Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Jack Harrison  (Lest 69070 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kato

Utlånt spiller: Jack Harrison
« på: Juli 30, 2018, 19:32:33 »
https://www.leedsunited.com/news/team-news/23599/jack-harrison-signs-on-loan



Bekreftet inn. Lån hele sesongen. Relasjonen Bielsa - Pep viser seg for første gang.

I morgen kommer tredje signering på fire dager.
« Siste redigering: August 14, 2023, 16:44:42 av Hallgeir * »
 

RoarG

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #1 på: Juli 30, 2018, 19:34:54 »
Gledelig. Velkommen til Leeds, Jack :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

roaldv

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #2 på: Juli 30, 2018, 19:36:20 »
Spennende type! Tror vår venstreside kommer til å lage hurlumhei i Championship etterhvert  :)

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #3 på: Juli 30, 2018, 19:36:47 »
JACK HARRISON SIGNS ON LOAN



JACK HARRISON SIGNS ON LOAN
Leeds United can today announce the loan signing of Jack Harrison from Premier League champions Manchester City.

The 21-year-old will spend the whole of the 2018/19 campaign at Elland Road and becomes the club’s fourth signing of the summer transfer window.

As a youngster, Harrison had spells with Liverpool and Manchester United, prior to joining New York City in 2016.

During his time in Major League Soccer, Harrison made 57 appearances and scored 14 goals for the Yankee Stadium outfit.

His performances at New York City attracted the interest of partner club Manchester City and in January 2018 Harrison signed a two-and-a-half-year deal with Pep Guardiola’s side.

Harrison has also been capped at youth level by England, with two appearances at Under-21 level.
« Siste redigering: Juli 30, 2018, 19:38:23 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #4 på: Juli 30, 2018, 19:39:51 »
Ingen forventninger, men ønsker han masse lykke til. Måtte han slå til!

auren

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #5 på: Juli 30, 2018, 19:40:01 »
Kjenner ikke til spilleren, men velkommen skal han være. Får vi inn en klassisk ving mon tro?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #6 på: Juli 30, 2018, 19:41:39 »
For øvrig, noen som vet hvilket draktnummer han har fått?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #7 på: Juli 30, 2018, 19:43:21 »
Transfermarkt pleier å ha kontroll...55 kamper som høyreving og noen få på venstre?

Rapportene sier at han er vesntrebeint venstreving, med enorm fart og blendende teknikk og strålende fotballforståelse. Har også kamper som både spiss og bak spissen. Anvendlig spiller med gode skussmål frs David Silva og Patrick Vieira. Dette i følge Wikipedia.

https://www.transfermarkt.co.uk/jack-harrison/leistungsdaten/spieler/417346

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jack_Harrison_(footballer,_born_1996)

« Siste redigering: Juli 30, 2018, 19:52:18 av eriksen55 »

RoarG

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #8 på: Juli 30, 2018, 19:47:36 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #9 på: Juli 30, 2018, 19:51:37 »
Sky bet

 David Villa on new @LUFC signing @Harrison_Jack11...

 "When he has the ball at his feet, you get the sensation something is going to happen. Few players give you that feeling." #LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

roaldv

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #10 på: Juli 30, 2018, 19:59:09 »
Spennende type! Tror vår venstreside kommer til å lage hurlumhei i Championship etterhvert  :)
Evt. vår høyre? Eller begge! Er veldig optimist nå, men forberedt på en litt tung start.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #11 på: Juli 30, 2018, 20:05:00 »
Manchester City på Twitter følger opp:

Good luck, @Harrison_Jack11! #mancity



 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #12 på: Juli 30, 2018, 20:05:40 »
Jeg tror dette kan sende Alioski ut porten.
 

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #13 på: Juli 30, 2018, 20:06:38 »
Spennende type! Tror vår venstreside kommer til å lage hurlumhei i Championship etterhvert  :)
Evt. vår høyre? Eller begge! Er veldig optimist nå, men forberedt på en litt tung start.

Videoklippene av han viser tydelig at han er superfarlig fra begge sider.. fikk litt forventninger likevel. Dette er spennende.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #14 på: Juli 30, 2018, 20:08:07 »
Jeg tror dette kan sende Alioski ut porten.

Er vel greit å ha non ok spillere på benken også.. Alioski har kvaliteter, håper Bielsa får maks ut av han.

auren

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #15 på: Juli 30, 2018, 20:08:37 »
Jeg tror dette kan sende Alioski ut porten.

