!!
Noen flere forumister her som har tanker rundt verdiutviklingen på spillerne?
Jeg tenker at det vil være katastrofe hvis vi ikke rykker opp neste år....da kan disse gå til PL klubber som tilbyr absurde lønninger :(

Xern

Sv: Sesongen 2018-2019
« Svar #182 på: August 20, 2018, 22:14:27 »
Vi bør fylle på de plassene som er tynt besatt, og tenker spesielt på Stopperplassen.
En skade der, og f eks på Pablo eller Saiz ... så har vi svært lite å komme med.

Bielsa vurderer nok nå siste puslebiter av troppen - han har jo ut måneden.
Hvis vi IKKE hadde begynt så bra, så hadde disse spillerne vært på plass allerede... nå sikter man kanskje på " hylla over" ift kvalitet?

Nå er Pontus skadet...i hvertfall ute i morgen.  Ayling blir da cover, og Shackleton sikkert på benk om Ayling må trekke inn ila kampen.
Ny stopper inn pliiiis.
Om målet er å ha 2 spillere på hver posisjon burde vi jo i teorien ha 4 stoppere. Ihvertfall 3!
Det er nok ikke slik Bielsa tenker ref intervjuer siste uker. Vi har mange spillere som fungerer som cover i flere ulike posisjoner.

Vi har jo Berardi, Cooper, Pontus, Shaughnessy og Ayling. Tenker det holder jeg. :)
Samtidig er det jo bare to av de du nevner der som faktisk er midtstoppere. Menmen  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #183 på: August 21, 2018, 13:04:31 »
Life’s too short not to enjoy Marcelo Bielsa’s Leeds United while you can - Leeds Live

One of the hard-earned pleasures of being a Leeds United fan, is knowing how much any modicum of success is bitterly resented by the rest of the football world.

While most erudite Leeds fans are keeping a lid on drawing too many conclusions at this early stage of the season, this doesn’t mean you can’t enjoy what is happening in the meantime.


Probably the most shared and re-played clip from Saturday’s 2-0 win over Rotherham United was a frustrating miss; the 16-pass move that ended with Samuel Saiz maddeningly dithering on the ball, as if Leeds United re-defining a football utopia had to retain at least one foot in reality. If Saiz had put his foot through the ball first time and rippled the onion bag, the Fake News protestations from football’s many Statler and Waldorfs would have screamed of foul play.

Leeds made it four out of four this weekend
After all, football like this isn’t supposed to be played outside the Premier League, let alone at Elland Road and definitely not by Leeds United. But having lost to Rotherham United several times in recent years, and not least while the Millers were under the inauspicious guidance of Steve Evans and Neil Warnock, Saturday’s win felt very much like Leeds United re-writing their own rule book, with both the result and the manner of it.


People say that you earn your luck, and perhaps the brutal, lung-bursting physicality that has been the hallmark of Marcelo Bielsa’s team in the opening four games, was the reason why Rotherham squandered big chances in the opening 45 minutes.

Liam Cooper’s wayward pass to Bailey Peacock-Farrell, which was pounced upon but couldn’t be driven home from less than ten yards out, was at least the dark fruits of United’s cavalier personality transplant, while Jon Taylor’s dipping shot that cannoned off the post perhaps owed more to the good fortune that Bielsa’s team have worked hard for. And while the naysayers predict that these things even out over the course of the campaign, it won’t be for the lack of effort on Leeds’ part. If hard work brings rewards from the Gods, then nobody will outwork Leeds this season.

Ayling put Leeds ahead after the break
If you can’t take that as solid grounds for Leeds maybe riding this wave for the full nine months, then you could point to the fact that this win was maybe the first signs of this team being able to ‘win ugly’; another cliché that miserly pundits like to trot out when trying to convince themselves of a team’s genuine merits.


Rotherham smothered Leeds’s pattern in the first half, leading to Bielsa talking about lateral passing and not progressing forwards enough with the short, sharp passing that pleased the stat boys, but did little to trouble the opposition. It was only after half-time, and perhaps through Rotherham losing some intensity in their own pressing, that Leeds were able to become more expressive and incisive, and for their key players to find little pockets of space.


The Whites did not settle for 1-0
Somehow it always felt like Leeds were going to win and certainly Rotherham’s balloon was popped by Luke Ayling’s flying header after 49 minutes, and they never looked like coming back from that. But United’s performance from that point onwards was conclusive evidence that this style of football and the finesse with which Leeds swept aside Stoke and Derby in previous games, was no accident.

