Skrevet av Emne: Ex-spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 160456 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #390 på: Februar 14, 2020, 09:10:11 »
Det er alltid interessant å høre/lese det Bielsa sier, for mannen prater aldri tull, sjøl om jeg ikke nødvendigvis alltid er enig i konklusjonene han kommer frem til. Derfor er det ekstra synd at mange av hans "foredrag" er blitt mer eller mindre ødelagte av dårlige oversettelser denne sesongen.

Uansett: Han er en imponerende mann, den gamle stabukken vår!
Interessant redegjørelse, men hvis Bielsa hadde brukt samme tankegangen rundt Peacock Farrells «mistakes» hadde ikke Kiko spilt i dag.

Ikke at jeg forsvarer Kiko her, men BPF traff vel ikke med en eneste pasning i løpet av sine kamper for Leeds...Litt overdrevet, men pasningsspillet hans var ræva og de endte stort sett ut over sidelinja.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #391 på: Februar 14, 2020, 10:31:06 »
Det er alltid interessant å høre/lese det Bielsa sier, for mannen prater aldri tull, sjøl om jeg ikke nødvendigvis alltid er enig i konklusjonene han kommer frem til. Derfor er det ekstra synd at mange av hans "foredrag" er blitt mer eller mindre ødelagte av dårlige oversettelser denne sesongen.

Uansett: Han er en imponerende mann, den gamle stabukken vår!
Interessant redegjørelse, men hvis Bielsa hadde brukt samme tankegangen rundt Peacock Farrells «mistakes» hadde ikke Kiko spilt i dag.

Ikke at jeg forsvarer Kiko her, men BPF traff vel ikke med en eneste pasning i løpet av sine kamper for Leeds...Litt overdrevet, men pasningsspillet hans var ræva og de endte stort sett ut over sidelinja.
Hæ? Jeg begynner å lure på hvor jeg har vært henne de siste årene. Alt jeg husker er jo feil. Jeg trodde ikke langpasningene fra venstrefoten til PF var så gale?

leedslife

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #392 på: Februar 14, 2020, 12:28:42 »
Positive her er at vi forhåpentligvis får 14 kamper med Ayling, White,Cooper, Dallas og Phillips foran Kiko. Vi slapp til veldig lite i høst med denne gjengen, samme mot Brentford.
Toget har gått mtp å få inn en tilsvarende keeper. Meslier virker lovende han, men keeper hierarkiet er spesielt. Kan forstå Bielsa og synes begrunnelsen er helt ok. Sier vel at Kiko fortsatt opptrådte som han burde etter tabben.
Syltynn line han går på. En tabbe på Lørdag og troverdigheten til Bielsa vil få seg en brist av proporsjoner. En must win.

Litt usikker på hvorfor jeg støtter å fortsette med Kiko, men det er vel frykten for at Meslier ikke er på samme nivå.
Synes generelt benkspillere og juniorer har levert for dårlig når de har fått sjansen.
Men igjen så er det baksiden av medaljen når man tviholder på en liten stall.

Bjorn

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #393 på: Februar 14, 2020, 12:34:56 »
Positive her er at vi forhåpentligvis får 14 kamper med Ayling, White,Cooper, Dallas og Phillips foran Kiko. Vi slapp til veldig lite i høst med denne gjengen, samme mot Brentford.
Toget har gått mtp å få inn en tilsvarende keeper. Meslier virker lovende han, men keeper hierarkiet er spesielt. Kan forstå Bielsa og synes begrunnelsen er helt ok. Sier vel at Kiko fortsatt opptrådte som han burde etter tabben.
Syltynn line han går på. En tabbe på Lørdag og troverdigheten til Bielsa vil få seg en brist av proporsjoner. En must win.

Litt usikker på hvorfor jeg støtter å fortsette med Kiko, men det er vel frykten for at Meslier ikke er på samme nivå.
Synes generelt benkspillere og juniorer har levert for dårlig når de har fått sjansen.
Men igjen så er det baksiden av medaljen når man tviholder på en liten stall.
Fortsatt ung han Mesilier. Toget har på ingen måte gått for han.
Marching On! 4276

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #394 på: Februar 14, 2020, 12:49:51 »
Det er alltid interessant å høre/lese det Bielsa sier, for mannen prater aldri tull, sjøl om jeg ikke nødvendigvis alltid er enig i konklusjonene han kommer frem til. Derfor er det ekstra synd at mange av hans "foredrag" er blitt mer eller mindre ødelagte av dårlige oversettelser denne sesongen.

