Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV  (Lest 26314 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #210 på: August 05, 2018, 20:15:50 »
10 av 11 som spilte i slutten av fjorårssesongen. En litt flat Heckinbottom roste litt avventende laginnsatsen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #211 på: August 05, 2018, 20:17:52 »
Sitter på Kreta og ser dette, latter i baren, da jeg feirer nr 2,  dette ser bra ut...og det var min analyse
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #212 på: August 05, 2018, 20:18:09 »
"They're spinning and shuffling and rotating all over the shop like some kind of football equivalent of a Rubik's Cube."
"You can't help but purr when watching this Leeds team - this football is so indulgently easy on the eye they should ration it."
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #213 på: August 05, 2018, 20:20:34 »
Glimrende debutkamp i EFL av Bielsa. Ser ut som han har gjort hjemmeleksa ift innsats, presshøyde og intensitet generelt! Glimrende lagseier. Boost i og FOR troppen dette her..

Veldig spent om han / vi spiller likt på bortebane.... hvorfor ikke?? ;)

Likte spesielt Klich og Roofe i dag..... men dette var en laginnsats!
 

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #214 på: August 05, 2018, 20:27:06 »





Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #215 på: August 05, 2018, 20:30:36 »
Glimrende debutkamp i EFL av Bielsa. Ser ut som han har gjort hjemmeleksa ift innsats, presshøyde og intensitet generelt! Glimrende lagseier. Boost i og FOR troppen dette her..

Veldig spent om han / vi spiller likt på bortebane.... hvorfor ikke?? ;)

Likte spesielt Klich og Roofe i dag..... men dette var en laginnsats!

100% enig.
Bielsa besto prøven med glans. Flott taktikk som kan brukes både borte og hjemme. Masse gjenvinninger som skapte innkast , cornere og målsjanser.  Stikkende og hurtige kontringer nå vi vinner ballen! Midtbanen tok brodden av mange av angrepene til Stoke.

VI holdt fint på ledelsen og ble ikke presset noe særlig.

Veldig moro for Klich, dette her. Roofe fortjent  MOM på SKY.


Josch

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #216 på: August 05, 2018, 20:34:36 »
10 av 11 som spilte i slutten av fjorårssesongen. En litt flat Heckinbottom roste litt avventende laginnsatsen!

Nettopp. Utrolig hvor mye bytte av coach kan gjøre. Med så god taktiker klarer Leeds seg med mindre budsjett enn mange konkurrenter.
« Siste redigering: August 05, 2018, 20:46:21 av Josch »

baste

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #217 på: August 05, 2018, 20:35:32 »
Hadde trua på Klich i fjor, og nu ser vi hva som bor i han. Tippet at Roofe skulle få en knallsesong, med mer direkte spill framover. Dette lover godt, bommet stykt på tipset mitt da, 3-2


MOT

Sølvreven

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #218 på: August 05, 2018, 20:40:09 »
Deilig! God start. Synes dog at vi til tider viser at vi trenger en midtstopper til. Hva om Jansson eller Cooper blir skadet?
Tja. De klarte seg vel bra? Straffen var latterlig i mine øyne.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

kjella

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #219 på: August 05, 2018, 21:15:03 »

Og morsomt å se på Bielsa - såvidt øyebrynene beveget seg ved hver scoring. Morro at vi naive optimister i hvertfall får en uke til i Nirvana før pessimistene igjen har mulighet til å overta skuta (?)

Ble overrasket over hvor god kontroll vi hadde bakover og hvor ballsikre laget virket. Philips og Cooper synes jeg var spesielt gode. Ønsker meg Jansson i toppslag og dette kan bli meget bra......Fremover var Roofe overraskende sterk. Det er vel 3 av spillerne som fikk mest pepper etter fjorårets skuffelser som var de beste idag.

Men det blir en tøffere test mot Derby. Men hvem vet - de var ikke så fryktelig bra mot Reading synes jeg....

Ellers tror jeg det er godt "man management" å la de nye starte på benken idag (bortsett fra D). Selv om jeg gjerne skulle sett Bamford feks......