Cash inn på Alioski! En fryktelig dårlig ving. God arbeidskapasitet, men That's it. Har til gode å se han drible en spiller en mot en. Når en vings beste egenskaper at han jobber bra, så er det ikke det beste skussmålet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #16 på: Juli 30, 2018, 20:11:21 »
Jeg tror dette kan sende Alioski ut porten.

Cash inn på Alioski! En fryktelig dårlig ving. God arbeidskapasitet, men That's it. Har til gode å se han drible en spiller en mot en. Når en vings beste egenskaper at han jobber bra, så er det ikke det beste skussmålet.

auren
Alioski har akkurat fått utdelt draktnummer. Tyder på at Bielsa ser han som en viktig spiller for laget. Tror ikke at han blir solgt nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #17 på: Juli 30, 2018, 20:12:42 »
Jeg tror dette kan sende Alioski ut porten.

Cash inn på Alioski! En fryktelig dårlig ving. God arbeidskapasitet, men That's it. Har til gode å se han drible en spiller en mot en. Når en vings beste egenskaper at han jobber bra, så er det ikke det beste skussmålet.

auren
Alioski har akkurat fått utdelt draktnummer. Tyder på at Bielsa ser han som en viktig spiller for laget. Tror ikke at han blir solgt nå.

Dette er bare min personlige mening. Et bytte mellom Alioski og Maddison ville vært perfekt

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #18 på: Juli 30, 2018, 20:17:19 »
Intervju med BBC Leeds allerede!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sølvreven

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #19 på: Juli 30, 2018, 20:36:25 »
Phillips har blitt bedre etter at Bielsa kom. Kanskje vi får se at flere løfter nivået i høst?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

RoarG

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #20 på: Juli 30, 2018, 20:37:50 »
Jeg tror dette kan sende Alioski ut porten.

Cash inn på Alioski! En fryktelig dårlig ving. God arbeidskapasitet, men That's it. Har til gode å se han drible en spiller en mot en. Når en vings beste egenskaper at han jobber bra, så er det ikke det beste skussmålet.

auren
Alioski har akkurat fått utdelt draktnummer. Tyder på at Bielsa ser han som en viktig spiller for laget. Tror ikke at han blir solgt nå.

Dette er bare min personlige mening. Et bytte mellom Alioski og Maddison ville vært perfekt

auren
Vel, da må Maddison inn først.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #21 på: Juli 30, 2018, 20:44:29 »
Skal være: Ny lånespiller: Jack Harrison.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #22 på: Juli 30, 2018, 20:46:09 »
Skal være: Ny lånespiller: Jack Harrison.

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SupALeedS

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #23 på: Juli 30, 2018, 21:17:17 »
Dette tror jeg er en veldig bra signering,  ser ut som en ving som kan utfordre med fart en mot en, det har vi ikke i mine øyne i dag. Målfarlig men også en god fot for assist. Ting begynner å se bra ut nå! Hvem får vi inn på midten tro? Er vel tynt med kun Klich,  Forshaw (skadd) Baker , Phillips. Så må det vel en ny midtstopper inn? Spissen Bamford er vel sikkert eller?
Alex

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #24 på: Juli 30, 2018, 22:08:42 »
Speaking to LUTV, Harrison said: “I spoke with Pep a little bit about (Bielsa) and he had a lot of encouraging words. Obviously a lot of his ideas and philosophy are built around some of the same one’s here. For him to be saying that about Marcelo is really encouraging in what it means for me.
“I’m a winger, I like to attack, score goals and try and assist as much as I can. I’m looking forward to doing plenty of that.”
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #25 på: Juli 30, 2018, 23:19:35 »
EXCLUSIVE: We get the scoop on new Leeds loanee Jack Harrison from those who know him best

We did a Q&A with Hudson River Blue, the SBNation NYC FC blog to get their perspective on Jack Harrison

Pete Schlenker and Calvin Daniel
July 30, 2018 5:04 pm

Thanks to Calvin Daniel from Hudson River Blue the SBNation blog that covers MLS side New York City FC to answer some questions we had about the newest signing for Leeds United, Jack Harrison of Manchester City.

