Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 180358 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #630 på: Mars 02, 2019, 01:42:01 »
Henry Winter
Verified account
@henrywinter

Bamford’s finishing, Roofe’s finishing, Jansson’s defending and charisma, others’ class too, good kids, #lufc intensity, Bielsa’s managerial magic and mystique, Elland Road’s atmosphere, Radrizzani’s ambition...would all be terrific additions to the Premier League...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #631 på: Mars 02, 2019, 08:57:54 »
Da kan ikke WBA rykke direkte opp. Tre lag igjen som kjemper om de to plassene.

Vinner Wedensday mot SU i helgen er vi så å si klare for opprykk!

Kan bli en bra helg!

Det var da voldsomt! Med 11 kamper igjen er det svært lite som avgjøres denne helgen. Antagelig er det samme tilfelle i mange helger til, alt tyder på et jevnt race om opprykk, og jeg tror vi gjør dumt i å regne vekk i alle fall WBA og Middlesbrough. Men at det ser vesentlig lysere it nå enn før 20:45:16 i går er jo åpenbart!

flynn

Reaney

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #632 på: Mars 02, 2019, 09:10:23 »
Som alle andre er jeg selvsagt super stolt og helt i ekstase fortsatt over gårsdagens fantastiske seier og prestasjon. Ã…rets sesong er så langt, den beste vi har opplevd på år og dag, og det er spenning i lufta 24/7. Så er spørsmålet om hvordan en eventuell tilværelse i PL , det jeg kaller "Polariseringsligaen" vil bli. Jeg blir uvel av å både lese PL tabellen og samtidig få utklassings sifre og forventede seire i trynet helg etter helg. Mellom lag 1 og lag 7 skiller det utrolige 29 poeng. DET er bare til å bli helt kvalm av. Er det dette "ingenmannslandet" vi skal måtte være i de neste 10 årene? Da tror jeg interessen for laget kommer til å dabbe betraktelig av.  Premier League er det absolutt verste som har skjedd engelsk fotball, og det MÃ… gjøres noe med de enorme forskjellene (i økonomi) som har oppstått mellom klubbene.

Bjorn

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #633 på: Mars 02, 2019, 09:16:27 »
Som alle andre er jeg selvsagt super stolt og helt i ekstase fortsatt over gårsdagens fantastiske seier og prestasjon. Ã…rets sesong er så langt, den beste vi har opplevd på år og dag, og det er spenning i lufta 24/7. Så er spørsmålet om hvordan en eventuell tilværelse i PL , det jeg kaller "Polariseringsligaen" vil bli. Jeg blir uvel av å både lese PL tabellen og samtidig få utklassings sifre og forventede seire i trynet helg etter helg. Mellom lag 1 og lag 7 skiller det utrolige 29 poeng. DET er bare til å bli helt kvalm av. Er det dette "ingenmannslandet" vi skal måtte være i de neste 10 årene? Da tror jeg interessen for laget kommer til å dabbe betraktelig av.  Premier League er det absolutt verste som har skjedd engelsk fotball, og det MÃ… gjøres noe med de enorme forskjellene (i økonomi) som har oppstått mellom klubbene.

Koser meg i Championship jeg. At det nesten ikke spilles kl16 kamper på en lørdag lenger i PL, viser hvor mye penga rår. Egentlig en ganske kjip liga denne "polariseringsligaen" som du kaller den. Vi må høyst sannsynlig ligge å kjempe om en plass mellom 7 og 12. Vil vi det da?
Marching On! 4276

Reaney

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #634 på: Mars 02, 2019, 09:33:27 »
Man vet jo før hver eneste sesong hvilke lag som blir topp 6 i PL. Man trenger ikke ekspert i TV2 for å finne ut det. Andre lag kjemper om syvende plass som er som en stor seier å regne. Er det sånn vi vil ha det i de kommende årene?

flynn

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #635 på: Mars 02, 2019, 11:26:14 »
Man vet jo før hver eneste sesong hvilke lag som blir topp 6 i PL. Man trenger ikke ekspert i TV2 for å finne ut det. Andre lag kjemper om syvende plass som er som en stor seier å regne. Er det sånn vi vil ha det i de kommende årene?