Uansett: Han er en imponerende mann, den gamle stabukken vår!
Interessant redegjørelse, men hvis Bielsa hadde brukt samme tankegangen rundt Peacock Farrells «mistakes» hadde ikke Kiko spilt i dag.

Ikke at jeg forsvarer Kiko her, men BPF traff vel ikke med en eneste pasning i løpet av sine kamper for Leeds...Litt overdrevet, men pasningsspillet hans var ræva og de endte stort sett ut over sidelinja.
Hæ? Jeg begynner å lure på hvor jeg har vært henne de siste årene. Alt jeg husker er jo feil. Jeg trodde ikke langpasningene fra venstrefoten til PF var så gale?
Du har fulgt godt med, og oppfattet nyanser mtp BPFs opptredener. Ikke alle kan si det samme.

leedslife

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #395 på: Februar 14, 2020, 13:04:35 »
Positive her er at vi forhåpentligvis får 14 kamper med Ayling, White,Cooper, Dallas og Phillips foran Kiko. Vi slapp til veldig lite i høst med denne gjengen, samme mot Brentford.
Toget har gått mtp å få inn en tilsvarende keeper. Meslier virker lovende han, men keeper hierarkiet er spesielt. Kan forstå Bielsa og synes begrunnelsen er helt ok. Sier vel at Kiko fortsatt opptrådte som han burde etter tabben.
Syltynn line han går på. En tabbe på Lørdag og troverdigheten til Bielsa vil få seg en brist av proporsjoner. En must win.

Litt usikker på hvorfor jeg støtter å fortsette med Kiko, men det er vel frykten for at Meslier ikke er på samme nivå.
Synes generelt benkspillere og juniorer har levert for dårlig når de har fått sjansen.
Men igjen så er det baksiden av medaljen når man tviholder på en liten stall.
Fortsatt ung han Mesilier. Toget har på ingen måte gått for han.

Toget har ikke gått for noen av de som er 18-21, men er som sagt usikker på om de er gode nok nå når det gjelder som mest.
En ting er en god kamp eller et ok innhopp. Skal man inn å erstatte kjernen av spillere må man levere 2-3 ganger i uka.

Har jo vist seg at Bielsa gir unggutter sjansen er de gode nok. Clarke før kollapsen, roberts og Shack.
Kan vel lese litt mellom linjene at Gotts, Stevens, Davies, Strujik ikke er i nærheten av at de kan stoles på. Tror også den beslutningen er riktig fra hva jeg har sett.

Litt avsporing, men derfor støtter jeg Bielsa og Kiko selv om jeg frykter at det kan koste topp 2.
Draget over ansiktet til Kiko på tabben mot brentford, Forest og Wigan var det samme vi så mot Derby hjemme i PO.
Han vet at dette blir skjebnesvangert når vi teller opp i april//mai
« Siste redigering: Februar 14, 2020, 13:10:30 av leedslife »

Carl Fisker

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #396 på: Februar 14, 2020, 13:28:39 »
Det er alltid interessant å høre/lese det Bielsa sier, for mannen prater aldri tull, sjøl om jeg ikke nødvendigvis alltid er enig i konklusjonene han kommer frem til. Derfor er det ekstra synd at mange av hans "foredrag" er blitt mer eller mindre ødelagte av dårlige oversettelser denne sesongen.

Uansett: Han er en imponerende mann, den gamle stabukken vår!
Interessant redegjørelse, men hvis Bielsa hadde brukt samme tankegangen rundt Peacock Farrells «mistakes» hadde ikke Kiko spilt i dag.

Ikke at jeg forsvarer Kiko her, men BPF traff vel ikke med en eneste pasning i løpet av sine kamper for Leeds...Litt overdrevet, men pasningsspillet hans var ræva og de endte stort sett ut over sidelinja.
Hæ? Jeg begynner å lure på hvor jeg har vært henne de siste årene. Alt jeg husker er jo feil. Jeg trodde ikke langpasningene fra venstrefoten til PF var så gale?
Du husker nok ikke feil, nei. PF var god med med ballen i beina, og også god til å holde buret rent. Han hadde neppe vært landslagskeeper for Nord Irland, hvis han hadde vært så elendig.