Leeds were able to dust themselves down and still find their swagger; legitimate claims, if this is what we are looking for, that this side might just have the legs for the battle, at least a longer one than normal.

The secrets of Bielsa’s success can also be found in the mindset he approaches every game with. His pre-match talk of claiming that no side is inferior to another before the game, only afterwards, demonstrates the mentality that Leeds need to show every week. Saturday’s first half showed that good sides might pick Leeds off if they become complacent, and this team will drop points in the near future, we all know that, but the manner in which Leeds recovered, along with the belief that they have to prove themselves in each game, is a healthy mix to carry through the season.

Those learned observers waiting for Leeds’s downfall also point to a history of Bielsa’s teams burning out over the course of the season – they can’t usually point to an example, it’s just something they want to believe – and while there is certainly some substance to that concern for Leeds, the early signs are that the cavalry, in the form of big names on the bench, are rapidly getting up-to-speed on the Bielsa-ball induction training they missed out on in pre-season.

Bielsa will be fully aware of the risk of burnout
To suggest Leeds will burn out like Bielsa’s teams have in the past, is to suggest that El Loco himself has learnt nothing from these experiences, and one thing we have learnt in these last nine weeks is that Bielsa is forensic in his approach and evaluation. The ‘burnout’ anxiety also puts little faith in the rapid development of fitness and conditioning training and analysis in the last few years; the meticulous nature of which has clearly piqued Bielsa’s interest and kept his love for coaching alive to the extent that he wanted to take Leeds on in the first place.

In that sense, rather than physical exhaustion, you increasingly feel like Leeds are merely at the mercy of injury, suspension and whether Bielsa can really maintain this level of performance from his key players. We know that Samuel Saiz can go off the boil, for example, and with that in mind, it was heartening to see Lewis Baker replace him after 80 minutes and still find the same pockets of space and make similar driving runs forward.


The nervous excitement of Leeds’s start to the season is neatly summed up by that; the sense that there is more to come from this Leeds United side. There are good options on the bench that have yet to leave an imprint on this most fascinating of campaigns. Meanwhile, Leeds fans have earned the right to enjoy this while it lasts. Football doesn’t offer times like these too often, so don’t waste time in neurosis and paranoia, just enjoy the ride, because life’s too short not to.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

 

GeirO

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #185 på: August 21, 2018, 13:16:32 »
I mai ser vi tilbake på 2018/2019-sesongen der laget gjekk ubeseira gjennom 46 serierunder. Kanskje.

MOT
Du er herved kåret til forumets største optimist  ;D
Tre seire og 43 uavgjort holder ikke langt....

Vel. Med feks uavgjort i alle resterande kampar for alle lag, med unntak av at M'boro taper mot eit lag som pt står med mindre enn 2 sigrar (16 lag), så tek Leeds førsteplassen.

Langt nok for meg.

He-he. Rar sesong, men tar gjerne dette scenariet....
MOT

leedsleads

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #186 på: August 21, 2018, 14:11:14 »
I mai ser vi tilbake på 2018/2019-sesongen der laget gjekk ubeseira gjennom 46 serierunder. Kanskje.

MOT
Du er herved kåret til forumets største optimist  ;D
Tre seire og 43 uavgjort holder ikke langt....

Vel. Med feks uavgjort i alle resterande kampar for alle lag, med unntak av at M'boro taper mot eit lag som pt står med mindre enn 2 sigrar (16 lag), så tek Leeds førsteplassen.

Langt nok for meg.

He-he. Rar sesong, men tar gjerne dette scenariet....

 ;D

Wolves enda med 7 tap i serien sist. Tenk om Bielsa & Co skulle gje oss ein sesong med null..

Jon R

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #187 på: August 21, 2018, 20:31:12 »
Slo sammen to nesten likelydende tråder.
Jon R.

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #188 på: August 21, 2018, 23:37:21 »
Mye tyder på at vi matcher de beste denne sesongen i enkelt kamper. Det blir et spørsmål om stabilitet og god nok tropp for å klare play off.

Betryggende at vi kan ta frem to flotte mål opp av hatten når vi ligger under i spill (mot Swansea). Og en coach som kan coache. Det viser styrke.

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #189 på: August 21, 2018, 23:55:54 »
Armo

been a ridiculously hard start on paper Stoke (H) Derby (A) Swansea (A) and to come out with 7 points in them 3 games is absolutely fantastic #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #190 på: August 22, 2018, 22:39:00 »
Vi seiler avgårde på toppen av tabellen, men hvor gode er vi egentlig! Seier på seier over opprykkskandidaten, sies det....

