Skrevet av Emne: FA-cupen 3. runde: Kamp vs QPR @LoftusRoad 06.01.19 kl 15:00 Viasport 2  (Lest 27920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

I dag har vi styrket våre sjanser til direkte opprykk. Herlig!

20 finaler igjen denne sesongen!
For å rykke opp må vi ha selvtillit. Selvtilliten ble alvorlig svekket i dag, og jeg kan overhodet ikke se noe positivt i dette!
Spillernes selvtillit ble ikke alvorlig svekket i dag. Vi er nr. 1, ikke nr. 24. For å rykke opp må vi ha kvalitet i spillerstallen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Vi fikk da noen svar i dag!

Harrison og Baker er nok engang av de svakeste.
Clarke er ingen starter enda.
Flere av unggutta gjør det ok. Begrenset hva man kan forvente når så mange spiller samtidig.
Roberts har noe ved seg, viste mye bra.
Ayling ok stopper, hvis han spiller med en klippe. Det gjorde han ikke i dag. Er  ikke selv den stopper klippen som skaper tryggheten i forsvaret..som i dag bestod av 3 akademispillere.

Neste kamp kommer Pontus, Cooper, Klich, Pablo og Roofe inn.

Spørsmålet til den kamoen er hvem som spiller backer og hvem som tar den vingen Alioski ikke spiller på. Kan Roberts ta 10'ern og Pablo gå ut til høyre?


Bromancer

Forventet tap dette. Når vi ikke får igang noe særlig til spill blir kampen fysisk, og da ble det gutter mot menn. Hederlig innsats av mange, tror ikke det blir noe problematisk å legge denne kampen bak oss. 100% fokus på ligaen nå!

RoarG

Forventet tap dette. Når vi ikke får igang noe særlig til spill blir kampen fysisk, og da ble det gutter mot menn. Hederlig innsats av mange, tror ikke det blir noe problematisk å legge denne kampen bak oss. 100% fokus på ligaen nå!
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Phil Hay
@PhilHayYEP

Monk and Christiansen took a lot of criticism for fielding weakened sides but this feels different. Leeds were decent today and gave as good as they got for a lot of that tie. Pretty valuable experience for the younger core. #lufc

Bielsa said he felt Leeds deserved to lose today and he's disappointed to go out of the cup. Set-pieces a concern but felt there were definite positives in the performance. #lufc

Bielsa on three defeats in a row: "The first thing we do is evaluate if we deserved to lose the three games. The second thing is we evaluate the positive and negative things. We correct the negatives and underline the positives. The game of next Friday (Derby) is very important."

Bielsa on conceding at set-pieces: "It's not a new problem. Every week we dedicated a high percentage of time to set-pieces. Our best headers are Cooper, Jansson and Berardi. Sometimes it's hard to find a solution because these are things you correct with experience."

Bielsa felt Leeds deserved to beat both Hull and Forest but weren't good enough today. Attacking wise he was pleased but said Leeds "made too many mistakes". #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Pettersen97

Jeg liker ikke å kritisere våre egne spillere, men i dag må jeg si etter å ha sett Forshaw for 4kamp på rad med feil, rusinger, trege bevegelser og en balldistribusjon som ikke er mye å rope hurra for. Så undrer jeg meg hvorfor i all vide verden Rad og Orta solgte Ronaldo Vieira. En spiller etter mitt syn som går Forshaw en høy gang. Forstår ikke salget av Vieira som har hele sin fotballkarriere foran seg. Han må da ha vært et bedre alternativ enn Forshaw.

I alle fulle fall, føler jeg at Forshaw trenger seg en liten periode på sidelinjen slik at han kansje kommer sterkere tilbake mot slutten av sesongen.
The Mighty Whites

GeirO

Etter sju gode år (kamper) kommer det sju dårlige år (kamper). Sånn er det, fire tap igjen.

Skrevet for de overtroiske
MOT

raggen

Fikk ikke sett kampen men ikke så veldig lei meg over og være ute av cupen.Men for selvtillit osv er d ikke bra og tape kamper og vi skal hate og tape kamper. bra at flere spillere fikk prøvd seg men ikke så mange som tok vare på sjansen virker det som(her inne) men når d er sagt er det vanskelig når det blir for mange utskiftninger også.
ALT i alt så er det Derby kampen som betyr noe og mere enn noen gang må vi slå tilbake.
Ser helst at det kommer inn spillere som kan heve laget men ikke så veldig optimistisk.
Dette er en sjanse Radden og co ikke bør la gå ifra segm så her bør de investere for og sikre seg opprykk og eventyrlige inntekter
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
For ordens skyld...