RoarG

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #397 på: Februar 15, 2020, 10:31:11 »
Kan hende FA tar beslutningen for oss? Skyldig er et høyst sannsynlig utfall, i følge Hay.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #398 på: Februar 15, 2020, 12:44:20 »
BPF har veldig mixed track record på senior nivå. Hatt tabber for Wales og for Leeds. Men kanskje værst i York.
Planen var vel ikke at han skulle bli første keeper i Leeds når han kom tilbake fra ett mislykket opphold i York.
Men når han vel ble ‘kastet inn’ på ER gjorde han sine saker langt bedre enn forventet.
En stund.... En god stund faktisk.
Etterhvert som han fikk flere kamper under beltet ble vel nivå kravet/forventningene fra omgivelsene også hevet.

Dertil større fallhøyde og etterhvert også skrikene om at han måtte benkes.
Men Bielsa tviholdt på BPF.
På samme måte som han tviholdt på Bamford kontra Nketia og Kiko foran Meslier.

Kanskje går det 3 kamper til. Så brekker Meslier armen og da sier Bielsa at det var synd for nå hadde han akkuratt tenkt til å la Meslier starte. Som han sa da Blackman brakk beinet. Og da Eddie ble skada.

Det kan være tilfeldig selvfølgelig men liten tvil om at Bielsa prioriterer samspill/samkjørte bevegelser og ikke liker å rokkere på laget.
Det å bytte 1-3 spillere i startoppstillingen hvis han ikke er tvunget ser vi ytterst sjelden.

Se på hvordan han har gjordt det med treningskamper i preseason.
I stedenfor å bytte ut enkeltspillere hadde han vel konsekvent en A og en B 11ver hvor han byttet hele.

Skal ikke påstå det ene eller det andre om Bielsa. Men han gjør ting på sin egen måte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Februar 15, 2020, 12:45:55 av ar9 »

GeirO

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #399 på: Februar 15, 2020, 13:22:08 »
BPF har veldig mixed track record på senior nivå. Hatt tabber for Wales og for Leeds. Men kanskje værst i York.
Planen var vel ikke at han skulle bli første keeper i Leeds når han kom tilbake fra ett mislykket opphold i York.
Men når han vel ble ‘kastet inn’ på ER gjorde han sine saker langt bedre enn forventet.
En stund.... En god stund faktisk.
Etterhvert som han fikk flere kamper under beltet ble vel nivå kravet/forventningene fra omgivelsene også hevet.

Dertil større fallhøyde og etterhvert også skrikene om at han måtte benkes.
Men Bielsa tviholdt på BPF.
På samme måte som han tviholdt på Bamford kontra Nketia og Kiko foran Meslier.

Kanskje går det 3 kamper til. Så brekker Meslier armen og da sier Bielsa at det var synd for nå hadde han akkuratt tenkt til å la Meslier starte. Som han sa da Blackman brakk beinet. Og da Eddie ble skada.

Det kan være tilfeldig selvfølgelig men liten tvil om at Bielsa prioriterer samspill/samkjørte bevegelser og ikke liker å rokkere på laget.
Det å bytte 1-3 spillere i startoppstillingen hvis han ikke er tvunget ser vi ytterst sjelden.

Se på hvordan han har gjordt det med treningskamper i preseason.
I stedenfor å bytte ut enkeltspillere hadde han vel konsekvent en A og en B 11ver hvor han byttet hele.

Skal ikke påstå det ene eller det andre om Bielsa. Men han gjør ting på sin egen måte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wales..? Har han gjort tabber for de også ?  ;)
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #400 på: Februar 18, 2020, 20:41:59 »
Jeg ser det har vært innspill rundt forumets fremtid mens mange av oss var i England...

Hallo.
Facebook har en del fordeler, men tings som postes der forsvinner i mengden etter en dag eller to. Her kan vi holde oss til spillertråder, se hvordan spilleren ble mottatt da han ankom osv...  Rett og slet bruke det som et slags oppslagsverk.

