Skrevet av Emne: Kamp vs Brentford, @EllandRoad lørdag 6/10 2018, kl 13.30 Sky/Viasport 2  (Lest 33478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Superfan

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.

Dommeren sin feil at han dømte straffe på filming. Da er det vel dommeren sin feil at vi ikke vant? Pontus har helt rett.

Sølvreven

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.

Dommeren sin feil at han dømte straffe på filming. Da er det vel dommeren sin feil at vi ikke vant? Pontus har helt rett.
Dommeren ranet oss. Helt rett av Pontus å uttrykke sin skuffelse.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

auren

Kamp vs Brentford, @EllandRoad lørdag 6/10 2018, kl 13.30 Sky/Viasport 2
« Svar #212 på: Oktober 06, 2018, 17:06:26 »
Etter å ha fått kampen på avstand så er 1 poeng helt greit tatt i betraktning skadene vi har og motstanderen vi spiller mot. Når vi i tillegg har i mente en håpløs straffeavgjørelse, så kunne vi fort fått 3 poeng. Men uten 0-1 hadde neppe Bielsa lagt om til 3-1-3-3 heller og fått Alioski ned i en posisjon hvor han er aller best: vingback. Vi ble med ett bedre etter byttene, og selv om pasningskvaliteten var til tider miserabel i dag, så var innsatsen på topp. Dette er «like bra» som 0-0 mot Boro. Med Roofe, Pablo og Berardi tilbake så blir forhåpentligvis mer «fluent» fremover på banen.

Jeg synes faktisk Roberts var en av våre aller beste i dag. Særlig i andre omgang. Sterk i kroppen, kjapp og flink til å hente ball og utfordre. Ingen store sjanser på karen i dag, men var likevel nære på i første omgang.

auren
« Siste redigering: Oktober 06, 2018, 17:08:50 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

morten1966

Spennende at han setter innpå to gutter på 17 år. Ikke mye Brentford hadde i andre omg. Dårlig første av oss.Forferdelig pasning av Cooper før målet. Synd at dommern på dette nivået kan gi straffe påden situasjonen. Alioski og Pontus var bra i dag. Blir en lang pause for Ayling å det kan han trenge.

Hallgeir *

Spennende at han setter innpå to gutter på 17 år. Ikke mye Brentford hadde i andre omg. Dårlig første av oss.Forferdelig pasning av Cooper før målet. Synd at dommern på dette nivået kan gi straffe påden situasjonen. Alioski og Pontus var bra i dag. Blir en lang pause for Ayling å det kan han trenge.

Landskamppausen + 1 kamp i alle fall.
Super Leeds since 1968

auren

Spennende at han setter innpå to gutter på 17 år. Ikke mye Brentford hadde i andre omg. Dårlig første av oss.Forferdelig pasning av Cooper før målet. Synd at dommern på dette nivået kan gi straffe påden situasjonen. Alioski og Pontus var bra i dag. Blir en lang pause for Ayling å det kan han trenge.

Nå er vel verken Baker eller Forshaw 17 år, men det satt to 17-åringer på benken, og Clarke kom innpå. På tide! Han viser at han har noe på dette nivået å gjøre. Blir spennende å følge utviklingen hans denne sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Leeds ser ut til å inneha 3. plassen etter denne runden, for nå ser Boro ut til å tape mot Forest.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Phil Hay:

Referee: Jeremy Simpson (Lancashire) - Started badly and went downhill from there, to coin a phrase. Was that really a penalty? 3/10

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/image-gallery/leeds-united-v-brentford-player-ratings-1-9384363/9384365/img19384362
Super Leeds since 1968

AllWhiteTøyen

+ 1 på aurens analyse. Veldig fornøyd med et poeng slik som kampen utviklet seg. BB er utvilsomt Bielsa som tar de grep som fører oss på offensiven. Brentford var en positiv overraskelse. Spiller artig fotball. Veldig skuffet over Ayling (min favoritt etter at han kom). Som vanlig mye involvert og veldig synelig. Utrolig mye feilpasninger, og sutrer på Alioksivis i tillegg i dag. Ã… slå oppgitt ut med armene fordi du mener det er for lite bevegelse foran når det er DU som har slått en håpløs pasning er såååå NOT! Regner med at Bielsa gir ham en oppstrammer på gebrokkent engelsk. Når det er sagt, så stiller vi med et skadepreget lag, og det skal bli godt med en liten pause nå. MOT!
 
 

Carl Fisker

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.
Enig. Det er ikke dommerens skyld at vi kun fikk ett poeng. Straffesparket kan diskuteres, men ikke åpenbart feildømming. Hvis Baker hadde satt
2-1 på tampen av kampen, hadde neppe Pontus kommet med denne kritikken mot dommeren.

