Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 180210 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #450 på: Januar 02, 2019, 16:09:10 »
Tror vi må gå på en skikkelig Leeds, hvis vi ikke skal greie opprykk denne sesongen

WOW, just wow!

La oss få litt balanse  ;); er vi i ferd med å gå på en skikkelig Leeds akkurat nå?

Vi er ikke det og grunnen til det er at vi er beste lag i alle kampene jeg har sett oss spille. Vi har ikke vunnet alle kampene, men totalt sett har vi vært best. Vi spiller som regel greit til meget bra, skaper sjanser i hver eneste kamp og vi er for det meste gjerrige bakover.

Personlig så ser jeg ikke konturene av en sprekk, gjør dere?
Nei. Bielsa har kontroll på dette. Blir minst PO.

Slik de andre lagene spiller så vil jeg kalle PO en sprekk slik det er nå! Personlig har jeg vært mest redd for at WBA og Aston Villa skulle begynne å vinne kamp etter kamp for de har de beste mannskapene. Sheffield United, Norwich og Derby vil gå på smeller titt og ofte. Boro og Stoke underpresterer og det skal vi være glade for.
« Siste redigering: Januar 02, 2019, 16:26:22 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #451 på: Januar 02, 2019, 20:01:43 »
Vi har Derby hjemme 11/1, og den blir tøff - og Norwich har WBA dagen etter!
Fascinerende denne ligaen, alle kan slå alle... og vi leder med 20 kamper igjen!

Selv etter de 2 siste kampene , så har håpet om PL sjeldent vært sterkere enn nå. ;D
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #452 på: Januar 06, 2019, 18:53:59 »
Adam Pope
@apopey

MB "We have the efficiency of the 5 teams at the bottom of the table yet we are still top. The teams close to us score with every 3 chances. We need 5 or 6 so we need to be very offensive which makes it harder to defend." #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #453 på: Januar 09, 2019, 16:36:37 »
 
LᕮᕮDSUNITᕮD_MᗩD✘
@LeedsUnited_MAD

Of the 20 games left we have beaten 13 of the teams already this season; Pablo missed 7 games from 1/9 to 6/10. Roofe missed 6 games 15/9 to 6/10. Other key players have also missed one or two. Bamford & Brown have hardly played! Bielsa is not one to panic. Why should we? #lufc

Forsøk på å berolige folk :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #454 på: Januar 11, 2019, 23:47:50 »

Matt
@_mattf7

Reminder that if you think that having a full week of rest between games will enable more performances like that: we only have two midweek fixtures between now and the end of March. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #455 på: Januar 12, 2019, 00:03:20 »

Matt
@_mattf7

Reminder that if you think that having a full week of rest between games will enable more performances like that: we only have two midweek fixtures between now and the end of March. #lufc

Nettopp.
Og er det fremdeles noen som er lei seg for at vi forsvant ut av FA-cupen på første forsøk?
Den tidlige cup-exiten vil vise seg å ha en positiv betydning med tanke på ligaspill og opprykk, det er jeg helt overbevist om.

Kato

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #456 på: Januar 12, 2019, 08:28:06 »

Matt
@_mattf7

Reminder that if you think that having a full week of rest between games will enable more performances like that: we only have two midweek fixtures between now and the end of March. #lufc

Kanskje tre av de beste spillerne på matta, Forshaw, Alioski og Clarke, spilte også cup-kampen. De hadde bare 5 dager hvile.
 

TK20

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #457 på: Januar 12, 2019, 09:23:18 »

Matt
@_mattf7

Reminder that if you think that having a full week of rest between games will enable more performances like that: we only have two midweek fixtures between now and the end of March. #lufc

Nettopp.
Og er det fremdeles noen som er lei seg for at vi forsvant ut av FA-cupen på første forsøk?
Den tidlige cup-exiten vil vise seg å ha en positiv betydning med tanke på ligaspill og opprykk, det er jeg helt overbevist om.

Jeg tror ikke folk er lei seg over å ikke spille mer FA-cup, men mange er nok uenig i at det er positivt å tape fotballkamper.