Tror Bielsa setter ned foten ganske tydelig. Tror feks ikke Jansson vil bedrive den "sutringen" han drev med i perioder i fjor - på og utenfor banen. Det aksepteres rett og slett ikke. Men aller viktigst - det virker som om alle har troen på SJEFEN og hans tanker. Flott å ha troa da....

Borge

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #220 på: August 05, 2018, 21:16:43 »
Dallas kan vi vel selge nå....
Borge

auren

Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #221 på: August 05, 2018, 21:24:53 »
Fantastisk å se på den intensiteten hos alle spillerne. Saiz har vel aldri løpt så mye i en kamp før? Fryktet Stoke skulle ta over da de fikk den feilaktige straffen sin, men når vi scorer bare minutter senere så kom troen tilbake. Synes Bielsa burde puttet innpå Jansson på slutten da Crouch kom inn. Han vant en del viktige dueller og Berardi nådde ham jo bare til midt på ryggen.

Vi kan trygt si at Saiz er tilbake til formen fra begynnelsen av sesongen i fjor. Og nå blir det vanskelig for Bamford å spille seg inn med det første...

auren
« Siste redigering: August 05, 2018, 21:26:50 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #222 på: August 05, 2018, 21:26:02 »
Dallas kan vi vel selge nå....
Hvorfor det? Han er jo Bielsas førstereserve, og han har peiling.
MOT

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #223 på: August 05, 2018, 21:28:35 »
Dallas kan vi vel selge nå....
Hvorfor det? Han er jo Bielsas førstereserve, og han har peiling.

Er nok ikke så lenge han er det. Dårlig innhopp og flere spillere drilles inn i laget.

Smudge

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #224 på: August 05, 2018, 21:49:32 »
Berardi og P.Farell rett og slett ikke gode nok! Ut til neste match

RoarG

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #225 på: August 05, 2018, 22:31:51 »
En annen positiv ting, var fraværet av kort. Synes Phillips og Berardi var nær på ved et par anledninger i 2. omgang, dog.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

samadhi

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #226 på: August 05, 2018, 22:32:58 »
Imponernede kamp av Leeds. Må si jeg tvilte når jeg så lagoppstillingen, men Bielsa har virkelig satt sitt preg på laget.
Herlig med ett lag som er så aggressive og alltid vil angripe, og vi ser ut som ett lag me mange matchvinnere.

Kan bli en lang sesong med denne intensiteten, så vi får nok bruk for alle mann. Spillerne lå nærmest strødd med krampe på slutten  :)

marching on together,
derudaf forever...

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #227 på: August 05, 2018, 22:35:29 »
For en åpning :)
Kjørte bil fra Kristiansand til Østfold da kampen gikk. Etter hva jeg forstår så var dette overbevisende! I mitt hode er det utrolig viktig med en slik start! :)Vinnermentalitet med en gang! Bielsa er championships Drillo: dritbra faglig, og rar ;D

RoarG

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #228 på: August 05, 2018, 22:42:55 »
Imponernede kamp av Leeds. Må si jeg tvilte når jeg så lagoppstillingen, men Bielsa har virkelig satt sitt preg på laget.
Herlig med ett lag som er så aggressive og alltid vil angripe, og vi ser ut som ett lag me mange matchvinnere.

Kan bli en lang sesong med denne intensiteten, så vi får nok bruk for alle mann. Spillerne lå nærmest strødd med krampe på slutten  :)
Ja, den kjente "la oss drøya tida"-krampen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #229 på: August 05, 2018, 22:50:18 »
Berardi og P.Farell rett og slett ikke gode nok! Ut til neste match
Haha, snakker om brannfakkel  ;D ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Xern

