Skrevet av Emne: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV  (Lest 26146 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #180 på: August 18, 2018, 18:57:51 »
Det var teknologien som reddet 1-o - målet. :)

A Barry Douglas corner was met by a Cooper header before Roofe sliced an effort across the box to Ayling who was all alone. The defender sent a header goalwards but the effort was deemed to be cleared off the line with United protesting furiously against referee Robert Jones' decision.Jones continued to wave away the appeals and pointed for a goal-kick before consulting his watch which indicated the ball had in fact crossed the line after nearly 10 seconds had passed following the incident allowing Ayling to wheel away as Elland Road erupted to celebrate his first goal in Leeds colours.

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-2-rotherham-united-0-whites-topple-millers-as-bielsa-becomes-first-manager-to-win-opening-four-games-1-9308373
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #181 på: August 18, 2018, 19:16:32 »
Leeds United hq

74% possession and 540 completed passes for #LUFC vs Rotherham.



Fantastisk!!!!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #182 på: August 18, 2018, 19:19:27 »
Gleder meg så sykt til tirsdag! Kampene kan ikke komme fort nok.

Hallgeir *

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #183 på: August 18, 2018, 19:23:04 »
Gleder meg så sykt til tirsdag! Kampene kan ikke komme fort nok.

Med spillestilen som laget har nå, kan det nok hende at noen er uenig med deg.

At kampene kommer alt for tett, altså.
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #184 på: August 18, 2018, 19:29:03 »
Gleder meg så sykt til tirsdag! Kampene kan ikke komme fort nok.

Med spillestilen som laget har nå, kan det nok hende at noen er uenig med deg.

At kampene kommer alt for tett, altså.
Nei her var det kun egeninteresse som sto i sentrum! Jeg vil ha mer mer mer!

Håvard

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #185 på: August 18, 2018, 19:31:24 »
Min LUTV funket igjen som den skulle. Det gjorde visst Radrizzani sin også :)

Andrea Radrizzani
Verified account
@andrearadri
Me too! I watched from Indonesia on our APP!  #MOT

Men vi var mange som aldri kom inn engang. Lurer på hva som feiler dette systemet. Blir jo ikke bra før det funker hos alle.
Nei. Det skal funke for alle. Alltid. Uavhengig av plattform og nettleser. Punktum.

Hos meg var det helt suverent, hele matchen. Langt bedre enn forrige sesong.

Her også. Bruker firefox. Stort sett aldri hatt problemer (borsett fra at jeg av og tl må logge inn p ånytt) Komentatorene derimot.....og har noen prøvd takeaway de snakker om hele tiden ;D

Kato

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #186 på: August 18, 2018, 19:36:35 »
Min LUTV funket igjen som den skulle. Det gjorde visst Radrizzani sin også :)

Andrea Radrizzani
Verified account
@andrearadri
Me too! I watched from Indonesia on our APP!  #MOT

Men vi var mange som aldri kom inn engang. Lurer på hva som feiler dette systemet. Blir jo ikke bra før det funker hos alle.
Nei. Det skal funke for alle. Alltid. Uavhengig av plattform og nettleser. Punktum.

Hos meg var det helt suverent, hele matchen. Langt bedre enn forrige sesong.

Her også. Bruker firefox. Stort sett aldri hatt problemer (borsett fra at jeg av og tl må logge inn p ånytt) Komentatorene derimot.....og har noen prøvd takeaway de snakker om hele tiden ;D

Jeg kjører lydløst.
 

Hallgeir *

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #187 på: August 18, 2018, 19:40:44 »
Min LUTV funket igjen som den skulle. Det gjorde visst Radrizzani sin også :)

Andrea Radrizzani
Verified account
@andrearadri
Me too! I watched from Indonesia on our APP!  #MOT

Men vi var mange som aldri kom inn engang. Lurer på hva som feiler dette systemet. Blir jo ikke bra før det funker hos alle.
Nei. Det skal funke for alle. Alltid. Uavhengig av plattform og nettleser. Punktum.

Hos meg var det helt suverent, hele matchen. Langt bedre enn forrige sesong.

