Skrevet av Emne: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?  (Lest 12977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TK20

Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #60 på: Februar 27, 2019, 08:14:36 »
OK, det positive først: Alle som har sett tabellen ser at vi helt åpenbart ikke er ute av det.

Så til det negative: vi er svært svake om dagen. Vi taper ofte, og de få seirene våre kommer med minst mulige margin mot antatt svakere motstand (som vanlig er Derby et unntak). Typisk er Bolton hvor vi slår ligaens nest svakeste lag gjennom et vilkårlig dårlig innlegg som treffer en kis og som keeper føkker til totalt. Dette er Bielsa nødt til å snu dersom vi skal kunne lande topp to, for akkurat nå er Norwich og Sheffield United milevis bedre enn oss og følgelig fortjener opprykket mer.

Min bekymring er at førsteelleveren ser ut til å trenge noe friskt blod som kanskje ikke finnes. Jeg håper Bielsa vurderer noen av følgende endringer:
- Dallas som har virket frisk inn for Ayling som har vært under pari
- Kvalitet (Douglas) inn for kvantitet (Alioski) (sorry forum, dette må skje)
- Shack/Forshaw inn for Klich som har sett tom ut lenge
- Brown som ikke beviste noe særlig i én kamp inn for Harrison som ikke har bevist noe særlig i tjue kamper
- _Noen_ alternere med Roberts som ikke bærer den viktige rollen som hengende spiss på et topplag i nitti minutter hver kamp

Så får vi satse på at Phillips, Bamford og Pablo leverer maksimalt for disse er helt vi avhengige av.

Det er nesten så man skulle tro vi hadde hatt godt av å handle noen gode spillere i et transfervindu for en måned siden...
« Siste redigering: Februar 27, 2019, 08:17:29 av TK20 »

raggen

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #61 på: Februar 27, 2019, 09:03:26 »
Lanserer og unge edmonson som kandidat til joker på benken.. viser at han vet hvor målet står og en spiller som kan være fin og hive innpå på slutten eller når spillet ikke fungerer
Forever Leeds United!!!!!!!!

ragnar

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #62 på: Februar 27, 2019, 10:55:27 »
Leeds har hatt en kjempegod første halvdel av sesongen. Etter å ha mistet Saiz og ikke fått inn noen erstattere ila januar så sliter Leeds når Pablo ikke har dagen.

Leeds har per dags dato en høyst ordinær stall som Bielsa har gjort underverker med. Når nå enkelte spillere begynner å falle noen hakk (mange årsaker), så er dette noe som går utover sluttproduktet. Den største utfordringen Leeds har, er at det ikke finnes noen klar plan B på benken. I utgangspkt er jo dette Clarke. Men det finnes ikke noen murbrekker som kan komme inn for å lage litt vei i vellingen på topp når ting kladder som det gjorde mot blant annet QPR i går.

Kritiske blikk er nødvendig hele tiden. Men ser ingen grunn til å få panikk. Ender Leeds på PO i år, er det isolert sett en meget god prestasjon. Men vi vil bli skuffet siden vi ligger godt an til direkte opprykk.
*In El Loco we trust!*

Leedsfan

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #63 på: Februar 27, 2019, 11:14:11 »
En seier mot WBA og vi er inne i "varmen" igjen!

Vi ser sårbare ut om dagen dessverre! Bielsa har fått mye ut av mannskapet, men når det er blitt så mange skader over laaaaang tid så er det ikke lett å vinne kamp etter kamp!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #64 på: Februar 27, 2019, 11:16:58 »
Jeg er ikke heller helt leggeklar for grining enda, men det var en tung kamp å svelge i går. I tillegg har jeg hovne mandler som gjør det enda verre å svelge.

For første gang på en stund så er vi "on-par" rent statistisk med QPR og det er vanskelig å si at vi fortjente å vinne kampen i går. Possession er vi alltid best på, men det er ikke så viktig uten at vi leder alle de andre statistikkene. Det er svært bekymringsverdig at vi kommer til så få åpenbare målsjanser. Og det er bekymringsverdig at det ser ut til å ha blitt så lett å spille oss ut i midtkorridoren. Det blir fullstendig panikk når noen dribler av DM'en vår.