Jeg er jo enig i dine betraktninger rundt Premier League. Dog er PL mindre uforutsigbar enn de fleste andre store ligaene i Europa. Slik er toppfotballen blitt. Så lurer jeg på; ønsker du at Leeds rykker opp, eller ikke?

flynn

Buddy

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #636 på: Mars 02, 2019, 11:28:17 »
Ønsker at Leeds tar en Leicester!
Alt er mulig!

HåvardK

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #637 på: Mars 02, 2019, 12:26:52 »
Som alle andre er jeg selvsagt super stolt og helt i ekstase fortsatt over gårsdagens fantastiske seier og prestasjon. Ã…rets sesong er så langt, den beste vi har opplevd på år og dag, og det er spenning i lufta 24/7. Så er spørsmålet om hvordan en eventuell tilværelse i PL , det jeg kaller "Polariseringsligaen" vil bli. Jeg blir uvel av å både lese PL tabellen og samtidig få utklassings sifre og forventede seire i trynet helg etter helg. Mellom lag 1 og lag 7 skiller det utrolige 29 poeng. DET er bare til å bli helt kvalm av. Er det dette "ingenmannslandet" vi skal måtte være i de neste 10 årene? Da tror jeg interessen for laget kommer til å dabbe betraktelig av.  Premier League er det absolutt verste som har skjedd engelsk fotball, og det MÃ… gjøres noe med de enorme forskjellene (i økonomi) som har oppstått mellom klubbene.
Jeg registrerer nok en gang av du velger å fokusere på noen negativt dagen etter at vårt favorittlag har gitt oss en ekstatisk opplevelse.

veteranen

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #638 på: Mars 02, 2019, 12:28:43 »
Som alle andre er jeg selvsagt super stolt og helt i ekstase fortsatt over gårsdagens fantastiske seier og prestasjon. Ã…rets sesong er så langt, den beste vi har opplevd på år og dag, og det er spenning i lufta 24/7. Så er spørsmålet om hvordan en eventuell tilværelse i PL , det jeg kaller "Polariseringsligaen" vil bli. Jeg blir uvel av å både lese PL tabellen og samtidig få utklassings sifre og forventede seire i trynet helg etter helg. Mellom lag 1 og lag 7 skiller det utrolige 29 poeng. DET er bare til å bli helt kvalm av. Er det dette "ingenmannslandet" vi skal måtte være i de neste 10 årene? Da tror jeg interessen for laget kommer til å dabbe betraktelig av.  Premier League er det absolutt verste som har skjedd engelsk fotball, og det MÃ… gjøres noe med de enorme forskjellene (i økonomi) som har oppstått mellom klubbene.

Joda, det er mye man med god grunn kan mislike den ekstremt pengedominerte Premier League. Men samtidig vil vi jo se vårt lag bryne seg mot de beste, på de største arenaene.

Radrizzani uttalte jo i starten av sin "regjeringstid" at målet var å ta Leeds inn blant de åtte beste i Premier League innen fem år. Og det tror jeg han vil klare.

Deretter kan Leeds i kraft av dyktig management, stort tilskuerpotensiale - og ettervert også utbygging av stadion, infrastruktur osv.. gradvis klatre nærmere den absolutte toppen.

Og så skal vi selvsagt også håpe at det etterhvert vil tvinge seg frem endringer som gjør at det vil bli en mer rettferdig liga når det gjelder økonomi. 

Men å allerede nå begynne å sutre over at det vil bli vanskelig å bli bedre enn nr sju i Premier League, fremstår for meg som et eksempel på en veldig problemkonstruert og negativ tenkemåte - à la "ja da".
 

