Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 180337 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Bjorn

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #690 på: Mars 11, 2019, 09:06:29 »
En skal ihvertfall ikke tro at selv om vi har flest gjenstående kamper mot lag i nedre halvdel av tabellen, at det er noen hvilepute.
I motsening til oss som er matematisk sikret å bli i divisjonen, er de fleste andre ikke det. De har noe å spille for og dermed er det bare å feste sikkerhetsbeltene og bli med på karusellen.
Her er det bare å være påskrudd alle de kommende kampene! Ihvertfall inntil vi matematisk er trygge på direkte opprykk. Og gjerne trygg på første plass..  8)
« Siste redigering: Mars 11, 2019, 09:27:06 av Bjorn »
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #691 på: Mars 11, 2019, 09:31:49 »
OK, dette anslaget kaller jeg pessimistisk realisme. Her har jeg lagt inn at Leeds går på 3 bananskall, dvs. 3 tap på de 10 siste kampene. La oss se hvor det bringer oss.

Reading (b):        3
Sheffield Utd (h): 1
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  0
Preston (b):         0
Sheffield Wed (h):1
Wigan (h):          3
Brenford (b):       0
Aston Villa (h):    1
Ipswich (b):        3

Totalt:              15
Med de nåværende 70 poengene blir dette 85 poeng. Holder dette? Som sagt, anslaget var kanskje i overkant pessimistisk, og mest sannsynlig er vel at vi greier 2-3 poeng til. Holder til soleklar PO. Nr. 2 blir et spenningsmoment.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #692 på: Mars 11, 2019, 10:10:29 »
Vi har flere småvanskelige kamper igjen:

Reading (b):        Overkommelig. Bør bli 3 poeng. 3
Sheffield Utd (h): Vanskelig. Veldig viktig å ikke tape, men vinner vi så kan det være tungen på vektskålen i forhold til topp 2. 1
Millwall (h):         Overkommelig. Bør bli 3 poeng. 3
Birmingham (b):  Småvanskelig. 1 poeng er OK. 1
Preston (b):         Småvanskelig. 1 poeng er OK. 1
Sheffield Wed (h): Småvanskelig. 1-3 poeng. 3
Wigan (h):          Overkommelig. Bør bli 3 poeng. 3
Brenford (b):       Småvanskelig. 1 poeng er OK. 1
Aston Villa (h):    Småvanskelig. 1-3 poeng. 1
Ipswich (b):        Overkommelig. Bør bli 3 poeng (hvis de alt er nede, noe som jeg regner med). 3

Det blir 20 poeng og totalt 90 poeng. Vi kommer helt sikkert til å tape et par av disse kampene. Viktigst å ikke tape mot Blades, noe som fort kan komme til å skje. Jeg tror fortsatt Norwich og Sheffield United går opp direkte.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #693 på: Mars 11, 2019, 10:16:28 »
OK, dette anslaget kaller jeg pessimistisk realisme. Her har jeg lagt inn at Leeds går på 3 bananskall, dvs. 3 tap på de 10 siste kampene. La oss se hvor det bringer oss.

Reading (b):        3
Sheffield Utd (h): 1
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  0
Preston (b):         0
Sheffield Wed (h):1
Wigan (h):          3
Brenford (b):       0
Aston Villa (h):    1
Ipswich (b):        3

Totalt:              15
Med de nåværende 70 poengene blir dette 85 poeng. Holder dette? Som sagt, anslaget var kanskje i overkant pessimistisk, og mest sannsynlig er vel at vi greier 2-3 poeng til. Holder til soleklar PO. Nr. 2 blir et spenningsmoment.


