Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Jack Harrison  (Lest 69093 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #210 på: Juli 18, 2020, 22:46:50 »
Blir i klubben også neste sesong. Lånet forlenget til sommeren 2021. Dette ifølge YEP.

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1284578543876349954?s=20

Hans kontrakt med City utløper juni 2022 ifølge Transfermarkt.
Gledelig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #211 på: Juli 18, 2020, 22:57:23 »
Blir i klubben også neste sesong. Lånet forlenget til sommeren 2021. Dette ifølge YEP.

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1284578543876349954?s=20

Hans kontrakt med City utløper juni 2022 ifølge Transfermarkt.
Gledelig.
På en måte synd - på tide at han ble VÃ…R nå... Samtidig skjønner eg det økonomiske, da kan kjøpesummen for ham benyttes på andre i det kommende vinduet. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #212 på: Juli 18, 2020, 23:28:02 »
Blir i klubben også neste sesong. Lånet forlenget til sommeren 2021. Dette ifølge YEP.

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1284578543876349954?s=20

Hans kontrakt med City utløper juni 2022 ifølge Transfermarkt.
Gledelig.
På en måte synd - på tide at han ble VÃ…R nå... Samtidig skjønner eg det økonomiske, da kan kjøpesummen for ham benyttes på andre i det kommende vinduet. :)

Nettopp.
Og dessuten: Hvorfor er "alle" så sikker på at Harrison blir en hit i Premier League?
Han er fremdeles for lite treffsikker med sine sisteballer - både når det gjelder innlegg og (ikke minst) avslutninger.
Hvorfor tror dere at treffprosenten skal bli høyere når han møter bedre motstand og større press? Joda, bedre medspillere kan gjerne ha en forløsende effekt på Harrison, men jeg er altså ikke helt overbevist.

Det er derfor meget fornuftig av klubben å forlenge lånet nå, fremfor å svi av 8 mill pund på noe som jeg betrakter som et nokså usikkert Premier League-kort.
Neste sesong blir et "make or brake" for Harrison, og med opsjon på kjøp kan vi slå til hvis 20/21 viser seg å bli et "make" for medtakskongen.





Kato

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #213 på: Juli 19, 2020, 00:36:37 »
Blir i klubben også neste sesong. Lånet forlenget til sommeren 2021. Dette ifølge YEP.

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1284578543876349954?s=20

Hans kontrakt med City utløper juni 2022 ifølge Transfermarkt.
Gledelig.
På en måte synd - på tide at han ble VÃ…R nå... Samtidig skjønner eg det økonomiske, da kan kjøpesummen for ham benyttes på andre i det kommende vinduet. :)

Nettopp.
Og dessuten: Hvorfor er "alle" så sikker på at Harrison blir en hit i Premier League?
Han er fremdeles for lite treffsikker med sine sisteballer - både når det gjelder innlegg og (ikke minst) avslutninger.
Hvorfor tror dere at treffprosenten skal bli høyere når han møter bedre motstand og større press? Joda, bedre medspillere kan gjerne ha en forløsende effekt på Harrison, men jeg er altså ikke helt overbevist.

Det er derfor meget fornuftig av klubben å forlenge lånet nå, fremfor å svi av 8 mill pund på noe som jeg betrakter som et nokså usikkert Premier League-kort.
Neste sesong blir et "make or brake" for Harrison, og med opsjon på kjøp kan vi slå til hvis 20/21 viser seg å bli et "make" for medtakskongen.

Du ser bort fra at dette er en spiller i stor utvikling. 8 mill pund er ikke all verden der vi er nå. Ellers enig i at der mangler noe end-product. Du verden når det er på plass. En annen sak er at noen spillere kanskje passer bedre i PL enn voldsomt fysiske championship. Som for eksempel driblekanter.
 

stian

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #214 på: Juli 19, 2020, 00:50:56 »
Blir i klubben også neste sesong. Lånet forlenget til sommeren 2021. Dette ifølge YEP.

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1284578543876349954?s=20

Hans kontrakt med City utløper juni 2022 ifølge Transfermarkt.
Gledelig.
På en måte synd - på tide at han ble VÃ…R nå... Samtidig skjønner eg det økonomiske, da kan kjøpesummen for ham benyttes på andre i det kommende vinduet. :)

Nettopp.
Og dessuten: Hvorfor er "alle" så sikker på at Harrison blir en hit i Premier League?
Han er fremdeles for lite treffsikker med sine sisteballer - både når det gjelder innlegg og (ikke minst) avslutninger.
Hvorfor tror dere at treffprosenten skal bli høyere når han møter bedre motstand og større press? Joda, bedre medspillere kan gjerne ha en forløsende effekt på Harrison, men jeg er altså ikke helt overbevist.

Det er derfor meget fornuftig av klubben å forlenge lånet nå, fremfor å svi av 8 mill pund på noe som jeg betrakter som et nokså usikkert Premier League-kort.
Neste sesong blir et "make or brake" for Harrison, og med opsjon på kjøp kan vi slå til hvis 20/21 viser seg å bli et "make" for medtakskongen.

