Skrevet av Emne: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 47620 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

auren

• Lorimer
  • Leeds and proud!
    • Vis profil
    • http://www11.nrk.no/urort/user/?id=62895
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #300 på: Desember 27, 2019, 11:45:10 »
Ingen keepertabbe på Prestons mål, men sto definitivt 2-3 meter for langt inne.

Han var merkelig passiv på scoringen ja. Og det var jo resten av laget da vi mistet ballen. Vanligvis er det full spurt hjemover, men i går var det loffing. Vi virket litt paralyserte de første 20-25 minuttene. Har Bham fulgt med i timen, så vet de hvordan de skal angripe kampen på søndag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

NT

• I stallen
  • **
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #301 på: Desember 30, 2019, 23:43:41 »
Kiko dominerer igjen i B.ham-kamtråden, vi kan jo fortsette her.  Var selv blandt de som heiet på BPF, og mener fortsatt vi burde satset på ham.  Så har Kiko vært god i høst, spilt fornuftig og trygt men som det også sies ( Kato ) ikke vært satt på de veldig store prøver. Hatt noen suverene redninger på langskudd. Så er hans inngripen ved baklengsmål tildels avslørende. Mål nr 1 igår, se reprisen fra bak mål, og Kiko står på feil ben. Det samme skjedde mot Preston. Han er sjelden i balanse på skudd fra 16 meter og inn  Mål nr 2 er identisk som 1-0 mot Charlton. Han dasker ballen rett ut i feltet, kan ikke på noen som helst måte kalles boksing. Ingen av disse avslutninger er hardere enn at han kan holde ballen. Nr. 3 er verre. Her slipper både Klich,Dallas, Phillips og Ayling sine folk og det blir 4 B.ham spillere som angriper ball. Tricky for keeper om han her skal rykke ut.  Føler at laget mangler helt klare avtaler på dødballer, og hvordan de skal holde angriper unna det rommet som keeper skal plukke baller.  Kiko må helt klart ta sin del og stort ansvar for 10 baklengs på 4 kamper, han må virkelig løfte seg og samle forsvaret sitt til WBA.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #302 på: Januar 08, 2020, 21:23:33 »
Ut Rolig!!! :o

Graham Smyth
@GrahamSmyth

The FA say they cannot yet give a timeframe for the Kiko Casilla hearing, for those asking.
#lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

• Fast på A-laget
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #303 på: Januar 08, 2020, 21:32:25 »
F.... FA!!!! we are leeds,KUN derfor!!!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

• Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #304 på: Januar 08, 2020, 22:50:45 »
Ut Rolig!!! :o

Graham Smyth
@GrahamSmyth

The FA say they cannot yet give a timeframe for the Kiko Casilla hearing, for those asking.
#lufc
Parodi. Man får holde høringen eller avvise saken. Har man ikke frister for den slags?
"Jeg tror ikke Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

• Lorimer
    • ICQ Messenger -
    • MSN Messenger -
    • AOL Instant Messenger -
    • Yahoo Instant Messenger -
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #305 på: Januar 08, 2020, 23:13:30 »
Innbiller meg klokka tikker FOR oss i denne saken.

Blank_File

• Fast på A-laget
    • Vis profil
    • http://www.konsmoil.com/
    • E-post
« Svar #306 på: Januar 08, 2020, 23:29:28 »
Tror også det. Nokså vilt om vi blir dømt nå. Og det hjalp å se litt Meslier på banen.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

eriksen55

• Fast på A-laget
    • Vis profil
« Svar #307 på: Januar 09, 2020, 00:25:02 »

Kan ikke skjønne annet. Her må det letes med sterke luper og kraftig lys. Hadde bevisene vært der hadde han vært dømt.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #308 på: Januar 09, 2020, 16:01:45 »
I gårsdagens låne-artikkel kom Phil Hay med litt Casilla-info i en liten parantes:

if Kiko Casilla’s FA racism charge leads to a suspension (sources indicate Casilla’s case is likely to be heard next month).
Tell me  Tell me

Dylan

Cellinos

• I stallen
  • **
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #309 på: Januar 09, 2020, 17:45:20 »
I gårsdagens låne-artikkel kom Phil Hay med litt Casilla-info i en liten parantes:

if Kiko Casilla’s FA racism charge leads to a suspension (sources indicate Casilla’s case is likely to be heard next month).