Her også. Bruker firefox. Stort sett aldri hatt problemer (borsett fra at jeg av og tl må logge inn p ånytt) Komentatorene derimot.....og har noen prøvd takeaway de snakker om hele tiden ;D

Foretrekker Thom Kirwin foran Michael. Sistnevnte kommenterer som om det skulle være på radio.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #188 på: August 18, 2018, 19:43:03 »
Roofe, records and the bucket: Every word from Marcelo Bielsa's post-Rotherham press conference
Here's the full transcript from the Argentine's post-match musings after his side made it four wins in a row
Share


ByJoe Mewis
18:19, 18 AUG 2018
Sport

Leeds United head coach Marcelo Bielsa became the first man to claim victories in his first four games as Elland Road chief on Saturday afternoon after his side saw off Rotherham 2-0.
The Millesr held firm in the first-half, but goals from Luke Ayling and Kemar Roofe saw off Paul Warnes' side to make it three wins out of three in the Championship for Leeds this season and four on the spin in total.


Here's what the Argentine made of his side's performance in his post-match press conference.
Congratulations again. What did you say or do at half-time to get that performance?
The problems we had during the first half, were more linked to our own goal rather than the lack of concretising [sic] the offensive actions. The evaluation with the first half would have been better if the rival didn't have the offensive action they had. But anyway, we built too much from the back. We built on a lateral way, not on a vertical one. It was not easy for us to go to a defensive position to an offensive one.

 
Luke Ayling celebrates his first goal for the club
On the left we had less offensive actions. Our crosses were not very good, but in spite of all this we were faithful to our style.
In the second half the game was looking like the one of the first half, but the opponent didn’t have any offensive actions. Our opponent was a little bit more tired, so we had more spaces to attack.
The second goal was brilliant to watch - what have you done to make the players trust each other enough to make them pass like that in difficult areas?
I make efforts but I don’t see how we can link the goal of Kemar Roofe with me.


Is there a culture being laid down by you to allow players to play that way?
Unlike the two first games, today the game was a game that looked more like a Championship game.
As you saw, we could have ended the first half conceding goals. They had three clear moments where they could have scored a goal and these actions were provoked by the mistakes we made. We made some mistakes when we built from the back. The offensive transition of the opponent was faster than the time we took to go back and we had some disputed balls, which they got.

 
Leeds made it four from four
This indicates that the style has some difficulties to impose itself and that we have to respect the other ways of understanding the game of football because after the first half the rival could have ended with positive result for them, and a negative one for us.
Sometimes when you play respecting the style, sometimes you have positive consequences and sometimes negative one. I think we deserved to win the game.
Does it give you more pleasure in some ways to win a difficult game like this?
I would like to suffer as less as possible.
You're the first Leeds manager to win their first four games. Are records important to you?
You make conclusions only at the end when you see if you reach the goals or not.
Winning three games in a row, it’s the same from a mathematical point of view thing as winning three games, but not in a row.
Kemar Roofe looks a different player this season - is his confidence why he's improved?

 
Bielsa admitted Roofe is full of confident
It could be, because each striker when he scores goals he feels more powerful.
Will Bamford come in more regularly when the games ramp up?
Obviously when we have more games to play, we have more players who can play these games, that will have more time to play.
Read More
Leeds United player ratings as Luke Ayling and Kemar Roofe goals see off Rotherham
You've used the same starting line-up in all three games this season, will there have to be changes for the two long away trips to Swansea and Norwich?
I can’t give you an answer now because we make these decisions on the day of the match when we evaluate the physical state of the player,
Is Roofe ok? He had an ice pack following the game...

 
Roofe netted a superb second goal
I haven’t received any information telling me we have a problem. It doesn’t mean that he doesn't have a problem. We'll see.

Are you surprised by the bucket's attention?

 
Bielsa was asked about the bucket again
I wish I could attract the attention on another way.
How important is momentum in football? Does this club have a lot of positive momentum right now?
I share your evaluation. These are segments of the competition and we shouldn’t make any definite conclusion.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/roofe-records-bucket-every-word-15046412
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #189 på: August 18, 2018, 19:48:46 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.

Lenge siden at jeg bare føler spenning og GLEDE ift matcher som kommer.....
D er tøffe matcher de 4 neste, men føler at forberedelser/ research er såpass " trygt" om dagen- og at spillerne vet nøyaktig sin rolle i denne formasjonen ... så jeg ser frem i mot disse 4 neste! ;) ;D
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #190 på: August 18, 2018, 20:13:18 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Tja, mot underdogs som i dag sliter vi mer enn mot antatt favoritter så sannelig ikke sikker på om de kampene som kommer etter disse du nevner, blir noe lettere.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Josch

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #191 på: August 18, 2018, 20:34:34 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Tja, mot underdogs som i dag sliter vi mer enn mot antatt favoritter så sannelig ikke sikker på om de kampene som kommer etter disse du nevner, blir noe lettere.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Jeg tror kampen mot Swansea blir litt som mot Derby og Stoke. Ã…pent spill.  Mot Rotherham måtte vi sloss mot et lag som legger mest vekt på å forsvare seg.