Eriksen55

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.

Dommeren sin feil at han dømte straffe på filming. Da er det vel dommeren sin feil at vi ikke vant? Pontus har helt rett.

Ikke dommern sin feil at Saiz ikke kan skyte, heller ikke dommern sin feil at Phillips sin går stolpe ut og ikke inn eller Baker headet en god sjanse utenfor. Såvidt jeg så så var det ikke dommern sin skyld at Cooper feilet og satte BPF i en vanskelig situasjon. Dette kunne vi fint ha klart selv, smålig at vi her inne mener at vi tapte pga dommer. Derimot har jeg forståelse for at det koker for Pontus når han får en mikrofon opp i ansiktet 4 min etter kampen.




Carl Fisker


GeirO

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.

Dommeren sin feil at han dømte straffe på filming. Da er det vel dommeren sin feil at vi ikke vant? Pontus har helt rett.
Dommeren ranet oss. Helt rett av Pontus å uttrykke sin skuffelse.
Ikke så rett hvis han får karantene...
MOT

Runar

Etter å ha fått kampen på avstand så er 1 poeng helt greit tatt i betraktning skadene vi har og motstanderen vi spiller mot. Når vi i tillegg har i mente en håpløs straffeavgjørelse, så kunne vi fort fått 3 poeng. Men uten 0-1 hadde neppe Bielsa lagt om til 3-1-3-3 heller og fått Alioski ned i en posisjon hvor han er aller best: vingback. Vi ble med ett bedre etter byttene, og selv om pasningskvaliteten var til tider miserabel i dag, så var innsatsen på topp. Dette er «like bra» som 0-0 mot Boro. Med Roofe, Pablo og Berardi tilbake så blir forhåpentligvis mer «fluent» fremover på banen.

Jeg synes faktisk Roberts var en av våre aller beste i dag. Særlig i andre omgang. Sterk i kroppen, kjapp og flink til å hente ball og utfordre. Ingen store sjanser på karen i dag, men var likevel nære på i første omgang.

auren

Lå vi om til 3-3-1-3?

Det så ikke jeg.

Alioski spilte venstreback etter byttet - Phillips fortsatte på midtbanen med Forshaw og Baker. Samme formasjon, men du så kanskje noe annet?
 

Superfan

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.

Dommeren sin feil at han dømte straffe på filming. Da er det vel dommeren sin feil at vi ikke vant? Pontus har helt rett.

Ikke dommern sin feil at Saiz ikke kan skyte, heller ikke dommern sin feil at Phillips sin går stolpe ut og ikke inn eller Baker headet en god sjanse utenfor. Såvidt jeg så så var det ikke dommern sin skyld at Cooper feilet og satte BPF i en vanskelig situasjon. Dette kunne vi fint ha klart selv, smålig at vi her inne mener at vi tapte pga dommer. Derimot har jeg forståelse for at det koker for Pontus når han får en mikrofon opp i ansiktet 4 min etter kampen.

Tullete argumentasjon. Faktum er dommeren var helt rævva, og det ble matchavgjørende i vår disfavør. Du er en av få som mener noe annet.

auren

Etter å ha fått kampen på avstand så er 1 poeng helt greit tatt i betraktning skadene vi har og motstanderen vi spiller mot. Når vi i tillegg har i mente en håpløs straffeavgjørelse, så kunne vi fort fått 3 poeng. Men uten 0-1 hadde neppe Bielsa lagt om til 3-1-3-3 heller og fått Alioski ned i en posisjon hvor han er aller best: vingback. Vi ble med ett bedre etter byttene, og selv om pasningskvaliteten var til tider miserabel i dag, så var innsatsen på topp. Dette er «like bra» som 0-0 mot Boro. Med Roofe, Pablo og Berardi tilbake så blir forhåpentligvis mer «fluent» fremover på banen.

Jeg synes faktisk Roberts var en av våre aller beste i dag. Særlig i andre omgang. Sterk i kroppen, kjapp og flink til å hente ball og utfordre. Ingen store sjanser på karen i dag, men var likevel nære på i første omgang.

auren

Lå vi om til 3-3-1-3?

Det så ikke jeg.

Alioski spilte venstreback etter byttet - Phillips fortsatte på midtbanen med Forshaw og Baker. Samme formasjon, men du så kanskje noe annet?

Kan godt hende du har rett. Hadde drukket en del øl Bare regnet med en slik formasjon etter at byttene var gjort.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.

Dommeren sin feil at han dømte straffe på filming. Da er det vel dommeren sin feil at vi ikke vant? Pontus har helt rett.

Ikke dommern sin feil at Saiz ikke kan skyte, heller ikke dommern sin feil at Phillips sin går stolpe ut og ikke inn eller Baker headet en god sjanse utenfor. Såvidt jeg så så var det ikke dommern sin skyld at Cooper feilet og satte BPF i en vanskelig situasjon. Dette kunne vi fint ha klart selv, smålig at vi her inne mener at vi tapte pga dommer. Derimot har jeg forståelse for at det koker for Pontus når han får en mikrofon opp i ansiktet 4 min etter kampen.

Tullete argumentasjon. Faktum er dommeren var helt rævva, og det ble matchavgjørende i vår disfavør. Du er en av få som mener noe annet.
Dommern var ihvertfall helt konsekvent...han blåste frispark hver eneste gang en av våre spillere gikk i kroppen på en Brentford spiller. Jeg synes han var helt skandale.

Eriksen55

Nå har Pontus slaktet dommer live på SKY.. sa at dommer ranet dem for poeng i dag. Uklokt av Pontus. Håper ikke det får konsekvenser.

Ikke dommer sin skyld at vi ikke vant. Enig i at dommern ikke var god, men jeg ser og skjønner hvorfor han dømte straffe, selv om reprisene etterpå viste at det var feil å dømme straffe.

Dommeren sin feil at han dømte straffe på filming. Da er det vel dommeren sin feil at vi ikke vant? Pontus har helt rett.

Ikke dommern sin feil at Saiz ikke kan skyte, heller ikke dommern sin feil at Phillips sin går stolpe ut og ikke inn eller Baker headet en god sjanse utenfor. Såvidt jeg så så var det ikke dommern sin skyld at Cooper feilet og satte BPF i en vanskelig situasjon. Dette kunne vi fint ha klart selv, smålig at vi her inne mener at vi tapte pga dommer. Derimot har jeg forståelse for at det koker for Pontus når han får en mikrofon opp i ansiktet 4 min etter kampen.

Tullete argumentasjon. Faktum er dommeren var helt rævva, og det ble matchavgjørende i vår disfavør. Du er en av få som mener noe annet.
Dommern var ihvertfall helt konsekvent...han blåste frispark hver eneste gang en av våre spillere gikk i kroppen på en Brentford spiller. Jeg synes han var helt skandale.

Forferdelig dømming ja, ingen tvil om det. Skjønner at gutta blir frustrert. Dem bruker litt energi på det i kampen. Heldigvis klarer dem å mobilisere i andre omgang. Men jeg er helt uenig i at det er dommern sin skyld at vi tapte, for dette hadde vi gode muligheter til å avgjøre selv.

Nå syntes jeg heller ikke at straffesituasjonen var dommerskandale. Ved første øyekast ser det rimelig klart ut. Lett å forstå at han blåser. Først på reprisen jeg tydelig så at det var filming. Rart at han filmer egentlig. Hadde han bare stått rolig der så hadde det nok blitt straffe, for BPF hadde dratt han med seg. Men sånn det ble, så gjorde dommer feil.


Promotion 2010

Latterlig av dommeren å ikke gi rødt til Brentfordspilleren som felte Clarke på kanten rundt 80 min. Så en minimal touch av Ayling gir RØDT!


Vi får utrolig LITE av dommerne! PLUSS at vi blir offer for svak dømming mot oss! Straffen er bare patetisk!


30-70 av dommeren og 54-46 i possession er sterkt!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Pontus Jansson

This team have made me realise what a real teammate means. I love you guys and the goal was for all of you! Now home my wife and probably my little princess will arrive soon!
And also SORRY for bad words in TV after the game, was a lot to take in and couldn’t control my self!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Leeds United’s Pontus Jansson hits out at referee “robbery” after Brentford draw - but then apologises for swearing

Phil HayPublished: 15:33
Updated: 18:10 Saturday 06 October 2018

Pontus Jansson accused referee Jeremy Simpson of “robbery” after the defender’s late header earned Leeds United a 1-1 draw in a fractious clash with Brentford at Elland Road.


Jansson scored on 88 minutes to save United from a second defeat of the season but he tore into Simpson at full-time, describing his mood as “s**t”.

 Leeds United defender Pontus Jansson celebrates.


Leeds United defender Pontus Jansson celebrates.
Simpson awarded Brentford a controversial 62nd-minute penalty after Ollie Watkins went down under a challenge from Leeds goalkeeper Bailey Peacock-Farrell.

Replays showed contact to be minimal but Neal Maupay converted the spot-kick to put Brentford on course for a valuable victory.

Simpson’s performance riled the crowd all afternoon and more controversy followed as Moses Odubajo avoided a second yellow card for a foul on Jack Clarke before United right-back Luke Ayling was sent off for a tackle in injury-time.