Keep posting.

Fortsatt leses forumet av mange, men en del har tydeligvis aversjoner mot å poste. Synd, det er ved å poste forumet holdes i live!

Anyways, Moscowhite forbereder oss på midtukens samtaleemne - Kikosaken:

It's Kiko Casilla's turn in the dock this week, and The Athletic has notes on why it's taken so long to get to this stage, given he's accused of racially abusing Jonathan Leko on September 28th; a lot of written evidence has been submitted, most of it statements in support of Casilla's character, from as far afield as Real Madrid, Espanyol and apparently Kemar Roofe at Anderlecht; they also needed to find a date for witnesses to appear in person, including Leko from West Brom and Macauley Bonne from Charlton; with Eddie Nketiah from Arsenal and as many as six Leeds players appearing in person to support Casilla. It sounds like a two-day hearing on Wednesday and Thursday, but it's not certain whether a decision will be made and/or announced before or after the weekend.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #401 på: Februar 19, 2020, 00:12:34 »
Jeg ser det har vært innspill rundt forumets fremtid mens mange av oss var i England...

Hallo.
Facebook har en del fordeler, men tings som postes der forsvinner i mengden etter en dag eller to. Her kan vi holde oss til spillertråder, se hvordan spilleren ble mottatt da han ankom osv...  Rett og slet bruke det som et slags oppslagsverk.

Keep posting.

Fortsatt leses forumet av mange, men en del har tydeligvis aversjoner mot å poste. Synd, det er ved å poste forumet holdes i live!

Anyways, Moscowhite forbereder oss på midtukens samtaleemne - Kikosaken:

It's Kiko Casilla's turn in the dock this week, and The Athletic has notes on why it's taken so long to get to this stage, given he's accused of racially abusing Jonathan Leko on September 28th; a lot of written evidence has been submitted, most of it statements in support of Casilla's character, from as far afield as Real Madrid, Espanyol and apparently Kemar Roofe at Anderlecht; they also needed to find a date for witnesses to appear in person, including Leko from West Brom and Macauley Bonne from Charlton; with Eddie Nketiah from Arsenal and as many as six Leeds players appearing in person to support Casilla. It sounds like a two-day hearing on Wednesday and Thursday, but it's not certain whether a decision will be made and/or announced before or after the weekend.
Det er så vilt at jeg har ikke ord. Jeg er "all for" anti-rasisme kampanjer og straff på klare brudd, men å bruke så mange samfunnsmillioner på en enkelt krenkelse, ja det er for meg absurd.

Sydhagen

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #402 på: Februar 19, 2020, 07:32:05 »
Jeg ser det har vært innspill rundt forumets fremtid mens mange av oss var i England...

Hallo.
Facebook har en del fordeler, men tings som postes der forsvinner i mengden etter en dag eller to. Her kan vi holde oss til spillertråder, se hvordan spilleren ble mottatt da han ankom osv...  Rett og slet bruke det som et slags oppslagsverk.

Keep posting.

Fortsatt leses forumet av mange, men en del har tydeligvis aversjoner mot å poste. Synd, det er ved å poste forumet holdes i live!

Anyways, Moscowhite forbereder oss på midtukens samtaleemne - Kikosaken:

It's Kiko Casilla's turn in the dock this week, and The Athletic has notes on why it's taken so long to get to this stage, given he's accused of racially abusing Jonathan Leko on September 28th; a lot of written evidence has been submitted, most of it statements in support of Casilla's character, from as far afield as Real Madrid, Espanyol and apparently Kemar Roofe at Anderlecht; they also needed to find a date for witnesses to appear in person, including Leko from West Brom and Macauley Bonne from Charlton; with Eddie Nketiah from Arsenal and as many as six Leeds players appearing in person to support Casilla. It sounds like a two-day hearing on Wednesday and Thursday, but it's not certain whether a decision will be made and/or announced before or after the weekend.

I god FA/FL ånd så kan vi nok vente oss en "decision" ca kl 1500 på lørdag.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #403 på: Februar 19, 2020, 09:02:12 »
Han blir nok dømt og utestengt i 6 kamper i løpet av februar. Alt tyder vel på det.
 

