Kamp:vs Wigan Athletic FC@DW Stadium, søndag 04/11 2018-kl 14.30-VIASPORT2

Started by B_Ød, November 02, 2018, 10:36:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bromancer

Deilig å se at vi snur til seier! Har ikke helt oversikt over når det skjedde sist, men det må da være et år hvis ikke to år siden??

Asbjørn

Bielsa on coming from behind to win
We should not have conceded the first goal, that’s the problem.
The Fact we scored immediately after neutralised the effects of conceding so quickly though

Should they won by more
If we look at the game: chances to score possession, etc, we could play our football and impose our style.
We had about eight chances to score and scored two. Second goal was a gift.

How important was that?
It was very important after drawing at home in the last game.

How important was regaining possession quickly today?
When we have possession it increases our self esteem because one of our goals is to prevent the opponent the ball.
If we can prevent the opponent from making too many passes and recover the ball from the third or fourth pass we feel safer and the opponent loses confidence.
The opponents couldn’t rely on their attacking players who are usually dangerous.

Happy overall?
We were calm in possession. We recovered many balls and protected the ball and the teams show consistency to impose a style.
When you win only by one goal there is always suspence

Happy with Douglas?
Douglas imposed his experience on his side and Pablo on the right. It’s a lot of experience.
When they players, these players have the capacity to make players around them play better and this is an important quality.
Douglas played well and defended well, but importantly he helped with attack.
Pablo didn’t finish the attacks on the right, but he did push Wigan back on that side.

On going top
There are many teams with us at the same level. In order to be first in the Championship we have to make a bigger difference between us and the other teams and we haven’t done that so far.
We did at the beginning but we stopped doing that. If we want to win the league we have to show more regularity.

On injuries and potential to burn out
We analyse case-by-case.
We are the team who least injuries in the Championship. We protect the players.
If you count players used by injuries we are low.
Muscular injuries are the result of burn-out but that is not the case with our injuries.
Usually as an average each team when you play twice a week, four players are missing through injury. We are close to this average.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

AllWhiteTøyen

Superb bortekamp! Styrte kampen i bortimot alle minuttene. Sliter litt med uttellingen, men Wigan har ikke mange sjansene. Pablo konge, men nok en gang er det vanskelig å se at noen er dårlige. Godt å se at Forshaw synes å være i godt slag. Herlig seier. MOT!

Asbjørn

...mens her er Hay fra pressekonferansen:

Paul Cook: "Leeds are an excellent side, make no bones about that. Was it a deserved victory? People will probably say it was. Leeds had that bit of quality

Bielsa's reaction, on Leeds winning from a losing position for the first time since Boxing Day 2017: "We should avoid conceding the first goal. The fact that we scored immediately after conceding, that neutralised the effect of it." #lufc

Bielsa: "We played our football and we imposed our style. We had eight chances to score and we scored two goals. The second goal is not due to us." #lufc

Bielsa: "The win is very important because we drew the last game. It was important to follow the pace we want to follow. There is a statistic that if we don't take into account the first game of the Championship, we would be 10th. We have to change this reality." #lufc

Bielsa said: "When we have possession, it increases our self esteem. One of our goals is to prevent the opponent having the ball. But we have to take into account that the opponent couldn't count on offensive players (who were injured, like Nick Powell)."

Bielsa says the tightness of the division means it's a very even field and Leeds haven't yet shown themselves to be a side who can break clear at the top of it. He thought they showed that quality in the first month of the season but not since then. #lufc

Bielsa asked whether the number of injuries Leeds have been suffering is down to his training regime. Says muscle injuries would indicate that and most of the injuries Leeds have suffered haven't been of that nature. Essentially, doesn't feel he is pushing the players too hard.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Lee Sobot
@LeeSobotYEP

Adam Forshaw was sick overnight on Friday night/Saturday morning and didn't train yesterday. But he met up with his team-mates late on yesterday as he didn't want to miss his chance having got back in the side. #lufc @LeedsNews
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Numbers and Stuff
@numbers_stuff

Barry Douglas 1st half stats.
Possession 9% (most of any player)
Touches 43 (most of any player)
Pass success 87% (2nd highest of any player)
Passes 30 (most of any player)

#Leeds #Leedsunited #LUFC #Championship #EFL #Preview #Stats
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

89 touches (most on pitch)
87% pass accuracy (2nd-highest on pitch)
46/53 successful passes
13/15 successful attacking third passes
6 crosses
4 tackles won (most on pitch)
2 clearances
1 interception

A solid performance at right-back today.  #LUFC
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

Quote from: Asbjørn on November 04, 2018, 17:51:40
LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

Herlig lesning. Dallas var solid idag. Enorm forskjell fra når han blir satt på venstre back.