Typisk hvis han eventuelt blir suspendert like etter at overgangsmarkedet er lukket.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #310 på: Januar 09, 2020, 18:04:41 »

Typisk hvis han eventuelt blir suspendert like etter at overgangsmarkedet er lukket.

Jojo, men som Hay har påpekt en rekke ganger så vil han/klubben få en ankefrist i etterkant av en evt dom. Så det går nok vinter og vår før den evt  suspensjonen trer i kraft. :)

Tell me  Tell me

Dylan

Kato

• Lorimer
    • ICQ Messenger -
    • MSN Messenger -
    • AOL Instant Messenger -
    • Yahoo Instant Messenger -
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #311 på: Januar 14, 2020, 10:07:56 »
https://motleedsnews.com/exclusives/exclusive-paul-robinson-reveals-whether-leeds-must-drop-casilla-after-disastrous-run-of-form/

Stort fokus på alt vi brenner.

Denne er sjokkerende:

76,47 prosent av alle skudd på mål de siste 6 kampene har gått inn.......

Ikke alt som kunne vært tatt, men fremstår heller ikke som noen stor skuddstopper.
« Siste redigering: Januar 14, 2020, 10:11:25 av Kato »

eriksen55

• Fast på A-laget
    • Vis profil
« Svar #312 på: Januar 14, 2020, 12:58:51 »
https://motleedsnews.com/exclusives/exclusive-paul-robinson-reveals-whether-leeds-must-drop-casilla-after-disastrous-run-of-form/

Denne er sjokkerende:

Ikke alt som kunne vært tatt, men fremstår heller ikke som noen stor skuddstopper.

På samme måte som at spissen ikke skal ha all skyld eller all ros for scorede/ikke scorede mål. så skal heller ikke keeper ha all skyld/ros for antall innsluppede mål. Alt henger sammen.

Når det er sagt har det kommet inn noen som Kiko burde tatt. Men ikke lenge siden han reddet poeng for oss.

Det viktigste nå og det poengterte også Bielsa. Vi må stramme opp defensivt. White er ikke på samme nivå som før jul heller. En samling i bånn og få tilbake tryggheten defensivt er det viktigste nå! Kiko og forsvaret stoler på hverandre. Det vil gå litt opp og ned i løpet av en sesong.

NT

• I stallen
  • **
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #313 på: Januar 14, 2020, 15:26:38 »

Denne er sjokkerende:

På samme måte som at spissen ikke skal ha all skyld eller all ros for scorede/ikke scorede mål. så skal heller ikke keeper ha all skyld/ros for antall innsluppede mål. Alt henger sammen.

Når det er sagt har det kommet inn noen som Kiko burde tatt. Men ikke lenge siden han reddet poeng for oss.

Det viktigste nå og det poengterte også Bielsa. Vi må stramme opp defensivt. White er ikke på samme nivå som før jul heller. En samling i bånn og få tilbake tryggheten defensivt er det viktigste nå! Kiko og forsvaret stoler på hverandre. Det vil gå litt opp og ned i løpet av en sesong.

Men,  vi kan ikke leve med opp-og ned og statistikken er foruroligende. Har vært kritisk til Kiko i kommentarer tidligere og blir ikke bedre etter å ha sett han "live" mot SW. Stiller flere spørsmål ved hans spill,posisjonering og dirigering. 1-0 målet er krise, og jeg kan ikke dy meg for en sammenlikning. Bournemouth sin keeper står i god posisjon og redder knallhardt skudd i nærmeste fra ca. 6 meter.  Kiko tar ett lite hopp, i ubalanse og slipper inn fra ca 10-11 meter. I det lange løp blir slikt utslagsgivende og det er for mange lettvinte bakover.  Feltarbeid er kommentert før, så det igjen mot SW - usikkert spill ! Jeg fatter ikke at en så rutinert og veltrent keeper skal ryke på så mange fundamentale grunnfeil. Håper nå at han + forsvar finner tilbake til rytmen fra de 10-15 første kamper.