GeirO

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #404 på: Februar 19, 2020, 22:50:11 »
Og da vil mange på forumet være fornøyd...(ikke jeg).

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #405 på: Februar 20, 2020, 23:28:25 »
Han blir nok dømt og utestengt i 6 kamper i løpet av februar. Alt tyder vel på det.

Da går Kato på fylla for å feire........

Kato

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #406 på: Februar 21, 2020, 09:14:44 »
Han blir nok dømt og utestengt i 6 kamper i løpet av februar. Alt tyder vel på det.

Da går Kato på fylla for å feire........

Skal vel litt mer til for å feire. Når BPF kom inn og gjorde manns jobb etter et fælt utlån, hvorfor i all verden skal ikke Meslier det.

Jeg vil ha bytte av keeper uansett hva som skjer med mørke menn i mørke dresser.

 

Leedsfan

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #407 på: Februar 21, 2020, 15:15:02 »
Han blir nok dømt og utestengt i 6 kamper i løpet av februar. Alt tyder vel på det.

Da går Kato på fylla for å feire........

Skal vel litt mer til for å feire. Når BPF kom inn og gjorde manns jobb etter et fælt utlån, hvorfor i all verden skal ikke Meslier det.

Jeg vil ha bytte av keeper uansett hva som skjer med mørke menn i mørke dresser.

Kiko holder nullen så lenge noen ikke treffer mål! Han har kostet oss flere poeng enn han har skaffet oss! Utrolig skuffet over denne spilleren!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ibster

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #408 på: Februar 21, 2020, 17:09:44 »
Han blir nok dømt og utestengt i 6 kamper i løpet av februar. Alt tyder vel på det.

Da går Kato på fylla for å feire........

Skal vel litt mer til for å feire. Når BPF kom inn og gjorde manns jobb etter et fælt utlån, hvorfor i all verden skal ikke Meslier det.

Jeg vil ha bytte av keeper uansett hva som skjer med mørke menn i mørke dresser.

Kiko holder nullen så lenge noen ikke treffer mål! Han har kostet oss flere poeng enn han har skaffet oss! Utrolig skuffet over denne spilleren!

Frem til Cardiff i desember hadde ham reddet en del poeng for oss. Men derfra og hit har det vært dystert. Magefølelsen sier 3-6 minuspoeng.

Leedsfan

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #409 på: Februar 21, 2020, 17:19:12 »
Han blir nok dømt og utestengt i 6 kamper i løpet av februar. Alt tyder vel på det.

Da går Kato på fylla for å feire........

Skal vel litt mer til for å feire. Når BPF kom inn og gjorde manns jobb etter et fælt utlån, hvorfor i all verden skal ikke Meslier det.

Jeg vil ha bytte av keeper uansett hva som skjer med mørke menn i mørke dresser.

Kiko holder nullen så lenge noen ikke treffer mål! Han har kostet oss flere poeng enn han har skaffet oss! Utrolig skuffet over denne spilleren!

Frem til Cardiff i desember hadde ham reddet en del poeng for oss. Men derfra og hit har det vært dystert. Magefølelsen sier 3-6 minuspoeng.

Utestengelse mener du?

Han har hatt noen gode kamper hvor han har reddet oss, i forhold til antall kamper som han har surret det til for oss så holder det ikke mål!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #410 på: Februar 21, 2020, 18:31:52 »
Det blir spennende å se hva klubben gjør hvis Kiko blir dømt av FA. FA dømmer på sannsynlighets overvekt (51% sannsynlighetsovervekt) mens Leeds bør være 99% sikker på at han har opptrådt rasistisk for å straffe ham internt, med enda flere kamper. Evt ekskludere ham fra laget.

-Kinnear har forsvart Kiko offentlig og mener at 51% sannsynlighet er for svake bevis til å dømme noen. Og Kiko nekter all skyld.
-Kiko behøves i ligainnspurten, i det minste som andrekeeper. Det handler om opprykk.

Hva gjør Leeds hvis han dømmes til 6 kamper av FA? De "tunge" bevisene i saken vil trolig være utsagn fra Charlton-spillerne. Med så dårlige bevis så er det naturlig at Leeds gir ham null straff og at han deltar for laget i innspurten når 6 kamper er sonet.?



ibster

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #411 på: Februar 21, 2020, 18:36:00 »
Han blir nok dømt og utestengt i 6 kamper i løpet av februar. Alt tyder vel på det.