Kampen mot Swansea blir høyinteressant. Vi har en god sjans mot dem.


Milou

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #192 på: August 18, 2018, 20:37:09 »
Min LUTV funket igjen som den skulle. Det gjorde visst Radrizzani sin også :)

Andrea Radrizzani
Verified account
@andrearadri
Me too! I watched from Indonesia on our APP!  #MOT

Men vi var mange som aldri kom inn engang. Lurer på hva som feiler dette systemet. Blir jo ikke bra før det funker hos alle.
Nei. Det skal funke for alle. Alltid. Uavhengig av plattform og nettleser. Punktum.

Hos meg var det helt suverent, hele matchen. Langt bedre enn forrige sesong.

Her også. Bruker firefox. Stort sett aldri hatt problemer (borsett fra at jeg av og tl må logge inn p ånytt) Komentatorene derimot.....og har noen prøvd takeaway de snakker om hele tiden ;D

Foretrekker Thom Kirwin foran Michael. Sistnevnte kommenterer som om det skulle være på radio.
Det er vel fordi det er på radio. Eg reknar med at dei kjører samme kommentarer på TV of radio.

Sent from my SM-G928T using Tapatalk


gulle

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #193 på: August 18, 2018, 21:19:09 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Tja, mot underdogs som i dag sliter vi mer enn mot antatt favoritter så sannelig ikke sikker på om de kampene som kommer etter disse du nevner, blir noe lettere.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Jeg tror kampen mot Swansea blir litt som mot Derby og Stoke. Ã…pent spill.  Mot Rotherham måtte vi sloss mot et lag som legger mest vekt på å forsvare seg.

Kampen mot Swansea blir høyinteressant. Vi har en god sjans mot dem.
tror ikke det er «lette» kamper i denne divisjonen, hvis vi klarer å holde tempoet oppe og flyt i eget spill kan vi slå alle, hvis vi slår av , blir det som Millwall kampen i fjor høst, tap mot underdogs som kjemper sammen.
Blir meget spennende å se om vi klarer å holde oppe trykket.
MOT.
Nå rykker vi opp! Jasederja

RoarG

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #194 på: August 18, 2018, 21:42:07 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Tja, mot underdogs som i dag sliter vi mer enn mot antatt favoritter så sannelig ikke sikker på om de kampene som kommer etter disse du nevner, blir noe lettere.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Jeg tror kampen mot Swansea blir litt som mot Derby og Stoke. Ã…pent spill.  Mot Rotherham måtte vi sloss mot et lag som legger mest vekt på å forsvare seg.

Kampen mot Swansea blir høyinteressant. Vi har en god sjans mot dem.
tror ikke det er «lette» kamper i denne divisjonen, hvis vi klarer å holde tempoet oppe og flyt i eget spill kan vi slå alle, hvis vi slår av , blir det som Millwall kampen i fjor høst, tap mot underdogs som kjemper sammen.
Blir meget spennende å se om vi klarer å holde oppe trykket.
MOT.
Avhengig av å holde oppe tempoet og trykket, ja. Vel, før eller siden klarer vi jo ikke det, og tapet kommer. Får håpe at formduppen ikke blir langvarig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #195 på: August 18, 2018, 21:56:07 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Tja, mot underdogs som i dag sliter vi mer enn mot antatt favoritter så sannelig ikke sikker på om de kampene som kommer etter disse du nevner, blir noe lettere.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Jeg tror kampen mot Swansea blir litt som mot Derby og Stoke. Ã…pent spill.  Mot Rotherham måtte vi sloss mot et lag som legger mest vekt på å forsvare seg.

Kampen mot Swansea blir høyinteressant. Vi har en god sjans mot dem.
tror ikke det er «lette» kamper i denne divisjonen, hvis vi klarer å holde tempoet oppe og flyt i eget spill kan vi slå alle, hvis vi slår av , blir det som Millwall kampen i fjor høst, tap mot underdogs som kjemper sammen.
Blir meget spennende å se om vi klarer å holde oppe trykket.
MOT.
Avhengig av å holde oppe tempoet og trykket, ja. Vel, før eller siden klarer vi jo ikke det, og tapet kommer. Får håpe at formduppen ikke blir langvarig.