LeedsYouth 
@LeedsYouth
 
 #LUFC Academy Players in Today's Squad:

 Peacock-Farrell (23)
 Shackleton (19)
 Halme (20)
 Clarke (18)
 Huffer (20)
 Pearce (20)
 Diaz (21)
 Gotts (19)
 Stevens (18)
 Odour (19)
 Temenuzhkov (18)

#LeedsYouth
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Det er aldri OK å tape, men det er no blitt slik at den økonomiske gevinsten ved å rykke opp til PL eller å kvalifisere seg til CL er så mykje større enn å evt komme til ein FA-cup finale, og av den grunn blir cupen nedprioritert av laga i øvre sjikt av dei to øverste ligaene. Dette var ein riktig avgjerdsle av Bielsa. Eg velger å fokusere på det positive:
- BPF gjer ein god kamp og får tilbake litt sjøltillit som virkar å vere på vikande front før denne kampen.
- Allioski og Forshaw viser kvifor dei er på førstelaget og presterer hakket over resten (ueinig i at Forshaw er dårleg i denne kampen, men feil gjer han som alle andre)
- Ayling er på betringens veg og gjer ein betre kamp enn sist
- Leif er for meg den mest interessante av unggutta, trass i at han kan lastas for begge måla. Han virkar trygg med ballen og gjer ofte gode val. Eg spår han ein stor karriere om han unngår store skadeproblem, men noko luftbaron er han ikkje (enda iallefall).
- Fleire av U23-gutta får sin første smak av A-lags fotball og ingen gjorde seg bort, sjøl om dei har litt igjen til nivået til eit lag som er best i Championship.

GeirO

Når en først skal bli slått ut av cupen, er det mest optimale ved første anledning (ser bort fra økonomi). Ã… bli slått ut i en kvart- eller semifinale er grusomt.
MOT

Superfan

Jeg liker ikke å kritisere våre egne spillere, men i dag må jeg si etter å ha sett Forshaw for 4kamp på rad med feil, rusinger, trege bevegelser og en balldistribusjon som ikke er mye å rope hurra for. Så undrer jeg meg hvorfor i all vide verden Rad og Orta solgte Ronaldo Vieira. En spiller etter mitt syn som går Forshaw en høy gang. Forstår ikke salget av Vieira som har hele sin fotballkarriere foran seg. Han må da ha vært et bedre alternativ enn Forshaw.

I alle fulle fall, føler jeg at Forshaw trenger seg en liten periode på sidelinjen slik at han kansje kommer sterkere tilbake mot slutten av sesongen.

Money talks...

Kato

Etter å ha sett kampen i dag slår det meg hvor svak backup vi har inn mot den viktige andre delen av sesongen. Skal vi være på fremfot i opprykkskampen, burde to nye spillere vært klare med en gang januar slo inn. Det tar tid å komme inn i spillestilen. Syns ikke vi ser ut til å være i hundre mot opprykk.
 

DenHviteYeboah

Tynn suppe dette! Dette er tross alt våre nest beste som vi skal spe på med ved slitasje,skader og kort suspensjoner. Dette holder ikke til direkte opprykk så her må sjekkhefte opp og frem eller går  direkt opprykket rett vest med eller uten en vrang Bielsa!!
Her tor jeg du har helt rett! Dessverre :(

Eriksen55

Etter å ha sett kampen i dag slår det meg hvor svak backup vi har inn mot den viktige andre delen av sesongen. Skal vi være på fremfot i opprykkskampen, burde to nye spillere vært klare med en gang januar slo inn. Det tar tid å komme inn i spillestilen. Syns ikke vi ser ut til å være i hundre mot opprykk.

Nå blir det jo vanskeligere for unggutta å bite fra seg når det er overflod av jevngamle gutter. Hver og en av dem kan helt sikkert gå inn å gjøre en jobb hvis de 9-10 andre er de beste spillerne. Hadde forsvaret i dag vært Berardi, Ponrus, Cooper og Leif...tipper jeg Leif hadde vært enda bedre.