h.b

• Lorimer
    • Vis profil
    • Photobergergreece
    • E-post
« Svar #314 på: Januar 14, 2020, 15:31:13 »
Mye tyn som Kiko får. Men ingen som tenker på Cooper som grunnen til at det slippes inn mye mål. Med Berardi så virker Kiko tryggere enn med Cooper som stopper. Muligens fordi Berardi er bedre i press enn Cooper. Ikke vet jeg, men jeg ser på Cooper som vårt svake kort der bak

Å være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

NT

• I stallen
  • **
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #315 på: Januar 14, 2020, 15:45:41 »
Mye tyn som Kiko får. Men ingen som tenker på Cooper som grunnen til at det slippes inn mye mål. Med Berardi så virker Kiko tryggere enn med Cooper som stopper. Muligens fordi Berardi er bedre i press enn Cooper. Ikke vet jeg, men jeg ser på Cooper som vårt svake kort der bak

Godt poeng. Og tilsvarende med Douglas mot Allioski, som er mer forsiktig med å åpne bakrommet, men selvsagt da også mindre trykk fremover. 

Jostein.

• På juniorlaget
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #316 på: Januar 14, 2020, 15:47:55 »

Denne er sjokkerende:

Men,  vi kan ikke leve med opp-og ned og statistikken er foruroligende. Har vært kritisk til Kiko i kommentarer tidligere og blir ikke bedre etter å ha sett han "live" mot SW. Stiller flere spørsmål ved hans spill,posisjonering og dirigering. 1-0 målet er krise, og jeg kan ikke dy meg for en sammenlikning. Bournemouth sin keeper står i god posisjon og redder knallhardt skudd i nærmeste fra ca. 6 meter.  Kiko tar ett lite hopp, i ubalanse og slipper inn fra ca 10-11 meter. I det lange løp blir slikt utslagsgivende og det er for mange lettvinte bakover.  Feltarbeid er kommentert før, så det igjen mot SW - usikkert spill ! Jeg fatter ikke at en så rutinert og veltrent keeper skal ryke på så mange fundamentale grunnfeil. Håper nå at han + forsvar finner tilbake til rytmen fra de 10-15 første kamper.

Når en ser kamper i vinter, da snakker jeg ikke om de 5-6 siste kampene før det. Så har faktisk Kiko reddet en god del poeng for oss.
Leeds Carajo!

Reaney

• På juniorlaget
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #317 på: Januar 14, 2020, 15:51:15 »
Veldig enig i det siste innlegget.

Hallgeir *

• Moderator
  • Lorimer
  • ALWAYS LEEDS
    • Vis profil
« Svar #318 på: Januar 14, 2020, 18:17:56 »
Meslier var kjempegod mot Arsenal. Jeg tror at han overrasket mange flere enn meg.

Vi fikk vel ikke så mange prov på hvordan han er ute i feltet. Arsenal hadde ikke mange cornere heller.

Men dette var kun EN kamp på høyt nivå, så det kan være en risk å sette ut Kiko på dette tidspunktet.

Som flere har skrevet så har Kiko reddet skinnet (poeng) for klubben flere ganger, og det er da flere andre som har begått fatale feil på banen, slik at motstander-laget har scoret, uten å bli satt ut pga. det.

Syns vel klubben burde ha litt is i magen akkurat nå - noe jeg også tror Bielsa har.
Super Leeds since 1968

auren

• Lorimer
  • Leeds and proud!
    • Vis profil
    • http://www11.nrk.no/urort/user/?id=62895
    • E-post
« Svar #319 på: Januar 14, 2020, 18:21:33 »
Vår siste kampers nedtur starter med en forferdelig tabbe av Kiko på 3-1 reduseringen til Cardiff. Etter dette har både Kiko og forsvaret sett veldig rustent ut. Litt uforståelig i grunnen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.