Foreløpig har vi slått følgende lag på dagens tabell:

Stoke, nr 22
Derby, nr 11
Bolton res. i cupen, nr 3
Rotherham, nr 19

Og uavgjort mot Swansea, nr 6



Oser ikke kvalitet av tabellplasseringen til de lagene!  ::)

« Siste redigering: August 22, 2018, 23:00:02 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #191 på: August 22, 2018, 22:59:29 »
Vi seiler avgårde på toppen av tabellen, men hvor gode er vi egentlig! Seier på seier over opprykkskandidaten, sies det....

Foreløpig har vi slått følgende lag på dagens tabell:

Stoke, nr 22
Derby, nr 11
Bolton i cupen, nr 3
Rotherham, nr 19

Og uavgjort mot Swansea, nr 6



Oser ikke kvalitet av tabellplasseringen til de lagene!  ::)
Vel, vi ligger som nr.1, og alle lag blir dermed å regne som "svake".
« Siste redigering: August 22, 2018, 23:00:36 av Promotion 2010 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Buddy

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #192 på: August 22, 2018, 23:02:31 »
Med kun 4 spilte kamper gjør ett tap mot Leeds for disse lagene et ganske stort utslag.
Hadde feks Villa eller Brentford møtt Leeds, kunne poengfangsten deres vært svært magrere.
Og så videre.
Altfor tidlig å bedømme hvilke lag som kommer til å dominere årets Championship. Og denne "statistikken" er heller ikke så mye til å bli klok av. Viktigst er at Leeds har vist lovende tendenser spillemessig etter kort tid med Bielsa.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #194 på: August 23, 2018, 07:27:23 »
Proud!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedsleads

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #195 på: August 23, 2018, 09:08:14 »
Proud!



Tabellen du postar inkluderer ikkje gårsdagens kampar og er utdatert.

Men all grunn til å vere Proud!, vi toppar:
http://www.skysports.com/championship-table

Xern

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #196 på: August 23, 2018, 09:58:21 »
Ikke dårlig at vi har slått en av de to lagene som er foreløpig unbeaten :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

leedsleads

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #197 på: August 23, 2018, 10:09:59 »
Ikke dårlig at vi har slått en av de to lagene som er foreløpig unbeaten :)

8 lag er unbeaten pt.

Xern

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #198 på: August 23, 2018, 14:16:52 »
Ikke dårlig at vi har slått en av de to lagene som er foreløpig unbeaten :)

8 lag er unbeaten pt.
Mente av de som har vunnet 3 og fått 1 uavgjort*
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Borge

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #199 på: August 25, 2018, 20:35:53 »
HVOR GODE ER VI EGENTLIG????
Vi leder pr nå Championship etter 5 kamper, med sterke 4-1-0  og 10 plussmål. Spillet har så langt vært veldig bra, og vi scorer mange mål, vi har mange spillere som scorer og vi er vanskelig å forsvare seg mot.
Vi har vel nå slått lagene som i dag ligger som nr 6, 16, 17 og 20, samt uavgjort mot nr. 10. Noen av dem forventet høyt opp, men skuffet så langt.
Hvor gode vi faktisk er får vi vel vite på fredag;-)
Jeg har trua!
Borge

Lucas the Kop Cat

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #200 på: August 25, 2018, 20:43:42 »
HVOR GODE ER VI EGENTLIG????
Vi leder pr nå Championship etter 5 kamper, med sterke 4-1-0  og 10 plussmål. Spillet har så langt vært veldig bra, og vi scorer mange mål, vi har mange spillere som scorer og vi er vanskelig å forsvare seg mot.
Vi har vel nå slått lagene som i dag ligger som nr 6, 16, 17 og 20, samt uavgjort mot nr. 10. Noen av dem forventet høyt opp, men skuffet så langt.
Hvor gode vi faktisk er får vi vel vite på fredag;-)
Jeg har trua!
Så tidlig i sesongen er det begrenset hvor mye en skal legge i tabellplasseringen til de lagene vi har spilt mot, de ligger så langt nede nettopp fordi de har tapt mot oss.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #201 på: August 25, 2018, 21:05:44 »
HVOR GODE ER VI EGENTLIG????
Vi leder pr nå Championship etter 5 kamper, med sterke 4-1-0  og 10 plussmål. Spillet har så langt vært veldig bra, og vi scorer mange mål, vi har mange spillere som scorer og vi er vanskelig å forsvare seg mot.
Vi har vel nå slått lagene som i dag ligger som nr 6, 16, 17 og 20, samt uavgjort mot nr. 10. Noen av dem forventet høyt opp, men skuffet så langt.
Hvor gode vi faktisk er får vi vel vite på fredag;-)
Jeg har trua!
Så tidlig i sesongen er det begrenset hvor mye en skal legge i tabellplasseringen til de lagene vi har spilt mot, de ligger så langt nede nettopp fordi de har tapt mot oss.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Tror ikke man skal legge altfor mye vekt på tabellen etter bare 5 kamper. Et lag kan være slow starters, og ligge langt bak i forhold til hva man forventer. Eks. er Stoke, som jeg fortsatt tror vinner hele divisjonen. Leeds har skaffet seg et godt utgangspunkt for å havne blant topp 6, som jeg mener må være den mest realistiske målsettingen, gitt den tynne stallen vi har.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #202 på: August 26, 2018, 08:30:53 »
UTROLIG START PÃ… SESONGEN!!!!   ;D


