Skrevet av Emne: Ex-spiller: Francisco «Kiko» Casilla  (Lest 160501 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #480 på: Mars 04, 2020, 08:52:03 »
Her er konklusjonen fra FA.  Han har ifølge den vært ufin i språket og også brukt N-ordet( ‘you f.....g n....r’) som det står i PDFen som ligger ved i innlegget fra FA.  De ville i utgangspunktet gi ham 10 kampers karantene:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/why-independent-regulatory-commission-found-leeds-uniteds-kiko-casilla-guilty-racism-case-2053039

http://www.thefa.com/news/2020/mar/03/kiko-casilla-written-reasons-030320?fbclid=IwAR2Tt_JOr6Fuo7QxrpoSCG9OaGG4BCiGDAzFJnXCfcN7fzqwE_Bp77txKxg

Nå tror jeg ikke at Casilla er en rasist, men at han kan ha sagt dette i affekt i kampens hete.
Er det god nok grunn til å kaste han ut av klubben? Det er hva klubben må finne ut av nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #481 på: Mars 04, 2020, 08:54:54 »
Trist sak dette. Casilla kan altså ikke huske hva han sa, men han mener det var rettet mot sine medspillere for å fyre dem opp?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Perik

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #482 på: Mars 04, 2020, 08:58:02 »
Er jo en vesentlig forskjell på mark the negro (som har vært ryktet) og you f**king n......
Ã… si noe av det siste fortjener hver eneste kamp utestengelse han får syns jeg. Er jo bare noen få som vet hva som er blitt sagt. Dritt sak!
Skulle gjerne vært foruten selv om Meslier skulle storspille ut sesongen.

HåvardK

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #483 på: Mars 04, 2020, 09:26:05 »
Blir vanskelig å håndtere for klubben også, dette. I utgangspunktet skal en vel støtte egne ansatte så lenge det hersker tvil, men det kan fort bli tolket som om klubben går i mot FAs dom, og i neste rekke sørge for at klubben får et dårlig omdømme. Er spent på å se hvordan dette blir fulgt opp.

Cherry

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #484 på: Mars 04, 2020, 10:21:50 »
Lurer på hva de ordene han har forklart seg med var...... i hvert fall ikke trodd , og fikk strengere straff ETTER forklaringen!:

Leeds have backed Casilla as much as they can and they knew the details of the case and what was said, and also supported the defence that Casilla took.

This defence was seen as so unrealistic by the FA panel that they made Casilla’s ban eight games rather than six.
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #485 på: Mars 04, 2020, 10:39:35 »
Blir vanskelig å håndtere for klubben også, dette. I utgangspunktet skal en vel støtte egne ansatte så lenge det hersker tvil, men det kan fort bli tolket som om klubben går i mot FAs dom, og i neste rekke sørge for at klubben får et dårlig omdømme. Er spent på å se hvordan dette blir fulgt opp.
Klubben har et arbeidsgiveransvar for Kiko. Det gir vel Kiko visse rettigheter. Spørsmålet er om klubben mener at det er rimelig bevis for at han har uttrykt seg rasistisk eller ikke. Så langt så virker det som om konklusjonen fra klubben er at de ikke anser Kiko som rasistisk eller er rimelig sikker på at han har brukt rasistisk uttrykk. Det burde tilsi at man ikke finner det riktig å sparke ham ut. Om Leeds som klubb få dårlig rykte av det, gjenstår å se. Kanskje vil hvordan vi som supportere oppfører oss være med på å avgjøre det. Publikum har gitt støtte til Kiko fra tribunen, hvis vi unngår hatefulle ytringer mot Leko fra tribunen eller i sosiale medier, kan klubben kanskje komme ut av det på en ok måte. I dommen var det vel hentydninger til at Leko hadde blitt hetset i etterkant av hendelsen. Det er i så fall ikke bra for klubbens omdømme.