WBA på fredag kan bli nok et nederlag av den stygge sorten. Jeg er for første gang i år litt bekymret. Med en middels prestasjon der blir jeg veldig bekymret. Jeg ser det likevel slik at det er en fin kamp for oss å slå tilbake. Vi har fortsatt et relativt høyt bunnivå, for gårsdagen var en av årets svakeste men likevel er vi bare marginalt svakere enn QPR. Det er uhyre små marginer. Hadde vi tatt ledelsen så hadde vi vunnet. Slik har egentlig kampene vært etter jul, selv mot Norwich der vi fikk bank.

B_Ød

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #65 på: Februar 27, 2019, 11:22:26 »
Hva er egentlig uttalt mål for sesongen?
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #66 på: Februar 27, 2019, 13:32:19 »
Hva er egentlig uttalt mål for sesongen?

Opprykk uten å si det rett ut!

Det er vel bare Leedsfans som får alt til å plutselig se grått og totalt trist ut fordi de to direkte opprykksplassene ser ut til å ryke. Det er så ufattelig mye positivt som har skjedd, skjer og forhåpentligvis vil skje.

Håper bare ikke Leedsfansen klarer å skape så negativ stemning nå hvis det ender med play-off at Bielsa senser dette og tar med seg teamet sitt og drar! I så fall så er det vel Corberan som tar over såfremt ikke han blir med Bielsa til et nytt prosjekt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #67 på: Februar 27, 2019, 13:42:06 »
Hva er egentlig uttalt mål for sesongen?

Opprykk uten å si det rett ut!

Det er vel bare Leedsfans som får alt til å plutselig se grått og totalt trist ut fordi de to direkte opprykksplassene ser ut til å ryke. Det er så ufattelig mye positivt som har skjedd, skjer og forhåpentligvis vil skje.

Håper bare ikke Leedsfansen klarer å skape så negativ stemning nå hvis det ender med play-off at Bielsa senser dette og tar med seg teamet sitt og drar! I så fall så er det vel Corberan som tar over såfremt ikke han blir med Bielsa til et nytt prosjekt!

så det er ikke sagt noen ting da mao? Ingen x-antall års plan eller noe?
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #68 på: Februar 27, 2019, 13:50:04 »
Hva er egentlig uttalt mål for sesongen?

Opprykk uten å si det rett ut!

Det er vel bare Leedsfans som får alt til å plutselig se grått og totalt trist ut fordi de to direkte opprykksplassene ser ut til å ryke. Det er så ufattelig mye positivt som har skjedd, skjer og forhåpentligvis vil skje.

Håper bare ikke Leedsfansen klarer å skape så negativ stemning nå hvis det ender med play-off at Bielsa senser dette og tar med seg teamet sitt og drar! I så fall så er det vel Corberan som tar over såfremt ikke han blir med Bielsa til et nytt prosjekt!

så det er ikke sagt noen ting da mao? Ingen x-antall års plan eller noe?

Bielsa sine folk i hjemlandet sier at han har tenkt å reise hjem hvis han ikke oppnår opprykk med Leeds denne sesongen. Dette er sikkert sagt før sesongen, så gjenstår det å se hvor mye han er blitt glad i klubben hvis vi ikke rykker opp i år med tanke på det å gi det et forsøk til neste sesong.

Klarer Leedsfansen å torpedere dette prosjektet sammen med spillerne så reiser han vel!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #69 på: Februar 27, 2019, 13:56:44 »
Hva er egentlig uttalt mål for sesongen?

Opprykk uten å si det rett ut!

Det er vel bare Leedsfans som får alt til å plutselig se grått og totalt trist ut fordi de to direkte opprykksplassene ser ut til å ryke. Det er så ufattelig mye positivt som har skjedd, skjer og forhåpentligvis vil skje.