Du ser bort fra at dette er en spiller i stor utvikling. 8 mill pund er ikke all verden der vi er nå. Ellers enig i at der mangler noe end-product. Du verden når det er på plass. En annen sak er at noen spillere kanskje passer bedre i PL enn voldsomt fysiske championship. Som for eksempel driblekanter.

Harrison kommer nok enda mer til sin rett når vi spiller mindre mot etablert forsvar. I PL tipper jeg Leeds vil bli fryktet for raske omstillinger/kontringEr, noe som bør passe Harrison (og Costa) bra. Selv om Harrison har mye å forbedre, har han en bra PL-spiller i seg.

asbfjell

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #215 på: Juli 19, 2020, 01:41:49 »
Blir i klubben også neste sesong. Lånet forlenget til sommeren 2021. Dette ifølge YEP.

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1284578543876349954?s=20

Hans kontrakt med City utløper juni 2022 ifølge Transfermarkt.
Gledelig.
På en måte synd - på tide at han ble VÃ…R nå... Samtidig skjønner eg det økonomiske, da kan kjøpesummen for ham benyttes på andre i det kommende vinduet. :)

Nettopp.
Og dessuten: Hvorfor er "alle" så sikker på at Harrison blir en hit i Premier League?
Han er fremdeles for lite treffsikker med sine sisteballer - både når det gjelder innlegg og (ikke minst) avslutninger.
Hvorfor tror dere at treffprosenten skal bli høyere når han møter bedre motstand og større press? Joda, bedre medspillere kan gjerne ha en forløsende effekt på Harrison, men jeg er altså ikke helt overbevist.

Det er derfor meget fornuftig av klubben å forlenge lånet nå, fremfor å svi av 8 mill pund på noe som jeg betrakter som et nokså usikkert Premier League-kort.
Neste sesong blir et "make or brake" for Harrison, og med opsjon på kjøp kan vi slå til hvis 20/21 viser seg å bli et "make" for medtakskongen.

Du ser bort fra at dette er en spiller i stor utvikling. 8 mill pund er ikke all verden der vi er nå. Ellers enig i at der mangler noe end-product. Du verden når det er på plass. En annen sak er at noen spillere kanskje passer bedre i PL enn voldsomt fysiske championship. Som for eksempel driblekanter.

Jeg ser ikke bort fra noe som helst, men den store utviklingen når det gjelder sluttproduktet har jeg til gode å se fra Harrison. Og han har hatt to sesonger under Bielsa nå...

Jeg avskriver ikke Harrison. Jeg er bare ikke så skråsikker på at han slår til i Premier League som du og mange andre ser ut til å være. Derfor mener jeg at klubben gjør lurt i å gå for nok en lånesesong med opsjon på kjøp neste sommer.

Skal vi være med å kjempe om topp åtte neste sesong, må vi treffe med kjøpene våre denne sommeren. Da må vi gå for spillere som allerede har vist at de har et godt PL-nivå inne, eller så må det være spillere fra andre ligaer som er så gode at det vil være en overraskelse om de ikke slår til.

En 100 % kvalitetsgaranti får man aldri ved spillerkjøp, men denne sommeren er det viktig at vi treffer bedre enn det vi har gjort de siste årene. Og det har jeg godt håp om at vi skal klare.


Josch

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #216 på: Juli 19, 2020, 09:02:49 »
Er dette et signal om at Bielsa fortsetter? Harrison har vært fast inventar i hans elver.

Kato

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #217 på: Juli 19, 2020, 09:22:10 »
Blir i klubben også neste sesong. Lånet forlenget til sommeren 2021. Dette ifølge YEP.

https://twitter.com/GrahamSmyth/status/1284578543876349954?s=20

Hans kontrakt med City utløper juni 2022 ifølge Transfermarkt.
Gledelig.
På en måte synd - på tide at han ble VÃ…R nå... Samtidig skjønner eg det økonomiske, da kan kjøpesummen for ham benyttes på andre i det kommende vinduet. :)

Nettopp.
Og dessuten: Hvorfor er "alle" så sikker på at Harrison blir en hit i Premier League?
Han er fremdeles for lite treffsikker med sine sisteballer - både når det gjelder innlegg og (ikke minst) avslutninger.
Hvorfor tror dere at treffprosenten skal bli høyere når han møter bedre motstand og større press? Joda, bedre medspillere kan gjerne ha en forløsende effekt på Harrison, men jeg er altså ikke helt overbevist.

Det er derfor meget fornuftig av klubben å forlenge lånet nå, fremfor å svi av 8 mill pund på noe som jeg betrakter som et nokså usikkert Premier League-kort.
Neste sesong blir et "make or brake" for Harrison, og med opsjon på kjøp kan vi slå til hvis 20/21 viser seg å bli et "make" for medtakskongen.

Du ser bort fra at dette er en spiller i stor utvikling. 8 mill pund er ikke all verden der vi er nå. Ellers enig i at der mangler noe end-product. Du verden når det er på plass. En annen sak er at noen spillere kanskje passer bedre i PL enn voldsomt fysiske championship. Som for eksempel driblekanter.

Jeg ser ikke bort fra noe som helst, men den store utviklingen når det gjelder sluttproduktet har jeg til gode å se fra Harrison. Og han har hatt to sesonger under Bielsa nå...