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #639 på: Mars 02, 2019, 13:02:47 »
Som alle andre er jeg selvsagt super stolt og helt i ekstase fortsatt over gårsdagens fantastiske seier og prestasjon. Ã…rets sesong er så langt, den beste vi har opplevd på år og dag, og det er spenning i lufta 24/7. Så er spørsmålet om hvordan en eventuell tilværelse i PL , det jeg kaller "Polariseringsligaen" vil bli. Jeg blir uvel av å både lese PL tabellen og samtidig få utklassings sifre og forventede seire i trynet helg etter helg. Mellom lag 1 og lag 7 skiller det utrolige 29 poeng. DET er bare til å bli helt kvalm av. Er det dette "ingenmannslandet" vi skal måtte være i de neste 10 årene? Da tror jeg interessen for laget kommer til å dabbe betraktelig av.  Premier League er det absolutt verste som har skjedd engelsk fotball, og det MÃ… gjøres noe med de enorme forskjellene (i økonomi) som har oppstått mellom klubbene.

Joda, det er mye man med god grunn kan mislike den ekstremt pengedominerte Premier League. Men samtidig vil vi jo se vårt lag bryne seg mot de beste, på de største arenaene.

Radrizzani uttalte jo i starten av sin "regjeringstid" at målet var å ta Leeds inn blant de åtte beste i Premier League innen fem år. Og det tror jeg han vil klare.

Deretter kan Leeds i kraft av dyktig management, stort tilskuerpotensiale - og ettervert også utbygging av stadion, infrastruktur osv.. gradvis klatre nærmere den absolutte toppen.

Og så skal vi selvsagt også håpe at det etterhvert vil tvinge seg frem endringer som gjør at det vil bli en mer rettferdig liga når det gjelder økonomi. 

Men å allerede nå begynne å sutre over at det vil bli vanskelig å bli bedre enn nr sju i Premier League, fremstår for meg som et eksempel på en veldig problemkonstruert og negativ tenkemåte - à la "ja da".

 ;D +1
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Andersen

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #640 på: Mars 02, 2019, 16:00:43 »
Da får vi håpe Millwall gjør jobben hjemme mot Norwich i ettermiddag .

leedslife

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #641 på: Mars 02, 2019, 16:03:43 »
Som alle andre er jeg selvsagt super stolt og helt i ekstase fortsatt over gårsdagens fantastiske seier og prestasjon. Ã…rets sesong er så langt, den beste vi har opplevd på år og dag, og det er spenning i lufta 24/7. Så er spørsmålet om hvordan en eventuell tilværelse i PL , det jeg kaller "Polariseringsligaen" vil bli. Jeg blir uvel av å både lese PL tabellen og samtidig få utklassings sifre og forventede seire i trynet helg etter helg. Mellom lag 1 og lag 7 skiller det utrolige 29 poeng. DET er bare til å bli helt kvalm av. Er det dette "ingenmannslandet" vi skal måtte være i de neste 10 årene? Da tror jeg interessen for laget kommer til å dabbe betraktelig av.  Premier League er det absolutt verste som har skjedd engelsk fotball, og det MÃ… gjøres noe med de enorme forskjellene (i økonomi) som har oppstått mellom klubbene.
Jeg registrerer nok en gang av du velger å fokusere på noen negativt dagen etter at vårt favorittlag har gitt oss en ekstatisk opplevelse.
;D ;D
Det er så faen hakke galt som det kan få blitt.
nesten ikke til å tro

Eriksen55

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #642 på: Mars 02, 2019, 16:46:58 »
Da kan ikke WBA rykke direkte opp. Tre lag igjen som kjemper om de to plassene.

Vinner Wedensday mot SU i helgen er vi så å si klare for opprykk!

Kan bli en bra helg!

Det var da voldsomt! Med 11 kamper igjen er det svært lite som avgjøres denne helgen. Antagelig er det samme tilfelle i mange helger til, alt tyder på et jevnt race om opprykk, og jeg tror vi gjør dumt i å regne vekk i alle fall WBA og Middlesbrough. Men at det ser vesentlig lysere it nå enn før 20:45:16 i går er jo åpenbart!

flynn

Hvis du leser tidligere innlegg i tråden så skjønner du hva jeg mener. Hadde Leeds tapt i går hadde toget for direkte opprykk gått har det blitt meldt hele uken.

