Skrevet av Emne: Kamp: vs Derby County, @EllandRoad, fredag 11/01-19, kl 20.45 på Viasport 2  (Lest 43238 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sportsjef: spillerlogistikk.
Trener: trene spillere.
De snakker sikkert sammen. Ã… ja, så er det klubben som til slutt kjøper spillere som passer inn i klubbens spillestil, innenfor sunne økonomiske rammer.
Bielsa er Leeds' viktigste signering siden nedrykket. Jeg sender takk til de(n) som kontaktet og signerte han.

Det er Leeds virkelig har hatt sjansen til å snuse på PL-status igjen etter 14-års ørkesløs ørkenvandring. Klarer vi det denne sesongen? Har lenge tvilt, grunnet tynn stall, men dette har jo klubben valgt som strategi. Bør ikke komme som noen overraskelse på noen. Ã… tro at det skal drysse inn en 6 - 7 spillere som skal styrke stallen i januar strider i mot det opplegget klubben har lagt opp til denne  sesongen. Bortsett fra en ny keeper og en offensiv midtbanespiller tror jeg ikke vi får så store tilvekster til laget.

At laget som spilte uinspirert halve fjorårs-sesongen for å ende på en anonym 13. plass plutselig skal bli en vinnerkandidat tror jeg ikke noe på. At vi ender blant topp 6 er mer sannsynlig, og det er der man realistisk må sikte. Får vi 33 poeng til ender vi på 84 poeng, og det skal vel gå an. Av 20 kamper trenger vi vinne 11. Synes ikke det er spesielt urealistisk. Man må unngå for mange uavgjorte kamper, da jeg ikke tror på noen kollaps med en bråte tap med dette laget.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Og her forsøker man å fyre opp en dommedags-stemning grunnet Pablos fravær. Patetisk.

https://footballleagueworld.co.uk/as-latest-blow-revealed-leeds-united-fans-will-really-recognise-the-magnitude-of-fridays-task/

Dette blir en jevn kamp. Får håpe at flyten kommer tilbake. I følge Bielsa tapte man "ufortjent" mot Hull og Forest, dvs. man kunne godt ha fått noe mer ut av disse kampene enn 0 poeng. Skal se Roberts slår til i 10er-rollen snart. Med Saiz borte og Pablo skadd har han muligheten til å spille seg til fast plass i startelleveren. Baker tok ikke vare på sjansen. La oss håpe at Roberts gjør det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

veteranen

  • Gjest
Vi får krysse fingrene for at Wilson ikke blir klar:

https://www.derbytelegraph.co.uk/sport/football/football-news/harry-wilson-injury-derby-leeds-2410787

auren

Når du er begynt å klamre deg til håp om hvem som ikke skal spille for motstanderne, er du blitt defensiv i tankegangen, auren.  ;)
Kan forresten skremme deg med at unge Mason Mount (fyller 20 i dag) også er en meget god spiller!  :D

auren

Vi får krysse fingrene for at Wilson ikke blir klar:

https://www.derbytelegraph.co.uk/sport/football/football-news/harry-wilson-injury-derby-leeds-2410787

auren

Når du er begynt å klamre deg til håp om hvem som ikke skal spille for motstanderne, er du blitt defensiv i tankegangen, auren.  ;)
Kan forresten skremme deg med at unge Mason Mount (fyller 20 i dag) også er en meget god spiller!  :D

Denne kampen var i utgangspunktet tøff å få poeng i med Pablo på banen. Så da klamrer jeg meg til håpet at Derbys kanskje beste spiller må stå over, når vår beste spiller kanskje også må kaste inn håndklet. Jeg tipper dog at begge spillerne blir å finne i kamptroppen og kanskje på benkene.

Derby har mange gode spillere og Mount er en spiller vi heller burde signet enn Baker...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Det er en ting, og en ting alene, som bekymrer meg mtp denne kampen. Historien viser at vi sliter voldsomt med å vinne når gamle Ød sitter/står på tribunen på ER.
Jeg vil derfor på forhånd be om unnskyldning for evt poengtap.
Ups & Ups!!

Killa

Det er en ting, og en ting alene, som bekymrer meg mtp denne kampen. Historien viser at vi sliter voldsomt med å vinne når gamle Ød sitter/står på tribunen på ER.
Jeg vil derfor på forhånd be om unnskyldning for evt poengtap.