Syntes faktisk at dette lover godt jeg. At vi har så mange som kan bidra. Men når situasjonen er som den er, så er jeg enig i at vi må få inn 2 mann raskt. Når Harrison og Baker ikke er bedre. Må det inn en ving eller 10'er. Gjerne begge deler. + keeper.

Kampen i dag viste at vi ikke bør sysselsette andre lags talenter. Så lenge de vi har er bedre og hvis vi erstatter dem med en ving og en 10'er... bør dem sendes hjem.


ar9

Etter å ha sett kampen i dag slår det meg hvor svak backup vi har inn mot den viktige andre delen av sesongen. Skal vi være på fremfot i opprykkskampen, burde to nye spillere vært klare med en gang januar slo inn. Det tar tid å komme inn i spillestilen. Syns ikke vi ser ut til å være i hundre mot opprykk.
e9

RoarG

Etter å ha sett kampen i dag slår det meg hvor svak backup vi har inn mot den viktige andre delen av sesongen. Skal vi være på fremfot i opprykkskampen, burde to nye spillere vært klare med en gang januar slo inn. Det tar tid å komme inn i spillestilen. Syns ikke vi ser ut til å være i hundre mot opprykk.
e9
Hyggelig om vi rykker direkte opp. Det har vi ikke god nok stall til. PO som best, men det må vi klare.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Det er aldri OK å tape, men det er no blitt slik at den økonomiske gevinsten ved å rykke opp til PL eller å kvalifisere seg til CL er så mykje større enn å evt komme til ein FA-cup finale, og av den grunn blir cupen nedprioritert av laga i øvre sjikt av dei to øverste ligaene. Dette var ein riktig avgjerdsle av Bielsa. Eg velger å fokusere på det positive:
- BPF gjer ein god kamp og får tilbake litt sjøltillit som virkar å vere på vikande front før denne kampen.
- Allioski og Forshaw viser kvifor dei er på førstelaget og presterer hakket over resten (ueinig i at Forshaw er dårleg i denne kampen, men feil gjer han som alle andre)
- Ayling er på betringens veg og gjer ein betre kamp enn sist
- Leif er for meg den mest interessante av unggutta, trass i at han kan lastas for begge måla. Han virkar trygg med ballen og gjer ofte gode val. Eg spår han ein stor karriere om han unngår store skadeproblem, men noko luftbaron er han ikkje (enda iallefall).
- Fleire av U23-gutta får sin første smak av A-lags fotball og ingen gjorde seg bort, sjøl om dei har litt igjen til nivået til eit lag som er best i Championship.

Støtter denne analysen. Foreshaw har en formdipp for tiden, men ser ingen grunn til å slakte ham så til de grader. Det er ikke så enkelt for de beste å spille med de nest beste heller.

Leif’en er lovende, han kan bli bra. Halme har en bra evne til å få en fot på ballen i viktige situasjoner. Han blir litt treg med ballen, men det kommer med kamptrening.

Alioski er en terrier igjen, men må få opplæring i offsideregelen og at «innlegg på første» ikke betyr å slå langs bakken mot første motstander.

Harrison er ingen spiss og Roberts er ingen 10-er.

Ingen krise, men vi trenger forsterkninger.

DenHviteYeboah

Etter å ha sett kampen i dag slår det meg hvor svak backup vi har inn mot den viktige andre delen av sesongen. Skal vi være på fremfot i opprykkskampen, burde to nye spillere vært klare med en gang januar slo inn. Det tar tid å komme inn i spillestilen. Syns ikke vi ser ut til å være i hundre mot opprykk.

Nå blir det jo vanskeligere for unggutta å bite fra seg når det er overflod av jevngamle gutter. Hver og en av dem kan helt sikkert gå inn å gjøre en jobb hvis de 9-10 andre er de beste spillerne. Hadde forsvaret i dag vært Berardi, Ponrus, Cooper og Leif...tipper jeg Leif hadde vært enda bedre.

Syntes faktisk at dette lover godt jeg. At vi har så mange som kan bidra. Men når situasjonen er som den er, så er jeg enig i at vi må få inn 2 mann raskt. Når Harrison og Baker ikke er bedre. Må det inn en ving eller 10'er. Gjerne begge deler. + keeper.