Selvfølgelig kan du ikke avskrive WBA, ei heller Boro  :)

TK20

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #643 på: Mars 02, 2019, 17:36:32 »
Da kan ikke WBA rykke direkte opp. Tre lag igjen som kjemper om de to plassene.

Vinner Wedensday mot SU i helgen er vi så å si klare for opprykk!

Kan bli en bra helg!

Det var da voldsomt! Med 11 kamper igjen er det svært lite som avgjøres denne helgen. Antagelig er det samme tilfelle i mange helger til, alt tyder på et jevnt race om opprykk, og jeg tror vi gjør dumt i å regne vekk i alle fall WBA og Middlesbrough. Men at det ser vesentlig lysere it nå enn før 20:45:16 i går er jo åpenbart!

flynn

Hvis du leser tidligere innlegg i tråden så skjønner du hva jeg mener. Hadde Leeds tapt i går hadde toget for direkte opprykk gått har det blitt meldt hele uken.

Selvfølgelig kan du ikke avskrive WBA, ei heller Boro  :)

Syns kanskje vi kan roe ned den hoverende holier-than-thou-holdningen litt. Vi har prestert mye svakt etter nyttår, og kampen mot qpr var et bunnpunkt. Skulle bare mangle at man på et forum blir negative når det går dårlig.

Vi var HELT fantastiske i går, men jobben er langt fra gjort. Vi var svært gode hjemme mot Derby også, men da fulgte vi opp med 3-1-3 etter det.

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #644 på: Mars 03, 2019, 08:05:59 »
Lufcstats
Apologies meant to tweet this last night: First time since season 89/90, we’ve beaten all 3 relegated sides from the top flight at Elland Road. In 89/90, Boro 2-1, Newcastle 1-0, WHU 3-2.

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #645 på: Mars 03, 2019, 08:12:38 »
For de som er historieinteresserte så begynner dette å ligne noe:



 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #646 på: Mars 03, 2019, 11:25:16 »
Spådom:

Viss triangelet Janson-Cooper-Phillips spiller som de gjorde mot Swansea resten av sesongen, ja da rykker vi opp!
(bank i bordet; ingen skader eller suspensjoner....)

...ja, da rykker vi opp!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #647 på: Mars 03, 2019, 15:35:57 »
Litt fra waccoe:

In 1989/90 season we also had 67 points after 35 games and won the League that season with 85 points. 

...

If the remaining fixtures this season go exactly the same as the reverse fixtures Leeds will get 24 points and Sheffield United will get 17 leaving us with 91 and them with 81........Highly Unlikely I know, but a nice thought   
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #648 på: Mars 03, 2019, 15:41:33 »
...litt mer waccoe'ing:

People keep banging on about us having the toughest run in but hell I'd take ours over Blades anyday of the week.
 
Wednesday(A), Rotherham(H), Brentford(H), Leeds(A), Bristol(H), Preston(A), Birmingham(A), Millwall (H), Forest (H), Hull (A), Ipswich(A), Stoke(A).
 
I'd say they were only dead certs for 3 of them fixtures.
 
Comparing with our;
West Brom(W!!), Bristol(A), Reading(A), Blades(H), Millwall(H), Birmingham(A), Preston(A), Wednesday(H), Wigan(H), Brentford(A), Villa(H), Ipswich(A).
 
If we take the easiest 4 games from each (as we already beat brom, ill take Stoke away for them).  This leaves a fixture list comparison of;
 
Leeds                                             Blades
Wednesday(H)                              Wednesday(A)
Brentford(A)                                  Brentford(H)
Bristol(A)                                       Bristol(H)
Blades(H)                                      Leeds(A)
Villa(H)                                          Forest (H)
Reading(A)                                   Hull (A)
Preston(A)                                    Preston(A)
Birmingham(A)                            Birmingham(A)
 
Most likely 3 points
Wigan(H)                                      Rotherham(H)                         - Yorkshire Derby
West Brom(H)                              Stoke(A)                                   - already won
Millwall(H)                                    Millwall(H)
Ipswich(A)                                    Ipswich(A)
 
I'd also argue the guaranteed 3 points (I know nothings guaranteed) we have a distinctive edge.
 