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #230 på: August 05, 2018, 22:53:04 »
Deilig! God start. Synes dog at vi til tider viser at vi trenger en midtstopper til. Hva om Jansson eller Cooper blir skadet?
Tja. De klarte seg vel bra? Straffen var latterlig i mine øyne.
De klarte seg veldig bra med forutsetningene idag ja, men vi må ha bedre dekning enn to drevne stoppere i troppen vil jeg tro. Samt at jeg syns vi til tider viser tendenser hvor jeg frykter stygge kontringer som straffer seg langt hardere enn et sjokkskadet Stoke klarte å rutte med. Men det snakket jo også Bielsa delvis om på pressekonferansen, så det bedrer seg trolig utover.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #231 på: August 05, 2018, 23:25:13 »
Lett å være høy og mørk etter en kamp som denne men jeg spør allikevel: Har vi noensinne spilt en bedre kamp i Championship? Jeg klarer virkelig ikke å huske maken til oppvisning!  :)
Jon R.

Borge

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #232 på: August 05, 2018, 23:26:19 »
Dallas kan vi vel selge nå....
Hvorfor det? Han er jo Bielsas førstereserve, og han har peiling.
Han var ikke god idag (heller). Og vi trenger bedre spillere på banen
Borge

leedslife

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #233 på: August 05, 2018, 23:33:37 »
Det var nesten litt uvirkelig. 1 omgang så blåser vi de av banen. Kom med litt feil kampplan Stoke. De fikk ikke grep på midtbanen vår. Vi gjorde meget gode spillere middelmådig- det er alltid et godt tegn.
Vi er litt ute og kjører i slutten av andre omgang når Crouch og Bojan kommer inn. Vi blir spilt litt lave og sliter med å ta duellene med Crouch.
 De(Bielsa og trenerteamet) virket litt småstresset på benken, men Stoke var heldigvis tannløse. Uansett, her har vi forbedringspotensiale.
Vi  løper mye mer enn i fjor og vi står mye bedre kollektivt. Vi switcher posisjoner på midten og vi har flere gode løp i lengderetning. Stoke mistet telling og gangsyn og vi var livsfarlige når vi kom til sjanser.
Får Bielsa dette ut av spillerne i mesteparten av sesongen så kan det bli morsomt.

Bailey: 7. Ok redninger. God med beinene. Bedre kommunikasjon med Berardi så slipper vi den farlige corner sjansen på slutten.
Ayling: 7. Ok bidrag fremover og god kontroll på Stoke vingen.
Cooper 8. En av banens beste. Herlig scoring. Avverger farlig Stoke angrep i 1 omgang og organiserer laget bra når Stoke jakter scoring.
Berardi 7. Vinner dueller. Kvikk i sikringsjobben. Stor tabbe som nærmest fører i scoring. Litt hothead i en situasjon på slutten. Bekymrer meg litt.
Douglas 7.lager straffe. Litt billig?Men ligner ut med en nydelig corner a sisst. Fantastisk venstrefot, bra spilleforståelse, men noe temposvak og sliter litt med posisjoneringen. Men har en spisskompetanse som vil gi oss mange målpoeng ila sesongen.

Phillips 9. Enorm. Balanserer hele laget. Dekker vanvittig med rom. Trøkker til i duellspillet og flink til å vende spillet. 10 - Må ta med taklingen på Fletcher. Min MOM. Vært god i hele pre-season. Tror dette er Kalvins år.
Klitch:8 Meget god første omgang. Sikker med ballen, flink til å posisjonere seg og mange viktige løp fremover i banen. Tror dette systemet passer han veldig bra. Vi dominerer totalt midtbanen til Stoke. Flott scoring.
Saiz. 8. Noen farlige avleveringer. Spiller på høy risiko, men når det lykkes er han enorm. Liten magiker.
Pablo.7 Jobber godt med resten av laget. Noen fine flikker. Bra innover i banen, men mangler litt fart når han skal utover i banen.
Pluss for scoring. Viktig før pause!

Alioski7. Et-par meget gode innlegg som ender i gode sjanser. Jobber utrettelig. balanserer Douglas fint. Tror det kan bli en god kombinasjon.

Roofe8. Jobber utrettelig. Trodde ikke han hadde det i seg. Viser at han absolutt kan ta opp kampen med Bamford. En av de bedre kampene hans i Leeds trøya.