Cherry

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #486 på: Mars 04, 2020, 12:07:37 »
Blir vanskelig å håndtere for klubben også, dette. I utgangspunktet skal en vel støtte egne ansatte så lenge det hersker tvil, men det kan fort bli tolket som om klubben går i mot FAs dom, og i neste rekke sørge for at klubben får et dårlig omdømme. Er spent på å se hvordan dette blir fulgt opp.
Klubben har et arbeidsgiveransvar for Kiko. Det gir vel Kiko visse rettigheter. Spørsmålet er om klubben mener at det er rimelig bevis for at han har uttrykt seg rasistisk eller ikke. Så langt så virker det som om konklusjonen fra klubben er at de ikke anser Kiko som rasistisk eller er rimelig sikker på at han har brukt rasistisk uttrykk. Det burde tilsi at man ikke finner det riktig å sparke ham ut. Om Leeds som klubb få dårlig rykte av det, gjenstår å se. Kanskje vil hvordan vi som supportere oppfører oss være med på å avgjøre det. Publikum har gitt støtte til Kiko fra tribunen, hvis vi unngår hatefulle ytringer mot Leko fra tribunen eller i sosiale medier, kan klubben kanskje komme ut av det på en ok måte. I dommen var det vel hentydninger til at Leko hadde blitt hetset i etterkant av hendelsen. Det er i så fall ikke bra for klubbens omdømme.

Så for å oppsummere:
Det er da pga språk-tolkninger at Kiko blir dømt, ettersom han påstår at han ikke har sagt noe rasistisk- men EFL konkluderer med at Kiko`s forklaring ikke harmonerer med hva som ble oppfattet av Jonathan Leko.  Ut i fra dette, og Kiko`s svært lite overbevisende forklaring foran 3-manns-panelet - så blir da straffen enda kraftigere....nemlig 8 kamper.
Ikke alt som henger på greip/er forståelig her. :o
 

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #487 på: Mars 04, 2020, 13:16:35 »
Blir vanskelig å håndtere for klubben også, dette. I utgangspunktet skal en vel støtte egne ansatte så lenge det hersker tvil, men det kan fort bli tolket som om klubben går i mot FAs dom, og i neste rekke sørge for at klubben får et dårlig omdømme. Er spent på å se hvordan dette blir fulgt opp.
Klubben har et arbeidsgiveransvar for Kiko. Det gir vel Kiko visse rettigheter. Spørsmålet er om klubben mener at det er rimelig bevis for at han har uttrykt seg rasistisk eller ikke. Så langt så virker det som om konklusjonen fra klubben er at de ikke anser Kiko som rasistisk eller er rimelig sikker på at han har brukt rasistisk uttrykk. Det burde tilsi at man ikke finner det riktig å sparke ham ut. Om Leeds som klubb få dårlig rykte av det, gjenstår å se. Kanskje vil hvordan vi som supportere oppfører oss være med på å avgjøre det. Publikum har gitt støtte til Kiko fra tribunen, hvis vi unngår hatefulle ytringer mot Leko fra tribunen eller i sosiale medier, kan klubben kanskje komme ut av det på en ok måte. I dommen var det vel hentydninger til at Leko hadde blitt hetset i etterkant av hendelsen. Det er i så fall ikke bra for klubbens omdømme.

Så for å oppsummere:
Det er da pga språk-tolkninger at Kiko blir dømt, ettersom han påstår at han ikke har sagt noe rasistisk- men EFL konkluderer med at Kiko`s forklaring ikke harmonerer med hva som ble oppfattet av Jonathan Leko.  Ut i fra dette, og Kiko`s svært lite overbevisende forklaring foran 3-manns-panelet - så blir da straffen enda kraftigere....nemlig 8 kamper.
Ikke alt som henger på greip/er forståelig her. :o

Samme hva som skjer videre her blir alt synsing da det er mye uklart.  Noe har blitt sagt er vel det man kan konkludere med?  At Kiko i tillegg ved å prøve å forklare seg for panelet har gjort ting verre for seg selv er heller ikke helt bra.  Men fortsatt blir alt synsing for oss.

Bielsa gikk før dette ut med full støte av Kiko.  Det har mange av hans tidligere kollegaer og venner også.  Leeds skrev pressemelding av saken og etter den meldingen er vel ikke noe mer blitt bevist ut fra den konklusonen av FA.