Milou

Quote from: Andersen on November 04, 2018, 16:30:50
Herlig med seier igjen !  ;D og tabelltopp ! på begge mine lag i dag , Viking og Leeds ! blir ikke bedre en det !  ;D
+1

Sent from my SM-G928T using Tapatalk

Kickthemdown

LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

Enig. Jeg gir Dallas ofte tyn så han skal få skryt når han presterer. God i dag.

Jon R

Quote from: Bromancer on November 04, 2018, 18:07:19
LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

Herlig lesning. Dallas var solid idag. Enorm forskjell fra når han blir satt på venstre back.
Allikevel sitter jeg på puben og hører ikke annet en kronisk nedsnakking av Dallas. Fatter det ikke.
Jon R.

Bjorn

Quote from: Jon R on November 04, 2018, 18:29:09
LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

Allikevel sitter jeg på puben og hører ikke annet en kronisk nedsnakking av Dallas. Fatter det ikke.
Hah! Jeg var på en pub der jeg var helt alene og der var Dallas konge! Skål!  ;D 8)
Marching On! 4276

leedslife

Synes kapteinen vår også fortjener skryt.
Vanvittig utvikling på han under Bielsa.
Sterk i duellspillet og fantastisk venstre fot. Oppofrende i andre omgang når vi trenger å rydde unna.
Gardner gjorde alt han kunne for å få Cooper til å miste hodet, men klarte å beherske seg.

Gardner løp slukøret av banen etter 60 min.

Stor stor forskjell fra i fjor. Da hadde han nok måtte gå i garderoben med et rødt kort.

Asbjørn

https://www.independent.co.uk/sport/football/football-league/wigan-athletic-leeds-united-championship-football-league-result-goals-highlights-kemar-roofe-pablo-a8616761.html

Kemar Roofe sends Leeds United back to the top with comfortable win at Wigan Athletic
Wigan Athletic 1-2 Leeds United: What was meant to be a fond farewell to David Sharpe and the Whelan family turned into disappointment as Leeds came from behind to grab the victory
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

I dag var Dallas god!

Hjelper  ikke at kommentator gir han skylden for 2 dårlige avklaringer etter hodesmellen.. ser flere her inne har sutret over det samme. En ting er kommentator, men skremmende at folk her inne ikke ser forskjell på Pablo og Dallas...

Jeg måtte se kampen i opptak. Glad jeg ikke leste her inne først, da hadde jeg stått over.

Hva forventer folk?

Vi kjører over dem. Dem skaper 1 sjanse i tilegg til frisparket. Alioski bidrar  med en del bra fremover, selv om han også gjør feil og er litt borte innimellom. Forshaw bidrar med mye mer løping og duellkraft enn Saiz. Ikke like kreativ, men ser ut til at rytmen fremover er bedre med Forshaw.

Vi vinner, leder tabellen og har fortsatt mer å gå på. Intet annet en nydelig!

sportcarl1

mycket bra spel av oss mot ett erkännt starkt hemmalag, segern var rättvis och vi tryckte tbx dom rejält i andra halvlek. vi spelar aggressivt, kämpar stenhårt och har ett bra passningsspel

Asbjørn

Før kamp var det flere som kommenterte dette som en 'must win'-kamp (Bielsa også).
Og vi husket alle de gangene Leeds har hatt slike muligheter i tidligere sesonger; ala vinner vi neste er vi bare to bak playoff osv. OG vi tapte... :(

Denne gangen bestod vi testen. Vi vant. :)
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Quote from: Asbjørn on November 04, 2018, 19:46:36
Før kamp var det flere som kommenterte dette som en 'must win'-kamp (Bielsa også).
Og vi husket alle de gangene Leeds har hatt slike muligheter i tidligere sesonger; ala vinner vi neste er vi bare to bak playoff osv. OG vi tapte... :(

Jepp. Og resten av sesongen blir likedan. Tester hver eneste runde.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Helt vilt hvor solide vi er med ball for tiden. Vi har dobbelt så mange pasninger som Wigan (267 vs 538). Vi har 67 % possession og 78 % pasningssikkerhet, mot Wigans 55 % (!) Wigan har altså vært svært så solide hjemme denne sesongen, men mot oss var de totalt tannløse. Et av de mest tannløse lagene jeg har sett denne sesongen. Og jeg tror det er mest pga at vi er så jækla gode. Jeg synes vi dominerte hele andre omgang og hadde full kontroll. Synes ikke vi mistet det de siste 20 minuttene. At Wigan skaper en liten sjanse i andre omgang skulle bare mangle.