Bør opp i minst 92 for direkte opprykk.
Reading (b):        3
Sheffield Utd (h): 3 Må vinnes rett å slett. Kanke satse på at andre gjør jobben for oss
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  1
Preston (b):         3
Sheffield Wed (h):3
Wigan (h):          3
Brenford (b):       0 Nervene tar overhånd
Aston Villa (h):    3 Bielsa gjør litt Bielsa magi og sørger for sesongbeste
Ipswich (b):        0 Vi er i lykkerus etter å ha sikret direkte opprykk etter 3-0 seieren mot Villa kampen før
« Siste redigering: Mars 11, 2019, 10:31:31 av h.b »

Blank_File

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #694 på: Mars 11, 2019, 12:15:15 »
OK, dette anslaget kaller jeg pessimistisk realisme. Her har jeg lagt inn at Leeds går på 3 bananskall, dvs. 3 tap på de 10 siste kampene. La oss se hvor det bringer oss.

Reading (b):        3
Sheffield Utd (h): 1
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  0
Preston (b):         0
Sheffield Wed (h):1
Wigan (h):          3
Brenford (b):       0
Aston Villa (h):    1
Ipswich (b):        3

Totalt:              15
Med de nåværende 70 poengene blir dette 85 poeng. Holder dette? Som sagt, anslaget var kanskje i overkant pessimistisk, og mest sannsynlig er vel at vi greier 2-3 poeng til. Holder til soleklar PO. Nr. 2 blir et spenningsmoment.


Bør opp i minst 92 for direkte opprykk.
Reading (b):        3
Sheffield Utd (h): 3 Må vinnes rett å slett. Kanke satse på at andre gjør jobben for oss
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  1
Preston (b):         3
Sheffield Wed (h):3
Wigan (h):          3
Brenford (b):       0 Nervene tar overhånd
Aston Villa (h):    3 Bielsa gjør litt Bielsa magi og sørger for sesongbeste
Ipswich (b):        0 Vi er i lykkerus etter å ha sikret direkte opprykk etter 3-0 seieren mot Villa kampen før
h.b dette var sterke saker fra deg!

sportcarl1

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #695 på: Mars 11, 2019, 12:21:21 »
Slår vi Sheffield United tror jag 90 poäng räcker gott och väl
 

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #696 på: Mars 11, 2019, 12:53:24 »
Så enkelt er det: Vi må ta nesten like mange poeng som Sheffield United i resterende kamper for å rykke opp (1 poeng mindre). Vi kan rykke opp med 92 poeng og vi kan rykke opp med 85 poeng. Alt avhenger av hvordan Blades får til avslutningen sin. Jeg tror ikke WBA eller Boro er i stand til å blande seg inn i topp 2 kampen. Det blir selvsagt også for enkelt å si at hvis vi vinner mot Sheffield Utd på lørdag så kommer vi sannsynligvis til rykke opp. Ryker vi mot Reading i morgen kveld og Blades vinner, vil de kun være 2 poeng bak oss selv med tap på lørdag.

Sheffield United har igjen følgende kamper:

Brentford (h) 3
Leeds (b) 1
Bristol City (h) 3
Preston (b) 3
Birmingham (b) 1
Millwall (h) 3
Forest (h) 3
Hull (b) 0
Ipswich (h) 3
Stoke (b) 1

Totalt 21 poeng. Da klarer vi oss med 20 poeng som skissert i mitt forslag over  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #697 på: Mars 11, 2019, 13:07:29 »
Så enkelt er det: Vi må ta nesten like mange poeng som Sheffield United i resterende kamper for å rykke opp (1 poeng mindre). Vi kan rykke opp med 92 poeng og vi kan rykke opp med 85 poeng. Alt avhenger av hvordan Blades får til avslutningen sin. Jeg tror ikke WBA eller Boro er i stand til å blande seg inn i topp 2 kampen. Det blir selvsagt også for enkelt å si at hvis vi vinner mot Sheffield Utd på lørdag så kommer vi sannsynligvis til rykke opp. Ryker vi mot Reading i morgen kveld og Blades vinner, vil de kun være 2 poeng bak oss selv med tap på lørdag.