Harrison spent two seasons at NYCFC before coming over to England after Manchester City made a transfer agreement with MLS and their “sister” club NYCFC. He spent some time on loan at Middlesbrough last season, but the 21 year-old will now get a chance to shine at Leeds.

As it’s been reported, the relationship between Pep Guardiola and Marcelo Bielsa is the reason that Harrison was allowed to come on loan to Leeds, so let’s hope that Harrison is everything that both Bielsa and Guardiola believe him to be.

1) What kind of player is he?

Calvin Daniel: Jack Harrison is a pacey winger that likes to take on defenders 1v1 and is a pretty technical player who has been known to make defenders in MLS look bad at times with his dribbling skills. He is also pretty good playmaker who flashed excellent vision at times and learned over time to make better use of occupying space and getting into good goal scoring positions when he was at his best.

2) Under Bielsa, the team will line-up in a 3-3-1-3 system with two wingers playing up top with a central striker with support from the fullbacks. How will Harrison fit into that sort of system?


CD: In that type of formation I could see Jack fitting in a couple of ways. The obvious choice is he would probably play as a winger in the front 3. In New York City FC, he played more on the right as an inverted winger, but Vieira would swap him over to the left side at times too.

Another possibility could be at wingback. Harrison showed a decent work rate and a willingness to track back and defend with NYCFC. Vieira would tinker with the formation at times, switching to a 3 man backline at times in games and Harrison played deeper as a wingback in those moments. That only happened a few times, though, so it is much more likely he’d play up top.

3) What does he do best, and what does he need to work on to become a complete player?

CD: Jack is at his best when he’s playing on the right side as an inverted winger. When he’s on the right he’s very good at cutting back and looking to curl one in the back of the net with that left foot of his. He’s got good pace and isn’t easy to knock off of the ball so when he’s going good he’s a nightmare for opposing fullbacks and defenders in general.

While Harrison has shown the ability to have great vision and make plays for others, he can get tunnel vision at times when he’s on the wing and focus more on trying to break down the defense on his own rather than play a nice 1-2 with his teammates to get into a better position. He’s shown to capacity to do so, though, so I think it’s more a matter of continuing to mature as a player.


4) The Championship can be a physical, difficult league with the amount of games, as, for example, Leeds played 51 last season in all competitions. How will he adjust to it after spending some time at Middlesbrough on loan last year?

CD: I would say that his time in MLS was a good preparation for the Championships in terms of its physicality. MLS is a league where pace and athleticism are still ahead of technical skill with a lot of players. Jack showed himself a pretty athletic and physical player himself during his time there. And as far as his loan stint last season, while he didn’t play much I think it was probably very informative for him on what will be expected of him in training and in interacting with coaches and teammates in the Championship.

5) How did he end up at New York City FC, and what are his long-term prospects?

CD: After playing a year of College Soccer at Wake Forest University, Jack Harrison was selected first overall in the MLS SuperDraft in 2016 in a draft day trade that sent him to New York City FC. In his two seasons with NYCFC he tallied 14 goals and 13 assists over 55 games played.


He made great strides in his second season, after an already impressive rookie campaign. Still only 21, Harrison has a ton of upside. While unclear if he will ever become a regular fixture for Manchester City, he has all of the skill and ability to be a starter in the Premier League in the near future.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #26 på: Juli 30, 2018, 23:53:04 »
Paul Dickov

Was so impressed with @Harrison_Jack11 on & off the pitch on the @ManCity US tour, such a talented kid with a fantastic attitude, all the very best Jack, great signing for @LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #27 på: Juli 31, 2018, 00:09:17 »
Liker veeeeldig godt at Bielsa kontaktene gir oss slike kvalitetsspillere. Det er klart at det har enormt med å si å ha en sånn kjempe ved roret!

Gufrias

Sv: Ny spiller: Jack Harrison
« Svar #28 på: Juli 31, 2018, 07:39:37 »
Tror ikke vi skal kreve for mye av Harrison ennå. Han hadde to fine sesonger i MLS før Man City "kjøpte" ham, men fikk bare fire kamper som innbytter etter at han ble lånt ut til Middlesbrough i januar 2018.

Jeg betrakter ham derfor ikke som et ferdig produkt, men heller et talent som kan slå igjennom i år hvis vi er heldige.
« Siste redigering: Juli 02, 2021, 20:34:48 av Asbjørn »
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #29 på: Juli 31, 2018, 22:56:23 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973