HåvardK

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #458 på: Januar 12, 2019, 12:08:07 »

Matt
@_mattf7

Reminder that if you think that having a full week of rest between games will enable more performances like that: we only have two midweek fixtures between now and the end of March. #lufc

Kanskje tre av de beste spillerne på matta, Forshaw, Alioski og Clarke, spilte også cup-kampen. De hadde bare 5 dager hvile.
Det stemmer, men det er stor forskjell på fem og tre dager i en slik sammenheng.

Andersen

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #459 på: Januar 12, 2019, 12:13:02 »
TK20 : så lenge Leeds vinner i ligaen , så griner jeg ikke om de ryker ut av alle cupene i løpet av en sesong . For min del er ligaen viktigst , med 3 tap slo vi tilbake mot Derby i går , mange her inne mente det var den beste kampen Leeds har spilt i år , og at laget var bedre i går en da vi slo Derby borte 1-4 . MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #460 på: Januar 12, 2019, 12:15:26 »
TK20 : så lenge Leeds vinner i ligaen , så griner jeg ikke om de ryker ut av alle cupene i løpet av en sesong . For min del er ligaen viktigst , med 3 tap slo vi tilbake mot Derby i går , mange her inne mente det var den beste kampen Leeds har spilt i år , og at laget var bedre i går en da vi slo Derby borte 1-4 . MOT

Skulle bare mangle at det ikke var den beste kampen vi har spilt i år. Eneste kamp vi har vunnet jo  ;) ;) ;) .Fra spøk til bucket . Kanskje den beste kampen denne sesongen ja

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #461 på: Januar 12, 2019, 12:17:45 »

Matt
@_mattf7

Reminder that if you think that having a full week of rest between games will enable more performances like that: we only have two midweek fixtures between now and the end of March. #lufc

Nettopp.
Og er det fremdeles noen som er lei seg for at vi forsvant ut av FA-cupen på første forsøk?
Den tidlige cup-exiten vil vise seg å ha en positiv betydning med tanke på ligaspill og opprykk, det er jeg helt overbevist om.

Jeg tror ikke folk er lei seg over å ikke spille mer FA-cup, men mange er nok uenig i at det er positivt å tape fotballkamper.
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #462 på: Januar 12, 2019, 13:06:43 »
Nivået i går holder lett topp 10 Premier League standard.

veteranen

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #463 på: Januar 12, 2019, 13:24:26 »
Nivået i går holder lett topp 10 Premier League standard.

Helt enig..
Jeg pleier å si det sånn:
Hvis vi rykker opp i år (og det gjør vi!), så er vi inne blant topp ti i Premier League allerede neste sesong - og det uten å måtte rane en bank først!
Bielsa-fotballen egner seg nemlig vel så godt i Premier League som i Championship.

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #464 på: Januar 12, 2019, 13:27:09 »
Nivået i går holder lett topp 10 Premier League standard.
Oj, oj, oj. Såpass?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #465 på: Januar 12, 2019, 15:03:55 »
Da får vi håpe en del kamper i ettermiddag går vår vei . Poengdeling mellom WBA og Norwich hadde vært greit .

Leedsgutt

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #466 på: Januar 12, 2019, 15:19:36 »
Da får vi håpe en del kamper i ettermiddag går vår vei . Poengdeling mellom WBA og Norwich hadde vært greit .

SheffU hjemme mot QPR som ikke har tapt på siste 6 kampene.

Trondjo

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #467 på: Januar 12, 2019, 15:49:32 »

Matt
@_mattf7

Reminder that if you think that having a full week of rest between games will enable more performances like that: we only have two midweek fixtures between now and the end of March. #lufc

Nettopp.
Og er det fremdeles noen som er lei seg for at vi forsvant ut av FA-cupen på første forsøk?
Den tidlige cup-exiten vil vise seg å ha en positiv betydning med tanke på ligaspill og opprykk, det er jeg helt overbevist om.