Dallas. 6. Skjønner tanken med løpskraft inn sentralt, men ble lite effektiv.
« Siste redigering: August 05, 2018, 23:37:19 av leedslife »

Jon R

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #234 på: August 05, 2018, 23:38:03 »
Bevegelsene og løpene til Roofe var vanvittig bra. Stokeforsvarerne fant aldri ut av han. Synd han ikke kronet en strålende kamp med en goal.
Jon R.

stian

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #235 på: August 05, 2018, 23:51:59 »
Vi fikk noen viktige svar i dag:
1) Bielsastilen kan fungere meget godt i Championship!
2) Flere helt eller delvis avskrevne spillere kan få et realt løft (Klich, Phillips, Roofe, Alioski)
3) Toppnivået er meget høyt og gir et skremmeskudd til alle lag i divisjonen

Samtidig sitter jeg med to spørsmål etter kampen:
1) Hvor gode er egentlig Stoke per i dag? Visst var Leeds overalt i 1.omg, men det var overraskende å se at de ble så solid vippet av pinnen.
2) Hvordan vil rullering på laget slå ut etter hvert som kampprogrammet tetter seg til? Høy krampefaktor siste 10 min i dag tilsier lang restitusjonstid...

Uansett var dette en strålende start. Hvis Derby blir feid av banen i samme stil begynner det å bli interessant her.

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #236 på: August 05, 2018, 23:58:57 »
Lett å være høy og mørk etter en kamp som denne men jeg spør allikevel: Har vi noensinne spilt en bedre kamp i Championship? Jeg klarer virkelig ikke å huske maken til oppvisning!  :)
Derby matchen hjemme for halvannet år siden - da var vi i nærheten.  :) Passende nok neste motstander.. Skal bli utrolig spennende å se hvordan Bielsa setter opp laget og taktikken på bortebane. Blir ikke overrasket om vi kontrer de i senk..

Blank_File

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #237 på: August 06, 2018, 00:37:06 »
Ja dette med den faktiske kvaliteten på Stoke her er jo et viktig moment. Vi var i farten etter vi slo Sunderland i fjor også, og det varte jo en god stund. Jeg tror likevel ikke at Stoke tar en "Sunderland" denne sesongen. Mye tyder på at de fleste lagene vi møter de neste kampene vil være godt plassert når året er omme og vi får en tidlig pekepinn på om vi har sjangs til å gå opp i år. Det syns jeg egentlig er ganske deilig å tenke på. :)

Josch

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #238 på: August 06, 2018, 00:49:56 »
Vi fikk noen viktige svar i dag:
1) Bielsastilen kan fungere meget godt i Championship!
2) Flere helt eller delvis avskrevne spillere kan få et realt løft (Klich, Phillips, Roofe, Alioski)
3) Toppnivået er meget høyt og gir et skremmeskudd til alle lag i divisjonen

Samtidig sitter jeg med to spørsmål etter kampen:
1) Hvor gode er egentlig Stoke per i dag? Visst var Leeds overalt i 1.omg, men det var overraskende å se at de ble så solid vippet av pinnen.
2) Hvordan vil rullering på laget slå ut etter hvert som kampprogrammet tetter seg til? Høy krampefaktor siste 10 min i dag tilsier lang restitusjonstid...

Uansett var dette en strålende start. Hvis Derby blir feid av banen i samme stil begynner det å bli interessant her.

1) Stilen ligger nok fast og det er vanskelig å finne mottrekk mot den. Da må man spille slik selv.
2) Stilen gjør at begrensede spillere kan inngå i laget. De fleste har en spisskomptanse som kan brukes. 
3) Vi får se om dette fungerer mot flere gode lag. I fjor ble vi lurt og trodde vi hadde slått mange gode etter 7 kamper. Det hadde vi ikke.       
------
1) Stoke fikk kritikk for forsvarsarbeidet ved målene. Men Leeds fortjente å vinne med  minst 2 mål likevel. De fikset ikke vår stil. Vi gjorde dem dårlige. Mot  Derby får vi en ny pekepinn. Og Stokes neste kamper.
2) Det kan bli et problem med tre slike kamper på 7 dager.  Kampprogrammet er tett for de andre lagene også.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #239 på: August 06, 2018, 01:33:23 »
Vi fikk noen viktige svar i dag:
1) Bielsastilen kan fungere meget godt i Championship!
2) Flere helt eller delvis avskrevne spillere kan få et realt løft (Klich, Phillips, Roofe, Alioski)
3) Toppnivået er meget høyt og gir et skremmeskudd til alle lag i divisjonen