The position played charts don't take into account many things, but lining the fixtures up evenly like this really points to us having a decidedly favourable run in.
 
TLDR ...
Out of the last 12 games (my personal opinion) Blades have 6 matches on paper that are tougher than our equivilent, we have 2 matches tougher out of 12, with 4 matches of the 12 being even.

…..


 I havent re-cut this into excel, but just taking the results yesterday (Leeds W v WBA) and today (Norwich W v Millwall) puts us up to 1.75 ppg vs top quartile, and Norwich up to 2.78 ppg vs bottom quartile. 
 
Extrapolating the remaining games, that gives
 
Leeds 22.6 (22 or 23) from the remaining 11 games, 89 or 90 points
Norwich 24.4 (24 or 25) from their remaining 11; 93 or 94 points
Sheff United 22 from their remaining 12; 86 points
 
Needless to say, Sheffield Weds could do us a bit of a favour on Monday; that would drop a couple of points of Sheff United's extrapolated total. Every game is pretty vital, but Leeds v Sheff United is, as they say, a 6 pointer. 
 
As things stand, WGUAFRU which suits me fine. If we have a cushion of more than 6 points going into the last two games, so much the better for my nerves. 
 

….

This is what concerns me about the run-in. Us and Sheff Utd have almost identical fixtures to the end of the season with a very similar set of teams. Norwich's is even easier. Thing is, they are both much more consistent against the bottom half than we are, whereas we've been a bit better against the top teams. Doesn't exactly bode well looking at those remaining games. That game against Sheff Utd could well prove promotion-deciding.   

….

Wednesday have only lost one game in their last 12, feeling hopeful about tomorrow!
 
If Norwich didn't have such a bad start to the campaign they would be promoted already.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #649 på: Mars 04, 2019, 22:25:07 »
Leeds United await punishment after pleading guilty over Bolton Wanderers fracas

Phil Hay
Published: 09:25 Monday 04 March 2019
 Pontus Jansson and Phil Parkinson square up during Leeds United's 2-1 win over Bolton Wanderers last month.
Pontus Jansson and Phil Parkinson square up during Leeds United's 2-1 win over Bolton Wanderers last month.
Leeds United are set to receive a fine from the Football Association after accepting a charge of failing to control their players during last month’s clash with Bolton Wanderers.


The club will be hit with a financial penalty having pleaded guilty over their role in a touchline melee which broke out during the second half of a 2-1 victory over Bolton on February 23.

A foul by Bolton forward Josh Magennis on Gjanni Alioski led to scuffling near the tunnel, prompted by Wanderers midfielder Joe Williams attempting to drag Alioski to his feet.

Mateusz Klich reacted by spraying water at Williams and Bolton manager Phil Parkinson and United’s Pontus Jansson were involved in an angry exchange as tempers boiled over.

Parkinson was ordered from his dug-out by referee Tony Harrington and charged by misconduct by the FA. He is likely to receive a touchline ban despite claiming afterwards that he had been attempting to diffuse the confrontation.

Bolton also face a charge of failing to control their players but no other individuals involved in the incident were personally cited.

Speaking on Friday, United chief executive Angus Kinnear said: “We have reluctantly accepted the charge of failing to control our players and chose not to mitigate our responsibility and point out quite how difficult it is to control six-foot-four of raging Swede (Jansson).”

The impending punishment comes a fortnight after Leeds were fined £200,000 by the EFL over the ‘Spygate’ controversy.