Kos deg på Elland Road du ØD - en gang må jo den trenden snu og det kan godt bli denne gangen!! ;D

B_Ød

Det er en ting, og en ting alene, som bekymrer meg mtp denne kampen. Historien viser at vi sliter voldsomt med å vinne når gamle Ød sitter/står på tribunen på ER.
Jeg vil derfor på forhånd be om unnskyldning for evt poengtap.

Kos deg på Elland Road du ØD - en gang må jo den trenden snu og det kan godt bli denne gangen!! ;D

fingers crossed :-)
Ups & Ups!!

Cannavaro

Det er en ting, og en ting alene, som bekymrer meg mtp denne kampen. Historien viser at vi sliter voldsomt med å vinne når gamle Ød sitter/står på tribunen på ER.
Jeg vil derfor på forhånd be om unnskyldning for evt poengtap.

Kos deg på Elland Road du ØD - en gang må jo den trenden snu og det kan godt bli denne gangen!! ;D
God tur til Mekka !!  :D

fingers crossed :-)
MFLU - Miracles For Leeds United

Eriksen55

Det er en ting, og en ting alene, som bekymrer meg mtp denne kampen. Historien viser at vi sliter voldsomt med å vinne når gamle Ød sitter/står på tribunen på ER.
Jeg vil derfor på forhånd be om unnskyldning for evt poengtap.

Jeg har en veldig bra record på Elland Road. Et tap i ligacupen, kun seire i ligaspill  :)

Forhåpentligvis trumfer jeg deg!

Lander om nøyaktig 24 timer!!


B_Ød

Jeg har en veldig bra record på Elland Road. Et tap i ligacupen, kun seire i ligaspill  :)

Forhåpentligvis trumfer jeg deg!

Lander om nøyaktig 24 timer!!

Suvverent!!! Da nuller du ut møkka-jinxen min :-) Da lander vi samtidig!!
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Grisenervøs for denne... :(

veteranen

  • Gjest
Jeg har en veldig bra record på Elland Road. Et tap i ligacupen, kun seire i ligaspill  :)

Forhåpentligvis trumfer jeg deg!

Lander om nøyaktig 24 timer!!

Suvverent!!! Da nuller du ut møkka-jinxen min :-) Da lander vi samtidig!!

Slapp av folkens, mener å ha lest et eller annet sted at vår alles kjære Jon R skal være tilstede på denne kampen.
Hans Leeds-live statistikk skal visstnok være noe sånt som null poeng og en målforskjell på ca 4 - 38.  ;D

RoarG

Leeds-fansen snakker nok en gang ned egne spillere. Pablo ute med noe smårusk, og Roberts får 10er-rollen i stedet. Men dette visste vi at Pablo ikke holder en hel sesong! Og, wait for it:....noen må jo spille i stedet. Eller skal vi begynne kampen med 10 mann? Et lite knippe av hva Verdens Verste Henghuer...eh unnskyld "verdens beste fans" klarer å sutre fra seg på SoMe:

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/leeds-fans-react-to-roberts-replacing-hernandez-v-derby/

Noen som ønsker tau?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Leeds-fansen snakker nok en gang ned egne spillere. Pablo ute med noe smårusk, og Roberts får 10er-rollen i stedet. Men dette visste vi at Pablo ikke holder en hel sesong! Og, wait for it:....noen må jo spille i stedet. Eller skal vi begynne kampen med 10 mann? Et lite knippe av hva Verdens Verste Henghuer...eh unnskyld "verdens beste fans" klarer å sutre fra seg på SoMe:

https://thisisfutbol.com/2019/01/blogs/leeds-fans-react-to-roberts-replacing-hernandez-v-derby/

Noen som ønsker tau?