Jeg avskriver ikke Harrison. Jeg er bare ikke så skråsikker på at han slår til i Premier League som du og mange andre ser ut til å være. Derfor mener jeg at klubben gjør lurt i å gå for nok en lånesesong med opsjon på kjøp neste sommer.

Skal vi være med å kjempe om topp åtte neste sesong, må vi treffe med kjøpene våre denne sommeren. Da må vi gå for spillere som allerede har vist at de har et godt PL-nivå inne, eller så må det være spillere fra andre ligaer som er så gode at det vil være en overraskelse om de ikke slår til.

En 100 % kvalitetsgaranti får man aldri ved spillerkjøp, men denne sommeren er det viktig at vi treffer bedre enn det vi har gjort de siste årene. Og det har jeg godt håp om at vi skal klare.

Tilliten han har hos Bielsa sier mye. Hva gjør enda en sesong som lånespiller med personen Harrison? Kanskje det å få ordentlig ro rundt fremtiden gjør at han presterer enda bedre. Et minus er at han mangler det siste giret med tempo. Men jeg tror det er en spiller som blir viktig neste sesong. Det vil garantert bli mer rom enn det han har hatt i år. Innleggskvalitet og avslutninger er vel ikke det vanskeligste å forbedre.
 

HåvardK

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #218 på: Juli 19, 2020, 09:55:01 »
Helt riktig avgjørelse mtp Harrison. Har fått mye tillit, men svingt voldsomt i prestasjonene. Arbeidsinnsatsen og ikke minst medtak/mottak kan ingen ta fra ham, men det er fortsatt for mange dårlige avslutninger og feilvalg i avgjørende situasjoner. Er ikke overbevist om at han vil ta nivået i PL, men håper selvsagt at jeg tar feil.

Bromancer

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #219 på: Juli 19, 2020, 10:04:40 »
Klokt å forlenge lånet fremfor å kjøpe han ut nå.

Barry

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #220 på: Juli 19, 2020, 11:38:49 »
Phil Hay twittrer om Harrisons forlengede lån.

https://twitter.com/PhilHay_/status/1284741917817868288?s=20
 

lowfields

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #221 på: September 27, 2020, 16:24:10 »
Kan Harrison spille mot City?
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #222 på: September 27, 2020, 16:27:24 »
Kan Harrison spille mot City?

Jeg har sett det skrevet at under PL-regler så kan han det ikke...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #223 på: September 27, 2020, 23:07:56 »
Kan Harrison spille mot City?

Jeg har sett det skrevet at under PL-regler så kan han det ikke...

Samme gjelder Poveda?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #224 på: September 27, 2020, 23:10:29 »
Kan Harrison spille mot City?

Jeg har sett det skrevet at under PL-regler så kan han det ikke...

Samme gjelder Poveda?

LOL, nei det er andre regler mht fireårslån :D (vits fra waccoe), han er permanent på fireårskontrakt han nå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #225 på: Desember 18, 2020, 20:04:50 »
Jack på team of the week .livescore..Hva sier du  nå  leedslife.
Blir sur og skuffet når jeg leser slike idiotinnlegg(lukke øynene og håpe det beste)om egne spillere som har hvert så viktige i oppturen vi har hatt.
Først jack:han har hatt utrolig mange gode kamper for oss hvor han har spilt med hjertet utenpå drakta og bidratt enormt til den posisjon vi har nå, Middels pl lag som rævkjører nesten alle lag spillemessig i 90 min (ca 65/35 posisjon i snitt).
Ja han hadde 2 kamper på rad under pari før denne men hvem har ikke det,f.eks fernandes ,ferminjo, de bryne, drogba og salah har også mange kamper de ikje funker..

Så Alioski:l alli får bielsa akkurat det han er ute etter, han risikerer litt deff for å få det enorme offensive bidrag alli gir
Ettpar eks:tidl i kampen løper han over hele banen etter motspiller og takler nede på vår høyre side 82min senere på ei tung ellan roadmatte løper han i hundre fra egen 16m opp på 11m og setter den. På 3-2 finn noen som gjør det samme.
Bortsett fra markering på først mål (følger mann men blir finta ut av stussen på først,stopper litt opp)gjør han en nesten  prikkfri 1 omg  medveldig mange innvollveringer  og få feil (kalvin rodrigo klich dallas og raphina har dobbel så mange feilpass og balltap i første 15).vår venstreside med Jack óg alli hadde en bra kamp.
Det som forundrer meg mest er at folk kan hylle spillestilen og bielsball og samtidig rakke ned på spillere som ayling alli og Jack.. de er jo prototypen på bielsaball  og akkurat slik han vil ha det.
Et annet eksempel er bamford. Han har fått mye tyn,ikke god nok for champchip og ihvertfall ikke god nok i pl. Men hva skjer. Jo en rendyrket spansk landslagspiller må finne seg i å spille sent midtbane.
Say no more..

Heldigvis er det veldig mange bra fans her inne og jeg er imponert over analyser og spiller børser og mye av det som skrives.
Det varmer mitt hjerte at alli får poeng på mom av flere her inne husk at bielsaback ikkje er som alle andre backer.