Kampen i dag viste at vi ikke bør sysselsette andre lags talenter. Så lenge de vi har er bedre og hvis vi erstatter dem med en ving og en 10'er... bør dem sendes hjem.
Nå må dere ikke glemme at QPR også stilte med et b-lag....bekymringsfullt at våre spillere som er cover rett og slett ikke er gode nok :(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Nå må dere ikke glemme at QPR også stilte med et b-lag....bekymringsfullt at våre spillere som er cover rett og slett ikke er gode nok :(
6 utskiftningr fra forrige kamp hos oss mot 5 fra QPR ja. Men deres nye var nok mer 'senior players' enn våre - var det 10 seriekamper fra start til sammen de hadde...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Buddy

Selvtilliten min er på topp. Jeg tok fotballfri sammen med de gode spillerne våre. Tapet berører oss overhodet ikke. Vi er ToL og knuser Derby i en festlig fredags fotballkamp! Vi gleder oss som barn før julaften.

baste


For ordens skyld...

LeedsYouth 
@LeedsYouth
 
 #LUFC Academy Players in Today's Squad:

 Peacock-Farrell (23)
 Shackleton (19)
 Halme (20)
 Clarke (18)
 Huffer (20)
 Pearce (20)
 Diaz (21)
 Gotts (19)
 Stevens (18)
 Odour (19)
 Temenuzhkov (18)

#LeedsYouth
[/quote]
+1

Kjenn ikke noen stor sorg over dette tapet, og det er bare tull at spillerne nå har mistet trua etter nok ett tap.
Viktige spillere fikk hvilt seg, viktige spillere er snart tilbake.

Tøff hjemmekamp på fredag, den bør vinnes. Tap hjemme mot Derby, vil ikke være bra nei.

In Bielsa we trust

Xern

Er det bekreftet at Cooper er tilbake mot Derby?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Er det bekreftet at Cooper er tilbake mot Derby?
Marcelo bekreftet fredag at han skal spille U23 i morgen.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ØBS

Kampen i dag hadde jeg ikke særlige forventniger til.  Men ambisjonene våre bør være å vinne HVER KAMP. 

Nå får vi holde full fokus på SERIEN.

Opprykk er verd dette tapet.  Og viktigere.

MOT
LUSCOS-hilsen
ØBS

Kato

Jeg tror vi kan ha røket på en trenertabbe av Bielsa eller assistenter i dag. Min konspirasjonsteori kan gås etter i sømmene for de som ser i opptak. Jeg tipper Halme hadde Bidwell på dødballer. Trenerne glemmer å bytte spiller som skal ta ut Bidwell. Davis overtar automatisk når han tar stopperplassen. På sjansen som ga corneren til målet, og på selve målet, ser vi hvor sjanseløs Davis er. Jeg tror Bidwell skulle vært markert av noen med mer fysikk. Det var vel noen der, Ayling, Pearce, Forshaw?, Baker. Eller var det mange fyrtårn der inne som måtte tas ut? Feil mann var det uansett som markerte Bidwell.
« Siste redigering: Januar 07, 2019, 06:51:17 av Kato »
 

RoarG

Davis beklager missene. Vel, uvørne taklinger er dagligdags kost i fotballen, og noen større enn han burde vel ha markert Bidwell? Det er noe som heter å snakke sammen.

https://the72.co.uk/122644/leeds-youngster-issues-brave-message-fa-cup-performance/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Davis beklager missene. Vel, uvørne taklinger er dagligdags kost i fotballen, og noen større enn han burde vel ha markert Bidwell? Det er noe som heter å snakke sammen.

https://the72.co.uk/122644/leeds-youngster-issues-brave-message-fa-cup-performance/

Ayling var jo beste hodespilleren vår ute på banen. Tenker han tok en av Furlong eller Hall. Foreshaw han andre.
Om Davis eller Baker hadde stått med Bidwell hadde nok Bidwell vunnet 9/10 uansett.
Sjeldent man ser Baker komme vinnende ut av situasjoner/dueller ila en kamp.
Vi var underlegne fysisk. I tillegg manglet vi rutine. Da taper man kamper mot lag som QPR på dødballer.
Var vel ganske tydelig fra første spilleminutt at vi tapte "krigen" sentralt på banen.

Bidwell er en average fotballspiller. I går tok han for seg som reneste Marcelo. God erfaring for hele rekka bak.

Postive er at unge gutter fikk sjansen og etablerte spillere fikk hvilt.Kommer langt viktigere kamper i Januar.