Synes personlig Roberts virket pigg mot QPR.
Er marginalt unna at han er 2 målscorer og den store helten.
Mister playmaker dimensjonen til Pablo, men kanskje han kan gi oss tempo og skudd.
Savner skuddforsøk utenfor 16. For mange ganger vi skal gjøre det litt for fixed.
Starter han. Blir det spennende å se hvordan han coper mot bra motstand.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase i Championship Norge prøver igjen forhåndsomtale av helgens kamper:

FØR KAMP: Leeds United – Derby County
Skrevet av: Eirik Aase
 
Leeds United – Derby County
Kampstart: 20.45

Skader og Suspensjoner: Pablo Hernandez og Liam Cooper er usikre hos vertene, mens Patrick Bamford og Izzy Brown er ute. Hos gjestene er Scott Malone og viktige Harry Wilson usikre.

Etter to utrolige snuoperasjoner mot Aston Villa og Blackburn Rovers stod Leeds United med syv strake seiere i ligaen. Etterpå har Yorkshire-klubben gått på tre strake tap, hvor to av nederlagene har kommet i ligaen. Leeds troner likevel øverst på tabellen med fire poeng ned til tredjeplassen som ikke gir direkte opprykk. Forrige helg tok Leeds turen til London for å møte Queens Park Rangers i FA Cupen, men der ble det ikke avansement. Marcelo Bielsa valgte å gjøre noen endringer på laget til den kampen, og så er det heller ikke FA Cupen som bør være hovedfokuset til Leeds denne våren. Hjemme på Elland Road har Leeds 8-3-2 denne sesongen, og det gjør at de for øyeblikket er ligaens beste hjemmelag.

Leeds siste kamper:
QPR – Leeds 2-1 (Halme)
Forest – Leeds 4-2 (Clarke, Alioski)
Leeds – Hull 0-2
Leeds – Blackburn 3-2 (Roofe x2, Selvmål)
Aston Villa – Leeds 2-3 (Roofe, Jansson, Clarke)


Derby County viste styrke da de kom tilbake etter å ha ligget under 0-2 hjemme mot Premier League-klubben Southampton forrige helg. I serien har det ikke blitt alt for mye å juble for den siste tiden, og på de fem siste ligakampene har de bare vunnet én gang. Harry Wilsons venstrefot er fortsatt livsfarlig for alle målvakter, noe man fikk se da The Rams spilte uavgjort 1-1 mot Middlesbrough forrige serierunde. Nå sitter Derby på en sjetteplass med 43 poeng og har åtte poeng opp til fredagens motstander. På bortebane har hvittrøyene 6-2-5 denne sesongen.

Derbys siste kamper:
Derby – Southampton 2-2 (Marriott, Lawrence)
Derby – Boro 1-1 (Wilson)
Norwich – Derby 3-4 (Tomori, Marriott, Mount, Jozefzoon)
Sheff Utd – Derby 3-1 (Wilson)
Derby – Bristol City 1-1 (Waghorn)


Vurdering: Derby County hadde store problemer hjemme mot Leeds United tidligere denne sesongen. Her møter de et Leeds-lag som vil være svært ivrige på å slå hardt tilbake etter tre strake tap. Derby har nok kvalitet i laget til å gi Leeds trøbbel på Elland Road, men her tror jeg vertene får seg en opptur igjen. Derfor markerer jeg for hjemmeseier.
Tips: H (1.76 @ Fansbet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Om noen trenger en 18-22 bilett i North Stand til denne kampen så er det bare å si ifra, da jeg ikke rekker kampen. Biletten er i Leeds  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Torpe-do

Eirik Aase tippar på heimesiger!  :) :)


http://championshipnorge.com/?p=14973

SupALeedS

Når du har kommet på kontoret, og alt som står i hodet er kveldens kamp :)


                 Bailey
Ayling  Jansson   Cooper   Davis

            Klich        Forshaw


Harrison      Roberts            Alioski

                Roofe

Tipper dette er laget i kveld, jeg tror om vi vinner i dag, så tror jeg vi virkelig kan se frem til Mai, men blir det tap i dag, da begynner dette å slå litt sprekker, med tanke på suspensjoner, skader etc. Føler meg sikker på at vi har en keeper på plass neste uke, skal man tro ryktene iallefall, skulle helst ha sett at vi viste handlekraft tidlig i dette vinduet, er jo nå vi trenger forsterkninger, ikke i slutten av mnd. Satse på seier mot Fat lampard! ;) MOT!
Alex


RoarG

Når du har kommet på kontoret, og alt som står i hodet er kveldens kamp :)