Tapene vil komme ja. Vi får kamper der lite fungerer. Men jobber vi like bra i alle kampene, at arbeidsmoral og arbeidshansker er på også når det butter i mot, så vil vi få poeng også på dårlige dager. Sjansen for en lang rekke kamper uten seire vil da minimeres.

Det er faktisk sånn at hardt arbeid slår klasse og flaks er noe man gjør seg fortjent til. Det så vi ved to tilfeller i dag  :)



RoarG

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #196 på: August 18, 2018, 22:14:18 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Tja, mot underdogs som i dag sliter vi mer enn mot antatt favoritter så sannelig ikke sikker på om de kampene som kommer etter disse du nevner, blir noe lettere.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Jeg tror kampen mot Swansea blir litt som mot Derby og Stoke. Ã…pent spill.  Mot Rotherham måtte vi sloss mot et lag som legger mest vekt på å forsvare seg.

Kampen mot Swansea blir høyinteressant. Vi har en god sjans mot dem.
tror ikke det er «lette» kamper i denne divisjonen, hvis vi klarer å holde tempoet oppe og flyt i eget spill kan vi slå alle, hvis vi slår av , blir det som Millwall kampen i fjor høst, tap mot underdogs som kjemper sammen.
Blir meget spennende å se om vi klarer å holde oppe trykket.
MOT.
Avhengig av å holde oppe tempoet og trykket, ja. Vel, før eller siden klarer vi jo ikke det, og tapet kommer. Får håpe at formduppen ikke blir langvarig.

Tapene vil komme ja. Vi får kamper der lite fungerer. Men jobber vi like bra i alle kampene, at arbeidsmoral og arbeidshansker er på også når det butter i mot, så vil vi få poeng også på dårlige dager. Sjansen for en lang rekke kamper uten seire vil da minimeres.

Det er faktisk sånn at hardt arbeid slår klasse og flaks er noe man gjør seg fortjent til. Det så vi ved to tilfeller i dag  :)
"Innsats slår klasse dersom klasse ikke viser innsats", er det et sitat som sier.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #197 på: August 18, 2018, 22:22:58 »
LUFCdata

Leeds enjoyed a whopping 74% possession, an 84% pass accuracy, 836 touches (almost twice as many as Rotherham's 424), attempted 17 shots, registered 8 efforts on-target and scored twice against Rotherham today. Numbers.  #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ar9

Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #198 på: August 18, 2018, 22:30:27 »
Hvorfor utsolgt på 33699? Noen borteplasser, men allikevel?
Utsolgt på Leeds biletter.
Rotherham klarte ikke å selge alle sine
(Iflg LUTV)

Eriksen55

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #199 på: August 18, 2018, 23:47:46 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Tja, mot underdogs som i dag sliter vi mer enn mot antatt favoritter så sannelig ikke sikker på om de kampene som kommer etter disse du nevner, blir noe lettere.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Jeg tror kampen mot Swansea blir litt som mot Derby og Stoke. Ã…pent spill.  Mot Rotherham måtte vi sloss mot et lag som legger mest vekt på å forsvare seg.

Kampen mot Swansea blir høyinteressant. Vi har en god sjans mot dem.
tror ikke det er «lette» kamper i denne divisjonen, hvis vi klarer å holde tempoet oppe og flyt i eget spill kan vi slå alle, hvis vi slår av , blir det som Millwall kampen i fjor høst, tap mot underdogs som kjemper sammen.
Blir meget spennende å se om vi klarer å holde oppe trykket.
MOT.
Avhengig av å holde oppe tempoet og trykket, ja. Vel, før eller siden klarer vi jo ikke det, og tapet kommer. Får håpe at formduppen ikke blir langvarig.

Tapene vil komme ja. Vi får kamper der lite fungerer. Men jobber vi like bra i alle kampene, at arbeidsmoral og arbeidshansker er på også når det butter i mot, så vil vi få poeng også på dårlige dager. Sjansen for en lang rekke kamper uten seire vil da minimeres.

Det er faktisk sånn at hardt arbeid slår klasse og flaks er noe man gjør seg fortjent til. Det så vi ved to tilfeller i dag  :)
"Innsats slår klasse dersom klasse ikke viser innsats", er det et sitat som sier.

Det var mer presist :)

Vi har begge deler!

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #200 på: August 19, 2018, 02:03:51 »
Leeds Player Ratings - Leeds 2 - 0 Rotherham

Marcelo Bielsa becomes the first Leeds manager ever to win his first 4 competitive matches

Jack RobshawAugust 18, 2018 7:33 pm

Leeds United shook off an indifferent first half performance, where Rotherham United had their share of chances, to take a 2-0 victory at Elland Road.