Jeg tror ikke folk er lei seg over å ikke spille mer FA-cup, men mange er nok uenig i at det er positivt å tape fotballkamper.
+1
 

Johnnyj

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #468 på: Januar 12, 2019, 15:54:49 »
Da får vi håpe en del kamper i ettermiddag går vår vei . Poengdeling mellom WBA og Norwich hadde vært greit .

Digg at denne kampen kommer nå.
Uansett hvilket utfall kampen får så et det positivt for oss.

Med WBA-seier beholder vi 5 poeng ned til Norwich. Men hvis Norwich vinner så hekter vi av WBA. Noe som i mine øyne er vel så viktig. Konkluderer som deg med at uavgjort passer oss best.

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #469 på: Januar 12, 2019, 15:59:47 »
Da får vi håpe en del kamper i ettermiddag går vår vei . Poengdeling mellom WBA og Norwich hadde vært greit .

Digg at denne kampen kommer nå.
Uansett hvilket utfall kampen får så et det positivt for oss.

Med WBA-seier beholder vi 5 poeng ned til Norwich. Men hvis Norwich vinner så hekter vi av WBA. Noe som i mine øyne er vel så viktig. Konkluderer som deg med at uavgjort passer oss best.

+1

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #470 på: Januar 12, 2019, 16:14:24 »
Stoke under mot Brentford. Ã… ansette Luton-manageren ikke noe sjakktrekk?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsgutt

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #471 på: Januar 12, 2019, 16:16:51 »
Da får vi håpe en del kamper i ettermiddag går vår vei . Poengdeling mellom WBA og Norwich hadde vært greit .

Digg at denne kampen kommer nå.
Uansett hvilket utfall kampen får så et det positivt for oss.

Med WBA-seier beholder vi 5 poeng ned til Norwich. Men hvis Norwich vinner så hekter vi av WBA. Noe som i mine øyne er vel så viktig. Konkluderer som deg med at uavgjort passer oss best.

+1

Alt kan skje i championship, så å se på fremtidige kamper for våre motstandere har liten betydning, vi må tenke på oss selv

Men det er ingen tvil om at WBA helst bør ta 3p idag med tanke på disse kampene de har i februar

West Bromwich   16.00   Middlesbrough       
09.02.2019   31. runde   Championship   Stoke   18.30   West Bromwich       
12.02.2019   32. runde   Championship   West Bromwich   21.00   Nottingham       
16.02.2019   33. runde   Championship   Aston Villa   16.00   West Bromwich       
23.02.2019   34. runde   Championship   West Bromwich   18.30   Sheffield United

Oppdatering - Og nå leder de, scoring av Gayle

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #472 på: Januar 12, 2019, 16:19:05 »
Da får vi håpe en del kamper i ettermiddag går vår vei . Poengdeling mellom WBA og Norwich hadde vært greit .

Digg at denne kampen kommer nå.
Uansett hvilket utfall kampen får så et det positivt for oss.

Med WBA-seier beholder vi 5 poeng ned til Norwich. Men hvis Norwich vinner så hekter vi av WBA. Noe som i mine øyne er vel så viktig. Konkluderer som deg med at uavgjort passer oss best.

+1

Alt kan skje i championship, så å se på fremtidige kamper for våre motstandere har liten betydning, vi må tenke på oss selv

Men det er ingen tvil om at WBA helst bør ta 3p idag med tanke på disse kampene de har i februar

West Bromwich   16.00   Middlesbrough       
09.02.2019   31. runde   Championship   Stoke   18.30   West Bromwich       
12.02.2019   32. runde   Championship   West Bromwich   21.00   Nottingham       
16.02.2019   33. runde   Championship   Aston Villa   16.00   West Bromwich       
23.02.2019   34. runde   Championship   West Bromwich   18.30   Sheffield United

Oppdatering - Og nå leder de, scoring av Gayle
Og innlånte Holgate med assisten.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