Sheffield United har igjen følgende kamper:

Brentford (h) 3
Leeds (b) 1
Bristol City (h) 3
Preston (b) 3
Birmingham (b) 1
Millwall (h) 3
Forest (h) 3
Hull (b) 0
Ipswich (h) 3
Stoke (b) 1

Totalt 21 poeng. Da klarer vi oss med 20 poeng som skissert i mitt forslag over  ;)

auren

Kunne vi bare slå Reading og Sheffield går på en smell mot Brentford, og vi tar dem på ER på lørdag så er MYE gjort! Det viktigste er at vi slår Sheffield United på lørdag, kommer til å bli en knallhard kamp!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #698 på: Mars 11, 2019, 13:40:01 »
Så enkelt er det: Vi må ta nesten like mange poeng som Sheffield United i resterende kamper for å rykke opp (1 poeng mindre). Vi kan rykke opp med 92 poeng og vi kan rykke opp med 85 poeng. Alt avhenger av hvordan Blades får til avslutningen sin. Jeg tror ikke WBA eller Boro er i stand til å blande seg inn i topp 2 kampen. Det blir selvsagt også for enkelt å si at hvis vi vinner mot Sheffield Utd på lørdag så kommer vi sannsynligvis til rykke opp. Ryker vi mot Reading i morgen kveld og Blades vinner, vil de kun være 2 poeng bak oss selv med tap på lørdag.

Sheffield United har igjen følgende kamper:

Brentford (h) 3
Leeds (b) 1
Bristol City (h) 3
Preston (b) 3
Birmingham (b) 1
Millwall (h) 3
Forest (h) 3
Hull (b) 0
Ipswich (h) 3
Stoke (b) 1

Totalt 21 poeng. Da klarer vi oss med 20 poeng som skissert i mitt forslag over  ;)

auren
Bare en smell for Sheffield-laget? Generøst.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #699 på: Mars 11, 2019, 13:56:35 »
OK, dette anslaget kaller jeg pessimistisk realisme. Her har jeg lagt inn at Leeds går på 3 bananskall, dvs. 3 tap på de 10 siste kampene. La oss se hvor det bringer oss.

Reading (b):        3
Sheffield Utd (h): 1
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  0
Preston (b):         0
Sheffield Wed (h):1
Wigan (h):          3
Brenford (b):       0
Aston Villa (h):    1
Ipswich (b):        3

Totalt:              15
Med de nåværende 70 poengene blir dette 85 poeng. Holder dette? Som sagt, anslaget var kanskje i overkant pessimistisk, og mest sannsynlig er vel at vi greier 2-3 poeng til. Holder til soleklar PO. Nr. 2 blir et spenningsmoment.


Bør opp i minst 92 for direkte opprykk.
Reading (b):        3
Sheffield Utd (h): 3 Må vinnes rett å slett. Kanke satse på at andre gjør jobben for oss
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  1
Preston (b):         3
Sheffield Wed (h):3
Wigan (h):          3
Brenford (b):       0 Nervene tar overhånd
Aston Villa (h):    3 Bielsa gjør litt Bielsa magi og sørger for sesongbeste
Ipswich (b):        0 Vi er i lykkerus etter å ha sikret direkte opprykk etter 3-0 seieren mot Villa kampen før
h.b dette var sterke saker fra deg!
Ja her har nok noen hacket kontoen til Håkon.  ;D
Jon R.

Perik

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #700 på: Mars 11, 2019, 14:06:11 »
SU møter relativt vanskelig motstand i sine neste 4 runder (Brentford, Leeds, Bristol C og Preston. Både Brentford og Preston har tatt 22poeng på sine siste 10, flest av samtlige lag utenom Norwich 23poeng. Kan jo håpe at Bristol C finner formen igjen også til de møtes.

12 poeng til SU vil være veldig sterkt.