Gleder meg enormt over laget vårt og ser frem til søndag. Kan bikke begge veier..vi er bedre lag kollektiv men er redd angrepsrekka deres.

Tvitvi MOT.

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #226 på: Desember 18, 2020, 20:33:06 »
Jack på team of the week .livescore..Hva sier du  nå  leedslife.
Blir sur og skuffet når jeg leser slike idiotinnlegg(lukke øynene og håpe det beste)om egne spillere som har hvert så viktige i oppturen vi har hatt.
Først jack:han har hatt utrolig mange gode kamper for oss hvor han har spilt med hjertet utenpå drakta og bidratt enormt til den posisjon vi har nå, Middels pl lag som rævkjører nesten alle lag spillemessig i 90 min (ca 65/35 posisjon i snitt).
Ja han hadde 2 kamper på rad under pari før denne men hvem har ikke det,f.eks fernandes ,ferminjo, de bryne, drogba og salah har også mange kamper de ikje funker..

Så Alioski:l alli får bielsa akkurat det han er ute etter, han risikerer litt deff for å få det enorme offensive bidrag alli gir
Ettpar eks:tidl i kampen løper han over hele banen etter motspiller og takler nede på vår høyre side 82min senere på ei tung ellan roadmatte løper han i hundre fra egen 16m opp på 11m og setter den. På 3-2 finn noen som gjør det samme.
Bortsett fra markering på først mål (følger mann men blir finta ut av stussen på først,stopper litt opp)gjør han en nesten  prikkfri 1 omg  medveldig mange innvollveringer  og få feil (kalvin rodrigo klich dallas og raphina har dobbel så mange feilpass og balltap i første 15).vår venstreside med Jack óg alli hadde en bra kamp.
Det som forundrer meg mest er at folk kan hylle spillestilen og bielsball og samtidig rakke ned på spillere som ayling alli og Jack.. de er jo prototypen på bielsaball  og akkurat slik han vil ha det.
Et annet eksempel er bamford. Han har fått mye tyn,ikke god nok for champchip og ihvertfall ikke god nok i pl. Men hva skjer. Jo en rendyrket spansk landslagspiller må finne seg i å spille sent midtbane.
Say no more..

Heldigvis er det veldig mange bra fans her inne og jeg er imponert over analyser og spiller børser og mye av det som skrives.
Det varmer mitt hjerte at alli får poeng på mom av flere her inne husk at bielsaback ikkje er som alle andre backer.

Gleder meg enormt over laget vårt og ser frem til søndag. Kan bikke begge veier..vi er bedre lag kollektiv men er redd angrepsrekka deres.

Tvitvi MOT.

Nei Ingve60 (du er født da?) hva skal man svare?
Analyse er ikke min sterke side, men etter å ha lest din er jeg helt sikker på at det går veldig bra fremover.

ingve1960

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #227 på: Desember 18, 2020, 20:44:45 »
Jeg er ikke fasit. Men vi har en trener som er rangert som en av verdens beste, hvorfor spiller vi da fremdeles med alli og jack etter 5 overgangsvinduer.
Vis du har utbytte av å leite etter feil på laget vårt når du ser kamp så gjerne for meg. Jeg velger å ha fokus på de gode prestasjonene
MOT.

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #228 på: Desember 18, 2020, 20:56:40 »
Jeg er ikke fasit. Men vi har en trener som er rangert som en av verdens beste, hvorfor spiller vi da fremdeles med alli og jack etter 5 overgangsvinduer.
Vis du har utbytte av å leite etter feil på laget vårt når du ser kamp så gjerne for meg. Jeg velger å ha fokus på de gode prestasjonene
MOT.

Hvis du faktisk leser hele den kamptråden så begynner alt med dette:"Hvorfor legger Dallas inn fra hjørnet når han har fri bane hele veien inn? Forstår bare ikke slikt.." fra en bruker og jeg svarer at det ikke bor så mye fotball i de dessverre..

Fortsetter du å scrolle i tråden så ser du at jeg forklarer ganske greit hva jeg mener med det jeg sa. Føler personlig ikke det var veldig stygg måte å snakke om noen på, men skjønner at folk er forskjellig. Folk provoseres jo bare man går egen husdør for tiden.

Ellers håper jeg laget vinner og eneste grunnen til jeg er her inne er engasjement og noen andre brukeres syn på klubben, laget, taktikken.
Tok du det personlig så bryr det meg egentlig ganske lite. Skulle du inn for å prøve å snu meg over til Team-Harrison, så mislyktes du ganske mye.
Det meste rundt f.eks Harrison er basert på fra han kom til klubben og ble byttet i pausene mot Jack Clarke til den dag idag.
Men utelukkende prestasjoner. Har verken noe i mot han som person, hvor han kommer fra og håper så klart at han kan stabilisere seg å prestere på det nivået han var på mot Newcastle selv om de siste sesongene tilsier at det kan bli et litt for stort steg for han.. Men time will show

ingve1960

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #229 på: Desember 18, 2020, 21:12:36 »
Ok greit nok.respekterer deg og forstår at folk ser ting forskjellig.jeg er enig at både alli og jack har mangler men i vår spillestil funker de veldig bra synes jeg,det er mange eksepler på at spillere kan være stjerner i en klubb å mislykes i andre. F.eks torres
.E sikker på at du har hjertet i leeds.Lykke til i morra

ingve1960

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #230 på: Desember 18, 2020, 21:13:03 »
Søndag

asbfjell

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #231 på: Desember 18, 2020, 21:25:35 »
Noe av det som kjennetegner gode fotballspillere er at de leverer prestasjoner på et STABILT høyt nivå. Jack Harrison har langt igjen til den stabiliteten som man bør kunne forvente av en 24 åring med hans potensiale.
Harrison har spilt 12 kamper denne sesongen. I maks fem av kampene har han vært god, i de resterende har han vært svak - tidvis meget svak.