Recent charges of failing to control players brought against Norwich City and Ipswich Town by the FA led to fines of £25,000 and £20,000 respectively.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #650 på: Mars 04, 2019, 22:41:38 »
Mum of tragic Leeds United fan Toby Nye stole £100,000 from his cancer fund

Tony GardnerPublished: 17:55
Updated: 18:01 Monday 04 March 2019

The mum of tragic Leeds youngster Toby Nye has admitted defrauding £100,000 from the fund set up to pay for her gravely ill son's rare cancer treatment.


Stacey Worsley pleaded guilty to fraud when she appeared at Leeds Crown Court today - less then two months after the death of the six-year-old.

Stacey Worsley, mum of Toby Nye, appeared at Leeds Crown Court

The Yorkshire Evening Post understands Worsley, who declined to comment when approached after the hearing, abused her position as a trustee of the fund to spend the money on gambling.

West Yorkshire Police has confirmed that all of the money has been recovered and that Worsley's offending did NOT affect Toby's treatment.

-> Toby Nye's tragic life from first cancer diagnosis to devastating final days

Toby was diagnosed with rare cancer neuroblastoma on his fourth birthday in January 2017.

Toby Nye. Photo: JPIMedia

The youngster's family launched an appeal to raise £200,000 to pay for therapy which was not available on the NHS.

The fundraising target was achieved with huge support from Leeds United.

Early testing after treatment showed his bone marrow was clear of cancer.

Tragically he was then diagnosed with a brain tumour and died on January 12, 2019.

Worsley at Elland Road. Photo: JPIMedia

Worsley, 32, of Osmondthorpe, Leeds, pleaded guilty after the fraud charge was put to her by the court clerk.

The full details of the charge were: "Stacey Worsley, between January 2, 2017, and March 30, 2018, you committed fraud in that, dishonestly and intending thereby to make a gain for yourself or another, or to cause loss to another, or to expose another to the risk of loss, abused her position as a trustee in respect of monies donated for the treatment of Toby Nye, in which she was expected to safeguard or not take against the financial interests of the said Toby Nye, by using approximately £140,700 of such monies for her own purposes, in breach of Section 4 of the Fraud Act 2006."

-> Toby Nye's funeral service as it happened

Prosecutor Phillip Adams said Worsley had pleaded guilty to the offence on the basis that she had illegally obtained a lower figure of £100,000.

Toby Nye's funeral in January. Photo: JPIMedia

The basis of plea has been accepted by the Crown Prosecution Service.

There was discussion between counsel in the case and Judge Geoffrey Marson, QC, about money being recovered from online gambling companies.

The defendant - who appeared in court under the name Stacey Wosley - spoke only to enter the guilty plea and confirm her date of birth and nationality during the seven-minute hearing.

The case was adjourned for a probation service report.

Worsley was granted bail and will be sentenced on March 29.

A West Yorkshire Police spokesperson said: "As part of the investigation, police have secured the return of all of the money involved with a view to the majority being used to support an identical local good cause, which is yet to be decided on, and an amount being redistributed to identified key donors.

"At no point did the fraud affect the child’s medical treatment, which was funded separately."

A spokesperson for Leeds United said: "We can confirm that all money raised by supporters, players and staff of Leeds Untied during our Toby Nye campaign was ring-fenced by the club and used to pay for Toby's treatment."


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

pedro

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #651 på: Mars 04, 2019, 22:48:21 »
 :'( :'( :'( uffatelig
Leedsomaniac

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #652 på: Mars 04, 2019, 23:25:08 »
Leeds United issue statement after Toby Nye's mum pleads guilty to fraud

Tony GardnerPublished: 19:34
Updated: 19:37 Monday 04 March 2019

Leeds United have told fans that all money raised through the club for the treatment of tragic fan Toby Nye was ringfenced after his mum pleaded guilty to fraud.


The mum of tragic Leeds youngster Toby Nye, Stacey Worsley, has admitted defrauding £100,000 from the fund set up to pay for her gravely ill son's rare cancer treatment.