Leeds made more errors than we have seen in their previous performances in the first half but they improved in the second half and ran out deserved winners thanks to goals from Luke Ayling and Kemar Roofe.

I would think an improvement would be needed if our winning run is to be continued on Tuesday night away at Swansea City.

Time now to look at each player and how they performed. As always you can tell me how wrong I am @mightywhitespod or @ThruItAllLUFC on twitter.


STARTING LINE-UP

Bailey Peacock-Farrell - A good performance for BPF. Made an excellent save to deny Ryan Williams from point-blank range after a poor ball back into the box from Liam Cooper. The chance may have been prevented if either BPF or Gaetano Berardi had reacted faster to the pass, but the save outweighs any slow reaction to the pass. People with a better view than me said he got a touch to the Jon Taylor shot which hit the post as well. Distribution was solid again. Proving Bielsa’s faith in him was well placed. 8/10

Luke Ayling - A first competitive goal for him is well deserved both in general and today. Solid defensively again and got forward down the right flank repeatedly. Went close with a left-footed effort in the first half. Getting more difficult to write about Ayling, another good performance with the same strengths we see in most games. Patricularly impressive when playing one-twos and linking with Pablo Hernandez to get in behind the full-back. 8/10

Gaetano Berardi - Did as well as could be expected against Michael Smith who had a good 6” on him at least. Ran away from Cooper’s poor pass which was a combination error from Cooper, BPF, and Berardi (with Cooper taking most blame). Very good in possession again, particularly impressive in this regard in the last 20mins, where he played out of tight situations very well. Went close with a rasping effort from 30 yards when Rotherham refused to close him down. Long-term, Leeds should get Pontus Jansson into the side ahead of him, but it is harsh on Berardi who has performed beyond expectations as a centre-back. 7.5/10

Liam Cooper - For the most part a similar level of performance to his centre-back partner, but was stronger in the air. However, played a very poor pass across his own penalty area where Rotherham really should have scored. There are going to be errors at the back playing with Bielsa’s style, but this was a poor ball regardless of style. 6.5/10

Barry Douglas - Pretty solid again, didn’t have the same effectiveness going forward as Ayling on the other side. Some decent set-pieces taken as well. Never panicked in possession when Rotherham put him under pressure. 7/10

Kalvin Phillips - Started well, but from 15mins to half-time he played 4/5 awful passes to give the ball away in dangerous areas, and made a poor half-challenge to lose the ball for the effort where Rotherham hit the post. Did some similar passes at the start of the second half but settled down into his role and produced some real quality with a fantastic ball in behind to set up Kemar Roofe’s goal. Finished with a record number of passes for him personally. When he got going he was the pivot that Leeds’ game moved around. Another good game, but not quite as good as in previous matches. 7.5/10

Pablo Hernandez - Not consistently at his best but had some great moments of link-up play, particularly with Ayling and Saiz. Will have better games than this but nothing wrong with his performance. Looked a bit tired by the end so wouldn’t be shocked if he drops to the bench for Tuesday. 7/10

Mateusz Klich - Another who played well without reaching the levels of previous matches. Passed the ball fine with a few exceptions but didn’t drive Leeds forward with the ball at his feet as much as you would hope. Rotherham playing with men behind the ball could well be the main reason for that. Had a couple of decent efforts from outside the area. Passing got more penetrative as the match went on. 7.5/10

Samu Saiz - Showed his quality but only intermittently. Marked very well in the first half by Semi Ajayi who made Saiz’s job far tougher than in previous matches. A couple of times where he could have played the ball a bit quicker but didn’t spot the pass. Had an effort cleared off the line by Richard Wood after Leeds played some fantastic football to break Rotherham down. The move, involving Ayling, Hernandez, and Saiz, was as good as any bit of football I have seen this season. 7/10

Ezgjan Alioski - Effort was there as always from the Macedonia international but today he couldn’t quite find the quality. Crosses didn’t find the mark and looked the least likely of Leeds attacking players to make the breakthrough. Did come very close to getting on the end of a Roofe header though. 6/10

Kemar Roofe - Worked hard in tough circumstances first half when he was left the most isolated that a Leeds forward has been this season. Held the ball up well and seemed to never give it away despite having to drop deep to get on the ball at times. Set up the goal for Ayling but to be honest I don’t think it was a pass, I think he just didn’t have time to react and mis-hit a shot. There was no mis-hit on his goal though. Great ball from Phillips but Roofe showed fantastic pace to get on the end of it, a great first touch to get away from the defender, and his right foot finish from a relatively tight angle was that of a very confident striker. Excellent build up for the goal once again. Another great performance from Roofe and he claims another man of the match award for me. 8.5/10