I tillegg til mildt sagt varierende kvalitet på sine innlegg, scorer han også for lite mål. Denne sesongen har han to mål på tolv kamper. Det er ikke imponerende, med tanke på de posisjonene han havner i hver eneste kamp (forøvrig en kritikk som også kan rettes mot Klich). De to målene Harrison har scoret har vært praktscoringer, så det er altså ikke manglende ferdigheter som gjør at han putter så sjelden. Men eg vil uansett foretrekke at han scorer fire "normale" mål som skaffer oss poeng, heller enn to praktmål som ikke sikrer oss annet enn gode opplevelser der og da.

Den manglende stabiliteten er altså hovedankepunktet mot Harrison. Strålende mottak, medtak og skuddfot har vi skrevet ørten innlegg om tidligere - så kom ikke og si at vi har vært unyansert og ensidig negativ overfor gutten.

På søndag kan han svare på kritikken om manglende stabilitet. Da får han muligheten til å levere to gode kamper på rad - og aldri vil anledningen kunne bli mer passende!

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #232 på: Desember 18, 2020, 21:30:14 »
Ok greit nok.respekterer deg og forstår at folk ser ting forskjellig.jeg er enig at både alli og jack har mangler men i vår spillestil funker de veldig bra synes jeg,det er mange eksepler på at spillere kan være stjerner i en klubb å mislykes i andre. F.eks torres
.E sikker på at du har hjertet i leeds.Lykke til i morra

Takk og I like så.
Så kan sikkert jeg ha godt av å holde meg unna forumet når kampen går. Det koker greit i topplokket.
Har til og med avskiltet Pablo jeg:-) selv om han bør ha en stjerne i denne klubben så lenge klubben lever.
Men hva gjelder det vi snakket om er posten til asbfjell ganske bra oppsummert av hva mine tanker også er. Bare skrevet bedre og av en klokere mann.
Lykke til på Søndag. En julegave vi har ventet etter i for mange år 8)

ingve1960

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #233 på: Desember 18, 2020, 21:39:59 »
Ikke helt enig at jack har vert så ustabil men deg om det.
Det jeg føler er at vi er veldig kritiske til egne spillere. Vis vi ser andre kamper  til og med topp 5 lag så ser vi at feil er normalt.
Det er her normalt å slå en for lang bakrompass,det er normalt å slå innlegg rett i førsteforsvare det er helt normalt å tape en duel o.s.v
Hvordan kan  vi som har så dårlige spillere dominere kampene,da må i mitt hode de andre lags spillere være enda dårligere å gjøre enda mer feil

ingve1960

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #234 på: Desember 18, 2020, 22:24:12 »
Bare kjør på du leedslife,du beriker dette forumet.
Alle kan ikke ha samme meininger
Som jeg skiver så tror jeg vi er veldig kritisk til egne spillere   og
Ikke  minst resultat .Roarg hadde en fin komentar,spillere går fra elendig til stjerne på null komma niks.
Litt det samme som media, jeg er vikingfans. Viking har kansje hatt en middelmådig kamp men vunnet litt heldig med 2 mål stang inn og feberredning.aftenblad gir 7 til 9 poeng  på alle spillere..kampen etter er vi veldig gode individuelt men har kansje 3 i treverk og taper på keeperfeil..da gir aftenblad 4 til6 poeng..
Poenget mitt er at på en spillerbørs skal spillere vurderes etter egen prestasjon og ikke sluttresultat

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #235 på: Desember 19, 2020, 10:19:41 »
Ikke helt enig at jack har vert så ustabil men deg om det.
Det jeg føler er at vi er veldig kritiske til egne spillere. Vis vi ser andre kamper  til og med topp 5 lag så ser vi at feil er normalt.
Det er her normalt å slå en for lang bakrompass,det er normalt å slå innlegg rett i førsteforsvare det er helt normalt å tape en duel o.s.v
Hvordan kan  vi som har så dårlige spillere dominere kampene,da må i mitt hode de andre lags spillere være enda dårligere å gjøre enda mer feil