Mr Gelderd

Stoke (H) Won 3-1
Derby (A) Won 4-1
Rotherham (H) Won 2-0
Swansea (A) Drew 2-2
Norwich (A) Won 3-0

"Carlsberg don't do start's to the Season, but if they di...." Wait a minute, that is our start to the season!!!

Lovely stuff. #lufc


 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #203 på: August 26, 2018, 12:19:25 »
Oliver White

Leeds United’s first five league games under Monk, Christiansen and Bielsa:

Monk - 16/17

W: 1
D: 1
L: 3
Goals: 3
Conceded: 9

Christiansen - 17/18

W: 3
D: 2
L: 0
Goals: 7
Conceded: 2

Bielsa - 18/19

W: 4
D: 1
L: 0
Goals: 14
Conceded: 4

#LUFC #MOT @LUFCDATA @lufcstats

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #204 på: August 26, 2018, 12:21:41 »
Forskjellen mellom Monk og Bielsa er påtagelig. Det var jo et lykketreff at Monk takket nei før fjorårs-sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #205 på: August 26, 2018, 14:45:15 »
lufcstats
We've scored more away goals in Bielsa's first three away games than we did last season after Burton Albion away on Boxing Day
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #206 på: August 26, 2018, 14:48:32 »
 
LUFCDATA
@LUFCDATA

For the FIRST TIME since I started covering @LUFC in 2012, Leeds are top of the @SkyBetChamp statistical rankings for:

Pass accuracy
Possession average
Passes per game
Successful short passes per game

An extraordinary set of numbers under Marcelo Bielsa.  #LUFC #Philosophy
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Borge

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #207 på: August 26, 2018, 22:14:35 »
Utrolig morsomt å se måten vi spiller fotball på, og hvordan vi stresser motstanderen i oppspillsfasen. De ender opp med å slå langt og upresist i mange tilfeller. Samtidig er det utrolig å se hvordan vi selv spiller oss ut på med små marginer, noen ganger kanskje litt på kanten...men det har gått bra.
Borge

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #208 på: September 02, 2018, 14:39:50 »
Skal vi se. Leeds har nå spilt 6 serierunder i august, og det er på tide med en liten oppsummering. Vi leder divisjonen, men enkelte forventer en tilsvarende kollaps som fjorårets. Angivelig fordi vi ennå ikke har møtt de tøffe lagene, og de vet hvordan Leeds skal slås, hevdes det.

Totalt antall kamper: Seire:4, Uavgjort:2, Tap:0, Målscore: 14-4, Måldifferanse:10
Hjemmekamper      : Seire:2, Uavgjort:1, Tap:0, Målscore: 5-1  , Måldifferanse: 4
Bortekamper          : Seire:2, Uavgjort:1, Tap:0, Målscore:  9-3  , Måldifferanse: 6

Vi er like gode hjemme som borte.

Motstandere:
1) Spillestill. Vi kan dele dem inn i pasningsorienterte, "tekniske", lag og direktespillende, "fysiske" lag. Til den første gruppa regner jeg Stoke, Derby, Swansea og Norwich. Til den siste gruppa regner jeg Rotherham og Middlesbrough.

Tekniske lag: Seire: 3, Uavgjort: 1, Tap: 0, Målscore: 12-4, Måldifferanse: 8
Fysiske lag  : Seire: 1, Uavgjort: 1, Tap: 0, Målscore: 2-0,   Måldifferanse: 2

Forventet tabellplassering: Deler dem inn i Topp, Midt og Bunn. Til Topp regner jeg Stoke, Derby, Swansea og Middlesbrough. Til Midt regner jeg Norwich. Til Bunn regner jeg Rotherham.