Håper bare ikke Leedsfansen klarer å skape så negativ stemning nå hvis det ender med play-off at Bielsa senser dette og tar med seg teamet sitt og drar! I så fall så er det vel Corberan som tar over såfremt ikke han blir med Bielsa til et nytt prosjekt!

så det er ikke sagt noen ting da mao? Ingen x-antall års plan eller noe?

Bielsa sine folk i hjemlandet sier at han har tenkt å reise hjem hvis han ikke oppnår opprykk med Leeds denne sesongen. Dette er sikkert sagt før sesongen, så gjenstår det å se hvor mye han er blitt glad i klubben hvis vi ikke rykker opp i år med tanke på det å gi det et forsøk til neste sesong.

Klarer Leedsfansen å torpedere dette prosjektet sammen med spillerne så reiser han vel!

Akkurat, takker  :)
Ups & Ups!!

Cherry

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #70 på: Februar 27, 2019, 13:59:27 »
OK, det positive først: Alle som har sett tabellen ser at vi helt åpenbart ikke er ute av det.

Så til det negative: vi er svært svake om dagen. Vi taper ofte, og de få seirene våre kommer med minst mulige margin mot antatt svakere motstand (som vanlig er Derby et unntak). Typisk er Bolton hvor vi slår ligaens nest svakeste lag gjennom et vilkårlig dårlig innlegg som treffer en kis og som keeper føkker til totalt. Dette er Bielsa nødt til å snu dersom vi skal kunne lande topp to, for akkurat nå er Norwich og Sheffield United milevis bedre enn oss og følgelig fortjener opprykket mer.

Min bekymring er at førsteelleveren ser ut til å trenge noe friskt blod som kanskje ikke finnes. Jeg håper Bielsa vurderer noen av følgende endringer:
- Dallas som har virket frisk inn for Ayling som har vært under pari
- Kvalitet (Douglas) inn for kvantitet (Alioski) (sorry forum, dette må skje)
- Shack/Forshaw inn for Klich som har sett tom ut lenge
- Brown som ikke beviste noe særlig i én kamp inn for Harrison som ikke har bevist noe særlig i tjue kamper
- _Noen_ alternere med Roberts som ikke bærer den viktige rollen som hengende spiss på et topplag i nitti minutter hver kamp

Så får vi satse på at Phillips, Bamford og Pablo leverer maksimalt for disse er helt vi avhengige av.

Det er nesten så man skulle tro vi hadde hatt godt av å handle noen gode spillere i et transfervindu for en måned siden...

Bra innlegg , og helt enig!
Hvis vi får de "skadede" opp og går i tempo , så kan Mars bli en artig måned - hvis ikke så har vi rett og slett ikke kvalitet nok i troppen til og hamle
opp med Sheff U /WBA som jeg ser på som sterkest...(tror Norwich sprekker).

Skal noe til da.
Ayling kommer liksom ikke i gang igjen , han syns jeg var veldig god før skaden og hittil i år.
Douglas er jo ikke fugl eller fisk, håper pasningsfoten sitter på snarlig.
Harrison og Ayling har jeg uttalt meg om før...de er "ikke gode nok"..leverer ikke stabilt , og er i mitt hode nødløsninger.

Clarke, Berardi, Brown og Forshaw inne .....da er vi der!
 

Promotion 2010

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #71 på: Februar 27, 2019, 18:02:32 »
Bielsa er jo helt klart en stabukk.

Enhver tulling ser at Ayling bør ut, Shack/Dallas kan fikse dette. Berardi kan være en løsning sentralt. Brown burde vært gitt mer tid uansett om dette ikke var kampen for ham.

Vi ligger for dypt og pasningene er ikke giftige nok. Bevegelsene i andre omgang var fryktelige. Roberts var en stor skuffelse. Masse feilpasninger og feilvalg.

Mulig det kan bli bedre med Forshaw.


Jeg mener faktisk at vi bør fylle på med spillere som tør. Shackleton, Gotts, Edmundson, Strujik (staving), Davies og kanskje han nye Boguz eller hva det var.

Men jeg tror ikke Bielsa tør, og da blir det samme suppa på fredag med HÃ…P om de skal løse floka de har viklet seg inn i!