The Football Association is likely to be alerted to other incidents after Brentford’s players were pelted with missiles thrown from Elland Road’s South Stand after Maupay’s goal and video footage appeared to show Sergi Canos aiming a headbutt as Leeds’ Gjanni Alioski during a scuffle in Brentford’s dug-out.

Jansson could himself be in trouble over his comments about Simpson but the Sweden international was unapologetic, telling Sky Sports: “It (the result) is s**t to be fair.”

Jansson was asked by the interviewer to temper his language but said: “I don't care. This was a robbery from the referee so it feels bad. Do you think it should be happy? No chance.”

But in a post on Twitter a few hours later, Jansson said: “Sorry for bad words in TV after the game, was a lot to take in and couldn’t control myself.”

Leeds moved a point clear at top of the Championship at full-time but were overtaken by Sheffield United and West Bromwich Albion after both clubs recorded victories later in the day.

United head coach Marcelo Bielsa refused to criticise Simpson, saying: “When you have the possibility to look at the video and make your own opinion, my opinion becomes not important. We can't play football thinking the referee will never make any mistakes.

“The most important thing for me is to know if my team played well or didn’t play well. I never say the referee is responsible for our performance.

“I think it's a fair result. We could have lost the game and won the game but it wouldn't be fair to say that we were close to winning the game. That was not the case.”

Brentford manager Dean Smith defended Watkins afterwards, saying Simpson had got the penalty decision right.

“I thought it was a penalty,” Smith said. “I didn’t know there were any doubts about that.

“Ollie goes through and it’s not his job to get out of the goalkeeper’s way. From where I was, it looked a penalty.”

Asked about the scuffle between Canos and Alioski, which took place after Alioski tried to retrieve the ball from Brentford’s dug-out, Smith said: “I know there was an incident because I saw Alioski standing in our dug-out when he should have been on the pitch.

“I don’t know what happened but I’ll certainly look into it.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Jeg syns dommeren var grusomt dårlig idag, blant annet så var det feil å gi Ayling det røde når Brentfordspilleren slapp unna rett før den situasjonen. Samtidig vil jeg egentlig si at straffen ikke kan legges på dommeren. For det første er det latterlig at dommerne skal måtte håndtere slikt, filming er en fryktelig uting i dagens fotballverden! Det er mest fotballedelsens feil, da de glatt kunne innført straff i ettertid for filminger som ikke blir slått ned på underveis i kamp. Forøvrig var dommeren helt på jordet resten av kampen. Det latterligste var vel når Alioski fikk frispark for å tråkke over  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Diddley Squat

“I feel shit it was a robbery” Pontus Jansson said“mind your language” reporter says “ I don’t care. The referee was shocking. No chance I should be happy.” Jansson replies #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Latterlig av dommeren å ikke gi rødt til Brentfordspilleren som felte Clarke på kanten rundt 80 min. Så en minimal touch av Ayling gir RØDT!


Vi får utrolig LITE av dommerne! PLUSS at vi blir offer for svak dømming mot oss! Straffen er bare patetisk!


30-70 av dommeren og 54-46 i possession er sterkt!!!

Jeg tror alle lags fans er misfornøyd med dommerne hele veien. Dette er ikke unormalt. Ingen dommere som dømmer mot Leeds hele veien. Leedsfansen er skikkelig paranoide!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Latterlig av dommeren å ikke gi rødt til Brentfordspilleren som felte Clarke på kanten rundt 80 min. Så en minimal touch av Ayling gir RØDT!


Vi får utrolig LITE av dommerne! PLUSS at vi blir offer for svak dømming mot oss! Straffen er bare patetisk!


30-70 av dommeren og 54-46 i possession er sterkt!!!

Jeg tror alle lags fans er misfornøyd med dommerne hele veien. Dette er ikke unormalt. Ingen dommere som dømmer mot Leeds hele veien. Leedsfansen er skikkelig paranoide!

auren


Så du kampen?



Tom Carnduff, journalist for SportingLife

I’ll be stunned if Jeremy Simpson is officiating in the Championship over the next few weeks. A performance that needs seriously looking into.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Det aller verste synes jeg ikke var straffesituasjonen. Der lurer Watkins dommeren når han går ned. Det verste er at Ayling sendes av og ikke han som tok Clarke.
 

Promotion 2010

«Straffen»

https://twitter.com/joecatling19/status/1048556592902365187?s=12



Watkins har ikke engang retningen mot BPF. Han dytter ballen forbi og stuper alt han er god for!

ALDRI NOEN FELLING!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ragnar

Litt vel pro brentford dommeren i dag. Dog bør ikke spillerene pådra seg kort for å kjefte på dommeren. Han blir ikke mer pro Leeds av det.

Men Leeds kunne avgjort kampen om baker og phillips hadde truffet innenfor stengene.
*In El Loco we trust!*

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973