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #701 på: Mars 11, 2019, 20:53:09 »
Denne artikkelen forsøker å predikere Leeds' sjanser til opprykk. Får Leeds 88 poeng holder det som regel til opprykk. 6. plass berger man som regel med 75 poeng. Artikkelen er skrevet før kampen mot Bristol City.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-points-premier-league-15747568
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #702 på: Mars 13, 2019, 07:23:37 »
Tha Adalites

«Back on top»

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #703 på: Mars 13, 2019, 12:19:40 »
Spent på å se Norwich i kveld mot et Hull-lag ute av form. Tipper de tar 3p der. På lørdag skal de imidlertid til Rotherham som har vist stigende formkurve, dog mot svak motstand. Norwich har kun tre dager mellom kampene, og Rotherham øyner økende muligheter for overlevelse i divisjonen. Det ville vært typisk Championship at en sånn kamp blir et bananskall for topplag.

Hjemmeseire til Rotherham og Leeds går inn på min høyoddskupong for helgen!

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #704 på: Mars 13, 2019, 13:42:59 »
Championship i år er den jevneste jeg kan huske mens vi har vært her........
Fra 5. til 14.plass er det pt 9 poeng, og Brentford på 14. plass er ett godt lag som enda kan klare PO, og vinne mange av sine gjenstående kamper!

Blir en svært spennende tid dette nå.....9 kamper igjen, mot mange gode lag.
Fordelen i år, er at VI også er ett meget godt lag! ;D

Mine tips:

Sfeff U. (h):         3
Millwall (h):         3
Birmingham (b):  1
Preston (b):         1
Sheffield Wed (h):3
Wigan (h):          3
Brenford (b):       1
Aston Villa (h):    1
Ipswich (b):        3

Totalt 92 poeng.  Opprykk...?
 

Håvard

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #705 på: Mars 13, 2019, 16:02:04 »
Og når !! vi har slått SU har vi tatt 9 poeng på under en uke. Har det hendt før ?

 ;)
« Siste redigering: Mars 13, 2019, 20:00:41 av HÃ¥vard »

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #706 på: Mars 13, 2019, 17:09:11 »
Etter rusen fra gårsdagens kamp, vil jeg si at 1 poeng mot Blades kan vi fornøyde med. Fortsatt vanskelige kamper igjen.

Blank_File

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #707 på: Mars 13, 2019, 17:11:58 »
Etter rusen fra gårsdagens kamp, vil jeg si at 1 poeng mot Blades kan vi fornøyde med. Fortsatt vanskelige kamper igjen.
Jeg har også kommet til det, men hvis vi vinner så starter jeg feiringen. Det er altfor mange signaler nå. Jeg klarer ikke å holde igjen selv om skepsis er naturligste innstilling for Leeds supporter. Fallhøyden har ikke vært større for meg.

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #708 på: Mars 13, 2019, 17:23:40 »
Etter rusen fra gårsdagens kamp, vil jeg si at 1 poeng mot Blades kan vi fornøyde med. Fortsatt vanskelige kamper igjen.
Jeg har også kommet til det, men hvis vi vinner så starter jeg feiringen. Det er altfor mange signaler nå. Jeg klarer ikke å holde igjen selv om skepsis er naturligste innstilling for Leeds supporter. Fallhøyden har ikke vært større for meg.
det tør ikke jeg ;)
Det har vært for mange ballespark de siste 15 årene...

Blank_File

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #709 på: Mars 13, 2019, 18:01:00 »
Etter rusen fra gårsdagens kamp, vil jeg si at 1 poeng mot Blades kan vi fornøyde med. Fortsatt vanskelige kamper igjen.
Jeg har også kommet til det, men hvis vi vinner så starter jeg feiringen. Det er altfor mange signaler nå. Jeg klarer ikke å holde igjen selv om skepsis er naturligste innstilling for Leeds supporter. Fallhøyden har ikke vært større for meg.
det tør ikke jeg ;)
Det har vært for mange ballespark de siste 15 årene...
Jeg tørr egentlig heller ikke, men kroppen har bestemt seg. Jeg kan ikke for det.