TK20

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #473 på: Januar 12, 2019, 16:30:24 »
TK20 : så lenge Leeds vinner i ligaen , så griner jeg ikke om de ryker ut av alle cupene i løpet av en sesong . For min del er ligaen viktigst , med 3 tap slo vi tilbake mot Derby i går , mange her inne mente det var den beste kampen Leeds har spilt i år , og at laget var bedre i går en da vi slo Derby borte 1-4 . MOT

Selvsagt, men det gir ikke helt mening heller. Det hadde vært bedre å vinne mot QPR og samtidig slå Derby. Mange av spillerne ville fått en boost av å slå QPR borte, deriblant Roberts, Halme, Shack og Davis. Det er ønskelig for oss at de får en godfølelse som de kan ta med seg på trening og som innbyttere i ligakamper. Det er tross alt en samlet prestasjonsgruppe, at reservene også får gode opplevelser på banen er bare positivt for oss som helhet.

Jeg er enig i at det var riktig å stille B-lag mot QPR. Det er ikke det samme som å være glad for at vi tapte og røk ut av cupen.

veteranen

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #474 på: Januar 12, 2019, 17:27:25 »
TK20 : så lenge Leeds vinner i ligaen , så griner jeg ikke om de ryker ut av alle cupene i løpet av en sesong . For min del er ligaen viktigst , med 3 tap slo vi tilbake mot Derby i går , mange her inne mente det var den beste kampen Leeds har spilt i år , og at laget var bedre i går en da vi slo Derby borte 1-4 . MOT

Selvsagt, men det gir ikke helt mening heller. Det hadde vært bedre å vinne mot QPR og samtidig slå Derby. Mange av spillerne ville fått en boost av å slå QPR borte, deriblant Roberts, Halme, Shack og Davis. Det er ønskelig for oss at de får en godfølelse som de kan ta med seg på trening og som innbyttere i ligakamper. Det er tross alt en samlet prestasjonsgruppe, at reservene også får gode opplevelser på banen er bare positivt for oss som helhet.

Jeg er enig i at det var riktig å stille B-lag mot QPR. Det er ikke det samme som å være glad for at vi tapte og røk ut av cupen.

I akkurat denne sesongen var jeg glad for at vi styrket våre sjanser til direkte opprykk ved at vi sørget for at vi unngikk å måtte spille "unødvendige" midtukekamper, som igjen kunne føre til slitasje, skader, mulige suspensjoner.. osv..

Det dreier seg altså ikke om en glede av å se Leeds tape kamper, men å se ting i et litt større perspektiv, og deretter prioritere det som kan gi den desidert største mulige gevinsten.

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #475 på: Januar 13, 2019, 15:41:43 »
James Marshment

#LUFC record against (current) top 6 this season.

Played: 6
Won: 4
Drawn: 1
Lost: 1
For: 11
Against: 5

Still to play: Boro (a), Norwich (h), WBA (h), Sheff Utd (h)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #476 på: Januar 13, 2019, 15:49:19 »
James Marshment

#LUFC record against (current) top 6 this season.

Played: 6
Won: 4
Drawn: 1
Lost: 1
For: 11
Against: 5

Still to play: Boro (a), Norwich (h), WBA (h), Sheff Utd (h)
Skal vi se:
Boro:     1
Norwich: 3
WBA:      3
Blades:    3
Totalt:     10 poeng ;D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #477 på: Januar 14, 2019, 19:24:19 »
Simon O’Rourke

19 games to go. We need just 21 points to guarantee playoffs or 36 to go up automatically (IMO). That’s from a possible 57 points. I spy promotion.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #478 på: Januar 14, 2019, 21:28:03 »
Leeds United
TOP of the Sky Bet Championship
TOP of the U23 PDL North
TOP of the U18 PDL 2 North

#MondayMotivation


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #479 på: Januar 14, 2019, 21:45:30 »
Leeds United
TOP of the Sky Bet Championship
TOP of the U23 PDL North
TOP of the U18 PDL 2 North

#MondayMotivation



Bielsaeffekten (og trenerapparatets fantastiske innsats) gjennomsyrer resultatene i alle ledd. La arven leve. Vaya con Bielsa!