For en kynisk klubb er dette sikkert en gyllen mulighet til å kanselere kontrakten hans.  Han er vel en av om ikke den med høyest lønn av spillerne og har vel i manges øyne ikke levert etter lønn.  Og det er 3 år igjen av kontrakten så han vil koste mye fremover også.  Men jeg opplever klubben som en klubb som tar vare på de ansatte og forsvarer dem innenfor rimelighetens grenser.  Regner med at det her kun blir eventuelt stopp av lønnsutbetalinger så lenge karantenen gjelder.

Nå er det vel få her inne som med hånden på hjertet ikke har lirt av seg både det ene og det andre i kampens hete.  Det er nok mye grums som har foregått og fortsatt foregår ute på banen også som aldri har kommet frem i lyset.

For min del har han fått en straff.  Selve straffen og boten kan diskuteres ut fra bevisets stilling men den er som den er.  Etter den er sonet er Kiko ferdig med det slik jeg ser det.  Kan ikke finne noe i hans tidligere karriere som har vært diskutert offentlig som skulle tilsi at han er det som karakteriserer en rasist.  Hvis det som skrives er korrekt tror jeg nok det mer er ord som ble sagt i kampens hete.
Medlem 94237

TK20

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #488 på: Mars 04, 2020, 13:54:12 »
Nå er det vel få her inne som med hånden på hjertet ikke har lirt av seg både det ene og det andre i kampens hete.  Det er nok mye grums som har foregått og fortsatt foregår ute på banen også som aldri har kommet frem i lyset.

Det han angivelig har sagt kan ikke karakteriseres som "det ene og det andre". Klubben har forsvart ham med å hevde at han ikke er rasist av natur, men det er ikke jeg heller og jeg har aldri vært i nærheten av å vurdere å bruke ord av den typen. Jeg sier ikke at han autokvalifiserer for SIAN men ordbruken er 100% uakseptabel og jeg blir ikke lei meg om han aldri spiller for oss igjen.

RoarG

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #489 på: Mars 04, 2020, 14:15:56 »
Når straffen er ferdigsonet er den ferdigsonet. Noen moralsk tilleggs-straff med f.eks. oppsigelse er hysterisk. Saken har vært oppe. De besluttende organer dømte som de gjorde, og Casilla får ta straffen. Nå går vi videre. Ønsker Casilla velkommen tilbake etter karantenen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #490 på: Mars 04, 2020, 14:31:49 »
Blir vanskelig å håndtere for klubben også, dette. I utgangspunktet skal en vel støtte egne ansatte så lenge det hersker tvil, men det kan fort bli tolket som om klubben går i mot FAs dom, og i neste rekke sørge for at klubben får et dårlig omdømme. Er spent på å se hvordan dette blir fulgt opp.
Klubben har et arbeidsgiveransvar for Kiko. Det gir vel Kiko visse rettigheter. Spørsmålet er om klubben mener at det er rimelig bevis for at han har uttrykt seg rasistisk eller ikke. Så langt så virker det som om konklusjonen fra klubben er at de ikke anser Kiko som rasistisk eller er rimelig sikker på at han har brukt rasistisk uttrykk. Det burde tilsi at man ikke finner det riktig å sparke ham ut. Om Leeds som klubb få dårlig rykte av det, gjenstår å se. Kanskje vil hvordan vi som supportere oppfører oss være med på å avgjøre det. Publikum har gitt støtte til Kiko fra tribunen, hvis vi unngår hatefulle ytringer mot Leko fra tribunen eller i sosiale medier, kan klubben kanskje komme ut av det på en ok måte. I dommen var det vel hentydninger til at Leko hadde blitt hetset i etterkant av hendelsen. Det er i så fall ikke bra for klubbens omdømme.

Så for å oppsummere:
Det er da pga språk-tolkninger at Kiko blir dømt, ettersom han påstår at han ikke har sagt noe rasistisk- men EFL konkluderer med at Kiko`s forklaring ikke harmonerer med hva som ble oppfattet av Jonathan Leko.  Ut i fra dette, og Kiko`s svært lite overbevisende forklaring foran 3-manns-panelet - så blir da straffen enda kraftigere....nemlig 8 kamper.
Ikke alt som henger på greip/er forståelig her. :o

Nettopp. Og "tiltalen" lød på 10 kamper!. Strategien til Kiko slo feil ut for ham. Det må ha vært ganske gode bevis for hva han sa på banen, når hans unnskyldning om "misforstått engelsk språk" er blitt avvist og brukt mot ham av kommisjonen.