Samtidig sitter jeg med to spørsmål etter kampen:
1) Hvor gode er egentlig Stoke per i dag? Visst var Leeds overalt i 1.omg, men det var overraskende å se at de ble så solid vippet av pinnen.
2) Hvordan vil rullering på laget slå ut etter hvert som kampprogrammet tetter seg til? Høy krampefaktor siste 10 min i dag tilsier lang restitusjonstid...

Uansett var dette en strålende start. Hvis Derby blir feid av banen i samme stil begynner det å bli interessant her.

1) Stilen ligger nok fast og det er vanskelig å finne mottrekk mot den. Da må man spille slik selv.
2) Stilen gjør at begrensede spillere kan inngå i laget. De fleste har en spisskomptanse som kan brukes. 
3) Vi får se om dette fungerer mot flere gode lag. I fjor ble vi lurt og trodde vi hadde slått mange gode etter 7 kamper. Det hadde vi ikke.       
------
1) Stoke fikk kritikk for forsvarsarbeidet ved målene. Men Leeds fortjente å vinne med  minst 2 mål likevel. De fikset ikke vår stil. Vi gjorde dem dårlige. Mot  Derby får vi en ny pekepinn. Og Stokes neste kamper.
2) Det kan bli et problem med tre slike kamper på 7 dager.  Kampprogrammet er tett for de andre lagene også.

Hvilken fotballspiller sliter ikke med litt kramper når man leder på overtid?
Riktignok måtte Saiz tøye litt på benken.

Pablo sitt mål er Butland tabbe. Men både Klich sitt mål og det at Pablo kom til skudd er på grunn av måten vi spilte på. Mange løp fremover, gode løp og mye bevegelse. Da er det ikke lett å forsvare seg.

Vi kommer ikke til å spille like blendende og lykkes i hver eneste kamp. Men med slik innsats, trøkk og aggressiviteten så er sjansene for poeng på tunge dager mye større.

Bielsa er kjent for å se video, vise video og analysere og sette opp taktikk etter motstander. Hardt arbeid, mye løping og aggressivt spill er det ikke lett å demne opp for, ikke i 90 minutter.

Slik vi fremstod gledet mer en poengene i dag. Det sammen med Phillips, Cooper, Klich og Alioski. Syntes Berardi også var solid i dag, desverre er det litt hjerte i halsen til tider..men han viser at han er til å stole på! Må i ihvrtfall nevne Roofe også, som jeg har kritisert som litt lat, slapp humørspiller. Selv om han scoret en del og var toposcorer i fjor. Dæven og han kjempet og løp i dag. Lest masse om at alle disse ikke er bra nok. (Sosiale medier) Måtte dem fortsette der dem slapp i dag.

Vi kan ikke sammenligne Sunderland og Stoke. Sland var et synkende skip med masse gjeld og dårlig stemmning. Stoke har beholdt de fleste av de beste fra PL. De hadde en uvanlig svak sesong i fjor som resulterte i nedrykk. Dem har vært stabile rundt midten i mange år og er en solid klubb hva angår spillere og ressurser. Kanskje heldig å møte dem nå, for helt sikker på at Stoke kommer fryktelig når dem finner ut av CC. Dette var nok en wake up call for dem.

Håper vi handler en klasse stopper. Om jeg ønsker Pontus eller Cooper som hans makker er jeg faktisk usikker på. Unner Cooper all verdens suksess. Får mye dritt. Men igjen er han kaptein. Klubbspiller med stort hjerte!



« Siste redigering: August 06, 2018, 01:36:14 av eriksen55 »