Er ikke dårlige spillere. Det har de jo bevist i flere sesonger. Er jo et fantastisk kollektiv som er blitt skapt av klubben. Bygd på coren av spillere som har vært med siden vi var mid-table i CC. Det  en så liten stall har forsaket for å være den best trente klubben i ligaen og moralen som er opparbeidet med at alle gjør alt for hverandre og legger alt igjen på matta vil vi nok aldri oppleve igjen. Men tror den coren med spillere også skjønte at dette var dems store sjanse den dagen Bielsa kom inn.
Hvilket spillere opplever det? At en messias av en fotballtrener kommer til en klubb midt på tabellen i CC og han i tillegg velger å satse på de samme spillerne.
Alt de har forsaket når det kommer til trening, disiplin til det ekstreme, et helt nytt system å spille i og kunne beherske flere roller på banen.
Det er innprentet et mot og en vilje i hver enkelt som krever at du skal være i stand til å være mottakelig for veldig mye informasjon i en bransje som er ekstremt resultatorientert. Det gjør jo alle disse til gode spillere og langt bedre spillere enn hva de fleste av oss her trodde da vi fulgte dem under Heckingbottom o.l

Disse faktorene gjør jo også at vi kan løpe såpass mye i kamper, ta stor risiko, gjenvinninger høyt oppe i balen, holde posession og starte på neste bølge.
Det gjør at vi kan dominere de fleste kamper i posessionwise og at vi er fryktet.
Baksiden av medaljen når du spiller slik er jo at man er utrolig sårbar hvis man gjør for mange dårlige valg med ballen. Jeg mener vi er noen spillere short, i form av fotballintelligens, til å kunne maksimere spillet.
Som asbfjell er inne på blir f.eks Harrison satt opp i utrolig gode situasjoner i hver kamp i snart 2 og en halv sesong. Det blir for ofte dårlige valg selv om han har blitt drillet i dette timesvis hver dag i lang tid.
Kantspillet er jo helt essensielt under Bielsa. Det er dobling på kant og ved den minste mulighet så utforsker vi de mulighetene hvis vi får rom og tid.

Blir litt som med Ayling. Han har vært fremragende i posession som stopper. Hissig på å ta med seg ballen forbi første presseledd og sette opp laget i god posisjon, men det hjelper lite det hvis han koster oss 1-2 mål fordi han ikke tar en duell i egen boks.

Verken meg eller deg ble kanskje så veldig mye klokere av dette resonnementet , men konklusjonen er at kollektivet må bestå, men vi er avhengig av 2-3 spillere med et annet fotballhode og mer talent for å optimalisere dette laget og systemet enda mer.

Det ligger jo også en fare for at lufta går ut av ballongen hvis man ikke klarer å verve til seg gode nok spillere i kollektiv der det er mangler (Se Sheff Utd)

Så har man også eksempeler som Pogba hos djevlene. Der en primadonna drar ned et helt lag.

Så hovedkonklusjon er kanskje at vi gir de ut sesongen og konkluderer da og jeg tar meg en bolle 8)

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #236 på: Desember 19, 2020, 10:33:41 »
Bare kjør på du leedslife,du beriker dette forumet.
Alle kan ikke ha samme meininger
Som jeg skiver så tror jeg vi er veldig kritisk til egne spillere   og
Ikke  minst resultat .Roarg hadde en fin komentar,spillere går fra elendig til stjerne på null komma niks.
Litt det samme som media, jeg er vikingfans. Viking har kansje hatt en middelmådig kamp men vunnet litt heldig med 2 mål stang inn og feberredning.aftenblad gir 7 til 9 poeng  på alle spillere..kampen etter er vi veldig gode individuelt men har kansje 3 i treverk og taper på keeperfeil..da gir aftenblad 4 til6 poeng..
Poenget mitt er at på en spillerbørs skal spillere vurderes etter egen prestasjon og ikke sluttresultat

Helt klart, men for min del ligger det en ekstremt stolthet over retningen klubben har gått de siste årene.
Har sittet med tårer i øynene under kamper og til og med av ting som har skjedd rundt klubben. At endelig vår klubb skulle bli en klubb der alle går i samme retning, at det som skjer i klubben, rundt klubben og utad klubben er positivt så jeg ikke komme for 5 år siden.
At man i tillegg får inn hærførere som Rad, Bielsa og Cooper som setter moral og etikk høyt og videreformidler det på den måten de gjør gjør meg stolt.
Hva fans og media kan være splittet hva gjelder spillerprestasjoner og spillerkjøp osv er helt OK. Jeg og er veldig selektiv på hva jeg velger å lese av ulike meningsbærere, men igjen så er engasjementet viktig. Det er en viktig faktor for å få denne nydelige klubben tilbake blant de beste.
Så lenge klubben styres som den blir styrt nå vil heller ikke det engasjementet være giftig, det vil gi oss(klubben og laget) et Momentum som gjør av vi innfrir(tvi tvi) de planene/forventningene Rad og klubben har lagt for de kommende årene.