Da går Kato på fylla for å feire........

Skal vel litt mer til for å feire. Når BPF kom inn og gjorde manns jobb etter et fælt utlån, hvorfor i all verden skal ikke Meslier det.

Jeg vil ha bytte av keeper uansett hva som skjer med mørke menn i mørke dresser.

Kiko holder nullen så lenge noen ikke treffer mål! Han har kostet oss flere poeng enn han har skaffet oss! Utrolig skuffet over denne spilleren!

Frem til Cardiff i desember hadde ham reddet en del poeng for oss. Men derfra og hit har det vært dystert. Magefølelsen sier 3-6 minuspoeng.

Utestengelse mener du?

Han har hatt noen gode kamper hvor han har reddet oss, i forhold til antall kamper som han har surret det til for oss så holder det ikke mål!

Nei. Jeg mener at han frem til cardiffkampen var i netto pluss og hadde reddet en del poeng for oss. Men fra den matchen og til nå har han kostet oss flere poeng enn han hadde reddet frem til cardiffkampen. Så nå har han totalt sett kostet oss poeng.

Eriksen55

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #412 på: Februar 22, 2020, 17:56:56 »
Strålende inngripen på overtid. 2 clean sheet bør gjøre godt for selvtilliten :)

auren

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #413 på: Februar 22, 2020, 18:10:14 »
Strålende inngripen på overtid. 2 clean sheet bør gjøre godt for selvtilliten :)

Fin redning og særdeles viktig. Readings eneste (?) sjanse. Dog hadde Kiko en farlig inngripen i første omgang, samt at han var veldig passiv på en annen situasjon i andre omgang. Opp og ned. Stoler ikke på ham.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #414 på: Februar 22, 2020, 18:25:43 »
Strålende inngripen på overtid. 2 clean sheet bør gjøre godt for selvtilliten :)

Fin redning og særdeles viktig. Readings eneste (?) sjanse. Dog hadde Kiko en farlig inngripen i første omgang, samt at han var veldig passiv på en annen situasjon i andre omgang. Opp og ned. Stoler ikke på ham.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig. Fin redning, ja - men han går som vanlig ned når skuddet kommer. En litt kaldere spiss hadde kjippet den over ham der.

TK20

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #415 på: Februar 22, 2020, 20:43:57 »
Strålende inngripen på overtid. 2 clean sheet bør gjøre godt for selvtilliten :)

Fin redning og særdeles viktig. Readings eneste (?) sjanse. Dog hadde Kiko en farlig inngripen i første omgang, samt at han var veldig passiv på en annen situasjon i andre omgang. Opp og ned. Stoler ikke på ham.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig. Fin redning, ja - men han går som vanlig ned når skuddet kommer. En litt kaldere spiss hadde kjippet den over ham der.

lol. Det gir jo ikke mening. Om han hadde blitt stående - og reddet fordi spilleren kjippet - kunne vi sagt "Står oppreist når skuddet kommer. En kaldere spiss hadde satt den lavt".

Synes ikke vi trenger å lete etter feil. Kommentatorene på LUTV gjør det samme. Kiko har vært grei de siste to kampene, i dag en solid redning.

Leedsfan

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #416 på: Februar 22, 2020, 21:09:19 »
Strålende inngripen på overtid. 2 clean sheet bør gjøre godt for selvtilliten :)

Fin redning og særdeles viktig. Readings eneste (?) sjanse. Dog hadde Kiko en farlig inngripen i første omgang, samt at han var veldig passiv på en annen situasjon i andre omgang. Opp og ned. Stoler ikke på ham.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig. Fin redning, ja - men han går som vanlig ned når skuddet kommer. En litt kaldere spiss hadde kjippet den over ham der.

lol. Det gir jo ikke mening. Om han hadde blitt stående - og reddet fordi spilleren kjippet - kunne vi sagt "Står oppreist når skuddet kommer. En kaldere spiss hadde satt den lavt".

Synes ikke vi trenger å lete etter feil. Kommentatorene på LUTV gjør det samme. Kiko har vært grei de siste to kampene, i dag en solid redning.