 Toby Nye
Toby Nye
She pleaded guilty to fraud when she appeared at Leeds Crown Court today - less then two months after the death of the six-year-old.

But the club have said in a statement that any money raised by supporters, players and staff of Leeds United was used to pay for Toby's treatment.

A spokesperson told the Yorkshire Evening Post: "We can confirm that all money raised by supporters, players and staff of Leeds Untied during our Toby Nye campaign was ring-fenced by the club and used to pay for Toby's treatment."

West Yorkshire Police has confirmed that all of the money has been recovered and that Worsley's offending did NOT affect Toby's treatment.

Toby was diagnosed with rare cancer neuroblastoma on his fourth birthday in January 2017.

A West Yorkshire Police spokesperson said: "As part of the investigation, police have secured the return of all of the money involved with a view to the majority being used to support an identical local good cause, which is yet to be decided on, and an amount being redistributed to identified key donors.

"At no point did the fraud affect the child’s medical treatment, which was funded separately."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #653 på: Mars 04, 2019, 23:39:47 »
SoCal White

@lufcstats You might like this. We have the best home record in the division and 5/6 we have to play away have home records 15th, 17th, 18th, 22nd and 23rd.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #654 på: Mars 05, 2019, 07:13:21 »
Speaking on Friday, United chief executive Angus Kinnear said: “We have reluctantly accepted the charge of failing to control our players and chose not to mitigate our responsibility and point out quite how difficult it is to control six-foot-four of raging Swede (Jansson).”

Hehehe



Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #655 på: Mars 05, 2019, 10:58:05 »
Kanskje en grunn il at Derby sliter - også sportslig:


MailOnline Sport
@MailSport

Derby County sale on the cards as owner Mel Morris seeks exit, with sources claiming he is losing around £3million per month | @Matt_Lawton_DM

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #656 på: Mars 05, 2019, 12:15:58 »
Kanskje en grunn il at Derby sliter - også sportslig:


MailOnline Sport
@MailSport

Derby County sale on the cards as owner Mel Morris seeks exit, with sources claiming he is losing around £3million per month | @Matt_Lawton_DM

Understreker hvor viktig det er å ikke bruke penger man ikke har...
Synd for Derby fansen, men håper klubben får ryddet opp i sysakene.


Marching On! 4276

Andersen

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #657 på: Mars 05, 2019, 12:29:21 »
Klubber som åpenlyst er/ var etter Leeds i spygate saken har jeg ingen sympati for ! Frank Lampard smørte vel en del tykt på mens det sto på som verst !?

Bjorn

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #658 på: Mars 05, 2019, 13:41:07 »
Klubber som åpenlyst er/ var etter Leeds i spygate saken har jeg ingen sympati for ! Frank Lampard smørte vel en del tykt på mens det sto på som verst !?

Må vel skille trener og eier fra klubb og fans. Jeg synes synd på dem ihvertfall.
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #659 på: Mars 05, 2019, 14:42:12 »
Kanskje en grunn il at Derby sliter - også sportslig:


MailOnline Sport
@MailSport

Derby County sale on the cards as owner Mel Morris seeks exit, with sources claiming he is losing around £3million per month | @Matt_Lawton_DM

Understreker hvor viktig det er å ikke bruke penger man ikke har...
Synd for Derby fansen, men håper klubben får ryddet opp i sysakene.
Kjøpte mye dyrt før sesongen. Satset på et ubeskrevet blad som manager. Ikke sikkert de dyre spillerne var feilinvesteringen, men heller den uerfarne manageren til å lede dem. Mulig han prøvde å ta litt av brodden av den slette sesongen med Spygate-utspillet? Lenge igjen av sesongen, så de kan jo kreke seg inn i PO-flokken. Synes vel at 0-4-tapet for Villa ikke akkurat virker overbevisende i så måte. Mitt råtips er at de havner utenfor PO. Rykker ikke Derby opp, blir det nok en god del avskalling av spillerstallen. Kanskje ikke så lett å kvitte seg med dem heller, hvis de har gode lønninger.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020