Topp: Seire: 2, Uavgjort: 2, Tap: 0, Målscore: 9-4, Målforskjell: 5
Midt:  Seire: 1, Uavgjort: 0, Tap: 0, Målscore: 3-0, Målforskjell: 3
Bunn: Seire:1, Uavgjort: 0, Tap: 0, Målscore: 2-0, Målforskjell: 2

Clean sheets:
Total: 3
Fysiske lag: 2
Tekniske lag: 1

Går vi tilbake til spillestil, ser vi at vi har tatt 10 av 12 poeng mot tekniske lag (83%) og 4 av 6 poeng mot fysiske lag (67%). Vi har slått et fysisk bunnlag og klart uavgjort mot et fysisk topplag.
Vi ser av dette at:
Vi er like gode hjemme som borte.
Vi sliter litt mer mot gode lag (Topp) enn mot middels til svakere lag.
Vi spiller nok best mot tekniske lag enn mot fysiske lag, men vi er ikke underlegne mot fysiske lag. Det ligger altså ingen automatikk i at vi kommer til å tape drøssevis av kamper mot slike lag.

Litt fra fjorårsesongen:
Seire: 17, Uavgjort: 9, Tap: 20, Poeng: 60, Måldifferanse:-5, Sluttplassering: 13

2. plass: Cardiff 90 poeng.
3. plass: Fulham 88poeng.
Vi ser at det hadde holdt å få 89 poeng for å rykke rett opp.
6. plass:Derby 75 poeng.
7. plass: Preston 73 poeng.
Vi ser at det hadde holdt å få 74 poeng få å sikre kvalik.

Noen prediksjoner for inneværende sesong:
1). Antall tap <20
2) Antall seire >17
3) Antall uavgjort >9

Dette blir jo antagelser, men sett at vi halverer tapstatisikken til 10, så vil det være en enorm prestasjon. Da har vi 36 kamper vi får poeng i. Jeg antar som man ser over at både antall seire og antall uavgjort vil øke. Med 17 seire fra i fjor vil det ta mer innsats å øke denne delen, framfor å øke antall uavgjorte. Sett at antall seire økes til 20, så sitter man igjen med 16 uavgjorte kamper. Dette gir en samlet poengfast på 76, som er en kraftig økning fra 17/18-sesongen. 76 poeng holder til kvalik (mest sannsynlig 5. plass). Dette er mer enn godt nok. Sett at vi ikke taper så mange kamper som 10, men noe færre, la oss si 7 kamper. Sitter igjen med 39 kamper vi får poeng i. Samt sagt verre å øke seiers-statistikken betraktelig fra allerede 17 seire. Men la oss si 21 seire (63 poeng). 18 kamper ender uavgjort, og totalen blir 81 poeng. Fortsatt kvalik (4. plass). Skal vi opp må vi ha minst 89 poeng for å være sikre. Hvis tapsantallet fortsatt er 7, må antall seire økes til minst 25 (75 poeng), og da blir 14 kamper uavgjort. 89 poeng ville ha vært helt enormt, og ville ha medført en økning i poengfangsten på 48%!

Min prediksjon vil være et sted i mellom 76 poeng og 89 poeng. Det ville føre Leeds opp på kvalikplass. Så blir det om å gjøre og vinne 2 av de 3 siste kampene. Vi har et godt utgangspunkt, men ikke noe mer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #209 på: September 02, 2018, 15:30:13 »
Tallene viser at vi fikser både tekniske og fysiske lag, og vi er like gode borte som hjemme. Men når vi vinner blir vi også analysert av andre.

Det mest spennende nå fremover er om våre motstandere finner mottrekk til vår spillestil. Vi mangler nå overraskelses momentet som vi hadde i de 3 første kampene. Våre kamper blir sikkert analysert av motstanderne før kampstart. Vi så tegn til det mot Boro og Swansea der flyten i overgangs spillet vårt ble drept tidlig.

Vi møter Millwall omtrent på samme tid som i fjor borte , da vi også var serieleder. En stor kamp for dem. Taper vi så blir jeg betenkt. Vinner vi så
fikser vi den type motstand denne sesongen, litt flåsete sagt.

Vi har nå serieledelsen å forsvare. "Alle"  vil slå oss. Det krever styrke. Det er en ny dimensjon oppi alle tallene.