Man kan lure på om Kiko selv eller Leeds har lagt opp denne strategien. Ã… bruke et høyprofilert vitne som Benitez ble også brukt mot ham i dommen.

Det er tre muligheter her:

-Både Leeds og Kiko har visst hva som ble sagt (N-ordet)
-Kiko har ikke sagt hele sannheten til Leeds og fått full støtte av klubben (han tok en sjans)
-Kiko er uskyldig og blitt misforstått / ikke sagt noe galt

Hva gjør Leeds nå? Mulig det står noe om slike tilfeller i Kikos kontrakt hvis han skulle bli dømt. Han er dømt "kun" med overveiende sannsynlighet, men klubben vet nok litt mer nå enn før dommen. Kiko bør jo helst bli trodd av klubben også hvis de skal støtte ham. Leeds har ment at i slike saker bør man dømmes med 99% sikkerhet, men nå er han altså dømt med god margin over "the balance of probability" og enstemmig (stod det i uttalelsen).





Perik

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #491 på: Mars 04, 2020, 15:15:35 »
Har forsøkt å lese litt på Waccoe.

Det kan virke som Charlton spillerne har hevdet at Kiko har sagt "You f**king ni..er".

Kiko har sånn jeg har forstått det sagt at dette sa han ikke, han kunne ikke helt huske hva han sa, men at han har sagt til Roberts at han sa "whats your f**king name?"
I tillegg har KC sagt at han ikke visste om ordet "ni..er", eller hørt om det før, ?ikke peiling på hva det er?. Dette kan jo umulig være veldig troverdig, selv om språkbarierer mellom land skjer er vel dette å regne som er ord de fleste har hørt og vet betydningen av uavhengig om en snakker engelsk som morsmål eller ei.

Medspillerne har vel ikke akkurat gått ut og avkreftet noe heller, men heller sagt noe som at de ikke hørte noe eller fikk med seg hundre prosent hva som ble sagt. Stemmer det at Nketiah har sagt at han hørte ordet f**king, men ikke det som ble sagt etterpå.

Og er det EFL eller FA som har kommet med dommen?

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #492 på: Mars 04, 2020, 15:25:53 »
Har forsøkt å lese litt på Waccoe.

Det kan virke som Charlton spillerne har hevdet at Kiko har sagt "You f**king ni..er".

Kiko har sånn jeg har forstått det sagt at dette sa han ikke, han kunne ikke helt huske hva han sa, men at han har sagt til Roberts at han sa "whats your f**king name?"
I tillegg har KC sagt at han ikke visste om ordet "ni..er", eller hørt om det før, ?ikke peiling på hva det er?. Dette kan jo umulig være veldig troverdig, selv om språkbarierer mellom land skjer er vel dette å regne som er ord de fleste har hørt og vet betydningen av uavhengig om en snakker engelsk som morsmål eller ei.

Medspillerne har vel ikke akkurat gått ut og avkreftet noe heller, men heller sagt noe som at de ikke hørte noe eller fikk med seg hundre prosent hva som ble sagt. Stemmer det at Nketiah har sagt at han hørte ordet f**king, men ikke det som ble sagt etterpå.

Og er det EFL eller FA som har kommet med dommen?
FA

Josch

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #493 på: Mars 04, 2020, 17:13:54 »
Har forsøkt å lese litt på Waccoe.

Det kan virke som Charlton spillerne har hevdet at Kiko har sagt "You f**king ni..er".

Kiko har sånn jeg har forstått det sagt at dette sa han ikke, han kunne ikke helt huske hva han sa, men at han har sagt til Roberts at han sa "whats your f**king name?"
I tillegg har KC sagt at han ikke visste om ordet "ni..er", eller hørt om det før, ?ikke peiling på hva det er?. Dette kan jo umulig være veldig troverdig, selv om språkbarierer mellom land skjer er vel dette å regne som er ord de fleste har hørt og vet betydningen av uavhengig om en snakker engelsk som morsmål eller ei.