                 Bailey
Ayling  Jansson   Cooper   Davis

            Klich        Forshaw


Harrison      Roberts            Alioski

                Roofe

Tipper dette er laget i kveld, jeg tror om vi vinner i dag, så tror jeg vi virkelig kan se frem til Mai, men blir det tap i dag, da begynner dette å slå litt sprekker, med tanke på suspensjoner, skader etc. Føler meg sikker på at vi har en keeper på plass neste uke, skal man tro ryktene iallefall, skulle helst ha sett at vi viste handlekraft tidlig i dette vinduet, er jo nå vi trenger forsterkninger, ikke i slutten av mnd. Satse på seier mot Fat lampard! ;) MOT!
Knall-lag. Gruser Derby.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Når du har kommet på kontoret, og alt som står i hodet er kveldens kamp :)


                 Bailey
Ayling  Jansson   Cooper   Davis

            Klich        Forshaw


Harrison      Roberts            Alioski

                Roofe

Tipper dette er laget i kveld, jeg tror om vi vinner i dag, så tror jeg vi virkelig kan se frem til Mai, men blir det tap i dag, da begynner dette å slå litt sprekker, med tanke på suspensjoner, skader etc. Føler meg sikker på at vi har en keeper på plass neste uke, skal man tro ryktene iallefall, skulle helst ha sett at vi viste handlekraft tidlig i dette vinduet, er jo nå vi trenger forsterkninger, ikke i slutten av mnd. Satse på seier mot Fat lampard! ;) MOT!
Knall-lag. Gruser Derby.

Forferdelig tynt fremover, hvis både 4Shaw og Klich skal spille defansive midt

Killa

Når du har kommet på kontoret, og alt som står i hodet er kveldens kamp :)


                 Bailey
Ayling  Jansson   Cooper   Davis

            Klich        Forshaw


Harrison      Roberts            Alioski

                Roofe

Tipper dette er laget i kveld, jeg tror om vi vinner i dag, så tror jeg vi virkelig kan se frem til Mai, men blir det tap i dag, da begynner dette å slå litt sprekker, med tanke på suspensjoner, skader etc. Føler meg sikker på at vi har en keeper på plass neste uke, skal man tro ryktene iallefall, skulle helst ha sett at vi viste handlekraft tidlig i dette vinduet, er jo nå vi trenger forsterkninger, ikke i slutten av mnd. Satse på seier mot Fat lampard! ;) MOT!
Knall-lag. Gruser Derby.

Forferdelig tynt fremover, hvis både 4Shaw og Klich skal spille defansive midt

Håper inderlig at Pablo kan spille i kveld.....

Torpe-do

Når du har kommet på kontoret, og alt som står i hodet er kveldens kamp :)


                 Bailey
Ayling  Jansson   Cooper   Davis

            Klich        Forshaw


Harrison      Roberts            Alioski

                Roofe

Tipper dette er laget i kveld, jeg tror om vi vinner i dag, så tror jeg vi virkelig kan se frem til Mai, men blir det tap i dag, da begynner dette å slå litt sprekker, med tanke på suspensjoner, skader etc. Føler meg sikker på at vi har en keeper på plass neste uke, skal man tro ryktene iallefall, skulle helst ha sett at vi viste handlekraft tidlig i dette vinduet, er jo nå vi trenger forsterkninger, ikke i slutten av mnd. Satse på seier mot Fat lampard! ;) MOT!
Knall-lag. Gruser Derby.

Forferdelig tynt fremover, hvis både 4Shaw og Klich skal spille defansive midt

Ja, og spesielt uten noen "boksåpnere", verken Pablo eller Saiz..

Allanclarke

Vi kommer til å spille 4-1-4-1 som vi stortsett har gjort hele tiden. Hvis Hernandez er på noen måte ikke 100 prosent må han hviles. Skulle så gjerne sett han spille for han er kollosalt viktig. Men kommer viktige kamper etter denne også. Hvis Hernandez starter og får strekk i løpet av kampen og ute i flere uker. Da ser det absolutt ikke bra ut fremover.

lowfields

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest

Xern

Dette er jo bare flaut. Men neppe Bielsas verk
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Dette er jo bare flaut. Men neppe Bielsas verk
Bah, ikke flaut. Bare morsomt. Noe skal jo media ha å skrive om.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020