Poenget er vel at han selger seg!

Uansett så synes jeg det er rart at hans mange rare ikke skaper mer usikker enn det gjør. Gutta må være så sikker på det de driver med at de har han drive med sitt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #417 på: Februar 22, 2020, 23:41:05 »
Her er det mye kompetanse

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #418 på: Februar 23, 2020, 01:49:14 »
Strålende inngripen på overtid. 2 clean sheet bør gjøre godt for selvtilliten :)

Fin redning og særdeles viktig. Readings eneste (?) sjanse. Dog hadde Kiko en farlig inngripen i første omgang, samt at han var veldig passiv på en annen situasjon i andre omgang. Opp og ned. Stoler ikke på ham.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig. Fin redning, ja - men han går som vanlig ned når skuddet kommer. En litt kaldere spiss hadde kjippet den over ham der.

lol. Det gir jo ikke mening. Om han hadde blitt stående - og reddet fordi spilleren kjippet - kunne vi sagt "Står oppreist når skuddet kommer. En kaldere spiss hadde satt den lavt".

Synes ikke vi trenger å lete etter feil. Kommentatorene på LUTV gjør det samme. Kiko har vært grei de siste to kampene, i dag en solid redning.
Skjønner at det kan tolkes som om jeg leter etter feil, og jeg vil understreke at jeg absolutt ikke anser meg selv som en ekspert på keepers opptreden. Allikevel har det blitt påpekt mange ganger, av folk jeg anser som adskillig mer kompetent enn meg, at Kiko har en tendens til å gå ned tidlig i en-mot-en-situasjoner. Det gjorde han også i dag, og sto dermed der skuddet kom. Heldigvis.
Vi kan være enige om at det var en viktig inngripen på deres bortimot eneste sjanse, og slik sett kampavgjørende. Sesongen sett under ett viker jeg dog ikke fra min påstand om at han gjør for mange feil. PL-klasse er han definitivt ikke.

TK20

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #419 på: Februar 23, 2020, 07:36:15 »
Strålende inngripen på overtid. 2 clean sheet bør gjøre godt for selvtilliten :)

Fin redning og særdeles viktig. Readings eneste (?) sjanse. Dog hadde Kiko en farlig inngripen i første omgang, samt at han var veldig passiv på en annen situasjon i andre omgang. Opp og ned. Stoler ikke på ham.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt enig. Fin redning, ja - men han går som vanlig ned når skuddet kommer. En litt kaldere spiss hadde kjippet den over ham der.

lol. Det gir jo ikke mening. Om han hadde blitt stående - og reddet fordi spilleren kjippet - kunne vi sagt "Står oppreist når skuddet kommer. En kaldere spiss hadde satt den lavt".

Synes ikke vi trenger å lete etter feil. Kommentatorene på LUTV gjør det samme. Kiko har vært grei de siste to kampene, i dag en solid redning.
Skjønner at det kan tolkes som om jeg leter etter feil, og jeg vil understreke at jeg absolutt ikke anser meg selv som en ekspert på keepers opptreden. Allikevel har det blitt påpekt mange ganger, av folk jeg anser som adskillig mer kompetent enn meg, at Kiko har en tendens til å gå ned tidlig i en-mot-en-situasjoner. Det gjorde han også i dag, og sto dermed der skuddet kom. Heldigvis.
Vi kan være enige om at det var en viktig inngripen på deres bortimot eneste sjanse, og slik sett kampavgjørende. Sesongen sett under ett viker jeg dog ikke fra min påstand om at han gjør for mange feil. PL-klasse er han definitivt ikke.

Forstår bedre hva du mener nå. Takk for oppklaring.

Jeg er ingen keeperekspert, men jeg har vanskelig å tro at Kiko har kommet dit han har kommet hvis han til stadighet gjør de feilene vi har sett av ham den siste tiden. Jeg tror han sliter med veldig dårlig selvtillit for tiden, i tillegg til at han ikke har så mye erfaring med å være førstekeeper. Han har vel ikke spilt jevnlig siden 2015 tror jeg.

Håper selvtilliten kan få en oppsving nå som han gjorde en matchvinnerredning for første gang på ukesvis.