Medspillerne har vel ikke akkurat gått ut og avkreftet noe heller, men heller sagt noe som at de ikke hørte noe eller fikk med seg hundre prosent hva som ble sagt. Stemmer det at Nketiah har sagt at han hørte ordet f**king, men ikke det som ble sagt etterpå.

Og er det EFL eller FA som har kommet med dommen?
FA

Jeg forstår det slik at FA har drevet etterforskning og samlet bevis og vitner for å belyse saken. FA foreslo 10 kamper til kommisjonen. Bevisene er behandlet en "uavhengig kommisjon" som har landet på "skyldig" og åtte kamper.

ibster

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #494 på: Mars 05, 2020, 08:27:42 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #495 på: Mars 05, 2020, 08:31:40 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.
Det er flere sitater på at Kiko har en veldig sterk stilling i gruppa.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #496 på: Mars 05, 2020, 12:40:56 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.
Det er flere sitater på at Kiko har en veldig sterk stilling i gruppa.

At både klubbledelse og lagkamerater uttrykker støtte til Casilla her og nå, er både naturlig og forståelig.
På kort sikt (ut sesongen) er det viktigste å unngå bråk og splittelse internt, og å fremstå som en forent enhet utad.

På litt lengre sikt er jeg derimot brennsikker på at Casilla er ferdig i Leeds.

To grunner:
1. Kiko Casilla er nå en merket mann i England.
Og dette er ikke noe som vil forsvinne i løpet av det nærmeste året, noe som igjen vil medføre en form for negativ oppmerksomhet som vil oppleves ubehagelig for både spiller og klubb.
2. Andrea Radrizzani har et ansvar for å ivareta klubbens omdømme.

Kiko Casilla forlater Leeds seinest i sommer.

auren

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #497 på: Mars 05, 2020, 13:07:08 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.
Det er flere sitater på at Kiko har en veldig sterk stilling i gruppa.
Kiko Casilla forlater Leeds seinest i sommer.

Jeg er usikker. Rykker vi ikke opp er jeg temmelig sikker på at Kiko drar. Rykker vi opp kan det fort være at han blir. Litt kommer an på om Meslier tar opp hansken. Fremstår han svak og usikker i de siste kampene, og vi likevel rykker opp, tror jeg det er en god sjanse for at Kiko blir også neste sesong. Spiller han bra, og eventuelt storspiller, blir Kiko fort sendt på dør.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #498 på: Mars 05, 2020, 13:28:42 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.
Det er flere sitater på at Kiko har en veldig sterk stilling i gruppa.
Kiko Casilla forlater Leeds seinest i sommer.

Jeg er usikker. Rykker vi ikke opp er jeg temmelig sikker på at Kiko drar. Rykker vi opp kan det fort være at han blir. Litt kommer an på om Meslier tar opp hansken. Fremstår han svak og usikker i de siste kampene, og vi likevel rykker opp, tror jeg det er en god sjanse for at Kiko blir også neste sesong. Spiller han bra, og eventuelt storspiller, blir Kiko fort sendt på dør.

auren

Du undervurderer "giften" i denne saken – og det faktum at dette er noe som vil hefte ved spilleren (og dermed også hans klubb) i lengre tid. Og det er ingenting i denne forbindelse som blir endret i positiv forstand ved et eventuelt opprykk. Heller tvert imot: Høyere nivå – større oppmerksomhet, på godt og vondt.

Casilla er snart tilbake i Spania. Punktum.

auren

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #499 på: Mars 05, 2020, 13:59:06 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.
Det er flere sitater på at Kiko har en veldig sterk stilling i gruppa.
Kiko Casilla forlater Leeds seinest i sommer.

Jeg er usikker. Rykker vi ikke opp er jeg temmelig sikker på at Kiko drar. Rykker vi opp kan det fort være at han blir. Litt kommer an på om Meslier tar opp hansken. Fremstår han svak og usikker i de siste kampene, og vi likevel rykker opp, tror jeg det er en god sjanse for at Kiko blir også neste sesong. Spiller han bra, og eventuelt storspiller, blir Kiko fort sendt på dør.

auren

Du undervurderer "giften" i denne saken – og det faktum at dette er noe som vil hefte ved spilleren (og dermed også hans klubb) i lengre tid. Og det er ingenting i denne forbindelse som blir endret i positiv forstand ved et eventuelt opprykk. Heller tvert imot: Høyere nivå – større oppmerksomhet, på godt og vondt.