En av dagens høydepunkt: Da Wigan kontret med èn mann og 8 Leedsspillere tok returløpet og fikk avverget. Det sier mye om filosofien som Bielsa har prentet gjennom.

auren, som er kjempestolt Leedsfan i dag  :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bromancer

Quote from: auren on November 04, 2018, 20:07:09
Helt vilt hvor solide vi er med ball for tiden. Vi har dobbelt så mange pasninger som Wigan (267 vs 538). Vi har 67 % possession og 78 % pasningssikkerhet, mot Wigans 55 % (!) Wigan har altså vært svært så solide hjemme denne sesongen, men mot oss var de totalt tannløse. Et av de mest tannløse lagene jeg har sett denne sesongen. Og jeg tror det er mest pga at vi er så jækla gode. Jeg synes vi dominerte hele andre omgang og hadde full kontroll. Synes ikke vi mistet det de siste 20 minuttene. At Wigan skaper en liten sjanse i andre omgang skulle bare mangle.

En av dagens høydepunkt: Da Wigan kontret med èn mann og 8 Leedsspillere tok returløpet og fikk avverget. Det sier mye om filosofien som Bielsa har prentet gjennom.

Enig. Herlig å se Windass alene med 7-8 hvitkledde rundt seg!

GeirO

Quote from: Bjorn on November 04, 2018, 18:34:07
LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

Hah! Jeg var på en pub der jeg var helt alene og der var Dallas konge! Skål!  ;D 8)
Dallas er jo god i hver kamp, kan han bli Ã...rets Spiller?
MOT

Eriksen55

Quote from: GeirO on November 04, 2018, 20:43:24
Quote from: Bjorn on November 04, 2018, 18:34:07
LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

Dallas er jo god i hver kamp, kan han bli Ã...rets Spiller?

Fortsetter han slik som i det siste, spesielt i dag.. så vil HB være i trygge hender når Ayling er ute!

Tenker det er en start  :)

raggen

Quote from: Bromancer on November 04, 2018, 20:14:43
Quote from: auren on November 04, 2018, 20:07:09

Enig. Herlig å se Windass alene med 7-8 hvitkledde rundt seg!
ENIG! dette er bielsa fotballen på sitt beste og herlig og se på
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kontakinte

Quote from: Alta-White on November 04, 2018, 18:26:42
LUFCDATA
@LUFCDATA

Stuart Dallas vs. Wigan:

46/53 successful passes
6 crosses
2 clearances
1 interception

Enig. Jeg gir Dallas ofte tyn så han skal få skryt når han presterer. God i dag.
+1  :)

Asbjørn

Kamprapport ad Moscowhite.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/wigan-athletic-1-2-leeds-united-efficiency-targets/

Syns denne er fin, eg:

I’m not qualified to say whether Bailey Peacock-Farrell put his wall in the wrong place, put it in the right place and stood in the wrong place, put it in the right place and stood in the right place but the wall failed, or if Reece James just did a very good free-kick, but the ball went into the bottom corner of United’s net, and Leeds had a goal deficit on top of everything else.
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Quote from: Asbjørn on November 04, 2018, 19:46:36

Bestod testen med stil også. Og til helgen kommer det en ny test mot WBA. Jeg tror det blir runden hvor det sprekker litt opp i toppen. Består vi WBA-testen med like god glans som mot Wigan, så begynner dette å se bunnsolid ut.

Bjorn

Quote from: Promotion 2010 on November 04, 2018, 23:33:45
Fin gest av Leeds:

Hvorfor er det meste av postene du legger ut med linker ikke synlig for meg Promo? Har vært sånn i lang tid.  :-[
Ser bare - Fin gest av Leeds:
Marching On! 4276

auren

Denne gesten var fantastisk flott.

Til Bjørn: Leedsspillerne stilte i en undertrøye i hvitt i gårsdagens kamp der logoen til Leeds og Leicester står på brystet med teksten: "Together With Leicester".

Sier alt om hvordan klubben nå fremstår under Radrizzianis ledelse. Vakkert rett og slett!  :-*

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Quote from: auren on November 05, 2018, 10:54:08
Denne gesten var fantastisk flott.

Til Bjørn: Leedsspillerne stilte i en undertrøye i hvitt i gårsdagens kamp der logoen til Leeds og Leicester står på brystet med teksten: "Together With Leicester".

Sier alt om hvordan klubben nå fremstår under Radrizzianis ledelse. Vakkert rett og slett!  :-*

auren

Takk Auren.  ;)
Marching On! 4276