Josch

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #237 på: Desember 19, 2020, 11:17:06 »
Ikke helt enig at jack har vert så ustabil men deg om det.
Det jeg føler er at vi er veldig kritiske til egne spillere. Vis vi ser andre kamper  til og med topp 5 lag så ser vi at feil er normalt.
Det er her normalt å slå en for lang bakrompass,det er normalt å slå innlegg rett i førsteforsvare det er helt normalt å tape en duel o.s.v
Hvordan kan  vi som har så dårlige spillere dominere kampene,da må i mitt hode de andre lags spillere være enda dårligere å gjøre enda mer feil

Er ikke dårlige spillere. Det har de jo bevist i flere sesonger. Er jo et fantastisk kollektiv som er blitt skapt av klubben. Bygd på coren av spillere som har vært med siden vi var mid-table i CC. Det  en så liten stall har forsaket for å være den best trente klubben i ligaen og moralen som er opparbeidet med at alle gjør alt for hverandre og legger alt igjen på matta vil vi nok aldri oppleve igjen. Men tror den coren med spillere også skjønte at dette var dems store sjanse den dagen Bielsa kom inn.
Hvilket spillere opplever det? At en messias av en fotballtrener kommer til en klubb midt på tabellen i CC og han i tillegg velger å satse på de samme spillerne.
Alt de har forsaket når det kommer til trening, disiplin til det ekstreme, et helt nytt system å spille i og kunne beherske flere roller på banen.
Det er innprentet et mot og en vilje i hver enkelt som krever at du skal være i stand til å være mottakelig for veldig mye informasjon i en bransje som er ekstremt resultatorientert. Det gjør jo alle disse til gode spillere og langt bedre spillere enn hva de fleste av oss her trodde da vi fulgte dem under Heckingbottom o.l

Disse faktorene gjør jo også at vi kan løpe såpass mye i kamper, ta stor risiko, gjenvinninger høyt oppe i balen, holde posession og starte på neste bølge.
Det gjør at vi kan dominere de fleste kamper i posessionwise og at vi er fryktet.
Baksiden av medaljen når du spiller slik er jo at man er utrolig sårbar hvis man gjør for mange dårlige valg med ballen. Jeg mener vi er noen spillere short, i form av fotballintelligens, til å kunne maksimere spillet.
Som asbfjell er inne på blir f.eks Harrison satt opp i utrolig gode situasjoner i hver kamp i snart 2 og en halv sesong. Det blir for ofte dårlige valg selv om han har blitt drillet i dette timesvis hver dag i lang tid.
Kantspillet er jo helt essensielt under Bielsa. Det er dobling på kant og ved den minste mulighet så utforsker vi de mulighetene hvis vi får rom og tid.

Blir litt som med Ayling. Han har vært fremragende i posession som stopper. Hissig på å ta med seg ballen forbi første presseledd og sette opp laget i god posisjon, men det hjelper lite det hvis han koster oss 1-2 mål fordi han ikke tar en duell i egen boks.

Verken meg eller deg ble kanskje så veldig mye klokere av dette resonnementet , men konklusjonen er at kollektivet må bestå, men vi er avhengig av 2-3 spillere med et annet fotballhode og mer talent for å optimalisere dette laget og systemet enda mer.

Det ligger jo også en fare for at lufta går ut av ballongen hvis man ikke klarer å verve til seg gode nok spillere i kollektiv der det er mangler (Se Sheff Utd)

Så har man også eksempeler som Pogba hos djevlene. Der en primadonna drar ned et helt lag.

Så hovedkonklusjon er kanskje at vi gir de ut sesongen og konkluderer da og jeg tar meg en bolle 8)

Veldig interessant innlegg Leedslife, som gjelder flere spillere enn Harrison.

Å underkaste seg Bielsas treningsregime og system er også
en egenskap som ikke må undervurderes. Flere gode tekniske og intelligente spillere evner ikke dette (Saiz og Augustin). Harrison passer i Bielsas system selv om innleggene ofte svikter. Ingen tvil.

Ditt utsagn: "mener vi er noen spillere short, i form av fotballintelligens, til å kunne maksimere spillet."

Det er riktig. Men da må vi ha spillere med både fotballintelligens OG som underkaster seg systemet . Jeg lurer på om det finnes mange av disse. Bielsa-modellen er krevende. Vi vet heller ikke om Bielsa tar en sesong til, og vidererefører systemet.
« Siste redigering: Desember 19, 2020, 14:35:49 av Josch »

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #238 på: Desember 19, 2020, 11:37:55 »
Ikke helt enig at jack har vert så ustabil men deg om det.
Det jeg føler er at vi er veldig kritiske til egne spillere. Vis vi ser andre kamper  til og med topp 5 lag så ser vi at feil er normalt.
Det er her normalt å slå en for lang bakrompass,det er normalt å slå innlegg rett i førsteforsvare det er helt normalt å tape en duel o.s.v
Hvordan kan  vi som har så dårlige spillere dominere kampene,da må i mitt hode de andre lags spillere være enda dårligere å gjøre enda mer feil

Er ikke dårlige spillere. Det har de jo bevist i flere sesonger. Er jo et fantastisk kollektiv som er blitt skapt av klubben. Bygd på coren av spillere som har vært med siden vi var mid-table i CC. Det  en så liten stall har forsaket for å være den best trente klubben i ligaen og moralen som er opparbeidet med at alle gjør alt for hverandre og legger alt igjen på matta vil vi nok aldri oppleve igjen. Men tror den coren med spillere også skjønte at dette var dems store sjanse den dagen Bielsa kom inn.
Hvilket spillere opplever det? At en messias av en fotballtrener kommer til en klubb midt på tabellen i CC og han i tillegg velger å satse på de samme spillerne.
Alt de har forsaket når det kommer til trening, disiplin til det ekstreme, et helt nytt system å spille i og kunne beherske flere roller på banen.
Det er innprentet et mot og en vilje i hver enkelt som krever at du skal være i stand til å være mottakelig for veldig mye informasjon i en bransje som er ekstremt resultatorientert. Det gjør jo alle disse til gode spillere og langt bedre spillere enn hva de fleste av oss her trodde da vi fulgte dem under Heckingbottom o.l