Casilla er snart tilbake i Spania. Punktum.

Jeg er jo enig her, men det kommer an på hvor viktig Bielsa anser Kiko også. Hadde dette skjedd med Phillips f.eks., så tror jeg ikke han hadde blitt solgt i sommer om vi gikk opp. Man må også ta hensyn til sportslige faktorer. Så selv om den menige fans ikke synes Kiko er god nok, og bør benytte dette som årsak til å tuppe ham ut, så er det langt fra sikkert at Bielsa tenker slik.

Time will show!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ibster

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #500 på: Mars 05, 2020, 15:33:43 »
Vanskelig sak for klubben. Han hevder angivelig å ikke vite hva n****** betyr. Det er tynt. Jeg tror klubben må lytte til kaptein Cooper og spillergruppa. Hvis de tror og eller tilgir Kiko så er han fortsatt med. Hvis han har mistet standingen og tilliten i gruppa må han isoleres og forsvinner til sommeren, hvis ikke før.

Hvis spillergruppa er delt i saken frykter jeg at det påvirker prestasjonene på banen de neste kampene.
Det er flere sitater på at Kiko har en veldig sterk stilling i gruppa.

At både klubbledelse og lagkamerater uttrykker støtte til Casilla her og nå, er både naturlig og forståelig.
På kort sikt (ut sesongen) er det viktigste å unngå bråk og splittelse internt, og å fremstå som en forent enhet utad.


På litt lengre sikt er jeg derimot brennsikker på at Casilla er ferdig i Leeds.

To grunner:
1. Kiko Casilla er nå en merket mann i England.
Og dette er ikke noe som vil forsvinne i løpet av det nærmeste året, noe som igjen vil medføre en form for negativ oppmerksomhet som vil oppleves ubehagelig for både spiller og klubb.
2. Andrea Radrizzani har et ansvar for å ivareta klubbens omdømme.

Kiko Casilla forlater Leeds seinest i sommer.

Klubben er proffe og gjør det de kan for å bevare image og fred og ro. Det er bra. De må si det uansett og dette kan godt være et spill for galleriet.

Men om det er genuint og enstemmig ønske i spillergruppa og i ledelsen om å inkludere Kiko videre tror jeg han blir, men det er vanskelig å se for seg f.eks TR virkelig tilgi Kiko her. For ikke å snakke om Bielsa, lurer på hva han tenker om saken. Radz har jo også et ansvar.

Summa summarium tror jeg du har rett i at han sannsynligvis forsvinner i sommer, senest.

RoarG

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #501 på: Mars 10, 2020, 22:00:16 »
Casillas kontrakt termineres? Dette i følge Hay. I så fall kan klubben komme i juridiske vanskeligheter. Casilla skrev vel under på en kontrakt som strakk seg over 3 1/2 år?

https://motleedsnews.com/news/phil-hay-claims-big-money-leeds-united-star-could-heading-home/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #502 på: Mars 10, 2020, 22:29:28 »
Casillas kontrakt termineres? Dette i følge Hay. I så fall kan klubben komme i juridiske vanskeligheter. Casilla skrev vel under på en kontrakt som strakk seg over 3 1/2 år?

https://motleedsnews.com/news/phil-hay-claims-big-money-leeds-united-star-could-heading-home/

Han har i følge denne siden kontrakt frem til 30.06.2023.  Blir fort dyrt å kansellere den hvis det ikke er noen detaljer i kontrakten som tilsier at de kan gjøre det. 

Men vi må nok vente å se hvilke steg klubben gjør videre med denne saken.  De støttet ham mens saken pågikk men det spørs om hvordan støtten er nå når det kom frem en del ting i skrivet fra FA som nok ikke var til fordel Kiko og hans troverdighet. 

https://www.transfermarkt.com/kiko-casilla/profil/spieler/27486
Medlem 94237

Bye

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #503 på: Mai 23, 2020, 16:03:38 »
https://twitter.com/ellandroadhq/status/1264139409504550912?s=21

Kiko vurderer visstnok å dra - kanskje greit? Til tider meget god, men ikke helt stabil. Men - hvem bør vi i så fall hente?
Trønder i Bergen!