SUBSTITUTES

Lewis Baker (For Saiz, 80mins) - Got the ball on the half-turn a few times and played a couple of nice passes. 6/10

Patrick Bamford (For Roofe, 86mins) - Not on long enough to score. N/A

Pontus Jansson (For Klich, 90mins) - Not on long enough to score. N/A
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #201 på: August 19, 2018, 08:58:21 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #202 på: August 19, 2018, 09:14:38 »
Det mest utrolige med denne sesongstarten er jo at Bielsa har snudd dette med en eneste nysignering på banen. BPF så jo i går ut som engelsk landslagskeeper. Ayling har vært god hele veien. Cooper vokser for hver kamp. Berardi er en helt ny spiller. Oppi dette har Douglas aller mest bidratt til langt større ro med ballen i hele forsvarsrekka. Klich er jo akkurat så god som vi håpet i fjor sommer. Ã… gi han 4 kamper etter skade før han ble sendt på dør var helt katastrofe. Phillips er den spilleren som er mest forvandlet. Man kan lure på hvor mye ferie han har hatt i sommer. Alioski er i stor grad den samme, en oppofrende spiller jeg antar passer Bielsa bra. På Saiz ser man aller mest Bielsas man-management bidrag. Noen har hvisket han i øret hvordan man blir en enda bedre fotballspiller, noe han tydeligvis har hørt på. Pablo er mer aggressiv og mer anvendelig, og Roofe har sannsynligvis trent 6 timer hver dag hele sommeren.

Knallhard trening + taktisk utvikling + man-management + Bielsa = Snudd opp ned.
 

Gufrias

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #203 på: August 19, 2018, 09:15:00 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Ja, foreløpig har vi jo bare spilt mot dumpekandidater  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #205 på: August 19, 2018, 10:07:27 »
Veldig dårlig av Saiz å ikke score på den store sjansen etter det vannvittig herlige angrepet. Hadde fort blitt en kandidat til årets mål.

Det eneste man kan "ta" Saiz på er at han kjæler litt mye med ballen innimellom. Noen ganger må han bare kline til!

Jeg telte 6 Leeds spillere i boksen på det angrepet. Herlig å se på  8)

Til slutt må gutta få skryt for disiplinen i laget. Det er lite eller ingen energi som blir brukt på dommer. Tydelig å se at det er et tema da vi ser Hernandez påpeke at Alioski må roe ned å bruke hue i en situasjon i går. I fjor hadde det blitt full kok i en sånn situasjon! Cooper kunne fort blitt utvist i går, flaks at han ikke treffer. Ikke minst totalt unødvendig takling. Et lite gufs fra fjoråret.( I grunn alle år)

 9 poeng etter 3 kamper er bare litt sykere enn 3 kamper uten gult kort, for til Leeds å være er det virkelig sykt!

Tirsdag kan ikke komme raskt nok nå!


leedslife

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #206 på: August 19, 2018, 10:10:07 »
Lukter gull

Josch

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #207 på: August 19, 2018, 10:16:46 »
Den store testen kommer nå (de neste fire kampene). Bortekamper mot Swansea; Norwich og Millwall (!) og hjemmekamp mot Middlesbrough. Fire fæle kamper der Bielsa & Co skal få bryne seg. Veldig fornøyd med 8 poeng på disse fire.
Ja, foreløpig har vi jo bare spilt mot dumpekandidater  ;)

Jeg frykter egentlig ikke Millwall med den stilen Leeds har nå. Jeg så highligts fra Millwall - Derby og deres våpen er høy intensitet og hard jobbing. Som vanlig. Her vil Leeds svare med samme mynt, med bedre spillere. Millwall vil ikke klare å løpe oss i senk denne gangen. Seier mot dem er realistisk.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #208 på: August 19, 2018, 10:23:13 »
Sitter og leser Football League Paper nå. :)

Kan kjøpes digitalt for £2 (eller billigere om man kjøper pakker)

https://pocketmags.com/

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #209 på: August 19, 2018, 10:40:31 »
Bet365

Leeds had 75% possession against Rotherham.

Completed passes - 539 v 128
Pass completion - 84% v 57%
Key passes - 13 v 5
Touches - 833 v 424
Shots - 17 v 9

Dominance.


 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973