Disse faktorene gjør jo også at vi kan løpe såpass mye i kamper, ta stor risiko, gjenvinninger høyt oppe i balen, holde posession og starte på neste bølge.
Det gjør at vi kan dominere de fleste kamper i posessionwise og at vi er fryktet.
Baksiden av medaljen når du spiller slik er jo at man er utrolig sårbar hvis man gjør for mange dårlige valg med ballen. Jeg mener vi er noen spillere short, i form av fotballintelligens, til å kunne maksimere spillet.
Som asbfjell er inne på blir f.eks Harrison satt opp i utrolig gode situasjoner i hver kamp i snart 2 og en halv sesong. Det blir for ofte dårlige valg selv om han har blitt drillet i dette timesvis hver dag i lang tid.
Kantspillet er jo helt essensielt under Bielsa. Det er dobling på kant og ved den minste mulighet så utforsker vi de mulighetene hvis vi får rom og tid.

Blir litt som med Ayling. Han har vært fremragende i posession som stopper. Hissig på å ta med seg ballen forbi første presseledd og sette opp laget i god posisjon, men det hjelper lite det hvis han koster oss 1-2 mål fordi han ikke tar en duell i egen boks.

Verken meg eller deg ble kanskje så veldig mye klokere av dette resonnementet , men konklusjonen er at kollektivet må bestå, men vi er avhengig av 2-3 spillere med et annet fotballhode og mer talent for å optimalisere dette laget og systemet enda mer.

Det ligger jo også en fare for at lufta går ut av ballongen hvis man ikke klarer å verve til seg gode nok spillere i kollektiv der det er mangler (Se Sheff Utd)

Så har man også eksempeler som Pogba hos djevlene. Der en primadonna drar ned et helt lag.

Så hovedkonklusjon er kanskje at vi gir de ut sesongen og konkluderer da og jeg tar meg en bolle 8)

Veldig interessant innlegg Leedslife, som gjelder flere spillere enn Harrison.

Å underkaste seg Bielsas treningsregime og system er også
en egenskap som ikke må undervurderes. Flere gode tekniske og intelligente spillere evner ikke dette (Saiz og Augustin). Harrison passer i Bielsas system selv on innleggene ofte svikter. Ingen tvil.

Ditt utsagn: "mener vi er noen spillere short, i form av fotballintelligens, til å kunne maksimere spillet."

Det er riktig. Men da må vi ha spillere med både fotballintelligens OG som underkaster seg systemet . Jeg lurer på om det finnes mange av disse. Bielsa-modellen er krevende. Vi vet heller ikke om Bielsa tar en sesong til, og vidererefører systemet.

Spot on. Og gjør jobben til Orta utrolig vanskelig i forhold til å erverve seg spillere. Det skal inn i en gruppe tuftet på alle for en og " her er vi alle like", samt inn i et treningsregime som er langt strammere enn i de fleste andre klubber. Først og fremst er de idrettsutøvere, blir det tid igjen så brukes det med familie.
Raphinh sålangt virker jo som en spiller som treffer disse parametrene godt selv om det enda er tidlig.
Systemet som er lagt til grunn bør videreføres/bevares selv den dagen Bielsa ikke er her lengre. Det er så mye mer enn hva selve individet utfører i et lag/system.
Skal vi plutselig velge en annen retning tror jeg fort vi kan ende opp på en tåkete vei vi vil bruke lang tid på å manøvrere oss ut av.

ingve1960

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #239 på: Desember 19, 2020, 13:53:34 »
Enig i veldig mye av det du  skriver leedslife, diskusjon ble nok litt feil både din komentar når det koker under kamp og min reaksjon, vi tenker nok ganske likt..
Men mener spillere blir dømt ned over hele fjøla vis vi taper på individuelle forsvarsglipp på døball(ayling/alli i siste kamp)og dallas på bakre stolpe  mot West ham. Hadde Dallas hedda utenfor alli skutt på keeper og Jack truffet tverr og kampen endt 2-2 hadde spillerne vert dømt ned selv om de inndividuelt spillemessig gjør samme jobb i 90 min.


Har sett 3 kamper etter vår kamp. Fulham..villa..Sheffield u.alle disse kampene har lavere tempo en våre kamper allikevel veldig mye feil selv fra de beste..det oppjaga tempoet vårt gjør at midtbane spillere er ofte heite i hue,pablo er unntaket hos oss,han har beviste kontrolerte avsluttninger. Jack klich og Dallas har fått servert på gullfat gang på gang men skutt i øst og vest. I viking hadde vi Thorstvedt i fjor og torsteinsbø som alltid prøver det rette mens f.eks løkberg er glohet ..

Har spilt sammen med mange spillere som har for dårlig teknisk i forhold til innsats, der er nok jack og noen andre hos oss.
Håper de stokker beina riktig mot Mu.

Lykke til. MOT.