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #504 på: Mai 24, 2020, 09:41:02 »
Sånn ting utartet seg er det sikkert det beste at han forsvinner fra England.  Selv om jeg kommer til å savne ham litt da.  På godt og vondt.
Medlem 94237

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #505 på: Juli 13, 2020, 08:10:15 »
Blir det Kiko på benken torsdag eller er han over og ut? Savner ham litt men vil ikke bytte ut Meslier da han virker mye tryggere. Og Kiko/Paplo sangen får vi uansett ikke høre.
Den var en høydare.
Medlem 94237

NT

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #506 på: Juli 13, 2020, 08:33:55 »
Blir det Kiko på benken torsdag eller er han over og ut? Savner ham litt men vil ikke bytte ut Meslier da han virker mye tryggere. Og Kiko/Paplo sangen får vi uansett ikke høre.
Den var en høydare.

Synger du ikke foran TV`n/PC ??  :)   Håper Kiko er tilbake, selv om Miazek ikke har gjort store feil :) Utad så virker det som om det er god harmoni i spillergruppa og at man støtter hverandres fremganger. Kiko heier da også på Messlier på Instagram, uten at det selvsagt må bety så mye, men jeg velger å tro at Kiko gleder seg over at Messlier har lykkes. For alt vi vet, så kan det jo være at man allerede har gjort av avtale med Kiko, men på en annen side så liker vel ikke sjefen slike uroligheter underveis i sesongen. Stemmer for Kiko og Messlier også neste sesong, bruk heller pengene på forsterkninger ute på banen. 

Forever Whites

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #507 på: Juli 13, 2020, 08:46:27 »
Blir det Kiko på benken torsdag eller er han over og ut? Savner ham litt men vil ikke bytte ut Meslier da han virker mye tryggere. Og Kiko/Paplo sangen får vi uansett ikke høre.
Den var en høydare.

Synger du ikke foran TV`n/PC ??  :)   Håper Kiko er tilbake, selv om Miazek ikke har gjort store feil :) Utad så virker det som om det er god harmoni i spillergruppa og at man støtter hverandres fremganger. Kiko heier da også på Messlier på Instagram, uten at det selvsagt må bety så mye, men jeg velger å tro at Kiko gleder seg over at Messlier har lykkes. For alt vi vet, så kan det jo være at man allerede har gjort av avtale med Kiko, men på en annen side så liker vel ikke sjefen slike uroligheter underveis i sesongen. Stemmer for Kiko og Messlier også neste sesong, bruk heller pengene på forsterkninger ute på banen.

Hehe, det blir langt fra det samme.  Men må innrømme at den sangen med Paplo/Kiko har noe magisk over seg og var herlig når det gikk vår vei og den runget over stadion.
Jeg er 99% sikker på at Meslier vil stå i mål fremover.  Men er spent på om Kiko kommer til å være på benken.  Som du skriver kan det allerede være gjort en avtale mellom Kiko og Leeds.  Uansett hvis det går som man ønsker og at vi har sikret opprykket før siste kamp håper jeg vi får se ham på banen da.  Han fortjener det.
Medlem 94237

Kontakinte

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #508 på: Juli 13, 2020, 10:25:36 »
Har ikke savnet Kiko ett nanosekund. Vår unge franskmann, er klasse. Fremtidig stjerne.

ibster

Sv: Spiller: Francisco «Kiko» Casilla
« Svar #509 på: Juli 20, 2020, 10:08:52 »
Må si jeg er overrasket over at Kiko spilte i går og at han fortsatt er med i miksen. Jeg var avventende mtp. Leko-saken men etter å ha lest rapporten trodde jeg aldri han skulle spille for klubben igjen.

Tyder det på at han fortsatt har tillit i spillergruppa? Noen som har sett noe fra Hay om Kiko?

Lurer på hvem som står første kamp i 20/21 sesongen. Tipper vi kjøper meslier.