Johnnyj

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #710 på: Mars 13, 2019, 18:34:52 »
Etter rusen fra gårsdagens kamp, vil jeg si at 1 poeng mot Blades kan vi fornøyde med. Fortsatt vanskelige kamper igjen.
Jeg har også kommet til det, men hvis vi vinner så starter jeg feiringen. Det er altfor mange signaler nå. Jeg klarer ikke å holde igjen selv om skepsis er naturligste innstilling for Leeds supporter. Fallhøyden har ikke vært større for meg.
det tør ikke jeg ;)
Det har vært for mange ballespark de siste 15 årene...
Jeg tørr egentlig heller ikke, men kroppen har bestemt seg. Jeg kan ikke for det.
Kommer til å bruke alle feriepengene mine på fest og moro, hvis vi rykker opp. Spørs om jeg kommer til å overleve sommeren?

Sånn sett er det kanskje like greit om vi holder oss i denne divisjonen  ;)

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #711 på: Mars 13, 2019, 18:57:17 »
Vi spiller såpass bra om dagen at jeg tror vi har store sjanser i en evt play off. Leeds, Norwich og Blades er de tre klart beste lagene og alle fortjener å rykke opp! Frykter i grunnen ingen i play off.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #712 på: Mars 13, 2019, 19:04:36 »
Vi spiller såpass bra om dagen at jeg tror vi har store sjanser i en evt play off. Leeds, Norwich og Blades er de tre klart beste lagene og alle fortjener å rykke opp! Frykter i grunnen ingen i play off.

auren

1+

En mentalitet i klubben som jeg aldri har sett maken til.
Overgår de andre konkurrentene.

Jon R

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #713 på: Mars 13, 2019, 19:14:24 »
Tha Adalites

«Back on top»


Herlig bilde!
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #714 på: Mars 13, 2019, 21:55:23 »
Telegraph

Why English football needs Leeds United back in the Premier League

Why English football needs Leeds United back in the Premier League

13 Mar 2019, 11:00am
They are Leeds, Leeds, Leeds.  Nobody likes them and they don’t care. This has always been true, it comes with the territory. Nobody in Yorkshire’s largest city will shed a tear worrying about what other people think.

Except, anyone who has seen Leeds play this season surely cannot help but like and admire them. Anyone who considers the overall health of the Premier League must be hoping they win promotion in May.

They have been the most exhilarating and enjoyable team to watch in English football this season. Braver than Liverpool, bolder than Manchester City and far more exciting than Ole Gunnar Solskjaer’s Manchester United. Watching the men in white shirts swarm around opposition players like wasps defending their nest, is a joy to behold.



Må være registrert....
https://www.telegraph.co.uk/football/2019/03/13/english-football-needs-leeds-united-back-premier-league/amp/?__twitter_impression=true
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #715 på: Mars 13, 2019, 22:19:25 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #716 på: Mars 14, 2019, 21:42:22 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #717 på: Mars 14, 2019, 21:55:14 »
Faktisk ikke fått med meg at det er «International break» nå etter denne runden, ikke kamp igjen før 30/3 hjemme mot Millwall.  ;D
Vi kan altså suge på en svææær karamell til slutten av Mars, om vi klarer ett godkjent resultat nå på Lørdag :D
« Siste redigering: Mars 14, 2019, 22:05:05 av Cherry »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #718 på: Mars 14, 2019, 21:57:35 »
Faktisk ikke fått med meg at det er «International break» nå etter denne runden, ikke kamp igjen før 30/3 hjemme mot Millwall.  K
Vi kan altså suge på en svææær karamell til slutten av Mars, om vi klarer ett godkjent resultat nå på Lørdag :D

U23 spiller den 25. - det er da noe ;) 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #719 på: Mars 16, 2019, 18:22:01 »
Jeez det jevnt...4 poeng mellom 5.- 11.- plass ... mange som lukter PO!!