Som sagt, jeg har IKKE troa lenger!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #72 på: Februar 27, 2019, 18:11:18 »
Løsningen er ihvertfall ikke å hive inn 4-5 unggutter fra start. Bielsa kommer selvsagt til å stille tilnærmet samme lag som sist, men jeg tipper at Douglas spiller fra start og at Roberts erstattes av Pablo sentralt samt at Harrison og Alioski spiller ving.

Vi er sykt avhengige av et relativt tidlig mål på fredag for å få kampen inn i vårt spor. Vi må slutte med tullete baklengs! Men jeg står fortsatt på mitt: pga lite rullering i det siste så skal det mye til å slå WBA. But prove me wrong Bielsa og co.!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #73 på: Februar 27, 2019, 22:10:50 »
Løsningen er ihvertfall ikke å hive inn 4-5 unggutter fra start. Bielsa kommer selvsagt til å stille tilnærmet samme lag som sist, men jeg tipper at Douglas spiller fra start og at Roberts erstattes av Pablo sentralt samt at Harrison og Alioski spiller ving.

Vi er sykt avhengige av et relativt tidlig mål på fredag for å få kampen inn i vårt spor. Vi må slutte med tullete baklengs! Men jeg står fortsatt på mitt: pga lite rullering i det siste så skal det mye til å slå WBA. But prove me wrong Bielsa og co.!

auren
Samtidig så har vi en tendens til å spille bedre mot gode lag, og slik har det vært lenge.. Men jeg tror det du nevner her kunne vært en god formel for å vinne på Fredag. Eventuelt Dallas på venstreback eller på ving (Da med Alioski på venstreback), avhengig av hvor klar Douglas er
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #74 på: Februar 27, 2019, 22:54:30 »
Løsningen er ihvertfall ikke å hive inn 4-5 unggutter fra start. Bielsa kommer selvsagt til å stille tilnærmet samme lag som sist, men jeg tipper at Douglas spiller fra start og at Roberts erstattes av Pablo sentralt samt at Harrison og Alioski spiller ving.

Vi er sykt avhengige av et relativt tidlig mål på fredag for å få kampen inn i vårt spor. Vi må slutte med tullete baklengs! Men jeg står fortsatt på mitt: pga lite rullering i det siste så skal det mye til å slå WBA. But prove me wrong Bielsa og co.!

auren
Samtidig så har vi en tendens til å spille bedre mot gode lag, og slik har det vært lenge.. Men jeg tror det du nevner her kunne vært en god formel for å vinne på Fredag. Eventuelt Dallas på venstreback eller på ving (Da med Alioski på venstreback), avhengig av hvor klar Douglas er

Bielsa gjør aldri de byttene, dermed er vi doomed!

Dessverre!



Morsom fyr, men håpløs når det «butter»!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #75 på: Februar 27, 2019, 22:56:53 »
Løsningen er ihvertfall ikke å hive inn 4-5 unggutter fra start. Bielsa kommer selvsagt til å stille tilnærmet samme lag som sist, men jeg tipper at Douglas spiller fra start og at Roberts erstattes av Pablo sentralt samt at Harrison og Alioski spiller ving.

Vi er sykt avhengige av et relativt tidlig mål på fredag for å få kampen inn i vårt spor. Vi må slutte med tullete baklengs! Men jeg står fortsatt på mitt: pga lite rullering i det siste så skal det mye til å slå WBA. But prove me wrong Bielsa og co.!

auren
Samtidig så har vi en tendens til å spille bedre mot gode lag, og slik har det vært lenge.. Men jeg tror det du nevner her kunne vært en god formel for å vinne på Fredag. Eventuelt Dallas på venstreback eller på ving (Da med Alioski på venstreback), avhengig av hvor klar Douglas er

Bielsa gjør aldri de byttene, dermed er vi doomed!

Dessverre!



Morsom fyr, men håpløs når det «butter»!
Tja. Tror ikke paniske bytter og fullstendig utskiftet start-11er er løsningen her. Ett bytte er nok ikke fjernt for Bielsa å gjøre, det kommer bare an på hvor mye gjengen på benk har rukket å trene seg opp.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly